← Alle dagbøker
diarist.Alias

bulimi

44 år160 cm2 innlegg 2002 0 følgere

Start61,5 kg
Sist61,0 kg
Endring−0,5 kg
BMI nå23,8
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
21. april 200222. april 2002
☹️61,0 kg

hei!

Hei,hei.!!
Ble gla da jeg gikk på vekten i morges og så at jeg hadde gått ned litt. Jeg vet at jeg egentlig veier meg altfor mange ganger pr dag. Ofte opp imot 20-30 ganger. Skal prøve å redusere det etterhvert. Må begynne å få et normalt forhold til mat snart. Vil så gjerne bli frisk fra dette tullet, men samtidig vil jeg bli slank. Før var jeg tynn, og da mener jeg tynn.. Ikke bare slank, men tynn, og jeg føler meg absolut ikke vel med den kroppen jeg er i nå .Har aldri veid så mye som dette før. Kom vel til en periode da jeg ga litt f..i alt slankehysteriet og etterhvert så har bare kiloene hopet seg på.
Noen perioder kan jeg spise helt normalt, andre perioder spiser jeg nesten ingenting, andre perioder spiser jeg mye uten å kaste opp, mens andre perioder spiser jeg mye og kaster opp.. Er oftest at jeg trøstespiser og kaster opp. Vet ikke hvorfor jeg trøstespiser. Har egentlig ikke noe å trøstespise for. Er bare veldig stresset, og finner ro når jeg spiser. Blir avslappet og tenker på andre ting, så jeg bruker mat for å slappe av. Vet at det er andre metoder man kan bruke for å få kroppen til å slappe av, men jeg bruker maten..

Kjæresten min vet om problemene mine. Han ble jo sammen med meg for 3 år siden, men da var jeg 17 kilo tynnere, så jeg føler meg apsolut ikke vel, og det merker han. Men han nevner ikke noe med vekten min. han sier bare det er flott at jeg har gått opp i vekt, men jeg selv synes dette her er drøyt.Skulle ønske jeg ikke lot det gå så langt..

Prøver virkelig å spise normalt som andre mennesker, men idag glapp det. Spiste en normal frokost, en normal lunsj, men da jeg kom hjem fra jobb, overspiste jeg og kastet opp. Føler meg allerede mislykket. Jeg som skulle klare denne dagen helt fint. Får legge denne dage bak meg og begynne på blanke ark i morgen.

Tusen takk for kommentarer. Setter veldig pris på det.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tengwar😄3. mai 2002
Heihei! :o)

Så godt å høre at et finnes noen med samme problemer som meg der ute... Jeg tør ikke helt å fortelle det, eller egentlig vil jeg ikke fortelle dt, men men... Jeg har altså lidd av bulemi i 7 år.... det hele begynte med at hele livet mitt ble snudd på hodet og bulemien var et tragisk resultat av dette. I begynnelsen syntes jeg det hele var flott! Jeg kunne spise alt jeg ville, og så var det bare å kaste opp igjen! Men nå ser jeg jo at det fører til så utrolig mange skummle saker. Jeg var også dypt deprimert i ca 1 års tid.

Mån nå prøver jeg å få orden på dette. Jeg skal begynne med nye studier snart (mandag), og ser på dette som en ny sjanse til et nytt og bedre liv :o)

Jeg planlegger å gå ned 15 kg, ved sunne metoder, og så sta som jeg er skulle nok det gå bra! :o)

Jeg vil gjerne holde kontakt med deg, se hvordan det går! :o)

Om du fremdeles er pålogger, kanskje vi kunne ta en prat på chatten? :o)

LYKKE TIL!
c.AuthorAlias aha24. april 2002
Heisann

Gratulerer med ditt største steg som er å innrømme at du har et problem i forhold til kropp og mat. Det er viktig at du husker på at du kan ikke endre deg over natten. Men bruke tiden og endre en ting om gangen. Du fikk ikke et slikt dårlig forhold til kroppen din over natten heller, men det har kommet over tid. Dette vet jeg for jeg har vært gjennom dette selv.

Det er vanskelig å ha det slik som du har det. Jeg måtte ut og søke hjelp av proffer i helsevesenet, og det var virkelig nyttig for meg. Har du søkt slik hjelp?

Det virker som at du er veldig bevisst på hva du gjør. Du sier at du trøstespiser, men hvorfor gjør du det? Tenk gjennom dette når du føler trangen for å overspise; hvorfor gjør jeg dette nå? Kjøp deg gjerne en dagbok og skriv dine tanker og følelser i denne, få det i et annet perspektiv.

Men det viktigste er å ikke skulle endre alt på engang. Gjør ingenting at du går på vekta 20-30 ganger nå. Din første endring bør være overspisingen/trøstespisingen, finne ut hvorfor du gjør dette. Ta et steg om gangen.
Lett å si men vanskelig å gjennomføre. Men du klarer det. Stol på deg selv.
Lykke til.
Klem fra aha
c.AuthorAlias bamboo er feit😑22. april 2002
Hei!

Du er ikke misslykket i det hele tatt! slik har vel alle følt det før.-... og du er ikke den første som glipper.
Jeg selv sliter med å holde meg unna cola,men hvis jeg bare vil så skal jeg klare det også!
Jeg vilk gi degt et råd.

Skriv alle positive sider med fetende mat, og hva den bringer av negative sider......

fikk dette rådet av noen her inne. har ikke skrevet lapp,men har det i hodet.
+ at du må redusere antal ganger på vekta!!!!! ehh 20-30 ganger om dagen er drøyt!
1Gang om dagen er best.,.. hver morgen.
ønsker deg lykketil. og alt godt.

hilsen Bamboo
😉61,5 kg

Historikk..

Har lest endel i andre dagbøker her inne en god stund, og bestemte meg for å opprette en egen her inne. Jeg har bulimi, og har slitt med dette en god stund. har ikke akkurat blitt tynn av den grunn, bare lagt mer og mer på meg opp gjennom årene. Men nå skal jeg spise mindre, sunnere og mosjonere+ ikke overspise/trøstespise, kaste opp..
Gruer meg til bikini sesongen, da jeg skal på syden tur med kjæresten og 5 andre venner. Skal gå ned 8 kilo innen den tid(håper jeg)
Ønsk meg lykke til.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pernilla😃22. april 2002
Hei og velkommen hit.

Jeg har selv hatt bulimi i 8 år, men er så godt som frisk fra det nå, (siden juli i fjor)
Det er virkelig vondt og vanskelig å komme seg ut av, men jeg har et lite råd her til deg.
Bruk denne siden som en helt ny start.
Tenk først grundig gjennom: VIL DU BLI FRISK, ELLER SLANK, ELLER BEGGE DELER???
Det siste er nemlig mulig.

Selv har jeg stilt meg det samme sprsm mange ganger og svart nei på det første, for jeg heller ville bli slank...
Det som virkelig fikk meg til å innese alvoret, var at jeg rett og slett ble livredd for å bli steril.
Bulimi gjør mye med kroppen, selv om man føler seg aldri så mye oppegående.

Jeg sluttet 13.juli i fjor. Da satt jeg på flyet hjem fra USA etter en treukers ferie, og bestemte meg at i det jeg landet på norsk jord igjen, så landet jeg på en helt ny start. det var bare å bestemme seg for det. Ønske det sterkt nok. I tillegg skrev jeg dagbok, (ikke denne), en bok jeg bar i veska konstant. HVis tanken foreksempel slo meg for å gi etter, hadde jeg boka å holde meg fast til. Det var kun et løfte mellom meg og dagboken. Familie og venner sa jeg ingen ting før jeg kunne konstatere meg frisk.

Etter det har det gått stort sett greit. Jeg har hørt fra andre bulimiikere at man kanskje aldri blir helt frisk fra en slik sykdom. Tanker om tvangspising og å kaste opp kommer avogtil ennå, men for meg er dette nettstedet helt supert for meg.
Jeg har lært mye om kosthold her, og med et sunnere kosthold har jeg klart å holde den dårlige samvittigheten borte som tidligere har ført til at jeg har kasta opp.

Jeg anbefaler deg til å bruke denne boka. Ikke bare til slanking, men også til å bli frisk, for kjære deg, det unner jeg deg virkelig. Nå vet jeg veldig lite om deg( håper vi kommer til å bli godt kjent gjennom disse sidene), men dersom du ønsker å endre vaner og uvaner, så er dette et ypperlig utgangspungt!

For deg som har spiseforstyrrelser fra før av er det utrolig viktig at du setter deg et mål for hva du vil gå ned, og ikke overdriv; SYLTYNNE JENTER ER IKKE PENT!!!
Når du når målet ditt, lær å bli fornøyd med deg selv, jobb med å stabilisere vekta med sunn kost og trim. Husk at bulimi ødlegger forbrenningen. 4-5 små måltid til dagen er med på å øke den. Denne fasen har jeg vært gjennom i mange mnd nå, og tro meg, det funker!!

Aller beste lykkeønskninger fra meg til deg.

Stor klem, Pernilla
c.AuthorAlias Lakki😃22. april 2002
Hei og velkommen!

Det er mange av oss som sliter med en eller annen form for spiseforstyrrelse her inne. Det som er et av kjennetegnene er at vi har et helt feil bilde av hvordan kroppen vår ser ut. Jeg er helt sikker på at du ikke ser så fæl ut i bikini som du tror! Det å hele tiden tenke negativt om sin egen kropp blir man bare tjukkere av, det har jeg erfart!!!

Prøv å tenke positive tanker om deg selv og andre, og prøv å ikke bruke for mye tid til å tenke på mat - det er mine råd med på veien. Vi med tendenser til spiseforstyrrelser har en lei uvane med å la maten fylle livene våre. Tenk så mye annet viktig og koselig det finnes å konsentrere seg om!

Lykke til på veien mot å bli frisk og sunn!

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias bamboo er feit😄21. april 2002
Hei!
og velkommen til disse sidene.
villebare si hei.

hilsen meg.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.