← Alle dagbøker
cola light
52 år168 cm108 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start100,0 kg
Sist79,5 kg
Endring−20,5 kg
BMI nå28,2
📉 Ned 20+ kg📓 100+ innlegg🔥 30 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka kun vekt
-
Mandagsstatus
Ingen spor etter savnet lommebok. Er 6 hekto lettere enn sist mandag. Har trent mye i helga. Spist "normalt".Er sånn mellomfornøyd med tilværelsen. Skal i trist begravelse på onsdag. Skal nå avgårde og kjøpe krans.
-
80-tall, - vik fra meg(en slankers besvergelse...)
HA en fin mandag everyone.
Fattig og frustrert
Er i dag bare lei meg pga mistet og ble frastjålet lommeboka med 3000 kr i dag. Og jeg som ellers kun benytter VISA... Skulle i vei og kjøpe parkelementer til barna(sklie, huske mm) La lommeboka på biltaket i et stresset øyeblikk(babyen skrek) og durte i vei. Det gikk som det måtte gå. Fant siden igjen noen av kortene igjen i grøftekanten, men lommeboka med pengene var selvfølgelig forsvunnet. Hvorfor må det alltid være uærlige folk som finner slikt? Eller er det slik at sånt gjør folk uærlige?
Gikk av meg det meste av frustrasjonen på en times markatur i går kveld. Nå skal jeg ut på runde for å skaffe meg nytt sertifikat(ikke det en gang la de igjen!) og visa.kort. Og ny lommebok. Og så er jeg så lei meg for de bildene av barna jeg hadde i lommeboka, bl.a passfotos av datteren min da hun var 1 år, får det jo aldri tilbake...
Det var jo min egen feil å plassere den så skjødesløst, men hvorfor skulle det skje akkurat den dagen jeg hadde såpass med kontanter i dan?
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!
Sånn, får håpe jeg blir ferdig med det på denne måten. Jeg mistet i allefall matlysten, og spiste nesten ingenting i går. SÅ nå er jeg nede på 70-tallet igjen, Hurra for det i det minste! Kommer blidere tilbake neste gang.
Dyre klær og dårlig samvittighet.
Sliter med dårlig samvittighet for alle de pengene jeg har brukt på klær til meg selv i det siste. I og med at vi har temmelig middels økonomi, føles det ikke alltid rett å prioritere seg selv foran barna osv. Har jo god unnskyldning i det at forrige garderobe er alt for stor, men noen av nyanskaffelsene har vært drøyt dyre, ja.. Har vel med det å gjøre at det er så deilig å endelig kunne skaffe seg noen merkeklær som faktisk passer, og jeg merker godt at kvaliteten og passformen høynes når jeg graver litt dypere i pengepungen. Og selvfølelsen er økt med flere hakk i de nye antrekkene. Nå pynter jeg meg når jeg går i nærbutikken, til og med! Gårsdagens fangst var en liten, lekker topp til 800 kr. For å døyve på samvittigheten skal jeg nå begi meg i vei og kjøpe trehjulssykkel til 2-åringen. PS - slankinga går helt topp!!!
Gode, gamle, grå hverdag.
Har ikke så meget å berette på en sådan dag, annet enn at det er deilig med hverdag igjen etter en lang høytid. Føler at det er noen uker å være flink på nå før 17.mai og andre festdager i vår. Ikke for det, 17.mai blir jeg vel pent nødt til å jobbe - skal prøve å bytte med noen, for jeg har veldig lyst til å feire dagen sammen med mine to små.
Gikk en lang tur i går kveld, og det blir repetisjon i kveld. Kaloriinntaket i går lå på 1200 kcal.
Har nå ryddet vekk påskepynten og lest dagens aviser, deilig med morgenavis og tekopp igjen!
Skal gjøre noe i dag som jeg har gruet meg til en stund, begynne å forberede meg praktisk og mentalt på å starte på jobb igjen. Har nå hatt perm. snart et år, og starter på jobb igjen den 13.mai. Har skaffet dagmamma til litjtupp, men hun er såpass mammakjær at det blir vanskelig å begynne å plassere henne bort på dagtid, tror jeg. Så vi får ta noen dager til tilvenning. Og så er det stillingen min, som innehar en god del mer ansvar enn tidligere, er litt spent på hvordan det går. Og så har jeg planer om å shine huset til gangs, inkludert innrede ei stue - før jeg begynner på jobb. Så det blir travle tider her nå...
Og da går det jo ikke an å sitte her og spekulere, nei - jeg får starte med vaskerommet nå, har planer om et finurlig sorteringssystem for skittentøy mm.
Hei og hopp! Hurra for hverdagen!!!!
I`m back, and that`s no April joke...
Nei, dette er ingen aprilspøk. Påska er ikke riktig over, men ettrsom jeg liker "runde" tall/datore osv, synes jeg det er like greit å starte i dag. Da jeg startet å slanke meg i høst, gjorde jeg det på en søndag, og det resulterte i tjue minus-kilo, så det går an...Det trenger ikke alltid være på en mandag, 2.påskedag er en like fin dag som alle andre.
Det har vært hjemmepåske (små barn) med masse god mat, godt drikke, litt fest og mye familiesamvær. Alt i alt er jeg godt fornøyd med startvekta i dag, selv om det ikke er 70-tallet som blinker mot meg fra vekta. Jeg vet jo at det ikke er langt unna.
Jeg synes det er vanskelig å sette meg noe konkret vektmål nå som jeg er såpass fornøyd med meg selv som jeg tross alt er. Det gåt heller på dte å bli kvitt det løse mageflesket, få strammet opp lårene og å komme inn i str 38/40. Nå går det i 40/42, og 44 i enkelte overdeler. Men 7-10 kg har jeg nok godt av å kvitte meg med.
Jeg håper jeg finner tid til å lese litt dagbøker i kveld, nå har det samlet seg opp en god del lesestoff der for meg. Skal lete opp rikelig med gratis motivasjon. Bare jeg får lagt fra meg krimboka så, er nemlig hekta på den genren. Leser nå Carambole av Håkan Nesser. Og så skal jeg jo på "jentetur" i kveld - vi er 8-10 jenter som har fast spasertur på mandagskvelder, det blir en time eller to etter vei og i mark. Uansett vær! Friskt er det!
Nei, nå må vi komme oss ut i påskesola. Dette var i allefall nok et startskudd fra meg, får håpe det blir litt futt i det;-D
Slankepause
Har tatt en lang slankepause, uten at jeg dermed har drevet med "antislanking". Leter ettr motivasjonen min på alle mulige tenkelige steder. Har fått ferten av den nå, men avventer offensiven til etter påske. Føler heldigvis at jeg har god tid. Forhåpentligvis har jeg et langt liv foran meg, og kan ofre noen uker uten vektnedgang for å slanke meg med litt gnist. Vekta har svingt mellom 79.5 og 81.2 de siste ukene. Har fått trimmet bra, men det har vært for mye selskapeligheter. Det har vel gått opp i opp.
Vet ikke når jeg er tilbake for fullt, kanskje ettr påske. Stå på dere andre så lenge!
Marginen øker
1/2 kg unna 80-tallet nå, hver hekto teller. Neste delmål er 77.5 kg (rimelig rundt tall), deretter 76 kg (lett overvekt). Og så 75 kg. Jeg regner ikke med at jeg er ferdigslanket da, men jeg har holdt det som et hovedmål for at ikke ambisjonene skulle være så uoverkommelige. Jeg har nok lyst til å se 6-tallet først på vekta jeg også, men kanskje det kan skje i løpet av et års tid...Jeg tar det med ro med slankinga nå, kanskje jeg satser på 1 1/2 - 2 kg i mnd. Behagelig tempo har jeg funnet ut.
I går kveld fikk jeg til ei real roøkt i takt med innspurten i kvinnestafetten. Det er ganske inspirerende å trene foran de olympiske øvelsene må jeg si!
Er nå invitert bort i fredagslunch, får prøve å være så forsiktig jeg kan da. Får drikke mye te og spise frukt. Brød er fy-mat for meg, Lindberg er min guru!
Har innsett at overskriften på gårsdagens innlegg var litt misvisende, jeg har jo vært her inne i mer enn 100 dager, jeg har jo hatt dagbokfrie dager. Så jeg har nok ikke mistet 20 kg på 100 dager. 160 dager er nok nærmere sannheten. Men snittet i vekttap pr dag ble ikke så verst likevel da. 125 g eller noe sånt...
Ha en forrykende fin helg da dere, og så skal det bli litt godt med OL-fri tilværelse neste uke!
100 dager på slankere.com - takk til dere!!!
Med knapp margin holder jeg fortsatt 80-tallet på 100 grams avstand. Gikk en lang og slitsom markatur i gårkveld med vinterlig fortegn.(les: vadet i dypsnø)Var ordentlig sliten da jeg kom hjem, og etter en varm dusj og en kopp te køyet jeg og sovnet tvert. Husker ikke sist jeg sov så godt, og på toppen av det hele sov babyen til 7.15 i dag(det er lenge!) Så i dag føler jeg meg i toppform. Eneste skår i gleden er Tante Rød som meldte sin anmarsj.
Har ellers ikke noe mer å berette i dag, annet enn at vi holder på å snø ned her i Trøndelag. Og jeg som så smått hadde begynt å vente på våren med deilige spaserturer i aftensol..
Vel-vel - om to måneder ser vel bildet utenfor vinduet her en del annerledes ut.
So long, folkens!
Nye kroppsmål...
Puh... det holdt så vidt med 70-tallet i dag. Må innrømme at jeg spiste veldig lett mat i går for ikke å risikere at "matvekt" skulle ødelegge vektsifrene i dag. Og det belønnet seg! Nå har jeg tatt fram målebånd, og skal få ned mine nåværende kroppsmål.
***************************************************************
09.09.2001(100 kg)30.10.2001(90 kg)20.02.2002(79.9(!))
Hals 36 32.5 32.5 (-3.5)
O.arm 36 33 30 (-6)
Byste 115 107 102 (-13)
U.byste 98 90 87 (-11)
Midje 116 96 86 (-30)!!!
Hofte 122 102 97 (-25)!!!
Stuss 115 106 99 (-16)
Lår 71.5 61.5 58 (-13.5)
Legg 43 41 39 (-4)
O.kne 49 43.5 41 (-8)
************************************************************* -130 cm totalt etter denne regnemåten, det var -89 ved 90 kilo.
De tjukkeste kiloene rant vel av først, ha-ha. Og så har jeg jo etablert noen muskler også, kremt...Det buler over hele kroppen.he-he..c",)
Og takk for alle gratulasjoner ved konverteringen ned i 70-kilosklassen i går. Det varmer! Nei, får nå til å ordne meg på legebesøk, minstejenta som ikke vil legge på seg osv. Får håpe det ordner seg il slutt. Hvert sitt problem, det er nå iallefall sikkert. Ha en super onsdag i allefall!
HIPP-HIPP-HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!
Ja, det er en helt ubeskrivelig deilig følelse for meg å se 70-tallet først på vekta. Nå veier jeg 70-"og-noe"! Og selv om "og-noe" er nesten 10 kilo, så er det motiverende nok til at nå skal jeg ned på 75. Og nå driter jeg i at jeg har vært syk, og at det kanskje har vært med på å få ned vekta. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, sier nå jeg. Dessuten synes jeg ikke at resultatet på vekta har stått helt til innsatsen hittil i år, så kanskje jeg fikk hele gevinsten nå! Eventuelle tilbakesprett oppå 80-tallet nå er kun gjestevisitter(IKKE sentimentale sådanne!)og skal sees helt bort fra.
Om 8 dager har jeg bursdag, og den beste bursdagsgaven vil være at jeg greier å holde meg på 70-tallet, og begynne å bevege meg sakte nedover mot 75 etterhvert.
Har forresten kjøpt meg et tøft sett på VIC, i dongery. Kort trang jakke med tilhørende jeans. Pluss stilig rød topp under. Gleder meg til vårværet kommer så det kan tas i bruk. Det er str 42.
I kveld skal jeg jammen ta kroppsmålene mine, får legge dem inn i morgen sammen med resultatet i konkurransen. Neste -5 konk på meg blir på 70-tallet, HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kun vekt
-
liten rapport
har vært sengeliggende med mageinfluensa i noen dager og er veldig sliten. Er veldig lei i og med at hele familien har hatt flere runder av dette slaget opptil flere ganger allerede i år. Det er såvidt jeg orker og taste. Vekta er 80.0 nå, men regner med at en del væsketap er inkludert der. Var ikke så veldig flink med maten i uka før jeg ble syk igjen. Var nok oppe i 82 og noe. Så når jeg kvikner til snart(forhåpentligvis) så fyker jeg nok rett opp dit igjen. Ser at de jeg har ligget på omtrent samme vekt som nå holder på å dra fra meg. En ting skal jeg ha - jeg har vært flink å trene i det siste, og merker at kroppen er rimelig fast og fin. Klærne sitter bra. Men skal det bli "unger" ut av dette må jeg nok greie å passere ostedisken i butikken uten å hamstre. el-vel, nå meg legge meg og bli frisk igjen. På gjenhør!( Jeg skulle legge inn nye kroppsmål ved 80 kg, men jeg venter til jeg føler at vekta viser at dette tallet er ekte).
1 kg på 9 dager?
Jeg sitter og lurer på om jeg kan greie å gå ned 1 kg på de følgende 9 dagene. Det er da jeg skal på shopping med ei venninne og finne meg ei fin dongerybukse. Hadde vel egentlig sett for meg at jeg var kvitt 80-tallet sånn midtveis i februar. Jeg har inntrykk av at det er mange som sliter for tiden, så det er vel kanskje smittsomt?
I kveld skal jeg på en 5 kvarters intensiv aerobictime, får da prøvd ut mine nye aerobicsko. (Mine aller første sådanne!)
-
I går kveld var jeg trist og lei, og resultatet ble en pose micropop. Spist er spist, i dag er en ny dag. Har litt problemer med helsa til yngstejenta, så det blir en del tanker om det. Hun har muligens hoftedysplasi, var på røntgen på mandag. Dersom hun har det, er det likevel en bagatell i fht mye annet som man kan rammes av. Verre er det at hun ikke vokser. Hun er nå 8 mnd, og har ikke lagt på seg på 5 mnd(!). Nå er hun kjempetynn, men spiser _mye_. Vi lurer fælt på hvor det blir av all maten, så nå skal hun på utredning for det. Man blir jo veldig bekymret for sine små da, det er vel naturlig det...
-
I helga er det morsdag, blir da tatt med på retaurant og ettrfølgende bowling! Kan jo ikke si nei, så jeg får finne en rett med moderate kalorier i. I dag blir det kyllingsalat,mmm...
Ha en fin dag.
Konkurransestart
Så vidt jeg husker går startskuddet i dag for ny -5-konk. i 80-kg`s klassen. Der har jeg altså startvekt på 81.2. Det går fremdeles tregt tross sunn livsstil, men jeg merker godt på kroppen at den har blitt mer muskuløs, så da godkjenner jeg systemets treghet. Jeg har også nylig fått en leges antagelse om at 74-75 kg faktisk kan være ideèlt for min kroppsbygning(nei, jeg har ikke fantasert fram den episoden!) - men jeg vet at jeg ved den vekten fremdeles vil ha for mye magefett igjen etter fødslene. Det er kanskje noe jeg må slite med resten av livet. Jeg vurderer _ikke_ kirurgi!
Og mannen min synes at jeg er akkurat passe nå, han synes ikke jeg trenger å gå ned 10 kg til som jeg selv har som mål på sikt. Men jeg har tenkt å følge min egen magefølelse da, og jeg skal ihvertfall bli kvitt overvektkategoriseringen!
76.2 er målet i -5, selv om jeg skjønner at noen nybegynnere eller lynslankere vil komme i mål i denne konk. lenge før meg. Men det blir jo ingen konk. uten deltagere heller...
Så - dermed er jeg i gang. Pust, pes...(starter bra i dag med barseltreff(igjen) med sikker servering av div. godsaker...Fristelser er til for å overvinnes!)
Ha en fortreffelig onsdag!
GRATULERER MED 20 KG. JUBILEUM OG 70 TALLET :)
Du er bare kjempeflink altså :) Lykke til videre :)
Klem fra Bitten :)