← Alle dagbøker
charlotte
45 år169 cm18 innlegg
2001
0 følgere
Start65,0 kg
Sist59,0 kg
Endring−6,0 kg
BMI nå20,7
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 19. september 2001
59,0 kgjeg veier fremdeles 59 kilo!
rart, så mye godteri og feit mat som jeg propper i meg hver eneste dag....
Merk deg denne datoen: 20.09.2001
Denne degen ble Charlotte ett nytt, sunt menneseke! I en hel uke nå, fra og med imorgen skal jeg bare leve på frukt og grønt + masse vann og te (uten søtt). For hvor mye er en uke av ett helt liv??? Det er ingenting!
Jeg tror at en sånn uke vil hjelpe meg å komme igang igjen. For det første blir det en tilvenningsuke for magen, og for det andre kommer jeg til å være kjempe motivert til å fortsette slankingen når jeg har klart en sånn uke!
Skal prøve å skrive hver dag denne uken og fortelle hvordan det går med meg.
Charlottekos!
samboeren min vet om dagboken min...
Han fant ut at jeg driver og går inn på disse sidene her, så da fortalte jeg han litt om hvordan det fungerer med dagbøkene og sånn. Søren også, dette var liksom min greie. Det fine med dagboken var liksom at den bare var min, og at ingen andre visste om den. Men, men... Gjort er gjort og spist er spist...
Jeg aner ikke hvor mye jeg veier nå, for badevekten min er ødelagt. Har sikkert gått opp masse den siste tiden. Jeg har vært ett eneste "matvrak-antitrenings-individ" de siste dagene. Det er helt utrolig hvor mye jeg stapper i meg av godteri og usunn mat!!! Og noe som hvertfall er sykt er hvor fort det går unna! Jeg må være den mest usjarmerende jenta i hele verden...
Lurer på hvor det har blitt av Nille jeg? Håper ikke at hun har slanket seg helt bort...
Charlotte.
stillstand...
ikke rart sånn som jeg holder på... Samboeren min er borte (i militæret) hver uke fra mandag til fredag, og i den perioden er jeg egentlig ganske flink til både å trene og til å spise sunt. Men når han kommer hjem i helgene koser vi oss mye mer enn det skulle vært lov til; med å gå ut og spise god (feit!!) mat, og MASSE potetgull og annet snop! Huffameg...
Men på fredag starter skolen igjen, og da skal jeg være flink. Da kommer jeg endelig inn i litt normale rutiner igjen, med skole, lekser, kosthold og trening. Helgene må jeg benytte til å lese, så da blir det forhåpentligvis ikke så mye tid til å stappe i seg den FEITE maten heller! :) Nei, den livsstilen der er ikke bra, så den gjelder det å legge av seg så fort som mulig. Starting on friday! Det er jo bare to dager til!
Lover å bli flinkere til å oppdatere dagboken min. Har vært altfor sløv i det siste.
Charlottekos!
wow! :)
jeg trodde aldri at jeg skulle komme under 60 kilo!! men det har jeg klart! takket være te!! etter middag har jeg kun "lov til" å enten drikke te og vann, og jeg skal si at det funker bra!
jaja, da er det bare å fortsette da! :)
Charlotte.
det går nedover igjen!
:)
da er vi vel snart på utgangspunktet... :(
Har gått opp to kilo siden sist. På ca en måned... Jeg har gitt litt faen denne måneden her egentlig.
Den dietten jeg prøvde meg på fungerte ikke for meg. Jeg ble bare kvalm av alle eggene jeg måtte spise! Fikk litt leia når det ikke gikk, for jeg var så inmari sikker på at det skulle gå bra. Og da kom nedturen... Dessverre.
Men nå må jeg bare starte med blanke ark igjen. Ikke noe annet å gjøre med det!
Stå på alle sammen!!!!
Charlotte.
minus en kilo! :)
Idag viste vekten 61 kilo, det er en mindre enn sist! :) Så da er det bare å fortsette! Føler meg veldig motivert nå, og det er en superduper følelse!!
Begynte på den 14dagers-dietten idag. Det har gått kjempe greit egentlig. Slik har dagen vært:
FROKOST: -to kokte egg
-en halv grapefrukt
-to kopper te
LUNSJ: -tre kokte egg
-en halv grapefrukt (fordi jeg glemte å kjøpe tomat)
-to kopper te
MIDDAG: -tre kokte egg sammen med en liten salat
-to kopper te
Ellers har jeg drukket mye vann. Jeg var også ute og jogget en tur idag.
Charlotte.
Jeg er nede på 62 igjen.
Nå gjelder det bare å komme seg videre nedover... Men det tror jeg at skal gå bra. Jeg har ihvertfall veeeeldig lyst til at det skal gå bra!
Jeg fant noe interessant på en side på internett, noe som heter "14dagers-dietten". Det er en litt streng diett, fordi den må følges veldig nøye for at den skal virke. Allikevel så tror jeg ikke at den trenger å være så veldig vanskelig å følge, for den er rimelig variert. Med denne dietten er poenget at det skal skje en kjemisk forandring i kroppens stoffskifte. Mengden av hva som spises er ikke det viktigste, men hva som spises er veldig viktig for resultatet. Etter dietten vil apetitten gå ned.
Jeg skal prøve å skrive ofte i løpet av diett-dagene, hvis noen skulle ha noen interesse av å følge med på hvordan denne kuren faktisk fungerer. Jeg fant dietten på en side på internet: www.slankeguiden.no.
Charlotte.
Det kom ikke som noen overraskelse...
at jeg denne uken har gått opp en halv kilo... Forrige gang skrev jeg at jeg hadde tenkt til å virkelig gå inn for å skjerpe meg, men det har jeg absolutt ikke gjort. Har ikke hatt en eneste "te-kveld" denne uken heller jeg. Men sett på en annen side; en halv kilo på to konfirmasjoner + hotelltur (over to ukers tid), det er jo egentlig ikke så ille det da! Jeg må si at det forbauser meg hvor lite jeg egentlig har gått opp i forhold til hvor mye jeg har spist!!
Men, men.. Jeg må jo bare prøve å skjerpe meg, slik at jeg kan bli positivt overrasket på neste veiedag. Alt er jo opp til meg!
fremdeles 62 kilo...
Det er faktisk helt utrolig at jeg ikke har gått opp en eneste kilo etter denne helgen! Jeg har nemlig sovet på hotell hele helgen + vært i konfirmasjon, og jeg har spist sååå mye mat og godteri!
Den sjokoladestoppen min gikk ihvertfall rett til dundas... Men, men... Litt synes jeg faktisk at jeg skal ha lov til å kose meg også...
Skal prøve å følge "te-og-vann-prosjektet" til Nille og meg denne uken, og så får vi se hvordan det virker inn på pilen på vekta neste onsdag igjen!
veiedag igjen!
Da jeg veide meg idag stoppet pilen på akkurat samme sted som forrige uke. 62 kilo... Jeg har ikke vært så veldig sunn denne uken her... Jeg bytta ut noen av te-kveldene med brus, og det er ikke bra! Men nå er det full skjerpings, for jeg SKAL ned til 59 kilo!!! Koste hva det koste vil! :)
dette her ser ut til å gå veien!
Idag viste badevekten 62 kilo! :)))))
Det eneste jeg har gjort er å la være å spise noe mer etter middagen. Da har jeg kun drukket te og vann. Jeg spiser frokost, lunsj og middag da. På begynnelsen ble jeg fort sulten utover kvelden, men nå er magen vendt av med det, så det går veldig greit. Dette her er kjempe effektivt! Nå vet jeg hva det var jeg la på meg av ihvertfall; småspising om kvelden...
Jippi! :)
en kilo lettere etter fem dager med feber
Kanskje jeg skulle bli syk litt oftere! ;) Neida, det er ikke såå gøy å være syk... Tro meg.
Idag spiste jeg en god og sunn frokost før jeg gikk på jobb. Så spiste jeg middag klokken halv fire. Nå er klokken snart halv ti, og jeg har ikke spist siden middag. Er faktisk ikke sulten heller, for nå har jeg greid å venne magen til at middagen skal være dagens siste måltid. Jeg har bare drukket MASSE vann, og ett par kopper med te.
Nå skal jeg snart legge meg. Kjenner at formen ikke er helt bra enda. God natt! :)
Charlotte.
hei igjen! :)
Denne helgen har jeg egentlig vært ganske flink. Det har skjedd så mye at jeg rett og slett ikke har rukket å tenke på verken mat eller slanking eller noenting.
Jeg har faktisk best erfaring med å gå ned i de periodene jeg ikke fokuserer på slankingen i det hele tatt jeg! Det lønner seg nok å ha mye å gjøre!
Det funker forresten utrolig bra å drikke ett par glass med vann før måltidene. Jeg spiser ikke like mye da. Det samme gjelder hvis jeg blir sulten sent på kvelden. Da drikker jeg bare så mye vann jeg orker og går og legger meg, for den kveldsspisingen er ikke bra i det hele tatt!
Har ikke tid til å skrive mer nå, men jeg skriver mer imorgen, for da er det veiedag!
Charlotte
huffameg...
Jeg har tydeligvis ikke skjønt hva begrepet "sjokoladestopp" betyr, for spise sjokolade gjør gjør jeg nesten kontinuerlig... Men jeg skal ikke gi opp så lett. Begynner med blanke ark imorgen! :)
Uff, jeg er ett skikkelig godterimonster!!! Hva skal jeg gjøre for å slippe dette godtesuget??
Har sett at mange andre her har en veiedag i uken. Det skal jeg begynne med også. Tror det er best, for da slipper jeg å fokusere så veldig på kiloene liksom! Veiedagen min skal være onsdag. Det tror jeg er en grei dag, sånn midt i uken.
Har også tenkt til å begynne med sånn frukt-og-grønt-dag som Nin har. Man må jo bare bli kjempe motivert etter å ha gjennomført en slik dag! Det tror jeg må bli hver mandag, for hvis jeg eventuelt skulle skeie ut, så er det størst sjanse for det i helgen tror jeg.
Aner ikke hvor mye jeg veier i dette sekund, men skal altså ikke veie meg før på onsdag nå da... Det blir lenge å vente helt til da, men jeg tror faktisk at det skal bli greiere å holde motivasjonen oppe. For når man bare veier seg en gang i uken, blir skuffelsen dobbelt så stor hvis man ikke har gått ned noe da tror jeg. Får se!
Charlotte