← Alle dagbøker
diarist.Alias

cat74

52 år169 cm116 innlegg 2002 0 følgere

Start72,0 kg
Sist67,4 kg
Endring−4,6 kg
BMI nå23,6
📓 100+ innlegg🔥 30 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
23. januar 200214. juni 2002
😀67,4 kg

Spørsmål om CLA

Stabilt... etter en vannvittig oppgang under langweekend i Stockholm. Magen min vil ikke på do andre steder enn hjemme... og 4 dager går greit, sier den. Jeg er ikke helt enig, men har lite jeg skulle ha sagt, ser det ut for. I tillegg til det samlet jeg opp vann så det holdt før mensen... og spiste godt. Så søndag kveld var jeg oppe i 69 (!!!) kg. Nå er jeg heldigvis tilbake på normalen... (Forøvrig hadde vi en kjempetur - som klaffa med Stockholms 750årsjubileum.)

Jeg klarer ikke helt å ta meg sammen 100%, men jeg har starta forsøk med cla og mer proteiner på bekostning av karbohydratene i maten. Er det forresten noen som vet hvordan cla skal tas? Jeg har kjøpt bio-cla, men vet ikke om de skal tas før/etter/ikke med måltid?

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias nika295. juli 2002
CLA
Prøv heller Tonalin.
Jeg begynte med bio-cla, og hadde liten effekt av dette.
En venninne av meg anbefalte Tonalin. Jeg gikk da inn i mavemål fra 118 cm til 107 cm på litt over 1 mnd'e.
Når du tar CLA så er det viktig å måle deg, helst før du begynte, og så hver dag eller ukentlig. Det er DER du ser om CLA har noen effekt for deg. Dette vil du se på målebåndet. På meg så gikk jeg IKKE ned i vekt av å gomle CLA. Og så er det viktig å trene for å få noen effekt av dette. Jeg ser på CLA som en katasylator når det gjelder trening og å blir fortere fast i fisken.
Del dagsdosen opp i to, og ta den morgen og kveld (det anbefalte en på helsekosten)
Jeg har en positiv erfaring av CLA så lenge en tar MAX dagsdose.
LYKKE TIL :) (uansett om det er bio-cla eller tonalin du velger)

Klem fra Nika
c.AuthorAlias Ragnhild30. juni 2002
jeg selger hus i Østfold - Sarp, Halden og Indre - så du kan jo få fritt valg på øverste hylle :-)
c.AuthorAlias Ragnhild😊25. juni 2002
CLA skal tas i forbindelse med et måltid - enten før eller etter, og aldri på tom mage :-)
Lykke til med testinga av cla'en!
c.AuthorAlias MTE😊14. juni 2002
Heisann!

Og velkommen hjem igjen. Kjekt å
høre at du har hatt det fint. :o)

Kos deg!
👻67,6 kg

Hmpfr

Jaja... litt opp igjen. På tide å være mer forsiktig igjen, antar jeg. Har ikke helt den store koken ennå, men har gått tilbake til knekkebrødet mitt. ;) Knekkebrød og frukt ser ut til å være det som må til. Hadde håpet å greie 3-4kg i et rykk nå også. Det kunne vært godt.
Dessverre går det dårligere med mosjonen igjen, men noen gåturer har det da blitt. Så sånn totalt sett er det da ikke så helt ille. Problemet er at grillmat er så altfor godt. Heldigvis er det ikke så altfor usunt med tanke på kalorier dersom man styrer unna potetsalaten - og det er faktisk nokså lett siden jeg fort blir lei den. ;) Ellers går det helst på blandede grillspyd med kylling og ulike grønnsaker med olje. (Tips - chicken dipping sauce fra innvandrerforretninger er kjempefin som grillolje på kyllingspyd...) Og så den evindelige marshmallowen til slutt da... ;(
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃13. juni 2002
Hei Cat :-)

Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi. Jeg måtte le da du skrev om nedgangen pga mens. Slik er det for meg også, når den kommer så kvitter kroppen seg ofte med litt oppsamlet vann. Og så surfer jeg glad på hormonbølgene en stund.

Jeg vet ikke om det kommer til å være like stor effekt i de bølgene når jeg blir lettere, men hvis du har det slik så er det kanskje håp for meg også.

Du burde legge inn den nye vekta di nå, det er gøy med resultater, uansett om de skyldes mens eller andre dobesøk..

Du er skikkelig flink, er du ikke snart i mål nå da?

Jojo-klem
c.AuthorAlias Ventura6. juni 2002
Heitann-håtann!
Kommer bare for å si hei, og lykke til! Du klarer dette nå, det har du bevist før.
Men jo, grillmat er farlig godt. Takk for dip-tipset. Jeg bruker ofte å grille maiskolber og tomater, da går det mindre kjøtt og ris. Når jeg er skikkelig kreativ med grillen, kjøper jeg en squash og fyller den med alt det hjertet (les: magen) begjærer. Bruker ofte disse boksene med tomatbiter med krydder, urter, hvitløk m.m. og blander inn "sjalohttlauhuk", massevis av sopp (aromasopp er mye bedre enn champignoner!) og litt paprika.
Sender deg sikkert en mail igjen en av dagene. Siden jeg nå jobber med annonser i Aftenposten og slikt, er det ikke så mye å gjøre. Men det er jo alltid artig å måtte sitte inne og gjøre ingenting når det er så fint vær!! Snakkes!
E

P.S. Jeg vant forresten utfordringa: 12-1... D.S.
c.AuthorAlias Lakki😄6. juni 2002
Heisann og takk for hyggelig kommentar i dagboka mi!

Kunne vært interessant å høre mer om den akkupunkturen du snakket om i forhold til problemet med treg mage... Apetitten styrer jeg med jernvilje for tia, så den mestrer jeg :-)

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias Minelli😉5. juni 2002
Hei cat!

Tenk om vekta vi har slanket oss til kunne klare å holde seg, da, uten at vi måtte passe på hver minste lille kalori vi fikk i oss. Det hadde vært bra det! Det er nå engang ikke sånn, så vi får vel bare satse på å være jevnt over flinke med mat og kosthold. Grillmat trenger jo som du sier ikke å være så usunn, men marshmallows...mmmmmm, men fy, fy, fy! Kjenner til akkurat det! Prøv heller å grille ananas og epler. Leste i går at det var kjempefint å skjære dette i biter, legge i sølvfolie og krydre med kanel eller ingefær. Kanskje verdt å prøve som et alternativ til marshmallowsen?

Klem fra Minelli
😃67,4 kg

Ned igjen...

....etter et par dagers forsiktighet og knekkebrødspising. Vekta har vært en del høyere i mellommtiden, men er nå på rett kjøl igjen. Så må det da sies at jeg ikke har tenkt på hva jeg har spist den siste tiden (før de 2-3 siste dagene altså). Jeg har stortsett spist det jeg har hatt lyst på der og da - og det har som regel ikke vært gulrøtter og kål. ;) På den annen side har jeg vært dyktig til å stoppe sånn omtrent der jeg ble mett, i stedet for å trykke i meg til det sa stopp.
Sånn oppsummeringsmessig må jeg nok bare belage meg på at jeg må leve på knekkebrød som hverdagsbrød dersom jeg skal holde vekta. Med én gang jeg spiser annet brød går vekta opp. Sukk. Jaja. Jeg kan leve med godt, ferskt brød i helgene jeg, bare jeg får en hvitløksbaggis i ny og ne. Kanskje det der med glykemisk indeks har noe for seg? Rent isolert sett tror jeg så gjerne at vi spiser for lite proteiner - og at for mange av karbohydratene vi får i oss stammer fra lettfordøyelig, hvitt sukker.
Trening har det blitt lite av. Jeg har stort sett klart å komme ut å jogge 1,5-2 ganger i snitt pr uke. Har også gått noen turer de dagene været har tilsagt våte skogsstier. Tror egentlig jeg er nokså fornøyd med det, men skulle nok ønske at jeg klarte å komme opp i 2-3 ganger i stedet. Men da må det bli tørrere i været - for jeg liker ikke å løpe på asfalt. Heldigvis er det litt roligere jobbmessig da, og jeg får mer søvn og overskudd enn før. Et annet pluss er "hverdager så langt øyet rekker"! Iallfall fram til sommerferien. ;)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ragnhild❤️1. juni 2002
Takk for feriehilsen! Nå reiser vi snart, og når vi passerer Halden skal jeg vinke til deg :-) (har forresten vært der en gang allerede i dag, men ikke på Haldendagene..)

Ikke gi deg nå - du er såååå nære målet :-)
klem, Ragnhild
c.AuthorAlias MTE😊31. mai 2002
Heisann!

Vil bare ønske deg en fin
helg og lykke til med vekt
reduksjon! Kos deg!

Klem!
c.AuthorAlias Beatmik😉30. mai 2002
Sorry! Det ble to klikk på lagre på grunn av feilmelding.....
c.AuthorAlias Beatmik😉30. mai 2002
Heisann!

Helt enig - jevnlig trening er det beste! To ganger i uka er faktisk nok til å gi formøkning. Synes du er flink som får til jogging - skikkelig kaloriforbrenning! Tror jeg må spise mer knekkebrød jeg også. For mye rugbrød blir nok litt tungt på vekta.... Du ga meg en liten a-ha der :)

Hverdagene ligger foran oss foreløpig, en god tanke er det ja!

Klem fra Beatmik -som også er lei alt regnet om dagen!
c.AuthorAlias Minelli😃30. mai 2002
Hei cat!

Kjenner meg igjen i mye av dette, ja. Det er sååå vanskelig å klare de siste kiloene, det skorter på motivasjonen, og jeg har fått for meg at jeg kan unne meg litt mer "god" mat igjen. Det er absolutt ikke bra for slannkingen!

Jeg er veldig obs på ikke å spise sukker og hvitt mel, eller i alle fall svært lite av det, da føler jeg meg faktisk mer vel også...sliter litt mer med proteinene, siden jeg ikker er så veldig glad i kjøtt.

Vet du? Noen joggeturer i uka er bedre enn ingen! Det er den jevnlige treningen som gir resultater, ikke skippertakstrening-i-flere-timer-over-kort-periode. Jeg synes du klarer deg kjempefint, jeg!

Klem fra Minelli
😐67,2 kg

Jogging igjen

Jogginga går rimelig greit nå. Ble plaget av at halsen snerpet seg sammen i dag. Vet at det mest er psykisk, men er redd for det. Kvelningsangst er ikke noe man tenker seg bort fra med ren fornuft, dessverre. Så det er bare å ta det med ro og stoppe til det går over. Det er verst når det er varmt i været - så det kan nok være et snev av allergi i det også.

Vel... jeg burde vel ta meg sammen og forsøke å ta fatt på de siste kiloene... Det har vært litt roligere her nå en stund så jeg kunne faktisk "ha tid" også. Motivasjonen er på oppadgående iallfall - sammen med humør og overskudd. Vi får se. ;)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias bunny28. mai 2002
DU MANGLER JO ET SMIL på ansiketet ditt beibi!!!

bra du jogger. kjenner igjen den kvelningsfornemmelsen. senast i går hadde jeg et lite tilbakefall. måtte ta ekstra medis fordi jeg ble så redd vettu... d orner seg sikkert snart når jeg har fått rigga meg ferdig til i leiligheten.

sender deg gode vibber og du klarer nok di siste kiloene!!! går d bra med kjærleiken forresten?! lite med d hos meg:-D men d kommer vel før eller sida!

bunnyklemmers fra meg
c.AuthorAlias tutu❤️23. mai 2002
Heisann

Vil bare ønske deg en god dag. Håper du har det bra.

Klemmer fra Trude
67,2 kg

Vektreg.

Vektreg.
😊67,2 kg

Joggedag:

Jogga 1t og 15 min (vel.. gikk/jogga) på tross av "bly i beina" som følge av 1/2 flaske vin og vel så det dagen før. (Typen hadde bursdag. ;)
Fornøyd.
67,2 kg

Vektreg.

Vektreg.
😌67,2 kg

Vekt _før_ grilling...

Kjempefornøyd!

God langhelg og gledelig 17.mai til alle som er innom!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pizza lover😉17. mai 2002
Syns du r kjempe flink e ! 17 mai er jo også en sånn dag man bare spiser og spiser og spiser.. D har allefall e gjort. Men godt var d dah. Får bare spise litt mindre resten av helga.

Lykke til videre!!
😃67,4 kg

Verifisert.

Ja... det ser ut som at jeg står stille. (Den vippa mellom 67.2 og 67.4 i dag.) Heldigvis. Disse dagene har jeg ikke fått gjort noe annet enn å løpe fra det ene til det andre. Håper det blir litt roligere etter helga, og at jeg klarer "å få unna meg" en del. Bilvedlikehold, takkekort, ferie... det er så mye som må organiseres i tillegg til full jobb - og oppkjøring av firmaet ved siden. Denne uka har jeg ikke fått tid til å trene i det hele tatt - og får neppe heller. Det gjør meg irritert, gir meg dårlig samvittighet og gjør meg skrekkslagen for å gå opp. Maten blir også vanligvis noe usunt man tar tak i i forbifarten. Ikke bra.

Men... Jeg har vent meg til mat da. Jeg spiser "det jeg får tak i" når jeg "har tid" - så det må vel bety at når jeg kommer igang igjen bør et par kilo gå nokså lett? Det eneste jeg kan skryte av er 3 porsjoner frukt/grønnsaker om dagen. ;)

Dessverre har jeg sagt opp på SATS. Har ikke hatt tid til å bruke abonnementet på lenge - og det blir dyrt å være "støttemedlem" i lengden. Heldigvis ligger skog og mark innen rimelig nærhet. Så får jeg heller spandere på meg klippekort til vinteren.

Klem fra fraværende katt i "løpetid" ;)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete😉16. mai 2002
Hei igjen!
Takk for beskrivelse av de bilde greiene.
Litt gresk for meg alt det der, men jeg skal prøve ikveld når jeg kommer hjem.
Jeg holder på min "Strukturert" kommentar i forhold til din stabilisering.Slik du skisserer hverdagen kan jeg skjønne at du ikke er helt enig,det går nok litt sånn på halv tolv hos deg har jeg skjønt, men når man oppe i alt det du har å gjøre klarer å holde vekta,så er i alle fall det strukturert.
Kanskje flaks til tider, men jeg velger å gi deg strukturert i stedet.
Synes du er veldig flink.Til og med humøret og humoren er på plass oppe i det hele!Vi må jo få skryte litt av deg,vet du!!!
I dag var jeg en kilo unna endelig mål!!!
Kan nesten ikke vente.!!!!
Så langhelg,nasjonaldag til tross- jeg skal nippe i langdrag, ingen megautskeielser her i gården.Nå vil jeg i mål!!!!!!!!!
Gir megselv en halvkilo til over helga, men i slutten av måneden skal jeg veie 66 kilo stabil vekt!!!
Så er det noen få uker og strakser til målet på 65 skal være nådd.
Gleder meg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ha en super langhelg!!!!!!!!!!!!
c.AuthorAlias pernilla😉16. mai 2002
Hei hei, og takk for råd om p-piller, men jeg tror nok ikke jeg tør kutte ut pillen helt, da kan jeg jo ende som en katt i løpetid som deg.. hehe!

Du må ha en alle tiders 17.maifeiring og pinse og alt sammen, så er det storsatsing igjen på tirsdagen!
Klem, Pernilla
67,4 kg

Vektreg.

Vektreg.
67,4 kg

Vektreg.

Vektreg.
😌67,4 kg

Mensen.

Ikke så verst. Har mensen og har hatt besøk hele helgen - med der tilhørende god mat og lite aktivitet. Og vekta står nesten stille. Bra! Regner med jeg går tilbake til ca 67 når jeg er ferdig med denne uka. Så får jeg vel begynne å tenke på å starte igjen med litt aktiv slanking. ;)...

Mål for denne uka er også å rekke to joggeturer. Men det kan holde hardt med det tidsskjemaet vi har foreløpig... Avtale i etteriddag ifm. jobb, middagsselskap i morgen kveld..., onsdag og torsdag er vel rel. ledig ennå... fredag på grillfest med venner, lørdag har typen min bursdag (type = venn&kjæreste, mann = stasjonsvogn&regninger - ergo er mannen min ennå typen min... ;)... og så har vi kommet til søndag igjen... Puh... hvem var det som sa at mai var full av "fridager"?

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally15. mai 2002
Hei på deg! Jeg er veldig enig i forskjellen mellom mann og type, og enda verre må det være å bli kalt noens KONE! Hvor er skautet og hårrullene????

Ally - småkjæreste
c.AuthorAlias ann-merete😃14. mai 2002
Hei!
Vil først få skryte litt av deg-synes du gjør en strålende innsats på "tilskuerbenken"!!!!Helt kjempe å stabilisere så bra når motivasjonen har manglet den siste tida!!!!!
Du er super flink,veldig strukturert og til stor inspirasjon vil jeg tro for alle her inne!!!!!!

Men så et praktisk spørsmål:Jeg husker jo det nydelige brudebildet du lastet ned....
I går forsøkte jeg å laste ned et ikke like nydelig bilde av megselv i treningstøy.
Men da fikk jeg beskjed at filen var for stor.
Hordan kan det ha seg?Greit at jeg ikke er helt liten,men jeg tar bare opp plassen på ett bilde....
Forslag til hvordan jeg kan få til ned nedlastinga????
Håper på svar.
Litt gøy med bilder,synes jeg.Og sprett magen min kan jo gi selvtilitt til hvem som helst...Thi hi!

Ha en strålende uke, med mange fristelser på tapetet.
Skal i to bursdager + 17.mai,så jeg vet alt om fristelser i kø er jeg redd.
Satser derfor på stabil vekt denne uka, så får jeg komme sterkere tilbake neste uke.
Ha en kos uke!
c.AuthorAlias Bunny😌13. mai 2002
Og jeg som sliter med å fylle dagenemine i disse sjuke tider!!! Jeg kommert bortover og ser om det er noe liv i byen din jeg! Hehehe. Regner med hektiske dager fremover etter at jeg er flytta. Kommer nok til hektene igjen når jeg har orna og roa meg ner. Send meg noen gode jogge-vibber når du er ute! Kanskje jeg slå følge da vettu!

Bunnyklemmer
67,2 kg

Vektreg.

Vektreg.
67,2 kg

Vektreg.

Vektreg.
67,2 kg

Vektreg.

Vektreg.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.