← Alle dagbøker
cat74
52 år169 cm116 innlegg
2002
0 følgere
Start72,0 kg
Sist67,4 kg
Endring−4,6 kg
BMI nå23,6
📓 100+ innlegg🔥 30 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Spørsmål om CLA
Stabilt... etter en vannvittig oppgang under langweekend i Stockholm. Magen min vil ikke på do andre steder enn hjemme... og 4 dager går greit, sier den. Jeg er ikke helt enig, men har lite jeg skulle ha sagt, ser det ut for. I tillegg til det samlet jeg opp vann så det holdt før mensen... og spiste godt. Så søndag kveld var jeg oppe i 69 (!!!) kg. Nå er jeg heldigvis tilbake på normalen... (Forøvrig hadde vi en kjempetur - som klaffa med Stockholms 750årsjubileum.)
Jeg klarer ikke helt å ta meg sammen 100%, men jeg har starta forsøk med cla og mer proteiner på bekostning av karbohydratene i maten. Er det forresten noen som vet hvordan cla skal tas? Jeg har kjøpt bio-cla, men vet ikke om de skal tas før/etter/ikke med måltid?
Hmpfr
Jaja... litt opp igjen. På tide å være mer forsiktig igjen, antar jeg. Har ikke helt den store koken ennå, men har gått tilbake til knekkebrødet mitt. ;) Knekkebrød og frukt ser ut til å være det som må til. Hadde håpet å greie 3-4kg i et rykk nå også. Det kunne vært godt.
Dessverre går det dårligere med mosjonen igjen, men noen gåturer har det da blitt. Så sånn totalt sett er det da ikke så helt ille. Problemet er at grillmat er så altfor godt. Heldigvis er det ikke så altfor usunt med tanke på kalorier dersom man styrer unna potetsalaten - og det er faktisk nokså lett siden jeg fort blir lei den. ;) Ellers går det helst på blandede grillspyd med kylling og ulike grønnsaker med olje. (Tips - chicken dipping sauce fra innvandrerforretninger er kjempefin som grillolje på kyllingspyd...) Og så den evindelige marshmallowen til slutt da... ;(
Ned igjen...
....etter et par dagers forsiktighet og knekkebrødspising. Vekta har vært en del høyere i mellommtiden, men er nå på rett kjøl igjen. Så må det da sies at jeg ikke har tenkt på hva jeg har spist den siste tiden (før de 2-3 siste dagene altså). Jeg har stortsett spist det jeg har hatt lyst på der og da - og det har som regel ikke vært gulrøtter og kål. ;) På den annen side har jeg vært dyktig til å stoppe sånn omtrent der jeg ble mett, i stedet for å trykke i meg til det sa stopp.
Sånn oppsummeringsmessig må jeg nok bare belage meg på at jeg må leve på knekkebrød som hverdagsbrød dersom jeg skal holde vekta. Med én gang jeg spiser annet brød går vekta opp. Sukk. Jaja. Jeg kan leve med godt, ferskt brød i helgene jeg, bare jeg får en hvitløksbaggis i ny og ne. Kanskje det der med glykemisk indeks har noe for seg? Rent isolert sett tror jeg så gjerne at vi spiser for lite proteiner - og at for mange av karbohydratene vi får i oss stammer fra lettfordøyelig, hvitt sukker.
Trening har det blitt lite av. Jeg har stort sett klart å komme ut å jogge 1,5-2 ganger i snitt pr uke. Har også gått noen turer de dagene været har tilsagt våte skogsstier. Tror egentlig jeg er nokså fornøyd med det, men skulle nok ønske at jeg klarte å komme opp i 2-3 ganger i stedet. Men da må det bli tørrere i været - for jeg liker ikke å løpe på asfalt. Heldigvis er det litt roligere jobbmessig da, og jeg får mer søvn og overskudd enn før. Et annet pluss er "hverdager så langt øyet rekker"! Iallfall fram til sommerferien. ;)
Jogging igjen
Jogginga går rimelig greit nå. Ble plaget av at halsen snerpet seg sammen i dag. Vet at det mest er psykisk, men er redd for det. Kvelningsangst er ikke noe man tenker seg bort fra med ren fornuft, dessverre. Så det er bare å ta det med ro og stoppe til det går over. Det er verst når det er varmt i været - så det kan nok være et snev av allergi i det også.
Vel... jeg burde vel ta meg sammen og forsøke å ta fatt på de siste kiloene... Det har vært litt roligere her nå en stund så jeg kunne faktisk "ha tid" også. Motivasjonen er på oppadgående iallfall - sammen med humør og overskudd. Vi får se. ;)
Vektreg.
Vektreg.
Joggedag:
Jogga 1t og 15 min (vel.. gikk/jogga) på tross av "bly i beina" som følge av 1/2 flaske vin og vel så det dagen før. (Typen hadde bursdag. ;)
Fornøyd.
Vektreg.
Vektreg.
Vekt _før_ grilling...
Kjempefornøyd!
God langhelg og gledelig 17.mai til alle som er innom!
Verifisert.
Ja... det ser ut som at jeg står stille. (Den vippa mellom 67.2 og 67.4 i dag.) Heldigvis. Disse dagene har jeg ikke fått gjort noe annet enn å løpe fra det ene til det andre. Håper det blir litt roligere etter helga, og at jeg klarer "å få unna meg" en del. Bilvedlikehold, takkekort, ferie... det er så mye som må organiseres i tillegg til full jobb - og oppkjøring av firmaet ved siden. Denne uka har jeg ikke fått tid til å trene i det hele tatt - og får neppe heller. Det gjør meg irritert, gir meg dårlig samvittighet og gjør meg skrekkslagen for å gå opp. Maten blir også vanligvis noe usunt man tar tak i i forbifarten. Ikke bra.
Men... Jeg har vent meg til mat da. Jeg spiser "det jeg får tak i" når jeg "har tid" - så det må vel bety at når jeg kommer igang igjen bør et par kilo gå nokså lett? Det eneste jeg kan skryte av er 3 porsjoner frukt/grønnsaker om dagen. ;)
Dessverre har jeg sagt opp på SATS. Har ikke hatt tid til å bruke abonnementet på lenge - og det blir dyrt å være "støttemedlem" i lengden. Heldigvis ligger skog og mark innen rimelig nærhet. Så får jeg heller spandere på meg klippekort til vinteren.
Klem fra fraværende katt i "løpetid" ;)
Vektreg.
Vektreg.
Vektreg.
Vektreg.
Mensen.
Ikke så verst. Har mensen og har hatt besøk hele helgen - med der tilhørende god mat og lite aktivitet. Og vekta står nesten stille. Bra! Regner med jeg går tilbake til ca 67 når jeg er ferdig med denne uka. Så får jeg vel begynne å tenke på å starte igjen med litt aktiv slanking. ;)...
Mål for denne uka er også å rekke to joggeturer. Men det kan holde hardt med det tidsskjemaet vi har foreløpig... Avtale i etteriddag ifm. jobb, middagsselskap i morgen kveld..., onsdag og torsdag er vel rel. ledig ennå... fredag på grillfest med venner, lørdag har typen min bursdag (type = venn&kjæreste, mann = stasjonsvogn®ninger - ergo er mannen min ennå typen min... ;)... og så har vi kommet til søndag igjen... Puh... hvem var det som sa at mai var full av "fridager"?
Vektreg.
Vektreg.
Vektreg.
Vektreg.
Vektreg.
Vektreg.
Prøv heller Tonalin.
Jeg begynte med bio-cla, og hadde liten effekt av dette.
En venninne av meg anbefalte Tonalin. Jeg gikk da inn i mavemål fra 118 cm til 107 cm på litt over 1 mnd'e.
Når du tar CLA så er det viktig å måle deg, helst før du begynte, og så hver dag eller ukentlig. Det er DER du ser om CLA har noen effekt for deg. Dette vil du se på målebåndet. På meg så gikk jeg IKKE ned i vekt av å gomle CLA. Og så er det viktig å trene for å få noen effekt av dette. Jeg ser på CLA som en katasylator når det gjelder trening og å blir fortere fast i fisken.
Del dagsdosen opp i to, og ta den morgen og kveld (det anbefalte en på helsekosten)
Jeg har en positiv erfaring av CLA så lenge en tar MAX dagsdose.
LYKKE TIL :) (uansett om det er bio-cla eller tonalin du velger)
Klem fra Nika
Lykke til med testinga av cla'en!
Og velkommen hjem igjen. Kjekt å
høre at du har hatt det fint. :o)
Kos deg!