← Alle dagbøker
diarist.Alias

cola light

52 år168 cm108 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start100,0 kg
Sist79,5 kg
Endring−20,5 kg
BMI nå28,2
📉 Ned 20+ kg📓 100+ innlegg🔥 30 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
9. september 200111. april 2002
79,5 kg

kun vekt

-
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bitten11. april 2002
Hei cola light :)
GRATULERER MED 20 KG. JUBILEUM OG 70 TALLET :)
Du er bare kjempeflink altså :) Lykke til videre :)
Klem fra Bitten :)
80,0 kg

Mandagsstatus

Ingen spor etter savnet lommebok. Er 6 hekto lettere enn sist mandag. Har trent mye i helga. Spist "normalt".Er sånn mellomfornøyd med tilværelsen. Skal i trist begravelse på onsdag. Skal nå avgårde og kjøpe krans.
-
80-tall, - vik fra meg(en slankers besvergelse...)
HA en fin mandag everyone.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lakki10. april 2002
Hei!

Vil bare si jeg synes du er utrolig flink! Håper det går greit i begravelsen. Ha det fint!
c.AuthorAlias Jojoen8. april 2002
Obs. trykkleif.. jeg mente selvsagt innlegget ditt fra 22.oktober, beklager tullet mitt.

Sånn kan det gå når man leser så øynene holder på å trille ut av hodet på en stakkar...

Smiler pent og lister seg ut igjen, men kommer snart igjen :-)
c.AuthorAlias Jojoen8. april 2002
Hei Cola Light.
Gratulerer med det flotte resultatet!
Jeg måtte bare innom her og si at jeg har ledd meg omtrent fillete av ditt innlegg 16 oktober, da du skrev om lårene dine "som en overivrig gjærdeig som eser utover bakebollen og søker seg nedover vertikalen, - mon tro jeg kan få noen ordning på dette.."
Jeg er ny her og koser meg med deres dagbøker, gleder meg over deres resultater og håper det smitter :-)

Lykke til mot målet ditt!
Klem fra Karianne


c.AuthorAlias ANNE8. april 2002
Hei, synes også det er fint at du klarer deg bra,til tross for trist hverdag. 100 gr. ned så er du på 70 tallet, tenk på det!ANNE
c.AuthorAlias Minelli8. april 2002
Hei CL!

Jeg synes det er utrolig fint å se at du er oppegående tross alle de triste tingene som har skjedd rundt deg den siste tiden. Du skal se at 80-tallet forsvinner igjen fortere enn du aner!

Mange klemmer fra Minelli
79,8 kg

Fattig og frustrert

Er i dag bare lei meg pga mistet og ble frastjålet lommeboka med 3000 kr i dag. Og jeg som ellers kun benytter VISA... Skulle i vei og kjøpe parkelementer til barna(sklie, huske mm) La lommeboka på biltaket i et stresset øyeblikk(babyen skrek) og durte i vei. Det gikk som det måtte gå. Fant siden igjen noen av kortene igjen i grøftekanten, men lommeboka med pengene var selvfølgelig forsvunnet. Hvorfor må det alltid være uærlige folk som finner slikt? Eller er det slik at sånt gjør folk uærlige?
Gikk av meg det meste av frustrasjonen på en times markatur i går kveld. Nå skal jeg ut på runde for å skaffe meg nytt sertifikat(ikke det en gang la de igjen!) og visa.kort. Og ny lommebok. Og så er jeg så lei meg for de bildene av barna jeg hadde i lommeboka, bl.a passfotos av datteren min da hun var 1 år, får det jo aldri tilbake...
Det var jo min egen feil å plassere den så skjødesløst, men hvorfor skulle det skje akkurat den dagen jeg hadde såpass med kontanter i dan?
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!
Sånn, får håpe jeg blir ferdig med det på denne måten. Jeg mistet i allefall matlysten, og spiste nesten ingenting i går. SÅ nå er jeg nede på 70-tallet igjen, Hurra for det i det minste! Kommer blidere tilbake neste gang.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli5. april 2002
Hei CL!

Uff, så trist, da! Jeg hadde garantert følt det samme som deg hadde jeg mistet lommeboka mi...selv om det nesten aldri er penger i den for tida. Det er alt det styret sånne ting fører med seg som er så ille.

Fikk meg til å tenke på noe virkelig ulurt jeg gjorde for noen år siden. Klarte å kjøre på den nye, bærbare PCn min. Ikke spesielt lurt å sette den bak biljulet og så kjøre!

Ja, ja, gjort er gjort, og det gir oss en lærepenge. Bra at vekta gikk nedover da, selv om det ikke er den måten å gjøre det på! Kjedelig er det, men livet må videre uansett!

Kom igjen, CL! Legg det bak deg og start på ny frisk!

Klem fra Minelli
80,1 kg

Dyre klær og dårlig samvittighet.

Sliter med dårlig samvittighet for alle de pengene jeg har brukt på klær til meg selv i det siste. I og med at vi har temmelig middels økonomi, føles det ikke alltid rett å prioritere seg selv foran barna osv. Har jo god unnskyldning i det at forrige garderobe er alt for stor, men noen av nyanskaffelsene har vært drøyt dyre, ja.. Har vel med det å gjøre at det er så deilig å endelig kunne skaffe seg noen merkeklær som faktisk passer, og jeg merker godt at kvaliteten og passformen høynes når jeg graver litt dypere i pengepungen. Og selvfølelsen er økt med flere hakk i de nye antrekkene. Nå pynter jeg meg når jeg går i nærbutikken, til og med! Gårsdagens fangst var en liten, lekker topp til 800 kr. For å døyve på samvittigheten skal jeg nå begi meg i vei og kjøpe trehjulssykkel til 2-åringen. PS - slankinga går helt topp!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias aas5. april 2002
Hei!
Hyggelig å se at det går så bra med deg!!! Selv om det ikke alltid virker så fornuftig, kan det være bra å kjøpe seg litt fine klær innimellom. Det har du fortjent, og du blir desto mer motivert!!! Tenk deg alt du har spart på å kutte ut godteri og snacks!

Lykke til videre, jeg skal følge med deg!!
Klem, aas
c.AuthorAlias Emma664. april 2002
Hei Cola Light !
- Og velkommen tilbake etter pausen .. har ventet på deg ! Takker for hyggelig kommentar i dagboka mi - jeg har travle dager både hjemme og på jobb denne uka - så aktiviteten her inne blir deretter. Men det skal det bli en forandring på - for jeg merker at aktiviteten på slankinga påvirkes av det.

Når de gjelder teksten som kommer fram når du "svever" over alias med musa - så er det som det meste annet her i verden: veldig enkelt når en kan det ! Ikke vær flau over å spørre, min leveregel er at det er den sikreste måten å forbli uvitende på ! Neste gang du logger deg inn i dagboka di, ser du at det er et valg for "endre brukerdata". Dette er det bildet du var inne på første gangen når du opprettet dagbok. Nederst der finner du en boks for å legge inn tekst som skal vises som en velkomsthilsen til de som vil inn i dagboka di. Lykke til ! Så får vi følges ad utover våren ! Enig med deg i at vi har mange fine treningsmuligheter foran oss. Må innrømme at det kribler i beina mine i allefall - og såpass kjenner meg meg selv at jeg vet at det er alfa og omega for min vektreduksjon å få bevegelse i valkene ! Vi får ha mål av oss til å bli to trønderske "sylfider" innen sommeren 2002 !

(Sylfider på trøndersk er det samme som flotte damer, rak i ryggen og med puppene i været !)

Emma66
80,3 kg

Gode, gamle, grå hverdag.

Har ikke så meget å berette på en sådan dag, annet enn at det er deilig med hverdag igjen etter en lang høytid. Føler at det er noen uker å være flink på nå før 17.mai og andre festdager i vår. Ikke for det, 17.mai blir jeg vel pent nødt til å jobbe - skal prøve å bytte med noen, for jeg har veldig lyst til å feire dagen sammen med mine to små.
Gikk en lang tur i går kveld, og det blir repetisjon i kveld. Kaloriinntaket i går lå på 1200 kcal.
Har nå ryddet vekk påskepynten og lest dagens aviser, deilig med morgenavis og tekopp igjen!
Skal gjøre noe i dag som jeg har gruet meg til en stund, begynne å forberede meg praktisk og mentalt på å starte på jobb igjen. Har nå hatt perm. snart et år, og starter på jobb igjen den 13.mai. Har skaffet dagmamma til litjtupp, men hun er såpass mammakjær at det blir vanskelig å begynne å plassere henne bort på dagtid, tror jeg. Så vi får ta noen dager til tilvenning. Og så er det stillingen min, som innehar en god del mer ansvar enn tidligere, er litt spent på hvordan det går. Og så har jeg planer om å shine huset til gangs, inkludert innrede ei stue - før jeg begynner på jobb. Så det blir travle tider her nå...
Og da går det jo ikke an å sitte her og spekulere, nei - jeg får starte med vaskerommet nå, har planer om et finurlig sorteringssystem for skittentøy mm.
Hei og hopp! Hurra for hverdagen!!!!
80,6 kg

I`m back, and that`s no April joke...

Nei, dette er ingen aprilspøk. Påska er ikke riktig over, men ettrsom jeg liker "runde" tall/datore osv, synes jeg det er like greit å starte i dag. Da jeg startet å slanke meg i høst, gjorde jeg det på en søndag, og det resulterte i tjue minus-kilo, så det går an...Det trenger ikke alltid være på en mandag, 2.påskedag er en like fin dag som alle andre.
Det har vært hjemmepåske (små barn) med masse god mat, godt drikke, litt fest og mye familiesamvær. Alt i alt er jeg godt fornøyd med startvekta i dag, selv om det ikke er 70-tallet som blinker mot meg fra vekta. Jeg vet jo at det ikke er langt unna.
Jeg synes det er vanskelig å sette meg noe konkret vektmål nå som jeg er såpass fornøyd med meg selv som jeg tross alt er. Det gåt heller på dte å bli kvitt det løse mageflesket, få strammet opp lårene og å komme inn i str 38/40. Nå går det i 40/42, og 44 i enkelte overdeler. Men 7-10 kg har jeg nok godt av å kvitte meg med.
Jeg håper jeg finner tid til å lese litt dagbøker i kveld, nå har det samlet seg opp en god del lesestoff der for meg. Skal lete opp rikelig med gratis motivasjon. Bare jeg får lagt fra meg krimboka så, er nemlig hekta på den genren. Leser nå Carambole av Håkan Nesser. Og så skal jeg jo på "jentetur" i kveld - vi er 8-10 jenter som har fast spasertur på mandagskvelder, det blir en time eller to etter vei og i mark. Uansett vær! Friskt er det!
Nei, nå må vi komme oss ut i påskesola. Dette var i allefall nok et startskudd fra meg, får håpe det blir litt futt i det;-D
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ny vår1. april 2002
Velkommen tilbake!! Har savnet innleggene dine! Så herlig det må være å komme inn i str. 40/42... Jeg gleder meg! Lykke til videre! klem fra meg til deg!
c.AuthorAlias ANNE1. april 2002
Hei,så heldig du er som har en fast gjeng å gå på tur med, da må du liksom ut,enten du er motivert eller ikke. Mine venner er enten slanke nok, eller fo late til å gå ut. Kanskje jeg skal prøve å få dyttet dem ut døren? Lykke til ANNE
c.AuthorAlias Sussi1. april 2002
Åh, så flink du har vært også i påsken. Ser du har Lindberg som guru. Han har jeg også tro på. Poteter og brødmat har nok mye av skylden for mange kilo rundt om i vår matkultur.

En annen ting som kan gjøre slankingen lettere, er å ta 4-5 klipiller og et glass vann 10 minutter foran hvert måltid. Man føler seg raskere mett og stopper gjerne å spise forterre. Dette er ofte viktig når man har slankepause og ikke har overskudd til å tenke alt for mye på hvilken mat man spiser.

Du har vært fantastisk flink, og så er det om å gjøre ikke å gå opp igjen, håper du fortsetter her inne...
Lykke til videre!
Med hilsen Sussi
c.AuthorAlias flettemor1. april 2002
Hei!

Så utrolig flink du har vært. Mitt mål er absolutt og komme ned fra Femde på BMI, og når jeg leser en dagbok som din blir jeg virkelig motivert. Du kan være veldig stolt av deg selv og jeg misunner deg den jentegjengen som går ut i all slags vær!
79,9 kg

Slankepause

Har tatt en lang slankepause, uten at jeg dermed har drevet med "antislanking". Leter ettr motivasjonen min på alle mulige tenkelige steder. Har fått ferten av den nå, men avventer offensiven til etter påske. Føler heldigvis at jeg har god tid. Forhåpentligvis har jeg et langt liv foran meg, og kan ofre noen uker uten vektnedgang for å slanke meg med litt gnist. Vekta har svingt mellom 79.5 og 81.2 de siste ukene. Har fått trimmet bra, men det har vært for mye selskapeligheter. Det har vel gått opp i opp.
Vet ikke når jeg er tilbake for fullt, kanskje ettr påske. Stå på dere andre så lenge!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarzine20. mars 2002
Du har kommet langt - Ta pausen din med god samvittighet!!
ønsker deg en god påske!

Klem fra Tarzine:)
c.AuthorAlias fett nok.17. mars 2002
Hei!

Ha en liten pause med god samvittighet du, er nok ikke så dumt av og til.
Hyl ut når du er tilbake, slik at vi kan følge deg på den videre veien.

Lykke til!

Hilsen Rita
c.AuthorAlias HelenaX14. mars 2002
Hei cola light! Dersom du føler at du trenger en slankepause er det det eneste riktige å gjøre! Vent til du selv føler du er klar til ny dyst igjen, ingenting er mer deprimerende enn å slanke seg når motivasjonen mangler. Men den vil nok komme tilbake! Kos deg i påsken, med den lille vektvariasjonen du har hatt er ikke en slankepause annet enn et sunt avbrekk!
c.AuthorAlias RH13. mars 2002
He en velfortjent pause! Det er jo like godt og ta denne pausen når ikke motivasjonen og styrken er der! Da er det bedre med en pause enn at man gir opp! Håper du har det bra iallefall, det ser slik ut iallefall!

Kos deg masse og hvis du ikke kommer inn før påsken så får du ha en riktig god påske!

Mange gode klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias cat7413. mars 2002
Ønsker deg en fin pause med mye morro mosjon og sosialt samvære hvor måtehold kommer naturlig...
Kos deg!
Klem.
79,5 kg

Marginen øker

1/2 kg unna 80-tallet nå, hver hekto teller. Neste delmål er 77.5 kg (rimelig rundt tall), deretter 76 kg (lett overvekt). Og så 75 kg. Jeg regner ikke med at jeg er ferdigslanket da, men jeg har holdt det som et hovedmål for at ikke ambisjonene skulle være så uoverkommelige. Jeg har nok lyst til å se 6-tallet først på vekta jeg også, men kanskje det kan skje i løpet av et års tid...Jeg tar det med ro med slankinga nå, kanskje jeg satser på 1 1/2 - 2 kg i mnd. Behagelig tempo har jeg funnet ut.
I går kveld fikk jeg til ei real roøkt i takt med innspurten i kvinnestafetten. Det er ganske inspirerende å trene foran de olympiske øvelsene må jeg si!
Er nå invitert bort i fredagslunch, får prøve å være så forsiktig jeg kan da. Får drikke mye te og spise frukt. Brød er fy-mat for meg, Lindberg er min guru!
Har innsett at overskriften på gårsdagens innlegg var litt misvisende, jeg har jo vært her inne i mer enn 100 dager, jeg har jo hatt dagbokfrie dager. Så jeg har nok ikke mistet 20 kg på 100 dager. 160 dager er nok nærmere sannheten. Men snittet i vekttap pr dag ble ikke så verst likevel da. 125 g eller noe sånt...
Ha en forrykende fin helg da dere, og så skal det bli litt godt med OL-fri tilværelse neste uke!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lille Trille22. februar 2002
Hei cola light!

F..., jeg hadde skrevet det lange innlegget til deg, så gikk det ikke gjennom. Hadde nok tastet feil på passord. Nå må jeg gå, men kort fortalt: Gratulerer med de 20. Spiser du ikke brød? Knekkebrød? Lille gullet hadde vært våken en time og pupp, tidligere på mårningen den dagen hun sov til halv ti. Ammer du enda? Jeg er litt nervøs for at det skal gå gift i melka hvis jeg går ned for fort. Vet du noe om dette?

Ha en flott helg!

Klem Lille Trille
c.AuthorAlias RH22. februar 2002
Ser et lite håp her ved og ta deg igjen nå! Ha ha neida ser du ligger mange kilo forran og jeg har jo ligget her på 80 tallet i snart et halvt år! Grøss og gru! Men nå er det nok! Nå vil jeg også ned på 70 tallet! Jeg ser jo hvordan du koser deg der nede! Godt og se!

Du har hatt en super nedgang i den tiden du har vært her og det står det kjempe respekt av! *Stolt av deg*

Håper du får en super slankehelg og kos deg med de siste dagen med OL!

Mange gode klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias cat7422. februar 2002
jaja.. så regna jeg feil da... Men du har da klart deg fint bade de 100 og de 160 dagene, synes nå jeg. Og det er nok ikke dumt å ta det med ro i sluttfasen... Viktig å lære kroppen hvor mye den skal spise for å holde seg der du vil ha den.
Klem og god helg!
79,9 kg

100 dager på slankere.com - takk til dere!!!

Med knapp margin holder jeg fortsatt 80-tallet på 100 grams avstand. Gikk en lang og slitsom markatur i gårkveld med vinterlig fortegn.(les: vadet i dypsnø)Var ordentlig sliten da jeg kom hjem, og etter en varm dusj og en kopp te køyet jeg og sovnet tvert. Husker ikke sist jeg sov så godt, og på toppen av det hele sov babyen til 7.15 i dag(det er lenge!) Så i dag føler jeg meg i toppform. Eneste skår i gleden er Tante Rød som meldte sin anmarsj.
Har ellers ikke noe mer å berette i dag, annet enn at vi holder på å snø ned her i Trøndelag. Og jeg som så smått hadde begynt å vente på våren med deilige spaserturer i aftensol..
Vel-vel - om to måneder ser vel bildet utenfor vinduet her en del annerledes ut.
So long, folkens!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7421. februar 2002
Heisann!
20kg/100dgr - det er sannelig 200 g om dagen - eller et kilo pr 5. dag. Det er vanvittig. Jeg bøyer meg i støvet.
Klem fra cat.
c.AuthorAlias Minelli21. februar 2002
Hei CL!

Lengter etter 6-tallet, ja, og ikke bare LITT heller! Jeg husker jo faktisk aldri at jeg har vært på det titallet tidligere!

Motivasjonen går litt opp og ned som du ser, men nå varierer den faktisk mer med jobben enn med vekta. Så enge kostholdet er uforandret, så må det jo være andre grunner til at vekta varierer!

Det er kjempetrim å gå i dyp snø, da! Her nede i sør, er det ikke mye snø igjen, om man ikke oppsøker den på fjellet, da! Hadde det ikke vært for kuldegradene, så hadde det nok vært rene vårstemningen.

Margin eller ikke - du er nå på 7-tallet! Og tenk så mange kilo du har gått ned, da! Selv om man gjerne tror det, så spretter man ikke opp flere kilo igjen med en gang, selv om hjernen kan prøve å innbille oss det! Når tante rød er over, så kanskje marginen har økt til og med...svusj...8-tallet borte for alltid!

Ha en strålende dag!

Klem fra Minelli
79,9 kg

Nye kroppsmål...

Puh... det holdt så vidt med 70-tallet i dag. Må innrømme at jeg spiste veldig lett mat i går for ikke å risikere at "matvekt" skulle ødelegge vektsifrene i dag. Og det belønnet seg! Nå har jeg tatt fram målebånd, og skal få ned mine nåværende kroppsmål.
***************************************************************
09.09.2001(100 kg)30.10.2001(90 kg)20.02.2002(79.9(!))
Hals 36 32.5 32.5 (-3.5)
O.arm 36 33 30 (-6)
Byste 115 107 102 (-13)
U.byste 98 90 87 (-11)
Midje 116 96 86 (-30)!!!
Hofte 122 102 97 (-25)!!!
Stuss 115 106 99 (-16)
Lår 71.5 61.5 58 (-13.5)
Legg 43 41 39 (-4)
O.kne 49 43.5 41 (-8)
************************************************************* -130 cm totalt etter denne regnemåten, det var -89 ved 90 kilo.
De tjukkeste kiloene rant vel av først, ha-ha. Og så har jeg jo etablert noen muskler også, kremt...Det buler over hele kroppen.he-he..c",)

Og takk for alle gratulasjoner ved konverteringen ned i 70-kilosklassen i går. Det varmer! Nei, får nå til å ordne meg på legebesøk, minstejenta som ikke vil legge på seg osv. Får håpe det ordner seg il slutt. Hvert sitt problem, det er nå iallefall sikkert. Ha en super onsdag i allefall!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias maia20. februar 2002
Hei CL.
Som du kanskje har sett, har jeg endret en del på min forrige kommentar i dagboken din. I og med at det ikke var aktuelt for datteren din, har jeg valgt å fjerne den opplysningen jeg ga deg. Jeg er svært forsiktig med å legge ut opplysninger på nettet, skjønner du.
Håper iallefall at legebesøket for datteren din i dag gir svar på hva som feiler henne og at det er enkelt å få gjort noe med.
Lykke til.
Hilsen maia
c.AuthorAlias Minelli20. februar 2002
Hei CL!

Hva er det jeg ser? 7-tallet først på vekta, jo! Kjempebra er det! Jeg gleder meg med deg! Grattis!

Skal vedde på at det jekket opp motivasjonen et par hakk, ja, til å ta fatt på de siste kiloene. Jeg har jo nesten like mye som deg igjen, og synes det er litt vanskelig. Men, DET SKAL GÅ, ikke sant?

Kjempefine kroppsmål også! Tenk at du har gått ned over 1 meter, da!!!

Lykke til med de siste 5!

Kjempegratulasjonsklem fra Minelli
c.AuthorAlias Lille Trille20. februar 2002
Hei cola light!

Gratulerer så mye med 70-tallet.-20 kilo må jo være helt fantastisk. Gleder meg til å se 70 tallet selv, og jeg regner med at vi er i samme konkurranse neste gang også.

Hørtes deilig ut med nye klær, men siden jeg nettopp er begynt må jeg vel vente litt. Kanskje når jeg når 75 kilo.

Har bare lest to dager av din dagbok, men jeg skal lese hele når jeg får tid. Det er jo veldig motiverende å lese hos dere som har lykkes så bra.

Lykke til videre. Jeg håper du ikke ser 80 igjen, og at jeg klarer å komme etter.

Klem fra Lille Trille
79,8 kg

HIPP-HIPP-HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

Ja, det er en helt ubeskrivelig deilig følelse for meg å se 70-tallet først på vekta. Nå veier jeg 70-"og-noe"! Og selv om "og-noe" er nesten 10 kilo, så er det motiverende nok til at nå skal jeg ned på 75. Og nå driter jeg i at jeg har vært syk, og at det kanskje har vært med på å få ned vekta. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, sier nå jeg. Dessuten synes jeg ikke at resultatet på vekta har stått helt til innsatsen hittil i år, så kanskje jeg fikk hele gevinsten nå! Eventuelle tilbakesprett oppå 80-tallet nå er kun gjestevisitter(IKKE sentimentale sådanne!)og skal sees helt bort fra.
Om 8 dager har jeg bursdag, og den beste bursdagsgaven vil være at jeg greier å holde meg på 70-tallet, og begynne å bevege meg sakte nedover mot 75 etterhvert.
Har forresten kjøpt meg et tøft sett på VIC, i dongery. Kort trang jakke med tilhørende jeans. Pluss stilig rød topp under. Gleder meg til vårværet kommer så det kan tas i bruk. Det er str 42.
I kveld skal jeg jammen ta kroppsmålene mine, får legge dem inn i morgen sammen med resultatet i konkurransen. Neste -5 konk på meg blir på 70-tallet, HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trultemor19. februar 2002
HURRA!!!!!!!!!!!! GRATULERER!!!!!!!!!!!!!! HURRA!!!!!!!!!!!!!

70-tallet, så deilig det må føles. Stå på som før, så får du akkurat den bursdagsgaven du ønsker deg :o)
Her sitter jeg og er misunnelig til tusen......og kjempeinspirert av resultatene dine!!!!!!!!!!

Klem fra Trultemor :))
c.AuthorAlias maia19. februar 2002
Hei Cola Light.
Har lest mesteparten av dagboken din idag.Er imponert over hvor flink du har vært.
Leste at du tidligere i måneden var bekymret for helsetilstanden til minstejenta di. Håper at du har fått svar på spørsmålene dine.Lykke til videre med barn og slanking. Hilsen maia
c.AuthorAlias Emma6619. februar 2002
Åhhh hvor glad jeg er på dine vegne ! Jeg synes du fortjente det EKSTRA mye siden du har vært syk, ikke på tross av - det er jo tross alt være "forsakelsele" det ...

Gratulerer så mye med nytt antrekk fra VIC, var en tur innom der på lørdag - og jeg måtte omtrent klipe fast i lommeboka for ikke å gå berserk. Jeg har så utrolig lyst på noe nytt og spenstig ! Men må la fornuften seire - har fremdeles 10 kilo igjen, og da blir det for dumt å spandere mye penger som skal bli for store etterhvert.

Gleder meg til å følge etter deg på 70 tallet !

Emma66
c.AuthorAlias Cizzy19. februar 2002
WOOOOWWW!!! Gratulerer så mye. Jeg så på startvekta di før jeg gikk inn på sia di, og fikk meg et lettere sjokk da jeg så den siste vekta di! Du har vært utrolig flink! Jeg beundrer deg virkelig! Du klarer nok å komme deg ned på 75 ja. Ser ikke ut som om det er noe problem for deg! Stor klem fra Cizzy!
c.AuthorAlias Ariana19. februar 2002
GRAAAATULERER!!!! Så moro da!! Det må være en herlig følelse. Vel jeg husker sist gang jeg slanket meg mye og det å komme på 70-tallet var så herlig!! Gleder meg til det blir meg og innen da er du ferdig!!
Gratulasjonsklem fra Ariana c",)
c.AuthorAlias Tarzine19. februar 2002
Hæææææææærlig!!!!!!!
Fra 100 til UNDER 80!!!!! Dvs. Du har mista 1/4 av det du veier
nå.
Du kommer nok snart trygt ned på 78-tallet

klem fra Tarzine
c.AuthorAlias Annie19. februar 2002
Gratulerer!

Håper du ikke vipper opp igjen, men om du gjør det er det sikkert bare en gjestevisitt!!

Lykke til videre!


Annie
80,0 kg

kun vekt

-
80,0 kg

liten rapport

har vært sengeliggende med mageinfluensa i noen dager og er veldig sliten. Er veldig lei i og med at hele familien har hatt flere runder av dette slaget opptil flere ganger allerede i år. Det er såvidt jeg orker og taste. Vekta er 80.0 nå, men regner med at en del væsketap er inkludert der. Var ikke så veldig flink med maten i uka før jeg ble syk igjen. Var nok oppe i 82 og noe. Så når jeg kvikner til snart(forhåpentligvis) så fyker jeg nok rett opp dit igjen. Ser at de jeg har ligget på omtrent samme vekt som nå holder på å dra fra meg. En ting skal jeg ha - jeg har vært flink å trene i det siste, og merker at kroppen er rimelig fast og fin. Klærne sitter bra. Men skal det bli "unger" ut av dette må jeg nok greie å passere ostedisken i butikken uten å hamstre. el-vel, nå meg legge meg og bli frisk igjen. På gjenhør!( Jeg skulle legge inn nye kroppsmål ved 80 kg, men jeg venter til jeg føler at vekta viser at dette tallet er ekte).
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias HelenaX18. februar 2002
God bedring, Cola Light! Håper du snart blir kvitt mageinfluensaen! Det hørtes ikke noe særlig ut, og for slankingen er ofte temmelig demotiverende å ligge under dyna. Om du har tapt mye væske på grunn av mageinfluensaen eller ikke, så er du uansett ikke langt unna minus 20 kg når du er frisk igjen :-)

Og mens du venter på å bli frisk, ta vare på deg selv!

God-bedring-klem fra Helena
c.AuthorAlias god og rund18. februar 2002
Hei cola light!

Må bare si at jeg syntes du har vært kjempeflink allerede. Men det å være syk er ikke bare bare. Men når du blir frisk har du jo alle muligheter til å begynne på en ny omgang. Kjempe fint at du er flink til å trene.

God bedring!!!

Hilsen god og rund
c.AuthorAlias Emma6617. februar 2002
Hei !
- sykdom er aldri greit. Og det er vanskelig å se enden på det når man er midt oppi det. Men det GÅR over ! Nå er det litt lysere på ettermiddagen og dagene går fort mot vår og varmere tider. At du er flink til å trene vil du høste fordeler av når du kommer deg på beina igjen - forbrenner mer kalorier med en sterk og muskuløs kropp .. for ikke å snakke om den gode følelsen det er da ! Med 20 kilo vektnedgang har du sikkert tid til å la det gå litt langsommere nå, eller hva ?

God bedring !

Emma66


81,0 kg

1 kg på 9 dager?

Jeg sitter og lurer på om jeg kan greie å gå ned 1 kg på de følgende 9 dagene. Det er da jeg skal på shopping med ei venninne og finne meg ei fin dongerybukse. Hadde vel egentlig sett for meg at jeg var kvitt 80-tallet sånn midtveis i februar. Jeg har inntrykk av at det er mange som sliter for tiden, så det er vel kanskje smittsomt?
I kveld skal jeg på en 5 kvarters intensiv aerobictime, får da prøvd ut mine nye aerobicsko. (Mine aller første sådanne!)
-
I går kveld var jeg trist og lei, og resultatet ble en pose micropop. Spist er spist, i dag er en ny dag. Har litt problemer med helsa til yngstejenta, så det blir en del tanker om det. Hun har muligens hoftedysplasi, var på røntgen på mandag. Dersom hun har det, er det likevel en bagatell i fht mye annet som man kan rammes av. Verre er det at hun ikke vokser. Hun er nå 8 mnd, og har ikke lagt på seg på 5 mnd(!). Nå er hun kjempetynn, men spiser _mye_. Vi lurer fælt på hvor det blir av all maten, så nå skal hun på utredning for det. Man blir jo veldig bekymret for sine små da, det er vel naturlig det...
-
I helga er det morsdag, blir da tatt med på retaurant og ettrfølgende bowling! Kan jo ikke si nei, så jeg får finne en rett med moderate kalorier i. I dag blir det kyllingsalat,mmm...
Ha en fin dag.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias beate2914. februar 2002
Heisann!

Ser at du ikke har vært her inne på en uke! Savner deg, vet du! Håper det går bra med deg og at du stikker innom snart.

Klemmer fra Beate
c.AuthorAlias Jenta*S*7. februar 2002
Heisann!
JA!! det klarer du såklart:0)....til og med 1,1 kilo kan du klare...og da er du rett og slett på 70 tallet! Tenk det da!*misunnelig*...hehe...men jeg kommer etter!Om enn ikke så brått:0)...
Huffameg...hørtes ikke lett ut det med dattera di.Sender masse gode tanker til dere...og håper det ordner seg og at dere får noen svar snart.Lykke til!
Stor klem fra Jenta*S*
81,2 kg

Konkurransestart

Så vidt jeg husker går startskuddet i dag for ny -5-konk. i 80-kg`s klassen. Der har jeg altså startvekt på 81.2. Det går fremdeles tregt tross sunn livsstil, men jeg merker godt på kroppen at den har blitt mer muskuløs, så da godkjenner jeg systemets treghet. Jeg har også nylig fått en leges antagelse om at 74-75 kg faktisk kan være ideèlt for min kroppsbygning(nei, jeg har ikke fantasert fram den episoden!) - men jeg vet at jeg ved den vekten fremdeles vil ha for mye magefett igjen etter fødslene. Det er kanskje noe jeg må slite med resten av livet. Jeg vurderer _ikke_ kirurgi!
Og mannen min synes at jeg er akkurat passe nå, han synes ikke jeg trenger å gå ned 10 kg til som jeg selv har som mål på sikt. Men jeg har tenkt å følge min egen magefølelse da, og jeg skal ihvertfall bli kvitt overvektkategoriseringen!
76.2 er målet i -5, selv om jeg skjønner at noen nybegynnere eller lynslankere vil komme i mål i denne konk. lenge før meg. Men det blir jo ingen konk. uten deltagere heller...
Så - dermed er jeg i gang. Pust, pes...(starter bra i dag med barseltreff(igjen) med sikker servering av div. godsaker...Fristelser er til for å overvinnes!)
Ha en fortreffelig onsdag!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Emma666. februar 2002
Hei !
Så OK å lese at ikke alle har som mål å ha BMI på 20,5... personlig synes jeg vi alle ser friskere og spenstigere ut med ett par kilo til i allefall - men det behøver selvsagt ikke være + 20 :-) Så mye som du har gått ned så må det vel bare gå saktere etterhvert .. det må da virkelig kjennes med tjue kilo i reduksjon ?

Vi får pushe hverandre i 5 kilos konkurransen da - vi som ikke er nybegynner eller lynslankere - så vidt jeg husker vant vel du en konkurranse før jul - så da burde det vel være min tur nå - ha,ha. I mine øyne er vel de egentlige vinner'ne de som beholder de 5 kiloene av !

Emma66
c.AuthorAlias Minelli6. februar 2002
Hei CL!

Du holder ut! Godt å se det! Du har jo faktisk gått ned nesten 20 kilo! Er det ikke deilig å være så nærme målet? Eller synes du også det er litt skremmende? Jeg fikk gjort en kroppsanalyse for noen år siden, den viste at jeg burde veie 67,7, altså skulle vi ha nesten like mange kilo igjen. Jeg begynner jo å bli ganske fornøyd med meg selv nå, så det er jo egentlig ikke vekta som viser når man er ferdig slanket. Det er når vi føler oss vel vi må stoppe! Og for meg er det ved en klesstørrelse 38/40!

Jeg har sikkert "motsatt" fasong av deg...ikke magefett i det hele tatt, men brede hofter, så alle har vi våre ting å slite med til tross for at vi har mindre fett på kroppen! Og helt klart kjekt å bli kvitt kategorien "overvekt"!

Lykke til på barseltreffet i dag!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias cat746. februar 2002
Så fint å se noen ved godt mot! Og en sånn lege vil jeg også ha *spøk* ;). Når det gjelder fettfordelingen må vi nok finne oss i den kroppen, hormonene og genetikken har bestemt. Men dersom du røyker (ikke ta dette som noen pekefinger - bare en saksopplysning) så fører røyking til en omdistribusjon av fett hos kvinner. Man kan få tendenser til magefett (på grunn av forhøyet testosteron?), og for noen - bart.
Klem og lykke til videre.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.