10 kilos jubileum!
Heisann!
Har hatt det ganske travelt for tiden og har ikke vært inne på slankedagboka på lenge. Jeg har heller ikke prioritert slankinga så nøye. Jeg har trent en til to ganger i uka, og forsøkt å spist normal mat imellom godterkickene mine.
Iallefall har jeg gått litt ned i vekt og har i dag -10 kilos jubileum! Det er ikke verst! Jeg regna jo med å gå ned litt raskere enn dette, men jeg har ikke hatt lyst eller motivasjon til å slanke meg. Og da er det jo bra at vekta ikke går oppover iallefall!
Jeg fikk også mensen for en uke siden. FØrste gang på flere år at jeg får mensen uten å bruke hormonpillere! Jeg trodde først det var noe galt med meg, for jeg hovnet skikkelig opp i magen, og jeg klarte nesten ikke å sitte. Det var skikkelig vondt. Ikke ante jeg at det var mensen som var på gang. Så kanskje jeg er litt fruktbar allikevel!
Jeg har forresten takket ja til jobben i Mehamn, og vi flytter mest sannsynlig i mai. Det blir spennende! Jeg har aldri vært der oppe, så jeg er spent på om jeg kommer til å trives. Jeg er optimistisk og regner med at ting kommer til å ordne seg.
Jeg vil bare fortelle at selvtillita har utrlig mye å si!!! I den siste tiden har jeg ikke stressa med slankinga, men har allikevel følt meg vel med meg selv. Jeg ser meg selv i speilet og tenker "du er jo ikke så verst!" Resultatet har ikke uteblitt! Mannfolk ser på meg og smiler. Jeg opplever å bli sjekka opp av flere mannfolk når jeg er ute på byen! Det er ganske ok mannfolk som kommer bort til meg også! Dette har ikke hendt meg på flere år! Jeg har til og med blitt sjekka opp på butikken! Nå er jeg jo gift, så jeg gjør jo ingenting med det. Men det er en utrolig god følelse å vite at man kan være attraktiv!
Poenget mitt er ikke at man skal slanke seg for å føle seg vel! Jeg har tidligere veid 85 kilo og ikke hatt et eneste mannfolk kikke på meg to ganger! Alt ligger i deg selv! Man må tro at man er noe! Skyll janteloven i dass og gå ut og erobre verden, jenter og gutter!!!!!!
Mange klemmer fra Beate!
fortsatt sykemeldt
Hei igjen!
Ja i går var jeg hos legen. Jeg ble videre sykemeldt fram til den 17. mars (ut neste uke), og deretter er jeg 50% sykemeldt ut mars. Det var utrolig godt å møte en forståelsesfull lege. Jeg aner ikke hva jeg skal ta meg til i disse ukene, men jeg føler jeg må begynne å gjøre noe konstruktivt.
Jeg har iallefall begynt å skrive dagbok. Det er noe jeg gjorde masse i min tidligere ungdom, men jeg slutta dessverre med det. Nå føler jeg at det er viktig å få skrevet ned mine tanker og følelser for å sortere litt. Jeg har slitt med både slanking, jobben, forholdet, og meg selv. Det er på tide å gjøre noe med alt dette.
Jeg brukte hele natta til å lese i en av dagbøkene mine. Det var ganske spennende å lese hvordan jeg hadde det da jeg var 16-17 år. Hvordan jeg tenkte og hva jeg opplevde. Jeg savner egentlig den tiden. Jeg stusset litt over hvor opphengt jeg var i å slanke meg. Jeg veide rundt 60 kilo på den tiden, og anså meg for å være litt lubben! Jaja, den som hadde veid 60 kilo i dag!
Ha en god slankedag alle sammen! Og husk at vi er flotte, sterke, vakre, unike mennesker som fortjener alt godt i verden!!!! Stå på alle sammen og krev det livet dere ønsker!
Mange klemmer fra Beate
lenge siden sist
Jeg må innrømme at jeg ikke har vært flink til å oppdatere dagboka mi på en stund. Masse har skjedd, og jeg har ikke tenkt på slanking de siste 2-3 ukene. Det har blitt masse usunn mat og snop. Jeg har heller ikke trent de siste 2 ukene. Det er egentlig bare flaks at jeg veier det samme, og ikke har gått opp.
Jeg er fortsatt sykemeldt. Har vært sykemeldt i 3 uker nå, og jeg føler at det begynner å hjelpe. Men jeg føler meg ikke klar til å gå tilbake til jobben. Imidlertid har jeg sagt ja til jobben i Mehamn, og jeg regner med at vi blir å flytte i mai. Jeg har fått mye bedre lønn og de sponser videreutdanninga mi til høsten.
Har bestemt meg for at jeg skal starte på ny frisk i dag med slankinga. Skal også forsøke å komme meg på SATS og få rørt på rumpa mi igjen. Jeg vil jo ikke leve sånn som jeg har levd de siste 2 ukene. Synes jeg hadde det mye bedre når jeg spiste sunt og trente.
Skal til legen i dag, så vi får se hvor lenge jeg blir sykemeldt.
Håper det går bra med alle dere andre. Jeg skal sette meg ned i kveld å oppdatere meg og lese litt i andre dagbøker.
Klemmer fra Beate
Jeg er her ennå!!!
Heisann!
Det er en stund siden jeg har fått oppdatert dagboka mi. Det har sin naturlige årsak. Jeg har ikke kutta ut slankinga!!!
Derimot har jeg vært hjemme i Hammerfest ei hel uka. Jeg dro på søndag, og skulle egentlig være tilbake onsdag. Glemte helt at det er Finnmark på vinterstid vi snakker om, så jeg ble jo naturligvis værfast helt fram til i går. Det hadde gått flere ras i Troms og Finnmark, så vi var nødt til å ta den lange veien hjem om Finland. Det ble iallefall billig røyk på meg! Hehe. Okei, da!!! Jeg kjøpe også dr. pepper og neverstop sjokolade. (tilstår!)
Turen hjem ble alt annet enn bra. Jeg fikk skikkelig influensa, og lå i feber i flere dager. Det var jammen bra at det var OL på tv, for ellers hadde jeg tørna! Jeg kvikna til i slutten av uka, så jeg fikk unnagjort noen besøk før vi reiste hjem igjen. Hosten sitter ennå igjen, men jeg føler meg mye kvikkere.
Jeg må jo bare innrømme at jeg ikke har tenkt så alt for mye på slanking den siste uka. Har ikke vært på vekta ennå, så jeg får se i morgen hvordan det ligger an. Jeg har kun "trent" rumpa denne uka på sofaen. OL er en fin oppfinnelse. Hehe. Jeg får se å komme meg på SATS i morgen.
Fikk dessverre ingen komentarer over at jeg har slanka meg fra mine gamle kjente! Hmm. Jeg fikk masse kommentarer i desember, og nå har jeg tatt av meg dobbelt så mye. Jeg grubler ikke mer over det, for jeg ser jo selv at overdelene mine kan brukes som telt! Jeg tror jeg må gå til anskaffelse av mye klær.
Jeg håper det går bra med alle dere! Ikke glem å ta godt vare på dere selv! Det glemte jeg, og her sitter jeg sykemeldt på andre uka. Det er ikke bare kroppen som trenger å ha det bra. Husk det!
Mange klemmer fra Beate (som skal tilbake på jobben på torsdag, tror jeg)
det går sakte nedover
I dag gikk jeg på vekta. Det går sakte nedover, men det har jeg jo regnet med. Synes ikke det gjør så mye.
I går var jeg å trente stram opp med Oriane. Jeg tror vi må trene stram opp minst en gang i uka, for i går var det faktisk tungt! Er stiv i arm-musklene i dag. Jeg trente 3 ganger i forrige uke, men har ikke vært på stram opp time på 2 uker. Det kjennes! Det er egentlig hærlig å trene! Jeg føler meg mere opplagt og jeg kjenner at kroppen lever!
I går skeia jeg ut med litt sjokolade (1/2 krokanrull), og litt taffel sticks. Mannen min kom hjem med valentinsgave til meg; røde roser, sjokolade, et tøyhjerte, og litt annet godter. Det var jo så søtt av ham! Det som er så rart er at jeg var godt fornøyd med det jeg spiste. Hadde det vært for noen måneder siden, så hadde jeg langet inn på med ivertfall 3 sjokolader, hele taffelsticks posen, masse brus, og gjerne litt smågodt i tillegg. Det er godt å kjenne at jeg kan spise litt godt uten å måtte svelge hele godterskåla.
Jeg kjenner nå at kreftene mine sakte kommer tilbake. Det var lurt av meg å sykemelde meg. Jeg sovner ikke før sent på natt, men jeg får iallefall sove! Jeg ligger ikke i senga flere timer og grubler. Men jeg kjenner meg ennå ikke klar for å begynne å jobbe igjen. Jeg får se på tirsdag om jeg skal forlenge sykemeldinga.
Håper det går bra med dere andre! Det er jo mange forskjellige måter å gå ned i vekt på og jeg håper de fleste har funnet en måte som passer for den enkelte. Jeg føler iallefall jeg har funnet en måte å slanke meg på som jeg kan leve med også etter slankinga.
Mange klemmer fra Beate
sykemeldt.
Heihei!
Jeg var hos legen i går og fikk meg litt over en ukes sykemelding. Jeg føler meg utrolig letta! Jeg møtte en veldig forståelsesfull lege. Han syntes det var hårreisende at jeg hadde gått som alene sykepleier på avdelinga i over 2 måneder. Jeg kjente at jeg ble litt iritert på ledelsen i avdelinga som har sett allerede i høst at vi var så få sykepleiere og ikke har gjort noe med det.
Jeg skal bruke disse dagene til å komme meg på. Lese litt, trene, slappe av, og absolutt ikke tenke på jobben. Det eneste jeg har litt dårlig samvittighet over er studenten min som jeg må overlate til andre. Det blir jo ikke verdens beste oppfølging på henne, da. Men jeg må tenke på meg selv først.
Det var flere i går som ønsker at jeg skal fortelle litt om den boka jeg leser "Slanking og overvekt". Det kan jeg gjerne gjøre litt senere. Det er en utrolig bra bok.
Jeg gikk på vekta i dag, og den var like under 90 kilo. Jeg forsøker å spise sunt og ofte. Spiser mer frukt nå enn jeg har gjort den siste tiden. Har ikke trent denne uka. Skulle trene både mandag og tirsdag, men ejg var helt utslitt. Jeg skal forsøke å få trent litt i dag eller i morgen.
Håper det går bra med alle dere! Det er kjempegodt å ha dere her! Det er en utrolig bra støtte! Jeg tror nok jeg hadde gitt opp slankinga for lenge siden hadde det ikke vært for alle de flotte menneskene her inne som støtter og oppmuntrer, og ikke minst følger med!!! TUSEN TUSEN TAKK!!
Klemmer fra Beate.
gooood morgen!!!!
Heisann!
God morgen! Ja her sitter jeg klokken 6 på morgenen og har ikke sovet et sekund i natt! Jeg sliter ennå med søvnproblemer. Kjenner at jeg ennå er en slagen kvinne. Gårdagen på jobb var utrolig tung! Jeg maktet ikke å samle krefter til å snakke med pasientene engang. Huff, dette kan ikke fortsette! Jeg skal komme meg til lege i dag og få meg sykemelding ut uka. Kan jo ikke gå sånn over tid!
I natt har jeg skrevet ferdig søknaden til jobben jeg har fått tilbud om i Finnmark. Så får jeg se hvor attraktiv tilbudet er. Mannen min er superklar til å flytte! Han har allerede begynt å legge planer. Jeg kjenner også at jeg har lyst, og jobben høres utrolig spennende ut. Vi får se hva som skjer.
I dag har jeg planer om å få trent litt stram opp. Jeg har ikke godtesug i dag heller!!! Tenk, jeg som ikke klarte meg en dag uten godter før! De siste månedene har jeg spist minimalt med sjokolade eller potetgull.
Jeg holder fortsatt på å lese boken "Overvekt og slanking" av Charlotte Buhl. Jeg får meg stadig a-ha opplevelser, og jeg vil bare anbefale den til alle som vil vite litt mer om bakgrunnen til at de la på seg eller hvorfor det er så vanskelig å slanke seg.
Ha en flott tirsdag alle sammen!
Klemmer fra Beate
Sliten!!!
Heisann!!
I dag er jeg helt pumpa! Har vært på jobb og kjenner meg som en vaskefille! Jeg har sagt ifra til sjefen, og jeg skal hente meg en sykemelding. Jeg hadde ingenting å gi idag, og da har jeg ingenting på jobb å gjøre. Jeg må ta vare på meg selv også!
Lørdag var jeg i bursdagsselskap. Vi var bare 4 personer der, og etterhvert når vertinnen ble berusa, så satt hun å deppa over alle som ikke kom. Det var ikke så veldig hyggelig selskap. Jeg drakk ikke, selv om hun ikke ga seg med å mase om det. Det ble ikke noe av godtedagen på lørdag, for jeg hadde ikke lyst på noe. Søndagen derimot spiste jeg både chilinøtter, litt sjokolade og pizza.
I dag er jeg tilbake til det faste spisemønsteret. Jeg gikk på vekta i dag, og den var uforandra. Det regna jeg også med. Jeg har trent en del styrke den siste uka. Hadde egentlig planer om å trene i dag, men jeg får se om jeg er i form.
Iallefall er jeg litt stolt av meg selv. Jeg har hittil gjennomført programmet mitt med å trene 3 ganger i uka og bare ha en utskeielses dag. Jeg har spist jevnlig og drukket masse vann. Klarer jeg å fortsette sånn, så er jeg meget fornøyd. Jeg har egentlig ikke lyst å gå så raskt ned i vekt, og har derfor heller ikke meldt meg på noen form for konkurranse.
Ha en flott uke alle sammen!
Klemmer fra Beate
Trening og bursdagsselskap.
Heisann!
I dag er det lørdag og jeg skal trene stram opp om ikke så alt for lenge. Da har jeg trent 3 ganger denne uka: spinning, styrke og stram opp. Jeg liker å variere litt slik at jeg ikke går lei.
Jeg merper at slankinga forandrer livet mitt en del, på godt og vondt. Jeg føler meg i mye bedre form og humør nå. Jeg er ikke så streng med meg selv lenger. Istedenfor å si til meg selv at jeg ikke har lov å spise ditt og datt, så sier jeg at i dag har jeg lov til å spise så masse frukt jeg bare ønsker. Jeg gir meg selv også lov til å velge det jeg har lyst på til middag og andre måltider. Da blir det som regel brødskive med fiskekake, mager brunost eller magert kjøttpålegg (kylling, kalkun). Har også fått i meg 2-3 fruk om dagen. Jeg synes dette fungerer bra. I dag er min planlagte utskeielsesdag. Jeg har ikke ennå bestemt meg for hva det skal bli. Jeg kaller dette godterdagen, men jeg er ikke sikker på at jeg har lyst på godter!
I dag skal jeg i bursdagsselskap til ei venninne. Jeg fortalte henne i går at jeg holder på å slanke meg, og derfor ville jeg ikke drikke. Hun skjønte ikke hvorfor jeg ikke allikevel kunne ta meg et par glass baileys eller drinker. Hun nesten insisterte på at jeg skulle drikke! Jeg synes ikke hun var særlig hensynsfull. "Skal du bare sitte der mens vi andre drikker da?" var hennes kommentar. Det må jo bli mitt valg, det!
I den siste tiden har jeg grublet en del over hvorfor jeg er overvektig. Ikke er jeg spesielt glad i mat, og jeg overspiser sjeldent. Godteret er mitt problem. Det har hatt en magisk tiltrekningskraft på meg helt siden barndommen.
Jeg husket i går første gangen jeg virkelig planla å slanke meg. Da gikk jeg i første klassen på barneskolen. Jeg ble mobbet fordi jeg var tykk. Egentlig var jeg ikke særlig tykk, det ser jeg på bildene. Jeg var en helt normal jente. Jeg husker jeg kom hjem en dag etter skoletid, og hadde blåmerker rundt halsen. Jeg hadde kjempevondt og fikk etter dette problemer med å puste hvis noen kom for tett. Da husker jeg at jeg planla å slanke meg slik at jeg ble godtatt, så jeg slapp mobbinga. Det var jo ingen som fortalte meg at dette ikke var min skyld, men at de som mobbet meg hadde problemer selv. En annen gang ble jeg banket opp av 2 fremmede gutter som var eldre enn meg. Jeg var blå over hele kroppen, ansiktet var hovent og sprukket, og jeg måtte på sykehus. Ikke rart forholdet til min egen kropp og slanking ble galt!
Jeg forteller ikke dette for at noen skal synes synd på meg, men fordi dette er en prosess jeg må gjennom for å vite hvorfor jeg sliter med overvekt. Jeg møtte flere av mobberne mine etter at jeg ble voksen. Den ene ble jeg utrolig god venn med, og jeg forstod at også han slet med en del problemer. Det var derfor han mobbet andre. Jeg skulle i utgangspunktet hevne meg ved å si "du mobbet meg fordi jeg var tykk, men se på meg nå! Jeg er slank og lekker og du kan ikke plage meg mer!"
Ha en god helg alle sammen!
Mange klemmer fra Beate
Tilbud om ny jobb!!!
Heisann!
Jeg er helt overveldet over responsen jeg fikk på gårsdagens innlegg! Det beviser bare at det er flere enn meg som har slike tanker. Det å slanke seg er ikke lett, og da er det jo kjempeviktig at hjernen og tankene følger med på opplegget! Håper det var flere enn meg som fikk seg en a-ha opplevelse.
I dag gikk jeg ikke på vekta!!! Må bare skryte av det! Jeg har normalt veid meg flere ganger om dagen, men i dag bestemte jeg meg for å la være. Jeg gidder ikke å stresse med å gå ned i vekt. Kanskje jeg veier meg i morgen, og kanskje ikke! :) Jeg har allerede nådd mitt første delmål og er egentlig ganske fornøyd med det. Nå har jeg 5 kilo igjen til neste delmål. Har ikke satt noen tidsfrist. Om jeg når det om en eller tre måneder spiller ingen rolle. Det tar tid å legge om livet sitt, og jeg føler at jeg er på god vei. Forsøker å finne en middelvei som jeg kan leve med over tid.
I dag fikk jeg tilbud om ny jobb!!! Det er en jobb som psykiatrisk sykepleier i en liten kommune i Finnmark. Jeg har fått tilbud om lønn under videreutdannelsen, flyttegodtgjørelse, og lønnstrinn 37. Jeg har nå lønnstrinn 28. Det vil si 3.000,- mer i måneden. Jeg har bestemt meg for å ta videreutdanninga i psykiatri til høsten, så dette tilbudet er jo kjempebra! Jobben høres utfordrende og spennnede ut. På minussiden så må jeg jo flytte fra Tromsø. Jeg føler nå at jeg akkurat har begynt å trives i byen, har bygget opp et sosialt nettverk og nyter godt av mange tilbyd her. Men jeg vet jo at vi ikke har råd til å kjøpe hus eller leilighet her. Der jeg har fått tilbud om jobb går husene for under 500.000,-. Det er en fjerdedel av prisen i Tromsø.
Jeg må nok fintenke på dette en liten stund til. Har planer om å skrive brev til min arbeidsgiver og høre om de kan matche dette tilbudet. Vi får se hva som skjer!
Må bare fortelle om gårsdagen. Mannen min hadde kjøpt potetgull og en stor plate sjokolade. Den stod fremme på bordet hele kvelden uten at jeg tok en eneste bit! Det krevde ikke særlig viljestyrke heller! Jeg tok meg et eple og et par knekkebrød istedenfor og var like fornøyd! Hmmm... noe har skjedd med hodet mitt! :)
Ha en kjempefin dag alle sammen!
Klemmer fra Beate
ENDELIG TILBAKE OG KAMPKLAR!
Jeg må bare få takke alle som har støtta meg disse dagene!!!!
TUSEN TUSEN MILLIONER TAKK!!!!
Jeg er tilbake og klar for en ny dyst! Har lagt en ny slagplan, grublet på grunner til at jeg vil slanke meg, sett litt på hva som har fungert og ikke fungert. Stort sett har jeg tenkt og grubla masse!
Her er min nye slagplan:
- 5 måltider om dagen, ALDRI hoppe over frokost!
- spise mye frukt og grønnsaker
- spise variert så jeg ikke blir drittlei maten
- trene 3 ganger i uka. Variere mellom styrke og kondisjon.
- fortsette å drikke masse vann
- unne meg en utskeielsedag i uka (lørdag). Da er alt lov.
- trene meg opp til å si NEI og ikke påta meg alt for mange oppgaver på jobben og ellers
- hygge meg i godt selskap blant venner, mann, og andre.
- sette av tid til meg selv hvor jeg slapper av, koser meg med en god bok, egenpleie, ettertanke, eller andre ting jeg har lyst til å gjøre.
- se meg selv i speilet hver dag og si til meg selv at jeg er flott og dyktig.
Ja, dette er slagplanen min! Jeg har ikke lyst til å rase ned i vekt. Skal forsøke å ikke veie meg hver dag. I morgen skal jeg kjøpe meg et målebånd og ta mål av kroppen min.
Jeg fant ut ganske mye disse dagene med grublinger. Jeg har egentlig litt skrekken for å bli tynnere! Det høres kanskje rart ut. Det handler mye om at jeg må venne meg til et annet bilde av meg selv. Jeg har brukt så mange år på å venne meg til tanken på at jeg er stor, og hvordan andre mennesker møter meg. For tro meg, de møtte meg på en helt annen måte da jeg var i "normal" størrelse. Etter at jeg ble stor har jeg måtte finne andre ting som jeg aksepterte meg som; jeg var reflektert, sterk, dyktig, kunnskapsrik, flink på jobben, støttespiller for venner, den som lyttet. Det var slik jeg også ble oppfattet av andre, for å "veie opp" for at jeg var stor.
Jeg tror jeg er redd for hvordan andre mennesker vil oppfatte meg når jeg går ned i vekt. Men mest er jeg redd for hvordan jeg vil oppfatte meg selv. Jeg tror livet mitt vil endres på mange måter, og jeg må bare stålsette meg for det. Men jeg vil dette!!!
Jeg har nå fri i 2 dager fra jobben. Skal på jobb igjen på fredag, og deretter har jeg fri igjen i helga. Det skal bli deilig!!!! Jeg skal kose meg, slappe av og pleie sjela mi!! (Jaja, jeg er litt sær av og til.) I går var Oriane og jeg og trente spinning! Rumpa mi er sår og jeg så ut som en stranda hval! Jeg slet virkelig! Men jeg gir ikke opp! Det var godt etterpå. Tenkte jeg skulle trene igjen torsdag og lørdag.
Ha en kjempegod dag alle sammen. Dette innlegget ble ganske langt, men det kunne ha vært lengere! :)
Mange klemmer fra Beate
fortsatt pause fra slankinga!
Heisann!
Jeg har fortsatt pause fra slankinga! Allikevel måtte jeg innom og oppdatere litt. Gammel vane vond å vende osv... hehe! Gidder ikke å skrive hva jeg har spist for det er et sørgelig kapittel. Det har vært pizza, cheeze doodles, cola på boks, sjokolade, ingen frukt eller grønnsaker. Men noen vaner sitter godt. Jeg drikker fortsatt mye vann. Synes det er mye bedre enn brus. :)
Det ble ingen tur på meg til Oslo i går. Pasienten var for dårlig til å reise. Men vi skal forsøke igjen neste mandag. Egentlig er jeg bare glad. Ser for meg at det kommer til å bli en slitsom reise.
Jeg sitter nå og lurer på en ting. I det siste har jeg fått mange kommentarer fra folk om at de ser at jeg har gått ned i vekt. Jeg får masse tilbakemeldinger fra mannen min som er storfornøyd med at jeg er blitt mindre. (Han gråter en skvett over at puppene har minsket, da). Jeg passer klær som jeg ikke har brukt på flere år, og mange av mine favorittplagg er litt vel store nå. Jeg har gått ned nesten 10 kilo på litt over 2 måneder. SÅ HVORFOR I ALL VERDEN ER JEG MØKKA LEI HELE SLANKINGA?
Jeg har virkelig lyst å slanke meg, og jeg har lyst på barn. For at jeg skal kunne bli gravid, så må jeg slanke meg! Jeg vil bli sunnere og slankere, slippe å gå i BB avdelinga og handle klær. Jeg vil gå ut og få oppmerksomhet fra menn! Jeg vil møte nye mennesker og gamle kjente og føle meg vel! Hva er det som stopper meg????????
Jeg skjønner ikke dette. Skal ta tia til hjelp og se hvordan det går. I dag skal jeg på spinning sammen med Oriane. Gleder meg til det!!! Motivasjonen til å trene har jeg ikke mista.
Jeg tror jeg virkelig må spørre meg selv hva som var grunnen til at jeg la så mye på meg. Hva er det jeg prøver å "pakke inn" med alle mine ekstra kilo? Hva er det som holder meg igjen nå? Det må jo ligge noe annet bak?
Beate trekker seg stille tilbake i grubleboksen. Kommer tilbake snart.
Klemmer
Tar meg en pause!!
Heisann!
Jeg har funnet ut at jeg skal ta meg en pause fra slankinga. Føler meg ikke motivert til å fortsette nå. Kjenner egentlig at jeg har slitt i hele januar. Det har vært kjempetungt å motivere seg selv til å spise sunt og magert. Føler også at jeg er litt for mye fokusert på slanking.
Jeg sliter også en del på jobben, og har funnet ut at jeg skal prioritere å samle krefter til å takle jobben. Det er nok i grunnen jobben som har mye av skylda for min manglende motivasjon. Jeg er helt utslitt når jeg kommer hjem på ettermiddagen, og jeg kjenner at jeg må lete etter kreftene for å takle en ny dag. Har i hele januar slitt med søvnproblemer, ligger på natta og grubler over tusen ting.
Jeg har fortsatt planer om å trene, og jeg skal forsøke å spise sunt og normalt til måltidene, men jeg kommer ikke til å nekte meg noe hvis jeg har lyst på det. Jeg skal heller ikke veie meg nå. Kanskje klarer jeg å samle litt styrke til å fortsette. For jeg har ikke gitt opp, jeg må bare innvilge meg en pause. Jeg får se hvor lenge jeg trenger det.
Mandag reiser jeg til en liten plass utenfor Oslo med en pasient. Er tilbake torsdags kveld. Regner med at jeg vil bevilge meg en litt lengere pause enn dette.
Hade bra sålenge alle sammen! Håper dere står på videre! Men husk for all del det som jeg glemte..... nemlig å ta godt vare på dere selv!!
På gjensyn.
Klem fra Beate
Ps: var å trente i dag stram opp sammen med Oriane. Det var slitsomt men deilig! Og selskapet var fortreffelig!!!
forsov meg!
Heisann!
I dag forsov jeg meg kraftig! Jeg skulle på spinning time med Oriane. Vi skulle møtes klokken 16. Gjett når jeg stod opp? Jo klokken 16!!! Jeg har sovet 14 timer i natt! Helt utrolig! Skjønner ikke hva som går av meg.
Har de siste dagene hatt det kjempetøft på jobben. Jeg er fortsatt eneste sykepleier i avdelinga, og det er en million ting å gjøre! I tillegg må jeg gå inn i alle uro-situasjoner med alle pasientene på jobben. Føler meg som en vaskefille som bir slangt hit g dit, og jeg går hjem hver dag etter jobben med tusen ting som jeg ikke har fått gjort! Mandag reiser jeg til Oslo med en pasient. Det blir oppfølging døgnet rundt i 4 dager.
Slankinga går litt tregt for tia. Jeg er ikke motivert i det hele tatt. Har bare lyst å spise snop og drikke brus. Trening går helt fint, det synes jeg er morsomt. Men jeg er dritt lei grovbrød, frukt og "sunn" middag. Huff, dette er ikke lett. Spiste grillet kyllingspyd med ris ute i går. Det er jo heldigvis ikke den mest fetende maten jeg kunne skeie ut med. men på kvelden byttet jeg ut brødskiva med cheeze doodles! Ikke bra!!! Den har ligget i skapet og ropt på meg i 2 dager! Jeg spiser fortsatt grovbrød til frokost og lunsj med fiskekaker, kyllingpålegg, eller mager leverpostei. Spiser også yoplait 0,1% yoghurt.
Tross alt er jeg fornøyd over fortsatt å være under 90 kilo! Er heller ikke lei trening. Så da får det bare gå litt saktere i svingene en stund til jeg klarer å skjerpe meg for fullt igjen. Jeg kan ikke slutte helt å unne meg noe! Jeg har snart slanket meg 10 kilo. Jeg veide jo 99 kilo i høst. Det merker jeg tross alt på klærne! (Forsøker å muntre meg selv opp litt).
Klem fra Beate
Dette må jeg gjøre flere ganger!!
Heisann!
Ja i går kom jeg meg endelig på SATS og trene. Det var ikke så ille som jeg hadde trodd! Jeg er ganske støl i lårene i dag, men jeg kjenner iallefall at jeg har trent! Jeg trente sammen med Oriane, og det var også første gangen jeg traff henne. Det var kjempekoselig! Fredag har vi planlagt å trene spinning.
I dag dro jeg på butikken og handlet mat rett etter jobben. Det var IKKE så lurt! Jeg hadde ikke spist siden klokken 11 på formiddagen, så klokken 16.30 da jeg var i butikken var jeg kjempesulten! Før jeg visste ordet av det så hadde jeg trylla i meg en topp ris, og samtidig handlet inn en pose cheese doodles! Jeg tror jeg har kommet litt ut av det med planlegging av måltidene etter helgas utskeielser. Det gikk alt for lenge mellom lunsj og middag! Okei, det skal ikke gjenta seg! Eller rettere sagt, jeg skal forsøke å unngå at det skjer igjen. (Kan jo ikke ta for sterke ord i munnen. Kjenner meg selv litt for godt. :))
Dagens meny:
07.00: 1 skive grovbrød m. fiskekake, 0,1% yoghurt (spiste halve)
11.00: 2 skiver grovbrød m. fiskekake
16.30: 1 topp ris sjokolade
17.30: fjordland stroganoff gryte m. ris
Jeg satser på at morgendagen går bedre!
Tusen tusen takk alle sammen for bursdagshilsningene! Det varmet virkelig! Jeg var både sliten og deppa da jeg kom hjem fra jobben på mandag, så det var ekstra hyggelig med så mange gratulasjoner!
I dag skal jeg hvile på sofaen, og i kveld kommer en arbeidskollega på besøk.
Kos dere alle sammen!
Mange klemmer fra Beate
G*R*A*T*U*L*E*R*E*R
Flott jobba!
Klem fra Rita
Du sprudler ser jeg. ;) Ja, selvtillitt er absolutt sexy - og noe menn legger merke til.
Det jeg tenkte å si var at når dere flytter så være forberedt på at den første vinteren kan bli litt tøff og uvant. Mørketiden er litt ekkel første gang. Etterpå går det bedre. ;) Sommeren er nyyydelig. Greit nok at det er ganske mange dager med grisevær... men det er nesten ingenting som slår det å gå tur på gammel snø i t-skjorte på fjellet i mai. For å akklimatisere seg for vinteren hjalp det meg å være mye ute... Prøv å komme ut en tur et par ganger i uka så blir ikke vinteren så tung. Hele nordnorge er kjempefint for alle som liker å gå turer eller å fiske. Anbefales på det sterkeste.
Ellers så er det bare å forberede seg på å kjøre milevis til butikker med dårlig utvalg. Ett av stenene jeg bodde var det 3mil til nærmeste(!) bensinstasjon... Man blir uavvergelig postordrekunde... ;)
Klem.
... og hvis du lurer på noe så er det bare å spørre... Jeg har riktignok ikke bodd fullt så langt nord, men jeg har bodd 5 år som innflytter i Troms. ;)