endelig på rett vei...
heisan alle sammen!
jeg har prøvd flere ganger å legge inn innlegg , men det har ikke kommet inn..vet ikke hvorfro, men jeg prøver igjen!
Etter første dagen jeg registrerte meg..gikk det litt galne veien..med meg..jeg gikk enda litt opp. men nå er jeg endelig på rett vei!Og har begynt å se litt forandring på vekta. ikke den helt store,men jeg håper at jeg også klarer det etterhvert!:)
Tusen takk til dere som har skrevet i gjesteboken min-dere vet selv hvem det er!
Ha en fin slankehelg alle sammen!
klem fra Blondie!:)
jeg har prøvd flere ganger å legge inn innlegg , men det har ikke kommet inn..vet ikke hvorfro, men jeg prøver igjen!
Etter første dagen jeg registrerte meg..gikk det litt galne veien..med meg..jeg gikk enda litt opp. men nå er jeg endelig på rett vei!Og har begynt å se litt forandring på vekta. ikke den helt store,men jeg håper at jeg også klarer det etterhvert!:)
Tusen takk til dere som har skrevet i gjesteboken min-dere vet selv hvem det er!
Ha en fin slankehelg alle sammen!
klem fra Blondie!:)
Velkommen hit ! Jeg henger meg på alle de gode innspillene du har fått fra de andre, nøkkelordet er varig omlegging av kostvanene og trimvanene.
Lykke til på veien, det blir spennende å følge med deg !
For en ting er sikkert, sammen er vi sterke.
~Ella~
Det skal bli gøy å følge deg i tida framover. Stå på, du klarer det helt sikkert! :-)
klem fluffa
Velkommen hit!
Jeg har også hatt det slik som deg, at så snart jeg tenkte på slanking, så kunne jeg hive i meg hva det måtte være, bare det var fett, godt, søtt, salt, uansett.
Denne gangen har jeg bevisst valgt å unngå ordet slanking, for det gir meg negative assosiasjoner. Jeg har heller valgt å legge om livsstilen/kostholdet mitt, slik at jeg spiser det samme som resten av familien, men i moderate mengder.
Har vi f.eks. pannekaker til middag en dag, så spiser jeg både 2 og 3, men ikke mere. Vet jeg at jeg skal på noe ekstra, med god mat, så reduserer jeg på resten av dagens inntak, slik at det går i null, for å si det slik.
I tillegg er det viktig at man finner en mosjonsform som man vil trives med. Selv går jeg på treningsstudio, helst 3 g. pr. uke, men det varierer. Prøver også å gå turer de dagene jeg ikke trener. Det viktigste for meg er å vite at slik jeg lever i dag, mht kosthold/trening, slik skal jeg fortsette å leve så lenge jeg lever. Det er det som gir meg varige sunne kostvaner.
Å gå på diett hvor man føler man forsaker for mye, det har jeg gjort så mange ganger, og har sett at det ikke funker. Ihvertfall ikke for meg. Har bl.a. gått flere G.R. kurs og gått ned i vekt, men innen 1 år har de vært på igjen og vel så det. Det går muligens saktere slik jeg gjør det, men det funker allikevel. Og så holder det forhåpentligvis i årevis.
Det ble langt dette, men jeg ville bare dele noen tanker/erfaringer med deg.
Lykke til på veien!
Ha en kjempefin dag.
Jeg synes dette er en god plass for å få motivasjon:) Men den største motivasjonen er når gamle klær begynner å passe:)
Hvordan har du tenkt å slanke deg?
Hilsen en nygjerrig frosk
Du er nøyaktig (vekt/høydemessig) der jeg var for nøyaktig ett år siden. Jeg har brukt dette året til å gå ned til underkant av 70 kg. Har det litt tøft akkurat nå og strever med å stabilisere vekten.
Fotdi du er mye yngre enn meg, vil resultatene sikkert komme raskere hos deg.
Gode råd er sunn, hyppige måltider, mye vann og trening.
Lykke til! Hilsen maia