← Alle dagbøker
arlbor
52 år178 cm4 innlegg
2002
0 følgere
Start90,0 kg
Sist90,0 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå28,4
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka En oppdatering samt min mening om slanking
Har ikke vært her på noen dager nå, og har noen dager å skrive om! I helgen ble det både potetgull og "usunn" mat, fikk nemlig besøk langveis fra! Men jeg har vært aktiv, og har både ridd og trent. PÅ mandag var det ny frisk, husker ikke akkurat hva jeg spiste - men sånn ca: mye frukt, et rundstykke til lunsj og sodd til middag. PÅ tirsdag spiste jeg også mye frukt, 1 rundstykke til lunsj og pasta m litt skinke til middag. I dag ha jeg spist tre(!) grovbrødskiver m makrell, ikke tykke skiver da, men likevel - hadde et skikkelig labert energi nivå idag, så følte jeg trengte å øke blodsukkeret mitt. På mandag trente jeg step og i går gikk jeg en tur.
Som jeg tidligere har skrevet, jeg er mer ute etter å endre hele livsstilen min; bli en sunnere person og leve et mer aktivt liv. Selv om målet mitt er å gå ned 5 kg pr mnd, vil jeg ikke kaste meg over målebånd og matvekt for å oppnå dette målet. Dersom denne vektreduksjonen kommer som en følge av min endrete livsstil, blir jeg strålende fornøyd, men mener det viktigste for meg er som sagt å bli en sunnere person - spise mer frukt/ grønt, trene mer. Jeg vil spise en pizzabit en gang i blandt med mine venner uten å gjennomsyres av dårlig samvittighet, og hvis jeg får lyst på en sjokoladebit til kinoen; vel; da vil jeg gjøre det! Slanking for meg er mer å endre livstilen min, og men jeg vil gjerne beholde muligheten til litt nytelse også..
Ha en fortsatt fin dag!
Snart helg!
I går var jeg ganske flink:
1 skive grovbrød til frokost m makrell i tomat og agurk
2 bananer rundt lunjs, samt 2 gulrøtter
1 eple til mellomåltid
1 prsj spagetti m tomatsaus til middag
litt saltstenger
og mye vann!
Trening: Red hesten min i ca 1 time - hardt!
Rakk ikke spinningen, men d ble ca 45 min egentrening i stedet.
Jeg har valgt å ikke bli opphengt i vekten,jeg er like mye ute etter å endre livsstil som å slanke meg, kommer derfor bare til å oppdatere vekten 1 g uken.Har heller ikke digitalvekt, vil derfor veie meg på treningstudioet.
Idag forsov jeg meg litt, så det ble ikke tid til å ordne meg noe til frokost, tror derfor jeg ikke kommer til å spise før lunsj. Men skal drikke mye vann, og skal holde meg unna tab xtraen!Kommer ikke til å skrive noe før mandag, ha en god helg alle sammen!!
Enda i den spede begynnelse...
Hei! Da er andre dagen kommet, og jeg kan begynne med å oppsummere gårsdagen! Etter lunsj og ferdig jobb, spiste jeg en prsj pasta m tomatsaus - uten kjøtt eller brød. På kvelden hadde vi tv-kveld, og da kom knasket frem på bordet - men jeg spiste kun gulerøtter og noen saltstenger. Drikke: drakk ikke vann - og har dårlig samvittighet for det! Må bli flinkere her...drakk sukkerfri saft og pepsi max. Dette må bli vane nr 1 som skal endres - bort med brus og inn med vann! Skal prøve på det i dag.
Ble ikke mye trening på meg i går, var i stallen hos hesten min og satte sammen ny seng hjemme etterpå.
Nå er dag 2 i gang, og jeg har planene klare! Får se om jeg klarer å overholde dem da..
Hittil i dag:
0900: Grovbødskive m makrell i tomat og agurk, 1 glass vann, 1 kopp te uten noe.
I tillegg har jeg spist litt lakris - vet ikke hvor usunt det er! Og drikker fortsatt tabX-tra'en min - det er liksom kaffen min det! Men skal redusere den om ikke annet....
Idag skal jeg ri hesten min i ridehuset, pleier å være ganske god trening det! Og har en plan om spinning i kveld kl 2030, hvis jeg rekker det. Ellers er motivasjonen på topp, dette SKAL gå bra! I dag skal jeg kjøpe badevekt.
Mine delmål:
85 kg innen februar
80 i mars
75 i april
-dvs ca 5 kg i mnd - noen meninger om det? Er det for mye å håpe på ??
Dag 1!!
Da har jeg tatt valget - de 15 kiloene som har sneket seg på de siste 5 årene skal vekk!! Målet mitt er 75 kilo, motivasjonen er på topp - og jeg er glad jeg fant denne siden; forhåpentligvis vil den hjelpe meg på veien..så alle der ute; er glad for all tilbakemelding, oppmuntring osv!!
En liten endring:
Like greit å begynne med en gang, så her er en oversikt over hva jeg har spist i dag:
Frokost: 1 banan 08.00
Mellommåltid: kl 10.00 1 eple
Lunsj: 1 grovt rundstykke m banan 12.00
Mellomåltid: 2 tynne grovbrødskiver m agurk og rekesalat 15.00
Drikke: 2 kopper te uten melk/sukker, 0.5 liter tabX tra( er tabxtra-oman!vet ikke hvor smart det er, men...)
Har litt troen på at man ikke skal spise tung mat om kvelden, noen som har noen mening? Jeg vil heller prøve å spise lite, men ofte, slik at jeg ikke er sulten når jeg kommer hjem om kvelden - da kommer ofte "sprekkene"...
Litt om meg selv: Jeg er en jente på 27, som jobber som systemutvikler - dvs har rumpa godt plantet på en stol dagen lang. Jeg har egen hest, så hver ettermiddag er det ut i stallen for ri, så noen sofasitting blir d heldigvis ikke tid til!!
Jeg er høy og har stor benbygging og bygger lett muskler - er ganske muskelsatt per i dag i ben og legger.Men ønsker en lettere figur - smalere i målene og ned i vekt!
På disse sidene vil jeg føre hva jeg har spist - på godt og vondt, hvor mye jeg veier, og hva jeg har gjort fysisk. Er det noen som har noen tips om noe som kan hjelpe meg på veien - leste noe om krom?? Hva gjør krommen, og er det andre alternativer??
Mer i morgen!
Fine tanker du har gjort deg rundt slanking, og jeg er veldig enig.
Det er dessuten helt klart at du vil merke en vektreduksjon når du går over på en sunnere livsstil.Farten i vektreduksjonen avhenger av hvor raskt man vil gjøre disse endringene og hvordan, men det viktigste er jo at man har startet en tankevirksomhet på vei mot en sunnere(og dermed slankere) livsstil.
Lykke til videre.