← Alle dagbøker
diarist.Alias

charlotte

45 år169 cm18 innlegg 2001 0 følgere

Start65,0 kg
Sist59,0 kg
Endring−6,0 kg
BMI nå20,7
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
16. april 200119. september 2001
59,0 kg

jeg veier fremdeles 59 kilo!

rart, så mye godteri og feit mat som jeg propper i meg hver eneste dag....

Merk deg denne datoen: 20.09.2001

Denne degen ble Charlotte ett nytt, sunt menneseke! I en hel uke nå, fra og med imorgen skal jeg bare leve på frukt og grønt + masse vann og te (uten søtt). For hvor mye er en uke av ett helt liv??? Det er ingenting!

Jeg tror at en sånn uke vil hjelpe meg å komme igang igjen. For det første blir det en tilvenningsuke for magen, og for det andre kommer jeg til å være kjempe motivert til å fortsette slankingen når jeg har klart en sånn uke!

Skal prøve å skrive hver dag denne uken og fortelle hvordan det går med meg.

Charlottekos!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Silvia20. oktober 2001
komme i gang med hva da..?? skal du slanke deg enda mer er jeg redd det ikke blir noe igjen av deg jenta mi...
59,0 kg

samboeren min vet om dagboken min...

Han fant ut at jeg driver og går inn på disse sidene her, så da fortalte jeg han litt om hvordan det fungerer med dagbøkene og sånn. Søren også, dette var liksom min greie. Det fine med dagboken var liksom at den bare var min, og at ingen andre visste om den. Men, men... Gjort er gjort og spist er spist...

Jeg aner ikke hvor mye jeg veier nå, for badevekten min er ødelagt. Har sikkert gått opp masse den siste tiden. Jeg har vært ett eneste "matvrak-antitrenings-individ" de siste dagene. Det er helt utrolig hvor mye jeg stapper i meg av godteri og usunn mat!!! Og noe som hvertfall er sykt er hvor fort det går unna! Jeg må være den mest usjarmerende jenta i hele verden...

Lurer på hvor det har blitt av Nille jeg? Håper ikke at hun har slanket seg helt bort...

Charlotte.
59,0 kg

stillstand...

ikke rart sånn som jeg holder på... Samboeren min er borte (i militæret) hver uke fra mandag til fredag, og i den perioden er jeg egentlig ganske flink til både å trene og til å spise sunt. Men når han kommer hjem i helgene koser vi oss mye mer enn det skulle vært lov til; med å gå ut og spise god (feit!!) mat, og MASSE potetgull og annet snop! Huffameg...

Men på fredag starter skolen igjen, og da skal jeg være flink. Da kommer jeg endelig inn i litt normale rutiner igjen, med skole, lekser, kosthold og trening. Helgene må jeg benytte til å lese, så da blir det forhåpentligvis ikke så mye tid til å stappe i seg den FEITE maten heller! :) Nei, den livsstilen der er ikke bra, så den gjelder det å legge av seg så fort som mulig. Starting on friday! Det er jo bare to dager til!

Lover å bli flinkere til å oppdatere dagboken min. Har vært altfor sløv i det siste.

Charlottekos!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
59,0 kg

wow! :)

jeg trodde aldri at jeg skulle komme under 60 kilo!! men det har jeg klart! takket være te!! etter middag har jeg kun "lov til" å enten drikke te og vann, og jeg skal si at det funker bra!

jaja, da er det bare å fortsette da! :)

Charlotte.
61,0 kg

det går nedover igjen!

:)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias susanne26. juni 2001
kjempeflott!!!!
stå på videre. dette skal du klare! klem fra meg..
63,0 kg

da er vi vel snart på utgangspunktet... :(

Har gått opp to kilo siden sist. På ca en måned... Jeg har gitt litt faen denne måneden her egentlig.

Den dietten jeg prøvde meg på fungerte ikke for meg. Jeg ble bare kvalm av alle eggene jeg måtte spise! Fikk litt leia når det ikke gikk, for jeg var så inmari sikker på at det skulle gå bra. Og da kom nedturen... Dessverre.

Men nå må jeg bare starte med blanke ark igjen. Ikke noe annet å gjøre med det!

Stå på alle sammen!!!!

Charlotte.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias kitt19. juni 2001
hei charlotte!

ja, start med blanke ark du!
tipper at du klarer fint å gå ned de små kiloene du skal ned.
nå er det jo sommer, og vi kan trimme mye ute!
og det hjelper veldig på!

stå på du, og lykke til!

klem fra kitt
c.AuthorAlias bloody mary19. juni 2001
hei på deg..
nå som du har hatt en måneds pause, så er kanskje motivasjonen på topp, så nå er det bare å trå til!! dette skal gå bra!!
var det den proteindietten du tok?? har hørt mye om den.. litt rart kosthold??
men nå er det bare å legge det bak deg, og starte med blanke ark og fargestifter tell.. he-he..

lykke til i hvertfall!!

klem fra meg :o)
61,0 kg

minus en kilo! :)

Idag viste vekten 61 kilo, det er en mindre enn sist! :) Så da er det bare å fortsette! Føler meg veldig motivert nå, og det er en superduper følelse!!

Begynte på den 14dagers-dietten idag. Det har gått kjempe greit egentlig. Slik har dagen vært:

FROKOST: -to kokte egg
-en halv grapefrukt
-to kopper te

LUNSJ: -tre kokte egg
-en halv grapefrukt (fordi jeg glemte å kjøpe tomat)
-to kopper te

MIDDAG: -tre kokte egg sammen med en liten salat
-to kopper te

Ellers har jeg drukket mye vann. Jeg var også ute og jogget en tur idag.

Charlotte.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nille24. mai 2001
Heia!!

Ikke dårlig, du er virkelig på hugget, ihvertfall når det gjelder egg-spising..! :)
Fint å høre at det går bra med deg, jeg har vært dårlig til å bruke dagboka de siste ukene, spesielt siden jeg ikke forandrer vekt noe særlig! Ligger på 60 kg faktisk, men pila vil ikke under det tallet!! I tillegg er det eksamen nå, har hatt en, men har enda en til neste onsdag.. puh..

Kos deg, og lykke til videre med dietten!! Vi høres..

-nill-
62,0 kg

Jeg er nede på 62 igjen.

Nå gjelder det bare å komme seg videre nedover... Men det tror jeg at skal gå bra. Jeg har ihvertfall veeeeldig lyst til at det skal gå bra!

Jeg fant noe interessant på en side på internett, noe som heter "14dagers-dietten". Det er en litt streng diett, fordi den må følges veldig nøye for at den skal virke. Allikevel så tror jeg ikke at den trenger å være så veldig vanskelig å følge, for den er rimelig variert. Med denne dietten er poenget at det skal skje en kjemisk forandring i kroppens stoffskifte. Mengden av hva som spises er ikke det viktigste, men hva som spises er veldig viktig for resultatet. Etter dietten vil apetitten gå ned.

Jeg skal prøve å skrive ofte i løpet av diett-dagene, hvis noen skulle ha noen interesse av å følge med på hvordan denne kuren faktisk fungerer. Jeg fant dietten på en side på internet: www.slankeguiden.no.

Charlotte.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias bloody mary20. mai 2001
hei..
ser du skal begi deg ut på diett. Lurer på om det er en proteinkur du skal ta. den består av å spise mye proteinrik mat.. som f.eks mye egg, storfekjøtt osv.. og ikke spise pasta, ris og poteter.. stemmer dette? For hvis det er denne kuren, er jeg interessert i å høre hvordan det går med deg.. jeg har hørt om den, men har ikke turt å begi meg ut på en sånn tyoe diett..

lykke til i hvertfall..
c.AuthorAlias kitt19. mai 2001
den kuren høres spennende ut!
jeg går ikke på noe spesiell diett, men jeg har et par frukt-og-vann dager i uka + dager med 3 sunne måltider!

lykke til videre. jeg skal følge med på hvordan det går med deg!

klem fra kitt
62,5 kg

Det kom ikke som noen overraskelse...

at jeg denne uken har gått opp en halv kilo... Forrige gang skrev jeg at jeg hadde tenkt til å virkelig gå inn for å skjerpe meg, men det har jeg absolutt ikke gjort. Har ikke hatt en eneste "te-kveld" denne uken heller jeg. Men sett på en annen side; en halv kilo på to konfirmasjoner + hotelltur (over to ukers tid), det er jo egentlig ikke så ille det da! Jeg må si at det forbauser meg hvor lite jeg egentlig har gått opp i forhold til hvor mye jeg har spist!!
Men, men.. Jeg må jo bare prøve å skjerpe meg, slik at jeg kan bli positivt overrasket på neste veiedag. Alt er jo opp til meg!
62,0 kg

fremdeles 62 kilo...

Det er faktisk helt utrolig at jeg ikke har gått opp en eneste kilo etter denne helgen! Jeg har nemlig sovet på hotell hele helgen + vært i konfirmasjon, og jeg har spist sååå mye mat og godteri!

Den sjokoladestoppen min gikk ihvertfall rett til dundas... Men, men... Litt synes jeg faktisk at jeg skal ha lov til å kose meg også...

Skal prøve å følge "te-og-vann-prosjektet" til Nille og meg denne uken, og så får vi se hvordan det virker inn på pilen på vekta neste onsdag igjen!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Altfortung13. mai 2001
Hei! Gratulerer med de kiloene du har tatt av, det er kjempe bra, godt på vei mot målet ditt ser jeg, fortsatt lykke til!!
c.AuthorAlias Nille11. mai 2001
Hei Charlotte!!!

Åååhh, det hørtes virkelig godt ut med hotellhelg og konfirmasjons-kaker..! :) Og det er jo kjempeflott at du ikke har godt opp noe i det hele tatt!! Det tyder jo på at kroppsvekta di har lagt seg på et annet nivå..! Flotters! Har heller ikke vært så flink til å følge mirakelkuren vår de siste dagene, men fra i dag av blir det nye tider....

Håper du har det bra!! Slank med stil..!! :o)

Klem, Nille.
c.AuthorAlias kitt10. mai 2001
heisann!!

så fint at du ikke har gått opp i vekt. da er jo ingen skade skjedd, og du kan fortsette videre!

ha en strålende dag!

klem fra kitt
c.AuthorAlias Isa10. mai 2001
Er det ikke ålreit at vekten ikke forandrer seg i sånne situasjoner ??

Lykke til med te og vann prosjekt !

Isa
62,0 kg

veiedag igjen!

Da jeg veide meg idag stoppet pilen på akkurat samme sted som forrige uke. 62 kilo... Jeg har ikke vært så veldig sunn denne uken her... Jeg bytta ut noen av te-kveldene med brus, og det er ikke bra! Men nå er det full skjerpings, for jeg SKAL ned til 59 kilo!!! Koste hva det koste vil! :)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nille4. mai 2001
Hei Charlotte!!

62 kg ja, det er tydeligvis noe med oss som ikke vil bort..! :) Takket være deg har jeg den siste uka fulgt "te&vann-prinsippet", noe som fremdeles funker bra..! Det er utrolig at den kveldsspisinga skal ha så mye å si! Og nå begynner jeg å bli vant til å ikke spise noe særlig ca. etter kl. 18..(eller middag da..)

Er jo mye på skolen, har eksamen den 21. og den 30. mai, så det er fullt kjør dagen lang! Er ekstremt flink til å ta meg mange og lange pauser, men faktisk har jeg klart å kutte ut den lille kaka eller sjokoladebiten jeg ofte tyr til! Er blitt kjempesunn!! :)
Keep in touch.. :o)

Hugs, Nille-Trille.
c.AuthorAlias baby3. mai 2001
Du klarer å gå ned til 59 vet du! Men det går treigt med oss som har mindre å ta av. Jeg skal ned en kilo til, altså til 60, og er 1,69 høy. Så vi er jo ganske like!
Klem fra baby
c.AuthorAlias kitt2. mai 2001
av og til står det stille.
men jeg er sikker på at du vil klare å veie 59 kilo neste uke!

lykke til!!!

klem fra kitt
62,0 kg

dette her ser ut til å gå veien!

Idag viste badevekten 62 kilo! :)))))
Det eneste jeg har gjort er å la være å spise noe mer etter middagen. Da har jeg kun drukket te og vann. Jeg spiser frokost, lunsj og middag da. På begynnelsen ble jeg fort sulten utover kvelden, men nå er magen vendt av med det, så det går veldig greit. Dette her er kjempe effektivt! Nå vet jeg hva det var jeg la på meg av ihvertfall; småspising om kvelden...

Jippi! :)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias baby29. april 2001
Sikkert lurt å ikke spise noe etter middag, men jeg bare MÅ ha meg kveldsmat ellers blir jeg helt utsultet!!!
Ellers er jeg for dårlig på å drikke vann, sukk og atter sukk...
Lykke til Videre!
Klem fra baby
c.AuthorAlias kitt28. april 2001
hei Charlotte!

dette driver jeg med oxo. å la være å spise om kvelden.
håper jeg klarer å gå ned litt jeg også da!
spiser du frukt som mellommåltid eller?
hvor store omtrent er måltidene?

du er kjempeflink! lykke til videre..

klem fra kitt
63,0 kg

en kilo lettere etter fem dager med feber

Kanskje jeg skulle bli syk litt oftere! ;) Neida, det er ikke såå gøy å være syk... Tro meg.

Idag spiste jeg en god og sunn frokost før jeg gikk på jobb. Så spiste jeg middag klokken halv fire. Nå er klokken snart halv ti, og jeg har ikke spist siden middag. Er faktisk ikke sulten heller, for nå har jeg greid å venne magen til at middagen skal være dagens siste måltid. Jeg har bare drukket MASSE vann, og ett par kopper med te.

Nå skal jeg snart legge meg. Kjenner at formen ikke er helt bra enda. God natt! :)

Charlotte.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias kitt26. april 2001
hey Charlotte!!!

så flink du er!! dette går strålende!
håper jeg oxo blir like flink. jeg starter i morgen. har prøvd lenge, men skal starte helt på nytt igjen. håper jeg klarer å gå ned ca 8 kilo til sommeren!!!

klem fra kitt
c.AuthorAlias Isa25. april 2001
Gratulerer med 1 kilo ! og god bedring - håper du snart blir i bedre form !!

Isa
64,0 kg

hei igjen! :)

Denne helgen har jeg egentlig vært ganske flink. Det har skjedd så mye at jeg rett og slett ikke har rukket å tenke på verken mat eller slanking eller noenting.

Jeg har faktisk best erfaring med å gå ned i de periodene jeg ikke fokuserer på slankingen i det hele tatt jeg! Det lønner seg nok å ha mye å gjøre!

Det funker forresten utrolig bra å drikke ett par glass med vann før måltidene. Jeg spiser ikke like mye da. Det samme gjelder hvis jeg blir sulten sent på kvelden. Da drikker jeg bare så mye vann jeg orker og går og legger meg, for den kveldsspisingen er ikke bra i det hele tatt!

Har ikke tid til å skrive mer nå, men jeg skriver mer imorgen, for da er det veiedag!

Charlotte

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nille24. april 2001
Heihei du!! :)

Er bare en snartur innom, er på skolen enda jeg..

Den "dietten" din hørtes faktisk ganske lur ut!! Tror jeg også skal forsøke meg på den, problemet er bare at jeg ofte ikke spiser middag før relativt sent, siden jeg er lenge på skolen..! Men, det blir jo heller ikke mye mat mens jeg er på skolen, så det går kanskje opp.. vet ikke jeg!!
Skriver mer i morgen, boka og vannet venter... :)

Klem Nille
64,0 kg

huffameg...

Jeg har tydeligvis ikke skjønt hva begrepet "sjokoladestopp" betyr, for spise sjokolade gjør gjør jeg nesten kontinuerlig... Men jeg skal ikke gi opp så lett. Begynner med blanke ark imorgen! :)

Uff, jeg er ett skikkelig godterimonster!!! Hva skal jeg gjøre for å slippe dette godtesuget??

Har sett at mange andre her har en veiedag i uken. Det skal jeg begynne med også. Tror det er best, for da slipper jeg å fokusere så veldig på kiloene liksom! Veiedagen min skal være onsdag. Det tror jeg er en grei dag, sånn midt i uken.

Har også tenkt til å begynne med sånn frukt-og-grønt-dag som Nin har. Man må jo bare bli kjempe motivert etter å ha gjennomført en slik dag! Det tror jeg må bli hver mandag, for hvis jeg eventuelt skulle skeie ut, så er det størst sjanse for det i helgen tror jeg.

Aner ikke hvor mye jeg veier i dette sekund, men skal altså ikke veie meg før på onsdag nå da... Det blir lenge å vente helt til da, men jeg tror faktisk at det skal bli greiere å holde motivasjonen oppe. For når man bare veier seg en gang i uken, blir skuffelsen dobbelt så stor hvis man ikke har gått ned noe da tror jeg. Får se!

Charlotte
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nille23. april 2001
Hei Charlotte, og 10 000 takk for kommentar!

Ja, tror vi er VELDIG like når det gjelder "slanke-tankegang", fint å høre direkte at jeg ikke er den eneste liksom..! :) Målet mitt er 59 kg, sånn som deg, og nå er det ikke lenge til sommeren, så det er bare å stå på!

Sikkert lurt å ha en sånn veie-dag, problemet mitt er det at vekta står fremme hele tiden, å da veier jeg meg jo hele tiden også... det er neppe lurt, for da blir det vel vanskeligere å se fremgang (...nedgang...)antar jeg!

Jeg har heldigvis klart å kutte det meste av sjokolade-forbruket mitt, er så inne på tanken på å slanke meg at jeg rett og slett ikke gidder å spise den sukker og fettmengden i ett jafs! Men det er jo noe som kan gå over på null komma niks, vi må bare prøve å spise epler&pærer istedet!! :o)

Nei, nå må jeg gå å lese litt, eksamens-tid gjør meg ikke akkurat slankere, menmen..!!

Store klemmer fra Nille..
c.AuthorAlias Nin20. april 2001
Hei på deg!
"Glem gårsdagen!" er det noe som heter så kjekt, men det er mye sannhet i det og....Dropp sjokoladen fra i dag! Hvis du må ha noe søtt i helgene - spis litt vingummi isteden eller helst litt frukt! Tar du krom?
Lurt med en sånn frukt - og grønt dag ja!
Ha en koselig helg!
Nin
c.AuthorAlias baby19. april 2001
Takk for hilsen!!!
Jeg hadde også godtesug, men ikke nå lenger, har liksom tatt fokus helt bort fra det, ser ikke på godteri når jeg er på butikken en gang. Vel, vel, har hørt at chrom, eller var det sink (?? Spør noen andre) skal hjelpe mot godtesug (eller mot søt-behovet liksom), men jeg har ikke prøvd det, så jeg vet ikke.
Jeg også skal liksom ha en veiedag i uka, men synes det er spennende å følge med hver dag!
Lykke til!
Baby
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.