← Alle dagbøker
asta
56 år174 cm82 innlegg
2002
0 følgere
Start91,4 kg
Sist80,8 kg
Endring−10,6 kg
BMI nå26,7
📉 Ned 10+ kg📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka flax med ny vekt????
Vet ikke helt om vekta stemmer helt siden dette er en ny en, men det er også digitalvekt. Men jeg FØLER at det kan være litt rett ettersom jeg har hatt det så travelt siden jeg kom hjem til Norge at det ikke har blitt tid til så mye spising. Det er deilig å være hjemme, men fryktelig kaldt!
Får også kommentarer på at jeg har tatt av siden sist, og det er alltid gøy.
Håper dere alle nyter sommeren, selv om den foreløpig ikke er veldig varm.....
Nå tar jeg sommerferie.....
Vel, nå får jeg tallenes klare tale, selv om jeg ante hvordan det kom til å gå. Har ikke klart å ta meg inn etter at jeg ikke klarte målet jeg satte til 17. mai.
Så det er ikke akkurat slanking jeg holder på med for tida.
Jeg tror jo at kiloene skal fortsette å rase av helt av seg selv, men jeg må nok innse at det må ligge mer planmessig jobbing og selvdisiplin bak skal jeg klare de siste 8 - 10 kiloene. Og det har det ikke vært de siste to månedene.
Jeg hadde et ønske om å være 78 kg. idag, og trodde det var et realistisk mål, men sånn gikk det ikke. Og det verste av alt er at jeg har kun meg selv å være sint på. Irriterende!!!
Så nå reiser jeg hjem til Norge neste uke, og gleder meg stort på tross av de extra kiloene. Det er jo allikevel -10 kg. fra i fjor sommer og sist jeg var hjemme!
Vet ikke om jeg får tid til å komme inn her noe i løpet av sommeren, men skal komme sterkt tilbake til høsten, klar for å jobbe med de siste kiloene. Og da skal Jeg klare målet mitt til jul!!!
Ønsker dere alle en deilig sommer, og så får vi prøve å velge de letteste alternativene på is- og grillefronten!
for dere....
som tror at jeg har sluttet å veie meg, så har jeg ikke det altså!!
Hver onsdag veier jeg meg, men nå har det sett veldig likt ut veldig lenge, synes jeg.. Stabilt er det ihvertfall på vekta!
Det er vel ikke akkurat slanking på et veldig hardt nivå jeg bedriver med akkurat nå,nei. Jeg har en veiing igjen før jeg skal hjem til Norge, men så tror jeg at jeg heller kommer sterkere igjen til høsten for å gå målrettet igang på de siste 8 kg.....
Litt ergelig er det å ikke ha nådd målet sitt på 78 kg. før sommeren, men lite jeg kan gjøre med det nå. Det betyr bare at jeg må passe meg extra godt i sommer.
Ha en "wonderful" onsdag! Fra en bittelitt deppa Asta
32 år idag!
Ja, idag har jeg bursdag og har foreløpig hatt en fin dag, med frokost og presanger på senga. Løp ut på badet for å veie meg før gjengen kom lurende opp trappa(siden det jo tross alt er veiedag idag!), men batteriet røyk etter å ha sett 81.8, så da gir jeg meg selv lov til å veie meg imorgen.
Kanskje ikke like lurt ettersom det blir å ut og spise ikveld, men! Skal ihvertfall nyte dagen, det er fint vær og vi planlegger en dag på stranden. Kan det bli bedre??!
På gang igjen..
Jeg føler virkelig at jeg har klart å skjerpe meg, og idag gikk jeg opp på vekta, og da viste den 81.4 igjen.
Men tar ingenting for gitt, og jeg tviholder på fast veiedag hver onsdag, så tallene idag er uoffisielle...
Har fått vært mer i bevegelse, bla. hatt to lange, raske turer og to aerobictimer i uken som gikk. Imorgen skal vi spille beachvolleyball, og der går det ihvertfall med masse svette i 30 grader!
Det hadde vært ufattelig dårlig hvis ikke jeg hadde klart å skjerpe meg de siste tre ukene som er igjen før jeg skal hjem, så nå skal jeg stå på videre!!!
Ha en god mandag alle slankiser!
aaaarrrgggh!
Jeg har KUN meg selv å takke. Og jeg som hadde et håp om 80 blank til 17. mai. Nå fikk jeg meg et skikkelig spark i rævva, og det var gjerne det jeg trengte.
Har drevet og dinglet rundt på samme vekt lenge nå uten å rikke meg, men nå fikk jeg det svart på hvitt.
Så ikveld starter jeg med en real lang rask gåtur, og så skal jeg på aerobicen imorgen, og så er det full skjerpings fremover.
Det er 3 og en halv uke til jeg skal hjem til gamlelandet, og da hadde jeg egentlig som mål 78 kg. Ser at det nok blir tøft å klare, men det er lov å prøve seg!
Jeg skal også melde meg på i konkurransen hos Pernilla. Alt som kan hjelpe, selv om vinnerprognosene mine ikke er de helt store med den sneglefarta!
skjerpings!!
Jeg holder på å prøve å stramme inn tøylene igjen etter en laaang helg med mye god mat og drikke. Utrolig hvor fort det sklir ut!! Akkurat som når en begynner å spise usunt, så gir det "lov" til å fortsette med det..?? Og det verste av alt er jeg virkelig føler meg kvalm og uvel etter å ha feks. spist den isen jeg EGENTLIG ikke hadde knallyst på.
Ellers ikke mye nytt, prøver å tenke langt frem og håper at jeg klarer å ta av de siste 8 kiloene (flere nå, kanskje?)før jul. Men jeg er noe sløv med trening for tiden, det blir for lite bevegelse. Jeg må skjerpe meg!!!
sneglefart......
Det SNEGLER seg nedover. - 200 gram på ei uke. Ikke akkurat slik at det lukter svidd i svingene her, nei!
Ser at jeg ikke er alene om å ha det sånn for tiden, og mitt store mål om å komme under 80 til 17. mai, må jeg nok se langt og lengselsfullt etter....
Vi får ha en hæærrlig 17. mai allikevel. Heia Norge!
halvhjerta?
Bare en rask tur innom, er ikke så mye som skjer for tida. Kanskje også derfor jeg ikke merker noe på vekta? Men det positive er at jeg føler meg i mye bedre form enn jeg har vært på lenge, og da kan jeg kanskje snart få opp forbrenninga? Føler at det har blitt mye soving og lite energi i det siste, så satser på at det kan hjelpe.
Ellers var det gøy å handle tøy forleden og merke at jeg kunne gå ned to str. enn tidligere, og det er nesten litt utrolig!
Men prøver, kanskje litt halvhjertet, å stå på videre...
stabilisering???
Veiedag igjen:
-det er kanskje stabilisering dette heter? Det virker som om vekta har LIMT seg fast på 81.8, og nekter å rikke seg....Det begynner å spøke for målet mitt til 17. mai med å komme under 80 kg.
Men, jeg har IKKE gitt meg, og kommer til å fortsette jevnt og trutt og så satser jeg på at vekta tilslutt må gi etter, og vise meg et finere tall. Har ikke fått trent noe særlig pga. litt klein form i det siste og det kan selvfølgelig spille inn.
Jaja, ellers begynner jeg å bli lei av å gå og hangle, og lengter etter å bli frisk og rask igjen. Pencillinkuren virket bare til et visst punkt, så sannsynligvis er det en virusinfeksjon jeg sliter med. Nok sykdomsprat!
Ha en slankende onsdag!
kur...
Det er mandag morgen og idag er det bursdag for minstemann på 3 år. Klarte meg rimelig greit gjennom bakingen, men det ble litt smaking.
Var hos doktoren på fredag, og er igang med en pencillinkur på 10 dager. Merker at jeg ikke får trent noe særlig, tror det har innvirkning på at vekta står bom fast. Gleder meg til formen blir bedre og jeg kan få svetta litt!
godnatt!
Ja, tenk nå ligger alle dere og sover søtt i sengene deres i Norge, mens det ennå er kveld her i Bush-land. Jeg er alene som bruker på denne siden, noe som er ganske vanlig for meg.
Synes synd på meg selv idag - er blitt syk igjen, snufser, har vondt overalt og feber. Ble vel ikke skikkelig frisk etter siste økt for to uker siden. Kanskje jeg får komme meg til doktoren imorgen? Spisingen går i hytt og pine akkurat nå, men prøver å tenke sunt allikevel..
Jaja, ha en god helg medslankere!
Aaargggh!
AArrghghhh!
Nå må jeg nullstille igjen, og stramme inn. Det er så fort å slappe av når man har klart å gå ned en del, og tenke at "jeg kan jo unne meg litt". Men litt blir fort til mye....Og å ikke gå ned NOE på ei uke er litt kjipt.
Og så er jeg langt ifra fornøyd ennå. Har ennå en del berømmelige ringer (ca. 8 kg.)rundt livet som ikke ser noe pent ut! Det rare er at nå når jeg føler at vekta står stille, så får jeg masse kommentarer på at jeg har tatt av. Uansett er jo det gøy.
Nå er jeg ihvertfall fit for fight igjen, og begynner med å få ut sinne/frustrasjon med husarbeid. Idag hadde jeg virkelig vaskeånden over meg. Det skjer ikke ofte, så det gjelder å smi mens jernet er varmt!
må spy???
Grunnen til at jeg føler at jeg må spy litt, er at vi tok en lettvint middag idag og bestilte pizza. Jeg spiste to stykker, men merker at det er heavy kost for magen og blir litt sånn uvel etterpå. Og det verste av alt er at nå er jeg sjesken på alt mulig tull: is, sjokolade etc. Derfor måtte jeg
bare se å komme meg inn her slik at ikke "skaden" blir verre..
Synes forøvrig foreløpig det går bra med måtehold, og jeg føler ikke at jeg er på "slank" hele tida. Har et normalt liv allikevel. Og så vil jeg ALDRI;ALDRI bli så tung som jeg var igjen, hvis ikke jeg blir gravid igjen da??!
Jaja, det er godt det er mandag imorgen, og normal gjenge. Tror vi får ta noe fisk til middag imorgen....
gira for tida
Jeg sliter for tiden med å få i meg nok mat, ettersom jeg ikke har matlyst ennå. Et veldig uvanlig fenomen for meg ihvertfall!!!
Ellers er jeg veldig gira for tiden og er klar for å komme under 80. Det hadde vært fantastisk godt å se 70 tallet før 17.mai. Det hjelper også på motivasjonen å gå i shorts/t-skjorte, og føle seg mye lettere enn ifjor sommer...
Maten gidder jeg ikke lenger å skrive ned, det går stort sett i det samme: spiser masse frukt og grønnsaker, og prøver å spise mindre enn før.
Nå er det snart helg igjen!!
Håper du får det fint når du kommer tilbake til Norge. Jeg syns du skal tenke mer på de kiloene du har gått ned, enn de du har igjen. Du har jo vært kjempflink!!!
Sommerklem fra Blåklokka