← Alle dagbøker
boggi-
54 år174 cm35 innlegg
2002
0 følgere
Start122,8 kg
Sist121,2 kg
Endring−1,6 kg
BMI nå40,0
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 29. august 2002
😈121,2 kgGrete roede KURS på internett- Nei ikke prøv det..
Lurer du på overskrifta mi... les litt lenger ned (følte at det var på tide å fortelle om dette nå.
100 g ned i dag også. Dagen er reddet! Dette går jo som en drøm, nå er jeg ikke langt fra 19 tallet- selv om det ikke akuratt går i ekspress tempo da..............
Jeg har jo som mål å komme på 21,1 i morgen (spørs hvordan det går da- det samler seg en del vann i kroppen når tante er på besøk da...).
Søndag er det første september -måle og oppsummeringsdag.
Ser det er mange som har hivd seg på Grete Rode bølgen i høst. Jeg har prøvd det noen ganger - litt forskjellig resultat. Men jeg mener det er et kjempe fornuftig opplegg. Har bare lyst til å fraråde å ta kurs over internett...... Jeg følte meg skikkelig lurt da jeg tok et kurs sist høst/vinter.Det er en lang historie egentlig, men hovedgrunnen var at de hadde litt "trøbbel" med dataen, omlegging og skifting av adresser ol.. veldig kort fortalt. Så jeg fikk ikke den kontakten jeg ville ha(skulle ha). Fikk ikke svar på mail(uke rapporter som jeg sendte inn) bla.. Da jeg klaget og ville ha pengene tilbake- eller få et nytt kurs gratis(pga alt data tullet) Fikk jeg ikke det... Skal ikke gå noen nermere innpå det - men jeg ble ganske forbannet og skuffet- trodde jo dette var litt seriøst. Har tenkt å gå litt videre med dette - men..vi får se (jeg fikk bla til svar at hun ikke kunne motivere meg nok- derfor fikk jeg ikke nytt kurs, også at de hadde hatt så så mange fornøyde "kunder" (men de har jo ikke hatt data trøbbel hele tiden da.....får man da håpe)). Er det rart man kan bli f...... betaler i dyre dommer (like mye som på vanlig kurs). Jeg mener i alle fall at jeg burde fått et nytt kurs - uten data trøbbel... det kan da ikke koste all verden for dem i alle fall GGGGGRRRRRRRRRR Puh godt å få ut litt frustrasjon..... føler meg skikkelig lurt.....
Boggi
28. august 2002
😄121,3 kgEn drømm av en sensommer dag...
Må bare fortelle dere om den fantastiske dagen jeg hadde i går..
Jeg skulle ikke på jobb før ca kl 14.30 så det ville si at jeg hadde hele formiddagen for meg selv (siden knærten skulle i barnehagen). Hadde jeg masse planer om alt som skulle gjøres hjemme (alt som har blitt forsømt pga alt for mye-------- fint vær..)Vell vel ikke missforstå -JEG ELSKER FINT VÆR..
Kl 1000 var knærten i barnehagen - jeg hadde fått ryddet unna kopper og kar etter oppvasken og så med gru rundt meg - hva skulle bli neste prosjekt....
Da ringer tlf: min gode venninne Hege. Hun lurte på hva jeg gjorde- hun hadde samme planer som meg (rydde vaske osv)... og barna var i barnehagen.
Da fant vi ut at vi ga en f.... i alt som skulle gjøres - Boggi fikk nemelig en idè.............
kl 10.45: Sto jeg klar på en parkeringsplass med ryggsekk og nykokt kaffe og jogge sko.
Vi gikk og vi gikk, skravlet og skravlet. Været ble bare nydeligere og nydeligere.(hvor disse metrologene holder til det vet ikke jeg nei- regn ???) Vi gikk langs en helt utrolig fin vei (elvepromenade).Jeg har faktisk syklet der noen ganger før- ikke gått. Til slutt tok vi av oss skoene og vasset ut i sjøvannet - vi skulle ta en snar vei(så vi slapp og gå rundt hele vika). Ja ja.. nok om det... det var bare en kjempe flott tur. Vi gikk i 1 time og 15 min før vi satte oss i en vik (vi vasset dit). Etter en stund kom en kjenning syklende- han satte seg ned sammen med oss- og etter en stund lurte han på hvor vi hadde gjort av syklene.. Ble litt rar i maska da vi sa at vi gikk(det er langt). Må bare inrømme at hjemturen kanskje ble litt lang (et par nye gnage sår fikk vi i alle fall). Men tenk på alle kcaloriene vi har brukt i dag.
Å denne turen kommer jeg til å huske på utover vinteren.. alt var bare så vakkert i dag. Nydelig vær, sola steika, stille og fredelig.... å dere skulle vært her sammen med oss..
Kommer innom i morgen tidlig med vekta igjen (håper ikke landgangen som Hege hadde med til meg har påvirket vekta i gal retning da...hjelp..)
Boggi
************************************************
Ja da har det blitt 28 august og vekta viste 100 g mindre (hurra) og tante rød kom på besøk(hurra)- ¨nå håper jeg bare inderlig at hu ikke ødelegger den fine nedgangen min - den kan bli tøft å nå 20 i helga...........
*** tur 20 min ***
27. august 2002
😄121,4 kgBOGGI ER SÅÅÅÅ GLAD.........
Det er bare en sånn en sinnsyk hærlig glede å se at vekta liksom har blitt litt mer venn med meg. Det er en utrolig beroligende følese å se at vekta kryper SAKTE me sikkert nedover. Sikter mot 1 september nå - da håper jeg de røde tallene på vekta lyser mot meg med 20, ett eller annet.... bare 1,5 kilo til så er jeg borte fra 20 tallet !!!!!!!
En god tirsdagsklem til dere alle
BOGGI
*** gikk tur 2 timer og 15 minutter *** ikke værst hva ??
26. august 2002
😊121,6 kgtja........ noen små del mål igjen....
Det blir litt forskjellig som skal foregå fremover.
Det aller første er 2 års dagen til sønnen min - begynnelsen på september.
Andre helga i september skal jeg og samboern til Oslo en tur........ eller rettere sagt JEG SKAL PÅ BILMESSA PÅ Lillestrøm (er litt bil gal)- det blir en forsinket 30 års gave fra samboern..... Det blir nok knall. Skal bo på hotell 1 natt. Det skal bli kos¨å ta seg en tur som "kjærester" igjen - jeg tror vi trenger det.
Midten på september fyller mamma år (nok en prøvelse med masse kaker og greier).
Også kommer Oktober og Svalbard tur.
Hvis jeg greier et 1/2 kilo i uka til da så skal jeg være på 118,6 den 4.oktober -det SKAL jeg greie..
121,1 innen fredag 30 aug
120,6 innen fredag 07 sep
120,1 innen fredag 14 sep
119,6 innen fredag 21 sep
119,1 innen fredag 28 sep
118,6 på fredag 04 oktober.......... det skal nok gå.....
Hmmmmm hvor blir det av "tanta mi" forresten - hu skulle ha vært her den 20....... hjelp...hva skjer...å hu kommer nok snart.....får jeg da håpe......
BOGGI
25. august 2002
😊121,6 kghemmeligheten......
100 g opp igjen - men jeg trodde nok det var værre. Det ble litt fort og gæli i går - pizza til middag fra restaruanten i "byyn"...
For dere er det nok ikke så spennende, men for meg blir det helt toppers. Jeg skal til SVALBARD......... Ikke nok med det med jeg spanderer tur på lille søstern min også (jeg har måttet planlegge en hel del i rundt det før det gikk opp med alle detaljene). Fri fra jobbene våre, barne vakt til barna våre, fly, hotell osv.........
Helgen har vært ganske travel. Lille søstern min er ferdig utdannet lærerer og har faktisk fått seg jobb. Men hun må flytte - så det har vi holdt på med i helga. Heldigvis flytter hun ikke så kjempe langt unna, men jeg syns det er nok med 2 timer med bil ja. Er jo blitt vant til å ha henne og tanteungen min i nærheten bestandig........så det kan nok bli tomt uten dem her. Men det må da bare gå - det kan jo hende hun kommer tilbake hit igjen snart..
Ja ja.. med alt dette styret så syns jeg hun fortjente en ferie tur sammen med meg.
Hun ble i alle fall UTROLIG GLAD !!!!!!!(heldig vis)
Ser dere er flinke alle mann - kommer sterker tilbake over helga med litt komentarer til dere..
BOGGI
*** lørdag: flytting hele dagen***
24. august 2002
😊121,5 kgog 100 g til
Har ikke tid til å skrive nå- kommer innom så snart jeg har litt bedre tid (kveld eller i morgen..)
BOGGI
23. august 2002
😊121,6 kg...........
kun vekt registreing...... kommer innom med nyheten min i ettermiddag.......... Ja det lover jeg..
Boggi
22. august 2002
😊121,8 kgåhhh nede på 21..
Ja nå er det bare å holde koken og ikke sprekke..... Må virkelig holde meg i tøylene slik at ikke vekta raser opp på 22 igjen. Enn så mye disse få grammene har å si for meg...... hele dagen min er liksom mye enklere å komme igjennom bare jeg ser at vekta har rørt seg litt nedover.
Dette er litt av en kamp. Det mest jeg noen gang har slanket meg er faktisk 5 kilo... det er jo ikke så mye da men. (gikk ned 10 kg en gang, men jeg gjorde ingen ting for det- det bare skjedde).
I går merket jeg bare helt inderlig hvor høyt jeg ønsker å gå ned i vekt. Tenk for en utrolig herlig følelse det må være å føle seg vel og lekker (sleppe å sjule bilringene). Å få gå i en stram topp og føle seg SEXY - kjøpe klær både på Vero Moda og Poppin uten at buksa stopper når man har passert knærne.Slippe å kjøre mange mil for å oppsøke H&M,Kapp ahl og Lindex(som alle har klær i store størrelser). Jeg syns det er så gøy m tøffe klær - elsker å shoppe-men det er ikke så gøy når alt bør være størrelse ELEFANTfor å ikke vise for mye valker og andre skabbedanker.. Puh........ sikkert ikke alene om denne følelsen nei..
Har en del spennede ting på gang i dag, kan ikke si noe nå. Men vi får se -skal nok fortelle når jeg vet litt mer..
Fortsatt en god dag til dere alle sammen
BOGGI
***************
puh litt ned igjen
Karbohyderater og proteiner..... jeg fikk en liten aha opplevelse i dag. Vet dere at det er MASSE proteiner i norvegian(kvit osten) og ikke noe karbohyderater -hvorfor spiser vi da cottage cheese ????? jeg bare spør...
***
Tja monica123- det har sikkert noe med fett innholdet å gjøre !! tenkte ikke på det... er kanskje blitt litt for opphengt i proteiner ol...
*** 20 min tur*** - mange bekker små - tror dere ikke det ??
20. august 2002
😊122,3 kg100 gram gjør vel ingen ting....
Det må nok være vann (så flink som jeg er til å drikke vann !!)
I kveld gleder jeg meg til å gå en lang tur KL 1900- det blir så koselig å gå sammen med Nite og Nasse (nei da jeg har ikke fått sol stikk- skal gå meg en tur her oppe i nord, også skal jeg tenke på nite og nasse - det hjelper nok litt).
Og etter på skal jeg lage meg en stor kopp med grønn the og spille extra..
God kveld....alle sammen......
*** 30 min tur med barnevogna***
19. august 2002
😌122,2 kgjippi,,,
Tror nok den kjære ZIGG flaska mi har hjulpet meg litt i gang igjen. Zigg flaske er en flaske man kjøper på sportsbutikkene- den er laget av et slags metall. Når jeg har vann stående i kjøleskapet eller på kjølerommet blir det ekstra godt og kalt, Også får jeg fulgt med på hvor mye jeg drikker (i går drakk jeg nesten 3 liter- men så var det jaggu mæ varmt også da..)
Nå er jeg så nært 121 - bare det ikke stopper opp her igjen
JEG VIL BORT FRA TALLET NNNNNNNNNNÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!
***20 min gange***
18. august 2002
😌122,5 kg... MEN HUN VAR IKKE BORTE.......
Nei da jeg har ikke gitt opp -det skal mer til en som så. Jeg har bare ikke hatt kapasitet til å stikke innom. Jeg har vært helt tappet for energi i det siste..... så sliten!!
Vekta har vært som spikret fast de siste dagene også - men i dag - ENDELIG skjedde det noe. Da måtte jeg rope et lite hurra,springe på kjøkkenet og lage en strek NEDOVER på diagrammet mitt. Og jeg må innrømme at det så helt flott ut. Også var det å springe på lofte og fortelle dere at jeg lever i beste velgående....... Fortsatt god helg..
Hvor har det blitt av FLUFFA OG MIO......... jeg savner dem !!
BOGGI
aner ikke hvorfor..........
hm
*** tirsdag: 20 min gange***
(tiden strekker ikke helt til etter at jobben startet igjen)
12. august 2002
😟122,5 kgÅÅÅÅÅ SÅ TRØTT.......
PÅÅN IGJEN. KUN REGISTRERING AV VEKT - KOMMER NOK INNOM I ETTERMIDDAG- ETTER JOBBEN........
BOGGI
11. august 2002
😑122,7 kgogså var det søndag igjen !!
Puh..samme vekta som på fredag - heldigvis. For jeg har rett og slett skeiet ut litt i helga (pizza og ostepopp- fy og fy)men jeg bare elsker hjemmelaget pizza - finnes det noe bedre - nei..... Ja ja, men ellers så har jeg tenke masse på hva jeg har spist(og ikke spist). Og jeg har drukket masse vann i helga, det kan nok hende at det var det som "reddet" meg fra 23 tallet i dag..........
I morgen er det slutt på latmannslivet - jobben starter igjen(selv om skuldrene på langt ner er bra - men jeg må forsøke-jeg TROR de trenger meg på jobben !!)
BOGGI
Lørdag:*** trampet rundt på en lokal "tilstellning" i ca 2 1/2 time***
Søndag*** Tur i skogen med samboern og guttn 1 1/2 time***
Hey, Boggi!
Jo, du har nok krav på penger tilbake her.
Stå på krava! :o)
Har ikke prøvd Grete Roede-kurs. Føler kanskje at sånne kurs ikke passer for de som er veldig overvektige, men mer for de som trenger å ta av noen kilo før bikinisesongen eller etter en graviditet.
Jeg hadde ihvertfall mistet motet ganske kjapt hvis jeg skulle veie alt jeg spiste...
Men alle er forskjellige, og det funker sikkert bra for noen. :o)
Synes det er greit å bruke denne siden aktivt, for her får jeg den hjelpen jeg trenger. :o)
Nok om det...
Blir moro å se når du kommer under 20-tallet! *Jippi*
Går nok fort bare tante Rød drar igjen.
Blir gjerne et hopp på vekta da.
Krysser fingrene for 21.1 i morgen!
Klemmer fra Blubbis :o)
Videre er min mening at jeg har ikke så stor tro på kurs allà G.Rode, Libra etc. Jeg tror ikke at man endrer livstil på noen ukers kurs. Du får hjelp, samtaler, veileding en/to timer pr. uke, men er overlatt til deg selv og matvekta og hauger av nei/ja/kose merker resten av uka, og den har mange ensomme timer.
Det er veldig effektivt når du går der, men ofte har deltakere en idè, og det er at når kurs er endt, skal de feire med ditt og datt, og da gjerne kaker og godt.
Jeg har jo deltatt på slikt da, så vet jo litt.
Videre er det ikke normalt for oss å veie mat, og telle kalorier, så det som ofte skjer er at de som har gått på slikt kurs, enten er avhengig av å ta oppfølgingskurs hele tiden eller så går de opp i vekt igjen i løpet av ganske kort tid.
Det som gjør at jeg sverger til denne siden, i tillegg til at den er gratis, er at har er du på akkurat når du vil, du får mangfold av tips, og du får en daglig støtte og ikke minst får et flott dypt bånd knyttet til medsøstre.
Dette var nites tale og egne meninger om Grete Rode, når du først tok dette opp. Kunne kanskje skrive å om dette i min DB, og ikke oppta plass her hos deg, men nå falt det seg slik at det var her jeg skrev dette da.
Stå på videre, sammen er vi sterkere.
Klem Nite
sånn økonomi klage greie vet jeg ikke noe om, dessverre!! håper du får penger tilbake tilslutt!! holder med deg!!
sånne lange gårturer er DEILIGE!! har gått en del gåturer på hove utenfor arendal. forfriskende og så går tiden så fort. du gav meg en god ide der!! liker egentlig ikke særlig å gå tur her vi bor, bare asfalt, men på hove kan jeg gå i timesvis.... da blir mannen glad som stadig maser om å gå tur!! TAKK!! :) :)
svalbard tur!!!! ååååå, det drømmer jeg og om!! du får helt sikkert en flott tur, og jeg tror du når delmåla dine frem til avreise dagen!! HEIER på DEG!!
klemmer fra hecatee
Uten å være veldig bevandret i kjøpsloven vil jeg mene at du har betalt for en vare du ikke har fått, og da mener jeg å vite at selger (GR) har rett til gi deg en ny vare, eller du har krav på nytt produkt kostnadsfritt, evt pengene tilbake.? Kanskje det er noen på disse sidene som har greie på slikt og kan si noe om dette. Ville ikke gitt meg uten kamp i allefall.
Er ddet ikke deilig når vekta går rette veien.. Gleder meg på vine vegne, stå på!
Slankeklem fra Blubba