← Alle dagbøker
diarist.Alias

boggi-

54 år174 cm35 innlegg 2002 0 følgere

Start122,8 kg
Sist121,2 kg
Endring−1,6 kg
BMI nå40,0
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
15. juli 200229. august 2002
😈121,2 kg

Grete roede KURS på internett- Nei ikke prøv det..

Lurer du på overskrifta mi... les litt lenger ned (følte at det var på tide å fortelle om dette nå.

100 g ned i dag også. Dagen er reddet! Dette går jo som en drøm, nå er jeg ikke langt fra 19 tallet- selv om det ikke akuratt går i ekspress tempo da..............
Jeg har jo som mål å komme på 21,1 i morgen (spørs hvordan det går da- det samler seg en del vann i kroppen når tante er på besøk da...).
Søndag er det første september -måle og oppsummeringsdag.

Ser det er mange som har hivd seg på Grete Rode bølgen i høst. Jeg har prøvd det noen ganger - litt forskjellig resultat. Men jeg mener det er et kjempe fornuftig opplegg. Har bare lyst til å fraråde å ta kurs over internett...... Jeg følte meg skikkelig lurt da jeg tok et kurs sist høst/vinter.Det er en lang historie egentlig, men hovedgrunnen var at de hadde litt "trøbbel" med dataen, omlegging og skifting av adresser ol.. veldig kort fortalt. Så jeg fikk ikke den kontakten jeg ville ha(skulle ha). Fikk ikke svar på mail(uke rapporter som jeg sendte inn) bla.. Da jeg klaget og ville ha pengene tilbake- eller få et nytt kurs gratis(pga alt data tullet) Fikk jeg ikke det... Skal ikke gå noen nermere innpå det - men jeg ble ganske forbannet og skuffet- trodde jo dette var litt seriøst. Har tenkt å gå litt videre med dette - men..vi får se (jeg fikk bla til svar at hun ikke kunne motivere meg nok- derfor fikk jeg ikke nytt kurs, også at de hadde hatt så så mange fornøyde "kunder" (men de har jo ikke hatt data trøbbel hele tiden da.....får man da håpe)). Er det rart man kan bli f...... betaler i dyre dommer (like mye som på vanlig kurs). Jeg mener i alle fall at jeg burde fått et nytt kurs - uten data trøbbel... det kan da ikke koste all verden for dem i alle fall GGGGGRRRRRRRRRR Puh godt å få ut litt frustrasjon..... føler meg skikkelig lurt.....



Boggi
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blubbis😌30. august 2002

Hey, Boggi!

Jo, du har nok krav på penger tilbake her.
Stå på krava! :o)

Har ikke prøvd Grete Roede-kurs. Føler kanskje at sånne kurs ikke passer for de som er veldig overvektige, men mer for de som trenger å ta av noen kilo før bikinisesongen eller etter en graviditet.
Jeg hadde ihvertfall mistet motet ganske kjapt hvis jeg skulle veie alt jeg spiste...
Men alle er forskjellige, og det funker sikkert bra for noen. :o)

Synes det er greit å bruke denne siden aktivt, for her får jeg den hjelpen jeg trenger. :o)

Nok om det...

Blir moro å se når du kommer under 20-tallet! *Jippi*
Går nok fort bare tante Rød drar igjen.
Blir gjerne et hopp på vekta da.
Krysser fingrene for 21.1 i morgen!

Klemmer fra Blubbis :o)
c.AuthorAlias nite29. august 2002
Hei og god aften (i skrivene stund) Jeg henger meg på Blubba og sier at dette har du krav på refusjon når du har kjøpt en vare og det ikke er levert vare ihht. avtale. Spørs nå hvor lenge siden dette skjedde, og om det nå har gått for lang tid.

Videre er min mening at jeg har ikke så stor tro på kurs allà G.Rode, Libra etc. Jeg tror ikke at man endrer livstil på noen ukers kurs. Du får hjelp, samtaler, veileding en/to timer pr. uke, men er overlatt til deg selv og matvekta og hauger av nei/ja/kose merker resten av uka, og den har mange ensomme timer.
Det er veldig effektivt når du går der, men ofte har deltakere en idè, og det er at når kurs er endt, skal de feire med ditt og datt, og da gjerne kaker og godt.
Jeg har jo deltatt på slikt da, så vet jo litt.
Videre er det ikke normalt for oss å veie mat, og telle kalorier, så det som ofte skjer er at de som har gått på slikt kurs, enten er avhengig av å ta oppfølgingskurs hele tiden eller så går de opp i vekt igjen i løpet av ganske kort tid.

Det som gjør at jeg sverger til denne siden, i tillegg til at den er gratis, er at har er du på akkurat når du vil, du får mangfold av tips, og du får en daglig støtte og ikke minst får et flott dypt bånd knyttet til medsøstre.

Dette var nites tale og egne meninger om Grete Rode, når du først tok dette opp. Kunne kanskje skrive å om dette i min DB, og ikke oppta plass her hos deg, men nå falt det seg slik at det var her jeg skrev dette da.

Stå på videre, sammen er vi sterkere.

Klem Nite
c.AuthorAlias hecatee😃29. august 2002
hei, boggi!! :) :)

sånn økonomi klage greie vet jeg ikke noe om, dessverre!! håper du får penger tilbake tilslutt!! holder med deg!!

sånne lange gårturer er DEILIGE!! har gått en del gåturer på hove utenfor arendal. forfriskende og så går tiden så fort. du gav meg en god ide der!! liker egentlig ikke særlig å gå tur her vi bor, bare asfalt, men på hove kan jeg gå i timesvis.... da blir mannen glad som stadig maser om å gå tur!! TAKK!! :) :)

svalbard tur!!!! ååååå, det drømmer jeg og om!! du får helt sikkert en flott tur, og jeg tror du når delmåla dine frem til avreise dagen!! HEIER på DEG!!

klemmer fra hecatee
c.AuthorAlias Blubba😉29. august 2002
Kjære deg!

Uten å være veldig bevandret i kjøpsloven vil jeg mene at du har betalt for en vare du ikke har fått, og da mener jeg å vite at selger (GR) har rett til gi deg en ny vare, eller du har krav på nytt produkt kostnadsfritt, evt pengene tilbake.? Kanskje det er noen på disse sidene som har greie på slikt og kan si noe om dette. Ville ikke gitt meg uten kamp i allefall.

Er ddet ikke deilig når vekta går rette veien.. Gleder meg på vine vegne, stå på!

Slankeklem fra Blubba
😄121,3 kg

En drømm av en sensommer dag...

Må bare fortelle dere om den fantastiske dagen jeg hadde i går..

Jeg skulle ikke på jobb før ca kl 14.30 så det ville si at jeg hadde hele formiddagen for meg selv (siden knærten skulle i barnehagen). Hadde jeg masse planer om alt som skulle gjøres hjemme (alt som har blitt forsømt pga alt for mye-------- fint vær..)Vell vel ikke missforstå -JEG ELSKER FINT VÆR..

Kl 1000 var knærten i barnehagen - jeg hadde fått ryddet unna kopper og kar etter oppvasken og så med gru rundt meg - hva skulle bli neste prosjekt....
Da ringer tlf: min gode venninne Hege. Hun lurte på hva jeg gjorde- hun hadde samme planer som meg (rydde vaske osv)... og barna var i barnehagen.
Da fant vi ut at vi ga en f.... i alt som skulle gjøres - Boggi fikk nemelig en idè.............

kl 10.45: Sto jeg klar på en parkeringsplass med ryggsekk og nykokt kaffe og jogge sko.

Vi gikk og vi gikk, skravlet og skravlet. Været ble bare nydeligere og nydeligere.(hvor disse metrologene holder til det vet ikke jeg nei- regn ???) Vi gikk langs en helt utrolig fin vei (elvepromenade).Jeg har faktisk syklet der noen ganger før- ikke gått. Til slutt tok vi av oss skoene og vasset ut i sjøvannet - vi skulle ta en snar vei(så vi slapp og gå rundt hele vika). Ja ja.. nok om det... det var bare en kjempe flott tur. Vi gikk i 1 time og 15 min før vi satte oss i en vik (vi vasset dit). Etter en stund kom en kjenning syklende- han satte seg ned sammen med oss- og etter en stund lurte han på hvor vi hadde gjort av syklene.. Ble litt rar i maska da vi sa at vi gikk(det er langt). Må bare inrømme at hjemturen kanskje ble litt lang (et par nye gnage sår fikk vi i alle fall). Men tenk på alle kcaloriene vi har brukt i dag.
Å denne turen kommer jeg til å huske på utover vinteren.. alt var bare så vakkert i dag. Nydelig vær, sola steika, stille og fredelig.... å dere skulle vært her sammen med oss..

Kommer innom i morgen tidlig med vekta igjen (håper ikke landgangen som Hege hadde med til meg har påvirket vekta i gal retning da...hjelp..)

Boggi
************************************************
Ja da har det blitt 28 august og vekta viste 100 g mindre (hurra) og tante rød kom på besøk(hurra)- ¨nå håper jeg bare inderlig at hu ikke ødelegger den fine nedgangen min - den kan bli tøft å nå 20 i helga...........

*** tur 20 min ***


2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trulte😊28. august 2002
Så herlig med tur i fint vær med hyggelig turfølge. Sliek dager lever en lenge på *ss*
Og med så mye bevegelse gikk det nok greit med langgangen også *krysserfingrene*

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias fluffa😀27. august 2002
Hei boggi!
Så deilig å se at du er så glad og lykkelig! Du opplever masse gøy og fint, og vekta går nedover. Jippi! Endelig går det din vei. Dette unner jeg deg virkelig. Jeg ble grønn av misunnelse da jeg så at du skulle til Svalbard. Forventer full rapport når du kommer hjem. På meg virker det som om det har bedret seg mellom deg og samboer også? Eller er jeg helt på jordet? Jeg er så glad for at du er glad! Når har du bursdag forresten?

Stå på! Vi skrives.
Klem fluffa
Bilde
😄121,4 kg

BOGGI ER SÅÅÅÅ GLAD.........

Det er bare en sånn en sinnsyk hærlig glede å se at vekta liksom har blitt litt mer venn med meg. Det er en utrolig beroligende følese å se at vekta kryper SAKTE me sikkert nedover. Sikter mot 1 september nå - da håper jeg de røde tallene på vekta lyser mot meg med 20, ett eller annet.... bare 1,5 kilo til så er jeg borte fra 20 tallet !!!!!!!

En god tirsdagsklem til dere alle
BOGGI

*** gikk tur 2 timer og 15 minutter *** ikke værst hva ??
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mah😀27. august 2002
Hei.

Så hyggelig at det skjer mye spennende i livet ditt nå. Den turen til Svalbard høres helt fantastisk ut - har alltid ønsket meg en tur dit selv. Det er selvfølgelig ikke dit man drar for sol og varme, men tenk så mye fine opplevelser du kan få der.

Ser også at det nå går nedover på vekten igjen. Det er bare supert. Det er utrolig hvor mye 100g ned gjør på humøret.
Er sikker på at du når delmålet ditt for Svalbardturen.

Ha en fin uke
Hilsen Mah
c.AuthorAlias bompi😉27. august 2002
You go girl! *imponert over boggi*

Dette går veien, og jeg er sikker på at du kommer til å nå dine mål i tide :) Det er tydelig at du har funnet noe som fungerer bra for deg, så da syns jeg du skal holde på den resepten :) Dette med å finne sin egen oppskrift tror jeg er veldig smart, for alt passer ikke for alle.

Lykke til videre i uka som kommer!

Klem fra bompi
c.AuthorAlias NasseNøff❤️27. august 2002
Min kjære trofaste følgesvenn !

I mitt innlegg på søndag, lovte jeg at alle mine trofaste følgesvenner skulle få en personlig hilsen fra meg i sin dagbok, da jeg tar en liten pause… Det viste seg å være litt overmodig – jeg ’forbereder’ besøk fra min kjære elskede engelskmann, og det viser seg at jeg bruker tiden til alt annet enn å være ’sosial’ på nettet… Jeg ante ikke hvor mye tid som ville gå med til napping av hår, barbering, voksing osv osv osv *ler* Det er jo ikke småtteri som skal være shinet opp når elsklingen kommer *ss* Derfor har jeg laget en ’felles melding’ til dere mine trofaste følgesvenner, og håper at dere kan tilgi meg det.

For å berolige de av dere som er redd for at det har skjedd noe, så kan jeg fortelle at det har det ikke. Jeg har rett og slett tatt meg ferie :o) Men det skal sies, at dersom jeg ikke hadde hatt ferie, så hadde jeg allikevel tatt meg en pause. Den siste tidens ’småkjekling’ her inne, som jeg selv også dessverre er blitt en del av, er noe jeg klarer meg veldig godt uten (minner meg om ungdomsskoletiden *grøss*) så jeg håper at når jeg kommer tilbake etter ferien så er dette et forbigått stadium *ss*

Til slutt vil jeg bare få takke hver og en av dere, og dette går direkte til akkurat DEG som leser det: TAKK for at du så trofast følger meg på min vei mot et slankere liv. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på deg, og du skulle bare vite hvor mye din støtte betyr for meg… Takk for at du er til ! ( Og når jeg er tilbake fra ferie, så håper jeg at jeg kan være den NasseNøff som du ble kjent med i begynnelsen…)

Ha det helt strålende, ta vare på deg selv, og stå på !

Stor klem fra NasseNøff
PS: Som forøvrig står på Sognsvann kl 18 i kveld for å gå tur, så for de som kan – kom da vel !??
c.AuthorAlias ABBA❤️27. august 2002
Så bra at det har begynt å løsne for deg. Kjempe glad på dine vegner, jeg vet hvordan du har det om dagen. Du svever. En deilig følelse jeg unner deg. Du klarer helt sikkert 20 tallet til september.

KJEMPE KLEM FRA ABBA
c.AuthorAlias nite27. august 2002
Så flink du er og jeg gleder meg med din fremgang. Det er jo så herlig når man får det til, og at man er på rett vei. Heiser flagget for deg og står på sidelinja og heier deg frem.

Hilsen Nite
c.AuthorAlias Trulte😊27. august 2002
Når Boggi er glad...blir Trulte glad.
Dette går jo utrolig fint !! Tenk på den gode følelsen du har nå...riktig kjenn etter på den gleden når du trør på vekta og ser at du har gått nedover...Det er ett godt knep å tenke på slike øyeblikk når fristelsene lurer. Det er så mye lettere å si NEI fordi en vil ha flere slike opplevelser som en har når vekta viser at en mister gram på gram

Klem fra
Trulte
😊121,6 kg

tja........ noen små del mål igjen....

Det blir litt forskjellig som skal foregå fremover.
Det aller første er 2 års dagen til sønnen min - begynnelsen på september.
Andre helga i september skal jeg og samboern til Oslo en tur........ eller rettere sagt JEG SKAL PÅ BILMESSA PÅ Lillestrøm (er litt bil gal)- det blir en forsinket 30 års gave fra samboern..... Det blir nok knall. Skal bo på hotell 1 natt. Det skal bli kos¨å ta seg en tur som "kjærester" igjen - jeg tror vi trenger det.

Midten på september fyller mamma år (nok en prøvelse med masse kaker og greier).

Også kommer Oktober og Svalbard tur.
Hvis jeg greier et 1/2 kilo i uka til da så skal jeg være på 118,6 den 4.oktober -det SKAL jeg greie..

121,1 innen fredag 30 aug
120,6 innen fredag 07 sep
120,1 innen fredag 14 sep
119,6 innen fredag 21 sep
119,1 innen fredag 28 sep
118,6 på fredag 04 oktober.......... det skal nok gå.....


Hmmmmm hvor blir det av "tanta mi" forresten - hu skulle ha vært her den 20....... hjelp...hva skjer...å hu kommer nok snart.....får jeg da håpe......

BOGGI







2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blubbis😃26. august 2002

Hei og hopp!

Så morsomt å dra til Svalbard! Dere får det sikkert veldig gøy. Og tenk så mye rart å se! :o)
Målene dine virker i høyeste grad realistiske, så den greier du bra. Jeg skal heie deg fram og over målstreken! :o)

Klem Blubbis
c.AuthorAlias Jojoen😃26. august 2002
Hei igjen Boggi :-)

Jeg er sikker på at du vil lykkes med disse delmålene dine. Og så fint å ha noe å strekke seg mot.. da blir den bilmesseturen både en slags belønning og alt.

Slike "tanter" er skumle nok, men det kan jo være at hun bare har bestemt seg for å være litt lur og skremme deg litt.

Klem fra Jojoen
😊121,6 kg

hemmeligheten......

100 g opp igjen - men jeg trodde nok det var værre. Det ble litt fort og gæli i går - pizza til middag fra restaruanten i "byyn"...

For dere er det nok ikke så spennende, men for meg blir det helt toppers. Jeg skal til SVALBARD......... Ikke nok med det med jeg spanderer tur på lille søstern min også (jeg har måttet planlegge en hel del i rundt det før det gikk opp med alle detaljene). Fri fra jobbene våre, barne vakt til barna våre, fly, hotell osv.........
Helgen har vært ganske travel. Lille søstern min er ferdig utdannet lærerer og har faktisk fått seg jobb. Men hun må flytte - så det har vi holdt på med i helga. Heldigvis flytter hun ikke så kjempe langt unna, men jeg syns det er nok med 2 timer med bil ja. Er jo blitt vant til å ha henne og tanteungen min i nærheten bestandig........så det kan nok bli tomt uten dem her. Men det må da bare gå - det kan jo hende hun kommer tilbake hit igjen snart..
Ja ja.. med alt dette styret så syns jeg hun fortjente en ferie tur sammen med meg.
Hun ble i alle fall UTROLIG GLAD !!!!!!!(heldig vis)

Ser dere er flinke alle mann - kommer sterker tilbake over helga med litt komentarer til dere..

BOGGI

*** lørdag: flytting hele dagen***
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Big125. august 2002
Boggi-
TUSEN takk for diagnosen du stilte! Du er pinadø bedre enn en lege!
Søkte på nettet - http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/Gallestein.htm - og fant den siden, som på en prikk beskrev symptomene jeg hadde i natt. Alt blir så mye enklere når man VET hva som feiler en, selv om jeg er en røslig fyr så setter det en støkk i en når man kaster opp blod.
Takk for hjelpen, og stjerne i margen til både boggi- og slankere.com :-)

Big1
c.AuthorAlias Jojoen😃25. august 2002
Hei igjen :-)

Jøss, til Svalbard.. det er en drøm jeg også har. Det hadde nok vært litt av en opplevelse. Håper du kommer innom med referat fra turen senere. Det blir sikkert helt fabelaktig.

Du er sannelig snill også. Tenk å spandere en slik tur.. søstera di er skikkelig heldig med søstervalget sitt.

Klem fra Jojoen
😊121,5 kg

og 100 g til

Har ikke tid til å skrive nå- kommer innom så snart jeg har litt bedre tid (kveld eller i morgen..)

BOGGI
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias boggi-❤️26. august 2002
test
c.AuthorAlias boggi-😐25. august 2002
og enda en test..
c.AuthorAlias boggi❤️25. august 2002
Testing......... testing.. får ikke dette sms greiene til å funke.........
😊121,6 kg

...........

kun vekt registreing...... kommer innom med nyheten min i ettermiddag.......... Ja det lover jeg..
Boggi
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃24. august 2002
Hmmm? Hvilken da nyhet? Nå er det senere enn senest, men fortsatt ingen nyheter...

Bortsett fra vekta di da, det er jo supert :-)

Klem fra Jojoen
c.AuthorAlias blubbis😄23. august 2002

Hei og hopp!

Nå ble jeg jammen meg nysjerrig på hemmeligeten din! ;o)

Klem, Blubbis
c.AuthorAlias Trulte23. august 2002
Det er jo gledelig nyhet dette også...du har gått enda mer ned *ss* Nå er du i gang boggi....jeg skal heie deg nedover...

KLem fra
Trulte
😊121,8 kg

åhhh nede på 21..

Ja nå er det bare å holde koken og ikke sprekke..... Må virkelig holde meg i tøylene slik at ikke vekta raser opp på 22 igjen. Enn så mye disse få grammene har å si for meg...... hele dagen min er liksom mye enklere å komme igjennom bare jeg ser at vekta har rørt seg litt nedover.
Dette er litt av en kamp. Det mest jeg noen gang har slanket meg er faktisk 5 kilo... det er jo ikke så mye da men. (gikk ned 10 kg en gang, men jeg gjorde ingen ting for det- det bare skjedde).

I går merket jeg bare helt inderlig hvor høyt jeg ønsker å gå ned i vekt. Tenk for en utrolig herlig følelse det må være å føle seg vel og lekker (sleppe å sjule bilringene). Å få gå i en stram topp og føle seg SEXY - kjøpe klær både på Vero Moda og Poppin uten at buksa stopper når man har passert knærne.Slippe å kjøre mange mil for å oppsøke H&M,Kapp ahl og Lindex(som alle har klær i store størrelser). Jeg syns det er så gøy m tøffe klær - elsker å shoppe-men det er ikke så gøy når alt bør være størrelse ELEFANTfor å ikke vise for mye valker og andre skabbedanker.. Puh........ sikkert ikke alene om denne følelsen nei..

Har en del spennede ting på gang i dag, kan ikke si noe nå. Men vi får se -skal nok fortelle når jeg vet litt mer..
Fortsatt en god dag til dere alle sammen

BOGGI
***************
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃22. august 2002
Hurra Boggi :-) Dette var gøy! Endelig løsner det og går din vei. Følger spent og håpefullt med i dagboka di.

Lykke til videre.

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias bompi😊22. august 2002
Jippi!!! Du er nede på 121 :) Jeg står fortsatt fast på 116 jeg... vekta viste i alle fall det i dag (måtte bare sjekke), så jeg legger inn nådestøtet i dag, og tar meg en tur på ergometersykkelen tenker jeg... hehe, merkelig hvor ekstra motivert man blir før veiedag :)

Jeg flytter i ny leilighet på lørdag. Skolen begynner mandag... det blir spennende og litt skummelt, siden det ikke gikk så strålende første gang. Dessuten kjenner jeg veldig få av de som går i klassen min, siden jeg flytta fra dem etter et år, så det blir også litt rart, siden det nå har dannet seg endel "klikker".. men, jeg holder motet oppe, og håper det går fint...

Kryss mange fingre for meg i morra tidlig... da skal det veies, og jeg håper på 115...

boooooooooooooompi booooooooooooompi
c.AuthorAlias Blubba22. august 2002
Hei du!

Flott å se at vekta går nedover. Hadde akkurat samme følelsen selv i går, man har liksom en liten privat sol som skinner bare for meg! Kjente meg også veldig igjen i det du sa om klær. Det har faktisk vært min største motivasjon for å gå ned i vekt, det å kunne kjøpe klær i de "vanlige" avdelingene i klesbutikkene. Du er i gang og står på så dette kommer helt sikkert til å gå bra!

Klem fra Blubba
c.AuthorAlias Blubba22. august 2002
Hei du!

Flott å se at vekta går nedover. Hadde akkurat samme følelsen selv i går, man liksom en liten privat sol som skinner bare for meg! Du er i gang og står på så dette kommer helt sikkert til å gå bra!

Klem fra Blubba
c.AuthorAlias Trulte😊22. august 2002
Kom igjen Boggi...detta var oppløftende *ss*
Imorgen er nok vekta enda littegrann mere ned...

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias Hanne😊22. august 2002
Bra Boggi! Det er bare å stå på videre!
Jeg kjenner meget godt igjen det du skriver om klær - jeg har hatt samme "festantrekket" i fire år nå - det er liksom ikke noe poeng å kjøpe seg noe nytt så lenge alt ser ut som en sekk... Skal innrømme at det har blitt endel nytt i sommer, da... - det er ikke så mange kilo ned som skal til før man føler seg MYE bedre!! Det merker du snart du også!

Jeg venter i spenning på å lese om hva du har på gang når jeg er tilbake fra London!!

Klem fra Hanne
122,2 kg

puh litt ned igjen

Karbohyderater og proteiner..... jeg fikk en liten aha opplevelse i dag. Vet dere at det er MASSE proteiner i norvegian(kvit osten) og ikke noe karbohyderater -hvorfor spiser vi da cottage cheese ????? jeg bare spør...
***
Tja monica123- det har sikkert noe med fett innholdet å gjøre !! tenkte ikke på det... er kanskje blitt litt for opphengt i proteiner ol...

*** 20 min tur*** - mange bekker små - tror dere ikke det ??
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias bompi😌21. august 2002
20 minutters tur er bra det :) All trim hjelper!

Cottage Cheese har jeg faktisk ikke prøvd, eller jo, jeg tror jeg har smakt det en gang, men kan ikke huske at det var så godt. Jeg spiser faktisk vanlig Norvegia jeg... Men ikke så mye... Hender jeg tar litt på brødskiva, eller har litt i salaten. Den inneholder jo kanskje noen stoffer som kan være greie å ha også, for den som ikke liker å drikke melk :)

Dette går veien dette boggi-, nå kjenner jeg snart pusten din i nakken min :)
c.AuthorAlias Monica12321. august 2002
Hei igjen!
Helt kalart at 20 min tur er bra. Det er allefall MYE bedre enn å sitte forran TV'n. (DET er jeg flink til....) Litt trim nå og litt trim da...
c.AuthorAlias Molla😌21. august 2002
Heipådeg!
Cottage cheese er grusefælt (!), så det er ikke noe alternativ i mitt kosthold. Men jeg spiser litt vanlig ost (norvegia lett) på brød og i salat av og til. Prøver å kombinere det jeg vet om GI og kcal, slik at jeg spiser mat med lavt GI-innhold og holder meg under 1200 kcal om dagen. Burde jeg ikke da gå ned dobbelt så mye? ;D (sukk, livet er ikke så rettferdig...).

20 min tur er glimrende! Bedre enn jeg har prestert på en stund...

Lev lurt!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias Monica12321. august 2002
Jeg er ikke så inne på dette med cottage cheese (synes faktisk ikke det er noe godt), men kan det ha noe med fettinnhold å gjøre?
😊122,3 kg

100 gram gjør vel ingen ting....

Det må nok være vann (så flink som jeg er til å drikke vann !!)
I kveld gleder jeg meg til å gå en lang tur KL 1900- det blir så koselig å gå sammen med Nite og Nasse (nei da jeg har ikke fått sol stikk- skal gå meg en tur her oppe i nord, også skal jeg tenke på nite og nasse - det hjelper nok litt).
Og etter på skal jeg lage meg en stor kopp med grønn the og spille extra..
God kveld....alle sammen......

*** 30 min tur med barnevogna***
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃20. august 2002
Hei boggi :-)

Du er kjempeflink til å komme deg ut og gå tur. Det skal jo være noe av det beste vi kan gjøre.. jeg skal henge på slep i tankene neste gang.

Ha en kjempefin uke.

Klem fra Jojoen
c.AuthorAlias bompi😉20. august 2002
De hundre grammene er nok bare vann ja, eller kanskje rett og slett fordi du veide deg på et annet tidspunkt enn igår... er så mye rart som er med på å innvirke på den dumme vekta :)

Flink til å gå tur også ja! Tror kanskje jeg også blir litt flinkere til det når jeg flytter... da kan jeg gå på utforsker-tur, siden jeg ikke er så kjent i det området som jeg er her hjemme :) Dessuten må jeg ut å gå hver dag, for jeg har ikke bil :)

You go girl!! :)
c.AuthorAlias Monica12320. august 2002
Hei!
Nå har du nettopp kommet hjem fra tur kanskje?
Og du har helt rett, 100 g gjør vel ingenting. De er borte i mårra...Stå på videre.
😌122,2 kg

jippi,,,

Tror nok den kjære ZIGG flaska mi har hjulpet meg litt i gang igjen. Zigg flaske er en flaske man kjøper på sportsbutikkene- den er laget av et slags metall. Når jeg har vann stående i kjøleskapet eller på kjølerommet blir det ekstra godt og kalt, Også får jeg fulgt med på hvor mye jeg drikker (i går drakk jeg nesten 3 liter- men så var det jaggu mæ varmt også da..)
Nå er jeg så nært 121 - bare det ikke stopper opp her igjen
JEG VIL BORT FRA TALLET NNNNNNNNNNÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!

***20 min gange***
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias bompi😌19. august 2002
Du har funnet ut at vann er tingen du og ja :) Utrolig hvor deilig det er med kaldt vann i varmen også... Nå renner nok kiloene av skal du se :) Krysser fingrene for at du snart er nede på 121 :) Så er det nok meg du skal ta igjen neste gang! *løpeløpeløpefortbortfraboggi* :)

booooooooompi boooooompi
Bilde
c.AuthorAlias nite19. august 2002
Hei og hopp. Vi henger med ennå, og jeg står her og applauderer for din stanhaftighet og for at du er med ennå. Som jeg skrev til bompi så synes jeg det er noen som er skjeldnere innom. Håper at det er varmen, og ikke frafall. Derfor er det god å se at du er med ennå på målet mot et lettere liv.

Jeg synes du er så flink, og skulle ønske jeg var like flink til å drikke vann som du er.

Klem nite
c.AuthorAlias fluffa❤️19. august 2002
Her er jeg! (-:

Hei kjære boggi!
Så at jeg var savnet, og det er jo kjempekoselig. :) Det har skjedd ting som jeg har måttet fått orden på, men nå er jeg tilbake for fullt!

Nå gleder jeg meg til GR kurs neste uke, og til at varmen skal avta! Sliter veldig i varmen om dagen. Orker absolutt ingenting, og jeg som kunne tenke meg å starte å trene snart. Men jeg orker ikke det i denne varmen! Ser fram til kjølige høstkvelder og spinningtimer!

Ønsker deg en fin kveld, og fortsatt god slanking.
Vi skrives!
Stoor klem fra fluffa
Bilde
c.AuthorAlias Jannicke😄19. august 2002
Ønsket ditt er herved innvilget... Ja, jeg skulle ønske jeg hadde slik makt. Men det skjer SNART! Jeg er overbevist at du på fredag er under 122! Prove me right! LYKKE TIL!*S*
😌122,5 kg

... MEN HUN VAR IKKE BORTE.......

Nei da jeg har ikke gitt opp -det skal mer til en som så. Jeg har bare ikke hatt kapasitet til å stikke innom. Jeg har vært helt tappet for energi i det siste..... så sliten!!
Vekta har vært som spikret fast de siste dagene også - men i dag - ENDELIG skjedde det noe. Da måtte jeg rope et lite hurra,springe på kjøkkenet og lage en strek NEDOVER på diagrammet mitt. Og jeg må innrømme at det så helt flott ut. Også var det å springe på lofte og fortelle dere at jeg lever i beste velgående....... Fortsatt god helg..

Hvor har det blitt av FLUFFA OG MIO......... jeg savner dem !!

BOGGI
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias bompi😉18. august 2002
Nedgang nedgang hipp hurra! :) Dette går rett veien boggi- :) Nå har jeg endelig kommet igang igjen også, så nå kan vi snart begynne å konkurrere *ler*...

tipper det diagrammet ditt er en fin motivasjon :) kanskje jeg skulle henge opp noe sånt i leiligheten min jeg også, bare huske å ta det ned når jeg får besøk hehe :)

Er sikkert mange som fortsatt er på ferie, eller bruker dagene til å være ute. Ikke alle er en bompi-nerd *tralala* :)

klem til deg fra meg [en fortsatt-god-slanking-klem]
c.AuthorAlias NasseNøff❤️18. august 2002
Hei på deg vennen, og takk for hilsen ! Jeg sendte deg noen varme tanker mens du var ute og gikk tur på onsdagskvelden jeg vet du *ss* Håper du hadde en fin tur ! Og jeg lover at du skal være med oss i tankene rundt Sognsvann på tirsdag – så da får du være klar *ler*

Så flott at det løsnet igjen da vennen min. Ja…Vektas veier er uransakelige sier nå jeg… Den lager sine variasjoner etter eget ønske, og skaper bølger for oss… Men det er viktig at vi ikke lar oss styre av den – så lenge vi vet at vi lever ’riktig’, så er det bra !! *ss*

Jeg lurer også på hvor fluffa har blitt av… Mio har jeg faktisk ikke hilst på tror jeg *skammer meg*… Kanskje de er på ferie ??

Klem fra NasseNøff
123,0 kg

aner ikke hvorfor..........

hm


*** tirsdag: 20 min gange***
(tiden strekker ikke helt til etter at jobben startet igjen)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite15. august 2002
Kjære boggi

Du må ikke fortvile. Se på din helhet, og se hvor du gjør feil.
Jeg sto jo også veldig stille lenge, så plutselig så har det rørt på seg, vekta mener jeg.
Vet du hva jeg kutta ut. Det var de to brødskivene til lunsj. Vet jo ikke om dette er det som har gjort forandringen, men har altså gått over til fiberrik.
Trimmer? Nei egentlig ikke. Eneste jeg gjør er gåturene rundt Sognsvann, men 3,5 km eller 2 turer 7 km en gang i uka er ikke nok til at jeg kan si at jeg har startet å trimme.

Drikker du nok vann. Jeg er desverre ikke flink nok til å få i meg væske.

Du gir søren ikke opp, boggi, nå har du et mål, og det er Sjusjøen helgen 18-20 oktober. Informasjonen er sendt til Webmaster som kommer til å legge ut denne informasjonen. Så bare følg opp, og spre budskapet i de andre dagbøkene du er innom.

Klem Nite
c.AuthorAlias Hanne14. august 2002
Hei Boggi!

Det går litt opp og ned her i verden! Hvis du er helt sikker på at du ikke aner hvorfor vekta har gått litt opp er det bare naturlige variasjoner og det er bare å stå på videre! Så så lenge du ikke gir deg vil vekta bevege seg nedover - Noe annet er faktisk fysisk umulig!!
😟122,5 kg

ÅÅÅÅÅ SÅ TRØTT.......

PÅÅN IGJEN. KUN REGISTRERING AV VEKT - KOMMER NOK INNOM I ETTERMIDDAG- ETTER JOBBEN........
BOGGI
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite12. august 2002
Hei til deg, kjære boggi. Jeg har surfet litt i dagbøkene, og ser ditt svar til nassenøff vedr. oktobertreff.
Kan du være snill å bare lese innlegget jeg har skrevet i dag til bompi, under dagbok i går 11/8. Please bare les det er du snill.

klem nite
c.AuthorAlias Madonna😉12. august 2002
Hei boggi-
Jeg er ny dagbokskriver her i dag, og har startet på Xenical idag. Har du hørt om det? Ser at du sliter litt med nedgangen. Kanskje det er noe for deg også? Selv tar jeg også thyroxin for lavt stoffskifte. Så det har ingenting å si for bruk av Xenical. Legen min har forsikret meg om at dette er helt ufarlig. Så dette blir spennende.
Jeg kommer til å følge med i boka di.
Ha en fortsatt fin kveld :-))
Klem fra Madonna.
c.AuthorAlias NasseNøff😄12. august 2002
Hei kjære boggi, og takk for hilsen og medlidenhet *ss* Det var vel egentlig ikke synd på meg, men det var godt med all varme og omtanke jeg fikk her inne når det sto på som verst !

Åjo kjære boggi, kom på oktobertreffet da... Vet du - jeg er også sjenert faktisk. Virker kanskje ikke sånn her inne, men det er lett å være tøff i trynet når man sitter foran en pc-skjerm. Det er noe helt annet når man plutselig skal stå ansikt til ansikt med folk. Men nå føler jeg at jeg kjenner en del av dere her inne ganske godt, så det vil jo bli mer som å treffe gamle venner, enn å treffe nye mennesker. Sånn føler jeg det iallfall. Men for all del vennen min, jeg forstår det selvfølgelig også om du velger å la være !

Kjempeklem fra NasseNøff
c.AuthorAlias RH😉12. august 2002
God morgen!

Bare innom en tur for å ønske deg en kjempe fin slanke dag!

Klem Rikke
Bilde
😑122,7 kg

også var det søndag igjen !!

Puh..samme vekta som på fredag - heldigvis. For jeg har rett og slett skeiet ut litt i helga (pizza og ostepopp- fy og fy)men jeg bare elsker hjemmelaget pizza - finnes det noe bedre - nei..... Ja ja, men ellers så har jeg tenke masse på hva jeg har spist(og ikke spist). Og jeg har drukket masse vann i helga, det kan nok hende at det var det som "reddet" meg fra 23 tallet i dag..........
I morgen er det slutt på latmannslivet - jobben starter igjen(selv om skuldrene på langt ner er bra - men jeg må forsøke-jeg TROR de trenger meg på jobben !!)

BOGGI

Lørdag:*** trampet rundt på en lokal "tilstellning" i ca 2 1/2 time***

Søndag*** Tur i skogen med samboern og guttn 1 1/2 time***
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blubba11. august 2002
Hei du!

Synes ikke det er så galt at man spiser pizza og ostepop av og til jeg! oenget er jo at man ikke trenger å spise som det er siste gang. Og jeg synes det blir feil hvis hele livet vårt skal styres av slanking.Hvordan skal det da bli den dagen vi ikke slanker oss mer fordi vi ikke trenger det. Da må vi jo være istand til å håndtere og kontrollere all slags mat, for vi vil jo ikke tilbake der vi var. En omlegging av kosten skal ikke være et offer- da klarer man det aldri...Tror nå jeg da!

Synes du har vært flink jeg, og er samvittigheten dårlig kan du jo heller gå en ekstra tur...

Klem fra Blubba
c.AuthorAlias nite😵11. august 2002
Kjære boggi.

Det er gått noen timer siden forrige svar til deg, og vil etter bompi sin kommentar, få si at jeg håper ikke du tok mitt første innlegg ille opp.
OK?
Klem 2 fra nite
c.AuthorAlias bompi😊11. august 2002
Skulle til å si at det er lov å skeie ut en gang i blant boggi, men får visst ikke lov av nite :) *tulla*

Jeg mener fortsatt det er lov... så lenge man har litt selvdisiplin..

Lykke til på jobb i morra, ikke slit ut skuldrene dine :) Og takk for bursdagshilsen :)
c.AuthorAlias nite11. august 2002
Takk for dine fine ord i dagboka mi. Det er klart man er veldig spent på tilbakemeldinger når man blottlegger seg som jeg nå har gjort. Det gjør derfor godt med så gode "venner" man har her inne.

Ja ja, det er en kamp, dette med å virkelig stålsette seg. Takke nei til hjemmelaget pizza og ostepopp. Nå kan jeg jo si til deg at Boggi, det er lov til å sprekke litt i helgene, men det skal jeg ikke gjøre. Tror at når man får slik trøst, bruker man det som en sovepute neste gang man dytter i seg noe man overhodet ikke skal ha. Og hvis vi virkelig vil ned i vekt, kan vi ikke tillate oss store utskeielser.

Blir du irritert på meg, så gjør gjerne det. Men jeg snakker av egen erfaring.
Vi overvektige er mestere i å snappe til oss all informasjon som vi kan lure oss til å tro at "ja ja en liten sprekk, betyr vel ikke så mye"
For min del leste jeg så vidt for en stund siden noen her inne som sa at is var ikke det verste. Det inneholdt lav GI.
Hva tror du skjer. Jo når jeg er ute og har lyst på is, så husker jeg så godt akkurat disse ord, og kjøper denne, fordi det ikke er så farlig..........

Nå må jeg legge til at det kan jo ikke være den store utskeielsen du har gjort ettersom vekta ikke har gått opp. Vil bare være litt generell, og håper du tilgir meg det.

En vilbarehjelpeklem fra Nite
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.