Dårlig start
Tre skiver ristet brød, appelsin, horn, tre skiver ristet brød, to yoghurt, en banan og en appelsin - og klokka er snart fem på fire. Skulle være et lite mellommåltid for meg dette men.. Før var dette noe jeg kunne ha spist på et par uker.. og idag da jeg skulle begynne så sunt, kort, og heller flere måltider til dagen, "skjer" dette. Men jeg skal være positiv, og vite med meg selv at da kan jeg oppnå målene mine en dag senere. Når jeg tenker etter hva en dag er, tenker jeg også at jeg fint kan klare det. =) Gjør bare oppmerksom på at jeg er klar over at jeg kanskje ikke har noe jeg skulle ønske bort i det hele tatt (andres ord), men i de siste ukene har det økt på kilo som jeg før la på meg over kanskje to år. Og det tillater jeg ikke meg selv til å gjøre, skal komme tilbake i "utgangspunktet" hvor jeg var for et par uker siden.
Jeg klarer ikke la være å se på vekta.. sjekker utallige ganger til dagen.. Tør ikke ta sjansen på å ikke bry meg om vekta, og å bare bry meg om matkontrollen.. for tenk om jeg ikke kommer ned igjen dit jeg var.. da kommer det til å bli gale.. virkelig gale.. off off.. men.. ja.. takk for tips igjen :)
Anbefaler også at du tar kontakt med IKS, Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser. De finnes sikkert også på nett.
Mat har altfor mye med følelser å gjøre, både for overvektige, undervektige og normalvektige. Derfor kan det være en idé å finne ut av følelsene dine og behovene dine samtidig som du lærer å spise normalt. Det finnes mange bøker om dette, men dersom du ikke allerede får hjelp, bør du snakke med en lege eller psykolog om dette. Husk at det er VELDIG vanlig å ha slike problemer som ung kvinne, i min erfaring gjelder det nesten alle. Du er IKKE alene!
Klem, Ally.
Kan du ikke bruke denne dagboka til å få orden på matvanene dine, og et bedre forhold til kroppen din? Det er jo det vi alle driver med her inne, så det er hyggelig om du vil være med oss.
Veldig bra at du tenker flere, små måltider i løpet av dagen, dette er sunt enten man er tykk eller tynn. Sørg for å få i deg det du trenger, så normaliserer vekta seg akkurat der det er riktig for din kropp.
Lykke til, du høres veldig positiv ut, så dette tror jeg går bra.
Klem, Ally