27. august 2002
😄115,0 kgved godt mot
I dag tenkte jeg at jeg skulle ta meg litt ekstra god tid her inne. Sitter på skolen og prøver å få gjort noe, men det er så varmt at jeg simpelten ikke orker.. Fint for dere :)
Aller først må jeg si at jeg merker at det er mye lettere å slanke seg nå, enn når jeg bodde hjemme... Der var liksom kjøleskapet alltid fult med et eller annet som var godt, og det samme var fryseren. Nå derimot så kjøper jeg kun inn det som er sunt (stort sett), og er enda flinkere til å drikke vann framfor andre ting... (Kjekt med kjøleskap i samme rom som man bor på)... Har enda ikke hatt godteri-kick heller... eller lyst for den saks skyld. Det hjelper også på å komme tilbake i normal gjenge, med skole osv...
Trimmen blir jo også bra på en måte, selv om jeg ikke trimmer "aktivt". Går jo til og fra skolen, og nå som jeg bare har internett på skolen blir det jo ekstra mange turer hit :) Nå får jeg også morgentrim :) Er ikke så langt å gå da, tar meg bare 10 minutter, men det er bedre enn ikkeno trim, eller hur?
Det eneste som er litt negativt er at jeg spiser litt lite... d.v.s få måltider. Det burde skjerpes, men det er ikke så lett når jeg sitter på skolen mye av tiden. Vi har jo kantine, men der er det stort sett bare usunn mat (:)), og ikke minst mat som gjør at lommeboka mi blir enda mindre om jeg spiser der for ofte. Så da blir det oftest frokost, og middag på kvelden... får se om jeg får gjort noe med det etterhvert...
I går gikk jeg til sammen 40 minutter, og syklet også en svipptur ned på skolen (men sykkelen min gir fra seg så mange rare lyder). Så tok jeg 20 situps på kvelden + 20 sånne eh... skal kalle det da? *forklare* [altså... du sitter på gulvet, på rompa, med ryggen rett opp, og med bena festet under noe, som holder dem nede... så slipper man seg ned, nesten ned i gulvet med ryggen, og opp igjen. ], tror det også skal hjelpe litt på magemusklene altså :)
Ellers spiste jeg som sagt lite i går. Det ble en bolle cornflakes, og 2 porsjoner med kyllingwok (1 og 1)... og masse vann
Nå skal jeg stikke innom dere en tur også! :)
26. august 2002
😌115,0 kgVi er i gang...
Nå har jeg flyttet... Må si det var både godt og skummelt... Men, det som er skummelt nå, kan jeg tenke meg går seg til, så egentlig er jeg ved godt mot :) Vekta har gått ned også, gjorde min lille differanse-test med vekta hjemme, og vekta på hybel, ved å veie pc-kabinettet mitt :) Og jammen var det ganske så likt begge steder. Så da slapp jeg å endre noe mer på det her inne. Akkurat nå sitter jeg på skolen, og det er kun her jeg har internett-tilgang så lenge. Så det blir en kort visitt, rekker desverre ingen kommentarer til dere tror jeg, men jeg får komme sterkere tilbake senere :)
Stooor slankeklem fra bompi!
23. august 2002
🙂116,0 kgpå stedet hvil...
velvel, ikke opp i alle fall. Nå sier jeg takk for meg for en liten stund... kanskje jeg stikker innom dere en tur når jeg er på skolen, vi får se :) Kos dere!
22. august 2002
😌116,0 kgnerver, og jojo-humør. MÅL!
Er i litt merkelig humør om dagen... den ene stunden er jeg glad og blid, litt senere kan jeg være veldig betenkt og redd... Det som er grunnen til det er at jeg flytter på lørdag... For de som ikke har fått det med seg før, så har jeg jo bodd hjemmefra et år før... noe som ikke gikk så veldig bra. Jeg flytta til et nytt sted, der jeg ikke kjente noen, ble kjent med noen få på skolen, folk som jeg snakket med kun på skolen... resten av tida tilbragte jeg alene... med tv-titting stort sett... så da resulterte det i litt problemer, som førte til at jeg rett og slett måtte ha medisinsk hjelp... Det er derfor jeg er litt betenkt over emnet... uten at jeg har tenkt å legge ut noe mer om det (har tenkt å fortelle "min historie" en dag, men ikke enda :))
Men... føler meg allikevel endel sterkere enn når jeg dro forrige gang... jeg har tross alt prøvd det hele en gang før.. dessuten føler jeg at selvtilliten min har økt endel siden jeg begynte med slankinga (og det er ikke tull engang).. Merker at jeg tør å være meg selv mer, og er ikke så redd for hva andre skal tro og tenke hele tida... jeg er tross alt bare meg, og den som ikke vil bli kjent med meg, eller godta meg som den jeg er, vel det er den som har problemer, ikke jeg :) Merkelig hvor lite som egentlig skal til for å føle seg bra... men det gir meg bare mer motivasjon til å fortsette med dette... selv om det går litt treigt om dagen...
jeg tror nok at vekta sier 116 også i morra... eneste fysiske jeg har gjort i kveld er nemlig 30 situps... Men, det er et men... når jeg flytter så blir det mye mer gåing og sykling... til skolen, til butikken osv... greit å flytte bort fra bilen :) Og, klarer jeg å holde meg til et ok kosthold i tillegg, bør det vel gå bra...
Er litt spent på den vekta jeg har stående i ny leilighet også... Burde på en eller annen måte ha fått målt differansen mellom den jeg har her hjemme, og den som står der... Men, alt til sin tid..
Ikke sikkert jeg kommer så ofte innom dere nå i begynnelsen etter flyttinga, har nemlig ikke internett-tilkobling hjemme med det første... men kommer vel om en uke eller to... jeg kan jo stikke innom dere fra skolen da :)
Også må jeg få sagt at jeg er utrolig glad for at jeg har funnet dette stedet, og dere som er her inne! Dere har gitt meg utrolig mye, og jeg kommer aldri i livet til å glemme dere... Merkelig... mennesker jeg aldri har truffet kan jeg begynne å tenke på gjennom dagen :) Life is weird...
-----------------------------------------
Til slutt litt mål... målebånd-mål:
Nå har det seg sånn at jeg ikke husket hvor på kroppen jeg tok de forrige målene, så disse målene må nok stå for seg selv... nå har jeg funnet "holdepunkter", som f.eks føflekker osv.. :)
Bryst: 114 cm
Mage/liv: 122 cm
Hals: 41 cm
Lår: 64 cm
Legg: 48 cm
Håndledd: 20cm
Overarm: 36 cm
Så, jeg vet jo ikke om det er ned eller opp siden sist måling... men, det driter jeg i og :) vet jo at jeg har gått ned en buksestørrelse siden jeg startet :)
21. august 2002
😌116,0 kgnærmer seg veiedag, lekte kokk i dag
Jeg fikk lov til å lage middag i dag, og da ble det kyllingwok! Den ble meget god, uten å skryte :) Tror det blir mye kyllingwok utover høsten, i ny leilighet :) Nå gleder jeg meg litt til å flytte... samtidig som jeg jo også gruer meg litt, men jeg håper dette skal gå bedre enn forrige gang... har en litt annen innstilling nå også merker jeg... og med slankinga samtidig, så øker jo selvtilliten for hver dag :)
I dag har jeg spist:
1 porsjon kyllingwok med ris
1 pakke yum yum nudler (med grønnsaks-smak)
1 pitabrød med salat (ost, skinke, salat, mais)
Prøver å drikke mye vann fortsatt, men jeg løper så veldig på do om dagen, det er litt plagsomt... Men, hva gjør man ikke for slankinga! hehe
20. august 2002
😄116,0 kgoh happy day!
hehe, vet ikke hva det er med meg om dagen, men jeg er i godt humør hver dag... lenge siden sist det skjedde gitt :) Kanskje jeg gleder meg til å flytte, det er i så fall veldig veldig nytt for meg :)
Spist i dag:
Middag: en porsjon med spekeskinke + potetmos og masse salat
Første kveldsmat: To brødskiver med rekesalat (ikke det aller beste...)
Også blir det vel et måltid nå også, det lukter utrolig godt hjemmebakt brød her nå :)
Så sitter jeg da fortsatt å funderer over dette med trening. Ryggen min er nemlig ikke akkurat så glad i situps enda... mulig det kan trenes opp, og mulig jeg gjør noe feil. Men, det må da finnes noen andre effektive treningsting? Disse Kari-videoene er jo så dyre også, i alle fall for en slunken student-lommebok...
I morra får jeg lov til å lage middag her i huset og, så da blir det kyllingwok! :) Er mester på å lage det altså hihi
Oh happy day! :)
19. august 2002
😌116,0 kgdet er en fin dag
Er generelt i godt humør i dag, vet ikke helt hvorfor, men bra er det vel uansett :)
Dette har jeg spist i dag:
Kl. 15.30 Middag: En porsjon med karbonader, poteter, brokkoli og blomkål. Vann til drikke
Kl. 19.30 Første kveldsmat: En sandwich med ost, agurk og skinke (må få kjøpt inn litt kalkun/kylling-pålegg også)
Kl. 21.30 Andre kveldsmat: En pakke med nudler... Er nudler forresten usunt?
Drikker bare vann til alt jeg spiser nå... blir mer og mer vant til det :) Har også en flaske med vann stående når jeg sitter foran pc''en f.eks, slik at jeg dekker litt matbehov ved å ta noen slurker av den :)
Trening er det så som så med... prøver å tenke meg om... hva slags trening jeg kan begynne med når jeg flytter for meg selv til uka igjen. Situps fins jo... men ikke så veldig mye mer... må se om jeg finner en side med øvelser som man kan gjøre hjemme, og uten masse utstyr :) Om noen har en fin side så si ifra :)
Kos fra meg :)
18. august 2002
😌116,0 kgheehee
er bare innom med vektregistrering nå.. har akkurat fått ferie og sånn, men nå har datatrøbbel kommet... som jeg må prøve å fikse til jeg flytter...
---------------- 19:03
Datatrøbbel fikset! :) Tok ikke så lang tid gitt... eller jo, jeg har drevet med dette i to dager nå, og endelig så løste det seg :) En harddisk-installering... heldigvis gikk det bra til slutt!
Ja... nå er jeg tilbake, vært litt fraværende de siste dagene/ukene. Endelig er det ferietid, og jeg kan slappe av... slankinga har gått veldig bra denne uken, i går når jeg stod på vekta viste den 116 igjen... la oss håpe jeg ikke går over den igjen :)
Så får vi se hvordan det går med målet mitt om 114 innen skolestart.. kan fortsatt gå det... :)
Skal stikke innom dagbøkene deres nå, ta igjen det tapte! :)
------------------ 00:15
Fikk et tips fra en annen dagbok her, om å lage sånn figur av seg selv... denne ligner ikke så veldig da... men litt :) Var ikke lett å få til bilringer på den modellen hehe
13. august 2002
😌117,5 kgsnart litt fri!
Det gleder jeg meg til altså... har slitt som en gal de siste dagene med å få dette programmet jeg lager til å funke, og det funker ikke enda heller... skal levere på torsdag. Så nok å gjøre... bare innom en bitteliten tur, som en liten pause. Tenkte jeg skulle fortelle dere at det går ganske bra med slankinga mi om dagen. Har ikke trent noe denne uka, men siden jeg har mensen så gidder jeg bare ikke :) Tar det når den er borte igjen. Spising går greit, klarte å holde meg unna godtebollen på søndag og :) Men spiste så altfor mye før jeg klarte det da..
I dag har jeg spist:
1 tynt knekkebrød med philadelphia-ost
1 porsjon med potet, fiskepudding i hvit saus og gulrøtter og blomkål
1 skål med salat
Drukket vann til hvert måltid.
FÅr håpe det blir litt resultater ved neste veiing... eller i alle fall så snart tante har reist hjem :)
Takk til alle for koselige kommentarer på siste innlegg, rekker desverre ikke å kommentere noe hos dere i dag, men får ta det etter oppgaven er levert og jeg har FRI! :)
11. august 2002
😵117,5 kgGod give me strength
Huff... sukk stønn huff æsj blæææææææææh
Min mor lovte meg ingen kake, men hadde kjøpt en marsipankake.. og ikke nok med det, hun hadde kjøpt et lass med godteri!!! huff... ikke klarte vi å spise det opp i går kveld heller, så nå står det der... jeg trenger styyyyyyyyrke..
og som ikke det var nok... i går kom tante rød på besøk også... litt av en fin bursdagsgave du... nei, ikke helt..
blæh
*smile* må nesten le litt av det også...
10. august 2002
😊117,5 kgbompi fyller 21 i dag!!!!
Og jeg har sagt klart i fra til min mor, at nei, jeg skal ikke feire noe, og nei jeg skal ikke ha bløtkake og andre kaloribomber :) Eneste jeg måtte gå med på var å spise taco i kveld... Kunne godt tenkt meg en liten fest, men det er så vanskelig å få til når man bor hjemme... kan liksom ikke kaste ut mine foreldre heller... ikke er det så lett å få dratt med seg mine venner herover til min nye hybel heller gitt :) Så det blir en rolig dag...
Takk til alle for oppmuntrende hilsener i går... jeg er fast bestemt på å komme skikkelig i gang igjen fra mandag nå... har t.o.m gått igang med spising av knekkebrød og philadelphiaost igjen :)
Ha en fin dag og en fin helg alle sammen!
nå må jeg slutte å lure meg selv
Og da mener jeg lure meg selv til å tro at jeg kan gå ned i vekt sånn uten å gjøre noe egentlig... På tide å ta tak igjen, har vært altfor slapp de to-tre siste ukene, og nå kommer resultatet.
Fra mandag igjen er det på'n igjen med trening. Sykling hver dag, 5-10 km... kanskje begynne litt rolig da :) Situps bør jeg prøve å få gjort litt av, men ryggen min er ikke så veldig glad i dem...
Nå er nemlig målet mitt å komme ned på 114 innen 25-26/8, for da begynner skolen igjen... Det kan bli hardt, men det må bare gå :)
Jeg må også fortelle dere en annen ting. (Tør ikke fortelle det til noen andre) Var ute på kjøretur i går, og alt var som vanlig når jeg er på kjøretur. Så var jeg innom en liten møbelforretning, stresset litt rundt der, fikk hjelp av ei skikkelig stressa og pratsom ekspeditrise, som ville demonstrere noen sovesofaer til meg. Hun maste og maste, og fortalte meg masse uinteressante ting, som gikk inn det ene øret og ut det andre.. så jeg tenkte febrilsk på noe å si fort så jeg kunne komme meg ut derifra. Endelig kom jeg ut, satte meg i bilen og kjørte... det var kjempevarmt, og jeg hadde det travelt med å komme utpå veien for å få litt luft inn gjennom vinduene (hjelper mindre når bilen står stille ikke sant)... Så kjørte jeg litt videre.. helt til jeg kom til en morsom sving... der la jeg merke til en uniformert mann som glodde no skikkelig på meg. Ah, sikkert kontroll, tenkte jeg... og jada jeg hadde rett... Så grep angsten meg, jeg tittet ned... Å NEI! bompi hadde glemt bilbeltet... Og hva slags kontroll var dette? JO, bilbeltekontroll... Jeg prøvde å smile pent til den søte snille mannen som visste seg å være et stort uhyre, men han måtte gi meg gebyr sa han... så da føyk det 750 kr. rett ut av kontoen min... ARRGHHH!! er det ikke typisk? At vi som gjør en bitteliten feil skal bli straffet, mens dem som kjører uten bilbelte konstant, aldri blir stoppet? Dessuten syns jeg politiet kunne bruke ressursene til litt annet enn å stå å stoppe folk som ikke bruker bilbelte. De kunne heller gjøre noe med de bilistene som er en fare for andre bilister, ikke de som er en fare for seg selv... !!! *godt å få det ut* Av og til er jeg glad jeg ikke har egen bil... for gjør jeg en bitteliten feil, så må jeg jaggu meg betale for det og...
Vel... det var mitt sukk for dagen. Økonomien er veldig tynn for tiden, nærmer seg skolestart med studielån osv, men det er uansett ikke så mye å leve på... så er det noen som har en fin liten kveldsjobb til meg, i oslo/bærum-området så si ifra :)
svenskegodt oppspist...
Så nå kan jeg begynne å se fremover igjen... huff... rart at det skal være slik. Når man har godteri i hus så blir man helt vill... også klarer jeg jo ikke å kaste det heller, jeg har jo tross alt kjøpt det, og god råd har jeg ikke :) Men, avsluttet kapittel, det er oppspist, alt sammen! :)
Tok faktisk 20 situps i går kveld også.. første gang på lenge. Syklinga har det blitt mindre og mindre av... mye pga varmen, mye pga motivasjonen, og mye pga alt det andre jeg har å gjøre... tror jeg må kjøpe meg en kari jaquesson-video når jeg flytter! Ellers blir det nok labert med trening. Det som er litt flott da, er at jeg må gå eller sykle overalt jeg skal, siden jeg ikke har bil når jeg flytter :) Det blir jo fort litt trim av det :)
Stå på mine slankevenner, som snart blir slanke venner :)
åååå hvorfor skal det være så forbanna vanskelig?
Nå er jeg lei... drittlei alt som heter slanking, og drittlei alt som heter skolearbeid, eksamener, prosjektoppgaver. Vil ha ferie jeg også :( *godt å få det ut*
Sitter her å prøver å få lest litt til eksamenene jeg har på onsdag og torsdag. Torsdag neste uke skal jeg levere prosjektoppgaven... Det går ikke akkurat unna. Får kanskje lest en side eller to, gjort en halv oppgave, før jeg stikker unna igjen, fordi jeg ikke "orker" mer... motivasjonen er mildt sagt på bånn... og da kommer jammen med trøstespisinga også (dumme svenskegodteri som jeg har på rommet mitt), klarer jo ikke holde meg unna det.. BLÆ!!! *sint på seg selv* Jeg som pleier å ha masse selvdisiplin... virker som den er helt borte igjen nå... Denne uka vil jeg så gjerne gå ned litt også... vil vil vil!
På fra onsdag til torsdag skal jeg bo i den nye hybelleiligheten min også... må passe på å få i meg ordentlig mat der da... en fin ting er at jeg har gode kjøkkenmuligheter der, det hjelper jo litt... har som regel ikkeno problem med at jeg kjøper masse usunn mat når jeg er i butikken heller (bare i sverige), såe ja... vi får se hvordan det går...
bompi bomper videre inn i databasenes verden... hrmf! *lei*
ny gledelig nyhet :)
For meg da... :) I dag kunne jeg ta på meg en bluse, som jeg tidligere aldri har turt å bruke annet enn under en genser eller liknende. Nå er den såpass stor at jeg kan gå med den alene! :) Før så satt den nemlig helt klistra inntil, og viste valkene mine altfor godt. Jippi!!! :)
Må bare fortelle sånne ting veit dere... det er jo resultater :) Eneste som er dumt da, er at nå har jeg masse klær som er for store, og som jeg forhåpentligvis aldri får brukt mer...
Pyttsann! Litt må man regne med :)
Ha en fin helg alle sammen! Nyt sommerværet (vi/dere som har det), og svett bort mange kilo! :)
Helt klart at det er lettere å holde styr på maten når man bor hjemmefra. Her i huset er det jeg som handler og da er det jeg som bestemmer hva som havner i skapene. Stort sett bare sunn mat.
Trim er trim, uansett! alt er vel bedre enn å sitte pal på baken? Dessuten vil vel litt trim før skolestart klarne hjernen litt?
Kanskje du kan ta med deg matpakke på skolen? Kjenner til disse kantinene, de flår lommeboka og legger masse kalorier på baken.
Lykke til da
Masssssseeeee massse lykkeønskninger til deg..
BOGGI
Lykke til med skolestart igjen. Håper du trives i ny leilighet. Jeg synes det var veldig deilig dengang da jeg bodde for meg selv, for da bestemte jeg selv hva som skulle inn i kjøleskapet mitt. Slik er det dessverre ikke idag.
Ellers høres det kjempefint ut med en liten gåtur på morgenen, det sies jo å få fart i forbrenningen, så nå skal du se at du suser nedover på vektskalaen.
Ha en fin uke.
Hilsen Mah