← Alle dagbøker
diarist.Alias

bompi

45 år178 cm68 innlegg 2002 0 følgere

Start124,0 kg
Sist115,0 kg
Endring−9,0 kg
BMI nå36,3
📉 Ned 5+ kg📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
3. mai 200227. august 2002
😄115,0 kg

ved godt mot

I dag tenkte jeg at jeg skulle ta meg litt ekstra god tid her inne. Sitter på skolen og prøver å få gjort noe, men det er så varmt at jeg simpelten ikke orker.. Fint for dere :)

Aller først må jeg si at jeg merker at det er mye lettere å slanke seg nå, enn når jeg bodde hjemme... Der var liksom kjøleskapet alltid fult med et eller annet som var godt, og det samme var fryseren. Nå derimot så kjøper jeg kun inn det som er sunt (stort sett), og er enda flinkere til å drikke vann framfor andre ting... (Kjekt med kjøleskap i samme rom som man bor på)... Har enda ikke hatt godteri-kick heller... eller lyst for den saks skyld. Det hjelper også på å komme tilbake i normal gjenge, med skole osv...

Trimmen blir jo også bra på en måte, selv om jeg ikke trimmer "aktivt". Går jo til og fra skolen, og nå som jeg bare har internett på skolen blir det jo ekstra mange turer hit :) Nå får jeg også morgentrim :) Er ikke så langt å gå da, tar meg bare 10 minutter, men det er bedre enn ikkeno trim, eller hur?

Det eneste som er litt negativt er at jeg spiser litt lite... d.v.s få måltider. Det burde skjerpes, men det er ikke så lett når jeg sitter på skolen mye av tiden. Vi har jo kantine, men der er det stort sett bare usunn mat (:)), og ikke minst mat som gjør at lommeboka mi blir enda mindre om jeg spiser der for ofte. Så da blir det oftest frokost, og middag på kvelden... får se om jeg får gjort noe med det etterhvert...

I går gikk jeg til sammen 40 minutter, og syklet også en svipptur ned på skolen (men sykkelen min gir fra seg så mange rare lyder). Så tok jeg 20 situps på kvelden + 20 sånne eh... skal kalle det da? *forklare* [altså... du sitter på gulvet, på rompa, med ryggen rett opp, og med bena festet under noe, som holder dem nede... så slipper man seg ned, nesten ned i gulvet med ryggen, og opp igjen. ], tror det også skal hjelpe litt på magemusklene altså :)

Ellers spiste jeg som sagt lite i går. Det ble en bolle cornflakes, og 2 porsjoner med kyllingwok (1 og 1)... og masse vann

Nå skal jeg stikke innom dere en tur også! :)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jannicke😀27. august 2002
GRATULERER med å ha flyttet! Det er deilig også- er det ikke? Jeg husker også følelsen av å bo for meg selv, ikke ha foreldrenes fulle kjøleskap forran meg. (Og her startet MINE problemer) Og du takler det SÅ bra. Kjøper inn sunn mat, trimmer og drikker vann! Det er jo bare MEGA! Fortsett slik og du når 110 før du aner det! Klem Jannicke
c.AuthorAlias Monica12327. august 2002
Hei!
Helt klart at det er lettere å holde styr på maten når man bor hjemmefra. Her i huset er det jeg som handler og da er det jeg som bestemmer hva som havner i skapene. Stort sett bare sunn mat.

Trim er trim, uansett! alt er vel bedre enn å sitte pal på baken? Dessuten vil vel litt trim før skolestart klarne hjernen litt?

Kanskje du kan ta med deg matpakke på skolen? Kjenner til disse kantinene, de flår lommeboka og legger masse kalorier på baken.

Lykke til da
c.AuthorAlias boggi-❤️27. august 2002
Du er kjempe flink lille venn. Husk mange bekker små gjør en stor å...... så flott å få gå til skolen da på morgenen- husk også hvor mye du forbrenner da....... Nå nei dette kan nok bare gå en vei.. oppover NEI NEI- nedover selvfølgelig. Du skal se det går som en lek etter hvert...
Masssssseeeee massse lykkeønskninger til deg..

BOGGI
c.AuthorAlias Mah😃27. august 2002
Hei.

Lykke til med skolestart igjen. Håper du trives i ny leilighet. Jeg synes det var veldig deilig dengang da jeg bodde for meg selv, for da bestemte jeg selv hva som skulle inn i kjøleskapet mitt. Slik er det dessverre ikke idag.
Ellers høres det kjempefint ut med en liten gåtur på morgenen, det sies jo å få fart i forbrenningen, så nå skal du se at du suser nedover på vektskalaen.

Ha en fin uke.
Hilsen Mah
😌115,0 kg

Vi er i gang...

Nå har jeg flyttet... Må si det var både godt og skummelt... Men, det som er skummelt nå, kan jeg tenke meg går seg til, så egentlig er jeg ved godt mot :) Vekta har gått ned også, gjorde min lille differanse-test med vekta hjemme, og vekta på hybel, ved å veie pc-kabinettet mitt :) Og jammen var det ganske så likt begge steder. Så da slapp jeg å endre noe mer på det her inne. Akkurat nå sitter jeg på skolen, og det er kun her jeg har internett-tilgang så lenge. Så det blir en kort visitt, rekker desverre ingen kommentarer til dere tror jeg, men jeg får komme sterkere tilbake senere :)

Stooor slankeklem fra bompi!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff❤️27. august 2002
Min kjære trofaste følgesvenn !

I mitt innlegg på søndag, lovte jeg at alle mine trofaste følgesvenner skulle få en personlig hilsen fra meg i sin dagbok, da jeg tar en liten pause… Det viste seg å være litt overmodig – jeg ’forbereder’ besøk fra min kjære elskede engelskmann, og det viser seg at jeg bruker tiden til alt annet enn å være ’sosial’ på nettet… Jeg ante ikke hvor mye tid som ville gå med til napping av hår, barbering, voksing osv osv osv *ler* Det er jo ikke småtteri som skal være shinet opp når elsklingen kommer *ss* Derfor har jeg laget en ’felles melding’ til dere mine trofaste følgesvenner, og håper at dere kan tilgi meg det.

For å berolige de av dere som er redd for at det har skjedd noe, så kan jeg fortelle at det har det ikke. Jeg har rett og slett tatt meg ferie :o) Men det skal sies, at dersom jeg ikke hadde hatt ferie, så hadde jeg allikevel tatt meg en pause. Den siste tidens ’småkjekling’ her inne, som jeg selv også dessverre er blitt en del av, er noe jeg klarer meg veldig godt uten (minner meg om ungdomsskoletiden *grøss*) så jeg håper at når jeg kommer tilbake etter ferien så er dette et forbigått stadium *ss*

Til slutt vil jeg bare få takke hver og en av dere, og dette går direkte til akkurat DEG som leser det: TAKK for at du så trofast følger meg på min vei mot et slankere liv. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på deg, og du skulle bare vite hvor mye din støtte betyr for meg… Takk for at du er til ! ( Og når jeg er tilbake fra ferie, så håper jeg at jeg kan være den NasseNøff som du ble kjent med i begynnelsen…)

Ha det helt strålende, ta vare på deg selv, og stå på !

Stor klem fra NasseNøff
PS: Som forøvrig står på Sognsvann kl 18 i kveld for å gå tur, så for de som kan – kom da vel !??
c.AuthorAlias boggi-❤️26. august 2002
Næmen næmen ....se på denn..... et helt kilo. Så flott en start i "ditt nye liv".
Jeg håper du ikke glemmer oss helt. Ønsker deg i alle fall alt godt fremover - dette greier du. Se på det som en utfordring. Følger i alle fall spent med deg (jeg lover på tro og ære at jeg kommer til å henge med i mange mange mnd til - vi skal da ikke gi oss). Jeg gleder meg allerede til neste sommer - dette er den siste sommern hvor vi skal gjemme oss bort og "skjemmes" (for det gjør i alle fall jeg).

Mange mange gode klemmer fra "din venn" boggi
c.AuthorAlias Jojoen😃26. august 2002
Hei bompi :-)

Gratulerer med nedgangen. Supert!!
Og gratulerer med overstått flytting og alt sammen. Dette kommer til å gå bra. Håper du får tid til å skrive dagbok innimellom alt det andre, i alle fall av og til.

Lykke til i massevis.

Klem fra Jojoen
🙂116,0 kg

på stedet hvil...

velvel, ikke opp i alle fall. Nå sier jeg takk for meg for en liten stund... kanskje jeg stikker innom dere en tur når jeg er på skolen, vi får se :) Kos dere!

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias else😟24. august 2002
det er leit at du ikke kan komme innom her så ofte!!! Buuuuuu!!!!

Du får prøve å holde oss oppdatert en gang i blant!! Få høre kossen det går med deg!!!
Ville bare si lykke til med slankingen og skolen!!
KOZ Else
Bilde
😌116,0 kg

nerver, og jojo-humør. MÅL!

Er i litt merkelig humør om dagen... den ene stunden er jeg glad og blid, litt senere kan jeg være veldig betenkt og redd... Det som er grunnen til det er at jeg flytter på lørdag... For de som ikke har fått det med seg før, så har jeg jo bodd hjemmefra et år før... noe som ikke gikk så veldig bra. Jeg flytta til et nytt sted, der jeg ikke kjente noen, ble kjent med noen få på skolen, folk som jeg snakket med kun på skolen... resten av tida tilbragte jeg alene... med tv-titting stort sett... så da resulterte det i litt problemer, som førte til at jeg rett og slett måtte ha medisinsk hjelp... Det er derfor jeg er litt betenkt over emnet... uten at jeg har tenkt å legge ut noe mer om det (har tenkt å fortelle "min historie" en dag, men ikke enda :))

Men... føler meg allikevel endel sterkere enn når jeg dro forrige gang... jeg har tross alt prøvd det hele en gang før.. dessuten føler jeg at selvtilliten min har økt endel siden jeg begynte med slankinga (og det er ikke tull engang).. Merker at jeg tør å være meg selv mer, og er ikke så redd for hva andre skal tro og tenke hele tida... jeg er tross alt bare meg, og den som ikke vil bli kjent med meg, eller godta meg som den jeg er, vel det er den som har problemer, ikke jeg :) Merkelig hvor lite som egentlig skal til for å føle seg bra... men det gir meg bare mer motivasjon til å fortsette med dette... selv om det går litt treigt om dagen...

jeg tror nok at vekta sier 116 også i morra... eneste fysiske jeg har gjort i kveld er nemlig 30 situps... Men, det er et men... når jeg flytter så blir det mye mer gåing og sykling... til skolen, til butikken osv... greit å flytte bort fra bilen :) Og, klarer jeg å holde meg til et ok kosthold i tillegg, bør det vel gå bra...

Er litt spent på den vekta jeg har stående i ny leilighet også... Burde på en eller annen måte ha fått målt differansen mellom den jeg har her hjemme, og den som står der... Men, alt til sin tid..

Ikke sikkert jeg kommer så ofte innom dere nå i begynnelsen etter flyttinga, har nemlig ikke internett-tilkobling hjemme med det første... men kommer vel om en uke eller to... jeg kan jo stikke innom dere fra skolen da :)

Også må jeg få sagt at jeg er utrolig glad for at jeg har funnet dette stedet, og dere som er her inne! Dere har gitt meg utrolig mye, og jeg kommer aldri i livet til å glemme dere... Merkelig... mennesker jeg aldri har truffet kan jeg begynne å tenke på gjennom dagen :) Life is weird...

-----------------------------------------
Til slutt litt mål... målebånd-mål:

Nå har det seg sånn at jeg ikke husket hvor på kroppen jeg tok de forrige målene, så disse målene må nok stå for seg selv... nå har jeg funnet "holdepunkter", som f.eks føflekker osv.. :)

Bryst: 114 cm
Mage/liv: 122 cm
Hals: 41 cm
Lår: 64 cm
Legg: 48 cm
Håndledd: 20cm
Overarm: 36 cm

Så, jeg vet jo ikke om det er ned eller opp siden sist måling... men, det driter jeg i og :) vet jo at jeg har gått ned en buksestørrelse siden jeg startet :)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trulte23. august 2002
Lykke til Bompi...dette skal nok gå bra *ss*
Og det med viljestyrke og slanking ....det gjør mye for humøret...og hvem kan motså en blid Bompi ??*ss*

Klem fra Trulte
c.AuthorAlias Jannicke😉23. august 2002
STÅ PÅ BOMPI! Denne gangen kommer det å bli en fryd å flytte for seg selv- det er jeg sikker på! Og vekten kommer til å gå sakte (?), men SIKKERT nedover! Og det vet vi jo alle at er den beste måten! Litt trim, nye venner og egen mat er det som skal til! Kos deg med ny leilighet- og (nok en gang) LYKKE TIL!

😌116,0 kg

nærmer seg veiedag, lekte kokk i dag

Jeg fikk lov til å lage middag i dag, og da ble det kyllingwok! Den ble meget god, uten å skryte :) Tror det blir mye kyllingwok utover høsten, i ny leilighet :) Nå gleder jeg meg litt til å flytte... samtidig som jeg jo også gruer meg litt, men jeg håper dette skal gå bedre enn forrige gang... har en litt annen innstilling nå også merker jeg... og med slankinga samtidig, så øker jo selvtilliten for hver dag :)

I dag har jeg spist:

1 porsjon kyllingwok med ris
1 pakke yum yum nudler (med grønnsaks-smak)
1 pitabrød med salat (ost, skinke, salat, mais)

Prøver å drikke mye vann fortsatt, men jeg løper så veldig på do om dagen, det er litt plagsomt... Men, hva gjør man ikke for slankinga! hehe
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jannicke😉22. august 2002
Kyllingwok... Jeg elsker kylling. Hva har du i? Klart det blir deilig å flytte! Tenk å få styre alt selv! Da jeg først flyttet for meg selv hadde jeg problemer med å spise sunt- for det er så dyrt med sunn mat (også er jeg UTROLIG kresen i matveien)- men det er jo bare en dårlig forklaring! Jeg ville egentlig helst bare drikke øl- og alle pengene gikk til det og røyk! Håper du klarer deg bedre enn meg! (Men jeg hadde det kjekt altså!) Og det tror jeg du gjør: du har stå- på- vilje, styrke, utholdenhet og godt humør: og med de kvalitetene kommer du langt med alt du virkelig går inn for! LYKKE TIL OG HÅPER DU TRIVES I NY LEILIGHET!
c.AuthorAlias boggi-😐22. august 2002
forresten så er det nok en stund til jeg greier å puste deg i nakken..det skal nok en heste kur til for det vil jeg tro..
Når flytter du inn i lgh din da?
BOGGI
c.AuthorAlias boggi-😉22. august 2002
Hei lille venn!
Kyllingwok er faktisk en av mine favoritter også - også så sunt som det er da - masse grønnsaker. Så spennede med veiinga da..... jeg krysser fingre for deg.
BOGGI
😄116,0 kg

oh happy day!

hehe, vet ikke hva det er med meg om dagen, men jeg er i godt humør hver dag... lenge siden sist det skjedde gitt :) Kanskje jeg gleder meg til å flytte, det er i så fall veldig veldig nytt for meg :)

Spist i dag:

Middag: en porsjon med spekeskinke + potetmos og masse salat
Første kveldsmat: To brødskiver med rekesalat (ikke det aller beste...)

Også blir det vel et måltid nå også, det lukter utrolig godt hjemmebakt brød her nå :)

Så sitter jeg da fortsatt å funderer over dette med trening. Ryggen min er nemlig ikke akkurat så glad i situps enda... mulig det kan trenes opp, og mulig jeg gjør noe feil. Men, det må da finnes noen andre effektive treningsting? Disse Kari-videoene er jo så dyre også, i alle fall for en slunken student-lommebok...

I morra får jeg lov til å lage middag her i huset og, så da blir det kyllingwok! :) Er mester på å lage det altså hihi

Oh happy day! :)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jannicke😃21. august 2002
Hei Bompi!

Tusen takk for innlegg i dagboka mi. Det varmet. Jeg vet om en måte du kan trene opp magemuskler på UTEN å ødelegge ryggen: Du går tur... Varmer musklene opp litt. Når du kommer til en lyktestolpe/ et tre e.l lener du ryggen mot det. Bøy knærne litt og ha bena fra hverandre. Deretter presser du undergulvet/magen alt du kan mor treet, hold i 3-5 sek og slipp ut. OK, håper du forstod dette her! Og til slutt: Det er så kjekt når folk er i godt humør og sprer det videre! TAKK!
c.AuthorAlias Jojoen😉20. august 2002
Hei Bompi :-)
Takk for koselig hilsen. Jo takk, det er deilig å komme under 90, men vet du at vi får lik BMI når du er på 104? Det er ikke så lenge til. Heia, heia. Heldige du som er så høy og flott :-)

Flink bompi :-) Pass godt på ryggen din.

Klem fra Jojoen
c.AuthorAlias hecatee😃20. august 2002
Hei, Bompi!! :) :)

åååååå kyllingwok!!!! det er bare så vanvittig deilig!! NAM NAM

godt humør er smittende!! smiler nå jeg!! denne typen smitte tar jeg mer enn gjerne i mot!!

pleier ikke ha PMS jeg.... men har noen dårlige dager i denne perioden fordi om, litt sånn irritabelhet over småting.... GODT det ikke er hver dag!!

da jeg var student lånte jeg trimbøker og trimvideoer på biblioteket - de kan jo og bestille inn til deg. Prøv det!! :)

tonnevis av slnkevibber fra hecatee
😌116,0 kg

det er en fin dag

Er generelt i godt humør i dag, vet ikke helt hvorfor, men bra er det vel uansett :)

Dette har jeg spist i dag:

Kl. 15.30 Middag: En porsjon med karbonader, poteter, brokkoli og blomkål. Vann til drikke
Kl. 19.30 Første kveldsmat: En sandwich med ost, agurk og skinke (må få kjøpt inn litt kalkun/kylling-pålegg også)
Kl. 21.30 Andre kveldsmat: En pakke med nudler... Er nudler forresten usunt?

Drikker bare vann til alt jeg spiser nå... blir mer og mer vant til det :) Har også en flaske med vann stående når jeg sitter foran pc''en f.eks, slik at jeg dekker litt matbehov ved å ta noen slurker av den :)

Trening er det så som så med... prøver å tenke meg om... hva slags trening jeg kan begynne med når jeg flytter for meg selv til uka igjen. Situps fins jo... men ikke så veldig mye mer... må se om jeg finner en side med øvelser som man kan gjøre hjemme, og uten masse utstyr :) Om noen har en fin side så si ifra :)

Kos fra meg :)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite19. august 2002
Takk takk for hilsnen i dag. Jeg lar meg ikke knekke, og må jo si at jeg tar svar på utsagn, men ikke direkte usakelig og uhøflig kritikk.
Men er vel egentlig ferdig med dette nå, og skal nok komme tilbake med et referat fra helgen.

Stå på videre, jeg drikker også bare vann til maten nå, og det er faktisk bedre enn mineralvann, synes jeg.

nattaklem fra nite
😌116,0 kg

heehee

er bare innom med vektregistrering nå.. har akkurat fått ferie og sånn, men nå har datatrøbbel kommet... som jeg må prøve å fikse til jeg flytter...

---------------- 19:03

Datatrøbbel fikset! :) Tok ikke så lang tid gitt... eller jo, jeg har drevet med dette i to dager nå, og endelig så løste det seg :) En harddisk-installering... heldigvis gikk det bra til slutt!

Ja... nå er jeg tilbake, vært litt fraværende de siste dagene/ukene. Endelig er det ferietid, og jeg kan slappe av... slankinga har gått veldig bra denne uken, i går når jeg stod på vekta viste den 116 igjen... la oss håpe jeg ikke går over den igjen :)

Så får vi se hvordan det går med målet mitt om 114 innen skolestart.. kan fortsatt gå det... :)

Skal stikke innom dagbøkene deres nå, ta igjen det tapte! :)

------------------ 00:15

Fikk et tips fra en annen dagbok her, om å lage sånn figur av seg selv... denne ligner ikke så veldig da... men litt :) Var ikke lett å få til bilringer på den modellen hehe
Bilde
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite19. august 2002
Gratulerer, du er så flink. Det er godt å se at du henger med. Det tynnes ut med den faste "gjengen" jeg "snakker" med her inne, så det er godt å se noen er igjen (eller er det jeg som tar litt feil, at det er noen som blir litt borte?)

Stå på, jeg følger med deg.

Klem nite
c.AuthorAlias Jannicke😃19. august 2002
Hei Bompi!
Du har jo vært kjempeflink! Hvis du fortsetter likt, vil nok vekta være på 114 innen skolestart! Håper du klarer det- jeg krysser fingrene for deg! Jeg HAR vært veldig flink denne helgen, men det var pga triste omstendigheter... *KLEM*
c.AuthorAlias else😃19. august 2002
Hei!!

Så flink du har vært da!!!
Datatrøbbel er noe herk!!! Heldigvis er typen min veldig så datakyndig.. Så det blir nå fikset på 1-2-3..... men ofte er problemet at han skal legge inn noe nytt eller prøve noe nytt!!! så skjer det... pc kræsjer og vips så er vi uten data!!! tror han gjør det bare for å få mekke på den pc....
:)

Skal på skolen på Onsdag, likte ikke helt timeplanen dette semesteret, men jeg overlever vel!!! Skal prøve å få jobbet litt innimellom!! Ellers blir det bare å sitte foran tv og glo!!! og da blir det i hvertfall ikke lest noe!!!

Klems ELSE!!!!
Bilde
c.AuthorAlias boggi-😊18. august 2002
Så koselig å se navnet ditt her igjen.. Konkurranse - ja det kan jo også være med på å motivere i vintermåndedene som kommer..
Ang diagrammet mitt- å nei da du- det står ikke hvor mye jeg veier- bare delt opp i 100 grams intervaller og kilo (ikke 100 kilos..) Ikke engang kjæresten min vet at jeg er så tung..

Går det bra å bo for seg selv da ?
Håper du trives og at du greier målet ditt innen skole start.

Kos og klem fra Boggi (som kommer til å henge her inne i MANGE måneder.......)
Bilde
c.AuthorAlias NasseNøff❤️18. august 2002
Hei bompijenta - der er du jo ! Ser at vekta fortsatt beveger seg den rette veien - kjempebra !! *ss* Datatrøbbel - det er ikke noe artig. Du forteller ingenting om hva dette trøbbelet består i, men jeg håper uansett at det løser seg til du flytter vennen !

Ha det fint så lenge !

Kjempeklem fra NasseNøff
😌117,5 kg

snart litt fri!

Det gleder jeg meg til altså... har slitt som en gal de siste dagene med å få dette programmet jeg lager til å funke, og det funker ikke enda heller... skal levere på torsdag. Så nok å gjøre... bare innom en bitteliten tur, som en liten pause. Tenkte jeg skulle fortelle dere at det går ganske bra med slankinga mi om dagen. Har ikke trent noe denne uka, men siden jeg har mensen så gidder jeg bare ikke :) Tar det når den er borte igjen. Spising går greit, klarte å holde meg unna godtebollen på søndag og :) Men spiste så altfor mye før jeg klarte det da..

I dag har jeg spist:

1 tynt knekkebrød med philadelphia-ost
1 porsjon med potet, fiskepudding i hvit saus og gulrøtter og blomkål
1 skål med salat

Drukket vann til hvert måltid.

FÅr håpe det blir litt resultater ved neste veiing... eller i alle fall så snart tante har reist hjem :)

Takk til alle for koselige kommentarer på siste innlegg, rekker desverre ikke å kommentere noe hos dere i dag, men får ta det etter oppgaven er levert og jeg har FRI! :)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias annalovinda14. august 2002
Hei!

Jeg er ny her, men klarer ikke å dy meg. Det er når du har mensen du skal trene (hvis du orker). Det du greier da får du dobblet betalt for! Lærte knepet av en helsevesendame i 1990 eller deromkring, og det funker i alle fall for meg.

Et annet knep er å drikke masse vann. Hvis kroppen din tror det er mangel på vann vil den holde på det lille den har, og det synes på vekten. Hvis du derimot drikker et par liter om dagen (gjerne mer!) vil den tro at det er grei tilgang på vann, og dermed slippe fra seg det den holder på.

Lykke til!

annalovinda
😵117,5 kg

God give me strength

Huff... sukk stønn huff æsj blæææææææææh

Min mor lovte meg ingen kake, men hadde kjøpt en marsipankake.. og ikke nok med det, hun hadde kjøpt et lass med godteri!!! huff... ikke klarte vi å spise det opp i går kveld heller, så nå står det der... jeg trenger styyyyyyyyrke..

og som ikke det var nok... i går kom tante rød på besøk også... litt av en fin bursdagsgave du... nei, ikke helt..

blæh

*smile* må nesten le litt av det også...
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite12. august 2002
Hei og god aften (i skrivene stund). Måtte bare legge inn en melding til deg etter jeg hadde surfet litt rundt i dagbøkene.
Vedr. møte i oktober. Det er klart at dette er et treff som er helt frivillig. De som tør, som tar sjangsen, og som kanskje vil se om vi virkelig er i stand til å gi den store klemmen som vi store kan gi.

Jeg er fullstendig klar over at jeg har kastet ut et håndkle fullt av glør når jeg går til det skrittet å arrangerer treff. At det er mennesker her inne som er åpne så lenge de kan være anonyme. Anonymiteten gir en sikkerhet, og bare du vet hvem du er. Men vil at du skal vite en ting.
Slagordet for treffet bør være diskresjon, varme og medmennesklighet. Og det er noe alle kan forlange, at du etter et treff, fremdeles er anonym her inne. Ingen betroelser skal eller må komme på trykk. Vi har komplekser, vi har redsel, og ikke minst vi har skepsis for å miste det vi ønsker mest. Tryggheten rundt oss selv og våre tanker.

Ville være veldig hyggelig om du kunne delta sammen med oss, men respekterer fullt om du velger å la vær.

Stor klem fra ei annen stor jente.
c.AuthorAlias NasseNøff😐12. august 2002
Hrrmmpphhh.. Jeg glemte å sende med kaka... Tror jeg lider av presenilitet... Her er den iallfall *ss*

Klem
Bilde
c.AuthorAlias NasseNøff❤️12. august 2002
Åh - bompi - du har hatt bursdag, og jeg har ikke fått det med meg.... GRATULERER så mye med dagen din på etterskudd. Sender deg en kake du garantert ikke kan legge på deg av iallfall *ss*

Hvordan gikk det nå med dette godteriet som din velmenende mor hadde kjøpt med seg ?? Står det fremdeles urørt på bordet ? Jeg håper du klarte å stå imot vennen, selv om det er vanskelig.

Tusen takk for hilsen også ! Joda, jeg tror nok at det var et smart trekk å gå til legen ganske så med en gang. Det var ikke så vanskelig valg, for jeg ble skremt av meg selv og hvor langt nede jeg var. Og da er jeg jo heldig som har en lege som skjønner et og annet, og som ikke bare sender meg hjem med noen piller i lomma... *ss*

Som jeg skrev til boggi ang dette oktobertreffet: Vet du - jeg er også sjenert faktisk. Virker kanskje ikke sånn her inne, men det er lett å være tøff i trynet når man sitter foran en pc-skjerm. Det er noe helt annet når man plutselig skal stå ansikt til ansikt med folk. Men nå føler jeg at jeg kjenner en del av dere her inne ganske godt, så det vil jo bli mer som å treffe gamle venner, enn å treffe nye mennesker. Sånn føler jeg det iallfall. Men for all del vennen min, jeg forstår det selvfølgelig også om du velger å la være !

Håper det gikk bra med deg og godteskåla, og sender deg litt ekstra styrke til å stå imot den type fristelser ! Kan du ikke for eksempel prøve 7minutters trikset som Monica123 skrev om ? Det er faktisk utrolig effektivt !

Ha en flotters dag vennen !

Stor klem fra NasseNøff
c.AuthorAlias Mah😊12. august 2002
Hei.

Gratulerer med dagen som var i helgen. Nå er det ny uke, så nå er det bare å brette opp armene igjen så skal du se at dette går bra.

Ha en fin slankeuke.
Hilsen Mah
c.AuthorAlias Jannicke😃11. august 2002
Hei Bompi!
Kanskje du og jeg skal lage en liten konkurranse om å spise minst mulig snop? Jeg har også problemer med å si nei. Når jeg har klart det en stund kommer det en fristelse som bare ikke kan motstås (som en Toblerone). Der du har en mor, har jeg en mann. Han (og sikkert også din mor) ønsker at jeg skal være glad og lykkelig. Han vil vise at han setter pris på meg slik jeg er- og at jeg ikke trenger å slanke meg. Det han ikke forstår er hvor vanskelig det er for meg å si nei når han kjøper inn god, fet mat eller snop, men at det er det jeg MÅ for å være glad og lykkelig og fornøyd med meg selv! Fortvil ikke over det du har spist- men konsentrer deg om å motstå neste fristelse. (Ja, det er lett å gi råd- det er værre å følge dem!)
c.AuthorAlias nite😊11. august 2002
Takk for din tilbakemelding. Det var veldig allright.
Som du sier dine frihelger er en del av opplegget ditt. Det er veldig mesunnelsesverdig, at dette funker for deg.
Det som er problemet, er at når man er over 30 år, så er hvertfall min erfaring at kg. ikke går så "greit" av som de gjorde når man var i 20 årene. Misforstå meg rett. Jeg påstår ikke at det er enkelt for deg, men det er faktisk en forskjell, så stå på jente, ta tak i problemet før det setter seg for godt.

Nå håper jeg ikke du lar deg påvirke av meg, og heretter ikke trøster de som sprekker *S*, men kanskje vi skal være ærlige å si litt ifra.....

Tusen takk for støtten du ga meg i ditt svar. Det varmet, kjære bompi

Klem fra Nite
c.AuthorAlias hecatee😊11. august 2002
Hei Bompi!

Takk for velkomstjilsenen! Kjempe koselig!!

Det er ikke lett å ha noe godt og usunnt liggende, når en vet at en ikke burde spise det. Viljestyrken er ikke alltid så sterk som en ønsker at den skal være.

Jeg for min del klarer fint å ikke drikke cola i ukedagene, selv om mannen min drikke over 2 l dagen. Motivasjonen tror jeg er like viktig som viljestyrken. Jeg har full forståelse for at en får nok av slanking, og gjerne vil leve som før. Derfor har jeg gjort lørdag til fri dag, da spiser og drikker jeg det jeg måtte ønske uten å tenke på konsekvensene. Selv om det er en fri dag, begrenser en gjerne seg selv for en har jo et mål med slankingen.

Synes det er viktig å vre ærlig jeg. I forhold til hva en spiser og hvorfor, det var slik jeg klarte å slutte med trøstespising. Jeg har trøste spist i over 7 år, så jeg vet hva jeg prater om.

Håper du finner din vei til mestring! tvi tvi til deg!!!!

Ønsker deg all lykke, og kommer til å følge med deg. Trenger du motivasjon en gang eller fler - kom til meg så skal du få!!!
c.AuthorAlias nite11. august 2002
Hei på deg.
Trekker litt på smilebåndet når jeg ser ditt innlegg i dag i dagboka til boggi.
Først ble jeg vel litt irritert over svaret ditt, ettersom du kommenterte mitt svar slik du gjorde, men så valgte jeg å tolke det som tull (du la jo på som tillegg at det var litt tull)

Men vil gjerne få si hva jeg mener angående all trøst man får når man skeier ut.
Først jeg er helt enig at med en liten sprekk, så er det gilgitt, ellers hadde vi ikke klart å fullføre en diett.
Vi er flere her inne som har mål om å ta av oss en del kg. Når jeg har lest gjennom dagbøkene her inne, og det er mange, så ser jeg at sprekker man, helg
etter helg (nå husker jeg ikke hvem dette er tilfelle med) så får man trøst av medslankere og med ordene "stakkars deg, det er lov til å sprekke i ny og ne".
Men hvis du tar deg en tur inn på min historie, eller leser litt i mine dagbøker, så er det jo en bevisstgjøring som skal til, og ikke at vi fortsetter å lure oss selv i det uendelige. Dette burde jo du vite godt, du som virkelig har vært sååååå flink.

Når jeg svarer boggi slik jeg gjorde i dag, så er det fordi dette er min overbevisning, og den står jeg for. Jeg snakker også mye til meg selv ved slike svar, fordi jeg er overhodet ikke stanhaftig og flink. Er motivert nå, men vet jo også at dette kan fort gå over til en "gi faen" holdning.

Nå må du misforstå meg rett, dette er ikke ment som et angrep på ditt innlegg i dag. Det er mere en generell forklaring på hvorfor jeg mener det ikke bare er å si "stakkar".

Klem fra nite
😊117,5 kg

bompi fyller 21 i dag!!!!

Og jeg har sagt klart i fra til min mor, at nei, jeg skal ikke feire noe, og nei jeg skal ikke ha bløtkake og andre kaloribomber :) Eneste jeg måtte gå med på var å spise taco i kveld... Kunne godt tenkt meg en liten fest, men det er så vanskelig å få til når man bor hjemme... kan liksom ikke kaste ut mine foreldre heller... ikke er det så lett å få dratt med seg mine venner herover til min nye hybel heller gitt :) Så det blir en rolig dag...

Takk til alle for oppmuntrende hilsener i går... jeg er fast bestemt på å komme skikkelig i gang igjen fra mandag nå... har t.o.m gått igang med spising av knekkebrød og philadelphiaost igjen :)

Ha en fin dag og en fin helg alle sammen!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jannicke❤️11. august 2002
GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN! Håper du hadde en hyggelig kveld! Jeg er sikker på at den neste uken blir kjempefin for deg! Det er vel bare som det seg hør og bør når man har blitt 21 år? STOR klem Jannicke
c.AuthorAlias boggi-❤️10. august 2002
100 STORE KLEMMER TIL DEG PÅ DIN FØDSELSDAG !!
HÅPER DU FÅR EN KJEMPE DAG MED MASSE SPENNEDNE GAVER OG MASSE OPPMERKSOMHET::::::
BOGGI
Bilde
😵117,5 kg

nå må jeg slutte å lure meg selv

Og da mener jeg lure meg selv til å tro at jeg kan gå ned i vekt sånn uten å gjøre noe egentlig... På tide å ta tak igjen, har vært altfor slapp de to-tre siste ukene, og nå kommer resultatet.

Fra mandag igjen er det på'n igjen med trening. Sykling hver dag, 5-10 km... kanskje begynne litt rolig da :) Situps bør jeg prøve å få gjort litt av, men ryggen min er ikke så veldig glad i dem...

Nå er nemlig målet mitt å komme ned på 114 innen 25-26/8, for da begynner skolen igjen... Det kan bli hardt, men det må bare gå :)

Jeg må også fortelle dere en annen ting. (Tør ikke fortelle det til noen andre) Var ute på kjøretur i går, og alt var som vanlig når jeg er på kjøretur. Så var jeg innom en liten møbelforretning, stresset litt rundt der, fikk hjelp av ei skikkelig stressa og pratsom ekspeditrise, som ville demonstrere noen sovesofaer til meg. Hun maste og maste, og fortalte meg masse uinteressante ting, som gikk inn det ene øret og ut det andre.. så jeg tenkte febrilsk på noe å si fort så jeg kunne komme meg ut derifra. Endelig kom jeg ut, satte meg i bilen og kjørte... det var kjempevarmt, og jeg hadde det travelt med å komme utpå veien for å få litt luft inn gjennom vinduene (hjelper mindre når bilen står stille ikke sant)... Så kjørte jeg litt videre.. helt til jeg kom til en morsom sving... der la jeg merke til en uniformert mann som glodde no skikkelig på meg. Ah, sikkert kontroll, tenkte jeg... og jada jeg hadde rett... Så grep angsten meg, jeg tittet ned... Å NEI! bompi hadde glemt bilbeltet... Og hva slags kontroll var dette? JO, bilbeltekontroll... Jeg prøvde å smile pent til den søte snille mannen som visste seg å være et stort uhyre, men han måtte gi meg gebyr sa han... så da føyk det 750 kr. rett ut av kontoen min... ARRGHHH!! er det ikke typisk? At vi som gjør en bitteliten feil skal bli straffet, mens dem som kjører uten bilbelte konstant, aldri blir stoppet? Dessuten syns jeg politiet kunne bruke ressursene til litt annet enn å stå å stoppe folk som ikke bruker bilbelte. De kunne heller gjøre noe med de bilistene som er en fare for andre bilister, ikke de som er en fare for seg selv... !!! *godt å få det ut* Av og til er jeg glad jeg ikke har egen bil... for gjør jeg en bitteliten feil, så må jeg jaggu meg betale for det og...

Vel... det var mitt sukk for dagen. Økonomien er veldig tynn for tiden, nærmer seg skolestart med studielån osv, men det er uansett ikke så mye å leve på... så er det noen som har en fin liten kveldsjobb til meg, i oslo/bærum-området så si ifra :)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff❤️10. august 2002
Kjære Bompi – tusen takk for koselig hilsen ! NÅ er toppformen tilbake, og godt er det ! Jeg kan ikke fordra deppaNasseNøff - hun er så kjedelig…!! *ler*
Neida, det er nok av jobber – det gjelder bare å få en av de… Det er veldig mange kjøtere om beinet for tiden har jeg merket, men prosessen er iallfall i gang. Tør ikke å si opp nåværende jobb før jeg er sikker på at jeg har en ny. Er helt avhengig av inntekten min, da jeg sitter med boliglån på nesten en million helt alene… Jeg titter faktisk også etter en ekstrajobb – så når jeg ser noe skal jeg tipse deg. Eller så er det veldig ok å sjekke på www.finn.no – de har god oversikt der. Tror de til og med har en egen seksjon for deltidsjobber hvis jeg ikke husker helt feil.

Hehehe – ja, den shoppingturen min gikk over all forventning. Som sagt så var det nok sjokket etter å ha falt gjennom sengen som gjorde susen der – jeg er vanligvis ingen ’prutemaskin’ *ler* Men selvfølgelig er det verdt et forsøk *ss* Si ifra du, så skal jeg vekke opp prutegenet mitt, så får vi se hva vi kanskje kan få til *ler*

Jepp – jeg SKAL finne meg en ny jobb med en arbeidsgiver som ikke kun er ute etter å utnytte en altfor pliktoppfyllende NasseNøff ! Og JAJAJAJAJAJA – jeg gleder meg VILT og HEMNINGSLØST til besøk fra kjæresten – believe me !! *ss*

Kjære bompi - dette med å gå ned i vekt, det kommer du til å klare. Du er tydeligvis veldig bevisst, og det er alfa og omega når man virkelig ønsker å gå ned i vekt. Som nite sier i dagens innlegg - vi overvektige er mestere i å lure oss selv. Så da gjelder det å ta tak i dette og gjøre noe med det. Du kommer til å klare dette bompi - stå på jenta mi !

Leit med den boten - det er så utrolig sure penger... Spesielt når man for én gangs skyld glemmer beltet. Det hadde vært noe annet hvis man visste at man konsekvent kjørte uten for eksempel... Huff, du får bare betale den og prøve å glemme den.

Ha ellers en fortreffelig helg bompi !

Stor NasseNøffklem til bompijenta !
Bilde
c.AuthorAlias Jannicke😀9. august 2002
Hei Bompi!
Du sliter litt ser jeg. Ikke med slankingen altså, men med andre ting. Og ja, det er typisk at man blir straffet når man gjør noe galt EN gang, mens andre glir gjennom alltid! Men det er deilig å få det ut, eller hva? Og mht vekta di før skolen begynner: Jeg er HELT sikker på at du klarer målet ditt! Om du virkelig vil... (har egne motivasjonsproblemer...) *S*
c.AuthorAlias Molla❤️9. august 2002
Heipådeg!
Ingen penger er surere enn dem man må ut med til onkel politi! (Minnes en trafikkbot for noen år siden - kjørte samme strekning hver dag i 1 år. 1 gang kjørte jeg for fort (trøtt den dagen ;)) - da sto onkel der! Ha det til 1.500,- kr. )KNURRRRR!!!!!

Det må nok litt trening til ja, vennen min! Ta noen spaserturer i blant, utrolig som det hjelper. Det er lett å lure seg selv til å tro at man har vært noenlunde flink - men dessverre kommer sannhetens øyeblikk når du stiger opp på vekta! ;) Men stå på, du er jo godt i gang, nå løsner det snart!
God helg!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias boggi-❤️9. august 2002
Hei Bompi.... !
Du sliter litt for tiden ?
Jeg er sikker på at du ser 14 tallet før skolen begynner - tenk så mange kilo du har gått ned. Ta deg selv i nakken - stå på. Jeg VET du kan klare det ! Vær streng med deg selv til da - og unn deg en belønning hvis (når) du greier det..
GO helg!!! BOGGI
😉116,0 kg

svenskegodt oppspist...

Så nå kan jeg begynne å se fremover igjen... huff... rart at det skal være slik. Når man har godteri i hus så blir man helt vill... også klarer jeg jo ikke å kaste det heller, jeg har jo tross alt kjøpt det, og god råd har jeg ikke :) Men, avsluttet kapittel, det er oppspist, alt sammen! :)

Tok faktisk 20 situps i går kveld også.. første gang på lenge. Syklinga har det blitt mindre og mindre av... mye pga varmen, mye pga motivasjonen, og mye pga alt det andre jeg har å gjøre... tror jeg må kjøpe meg en kari jaquesson-video når jeg flytter! Ellers blir det nok labert med trening. Det som er litt flott da, er at jeg må gå eller sykle overalt jeg skal, siden jeg ikke har bil når jeg flytter :) Det blir jo fort litt trim av det :)

Stå på mine slankevenner, som snart blir slanke venner :)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😃9. august 2002
Kjære bompi - tusen takk for oppmuntring da jeg var nedfor - det varmet ! *s* Det er godt å se at du også har fått humøret opp igjen, og at du ser fremover ! Det er som du ser, spist er spist, ingen grunn til å gråte over det nå *s*

Situps ja... Det burde jeg være flinkere med også. Nøkkelordet i den setningen er burde, for jeg er søtten ikke flink til det. Har vært skikkelig slapp med treningen selv i denne varmen, man orker liksom ikke tanken på å trimme og bli ENDA varmere når man allerede holder på å koke over *ler*

Stå på du også bompi, og ha en flott helg !

Klem fra NasseNøff
c.AuthorAlias else😉7. august 2002
Hei!!!

Innom en liten tur for å si Hei, Hei!!!

Vi har såååå fint vær her hjemme... Har badet og gått på Rollerblades!!
Blir endel trim, skjønner at jeg var mye mer aktiv når jeg bodde hjemme...men da drev jeg jo med fotball, volleyball og svømming... Sluttet med alt, Else lur ho... NOT!!!

Skulle bare si lykke til med flyttingen og slankingen...
Ser innom igjen når jeg kommer hjem til Stavanger!!!
ELSE!
😟116,0 kg

åååå hvorfor skal det være så forbanna vanskelig?

Nå er jeg lei... drittlei alt som heter slanking, og drittlei alt som heter skolearbeid, eksamener, prosjektoppgaver. Vil ha ferie jeg også :( *godt å få det ut*

Sitter her å prøver å få lest litt til eksamenene jeg har på onsdag og torsdag. Torsdag neste uke skal jeg levere prosjektoppgaven... Det går ikke akkurat unna. Får kanskje lest en side eller to, gjort en halv oppgave, før jeg stikker unna igjen, fordi jeg ikke "orker" mer... motivasjonen er mildt sagt på bånn... og da kommer jammen med trøstespisinga også (dumme svenskegodteri som jeg har på rommet mitt), klarer jo ikke holde meg unna det.. BLÆ!!! *sint på seg selv* Jeg som pleier å ha masse selvdisiplin... virker som den er helt borte igjen nå... Denne uka vil jeg så gjerne gå ned litt også... vil vil vil!

På fra onsdag til torsdag skal jeg bo i den nye hybelleiligheten min også... må passe på å få i meg ordentlig mat der da... en fin ting er at jeg har gode kjøkkenmuligheter der, det hjelper jo litt... har som regel ikkeno problem med at jeg kjøper masse usunn mat når jeg er i butikken heller (bare i sverige), såe ja... vi får se hvordan det går...

bompi bomper videre inn i databasenes verden... hrmf! *lei*
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😊6. august 2002
Kjære Bompi - noen ganger føles alt vanskelig - sånn er det bare.... Ingen trøst - jeg vet - men det er vel kanskje nettopp fordi det er vanskelig i blant at vi skjønner hvor bra vi har det når vi har det bra !? *s*

Du vennen min - det er vel ikke så veldig rart om du er lei av eksamenslesing og forberedelser nå. Du har jo holdt på en god stund da, og vært utrolig flink !! Og med det knall sommerværet vi har fått oppleve de siste dagene, så skjønner jeg godt at du sliter med å motivere deg til å lese jeg ! Jeg sliter med å motivere meg til å jobbe - det er også derfor jeg i dag har brukt store deler av dagen min her inne... *skamme seg*

Ønsker deg lykke til med eksamener, svenskesnop, hybelleilighetne og innkjøp av god mat *s*

Klem fra NasseNøff
c.AuthorAlias boggi-😌6. august 2002
Hei på deg - her kommer en liten oppmuntring fra meg....

Å flytte på hybelleilighet det hørtes kjempe koselig ut. Et lite tips - kjøp ingen usunne ting som kan ligge å friste - kjøp masse sunt slik at du ikke sprekker......
Da jeg flyttet for meg selv gikk jeg ned en hel masse; jeg slapp å spise middag med masse sauser og smør,spiste når jeg var sulten, også hadde jeg det så travelt med alt mulig(sosialt) så da hadde jeg ikke tid til å tenke på snop engang..
Så det går nok an skal du se........
Koz fra boggi
Bilde
😉116,0 kg

ny gledelig nyhet :)

For meg da... :) I dag kunne jeg ta på meg en bluse, som jeg tidligere aldri har turt å bruke annet enn under en genser eller liknende. Nå er den såpass stor at jeg kan gå med den alene! :) Før så satt den nemlig helt klistra inntil, og viste valkene mine altfor godt. Jippi!!! :)

Må bare fortelle sånne ting veit dere... det er jo resultater :) Eneste som er dumt da, er at nå har jeg masse klær som er for store, og som jeg forhåpentligvis aldri får brukt mer...

Pyttsann! Litt må man regne med :)

Ha en fin helg alle sammen! Nyt sommerværet (vi/dere som har det), og svett bort mange kilo! :)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias boggi-😊3. august 2002
Gratulere med blusen ja - det må være en hærlig følelse. Klart du må fortelle oss sånne ting !! Jeg gleder meg til den dagen jeg kan skrive det samme i min dag bok..'
BOGGI
c.AuthorAlias Jojoen😃3. august 2002
Hei igjen :-)

Gratulerer med blusepassing :-) Det er slike opplevelser som gjør det så "verd slitet" herlig..
Klær ja.. jeg har hatt klær i alle slags størrelser alt ettersom jojoen går opp eller ned. Nå har jeg kastet nesten alt som var for stort... først var jeg i kjelleren og hentet opp noe av det som jeg trodde var for smått, og så gjorde jeg kort prosess og kastet det andre. Nå er det ingen vei tilbake. Er snart bukseløs jeg, men hva gjør vel det, hihi..
Når jeg blir 10-15 kg mindre så kan jeg sjoppe i billigbutikker og kjøpe meg bukse til under hundrelappen. Gleder meg jeg :-)

Sommerværet tok seg en ferie her. Det begynte å regne på torsdagskvelden og siden har det fortsatt, men det kommer nok igjen.

Nyt sommerværet og resultatene og stå på :-)

Klem fra Jojoen
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.