← Alle dagbøker
diarist.Alias

aspartam

54 år170 cm28 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start88,0 kg
Sist85,5 kg
Endring−2,5 kg
BMI nå29,6
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
29. mai 200115. februar 2002
85,5 kg

Snart 12 uker

Nå er jeg nesten 12 uker på vei, og jeg har lagt på meg to kilo så langt, noe jeg synes er helt ok.

Jeg er delvis sykemeldt pga kvalme og oppkast. Jeg er gravid for fjerde gang siden 1997, og det begynner å ta på. Hallo - sliten!

Sist gikk jeg opp 8.7 kilo i løpet av svangerskapet, men jeg startet med 7 kilo mindre denne gangen, så kanskje det blir mer oppgang. Heldigvis pleier jeg å være tilbake på førgravid vekt kort tid etter fødselen, så jeg tror dette blir bra!
83,5 kg

Jeg er gravid!

Og denne gangen veier jeg 7-8 kilo mindre enn sist jeg ble gravid. Det er ganske deilig, det!

Forrige gang gikk jeg opp 5 kilo de 12 første ukene og 3.5 kilo de siste 30 ukene (gikk to uker på overtid :). Denne gangen håper jeg at jeg skal klare å holde vekten de 12 første ukene (mao spise sunne ting istedetfor usunne ting for å holde kvalmen i sjakk), og så er det egentlig greit resten av tiden.

Jeg skal ikke _slanke_ meg mens jeg er gravid, men jeg skal forsøke å spise sunt!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias April9. januar 2002
Gratulerer så masse, det var vel en flott nyhet, både at du er gravid, og at du starter så mye lettere enn siste gang. Vet ikke om det er andre eller tredje gangen din, men tror man legger på seg mest første gangen for da er man liksom bare gravid og det er man hele tiden. Neste gange er man mer seg selv, og så er man gravid i tillegg.... Kanskje man ikke spiser så mye da. I hvertfall lykke til!!! April
83,5 kg

Jojo-slanking

Heisann, mens dere har vært flinke og gått sakte men sikkert ned, har jeg vært en snartur oppe på 87 (!) kilo! Kvelden før jeg veide meg, var jeg så full av vann at tærne mine kjentes som sprengte smågriser! Da bestemte jeg meg for at dette går ikke lenger! Motivasjonen forsvant som dugg for solen for en stund siden, særlig fordi jeg har skadet et kne, så jeg har ikke fått trent på lenge.

Nå skal jeg ta meg sammen! Jeg når nok ikke det opprinnelige målet på 69 kilo før jul, men jeg skal prøve å nå 75 innen det, så får jeg heller satse på å få se 60-tallet før sommeren!
83,0 kg

Det går opp og ned her i verden

Jeg har tatt en liten pause med dagboken (og slankingen...) i en periode, for jeg motivasjonen begynte å gå litt i dass...nå skal jeg prøve å ta meg skikkelig sammen!

Jeg merker at det er andre som også har tatt seg pause, men jeg håper dere kommer tilbake igjen snart med masse motivasjon (som dere kan dele med meg..haha)!
82,0 kg

Vroom vroom!

Nå går det fort her! Tipper det stopper litt opp nå.

Både i dag og i morgen skal jeg ut på arrangementer med gratis øl og mat/snacks, og det blir en prøvelse! I morgen skal jeg ut på byen etterpå, så da blir det nok mer å drikke.

Menyen i går:
Frokost: 2 skiver solsikkebrød med magert pålegg (200 kcal)
Lunch: Suppe fra Confecta og noen Rispinos (70 kcal)
Middag: Karbonade og Røsti-poteter (ca 600 kcal)
Kvelds: Iskrem (200 kcal) (melkerasjonen, haha)
Sum: 1070 kcal

Trening: 15 min styrke + 30 min Power Rider

Takk for oppmuntringen i går og beklager at jeg ikke har fått kommentert noen dagbøker i det siste. Jeg lover å komme sterkere tilbake!
82,5 kg

Det er så gøy!

Endelig løsnet det! Nå har jeg gått ned over fem kilo, og det er under 10 kilo til jeg når normalvektområdet mitt (65-74.1 kilo, målt på GR-kurs og basert på min kroppsbygging).

Jeg merker det så godt på magen. Den henger mye mindre. Da jeg målte første gang, var det 3 cm fra "bretten" under magen og ned til der magen begynte å svinge oppover igjen. Nå er det bare 1-1.5 cm, og jeg er definitivt ute av klubben som får gratis plastikkirurgi på magen (må være minst 2 cm)! Dessuten har livvidden krympet 8 cm!

Det ble litt vel mye godis sist helg, men siden jeg ikke har tenkt å være på slankeren resten av livet, så er det (jaffal for meg) viktig å kunne spise godterier innimellom uten at det blir for mye eller at jeg ser på det som en sprekk.

I tillegg ble det litt popcorn i går *bekjenne, bekjenne*

Gårsdagens meny:
Frokost: 1 nutrilettbar (210 kcal)
Lunch: 1 nutrilettbar (220 kcal)
Middag: Wok (ca 600 kcal)
Fy: popcorn (350 kcal)
Sum: ca. 1400 kcal

Trening: 15 min styrketrening + 30 min Power Rider
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli29. august 2001
Så strålende nedgang da, aspartam!

Totalt sett ble jo ikke dagen i går så ille da! lITT KAN MAN UNNE SEG, SÅ LENGE MAN IKKE ER REDD FOR Å SE AT VEKTA GÅR LITT OPP IGJEN! ops! CAPS locken på PCn er ikke helt god!

Faktisk er det ikke stor forskjell mellom oss i vekt nå! jeg rykket jo ned i helgen, og det hadde ikke vært meg i mot å gjøre det igjen! Og helt enig...så deilig å se centimetrene forsvinne...for alltid!

Stå på videre, aspartam!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Isa29. august 2001
Så flott da !! Og gratulerer med nedgang !

Som du sier, vi kan ikke være på slankern resten av livet, så det må være lov å unne seg litt innimellom !

Isa
c.AuthorAlias Amorica29. august 2001
Hei!

Gratulerer med flott vektnedgang!

Jeg sybes du har en fin holdning til hvordan slanketiden skal være. Litt snop av og til gjør ingen skade bare det ikke er lørdag hele uka!

Stå på videre! Du når nok ditt mål!

Klem fra Amorica
84,0 kg

Jeg gir ikke opp!

Tusen tusen takk for støtten jeg fikk i går! For hvert innlegg jeg leste, steg motivasjonen. Akkurat nå tenker jeg at for hver dag som går uten nedgang, desto større blir den når den kommer!

Gårsdagens meny:
Frokost: 1 skive solsikkebrød med lett Philadelphia (100 kcal)
Lunch: 1 skive solsikkebrød med lett Philadelphia (100 kcal)
MM: 1 Pære (50 kcal)
Middag: Fisk i folie (450 kcal)
Kvelds: Lavkalori sviskedessert fra Heistad og cafe au lait (250 kcal)
Sum: 950 kcal

Trening: 15 min styrketrening og 40 min Power Rider

I dag skal jeg sørge for å få i meg mer kalorier slik at forbrenningen ikke går i dass. Så til fredagskos blir det popcorn og LoGo-sjokolade (hvis jeg ikke er for mett etter sommerkoteletter og bakt potet)!

Dessuten har jeg forsøkt å lage gele av Confecta sin eplesaft. Vi får se hvordan den blir! Gele uten vaniljesaus er jo ikke det samme som gele *med* vaniljesukker, men hvis geleen blir vellykket, så er det jo snakk om godsaker med under 10 kcal pr porsjon!

Ha en fin og lett fredagskveld alle sammen!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tusta24. august 2001
Hei Aspartam og takk for hyggelige og oppmuntrende ord i dagboka mi. Det er godt å få slike meldinger når man er nede. Godt å bli sett og tatt vare på av dere andre med-slankere.
Humøret mitt har steget en del gjennom dagen i dag. Og grunnen til det er nok disse kommentarene som jeg har fått. Så tusen takk for dine ord til meg.

Det er vel viktig å passe på å få nok kalorier i seg. Selv om det faktisk er lettere på mange måter å innta for få kalorier når man først slanker seg. Synd at det ikke blir rett da. Men å stoppe forbrenninga er jo lite hensiktsmessig for oss. Det vil jo også gjøre det umulig for oss å noensinne gå tilbake til normal spising da.
Hvor høyt tror du inntaket av kalorier bør være for at forbrenninga ikke skal bli redusert? Tror du 12 - 1300 kalorier om dagen er nok?
Jeg prøver å holde meg mellom 1000 og 1200 kcal. om dagen, og selv om det kanskje er litt lite med 1000 så er jeg så lite flink til å holde slike grenser at jeg bare må sette grensen litt lavt. Det er sjeldent jeg klarer å holde meg der nede, for jeg har noen små sprekker både titt og ofte. Men, det er sprekker som egentlig ikke gjør så mye. Så lenge vi tross alt går nedover, så har vi vel ikke så mye å klage over.
Nå er det jo ikke så lenge til jeg går forbi deg. Det er jo i for seg ikke noe mål det, men selvfølgelig, det er alltid morro å ta av seg mer enn det mine "konkurenter" gjør. Heldigvis så er det jo ikke slik her at bare en kan klare å bli slank. Vi kan jo bli slanke hele gjengen, hvis vi bare står på og ikke gir opp.

Lykke til med Gelen din. Kan ikke du fortelle meg hva framgangsmåten er, hvis den lykkes? Jeg kunne godt kjenne til noen godsaker med så lite kalorier pr. porsjon.

Håper du får ei fin slankehelg, og at vekta di beveger ser rett vei.
Klem ifra Tusta.
84,0 kg

Trenger oppmuntring!

Jeg går og venter på mensen, og jeg blir bare sintere og sintere. Jeg har aldri vært spesielt plaget av PMS, men nå...jeg bare håper at noen skal irritere meg, slik at jeg kan eksplodere i fjeset på dem! Jeg føler meg helt tullete!

Er det noen andre her som føler at de går på pillekur? Om morgenen tar jeg 4 CLA-kapsler, 3 nattlysolje, 2 tran, 2 jern, 0,8 mg folsyre. I tillegg tar jeg periodevis 5 kapsler med bukkehornkløver for å øke melkeproduksjonen. Midt på dagen tar jeg periodevis 5 bukkehornkløver. På kvelden tar jeg 4 CLA, 3 nattlysolje og 5 bukkehornkløver. Fordelen er at jeg får i meg en liter vann om dagen bare pga tilskuddene!

Ellers synes jeg det går trått nå, så jeg kunne trenge en liten påminnelse om at en gjerne får et hopp nedover etter en periode med stillstand!

Gårsdagens meny:
Frokost: 4 Ryvita med lett pålegg, 1 kopp Confecta sjokolade (300 kcal)
Mellommåltid: 1 pære (50 kcal)
Middag: vegetarwok (650 kcal)

Sum: ca 1000 kcal

Trening: vel 1 times gåtur
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Becky24. august 2001
Joda du må bare stå på..for som du ser her inne har de fleste en stopp underveis ja..og de pleier å gjøre et hopp etterpå. Nå er jeg såpass fersk at jeg enda ikke har fått en slik stopp..enda(!) , men jeg går liksom bare og venter på den. ER jo nesten litt for godt til å være sant at vekta har gått litt ned hver gang!
Så mist ikke motet..snart ser du at vekta gjør et kjemphopp!
Sender masse motiverende tanker og håper du får en super helg!
Klem fra Becky
c.AuthorAlias tutu23. august 2001
Heisann..

Hvis du ammer, så kan du enten prøve fenikkelte eller amme te.(ammete er fenikkel, karve og anis).
Fenikkel te skal og virke slankende og hjelpe på kolikk. Barnet får i seg fenikkelen i fra melka. Jeg syns det hjalp på melkeproduksjonen da jeg amma, Drakk 4-5 kopper fenikkelte om dagen.

Og du, en går som regel ned litt etter en stillestående periode. Så ikke gi deg. Det kommer nok.
Klemmer og goe tanker fra tutu
c.AuthorAlias abelone23. august 2001
Hei og hopp!!!!

Du gjør alt riktig. Ikke mist troen på det!
Jeg er helt sikker på at du raser nedover snart og tar meg igjen før jeg vet ordet av det.
Vær tålmodig og bit tenna sammen!!!!

Abby
c.AuthorAlias Minelli23. august 2001
Hei aspartam!

Takk for hyggelig ord i dagboka mi...jeg håper virkelig at du er sanntenkt. BMI under 30 til mandag hadde vært kjempefint! Det er nok ikke jeg, men Jenta*S* som leder -7-konkurransen, men så er jo hun på rensekur og bare drikker omtrent, så det blir spennende å se i neste uke da disse "renserne" får stabilisert vekten!

Pillekur, ja! Jeg tar CLA, allergipiller, P-piller, DHEA-piller og Omega-3. Nå har jeg imidlertid kuttet ut omega-3 en stund så lenge jeg får i meg CLA. Ellers innbiller jeg meg at det blir litt mye fett. Sikkert ikke, men jeg er nå litt tullete på det punktet! Hva slags CLA tar du da, siden du spiser så mange om dagen? Jeg tar kun 6 stk!

Se i dagboka mi...der ser du at man gjør faktisk av og til rykk nedover etter at man har stått stille! Det er bare å stå på videre og smøre seg med tålmodighet. DU GÅR NED SÅFREMT DU FORTSETTER Å VÆRE FLINK!!!

Kan du ikke prøve å spise en lunsj i løpet av dagen? Det er mye bedre for forbrenningen enn to store måltider. Det beste er å spise litt med 3-4 timers mellomrom!

Hold ut, aspartam. En dag kommer nemlig lønna for strevet!

Klem fra Minelli

c.AuthorAlias Tavannda23. august 2001
Jeg synes menyen din høres veldig bra ut og som de andre her allerede har sagt er jeg også sikker på at du vil rase ned dersom du holder ut litt til, husker fra tidligere slankeperioder at jeg ato stille i flere dager for så å gå ned opptil et helt kilo. Håper dagen i dag var bra for deg!!
c.AuthorAlias Kris23. august 2001
Hei!

Nå er du der jeg var for et par dager siden. Følte at alt var dritt og vekta ville bare ikke rikke seg nedover uansett hvor flink jeg var. Men så - i går slapp det. Da gikk jeg ned 400 gram, og til i dag hadde jeg gått ned 400 til. Så ta det med ro - det kommer til å løsne snart. Det bare er så fryktelig kjedelig å vente...... HOLD UT -IKKE GI DEG!

Sender deg gode, motiverende tanker...

Klemmer fra Kris, som skjønner så inderlig godt hvordan du har det akkurat nå...
84,0 kg

*grumfle*

Heretter skal jeg legge ut alt jeg spiser, ingen bønn. Sist helg ble en eneste lang utskeielse. Kyllingvinger, Pringles, sjokolade...you name it - I ate it! I går morges var jeg over 85 kilo, men så var jeg fortsatt stinn etter helgen også, og med masse vann i kroppen.

Jeg lurer på om jeg får mensen snart. Jeg har både vann i kroppen og søtsug. Jeg fikk mensen igjen etter fødselen for nøyaktig en måned siden, så i dag er jeg på syklusdag 32. Håper syklusen kommer i orden snart, selv om jeg ammer!

Den positive får være at jeg har kommet i gang med trening igjen. Søndag kveld gikk jeg 30 min tur, i går ble det styrketrening og Power Rider, og i dag har jeg allerede gått 60 min tur. Får se om det blir tid til å trene i kveld. Det blir i alle fall noe husvask og møbelsjauing!

Gårdagens meny:

Frokost: 4 Ryvita med magert pålegg (250 kcal)
Lunch: 3 Ryvita med magert pålegg (200 kcal)
Middag: Vegetarwok (ca. 600 kcal)
Kvelds: Sjokoladepudding laget med Confecta og melk (70 kcal)
Sum: Cirka 1120 kcal

Trening: 15 min styrketrening + 25 min Power Rider
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kris21. august 2001
Hei!

Det er sikkert kjempelurt å skrive ned alt du spiser i løpet av dagen... det hjelper meg i allefall.
Bra at du har kommet igang med treningen - du skal se at vekta raser nedover snart :)

Klem fra Kris
c.AuthorAlias abelone21. august 2001
Hei!!!

Kroppen min var helt i ulage da jeg ammet. Mensen kom og gikk helt uten regelmessighet og jeg var premenstruell hele tiden, følte jeg igvertfall. Det tok en tre - fire sykluser før det roet seg litt. Nå har jeg ikke ammet på et par måneder og kroppen er seg selv igjen.....

Jeg er helt imponert over alt du har fått utrettet i dag. Du er kjempeflink!!!

Abelone
83,5 kg

Det går nedover! Nytt mål nådd!

Så deilig! Nå har jeg gått ned 5 kilo etter USA-turen. Eller, jeg var 92.5 kilo den dagen vi kom hjem, men fire kilo forsvant på et par dager - mye vann i kroppen!

Ellers har jeg ikke fått trenet hele uken på grunn av fall i trappen + blåslått tå, men jeg skal prøve å få kommet i gang igjen i løpet av helgen.
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias nicky21. august 2001
Heisann
og masse grattis med nedgangen. 5 kg er bra, og det kjennes på kroppen og klærne. Fort deg å bli bra, så du får begynt på trent nå da du er i siget.

Ha en fin dag

Klem fra Nicky
c.AuthorAlias Jenta*S*18. august 2001
G*R*A*T*T*I*S!!!
Så deilig med et nytt delmål i boks da!:0)
Syns du er kjempeflink,jeg!
Treningen kommer du fort igang med igjen når du blir bra i tåa igjen*S*!
Så masse lykke til videre!
Jeg følger med:0)!

Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias abelone17. august 2001
Hei og hopp!!!

Gratulere så mye med oppnådd delmål! Men du må ikke hvile på laubærene for jeg ligger rett i hælene på deg (83,7)
Håper du kommer i gang med treninga snart og at du får en riktig god helg!!!

Abelone
c.AuthorAlias Amorica17. august 2001
Gratulerer så mye med flott vektnedgang! :)) Du er kjempeflink synes jeg. Når du kommer igang med trening igjen, så kommer dette til å bli " som en lek" tenker jeg!

Vil ønske deg en riktig fin helg!
Stå på videre!

Hilsen fra Amorica :)
c.AuthorAlias Becky17. august 2001
Takk for kosleig kommentar i boka mi!:) Det betyr mye å ha slike som deg her inne!
Du er kjempeflink....jeg selv spsite nok litt mye middag i dag da..men, men..gjort er gjort....
Ha en fin helg!
Klem fra becky
c.AuthorAlias kris17. august 2001
Heisann!

5 kg er en klesstørrelse det! Gratulerer med oppnådd delmål. Da er det bare å starte på det neste da :) Vi følger spent med, så det nytter ikke å slappe av nei..*smiler*

Ha en fin-fin helg, og lykke til videre!

Klem fra Kris
c.AuthorAlias Minelli17. august 2001
Hei og hå, aspartam!

Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi. Jeg lurer virkelig på hva som noen gang kommer til å bli mitt "vanlige" kosthold. Jeg tror det må gå en del flere måneder før jeg kan si at tre små pizzastykker er vanlig, eller at 1/4 Grandiosa er vanlig! Det står det nemlig veldig lite om i alle bøker jeg har sett om slanking. Det er jo ikke der pengene ligger, det er jo i selve slankingen!

Gratulerer med nytt delmål! Håper tåa snart er bedre så du kan komme i gang og trene!

God helg!
Klem fra Minelli
84,0 kg

Host host!

Hver gang jeg har vært forkjølet, får jeg en periode med hosting etterpå, særlig når jeg skal sove. I det minste får jeg trent magemusklene, haha! Noen som har noen forslag mot hoste?

Jeg har prøvd Nutrilettbarene. Mmmmm! Jeg tror ikke jeg bør ha dem i huset!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Amorica16. august 2001
Hei igjen!

Så godt å høre at forkjørelsen er over da. Ikke ok med slik hoste, men det går nok snart over det også. Hostesaft og/eller pastiller kan vel hjelpe litt om hosten tar helt overhånd? Jeg har ihvertfall erfaring med at det hjelper å suge på noe når det glør veldig i halsen...

Nutrilettbarene ja...så du liker dem godt? Vel, det gjør ikke jeg...Kjøpte først den med sjokolade...og hva var det igjen...men den var ikke god synes jeg. I går kjøpte jeg den med peanøtt og sjokolade og det gikk ann å spise, men helt favoritt tror jeg ikke at det blir..

Har du problemer med å styre deg når det gjelder disse, så er det kanskje like greit å la de være i fred og heller spiser "normal" mat. Sundt og mager og litt mindre enn til vanlig :) Det gjør en god nytte!

Håper at du har en fin slankedag og at hosten snart forsvinner!

Gode tanker fra Amorica
c.AuthorAlias abelone16. august 2001
Hallo!!

Jeg brukte også nutrilettbarene en stund, men endte opp med å spise alt for mange av dem. Nå bruker jeg dem bare i nødstilfeller. Som f.eks. hvis jeg er i byen og ikke har spist på lenge, er på biltur etc.

Ha en fortsatt god dag!!!

Abelone
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
c.AuthorAlias Minelli16. august 2001
Hei aspartam!

Hostingen går nok av seg selv, men du kan speede opp litt med hostesaft, eller honningkamfer som man kjøper på apoteket! Men det er jo fint med litt magetrim da!

Jeg spiser ofte nutrilettbarer, men ikke mer enn en om dagen, da tror jeg fort at det sklir helt ut. I tillegg har jeg de med meg hvis jeg vet at jeg skal være ute av huset i mange timer. Da går jeg ikke glipp av et måltid, og så slipper jeg å dytte i meg ting fra bakerier og junk food-sjapper!

God bedring!

Klem fra Minelli
84,0 kg

Det var vekten sin det!

Siden flere har spurt om mirakelkremen min, svarer jeg på det først. Kremen er fra Nivea og heter Firming Lotion Q10. Jeg husker ikke hva den koster, for den slenges bare i handlekurven sammen med de andre varene, men den er ikke så dyr at jeg har lagt merke til det. Den fås på vanlige dagligvareforretninger.

Så godt å se vektnålen stå og dirre på 84-tallet. Nå har jeg gått ned fire kilo, og da begynner det å ligne noe. 2-3 kilo er noe an kan variere med etter dagsform etc., men når det er fire kilo, så har en gått ned i vekt! Tenk at nå veier jeg 6,5 kilo mindre enn da jeg ble gravid nå sist!

Halsen min føles fortsatt som et pelsdyr, så jeg får se om jeg trener i dag eller ikke. Ryggen er i alle fall mye bedre etter fallet i trappen.
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tusta15. august 2001
Hei og gratulerer med vektnedgangen. Det må være deilig å se vekten stoppe på 84 kilo. Men, det er vel ikke så lenge til jeg også opplever det. :o)
Takk for kommentaren din i dagboka. Jeg er egentlig ikke redd for å begynne på skolen igjen, det er bare av og til jeg roter meg inn i litt "redde" tanker rundt det. Jeg tror, som du skriver, at det er mulig å ta den selvtillitten og den gode følelsen som vektnedgangen har gitt meg, med meg på skolen, slik at jeg føler meg vellykket også der. Dessuten så vet jeg jo fra i år da jeg tok artium at jeg er skoleflink, så det skal nok gå greit akkurat det faglige også. Egentlig så har denne vektnedgangen gitt meg veldig stor tro på meg selv. Kanskje litt for mye? Jeg vet ikke, men jeg nyter det så lenge det varer :o)
Ha en flott slankeuke, Asparatam. Og en stor klem i fra Tusta.
c.AuthorAlias modah15. august 2001
Heisann!!

Takk for kommentar i boka mi!Det går jo kjempebra med deg,det er bare å stå på videre!Så får du gå pent i trappene da og god bedring!Ha fortsatt en fin slankeuke!

Klem fra modah
c.AuthorAlias Minelli14. august 2001
Gratulerer med en kilo ned!! Alle monner drar, vet du!

Skal prøve den kremen din etterhvert! Jeg tenker på samme måte faktisk, når man har gått ned 4 kilo, DA har man virkelig gått ned, for så mye kan man da ikke variere!

Lykke til videre nedover!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias abelone14. august 2001
God morgen!!

Gratulere med en kilo ned. Er det ikke deilig.
Som du sier får vi følge hverandre nedover på veien mot målet. (mitt er ca 66 kilo).

Stå på videre!!!

Abelone
c.AuthorAlias Becky14. august 2001
Så flott da..nå er du virkelig på rett vei..er det ikek deilig?
Jeg har jo ikke holdt på så lenge..men jeg gleder meg til jeg kommer ned på 70 tallet og litt flere kiloer ned ja..så man virkelig ser at man har tatt av!:)
Ha en fin slankeuke videre!
Klem Becky
c.AuthorAlias Amorica14. august 2001
heissan!

Så godt med enda en kilo ned! 4 kilo ja...det er ganske mye det og ihvertfall slik at man har gått ned i vekt! Helt enig med deg :) Jeg var i en klesforretning for noen dager siden og der bedyret ekspedrisen at en str. var 4 kilo...Så skal vi høre på henne, så er du en str. ned nå! GRATULERER!!!

Håper at halsen din snart er tipp topp igjen! *godbedringklem*

Blir spennende å følge deg videre...

Ta godt vare på deg selv også!

Klem fra Amor :)
c.AuthorAlias Kris14. august 2001
Heisann!

Grattis med vektnedgang - deilig følelse ikke sant?
Den kremen skal jeg jammen prøve, har jo ikke noe å tape på det, krem må jeg jo ha uansett :)

Lykke til videre, og gooooooood bedring!

Klem fra Kris
85,0 kg

Syk og nå også skadet!

Fredag kveld klarte jeg å skli i trappen, og ryggen fikk et temmelig ublidt møte med trappetrinnene. Så nå er jeg temmelig blåslått både her og der.

Det er så irriterende, for jeg var kommet inn i en fin treningsrutine. Nå tror jeg at jeg bør holde meg i ro noen dager. Forkjølelsen er på retur, men den var temmelig plagsom.

Jeg har spist litt mye godsaker i helgen som trøst, men vekten holder seg forhåpentligvis på stedet hvil nå når jeg strammer inn igjen.
85,0 kg

Syk i dag

I dag lå vekten og vippet mellom 84.5 og 85, så jeg skriver 85, jeg.

Jeg synes treningen gikk tungt i går, og det var nok fordi jeg brygget på en forkjølelse. Den har slått ut i full blomst i dag. Stakkars meg ;)

Jeg har bestemt at onsdag og lørdag skal være treningsfrie dager, men akkurat i dag frister det ikke med hardtrening siden halsen allerede føles som sandpapir. Kanskje jeg heller skulle gå meg en lang tur i skogen når mannen min kommer hjem? Det føles liksom mer fristende enn å skulle svette i en fuktig kjeller! En skal jo ikke trene dersom en har feber, men det har jeg nok ikke.

Ellers synes jeg det blir stadig mindre av hengemagen. Før jeg begynte å trene og smøre meg med vidunderkremen til Nivea, hadde jeg tre cm fra "bretten" under magen til enden av den (ekkelt, huh?). Nå er det redusert til cirka to cm, hurra! Og i tillegg har jeg krympet 4 cm rundt livet siste uke, så det kan jo ikke være at det er blitt mer fett til å "fylle ut" huden.

Jeg merker allikevel at jeg blir litt utålmodig når vekten står stille. Da gjelder det å ikke gi opp, men heller kanskje ta noen sit-ups ekstra på pur F!

Jeg har forresten fått meg en ny hobby! Jeg kjøpte en bok i USA som heter "juggling for the complete klutz (=klossmajor)" med tre baller inkludert. Så nå har jeg lært å sjonglere med tre baller, og jeg var og kjøpte med fire "proffe" baller her om dagen. Jeg har ballene liggende fremme hele tiden, og de er veldig fine å ta frem mens jeg lager mat og venter på at vannet skal koke og andre anledninger hvor en ellers bare blir stående stille og vente på noe. 20 minutters kasting kjennes faktisk i armene! Dessuten er det en ekstrabonus hver gang en mister en eller flere baller og må bøye seg, noe som skjer relativt ofte. Kan anbefales for alle!

Dagens meny:
Frokost (yay!): 4 Ryvita med lett pålegg (250 kcal)
Mellommål: 1 banan (80 kcal)
Lunch: 3 Ryvita med lett pålegg (150 kcal)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Amorica11. august 2001
Hei!

Nå er det lørdag når jeg skriver dette. Håper at du er i bedre form i dag! *klem* Takk for lang og fin kommentar i boka mi. Di skriver om kapsler på helsekosten som er fine for å øke melkeproduksjonen. TUSEN TAKK! De skal jeg forsøke! :) FOreløpig så går det bra, men jeg merker at det er mindre melk. Om det er pga slankingen eller om det er fordi at minsten ammer mindre nå, er jeg ikke helt sikker på. Får ta det litt som det kommer. Han spiser tre gode grøtmåltider nå :)

Så deilig det er når man merker at magen blir mindre! Kos deg med den følelsen du og smør deg inne en ekstra gang med god krem :)

Lykke til videre! Sammen er vi sterke!

Klem fra Amorica
c.AuthorAlias abelone10. august 2001
Hei!!!!

Du den kremen.....Hva heter den og er den fryktelig dyr? Høres ut som om noe jeg kunne ha brukt for.
Håper du friskner til snart og at helgen blir kanonbra.
Høres forresten smartere ut å gå tur enn å trene aerobic når man er syk!!!

Abelone
c.AuthorAlias Jenta*S*10. august 2001
Hei på deg!
Og TAKK for støtten!! Jeg skal iallefall prøve alt jeg kan å "vinne" dette her,men jeg tviler sterkt! Det er noen skikkelig flinke og ikke minst STAE kandidater her da*S*!
Flott om du blir med! Husk at det er BARE på gøy*S*!
Hi hi....så gøy med sjonglering da?! Den var ny!!:0)
Bra trim også høres det ut som,så da er jo ingenting bedre enn det!
Hva heter "vindunderkremen"?
Jeg kan trenge all hjelp som finnes der ute*S*!

OK, da må du ha MASSE lykke til!!!
Også håper jeg du er med på konkurransen!


Stor klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Minelli10. august 2001
Hei aspartam!

Takker for hyggelig kommentar: Du kan tro jeg ser fram til å skifte vektkategori...fedme må være et av de fæleste ordene jeg vet om!

To tips for å bli kvitt vondt i halsen: spise is laaaangsomt, da fryser du bort bakteriene i halsen, eller gurgle/drikke laaangsomt sterk sprit helst 40%. Da svir du bort bakteriene. Prøv det! Det pleier å funke på meg...ihvertfall psykisk!
Og du, hva slags vidunderkrem snakker du om?

God helg og god bedring!
Klem fra Minelli
c.AuthorAlias RH10. august 2001
Hei!

Tusen takk for komentaren i dagboken min, det var veldig koselig!
Pass på at du ikke blir mer syk nå, så vær forsiktig med trening! God bedring og stå på!

Klem RH
84,5 kg

Ikke så flink i dag

Jeg _må_ bli flinkere å spise regelmessig slik at ikke forbrenningen synker! I dag ble det ikke mat før klokken to!

Først og fremst sov jeg for lenge. Så måtte jeg rydde opp etter treåringen som hadde vært oppe alene en stund. Så var det bæsjebleie på bebisen, som dessuten skulle ha grøt etc. Og plutselig var klokken to.

Så ble det ikke mer mat før vi hadde sen middag i ti-tiden. For å bøte på det, ble det litt latte og iskrem etter middagen.

I dag ble det 15 minutter styrketrening og 35 minutter Power Rider. På litt over en uke har jeg økt Power Rider-treningen fra 20 til 35 minutter, og det er bra! I dag ble det trening for tredje dag på rad. Jeg håper jeg kommer inn i en skikkelig rutine, slik at jeg ikke blir sløv og slutter. Dere får passe på meg og spørre hvis det går for mange dager mellom hver gang jeg nevner trening!

Så målte jeg meg i kveld og resultatet ble:
Hals -1
Arm 0
Bryst -1.5
Mage -4 (!)
Hofte -1
Rompe -2
Lår -1

10.5 cm mindre av meg siste uke! Wow!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias modah9. august 2001
Hei!
Kjenner meg igjen på starten på dagen,har selv tre små her som kommer i første rekke,så det blir stort sett sen frokost på meg også!
Men du må da være kjempefornøyd med 10,5 cm av på en uke,det er kjempebra!
Da er det bare å stå på videre da,morsomt med slike resultater da!
Lykke til!

Klem fra modah
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.