← Alle dagbøker
diarist.Alias

bratsj

58 år168 cm12 innlegg 2002 0 følgere

Start68,0 kg
Sist67,0 kg
Endring−1,0 kg
BMI nå23,7
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
13. august 200228. august 2002
😊67,0 kg

Dag 1 fortsettelse

Hyggelig å gå på vekta i dag - den har ikke gått opp ytterligere enda jeg ikke akkurat har småspist siste 5 dagene, det var bra.
Begynner på nytt i dag. Har 19 dager på å gå ned mest mulig før ferie i sydlige strøk.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias MonicaR😊29. august 2002
Hei, takk for etterlysning! Jeg hverken forsvunnet eller gitt opp, bare vært ute og reist et par dager! Alt er vel og vekten der den var i forrige uke. Lengter etter 61-tallet nå...

Det nye opplegget høres bra ut. Men er tre brødskiver litt mye? Etter Lindberg-ideologien kunne du tatt mindre brød (som lagrer seg lett som fett) og heller dynget på med mer sunt pålegg. Men - man må finne sitt eget opplegg. Lykke til!

Monica
☹️68,0 kg

Begynner på nytt

Etter 4 dagers fråtsing, tør jeg ikke gå på vekta - men jeg regner med at den er tilbake på 68, der jeg begynte.
*sukk*
I dag begynner jeg på ny frisk - denne gang skal jeg spise lite, men "normal" mat, fordelt over 4-5 måltider pr.dag for å holde forbrenningen oppe.
Wish me luck !

Har planlagt hva jeg skal spise i dag, og det er omtrent :
(veldig sulten i dag etter å ha tøyd magesekken i fire dager - så derfor blir det ganske mye mat første dagen, så jeg ikke får mageknip)

Frokost : 1 hardkokt egg (80 kal)
Lunsj : 3 brødskiver m/kaviar,ost og leverpostei (500 kal)
Mellom : Eple (60 kal)
Middag : Salat (200 kal)

Totalt ca 850 kal.
Skal også forsøke å trene i kveld - enten 45 min med spinning eller tilsvarende på step-maskin.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12327. august 2002
Hei!
Den planen din høres fin ut.
Jeg ønsker deg lykke til med en ny start!!
c.AuthorAlias Imy😀27. august 2002
Lykke til med nytt opplegg! Jeg har også begynt med litt nytt opplegg. I tillegg til at jeg teller kallorier og trener litt har jeg begynt å kikke på dette GI-greiene. Jeg følger ikke noen form for diett, men jeg prøver å holde meg unna brød (i alle fall loff) og heller spise knekkebrød. Jeg vet ikke helt hva jeg synes om det til nå, men det jeg spiser smaker jo godt og magen har nesten gått ammok. (Fiber i kosten :-)) Jeg har sliti med det litt tidligere, men nå skal jeg forsøke å spise masse fiber. God trening, da.

Imy.
67,0 kg

Ingen slankedag

Kost meg masse i helgen - etter at jeg bestemte meg for å slutte med pulver-tøvet for en liten stund og heller gå for lite - men "normal" mat.
Fredag var det treretters i middagsselskap (bare to retter på meg, hoppet over desserten) og maassssse vin. *hikk* Lørdag var det salat og kyllingspidd om kvelden med gode venninner, ellers ble det baguett den dagen. Og i går klarte jeg å spise en supermegaporsjon med spagetti m/pesto og baconbiter....og en is. *raaap*
I dag er det derfor svært vanskelig å komme tilbake i rett spor - jeg startet dagen bra med ett egg, men til lunsj ble det fetende pastasalat med dressing og gode greier....
Og jeg føler på meg at resten av dagen blir likedan.
Men IMORGEN !!!!!
DA skal jeg starte ett nytt og bedre liv med mager mat ofte og trening, jeg lover !!!

Veie meg ? Ikke planer !!!
Har kjøpt en ny, lekker H&M-dress i burgunder fløyel i str. 38 - og den skal henge på skapet mitt til jeg kan passe den ! Ha!

Ha en god dag alle dere flinke slankere.
😵67,0 kg

Dag 11

Nei, nei, nei - dette går jo helt feil vei!!!
Var bedt i middag i går - spiste en tallerken med salat med en skive brød til, drakk 4 glass rødvin, og klarte ikke hoppe over ett stykke sjokoladekake til dessert. Men likevel ikke så galt, syntes jeg, ved siden av en pose nutrilett og en nutrilett-bar tidligere på dagen.
Men en kilo opp pga det ?!?!
Tror forbrenningen min har gått helt i dvale av å spise så lite, at hver minste lille matbit gjør at vekta fyker i været - det er ikke morsomt.
Jeg tror jeg skal bytte strategi neste uke - heller prøve å spise vanlig, mager mat - i små porsjoner - fordele over 5-6 måltider pr. dag, og variere litt på antall kalorier fra dag til dag så kroppen ikke går på sparebluss igjen.
F.eks. hoppe fra 500 kcal en dag til 800 kcal neste og 400 dagen etter eller noe slikt.
Dessuten er det ikke til å komme forbi at det eneste som kan få fart på forbrenningen er TRENING !
Minst 40min med fettforbrennende trening iallefall 4 dager i uken.
Dessuten skal jeg begynne med EN fast veiedag pr. uke - blir så forvirret av å veie hver dag - vekta fyker jo opp og ned så jeg blir svimmel.
Altså - fra neste uke - vanlig mat i små porsjoner, trening annenhver dag og veiing neste fredag.
Ha en fin helg alle dere andre, stå på !

Tillegg :

Tenkte å begynne omtrent sånn til uka :

Frokost : 1 egg (80 k)
Kl. 11 : 1 Knekkebrød m kokt skinke, agurk (80 k)
Kl. 14 : 1 knekkebrød m Magerost (70 k)
Kl. 17 : middag i form av enten salat, dampede grønnsaker, suppe, kyllingbryst. (ca 2-300 K)
Kl. 20 : proteindrikk etter trening (100 k)
Totalt ca 650 k.

Så kan jeg variere med mer eller mindre pålegg eller middag annenhver dag så det blir ulikt kaloriinnhold hver dag.
F-eks. øke til 1000 k de dagene jeg trener.

Skal iallefall prøve dette ett par uker og se om det gir bedre resultater enn pulverukene.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Imy😃23. august 2002
Tror du gjør lurt i å endre taktikk. Det skal ikke være nødvendig å sulte seg gjennom dagen selv om man slanker seg. Det bør ikke være verdens undergang om man unner seg en god middag og dessert.

Jeg klarer ikke å få til så mange som 5-6 måltider, men jeg prøver i alle fall å få til fire. Cluet er å spise noe som metter, men som inneholder få kallorier. Grønnsaker og en del frukt er gode eksepler på det. Jeg blir nesten kvalmt mett av tre Rugsprø og en pære (som jeg spiste til frokost i dag). Du bør nok over 1000 kallorier om dagen også, i alle fall om du skal begynne å trene. Jeg prøver å holde meg på 1200, men jeg tror nok at jeg kommer litt over det de fleste dagene.

Jeg vet at det er vanskelig å komme igang med å trene. Det tok en god stund før jeg innså at jeg faktisk ikke kunne spise hva jeg ville selv om jeg brukte hele kvelden i sofaen. Men det lønner seg nok ikke å begynne for hardt. Du kan bli lei, vettu. Jeg gikk opp litt etter at jeg begynte å trene, men det blei borte igjen, så ikke gi opp med en gang.

Uansett hvilken metode du velger å fortsette slankingen din med, så ønsker jeg deg lykke til videre!

Slankeklem fra Imy.
c.AuthorAlias MonicaR🌙23. august 2002
trippelisering (eller hva det heter). sorry, fikk feilmeldinger hele tiden.
c.AuthorAlias MonicaR🌙23. august 2002
sorry, dublisering!
c.AuthorAlias MonicaR🌙23. august 2002
Heisan! Ta det rolig nu... jeg hadde tilsvarende opplevelse for to uker siden. Da gikk jeg bare på pulver og gikk plutselig opp en kilo etter å ha spist littegrann mat. Som Sissan klokelig sa til meg: Du har ikke lagt på deg. Men du har innhold i magen for første gang på en stund, dette har du med deg opp på vekten. Det forsvant fort igjen. Bla gjennom dagboka mi så ser du den samme utviklingen du har nå.

Vil - som jeg har gnålet om flere ganger - sterkt anbefale 0-karbo diett. Da slipper du å måle, veie og telle kalorier, du blir mett, og går samtidig ned i vekt. Se hva jeg har spist, eller sjekk "Oppskrifter" - "annet", jojoens 28 dagers plan. Etter at jeg begynte med det for nesten to uker siden har jeg gått nedover og nedover, uten å være så sulten.

Lykke til!
Monica
😟66,0 kg

Dag 10

Uff - falt virkelig for sjokolade-fella i går - spiste ikke mindre enn 3 Milky Way!!! *ulp*
Og da hadde jeg liksom skeiet så grundig ut at jeg like godt spiste en hel fiskepudding-rull også !
GJETT ! om jeg fikk vondt i magen ! :-(
Men, men - vekta er heldigvis den samme i dag - det er bare å gå på`n igjen.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias MonicaR😵22. august 2002
Ussjj, det er uggent når man havner "på kjøret".... problemet er å stoppe, som du helt riktig sier. Noen katastrofe er nok likevel ikke, det er bare å "brette opp ermene" for å ta seg inn igjen. Når det ikke vises på vekta er det jo ingen annen krise enn magepine.

Lykke til med en "sprekkfri" dag!
Monica
66,0 kg

Dag 9

Ahg.... begynner å bli lei av å se 66-tallet på vekta nå - synes jeg forsaker så mye uten å få noe igjen...
Vet jo at det er trening som må til, for å få kroppen til å forbrenne på tross av sparebluss den tydligvis har innstilt seg på - men at det kan være så tungt å komme igang da gitt !!
I DAG MÅ jeg få trent litt.
I går grep jeg begjærlig anledningen til å heller bli med på kino enne å trene - men fikk meg en 40minutters kjapp gåtur til og fra kino da.
Spiste 2 poser, 1/2 bar, noen nøtter og 5 skiver ost og en pose med gele-godteri på kino (FY!)
Håper på nedgang imorgen - hvis jeg er flink i dag med mat og trening.
☹️66,0 kg

Dag 8

Oj - sprakk Big Time i går på IKEA - spiste en skål med pommes frites (de er SÅ gode på IKEA!) og to kjøttbullar......
Ups....
det var godt - men lå som en stein i magen, og som en svart sky av dårlig samvittighet inni meg i flere timer....
Ved siden av spiste jeg 3 pulverposer.
Men jeg fikk trimmet litt om kvelden da - 45min med badminton er jo ikke allverden - men noe.
Heldigvis er vekta samme i dag.
I dag skal jeg på ordentlig trening, gleder meg.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias MonicaR😊20. august 2002
Hvor lenge skal du være på pulver-kjøret? Blir du ikke plutselig rålei av det? Jeg holdt på i to uker, og så møtte jeg veggen. Kjører nå på lav-karbo diett, som gjør at jeg ikke blir så sliten. Ble så amper etterhvert av å være sulten at jeg begynte på kjefte på ungene, og da er det ikke gøy mer. Nå er jeg mett og i godt humør.

Si fra når du møter "pulver-veggen", så kan jeg tipse om hvordan jeg tok det videre, hvis du er interressert da. Hva er målet ditt?

Monica
c.AuthorAlias Imy😃20. august 2002
Lykke til med treningen, da. Tror ikke det gjør noe med noen få utskeielser. Min enkle teori er at man blir slankere dersom man ikke spiser mer energi enn man forbrenner. Så nå som du skal begynne å trene igjen kan du tillate deg å skeie ut oftere enn om du ikke hadde trent. (Men jeg mener ikke at et par kjøttoller oe en liten pommes frites er så stor utskeielse, da).

Klem fra Imy.
😊66,0 kg

Dag 5-7

Helgen er vel overstått og selv om det har blitt både vin, drinker, litt snacks og to skiver fisk i løpet av helgen - i tillegg til posene - så viser vekta heldigvis samme som fredag, og da får jeg vel si meg fornøyd.
I dag er det på`n igjen med pulver, og kun pulver frem til fredag.
Har bestilt sydentur om en måned - så da har jeg ett konkret mål for slankingen min. Hvis jeg er flink å trene kan jeg kanskje klare 8 kg til da (2kg pr. uke)
Da hadde jeg vært kjempefornøyd ! (og er da bare 3kg fra målet mitt!)
All trening jeg fikk i løpet av helgen var en halvtimes match med badminton i går kveld.....men denne uka skal jeg komme meg på trening ! (ikke særlig motivert når det er så flott vær...)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Imy😀19. august 2002
Har også bestillt sydentur, men det er bare tre uker til. Gleder meg masse! Lurer på om jeg klarer 65 kilos grensa til da, jeg... Jeg prøver å ta tida til hjelp. Jo lenger det går mellom hver gang jeg skeier ut, jo fortere når jeg målet. Lykke til med dietten.
Klem fra Imy
😉66,0 kg

Dag 4

Dette går fint - vekta har stoppet opp, men det regnet jeg med - kan jo ikke gå ned hver eneste dag. Har heller ikke vekt med desimaler - så den måler bare hver halvkilo.
I går spiste jeg 3 poser nutrilettshake, en halv sjokoladebar, tre salte kjeks. Ikke direkte sulten lenger - men føler meg ganske "tom" og våken , særlig om kvelden når jeg skal sove.
Gleder meg til å komme igang med trening neste uke.
Har planlagt å spise grillet fisk og salat i kveld - det blir "ukas mat-måltid" - dessuten blir det nok noen glass vin i helgen, men noen laster skal man jo ha ;-)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola😌17. august 2002
Hei Bratsj!
Skrev kommentar til deg i går, men ser den har havnet på det første innlegget ditt, så jeg prøver igjen. Vi er visst i slekt, vi? (Jfr. navnet) Lykke til med slankinga.
Hilsen Viola.
Bilde
c.AuthorAlias Minelli😃16. august 2002
Hei!

Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi. Ja, helt utrolig at JEG har klart å gå ned 25 kilo. Forøvrig har jeg ikke langt igjen til målet, som er 65 kilo, selv om jeg leker med tanken å kanskje gå enda lavere til 62. Men jeg må se det an ig og med at det opprinnelige målet mitt var 69. Jeg har typisk damefasong på kroppen og tror jeg blir veldig beinete om jeg veier mindre enn 65.

Er målet ditt 55 kilo? Er ikke det lite? Jeg synes dessuten du bør spise litt mer. Det er vel 5 poser nutrilett som anbefales om dagen dersom man ikke spiser middag ved siden av? Vær i alle fall obs på om du føler deg svimmel, får hjertebank, føler uvelhet eller begynner å miste mye hår...det gjorde jeg da jeg gikk på nutrilett for noen år siden!

Uansett, lykke til!

Minelli

PS! Helt enig, noen laster må man ha når man slanker seg, og da er ikke vin noe dumt alternativ!
c.AuthorAlias Imy😃16. august 2002
Duverden så lite du spiser! Jeg har aldi prøvd noen sånne shaker. Blir man virkelig mett av det?

Jeg skulle sjekke pris på digitalvekt i går, men jeg glemte det helt... Jeg blei så positivt overrasket over servicen jeg fikk når jeg reklamerte på min nesten 1 år gamle discmanen (volumknappene virket ikke lenger) at jeg bare svevde ute av butikken med en NY og mye bedre discman (med nok et år garanti!). Svima! Men jeg kan jo prøve å sjekke det i helgen.

Klem fra Imy.
😄66,0 kg

Dag 3

Superfornøyd med ned 2kg på 2 dager!! (selv om jeg vet det meste er væske - virker det bra for motivasjonen)
I går spiste jeg 3 sjokolade-shaker, drakk ett glass vin og en del iskaffe. Kjøpte "Super-Chips" (faktisk ferre kalorier enn popcorn!) fordi det eneste jeg fyser på er salt. Spiste 10 flak og var fornøyd (det er SÅ ulikt meg!!)
Veldig glad i dag og har tro på at dette skal gå fint.
Neste fredag er jeg imodlertid bedt i middagsselskap, med tre-retters og full pakke. Tenkte kanskje å informere verten før jeg kommer om at jeg er på slankern og derfor bare kommer til å spise litt - så han ikke blir lei seg og tror jeg ikke liker maten - er det en OK måte å gjøre det på ? Ellers blir det så lett å kommentere det ved bordet "Du har jo ikke spist noenting du!" etc....
😊67,5 kg

Dag 2

Ned halv kilo første dagen! Bra! Spiste 2 nutrilett-shake og en halv nutrilettbar i går i tillegg til litt popcorn og noen drops om kvelden.Godt fornøyd med første deg.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Cile😊14. august 2002
Hei!
Hvorfor bruker du sånne nutrilett milkshake for å slanke deg? For dette fører som regel bare til at du går fort ned, også opp igjen... Bare lurer.
Har et lite tips hvis du vil spise sunn mat, kutt ut poteter, spis masse bønner og linser ( de inneholder mye protein som du forbrenner raskt pluss at det er veldig mettende), drikk masse vann og spis mye frukt og grønt. Å kutte ned så mye til sånn shake er ikke det beste..
Sorry, mener ikke å være mamma, bare lurer og ville tipse deg om det med bønner og linser, det kan faktisk erstatte kjøtt!
Uansett, lykke til videre, det treningsopplegget ditt høres fint ut hvis du orker!
Klem fra Cecilie
c.AuthorAlias MonicaR😉14. august 2002
Ikke for å være "tantete", men husk at du skal spise minimum 5 poser hvis det er eneste næring, evt bytte to av den med en nutrilett-bar. Det blir fortsatt bare 550 kcal. Skjærer du ned på det blir du fort slapp og uvel etter noen dager, og forbrenningen reduseres.

Lykke til, klærne venter! Kom meg inn i en bukse nettopp hvor jeg før har sett ut som en nystappet pølse, deilig!
😵68,0 kg

Atter ny slankekur....

Har lagt på meg 8kg i sommer (godt gjort! - det var de 8 jeg gikk ned i våres!) Og har 5 kg til som har ligget ekstra fra tidligere. Disse skal av nå - så fort og smertefullt som overhodet mulig ;-)
Jeg satser på det raskeste jeg vet - nutrilettpulver/proteinbars - og på etter endt kur å sakte begynne å spise 5 små måltider om dagen for å holde min nye vekt. Jeg skal også igang med å trene jevnlig - starter med 3 ggr. pr. uke - håper å jobbe opp til 4-5 ggr. pr. uke når jeg begynner å spise igjen (da skal jeg trene muskler, foreløpig skal jeg konsentrere meg mest for fettforbrenning i form av raske turer på ca.45 min på tredemølle, eller tilsvarende på trappemaskin.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola😌16. august 2002
Hei Bratsj!
Fint navn, samme som meg egentlig...pussig!

Jeg har "bare" lagt på meg 4-5 kilo i ferien...nå er det bare et igjen av de 6jeg slet av meg. Men vi gir oss ikke, gjør vi vel?
Hilsen Viola.
Bilde
c.AuthorAlias Imy😃13. august 2002
Velkommen i klubben. Ser ut som vi har lik høyde og startvekt, så vi kan kansje prøve å "samarbeide" med vår vektreduksjon... Har vært med på dette i ca to uker nå, og har foreløpig gått ned ca en kilo. Jeg er dessverre alt for glad i mat til å ta en slik hurtigkur, så jeg har nok en litt lenger tidshorisont på min kur enn du har.

Stå på! (Men hvis du har tenkt å gå ned 8 + 5 kilo, så tor jeg du blir undervektig. Det er ikke bra).

Klem fra Imy.

c.AuthorAlias MonicaR😊13. august 2002
Hei, og velkommen! Ser du har samme høyde og nesten samme startvekt som jeg hadde da jeg begynte med akkurat samme plan for to uker siden. JEg har kommet ned 3 kg, og det merkes positivt. Får du tak i mer enn en sort Nutrilett? Jeg ble gørrlei sjokolade etter noen dager, og kompletterte med Cambridge som fås på apoteket, i flere smaksvarianter. Har begynt på en annen kur nå, for etter mange uker på nutrilett blir i vertfall jeg slapp og sur, og greier ikke trene så godt heller.

Skal følge med deg! Lykke til!
Klem fra Monica
c.AuthorAlias Helena😃13. august 2002
Heisann og velkommen i klubben! Du fant tydligvis fram til sidene til slutt!! Høres ut som om du har en god plan forberedt!! Lykke til, jeg skal stikke innom og se hvordan det går av og til!
Klem Helena (Elin1978)!!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.