Endelig netto nedgang!
Nå er jeg på rett kjøl, føler jeg! 200 gram er riktignok ikke så mye å skryte av, med det føles bra å være på vei ned. Jeg er dessuten flink til å gå, og de siste har jeg ikke hatt de store utskeielsene heller.
I går ble det etter lunch/middag:
2 skiver
0.1 yoghurt
1 eple
1 banan
4 ostesmørbrød, denne gang med picnicskinke, ikke mår
I dag:
Startet med 40 min spasertur
1 maisbrød med laks og egg, og dessverre noe majones jeg ikke fikk skrapt vekk
o.1% yoghurt
2 kjeks med fløtemysost
2,5 skiver, salat, eggerøre, laks, picnicskinke, potetsalat
-en riktig sommermiddag:-)
Nesten tilbake til utgangspunktet!
Ja det går opp og ned her i livet, -ingen tvil om det!
Det var nok en stor takk til fjellturen, nå regner det så mye at jeg ikke orker å gå lenger enn til postkassen! Håper det bedrer seg utover ettermiddagen.
I går la jeg dessverre innpå 3 loffskiver med tilsammen 9 skiver mår (det verste kjøttpålegget av dem alle..) og fet ost.
I dag:
3 knekkebrød, ett med lettost
2.5 startkjeks med lettost
1.5 porsjon pasta med tunfisk (rester er kjipt, men en slipper hvertfall bruke tid på å lage mat:-))
Selv om jeg ikke er så flink jeg som jeg burde, er jeg uvanlig optimistisk i dag! Selvfølgelig har det med at vekta har startet å gå riktig vei igjen, men også fordi jeg føler meg så usigelig flink som ikke har spist noe av det jeg ikke skulle spise! Men jeg tror jeg tillater meg en frihelg. Skal nemlig på jentetur på fjellet. Det blir mosjon, men også snop. Er det noe jenter er flinke til, så er det å legge alskens gode saker i sekken. Jeg skal velge mine med omhu slik at det er sunne alternativer også. Likevel åpner jeg som sagt for et lite unntak fra regelen. Så lenge det er med måte, er det i og for seg greit nok.
Ustabil vekt
Er det flere enn meg som går opp og ned på kilosvis fra en dag til en annen? Dette er rart. I går måtte jeg selvfølgelig spise masse fruktcoctail og vaniljesaus, samt en lollipop, -og jeg har ikke vært så dyktig i dag heller (bombe):
3 knekkebrød med fet ost (fra og med i morgen skal minst ett være med ost med mindre fettprosent)
2 kornmo, 1 startkjeks med lettere fløtemysost
1 lite eple
1 posjon pasta med tunfisk, 2 loffskiver
1/2 boks dreamis
vannmelon
Fjelltur med jogging ned, ca 1,75h.
Det var usedvanlig befriende å ta seg en fjelltur som avveksling til jogginga. Håper det blir mange turer i løpet av sommeren. Ikke bare er det bra for kondisjon, muskler, forbrenning osv, men jeg merker det gjør godt med utsikt og vind i håret!! Og nå har vi fått sola tilbake. Hurra!
Alt går galt
Lørdag
3 grove knekkebrød
1 lyst rundstykke med fet hvitost og skinke
1 ritz, 3 kjeks med fet ost
1 lollipop
5 smågodt
1 liten porsjon rømmegrøt (skrekkelig, men jeg måtte..)
1 lyst rundstykke
1 eple
1 flaske rødvin + 1 cider + masse druer
jogget 45 min
Søndag
1 banan
2 grove knekkebrød med fet ost
1 brødskive, 1 lyst rundstykke med bla. egg
druer
1 eple
2 porsj chili con carne
1 lollipop
1 kyllinglår, litt laks, eggerøre, spekeskinke, potetsalat, aspikk, ost og kjeks, druer
1 lite stykke sjokoladekake
litt snacks
1h tur i sakte tempo
Har hatt familieselskap så huset formelig bugner av god mat. Litt stolt over at jeg ikke har spist sjokolade i ren form, men det var den ene positive tingen...
Jeg vet at druer har betydelig energimengde, at loff forbrennes sakte, at sjokoladekake er bannlyst, at mat etter klokka 19 bør unngås. Jeg vet, men handler stikk i strid. Kanskje litt spesielt ettersom det har vært selskap her, men dog. Det var et sjokk å se at jeg har gått opp 2kg. Det er ikke noe å trekke på skuldrene over.
Så langt har jeg fortsatt der jeg slapp i går, med godt pålegg og loff. Jeg skjønner jeg må lære meg å leve med mye god mat i huset, uten å ta! For dette er jo ikke akkurat siste mulighet til å smake laks og eggerøre! Det er bare det at jeg for en kortere periode skal være litt obs på hva jeg putter i munnen.
Til tross for det dette store tilbakesteget, nekter jeg å gi meg. Før eller siden går det rette veien!
***
I dag:
loff og godt pålegg..
1 lite eple, 1 banan
3 knekkebrød med magerost
1 eple, 1 banan
4 skiver loff med pålegg
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre
Jeg greier ikke ta meg sammen. Hva jeg spiste i går og i formiddag er virkelig ille. Det føles som om motivasjonen er fraværende, for jeg vet at jeg ikke bør spise alt dette, men så gjør jeg det likevel. Nå skal jeg hvertfall jogge. Humøret blir i det minste litt bedre da!
Fredag:
3 rosinboller med smør og ost
1 go''morgen, 1 liten banan
3 kavringer, 1 tomat, 1 fet yoghurt (stor liten)
1 eple, 1 banan
2 brødskiver med fiskepudding, reker og italiensk salat
(Jeg vet jeg ikke bør ha i meg slik salat. Fulltstendig unødvendig.)
1 lollipop
1 boks ananas med vaniljesaus
Masse smågodt og 1 pose salt sild.
Tur i ca 1h.
Så langt:
3 sport knekkebrød med fet ost
1 lyst rundstykke med fet ost og skinke (2 stk pålegg skal kun være lov en gang i blant!)
1 ritz, 4 kjeks med fet ost
1 lollipop, 5 smågodt
Skal bruke helgen til å hente fram motivasjon. Det må til om dette skal gå. Da skal jeg komme tilbake med humør og pågangsmot:)
Skjerpings, skjerpings..
For en uke siden var jeg sinna. Da sa jeg nok får være nok. Slutt å spise for mye, få dårlig samvittighet og trene ræva av seg (bokstavelig talt!) neste uke. Slik kan jeg ikke holde på. Får dårlig selvbilde av det. Jeg vil nå mitt mål.
En uke har gått, og jeg har ikke gått ned et gram! Jeg har riktignok hatt en uke uten sjokolade, is, kjeks, potetgull og nøtter (bortsett fra i loff og frokostblanding, men det er i beskjedne mengder). Det er bra! Men den negative listen er mye, mye lenger...
Jeg skal hvertfall slutte å bake loff. For onsdag greide jeg selvfølgelig ikke å begrense inntaket. Utrolig irriterende og frustrerende. Hvor er tankene mine når jeg stapper inn skive etter skive? For jeg er jo ikke egentlig sulten. Og jeg vil veldig gjerne nå mitt mål og bli ferdig med dette slankegreiene.
Ons:
Trente 1h før frokost
4 små grove
3-4 loffskiver, salat med fiskepudding, egg og pasta (anbefales!)
fet yoghurt (minste typen), 1 banan, 2 små grove
litt salat, mye loff, hvorav en skive med smør
(hvorfor gjør jeg dette mot meg selv??)
Torsdag:
1 stor skål frokostblanding med syltetøy og ekstra lett
1 fet yoghurt (den største av de små), 3 kavringer, 1 banan
1 stor porsjon havregrøt med syltetøy, smør og sukker....
1 riskake med fet hvitost
en kvart pizza
1 skive og to kavringer med reke, italiensk salat, fiskepudding
1 bolle med smør og ost...
Jeg vet, jeg vet... Var sinnsykt sulten da jeg kom fra jobb (pizza og grøt), var like sulten etter trening (resten av den sørgelige historien..)
Mål for følgende uke:
-holde fast ved nei-produktene
-trene minst 3 ganger i uka
-ALRDI smør
-drikke 3/4 liter vann før jeg spiser
-tenke "Er det virkelig verdt dette?" når jeg har lyst på noe usunt. I 99% av tilfellene er det ikke, noe jeg vet godt bare jeg får tenkt meg om.
I helga skal jeg ut, og som dere vet er ikke alkohol akkurat slankemiddel nr. 1. Skal gå en laaang tur søndag!
Ha en riktig god helg!
Klem fra meg.
Opp og ned, ned!
Dette er rart! I går veide jeg 59.2, og jeg var sinna og litt overrasket over at jeg hadde gått opp når jeg syntes jeg hadde vært forholdsvis flink. I dag stoppet den på 58.5, så jeg veier vel midt mellom, tenker jeg! Er det væskebalansen som forårsaker disse store svingingene?
Mandag:
Trente i ca 1h før frokost
3 grove, 1 loff, 1 egg
3 grove, 1 loff
1 loff, 1 banan, 0.1% yoghurt
salat med fiskepudding og ca 2 egg
(er det mange kalorier i egg? Er det ja, nei eller litt mat?!)
Tirsdag:
2 loff, 1 nektarin
3 grove, 1 loff
1 stor banan, 2 grove
1 kyllingfilet, ris og salat
1 (fet) yoghurt
Så langt i dag:
Jogget i ca 1h før frokost
4 grove
Ellers har jeg ikke så mye å si, bortsett fra at jeg har vært så dum å bake nok en loff.. Denne er imidlertid litt spesiell, så jeg tror jeg skal greie å bare spise den ved siden av salat, og da synes jeg det er forholdsvis ok, så lenge jeg ikke spiser store mengder. Jeg er så glad i å lage mat, men det er jo slik at jeg må smake på hva jeg lager, og er det godt (og det er ofte!) så blir det litt til og litt til og... Derfor prøver jeg å begrense meg til brødbaking.
Loff er litt på kanten!
Trim og loff
I går:
2 fine rundstykker
2 hamburgere, salat, 1.5 hamburgerbrød
5 skiver gresk brød (dvs. Loff med Alt Mulig Usunt I), hvorav en med smør, og samtlige med fet hvitost
1 banan
1 boks ananas
Gikk turer på tilsammen 1 time, og badet! Kjempegodt.
Min dumme ide å bake loff. Jeg synes det er så godt, og denne loffen var ekstra ille med nøtter, oliven, frø, yoghurt, honning og kun hvetemel... Middagen var ikke akkurat kjernesunn den heller gitt.
Så jeg startet dagen med rask gange i bratt terreng og jogget ned igjen. Det føles veldig bra å trene om morgenen, når en først kommer igang vel og merke. Må opp litt tidlig slik at det ikke skal bli så varmt og mye fluer, og det er ikke alltid like kjekt. Men belønningen med å daffe på verandaen med god samvittighet gjør at det er verdt det.
Gulrot godt som noe
Startet dagen med 50 min relativ lett jogging. Måtte det, etter en guffen fredagskveld og bestemmelsen om at nok er nok.
2 knekkebrød (sport), 1 egg, 0.1% yoghurt, kaviar, tomat, agurk
3 knekkebrød, 1 eple
2 fine rundstykker, 1 løvbit, salat
1 pose saltsild
Gulrøtter!
Isen ligger å frister i fryseren, men jeg knasker i vei på det langt sunnere alternativet. Er fullt klar over at middagen ikke var verdens sunneste (prøvde å tørke av stekefettet med en papirserviett, men det ble vel som den berømte dråpen i havet...), men siden det er lørdag og jeg har trent, er det greit nok. Om godterhungeren setter inn for fult ( en pose saltsild holder ikke lenge, jeg er elendig til å spare:( ), har jeg flere yoghurter og en banan på lur. Det funker bra som snop! Jeg synes helgene er så vanskelige, for det er noe som jeg fra liten av forbinder med godteri. Helg uten godt er liksom en amputert helg. Forferdelig tåpelig tanke. Den må jeg kvitte meg med!
Er likevel lykkelig for at jeg har unngått mine store synder: sjokoladen, isen, potetgullet, kjeks og nøtter. Og med en joggende start på dagen er samvittigheten god og ren!
Nok er nok!
Jeg har fått nok av å stappe i meg godteri og ha dårlig samvittighet. Fra og med i dag, 8. juni, skal jeg, bettina, starte med å få en sunnere livsstil. Sakte men sikkert skal de overflødige vekk. På slutten av sommeren skal jeg veie 55kg.
For å greie dette skal jeg trene regelmessig, men først og fremst velge sunn mat og slutte med godteri. Jeg er i rimelig god form, men kaloriinntaket forhindrer meg i å nå det endelige målet. Et hvert tips som kan stille godterihungeren tas i mot med takk:)
Jeg har valgt et sinna-fjes for å illustrere at dette er ikke spøk. Som første mål på vegen har jeg bestemt meg for permanent kutt i
-fløteis
-sjokolade
-potetgull mm.
-kjeks (også uten sjokolade)
-nøtter, rosiner ol.
Å ikke drikke brus er selvsagt!
Jeg håper dette nettstedet vil bidra til motivasjon, råd og back-up. Her vil jeg fortelle hva jeg har spist og om jeg har trent.
Vennlig hilsen bettina, -full av pågangsmot.
GO GIRL!