hei!
Hei,hei.!!
Ble gla da jeg gikk på vekten i morges og så at jeg hadde gått ned litt. Jeg vet at jeg egentlig veier meg altfor mange ganger pr dag. Ofte opp imot 20-30 ganger. Skal prøve å redusere det etterhvert. Må begynne å få et normalt forhold til mat snart. Vil så gjerne bli frisk fra dette tullet, men samtidig vil jeg bli slank. Før var jeg tynn, og da mener jeg tynn.. Ikke bare slank, men tynn, og jeg føler meg absolut ikke vel med den kroppen jeg er i nå .Har aldri veid så mye som dette før. Kom vel til en periode da jeg ga litt f..i alt slankehysteriet og etterhvert så har bare kiloene hopet seg på.
Noen perioder kan jeg spise helt normalt, andre perioder spiser jeg nesten ingenting, andre perioder spiser jeg mye uten å kaste opp, mens andre perioder spiser jeg mye og kaster opp.. Er oftest at jeg trøstespiser og kaster opp. Vet ikke hvorfor jeg trøstespiser. Har egentlig ikke noe å trøstespise for. Er bare veldig stresset, og finner ro når jeg spiser. Blir avslappet og tenker på andre ting, så jeg bruker mat for å slappe av. Vet at det er andre metoder man kan bruke for å få kroppen til å slappe av, men jeg bruker maten..
Kjæresten min vet om problemene mine. Han ble jo sammen med meg for 3 år siden, men da var jeg 17 kilo tynnere, så jeg føler meg apsolut ikke vel, og det merker han. Men han nevner ikke noe med vekten min. han sier bare det er flott at jeg har gått opp i vekt, men jeg selv synes dette her er drøyt.Skulle ønske jeg ikke lot det gå så langt..
Prøver virkelig å spise normalt som andre mennesker, men idag glapp det. Spiste en normal frokost, en normal lunsj, men da jeg kom hjem fra jobb, overspiste jeg og kastet opp. Føler meg allerede mislykket. Jeg som skulle klare denne dagen helt fint. Får legge denne dage bak meg og begynne på blanke ark i morgen.
Tusen takk for kommentarer. Setter veldig pris på det.
Ble gla da jeg gikk på vekten i morges og så at jeg hadde gått ned litt. Jeg vet at jeg egentlig veier meg altfor mange ganger pr dag. Ofte opp imot 20-30 ganger. Skal prøve å redusere det etterhvert. Må begynne å få et normalt forhold til mat snart. Vil så gjerne bli frisk fra dette tullet, men samtidig vil jeg bli slank. Før var jeg tynn, og da mener jeg tynn.. Ikke bare slank, men tynn, og jeg føler meg absolut ikke vel med den kroppen jeg er i nå .Har aldri veid så mye som dette før. Kom vel til en periode da jeg ga litt f..i alt slankehysteriet og etterhvert så har bare kiloene hopet seg på.
Noen perioder kan jeg spise helt normalt, andre perioder spiser jeg nesten ingenting, andre perioder spiser jeg mye uten å kaste opp, mens andre perioder spiser jeg mye og kaster opp.. Er oftest at jeg trøstespiser og kaster opp. Vet ikke hvorfor jeg trøstespiser. Har egentlig ikke noe å trøstespise for. Er bare veldig stresset, og finner ro når jeg spiser. Blir avslappet og tenker på andre ting, så jeg bruker mat for å slappe av. Vet at det er andre metoder man kan bruke for å få kroppen til å slappe av, men jeg bruker maten..
Kjæresten min vet om problemene mine. Han ble jo sammen med meg for 3 år siden, men da var jeg 17 kilo tynnere, så jeg føler meg apsolut ikke vel, og det merker han. Men han nevner ikke noe med vekten min. han sier bare det er flott at jeg har gått opp i vekt, men jeg selv synes dette her er drøyt.Skulle ønske jeg ikke lot det gå så langt..
Prøver virkelig å spise normalt som andre mennesker, men idag glapp det. Spiste en normal frokost, en normal lunsj, men da jeg kom hjem fra jobb, overspiste jeg og kastet opp. Føler meg allerede mislykket. Jeg som skulle klare denne dagen helt fint. Får legge denne dage bak meg og begynne på blanke ark i morgen.
Tusen takk for kommentarer. Setter veldig pris på det.
Så godt å høre at et finnes noen med samme problemer som meg der ute... Jeg tør ikke helt å fortelle det, eller egentlig vil jeg ikke fortelle dt, men men... Jeg har altså lidd av bulemi i 7 år.... det hele begynte med at hele livet mitt ble snudd på hodet og bulemien var et tragisk resultat av dette. I begynnelsen syntes jeg det hele var flott! Jeg kunne spise alt jeg ville, og så var det bare å kaste opp igjen! Men nå ser jeg jo at det fører til så utrolig mange skummle saker. Jeg var også dypt deprimert i ca 1 års tid.
Mån nå prøver jeg å få orden på dette. Jeg skal begynne med nye studier snart (mandag), og ser på dette som en ny sjanse til et nytt og bedre liv :o)
Jeg planlegger å gå ned 15 kg, ved sunne metoder, og så sta som jeg er skulle nok det gå bra! :o)
Jeg vil gjerne holde kontakt med deg, se hvordan det går! :o)
Om du fremdeles er pålogger, kanskje vi kunne ta en prat på chatten? :o)
LYKKE TIL!
Gratulerer med ditt største steg som er å innrømme at du har et problem i forhold til kropp og mat. Det er viktig at du husker på at du kan ikke endre deg over natten. Men bruke tiden og endre en ting om gangen. Du fikk ikke et slikt dårlig forhold til kroppen din over natten heller, men det har kommet over tid. Dette vet jeg for jeg har vært gjennom dette selv.
Det er vanskelig å ha det slik som du har det. Jeg måtte ut og søke hjelp av proffer i helsevesenet, og det var virkelig nyttig for meg. Har du søkt slik hjelp?
Det virker som at du er veldig bevisst på hva du gjør. Du sier at du trøstespiser, men hvorfor gjør du det? Tenk gjennom dette når du føler trangen for å overspise; hvorfor gjør jeg dette nå? Kjøp deg gjerne en dagbok og skriv dine tanker og følelser i denne, få det i et annet perspektiv.
Men det viktigste er å ikke skulle endre alt på engang. Gjør ingenting at du går på vekta 20-30 ganger nå. Din første endring bør være overspisingen/trøstespisingen, finne ut hvorfor du gjør dette. Ta et steg om gangen.
Lett å si men vanskelig å gjennomføre. Men du klarer det. Stol på deg selv.
Lykke til.
Klem fra aha
Du er ikke misslykket i det hele tatt! slik har vel alle følt det før.-... og du er ikke den første som glipper.
Jeg selv sliter med å holde meg unna cola,men hvis jeg bare vil så skal jeg klare det også!
Jeg vilk gi degt et råd.
Skriv alle positive sider med fetende mat, og hva den bringer av negative sider......
fikk dette rådet av noen her inne. har ikke skrevet lapp,men har det i hodet.
+ at du må redusere antal ganger på vekta!!!!! ehh 20-30 ganger om dagen er drøyt!
1Gang om dagen er best.,.. hver morgen.
ønsker deg lykketil. og alt godt.
hilsen Bamboo