← Alle dagbøker
diarist.Alias

bettina

46 år164 cm10 innlegg 2002 0 følgere

Start59,0 kg
Sist58,8 kg
Endring−0,2 kg
BMI nå21,9
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
7. juni 200220. juni 2002
😌58,8 kg

Endelig netto nedgang!

Nå er jeg på rett kjøl, føler jeg! 200 gram er riktignok ikke så mye å skryte av, med det føles bra å være på vei ned. Jeg er dessuten flink til å gå, og de siste har jeg ikke hatt de store utskeielsene heller.

I går ble det etter lunch/middag:
2 skiver
0.1 yoghurt
1 eple
1 banan
4 ostesmørbrød, denne gang med picnicskinke, ikke mår

I dag:
Startet med 40 min spasertur
1 maisbrød med laks og egg, og dessverre noe majones jeg ikke fikk skrapt vekk
o.1% yoghurt
2 kjeks med fløtemysost
2,5 skiver, salat, eggerøre, laks, picnicskinke, potetsalat
-en riktig sommermiddag:-)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias chipsjenten23. juni 2002
Så flink du er:)
GO GIRL!
😃59,2 kg

Nesten tilbake til utgangspunktet!

Ja det går opp og ned her i livet, -ingen tvil om det!
Det var nok en stor takk til fjellturen, nå regner det så mye at jeg ikke orker å gå lenger enn til postkassen! Håper det bedrer seg utover ettermiddagen.

I går la jeg dessverre innpå 3 loffskiver med tilsammen 9 skiver mår (det verste kjøttpålegget av dem alle..) og fet ost.
I dag:
3 knekkebrød, ett med lettost
2.5 startkjeks med lettost
1.5 porsjon pasta med tunfisk (rester er kjipt, men en slipper hvertfall bruke tid på å lage mat:-))

Selv om jeg ikke er så flink jeg som jeg burde, er jeg uvanlig optimistisk i dag! Selvfølgelig har det med at vekta har startet å gå riktig vei igjen, men også fordi jeg føler meg så usigelig flink som ikke har spist noe av det jeg ikke skulle spise! Men jeg tror jeg tillater meg en frihelg. Skal nemlig på jentetur på fjellet. Det blir mosjon, men også snop. Er det noe jenter er flinke til, så er det å legge alskens gode saker i sekken. Jeg skal velge mine med omhu slik at det er sunne alternativer også. Likevel åpner jeg som sagt for et lite unntak fra regelen. Så lenge det er med måte, er det i og for seg greit nok.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias MTE😊20. juni 2002
Heisann Bettina!

Nå går det riktig vei og
det er kjempe bra. Håper
du får det fint på jente
turen på fjellet. Kos deg
masse. Ha en fin helg!

Klem!
😐60,0 kg

Ustabil vekt

Er det flere enn meg som går opp og ned på kilosvis fra en dag til en annen? Dette er rart. I går måtte jeg selvfølgelig spise masse fruktcoctail og vaniljesaus, samt en lollipop, -og jeg har ikke vært så dyktig i dag heller (bombe):

3 knekkebrød med fet ost (fra og med i morgen skal minst ett være med ost med mindre fettprosent)
2 kornmo, 1 startkjeks med lettere fløtemysost
1 lite eple
1 posjon pasta med tunfisk, 2 loffskiver
1/2 boks dreamis
vannmelon

Fjelltur med jogging ned, ca 1,75h.

Det var usedvanlig befriende å ta seg en fjelltur som avveksling til jogginga. Håper det blir mange turer i løpet av sommeren. Ikke bare er det bra for kondisjon, muskler, forbrenning osv, men jeg merker det gjør godt med utsikt og vind i håret!! Og nå har vi fått sola tilbake. Hurra!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenny😊19. juni 2002
hey Bettina!

tusen takk for kommentar i dagboka mi. den varmet, nå som jeg er helt ny her!

ikke bekymre deg for at du veier litt forskjellig fra dag til annen. det gjør vi alle, uansett om vi slanker oss eller ikke, så det er normalt. det kan være at du har litt ekstra vann i kroppen som ikke har komt ut, eller helt naturlige årsaker.
f.eks før en menstruasjon veier jeg alltid litt mer...

å gå fjellturer er fantastisk bra! jeg skal selv prøve å gå fjelltur hver dag!!!'

lykke til videre, og kos deg i sola!

klem fra Jenny
c.AuthorAlias treningsnarkon😉19. juni 2002
Bra du varrierer treninga di.

Syns ikke du spiser mye,jeg. Flink er du.

KLM
🙁61,0 kg

Alt går galt

Lørdag
3 grove knekkebrød
1 lyst rundstykke med fet hvitost og skinke
1 ritz, 3 kjeks med fet ost
1 lollipop
5 smågodt
1 liten porsjon rømmegrøt (skrekkelig, men jeg måtte..)
1 lyst rundstykke
1 eple
1 flaske rødvin + 1 cider + masse druer
jogget 45 min

Søndag
1 banan
2 grove knekkebrød med fet ost
1 brødskive, 1 lyst rundstykke med bla. egg
druer
1 eple
2 porsj chili con carne
1 lollipop
1 kyllinglår, litt laks, eggerøre, spekeskinke, potetsalat, aspikk, ost og kjeks, druer
1 lite stykke sjokoladekake
litt snacks
1h tur i sakte tempo

Har hatt familieselskap så huset formelig bugner av god mat. Litt stolt over at jeg ikke har spist sjokolade i ren form, men det var den ene positive tingen...
Jeg vet at druer har betydelig energimengde, at loff forbrennes sakte, at sjokoladekake er bannlyst, at mat etter klokka 19 bør unngås. Jeg vet, men handler stikk i strid. Kanskje litt spesielt ettersom det har vært selskap her, men dog. Det var et sjokk å se at jeg har gått opp 2kg. Det er ikke noe å trekke på skuldrene over.

Så langt har jeg fortsatt der jeg slapp i går, med godt pålegg og loff. Jeg skjønner jeg må lære meg å leve med mye god mat i huset, uten å ta! For dette er jo ikke akkurat siste mulighet til å smake laks og eggerøre! Det er bare det at jeg for en kortere periode skal være litt obs på hva jeg putter i munnen.

Til tross for det dette store tilbakesteget, nekter jeg å gi meg. Før eller siden går det rette veien!
***
I dag:
loff og godt pålegg..
1 lite eple, 1 banan
3 knekkebrød med magerost
1 eple, 1 banan
4 skiver loff med pålegg
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias MTE😊17. juni 2002
Hei Bettina!

Du har da riktig inntilling
selv om vekten går litt opp.
Gi ikke opp. Stå på videre.
Nå er det en ny uke og nye
muligheter til vekt reduksjon.
Ha en fin uke!

Klem!
😵59,0 kg

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre

Jeg greier ikke ta meg sammen. Hva jeg spiste i går og i formiddag er virkelig ille. Det føles som om motivasjonen er fraværende, for jeg vet at jeg ikke bør spise alt dette, men så gjør jeg det likevel. Nå skal jeg hvertfall jogge. Humøret blir i det minste litt bedre da!
Fredag:
3 rosinboller med smør og ost
1 go''morgen, 1 liten banan
3 kavringer, 1 tomat, 1 fet yoghurt (stor liten)
1 eple, 1 banan
2 brødskiver med fiskepudding, reker og italiensk salat
(Jeg vet jeg ikke bør ha i meg slik salat. Fulltstendig unødvendig.)
1 lollipop
1 boks ananas med vaniljesaus
Masse smågodt og 1 pose salt sild.
Tur i ca 1h.

Så langt:
3 sport knekkebrød med fet ost
1 lyst rundstykke med fet ost og skinke (2 stk pålegg skal kun være lov en gang i blant!)
1 ritz, 4 kjeks med fet ost
1 lollipop, 5 smågodt

Skal bruke helgen til å hente fram motivasjon. Det må til om dette skal gå. Da skal jeg komme tilbake med humør og pågangsmot:)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias treningsnarkon😀16. juni 2002
ikke gji deg!!!!

Ja, skal vi slå følge nedover?? Det klarer vi vet du!!

Stå på
😛59,0 kg

Skjerpings, skjerpings..

For en uke siden var jeg sinna. Da sa jeg nok får være nok. Slutt å spise for mye, få dårlig samvittighet og trene ræva av seg (bokstavelig talt!) neste uke. Slik kan jeg ikke holde på. Får dårlig selvbilde av det. Jeg vil nå mitt mål.

En uke har gått, og jeg har ikke gått ned et gram! Jeg har riktignok hatt en uke uten sjokolade, is, kjeks, potetgull og nøtter (bortsett fra i loff og frokostblanding, men det er i beskjedne mengder). Det er bra! Men den negative listen er mye, mye lenger...

Jeg skal hvertfall slutte å bake loff. For onsdag greide jeg selvfølgelig ikke å begrense inntaket. Utrolig irriterende og frustrerende. Hvor er tankene mine når jeg stapper inn skive etter skive? For jeg er jo ikke egentlig sulten. Og jeg vil veldig gjerne nå mitt mål og bli ferdig med dette slankegreiene.

Ons:
Trente 1h før frokost
4 små grove
3-4 loffskiver, salat med fiskepudding, egg og pasta (anbefales!)
fet yoghurt (minste typen), 1 banan, 2 små grove
litt salat, mye loff, hvorav en skive med smør
(hvorfor gjør jeg dette mot meg selv??)

Torsdag:
1 stor skål frokostblanding med syltetøy og ekstra lett
1 fet yoghurt (den største av de små), 3 kavringer, 1 banan
1 stor porsjon havregrøt med syltetøy, smør og sukker....
1 riskake med fet hvitost
en kvart pizza
1 skive og to kavringer med reke, italiensk salat, fiskepudding
1 bolle med smør og ost...

Jeg vet, jeg vet... Var sinnsykt sulten da jeg kom fra jobb (pizza og grøt), var like sulten etter trening (resten av den sørgelige historien..)

Mål for følgende uke:
-holde fast ved nei-produktene
-trene minst 3 ganger i uka
-ALRDI smør
-drikke 3/4 liter vann før jeg spiser
-tenke "Er det virkelig verdt dette?" når jeg har lyst på noe usunt. I 99% av tilfellene er det ikke, noe jeg vet godt bare jeg får tenkt meg om.

I helga skal jeg ut, og som dere vet er ikke alkohol akkurat slankemiddel nr. 1. Skal gå en laaang tur søndag!

Ha en riktig god helg!
Klem fra meg.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias MTE😊14. juni 2002
Heisann Bettina!

Takk for koselig kommentar. :o) Nå må du ikke være for streng med deg selv. Tror ikke det er lurt for da får du slankingen til slutt helt opp i halsen og da går det jo ikke bra.

Selv har jeg spist ostepop i dag + seige smukker (He he) + pizza før i dag. Vi må ha litt goder for å klare å være flink i ukene. :o)

Stå på. Du har nye muligheter fra mandag av, men jeg skjønner godt at det er frusterende. Det er mange ganger jeg har lagt på samme vekten eller litt opp i lang tid. Det er frustrerende. Da er det sånn at det frister å gi opp. Men resultatet kommer etter. Mist ikke motet. Ha en fin helg!

Klem!
😃58,5 kg

Opp og ned, ned!

Dette er rart! I går veide jeg 59.2, og jeg var sinna og litt overrasket over at jeg hadde gått opp når jeg syntes jeg hadde vært forholdsvis flink. I dag stoppet den på 58.5, så jeg veier vel midt mellom, tenker jeg! Er det væskebalansen som forårsaker disse store svingingene?

Mandag:
Trente i ca 1h før frokost
3 grove, 1 loff, 1 egg
3 grove, 1 loff
1 loff, 1 banan, 0.1% yoghurt
salat med fiskepudding og ca 2 egg
(er det mange kalorier i egg? Er det ja, nei eller litt mat?!)

Tirsdag:
2 loff, 1 nektarin
3 grove, 1 loff
1 stor banan, 2 grove
1 kyllingfilet, ris og salat
1 (fet) yoghurt

Så langt i dag:
Jogget i ca 1h før frokost
4 grove

Ellers har jeg ikke så mye å si, bortsett fra at jeg har vært så dum å bake nok en loff.. Denne er imidlertid litt spesiell, så jeg tror jeg skal greie å bare spise den ved siden av salat, og da synes jeg det er forholdsvis ok, så lenge jeg ikke spiser store mengder. Jeg er så glad i å lage mat, men det er jo slik at jeg må smake på hva jeg lager, og er det godt (og det er ofte!) så blir det litt til og litt til og... Derfor prøver jeg å begrense meg til brødbaking.
Loff er litt på kanten!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias smilejenta😉14. juni 2002
hei bettina:) Gratulerer med vektnedgangen. dette går jo kjempebra ser d ut som. Man får liksom ekstra motivasjon når vekten går litt ned. D er ikke så veldig motiverende å stå stille på vekten lenge om gangen. den loffen greier du nok å spise med måte:) Du er jo veldig flink ellers.

Ha en strålende helg. vi snakkes.
c.AuthorAlias MTE😊13. juni 2002
Hei Bettina!

Ville bare inn å si at du har
hatt fin nedgang. Kjempe bra.
Ha en fin helg. Kos deg!

Klem!
c.AuthorAlias treningsnarkon😊13. juni 2002
Så flink du er. Å det å trene før frokost gjir virkelig resultater altså.

Jeg er også veldig glad i og lage mat. Men det er nesten litt farlig, for da spiser jeg til jeg nesten sprekker etterpå....

men det er jo sååååå godt.

Fortsett slik du!

klm
😑59,0 kg

Trim og loff

I går:
2 fine rundstykker
2 hamburgere, salat, 1.5 hamburgerbrød
5 skiver gresk brød (dvs. Loff med Alt Mulig Usunt I), hvorav en med smør, og samtlige med fet hvitost
1 banan
1 boks ananas

Gikk turer på tilsammen 1 time, og badet! Kjempegodt.
Min dumme ide å bake loff. Jeg synes det er så godt, og denne loffen var ekstra ille med nøtter, oliven, frø, yoghurt, honning og kun hvetemel... Middagen var ikke akkurat kjernesunn den heller gitt.

Så jeg startet dagen med rask gange i bratt terreng og jogget ned igjen. Det føles veldig bra å trene om morgenen, når en først kommer igang vel og merke. Må opp litt tidlig slik at det ikke skal bli så varmt og mye fluer, og det er ikke alltid like kjekt. Men belønningen med å daffe på verandaen med god samvittighet gjør at det er verdt det.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias smilejenta😉11. juni 2002
Synes du er kjempeflink jeg. Selv om du spiste den loffen så ikke tenk noe over det. Du trente jo etterpå, og loff er jo ikke det værste du kan spise da. det finnes jo mye annet som er verre, slik som sjokolade. Jeg elsker sjokolade. Skulle ønske sjokolade var sunt jeg:) idag skal jeg endelig få kommet meg på trening. Idag regner det, og da er det ikke så sinnsykt varmt inne på treningssenteret. det pleier jo å være så varmt der at man holder på å krepere..

Angående det å overspise og kaste opp, så er det bra at du aldri har kastet opp før. Det blir en vane etterhvert, og det er vanskelig å kvitte seg med dem. Jeg kaster opp veldig sjeldent nå, men gjorde det mye før. Det er en dum måte å slanke seg på, for vekten holder seg jo ikke når du begynner å spise igjen. den eneste måten man kan slanke seg sunt på er ved å spise sunn mat og mosjonere. det er iallefall min teori. det å sulte seg ned i vekt gungerer heller ikke for meg, og jeg orker ikke gjøre det. Er altfor matglad til å gå sulten:)

Håper du får en fin slankedag, og stå på videre. dette går strålende:)
c.AuthorAlias chipsjenten😌10. juni 2002
Heihei

Ja egg og tunfisk på deilig grovt brød er skikkelig godt! Nei, cola light er ikke akkurat det samme, men 7up light liker jeg veldig godt:)
Så flink du er, står opp tidlig for å trene, det klarer eg ikke! Eg trener helst om kvelden.

Kos deg i det deilige været!
c.AuthorAlias MTE😊10. juni 2002
Heisann Bettina!

Er ikke dette deilig. Det er dette
jeg gleder meg til hele året og nå
er heldigvis sommeren her. Jiipi.
Nå har vi hatt fint vær i mange dager
det er kjempe deilig. Har ikke vært å
badet ennå, men det kommer vel dersom
været holder seg bra. ;o)
Kos deg masse i fin været og enig med
deg saft is må være lov. Hi hi.

Klem!
😑59,0 kg

Gulrot godt som noe

Startet dagen med 50 min relativ lett jogging. Måtte det, etter en guffen fredagskveld og bestemmelsen om at nok er nok.
2 knekkebrød (sport), 1 egg, 0.1% yoghurt, kaviar, tomat, agurk
3 knekkebrød, 1 eple
2 fine rundstykker, 1 løvbit, salat
1 pose saltsild
Gulrøtter!

Isen ligger å frister i fryseren, men jeg knasker i vei på det langt sunnere alternativet. Er fullt klar over at middagen ikke var verdens sunneste (prøvde å tørke av stekefettet med en papirserviett, men det ble vel som den berømte dråpen i havet...), men siden det er lørdag og jeg har trent, er det greit nok. Om godterhungeren setter inn for fult ( en pose saltsild holder ikke lenge, jeg er elendig til å spare:( ), har jeg flere yoghurter og en banan på lur. Det funker bra som snop! Jeg synes helgene er så vanskelige, for det er noe som jeg fra liten av forbinder med godteri. Helg uten godt er liksom en amputert helg. Forferdelig tåpelig tanke. Den må jeg kvitte meg med!

Er likevel lykkelig for at jeg har unngått mine store synder: sjokoladen, isen, potetgullet, kjeks og nøtter. Og med en joggende start på dagen er samvittigheten god og ren!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias chipsjenten😊9. juni 2002
Takk for koselig kommentar i dagboken min!
Du spurte om jeg hadde noen sparetips når det gjelder snop, vel det eneste jeg gjør er å tenke på buksene mine som jeg vil komme i, da klarer jeg å gi meg med spisingen:) Også hvis jeg ser en tynn jente, så klarer jeg å slutte fordi det minner meg på hvordan jeg vil bli.
Jeg syns du er kjempeflink! Du spiser jo veldig sunt.. Gud hadde jeg bare hatt vekten din:)
Klemmer fra Chipsjenten!
c.AuthorAlias ¤tiili¤😌9. juni 2002
heii!

godt i gang ser jeg!
jeg er også en gulrotknasker av dimensjoner ;o)
saftis er jo ikke SÅ ille å få i seg da....
det er jeg flink til å unne meg ;o)
må tenke på den psykiske helsa oxo veit du :-D

lykke til vidre :o)

¤tiili¤
c.AuthorAlias smilejenta😊9. juni 2002
Hei, og velkommen hit Bettina:) Ble motivert av å lese dagboken din. Har selv laget meg forbud mot endel matvarer nå som jeg skal holde frem til sommerferien. du er sterk som klarer å stå imot alt det usunne. Skal prøve å klare det en stund fremover jeg ogås. det er jo alltid de første dagene som er harde og vanskelige. tror du kommer til å nå mplet ditt, for innstillingen din er bra. Bare stå på videre så skal du se at resultatene kommer raskt:)
Klems fra Smilejenta!
c.AuthorAlias NasseNøff😄9. juni 2002
Hei Bettina !
Du er en bestemt ung dame - det er bra ! ;o) Jeg skal innrømme at jeg hadde vært hoppende glad dersom jeg hadde hatt din BMI, men vekt handler om å føle seg vel med seg selv, og det er jo det viktigste ;o)
En sjokolade en gang iblant skader ikke. Det er når 'en gang iblant' blir til en eller flere ganger om dagen at det er fare på ferde... Unn deg en sjokolade i helgen, Bettina. Man har lov til å kose seg. Jeg tror nøkkelordet er kontroll... Jeg har forresten også hørt om folk som har veldig gode erfaringer med å spise kromtilskudd. Dette skal visstnok dempe søtsaksuget betraktelig. Verdt et forsøk iallfall ? De selger slikt tilskudd på helsekostforretninger.

Lykke til videre Bettina !

Sommerklem fra NasseNøff
c.AuthorAlias treningsnarkon😃9. juni 2002
Takk fro kozelig innlegg i dagboka mi.. joa, trener jo en del, men føler snart at d har blitt en besetelse..
I dag er d nesten så jeg føler meg lei(vurderer å ha en "treningsfri uke" . Å ikke trene mer en fotball kampene og fotball treningene(de er jeg jo nødt til å ta)

Du virker som du virkelig er klar til å stå på for å nå målet ditt. Ikke d at du hadde så høy BMI akkurat dah.. ;-)

Men men, beinbyggningen har jo en del å si.

Gullerøtter ja, d er bra. Også er det vist veldig bra for fargen... Og det er jo kjekt nå som bikini sesongen snart er i gang.

Lurt å jogge om morgenen. Så kan du ha god sammvitighet uttover dagen...

Stå på du :-)
😈59,0 kg

Nok er nok!

Jeg har fått nok av å stappe i meg godteri og ha dårlig samvittighet. Fra og med i dag, 8. juni, skal jeg, bettina, starte med å få en sunnere livsstil. Sakte men sikkert skal de overflødige vekk. På slutten av sommeren skal jeg veie 55kg.

For å greie dette skal jeg trene regelmessig, men først og fremst velge sunn mat og slutte med godteri. Jeg er i rimelig god form, men kaloriinntaket forhindrer meg i å nå det endelige målet. Et hvert tips som kan stille godterihungeren tas i mot med takk:)

Jeg har valgt et sinna-fjes for å illustrere at dette er ikke spøk. Som første mål på vegen har jeg bestemt meg for permanent kutt i
-fløteis
-sjokolade
-potetgull mm.
-kjeks (også uten sjokolade)
-nøtter, rosiner ol.

Å ikke drikke brus er selvsagt!


Jeg håper dette nettstedet vil bidra til motivasjon, råd og back-up. Her vil jeg fortelle hva jeg har spist og om jeg har trent.

Vennlig hilsen bettina, -full av pågangsmot.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias MTE😊8. juni 2002
Heisann Bettina!

Takk for koselig kommentar. Nå er du
komt til riktig plass. Her får du mye
inspirasjon og masse støtte når det
går både opp og ned. ;o)
Målet mitt er å gå ned til 55-57 vet
ikke ennå. Før se når jeg kommer så
langt. Lykke til og stå på. Skal følge
meg å se hvordan det går med deg. Kos
deg i sommer varmen!

Klem!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.