← Alle dagbøker
bratsj
58 år168 cm12 innlegg
2002
0 følgere
Start68,0 kg
Sist67,0 kg
Endring−1,0 kg
BMI nå23,7
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Dag 1 fortsettelse
Hyggelig å gå på vekta i dag - den har ikke gått opp ytterligere enda jeg ikke akkurat har småspist siste 5 dagene, det var bra.
Begynner på nytt i dag. Har 19 dager på å gå ned mest mulig før ferie i sydlige strøk.
27. august 2002
☹️68,0 kgBegynner på nytt
Etter 4 dagers fråtsing, tør jeg ikke gå på vekta - men jeg regner med at den er tilbake på 68, der jeg begynte.
*sukk*
I dag begynner jeg på ny frisk - denne gang skal jeg spise lite, men "normal" mat, fordelt over 4-5 måltider pr.dag for å holde forbrenningen oppe.
Wish me luck !
Har planlagt hva jeg skal spise i dag, og det er omtrent :
(veldig sulten i dag etter å ha tøyd magesekken i fire dager - så derfor blir det ganske mye mat første dagen, så jeg ikke får mageknip)
Frokost : 1 hardkokt egg (80 kal)
Lunsj : 3 brødskiver m/kaviar,ost og leverpostei (500 kal)
Mellom : Eple (60 kal)
Middag : Salat (200 kal)
Totalt ca 850 kal.
Skal også forsøke å trene i kveld - enten 45 min med spinning eller tilsvarende på step-maskin.
Ingen slankedag
Kost meg masse i helgen - etter at jeg bestemte meg for å slutte med pulver-tøvet for en liten stund og heller gå for lite - men "normal" mat.
Fredag var det treretters i middagsselskap (bare to retter på meg, hoppet over desserten) og maassssse vin. *hikk* Lørdag var det salat og kyllingspidd om kvelden med gode venninner, ellers ble det baguett den dagen. Og i går klarte jeg å spise en supermegaporsjon med spagetti m/pesto og baconbiter....og en is. *raaap*
I dag er det derfor svært vanskelig å komme tilbake i rett spor - jeg startet dagen bra med ett egg, men til lunsj ble det fetende pastasalat med dressing og gode greier....
Og jeg føler på meg at resten av dagen blir likedan.
Men IMORGEN !!!!!
DA skal jeg starte ett nytt og bedre liv med mager mat ofte og trening, jeg lover !!!
Veie meg ? Ikke planer !!!
Har kjøpt en ny, lekker H&M-dress i burgunder fløyel i str. 38 - og den skal henge på skapet mitt til jeg kan passe den ! Ha!
Ha en god dag alle dere flinke slankere.
Dag 11
Nei, nei, nei - dette går jo helt feil vei!!!
Var bedt i middag i går - spiste en tallerken med salat med en skive brød til, drakk 4 glass rødvin, og klarte ikke hoppe over ett stykke sjokoladekake til dessert. Men likevel ikke så galt, syntes jeg, ved siden av en pose nutrilett og en nutrilett-bar tidligere på dagen.
Men en kilo opp pga det ?!?!
Tror forbrenningen min har gått helt i dvale av å spise så lite, at hver minste lille matbit gjør at vekta fyker i været - det er ikke morsomt.
Jeg tror jeg skal bytte strategi neste uke - heller prøve å spise vanlig, mager mat - i små porsjoner - fordele over 5-6 måltider pr. dag, og variere litt på antall kalorier fra dag til dag så kroppen ikke går på sparebluss igjen.
F.eks. hoppe fra 500 kcal en dag til 800 kcal neste og 400 dagen etter eller noe slikt.
Dessuten er det ikke til å komme forbi at det eneste som kan få fart på forbrenningen er TRENING !
Minst 40min med fettforbrennende trening iallefall 4 dager i uken.
Dessuten skal jeg begynne med EN fast veiedag pr. uke - blir så forvirret av å veie hver dag - vekta fyker jo opp og ned så jeg blir svimmel.
Altså - fra neste uke - vanlig mat i små porsjoner, trening annenhver dag og veiing neste fredag.
Ha en fin helg alle dere andre, stå på !
Tillegg :
Tenkte å begynne omtrent sånn til uka :
Frokost : 1 egg (80 k)
Kl. 11 : 1 Knekkebrød m kokt skinke, agurk (80 k)
Kl. 14 : 1 knekkebrød m Magerost (70 k)
Kl. 17 : middag i form av enten salat, dampede grønnsaker, suppe, kyllingbryst. (ca 2-300 K)
Kl. 20 : proteindrikk etter trening (100 k)
Totalt ca 650 k.
Så kan jeg variere med mer eller mindre pålegg eller middag annenhver dag så det blir ulikt kaloriinnhold hver dag.
F-eks. øke til 1000 k de dagene jeg trener.
Skal iallefall prøve dette ett par uker og se om det gir bedre resultater enn pulverukene.
Dag 10
Uff - falt virkelig for sjokolade-fella i går - spiste ikke mindre enn 3 Milky Way!!! *ulp*
Og da hadde jeg liksom skeiet så grundig ut at jeg like godt spiste en hel fiskepudding-rull også !
GJETT ! om jeg fikk vondt i magen ! :-(
Men, men - vekta er heldigvis den samme i dag - det er bare å gå på`n igjen.
Dag 9
Ahg.... begynner å bli lei av å se 66-tallet på vekta nå - synes jeg forsaker så mye uten å få noe igjen...
Vet jo at det er trening som må til, for å få kroppen til å forbrenne på tross av sparebluss den tydligvis har innstilt seg på - men at det kan være så tungt å komme igang da gitt !!
I DAG MÅ jeg få trent litt.
I går grep jeg begjærlig anledningen til å heller bli med på kino enne å trene - men fikk meg en 40minutters kjapp gåtur til og fra kino da.
Spiste 2 poser, 1/2 bar, noen nøtter og 5 skiver ost og en pose med gele-godteri på kino (FY!)
Håper på nedgang imorgen - hvis jeg er flink i dag med mat og trening.
20. august 2002
☹️66,0 kgDag 8
Oj - sprakk Big Time i går på IKEA - spiste en skål med pommes frites (de er SÅ gode på IKEA!) og to kjøttbullar......
Ups....
det var godt - men lå som en stein i magen, og som en svart sky av dårlig samvittighet inni meg i flere timer....
Ved siden av spiste jeg 3 pulverposer.
Men jeg fikk trimmet litt om kvelden da - 45min med badminton er jo ikke allverden - men noe.
Heldigvis er vekta samme i dag.
I dag skal jeg på ordentlig trening, gleder meg.
Dag 5-7
Helgen er vel overstått og selv om det har blitt både vin, drinker, litt snacks og to skiver fisk i løpet av helgen - i tillegg til posene - så viser vekta heldigvis samme som fredag, og da får jeg vel si meg fornøyd.
I dag er det på`n igjen med pulver, og kun pulver frem til fredag.
Har bestilt sydentur om en måned - så da har jeg ett konkret mål for slankingen min. Hvis jeg er flink å trene kan jeg kanskje klare 8 kg til da (2kg pr. uke)
Da hadde jeg vært kjempefornøyd ! (og er da bare 3kg fra målet mitt!)
All trening jeg fikk i løpet av helgen var en halvtimes match med badminton i går kveld.....men denne uka skal jeg komme meg på trening ! (ikke særlig motivert når det er så flott vær...)
Dag 4
Dette går fint - vekta har stoppet opp, men det regnet jeg med - kan jo ikke gå ned hver eneste dag. Har heller ikke vekt med desimaler - så den måler bare hver halvkilo.
I går spiste jeg 3 poser nutrilettshake, en halv sjokoladebar, tre salte kjeks. Ikke direkte sulten lenger - men føler meg ganske "tom" og våken , særlig om kvelden når jeg skal sove.
Gleder meg til å komme igang med trening neste uke.
Har planlagt å spise grillet fisk og salat i kveld - det blir "ukas mat-måltid" - dessuten blir det nok noen glass vin i helgen, men noen laster skal man jo ha ;-)
Dag 3
Superfornøyd med ned 2kg på 2 dager!! (selv om jeg vet det meste er væske - virker det bra for motivasjonen)
I går spiste jeg 3 sjokolade-shaker, drakk ett glass vin og en del iskaffe. Kjøpte "Super-Chips" (faktisk ferre kalorier enn popcorn!) fordi det eneste jeg fyser på er salt. Spiste 10 flak og var fornøyd (det er SÅ ulikt meg!!)
Veldig glad i dag og har tro på at dette skal gå fint.
Neste fredag er jeg imodlertid bedt i middagsselskap, med tre-retters og full pakke. Tenkte kanskje å informere verten før jeg kommer om at jeg er på slankern og derfor bare kommer til å spise litt - så han ikke blir lei seg og tror jeg ikke liker maten - er det en OK måte å gjøre det på ? Ellers blir det så lett å kommentere det ved bordet "Du har jo ikke spist noenting du!" etc....
Dag 2
Ned halv kilo første dagen! Bra! Spiste 2 nutrilett-shake og en halv nutrilettbar i går i tillegg til litt popcorn og noen drops om kvelden.Godt fornøyd med første deg.
Atter ny slankekur....
Har lagt på meg 8kg i sommer (godt gjort! - det var de 8 jeg gikk ned i våres!) Og har 5 kg til som har ligget ekstra fra tidligere. Disse skal av nå - så fort og smertefullt som overhodet mulig ;-)
Jeg satser på det raskeste jeg vet - nutrilettpulver/proteinbars - og på etter endt kur å sakte begynne å spise 5 små måltider om dagen for å holde min nye vekt. Jeg skal også igang med å trene jevnlig - starter med 3 ggr. pr. uke - håper å jobbe opp til 4-5 ggr. pr. uke når jeg begynner å spise igjen (da skal jeg trene muskler, foreløpig skal jeg konsentrere meg mest for fettforbrenning i form av raske turer på ca.45 min på tredemølle, eller tilsvarende på trappemaskin.
Det nye opplegget høres bra ut. Men er tre brødskiver litt mye? Etter Lindberg-ideologien kunne du tatt mindre brød (som lagrer seg lett som fett) og heller dynget på med mer sunt pålegg. Men - man må finne sitt eget opplegg. Lykke til!
Monica