← Alle dagbøker
cat
54 år162 cm5 innlegg
2002
0 følgere
Start80,5 kg
Sist77,1 kg
Endring−3,4 kg
BMI nå29,4
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Det går nedover...
Ja, jeg syntes jeg klarer meg bra. Det går iallefall stadig nedover og det uten å være sulten eller sugen!!!
Jeg er fortsatt flink til å gå, så det blir mellom 30 og 60 minutters turer hver dag og gjerne et par ganger i løpet av dagen.I dag er det "spisedag", så jeg tok en is i varmen...Den smakte fortreffelig!
Vel det var rapporten for denne gang.
For en deilig dag...
Ja, nå har jeg da gått min daglige tur, men idag tok jeg guttungen(14 kilo) i meisen på ryggen! Det var deilig...
Vi gikk den vanlige runden på 35 min. Så gikk vi hjem vekte pappa`n og spiste frokost. En fin start på dagen.
I går var det "spisedagen" min, men jeg var allikevel flink og tok bare litt lasagne og noen få sjokolader..
Jeg er ved godt mot!!
Jeg er flink!!!
Nå går det nedover, noe jeg er kjempe-glad for!!!
I dag er det Lørdag og "spise-dag", d.v.s jeg kan slippe å ta hensyn til hva middagen består av! Så det blir lasagne, men siden jeg har gått ned såpass, så vil jeg begrense meg litt.
Dette går jo strålende og jeg har ikke sug eller er sulten...
Livet er hærlig!!
Stolt av meg selv!
Ja. idag er jeg ganske stolt...I går var vi i konfirmasjon og jeg spiste veldig fornuftig! Det ble mest fisk og bare litt kake!Jeg gikk fra matbordet uten å være stapp-mett, som man gjerne er etter kaker og annet godt.
Dessuten gikk jeg meg en tur på 30 minutter da vi kom tilbake!
I dag har jeg også vært flink med maten og har gått samme runden...
Dette ser da lovende ut!!!
Jeg SKAL klare å gå ned en del kilo, målet er egentlig 20-25 kilo, men jeg tar alt som det kommer og bruker den tiden det tar!
Dette har iallefall vært en bra dag for meg!!!
Lav glykemisk mat...
Hei! Da skal jeg prøve meg...-jeg har faktisk tjuvstarta slankinga for 3 uker siden og gått ned 3 kilo. Men nå skal jeg prøve lav-glykemisk kost og håper noen kan komme med råd og vink!
Frokosten er grei, jeg spiser 1 lett yoghurt(0.1%) med ca 1.5 dl. bær oppi.
Mellommåltidet er 1 frukt
Lunsjen er litt vanskelig jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal spise, men hittil har jeg spist salat...
Middag er grei, her spiser jeg kjøtt, masse grønnsaker og bitte-lite ris.
Kvelds er også litt vanskelig...-det blir gjerne 1 frukt...
Det jeg er litt redd for er at dette er litt lite mat..-kanskje for lite kalorier i forhold til at kroppen ikke skal gå på sparebluss?
Men jeg må prøve..
Planen er også å prøve å gå 3-4 lange turer i uken.
Vel jeg vil iallefall ikke være så tjukk som nå så jeg må bare ta meg sammen og prøve å gå nede litt.
Jeg har ikke satt meg noen tidsfrist, bare at jeg forhåpentligvis kan gå i bikini neste sommer...
Jeg skal iallefall gjøre mitt beste!
Cat
Tusen takk for hyggelig hilsen i dagboka mi.Du har vært kjempeflink og oser av positivitet. Du er litt lettere enn meg, men de andre data var vel like? Tror jeg låner litt motivasjon av deg, så kanskje jeg klarer å holde følge. Hvor gammel er barnet ditt? Jeg har en liten en på 11 mnd, (9 kilo), og vi har akkurat fått bæremeisl, så det var kanskje en god ide å gå tur med gullet på ryggen. Synes dette med GI er litt spennende, men tror kanskje ikke jeg kunne klart å gjennomføre det. Kanskje du kan fortelle litt mer om hvordan du takler dette. Håper du kommer innom litt oftere, for det skal bli spennende å følge med deg.
Lykke til videre!
Klem, Lille Trille
Hvor fikk du ideen til lavglykemisk mat? Jeg har kjøpt boken Naturlig Slank men kommer ikke helt i gang. Det vanskeligste er jo å avstå fra alt annet man har lyst på, samt at lavglykemisk mat krever litt planlegging og tid på å lages.
Lykke til videre!