← Alle dagbøker
diarist.Alias

arlbor

52 år178 cm4 innlegg 2002 0 følgere

Start90,0 kg
Sist90,0 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå28,4
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
9. januar 200216. januar 2002
90,0 kg

En oppdatering samt min mening om slanking

Har ikke vært her på noen dager nå, og har noen dager å skrive om! I helgen ble det både potetgull og "usunn" mat, fikk nemlig besøk langveis fra! Men jeg har vært aktiv, og har både ridd og trent. PÅ mandag var det ny frisk, husker ikke akkurat hva jeg spiste - men sånn ca: mye frukt, et rundstykke til lunsj og sodd til middag. PÅ tirsdag spiste jeg også mye frukt, 1 rundstykke til lunsj og pasta m litt skinke til middag. I dag ha jeg spist tre(!) grovbrødskiver m makrell, ikke tykke skiver da, men likevel - hadde et skikkelig labert energi nivå idag, så følte jeg trengte å øke blodsukkeret mitt. På mandag trente jeg step og i går gikk jeg en tur.

Som jeg tidligere har skrevet, jeg er mer ute etter å endre hele livsstilen min; bli en sunnere person og leve et mer aktivt liv. Selv om målet mitt er å gå ned 5 kg pr mnd, vil jeg ikke kaste meg over målebånd og matvekt for å oppnå dette målet. Dersom denne vektreduksjonen kommer som en følge av min endrete livsstil, blir jeg strålende fornøyd, men mener det viktigste for meg er som sagt å bli en sunnere person - spise mer frukt/ grønt, trene mer. Jeg vil spise en pizzabit en gang i blandt med mine venner uten å gjennomsyres av dårlig samvittighet, og hvis jeg får lyst på en sjokoladebit til kinoen; vel; da vil jeg gjøre det! Slanking for meg er mer å endre livstilen min, og men jeg vil gjerne beholde muligheten til litt nytelse også..

Ha en fortsatt fin dag!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete18. januar 2002
Hei.
Fine tanker du har gjort deg rundt slanking, og jeg er veldig enig.
Det er dessuten helt klart at du vil merke en vektreduksjon når du går over på en sunnere livsstil.Farten i vektreduksjonen avhenger av hvor raskt man vil gjøre disse endringene og hvordan, men det viktigste er jo at man har startet en tankevirksomhet på vei mot en sunnere(og dermed slankere) livsstil.
Lykke til videre.
c.AuthorAlias Elisabeth16. januar 2002
Jeg må bare få si at jeg er så enig i tankemåten din! Man skal leve! Jeg tror at hvis man klarer å få et avslappet forhold til mat("Jeg kan spise alt,men ikke alltid") vil man på en naturlig måte finne matchvekta. Og det er jo så mye god og sunn mat! Lykke til arlbor,og kos deg med god samvittighet :)
90,0 kg

Snart helg!

I går var jeg ganske flink:

1 skive grovbrød til frokost m makrell i tomat og agurk
2 bananer rundt lunjs, samt 2 gulrøtter
1 eple til mellomåltid
1 prsj spagetti m tomatsaus til middag
litt saltstenger
og mye vann!

Trening: Red hesten min i ca 1 time - hardt!
Rakk ikke spinningen, men d ble ca 45 min egentrening i stedet.

Jeg har valgt å ikke bli opphengt i vekten,jeg er like mye ute etter å endre livsstil som å slanke meg, kommer derfor bare til å oppdatere vekten 1 g uken.Har heller ikke digitalvekt, vil derfor veie meg på treningstudioet.

Idag forsov jeg meg litt, så det ble ikke tid til å ordne meg noe til frokost, tror derfor jeg ikke kommer til å spise før lunsj. Men skal drikke mye vann, og skal holde meg unna tab xtraen!Kommer ikke til å skrive noe før mandag, ha en god helg alle sammen!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete15. januar 2002
Hei! Da jeg startet min slankekur i fjor på denne tiden hadde jeg 81 kilo som startvekt og jeg er 170 høy.I løpet av 16 uker hadde jeg gått ned 11 kilo, så det er absolutt håp for deg.men det går tregere å ta av kilo etterhvert som du nærmer deg din idealvekt.Ta derfor høyde for at du kan stagnere på et punkt, men at med litt tålmodighet og sunne vaner, går kroppen med på det meste.Men husk å spise, og ha et jevnt inntak ut over dagen.frokosten er det viktigste, uten den setter ikke kroppen din i gang forbrenningen. For jevn forbrenning kreves jevnt inntak av mat.Vannet har du skjønt er viktig, det sørger også for jevn forbrenning.Mitt tips er: kjøp en kaloritabell og en bordvekt. Disse to hjelpemidlene er alfa og omega for et bra resultat.Du vil bli overrasket over hvor mye kalorier det kan være i også sunn mat, og at pasta,ris,korn og potet kan være en kalorifelle er det vel ikke så helt vanlig å anta.Men rasjonen jeg fikk da jeg gikk min kur ifjor var faktisk 100 gram pasta, ris eller potet til middag, og en brødrasjon regnes til 50 g.Det er veldig lite, og det var vanskelig for meg som elsker mat med stivelse, og gå over på så små rasjoner.Nå er jeg vant til det, og vet at for å holde på det gode resultatet kan jeg ikke fråtse i disse matvarene nå heller.
Lykke til videre!
90,0 kg

Enda i den spede begynnelse...

Hei! Da er andre dagen kommet, og jeg kan begynne med å oppsummere gårsdagen! Etter lunsj og ferdig jobb, spiste jeg en prsj pasta m tomatsaus - uten kjøtt eller brød. På kvelden hadde vi tv-kveld, og da kom knasket frem på bordet - men jeg spiste kun gulerøtter og noen saltstenger. Drikke: drakk ikke vann - og har dårlig samvittighet for det! Må bli flinkere her...drakk sukkerfri saft og pepsi max. Dette må bli vane nr 1 som skal endres - bort med brus og inn med vann! Skal prøve på det i dag.

Ble ikke mye trening på meg i går, var i stallen hos hesten min og satte sammen ny seng hjemme etterpå.

Nå er dag 2 i gang, og jeg har planene klare! Får se om jeg klarer å overholde dem da..

Hittil i dag:
0900: Grovbødskive m makrell i tomat og agurk, 1 glass vann, 1 kopp te uten noe.
I tillegg har jeg spist litt lakris - vet ikke hvor usunt det er! Og drikker fortsatt tabX-tra'en min - det er liksom kaffen min det! Men skal redusere den om ikke annet....
Idag skal jeg ri hesten min i ridehuset, pleier å være ganske god trening det! Og har en plan om spinning i kveld kl 2030, hvis jeg rekker det. Ellers er motivasjonen på topp, dette SKAL gå bra! I dag skal jeg kjøpe badevekt.

Mine delmål:
85 kg innen februar
80 i mars
75 i april
-dvs ca 5 kg i mnd - noen meninger om det? Er det for mye å håpe på ??
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias studine10. januar 2002
Heisann,
Synes 5 kg i måneden høres greit ut, men det er selvsagt mye det kommer an på, bl.a. tidligere vaner mhp trening, kosthold osv.
Forresten i 100 g lakris er det ca 380 kcal, i små mengder går d sikkert bra. Må jo unne seg litt innimellom! Bruker denne kalorikalkulatoren, synes den er ganske grei:

http://www2.tv2.no/tidforreise/n2i.vis?par=6713

Eller skal man som du sikkert vet ligge på ca 1200 kcal om dagen om en skal ned, men selvsagt også dette er individuelt.
Du får ha en fin kveld!

Klem fra Therese
90,0 kg

Dag 1!!

Da har jeg tatt valget - de 15 kiloene som har sneket seg på de siste 5 årene skal vekk!! Målet mitt er 75 kilo, motivasjonen er på topp - og jeg er glad jeg fant denne siden; forhåpentligvis vil den hjelpe meg på veien..så alle der ute; er glad for all tilbakemelding, oppmuntring osv!!

En liten endring:

Like greit å begynne med en gang, så her er en oversikt over hva jeg har spist i dag:

Frokost: 1 banan 08.00
Mellommåltid: kl 10.00 1 eple
Lunsj: 1 grovt rundstykke m banan 12.00
Mellomåltid: 2 tynne grovbrødskiver m agurk og rekesalat 15.00

Drikke: 2 kopper te uten melk/sukker, 0.5 liter tabX tra( er tabxtra-oman!vet ikke hvor smart det er, men...)

Har litt troen på at man ikke skal spise tung mat om kvelden, noen som har noen mening? Jeg vil heller prøve å spise lite, men ofte, slik at jeg ikke er sulten når jeg kommer hjem om kvelden - da kommer ofte "sprekkene"...


Litt om meg selv: Jeg er en jente på 27, som jobber som systemutvikler - dvs har rumpa godt plantet på en stol dagen lang. Jeg har egen hest, så hver ettermiddag er det ut i stallen for ri, så noen sofasitting blir d heldigvis ikke tid til!!

Jeg er høy og har stor benbygging og bygger lett muskler - er ganske muskelsatt per i dag i ben og legger.Men ønsker en lettere figur - smalere i målene og ned i vekt!

På disse sidene vil jeg føre hva jeg har spist - på godt og vondt, hvor mye jeg veier, og hva jeg har gjort fysisk. Er det noen som har noen tips om noe som kan hjelpe meg på veien - leste noe om krom?? Hva gjør krommen, og er det andre alternativer??

Mer i morgen!

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias beate2910. januar 2002
Heisann!
Velkommen hit til slankedagboka! Her er det mange som sliter med det samme som deg, nemlig å gå ned i vekt. Jeg kom hit i slutten av november, og det ha hjulpet meg masse! Her er det masse fantastiske mennesker som støtter og hjelper hverandre.

Ser at du får i deg masse frukt, og det er kjempebra! Men jeg synes at du spiser alt for lite på morgenen og formiddagen! Da er det lettere å bli sugen på noe godt på kvelden. Jeg har skrevet et innlegg til April om Krom, så det kan du jo lese hvis du vil vite mer om det. Jeg tar selv 3 kromtabletter om dagen og jeg føler det hjelper.

Lykke til videre iallefall!
Klem fra Beate
c.AuthorAlias studine9. januar 2002
Heisann,
Takk for kommentar =)Så flink du er som spiser ofte og lite! Kjempemessig for forbrenningen! En lite hint; om du bytter ut bananen og eple, og starter med eple og har banan til lunsj, hjelper det på forbrenningen. Sure frukter er bra om morgenen. Ellers går det helt sikkert greit å drikke tabX men tror det øker sukkersuget med lettbrus.. Og da kan kanskje krom hjelpe på? Som sagt får en mindre lyst på søtt jo lengre en har vært uten snop en stund, men det kan jo kanskje være til hjelp under andre forutsetninger som med lettbrus? Ellers sies det at fibertabeletter skal være bra å ta når en skal gå ned i vekt. Har ikke prøvd d enda, mistet vedlegget så husker ikke hvor mange man skal ta til hvert måltid. Så heldig du som har mye muskler, det er jo de som forbrenner fett! Føler meg som en ernie-figuer jeg. Smale legger og blir tykkere oppover =) mangler bare holdningen så har jeg samme kropp som som arnold=) neida.
Men lykke til, skal følge med!vet det går bra! =)

Klemmer fra Therese
c.AuthorAlias April9. januar 2002
Hei og velkommen! Jeg fant disse sidene ved en tilfeldig i begynnelsen av desember og de funker topp motiverende for meg. Vi er nok i samme situasjon med stillesittende jobber og egen hest. Den tar såpass mye tid at det siste året har det blitt lite trening på meg ved siden av, men nå er jeg i gang med mål om å bli slank og smekker igjen.
Krom skal hjelpe deg til å bli kvitt godterisug!!! Jeg har tatt Krom selv og vet ikke om det virker eller ei. Leste en artikkel om at det hele egentlig bare var bullshit og da la jeg inn et spørsmål om det i dagboka mi. Fikk mange svar og de fleste gikk på at det nok er tro mer enn effekt, vel, vel.... Det de andre sier er at hvis man kutter ut alt søtt i en periode forsvinner også søtsuget. Vet ikke jeg. Har noen få piller igjen og de kommer jeg nok til å ta. Siden skal jeg forsøke uten. Det kan jo hende at enkelte mangler Krom, og dermed virker dem. Ei jente her har utlyst godtelov konkurranse om ikke å spise godterier før 16. februar, andre drar i gang -5 kgs konkurranser. For meg er i hvertfall alt som har litt konkurranseelement i seg motiverende. Gøy at du har hest, vi snakkes gjerne!!! April
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.