← Alle dagbøker
diarist.Alias

antislankekur

72 år163 cm16 innlegg 2002 0 følgere

Start94,0 kg
Sist92,0 kg
Endring−2,0 kg
BMI nå34,6
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
27. januar 20021. mars 2002
92,0 kg

Startet opp igjen på helsestudio i går

I går klarte jeg endelig å komme meg på helsestudio igjen. Over et år siden sist jeg gikk der, men ble ønsket hjertelig velkommen tilbake. Jeg underskrev en kontrakt på et år, fikk informasjon og gjennomgang av fysioterapeut, som også skal være min oppfølger.
Dette er en treningsform som passer meg bra, men jeg har en tendens til å trene for hardt når jeg setter i gang. Etter en mislykket skulderoperasjon, må jeg være varsom med styrketreningen.

Kostholdsseminaret som jeg skulle vært på onsdag kveld ble droppet, da jeg fikk høre at det var en selger av slankeprodukter som skulle ha det. Jeg er som kjent i mot alle pulver- og pillekurer i denne sammenheng.

Så nå blir det trim for alle penga, bokstavelig talt! Det koster jo en del å gå på helsestudio, men da har en jo litt press på seg til å være flittig, så pengene ikke er helt bortkastet.

Jeg satser i begynnelsen på to treningsøkter i uka, i tillegg til bassengtrening og trimturer i skog og mark. Og snart er det snø- og isfrie veier. Da skal offroadsykkelen som jeg kjøpte i fjor sommer tas i bruk. Jeg liker veldig godt å sykle, og det er en trimform som virkelig gir både bedre form og økt overskudd.

Ellers så har vekta låst seg fast igjen, men det får nå så være. Vil nok stagnere litt når jeg starter opp igjen med styrketrening uansett. Men jeg føler at å komme i gang igjen med trening nå, vil føre til vektnedgang over tid. Og målet er fremdeles 90 kilo i utgangen av mars måned.

Var forresten på tur i skogen i går. Vi var 8 familiemedlemmer fra 2 til 65 år som vasset inn i skogen, fant oss en fin plass og grillet pølser på bål, lekte i snøen og koste oss som bare det. Trim og sosialt samvær på samme tid.

Ha en fin helg alle sammen!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias mia6. mars 2002
Hei til deg !
Du har jammen vært flink til å komme i gang med masse trim ! Er nok ikke så "gira" på trening i helsestudio jeg - men føler at jeg er kommet inn i en god trend med trimturer 3 - 4 ganger i uke. Og så har jeg funnet fram rockeringen min ! Håper det seter fart på "sideflesket"
Og jeg er helt overbevist om at kiloene forsvinner når vi bare får endret litt på våre vaner vedr. maten og trimmen !
Lykke til videre
ønsker Mia
c.AuthorAlias Mary5. mars 2002
Har du lyst til å være med på minus-fem-konkurransen for de på 90 kg og over? Den starter på førstkommende onsdag. Vil du være med, så legg inn en beskjed i dagboken min før torsdag. (Ta med vekta di i meldingen hvis oppdatert vekt ikke står i dagboka di).

Vennlig hilsen Mary
c.AuthorAlias cat741. mars 2002
Det høres virkelig ut som dere hadde en fin dag. Og den formen for trim som du hadde i går tror jeg er den absolutt sunneste for både kropp og sjel. Ellers ønsker jeg deg lykke til med ny treningsform.
Klem.
92,0 kg

Trim i helgen

Hei! Hadde nok ikke gått ned noe i helga, til tross for trim både lørdag og søndag. Gikk tur begge dager. Men en får bare være glad for at det ikke gikk opp i stedet. Er forberedt på at det vil stå stille noen dager etter to kilo ned.

Er innstilt på å fortsette å trimme, skal snart i gang igjen på helsestudio. Er også klar over at når jeg begynner styrketrening, så kan vekta gå opp litt. Muskler veier mer enn fett, men til gjengjeld forbrennes mer fett når musklene styrkes.

Ha en fin slankeuke alle sammen!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias maia25. februar 2002
hei igjen!
Takk for koselig kommentar.
ja, jeg har brukt CLA i mange måneder. Det har aldri vært noe plagsomt for fordøyelsen, verken på den ene eller andre måten.
Jeg har tatt 6 tabletter daglig sammen med middagen hver eneste dag.
Aner ikke om det har hjulpet noe, men ser jo at den regelmessige treninngen har gitt resultater, særlig på musklene i lårene og der omkring. Kanskje hadde det vært sånn uten CLA også, det vet jeg ikke.
Har bare lyst til å prøve uten, da det i alle CLA-annonsene står at CLA ikke er noen hurtigslankekur. Så vi får se.

Lykke til med trening og vekttap. Jeg har tro på at litt trening de fleste dagene i uken er bedre enn skippertak en sjelden gang. Det har funket for meg hittil.

Og husk at kiloene sitter veldig godt fast når østrogenmengden synker. Vet jo ikke hvor du befinner deg ifht. det, men jeg kjenner det veldig på kroppen. Tålmodighet er en dyd for oss.
Hilsen maia.
c.AuthorAlias Elisabeth25. februar 2002
Hei antislankekur :) Trim er alltid bra ,og for så mye! Kjempeflink er du :) Bare stå på og tren,det vil gi deg masse overskudd. Lykke til :) Klem fra Elisabeth.
c.AuthorAlias skilpadda25. februar 2002
Heisan! Så flott at du har fått gått tur. :-) Trim er kjempebra for at man skal føle seg friskere og bedre - og selv om det ikke alltid hjelper på vekta akkurat den dagen, så vet man jo at det hjelper på sikt. Det kan være veldig lurt å måle deg med målebånd innimellom, for å se utviklingen på kroppen og ikke bare på vekta, dette er særlig lurt når man trimmer en del.

Lykke til med en fin slankeuke!

klem fra skilpadda
c.AuthorAlias savanna25. februar 2002
HEisann!
Vurderer å dra hjem ja...MEn tenkte jeg skulle prøve å få unna det som hastet mest på jobben....
Synd er det også at jeg hadde tenkt til begynne med treningen idag! Men jeg har hvertfall funnet frem treningstøyet så jeg er klar til deg så snart jeg blir frisk igjen! *s*

Klem fra Savanna
92,0 kg

Klarte ikke å holde meg unna vekta!

Hadde bestemt meg for ikke å veie meg så ofte, men jeg kjente at jeg hadde gått ned, og da ble fristelsen for stor.
Gikk en rask tur på fem kilometer i går, det var glatt og vondt å gå, men flott vær.
Spiste havresuppe til frokost, og kokt torsk og gulrøtter til middag. Kjeks til kveldsmat.
Har nå nådd mitt første mål med 2 kilo ned denne måneden, og vil nå stabilisere vekta på 92, for å gå løs på neste delmål som er 90 kilo. Det skal være nådd inne utgangen av mars.

Føler nå at jeg har funnet frem til en sunn måte å spise på, og det er vanlig, sunn mat uten at det kan kalles slankekur.
Min mann synes også at dette fungerer bra, han spiser samme mat som meg, og vi slipper dette maset med å lage flere slags måltider. Det er også veldig vanskelig å få tak alle ingredienser til enkelte slankekurer, som f.eks. blodtypedietten, mens den maten vi nå spiser, er å få kjøpt i vanlige kolonialforretninger.

Men det er et "must" å trimme regelmessig, det ser en fort på vekta. I perioder med mer trim, flytter vekta seg sakte, men sikkert nedover. I motsatt fall, kan en nesten ikke spise i det hele tatt, uten å legge på seg.

Det er også av stor betydning å få den støtte og inspirasjon som denne siden gir. Alle dere andre har gitt meg et puff i riktig retning, og det er jeg veldig glad for.

Så takk til alle dere andre som ser nytten av at vi er flere i samme båt, og kan gi hverandre tips, formaninger, ros og oppmuntring!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisa2921. februar 2002
Hei på deg!

Jeg begynte å veie meg en gang i uka når jeg begynte slankekuren denne gang, og hadde bestemt at jeg ikke skulle veie meg mer enn det. Hadde heller ikke vekt. men så fikk jeg vekt, så var det gjort. Veier meg hver dag. Synes det er litt dumt, men den frister slik.

Ser ut til at du slanker deg på en fornuftig måte med langvarig mål. Det er smart med tanke på at da vil vekten være lett å holde etterpå.
Merker at jo mer jeg går ned, jo fortere ønsker jeg at det går. Men egentlig vil jeg ikke at det skal gå så fort, med tanke på stabiliseringen etterpå. Men det er ikke så lett å styre.

Synes du er flink, og gratulerer med første mål.

Stå på!! :o)

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias mia20. februar 2002
Hei til deg !
Jeg er helt overbevist om at en liten omlegging/korreksjon av kostholdet er det eneste som gir varig vekttap. Så lett OG så vanskelig ! Og så trim da - finne noe en kan "holde ut" med. Og så litt oppmuntring sånn innimellom.
Tror nok det er lurt å prøve å holde seg unna vekta mest mulig. Jeg har "bestemt" meg for to ganger i uka ( det holder ikke helt med en !)Prøv du også da vel.......
Lykke til - dette skal gå fint !
Klem fra Mia
c.AuthorAlias April20. februar 2002
Du har riktig den rette innstillingen!! Fornuftig, så dette kommer til å går bra.
Jeg tror også at det er helt avgjørende at hele familien kan spise det samme, ellers blir det hele for sært og spesielt til at det kan vare. Og det handler jo for så vidt bare om å legge om kostholdet langsiktig, og ingen har vondt av sunn vanlig mat med litt mindre fett.
Takk for handletips, jeg får bare sette meg i et hjørne å vente på handlehumøret!! Det venninne-handle-sammen-opplegget høres koselig ut, men funker ikke helt for meg fordi jeg alltid er så stressa og lørdager har jeg i hvertfall ikke tid osv,osv, men tanken høres koselig ut, kanskje man kunne tatt et lite glass vin ved siden av også da!!!
Nei, ha det bra og stå på videre, du er kjempeflink!!!! April
c.AuthorAlias savanna20. februar 2002
Heisann!
Du har hvertfall hatt en jevn nedgang i det siste og det er kjempebra!

Hvilken måte er det du har funnet på? Kom med noen tips da! *s* Ja, jeg er nysgjerrig! *s* That's me! *s*


Det er sant det hat trening er et "must", og det skal jeg komme igang med før jeg blir gravid slik at jeg klarer å komme inn i et fast opplegg! *s*

Ser at vi har omtrent samme vekt, selv om du er bittelitt lavere enn meg, men vi kan jo hvertfall kjempe oss nedover i vekt... *s*

Ha en kjempefin slankedag,
Klem fra Savanna
92,2 kg

Bassengtrening var herlig

Begynte på bassengtrening i går, og det overgikk alle forventninger. 34 grader varmt vann, flink instruktør med varierte øvelser, og mange positive mennesker som var med.
Det føltes godt å kunne gjøre øvelser i varmt vann, øvelser som jeg ikke kan gjøre ellers på grunn av muskel- og leddsmerter. Anbefales på det sterkeste.

Vekta krabbet på nytt litt nedover, og jeg nærmer meg første målet på 92 kilo. Dette gir inspirasjon videre.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7419. februar 2002
Så fint at du har funnet en trenigsform som går an for deg! Og det der varme vannet hørtes ordentlig deilig ut...
Lykke til videre.
Klem.
92,5 kg

Klarte helga uten å gå opp igjen

Hei alle sammen! Ja, selv om det ble litt vin, et glass pils og biff på lørdagskvelden, så står vekta på det samme i dag.
Men jeg har vært flink til å spise salat, tomater, slangeakurk, løk, sopp og frukt, så det gjør vel sitt. Er også veldig glad i brokkoli og gulrøtter.
Har ikke gått noe i helga, men i dag skal jeg begynne på bassengtrening. Det gleder jeg meg til, for jeg er veldig plaget av muskelsmerter, spesielt i armene. Da er det ikke så enkelt å svømme, så det skal bli artig med annen trening i bassenget.

Kommer tilbake med rapport om hvordan det fungerer.

Ellers er jeg veldig motivert for å fortsette med opplegget mitt. Mangler en halv kilo før jeg har klart to kilo på en måned. Det må skje innen den 27. Håper at jeg kan holde motivasjonen oppe, slik at jeg klarer to kilo hver måned fremover. Ønsker å få BMI under 30, og da må jeg ned på 79 kilo.
Men første delmål er under 90, så her er det bare å stå på!

Ha en fin uke, alle sammen!

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola18. februar 2002
Jeg synes du klarer det VELDIG bra til å ha et sånt navn som du har...kjempeflink er du!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias Annie18. februar 2002
Så flott at du holdt vekta i helga!

Jeg tror du klarer den neste halvkiloen innen 27., i alle fall om du fortetter i samme tempo. Er enig med deg i at vi må få nyte litt godt iblant, og så lenge det ikke blir daglig går det nok bra om vi skeier ut litt.

Bassengtrening høres spennende ut. Du må fortelle om det senere.

Lykke til videre, ha en fin uke!

Annie

92,5 kg

Endelig under 93!

Ja, i dag viste vekta endelig under 93! Herlig, for nå har det gått tregt en stund.

Var ute og gikk en fin tur i går, det har nok virket inn på vekta. Nå er det bare om å gjøre å være flink i helga.

God helg til dere alle sammen!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda17. februar 2002
Hei på deg antislankekur! Gratulerer med å komme under 93. :-) Det er så deilig med slike små intervaller som man kommer under. Så håper jeg at du har hatt en fin helg og at du kanskje enda har et hekto eller to å melde til konkurranseoppdateringen i morgen! Jeg tror jeg må komme meg ut og gå en tur i dag jeg også, jeg vet jo hvor deilig slikt egentlig er.

Ha en god søndag!

klem fra skilpadda
c.AuthorAlias aha17. februar 2002
Grattis med vekt under 93.

Går tregt inn i mellom, men ikke gi opp!! Tenk på det du "mister", og gled deg over det.

Fortsett i samme stil for det virker.

Klam fra aha
c.AuthorAlias Annie17. februar 2002
Så kjekt for deg ! Håper det holder til mandag, det blir i alle fall litt utskeielser på meg i helgene. Jeg tror du klarer det, ta deg en tur til i løpet av helga.

TAkk for oppmuntrende ord i dagboka mi.

Ha en flott helg!!

Hilsen Annie.
93,2 kg

I dag må jeg ut en tur!

Nå har det gått skeis med turgåinga, og det ser en på vekta. Nei, nå skal jeg under 93 kilo i løpet av noen dager!

Må nok også prøve å sette bort vekta litt, for å veie seg hver dag når en ikke skal gå ned så fort, det tar på tålmodigheta.

Tror jeg får finne frem igjen målebåndet i stedet. Det er mye artigere å måle seg enn å veie seg.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias April14. februar 2002
Kom deg ut i det fine været!!! Det er så deilig!!! Ihvertfall gir det en kjempegod følelse etterpå.
Du kommer helt sikkert under 93 fortere enn svint, og det der med å måle seg er en god ide.
Jeg hadde krympet 8 cm forrige uke!!! Grunnen til at det var så mye på en uke var nok at magen litt plutselig ble litt mindre etter å ha stått på stedet hvil i flere uker:: Men dette går bra, vet du!!! April
c.AuthorAlias mia13. februar 2002
Hei til deg !
Det er nok ikke så dumt det - å sette bort vekta altså !En blir så forbaska fokusert på disse kiloene som det tar så lang tid å bli kvitt !
Jeg prøver etter beste evne å få fokus bort fra slanking og over på skjerping av kostvaner ( ikke lett ). Tror det er det som må til for å klare å holde vekta nede !
Jeg prøver å få lagt inn trimturer - har ikke klart det helt etter planer ennå. Men det kommer - helt sikkert !
Og det med måling var slett ikke dumt - skal ta fram mitt jeg også !
Lykke til videre ønsker Mia
c.AuthorAlias cat7413. februar 2002
Hei!
Jeg er også glad i å gå tur, men har en litt lang dørstokkmil... Artig å se at du liker målebåndet... Jeg haaater det. Synes ikke jeg får resultater der før lengelenge. Så forskjellige er man.
Lykke til og klem på veien.
93,2 kg

Starter på ny frisk i dag

Litt opp igjen etter en helg med morsdag, fastelavenssøndag og fødselsdagsselskap. Har ikke vært noe særlig flink i helga, synes jeg. Men jeg var klar over farene, så jeg har bare meg selv å takke for at vekta gikk litt opp igjen.

Men skitt au, det er bare å gå på med godt humør.

Litt av forklaringen på økningen er nok også utbrudd av "månedens utrensning". Får en god del ekstra væske i kroppen, og går vanligvis opp ett par kilo, så etter det er det vel ikke så værst.

Har ikke fått trimmet noe særlig i helga, så nå er det om å gjøre å komme seg ut på tur. Skal også begynne med bassengtrening neste uke, Det skal bli godt.

Har ellers tenkt å starte opp igjen på helsestudio, men det blir ikke før i månedsskiftet. Ikke for at jeg gruer meg for å begynne igjen, men for at jeg holder på med utredning av noen helseproblemer som jeg sliter med.

Så planene fremover er lagt, her er det bare å stå på for å utføre dem. Ha en fin uke, alle sammen!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias April12. februar 2002
Synes du er flink, jeg.
Og det viktig å kose seg litt, det handler trossalt om livskvalitet og livet er ikke bare slankekur!!
Flott at du skal begynne på helsestudio. Trening er balsam for kropp og sjel!
Og så får vi skjerpe oss begge to og være flinke å spise mange små måltider!! Jeg skal følge med på deg videre! April
c.AuthorAlias maia11. februar 2002
Hei. Ikke lett å tenke slanking mår det er morsdag, fastelaven, fødselsdagsselskap og helg på en gang. Jeg synes du har vært flink, jeg.

Håper du får et tilfredsstillende svar på undersøkelsene hos legen og klarsignal til å begynne å trene igjen snart.
Lykke til. Hilsen maia
c.AuthorAlias Annie11. februar 2002
Vi må ikke gi opp! Kiloene kom ikke påå oss i løpet av natten, og vil ikke forsvinne så kjapt heller.
I dag er en ny dag med nye muligheter!
Lykke til med en god slankeuke!

Annie
c.AuthorAlias savanna11. februar 2002
Heisann!
Du skal vite at jeg har ikke vært så flink hele tiden, har gått opp igjen fra 89.4 som var det minste jeg veide en periode(i løpet av slankingen her inne), men jeg skal tilbake dit igjen..
Lyst til å slå følge med meg på veien din såm er du hjertelig velkommen!

Klem Savanna
93,0 kg

wok-gryte til middag

Hei alle sammen! I går laget jeg wok-gryte til middag. Brukte svinekjøtt renskåret for fett, brokkoli, gulrøtter, babymais, bambusskudd, løk, hvitløk, surret i olivenolje. Kokt ris til. Kjempegod og sunn middag! Kan anbefales. Grønnsakene blir ekstra gode, når de ikke er kokt for mye.

Ellers gikk jeg tur med hunden i går. Klarte å holde et ganske stort tempo opp den lange, bratte bakken hjem, så formen er blitt litt bedre nå. Stå på, folkens, snart er det vår!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias mumi8. februar 2002
Ja det hørtes deilig ut...tror jeg har funnet ut hva jeg skal ha til middag jeg.....*smiiil* Og ja, våren er i lufta.....

Hilsen Fra Mumi
c.AuthorAlias Bamse7. februar 2002
Heisann!
Takk for kommentar i dagboken min. Det hørtes da ut som du kan det med å kose deg (innenfor rimelighetens grenser). Jeg ble rent sulten her jeg satt da jeg leste hva du hadde i woken. Jeg woker titt og ofte selv, og tar oppi det jeg måtte finne av grønnsaker. Det er heller sjelden det blir noe kjøtt, men dersom jeg "skeier ut" blir det gjerne litt kyllingfilet eller annet magert kjøtt. Har igrunnen ikke hatt noe særlig sultfølelse denne uken, og det er nok fordi jeg har spist menger av "ja-mat".
Lykke til videre med slanking. Sammen skal vi klare det!!
Hilsen Bamse
c.AuthorAlias beate297. februar 2002
Heisann!

Det var fint at jeg klarte å vekke deg i morges. :)

Som du ser så har jeg grublet en del den siste tiden og funnet ut at slanking også ligger i hodet. Det er jo typisk at man skal kompensere for at man er overvektig. Akkurat som om det skulle være et handicap. Men det er det jo IKKE. Vi er jo like mye verdt. Jeg har nok møtt en del mennesker som forhåndsdømmer meg på grunn av vekta, og som ikke skjønner at det ikke er antall kilo som tilsier hvor godt menneske man er. Det påvirker jo selvbildet, uansett om man forsøker å ikke la det gå innpå seg. Men kanskje den aller største kritikeren er meg selv. Det er vel derfor man forsøker å kompensere med å være dyktig, snill, hjelpsom og grei. Jeg forsøker også å lære meg opp til å si nei, og å like meg selv uansett vekt. Det er ikke lett.

Har funnet ut at det vi driver på med egentlig ikke er en slankekur, men en omlegging til en sunnere livsstil. Det er jo egentlig noe alle burde gjøre, ikke sant!

Jeg sier bare HEIA OSS! Vi er flinke og dyktige!
Mange klemmer fra Beate
c.AuthorAlias savanna7. februar 2002
Heisann!
Takk for kommentar!
Før jeg glemmer det et lite tips, du trenger ikke å koke grønnsakene før du har dem i wok'en. Bare kutt de i mindre biter så blir de enda ferskere og friskere i smaken! Ypperlig skal jeg si deg (dvs. dersom du faktisk koker dem, virket litt sånn på dagboken din)

Uansett, takk for støtte jeg trenger det virkelig og det er det som holder meg oppe nå sammen med det at jeg vet at dersom jeg står på og holder løpet slik jeg bør så kommer vekten til å bevege seg nedover etterhvert....og dersom jeg skulle finne på å glemme det er dere jo her og minner meg på det!

Ellers ser det ut til at hvertfall din vektnedgang hvertfall går bra?!? Hold på det vær flink og ikke gi deg dersom vekten stopper opp!

Klem fra Savanna
c.AuthorAlias maia7. februar 2002
Hei.
Middagen høres nydelig ut. Stjeler oppskriften din en dag.
Takk for hyggelig kommentar i boken min.
Flott å se at formen blir bedre, ikke sant. Jeg synes du er kjempeflink. Hilsen maia
93,1 kg

Og så gikk det litt ned igjen....

Hei alle sammen! I går fikk jeg trimmet skikkelig. Det tinte opp såpass at det var forsvarlig å gå ute igjen, og jeg gikk to skikkelige turer. Solen skinte og fuglene kvitret,skikkelig vårstemning. Herlig å være ute! Så det straks på vekten i dag også, så trim er nok tingen. Spiste akkurat passe i går,grovbrød til frokost og lunsj. Hadde kokt torsk og gulrøtter til middag, og spiste 2 startkjeks med gul ost og druer til kvelds. Det er nok viktig at middagen ikke blir for tung og feit, så der er det behov for god planlegging, så en ikke mister beherskelsen og tar noe fett og lettvindt. Lykke til i konkurransen alle sammen!Klem.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally6. februar 2002
For en utrolig bra dag du har hatt! Kokt torsk og gulrøtter må jo være en perfekt middag. Veldig bra og inspirerende for oss andre.
Klem, Ally
c.AuthorAlias April6. februar 2002
Høres ut som du hadde en fin dag i går, og det fortjente du!! Det er så deilig når solen skinner og fuglene kvitrer, da vet vi at det går mot vår.
Ellers takk for hyggelig hilsen i boka mi. Skjønner at du er litt statistiker med tabellene dine. Jeg har også laget et regneark på målene min som oppdaterer seg slik at jeg for hver uke ser hvor langt jeg har igjen til målet mitt, som er de vitale målene jeg hadde i 1994 (so var et slankt år).
Om dine kommentarer til familien min sier jeg bare jo takk, vi har det veldig bra, og er kanskje litt for glad i å kose oss. Barna er veldig opptatt av at vi skal ha stearinlys når vi spiser, være sammen alle sammen, slå av TV lørdagskvelden for å snakke sammen i stedet. Og jeg tror de har gode poenger der, for det er først når man tar seg tid til å prate sammen at de kommer med det de virkelig vil fortelle. Men ellers er hverdagen hektisk, slik den er for de fleste...
Langsom vektnedgang er helt sikkert tingen. Vi får støtte hverandre, og jeg skal følge med på deg. Du er kjempeflink!! April
93,3 kg

Det går opp og ned.........

Hei alle sammen! Nå har det blitt for lite trim de siste dagene. Har ikke våget meg ut på glattisen. Håper føret blir litt sikrere, så jeg kommer i gang igjen med turene mine. Eller også får jeg gå til innkjøp av skikkelige brodder. Slenger meg med i konkurransen, selv om jeg skal ned en halv kilo i uka, og i k k e gå på slankekur.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda5. februar 2002
Hei på deg! Brodder er nok tingen ja. ;-) Og det er klart, dette er ikke en slankekur - dette er en periode der vi skal øve inn nye vaner og finne frem til en sunnere livsstil. Helt enig med deg! Og et halvt kilo i uken er et veldig fornuftig tempo. Som jeg sa til GR-lederen min på mandag: det er bedre at det går sakte enn at jeg går lei!! Hun var helt enig i det.

Og konkurransen er absolutt for dem som ønsker å gå ned langsomt også - det er jo bare for at vi skal kunne motivere hverandre litt ekstra. :-)

Ha en fin dag i morgen - kanskje med litt trim?

klem fra skilpadda
c.AuthorAlias maia5. februar 2002
Hei og tusen takk for fine kommentarer.
Det er så hyggelig å få gode råd.
Jeg er enig, slankekur er "out", vi snakker om kostomlegging og gode vaner. Lykke til videre, jeg følger med på deg.
Hilsen maia.
c.AuthorAlias Ally5. februar 2002
Er bare så enig i at jeg IKKE er på slankekur! Jeg kan strekke meg til at jeg er på skjerper'n. Hvilken konkurranse er det dere snakker om? Hvem er med??
93,1 kg

Skal notere alt jeg spiser

Hei alle sammen! Vel overstått helg? Jeg har ikke vært så veldig flink i helga, men har hatt bra med energi, og derfor vært i bra aktivitet. I dag skal jeg begynne å skrive ned det jeg spiser, og hva jeg har gjort av aktiviteter. Kanskje det kan hjelpe meg på rett vei. Ser at det er en del som gjør det, så jeg får prøve det jeg også.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisabeth4. februar 2002
Hei på deg Antislankekur :) Ja,så er det mandag igjen! :) Har hatt en flott helg ja,mange fristelser,men ingen uoverkommelige :) Jeg tror det er en lur tanke å bruke dagboken som logg for hva man spiser,drikker og trimmer. Det har hvertfall vært til enorm hjelp for meg. Man får så mange positive tilbakemeldinger her,både på det man gjør riktig og ikke riktig. Skal følge med deg jeg,ønsker deg en fin dag :) Klem fra Elisabeth.
c.AuthorAlias April4. februar 2002
Takk for hyggelig melding og rådet ditt om å se en helg som lokket med så umenneskelig mange fristeler som en planlagt sprekk/utskeielse. Det rådet fulgte jeg med det resultat at jeg ikke har dårlig samvittighet i dag.
Så godt å høre at du har masse energi, og det er helt sikkert lurt å skrive ned alt man spiser. For meg funker det bare ikke helt fordi jeg er nok litt for lite systematisk av meg. Men jeg skal følge med på deg, heie, og støtte deg!! Klem April
93,3 kg

Skeiet ut litt i går

I går skeiet jeg ut litt. Var hos mine foreldre og spiste 3 kjøttkaker med brun saus til middag! Jeg må skjerpe meg og drikke vann før middag, så jeg ikke blir så sulten. Heldigvis klarte jeg å gå en lang tur før middag. Kanskje derfor jeg var så sulten? Middag er i hvertfall det måltidet jeg har størst problemer med. Har begynt å bruke masse grønnsaker, det hjelper på. Nå blir det å tenke seg godt om i helgen, så det ikke sprekker for mye!
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias amina1. februar 2002
Jeg synes også middagen er verst; eller kanskje timen etterpå. Jeg blir alltid så "fysen" etter middag, og kjemper med megselv for å ikke snoke rundt i skapene.
Ellers er jeg enig med deg i at vann og grønnsker gjør det lettere å holde seg til den mengden mat man burde.
Synes du er flink til å komme deg ut på tur. Det er sikkert lurt!
Lykke til videre.
c.AuthorAlias mumi1. februar 2002
Takk for hyggelig kommentar i boka mi. Ja, jeg trodde det bare var meg som tenkte sånn, men jeg er ikke alene gitt. Hehehe...vi er jo fjollete som tenker sånn da, men vi får bare slutte og tenke sånn..så det blir som du sier; Hestehale ! hehehe
c.AuthorAlias maia1. februar 2002
Hei og takk for hyggelig kommentar i dagboken min.
Hadde jeg hatt en oppskrift på "hvordan holde vekten nede etter en slankekur" - da hadde jeg vært millionær i dag, minst.
Men jeg har vært ned og OPP som en jojo.
Dette er imidlertid første gangen jeg virkelig har prøvd å kutte sukker og fett, men ellers spise vanlig, sunn mat samt jevn, men ikke overdreven trening.
Jeg har også brukt mye lenger tid på vektnedgangen enn tidligere, da med Cambridge eller Nutrilettpulver eller kjevelås i 6 uker (etter en ulykke) eller øreakupuktur eller algetabletter eller fibertabletter eller ananaskur eller.......... (nå husker jeg ikke fler, tror jeg.)

Så denne gangen har jeg et berettiget håp om å klare meg. Jeg bare SKAL. I tillegg må jeg skryte av legen min, som har fulgt meg opp og støttet meg hele tiden. (Går jevnlig til kontroll av andre årsaker).

Jeg vet at det er vanskeligere å bli lettere når man nærmer seg en viss alder. Det er et faktum og ingen "unnskyldning" for å bruke lang tid. Fettet fester seg på andre områder i kroppen, særlig rundt hofter og mage, når østrogenproduksjonen går ned, har jeg lært nå.Og jeg er et typisk eksempel på dette. Jeg får ikke alt bort, men for hver liten kilo som forsvinner, forsvinner noe av det fra disse områdene.
Og det synes.

Jeg hadde alle odds mot meg da jeg startet. Jeg er ikke i mål og jeg vet ikke om jeg klarer det.
Men jeg er sikker på, uten å kjenne deg, at du har minst like stor sjanse som meg til å gå ned noen kilo, hvis du ønsker det. Sett realistiske mål og belønn deg med noe hyggelig når du kommer dit.

Jeg vil gjerne følge med deg i dagboken din.
Hilsen maia.
c.AuthorAlias Elisabeth1. februar 2002
Hei :) Jeg synes absolutt ikke det kan kalles en utskeielse med litt kjøttkaker og saus! Du koste deg sikkert og da er det verdt noen kalorier,ikke sant? Er enig med deg i at masse grønnsaker er lurt! Jeg spiser også enormt mye av det. Har et fat fullt mens jeg sitter og jobber og det går gjerne med en del,spesielt når jeg "fyser" sånn som idag..
Ønsker deg en flott helg :) Klem fra Elisabeth :)
c.AuthorAlias ann-merete1. februar 2002
Hei!
Jeg synes tre kjøttboller ikke kan kvalifisere til utskeielse jeg da. Men uansett: det er jo mye bedre å skeie ut på hverdagskost enn på godis eller chips.
Det med grønnskaene synes jeg også er genialt.Det metter veldig og drøyer måltidet en del. Vann likeså.
Men det er klart du blir sulten av å gå en lang tur! da forbrenner du jo masse- i alle fall hvis du går i et visst tempo. Jeg fikk beskjed da jeg gikk på Grete Roede kurs at de dagene man trener, så kan man godt plusse på et par hundre kalorier på daglig inntak.
Jeg slet nemlig i en periode med vektnedgangen, og da kursleder så kcal inntaket mitt mente hun at jeg måtte opp noen kalorier de dagene jeg trente.Jeg fulgte rådet, og til min forbauselse fungerte det veldig bra!
Man skal med andre ord ikke spise for lite heller.
Men lykke til videre, og god helg!
c.AuthorAlias April1. februar 2002
Jeg synes du er flink!!!, som er i gang og du har nok helt rett i det der med å drikke vann, mye vann før måltider. Jeg har blitt kjempeflink til det de siste månedene og nå merker jeg at jeg tørster istedet for sulter. Før dekket jeg alle slike behov med noe mataktig, og overhørte kanskje kroppens signaler om at den var tørst og ikke sulten.
Ellers er du jo så flink til å være ute, og når du har hund og barn bør det jo være mange flotte anledninger. Jeg er også veldig glad i å være ute og får dyrket den gleden gjennom det at familien har hest, og da kan man ikke tenke på om været er dårlig eller bra!! Lykke til videre, jeg skal følge med på deg. tror vi har temlig lik høyde. April
93,3 kg

Kom meg ut i snøværet

I går kveld gikk jeg og min datter en fin tur med hunden. Vi kom oss ut til tross for skikkelig snøvær, og gjorde i tillegg gymnastikkøvelser etter at vi kom inn. Sovnet godt i går kveld.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Francine31. januar 2002
Hei antislankekur.
Bra at du ikke faller for fristelsen til å finne på mer eller mindre dårlig unnskyldninger for å ikke mosjonere (det gjør jeg...)Lykke til videre, håper du får mange fine turer ute i snøvær.
c.AuthorAlias maia31. januar 2002
Hei.
Du er tøff som kommer deg ut til tross for dårlig vær.
Jeg har tydeligvis noe å lære av deg der.
og så hyggelig å ha en voksen? datter å dele turen og gym'en med. Jeg leste tidligere at du har barnebarn å kose deg ute med også.
Ligger nok litt etter deg i løypa der, har to tenåringer som ikke er særlig keene på å gå tur med mor for tiden.
men det hører jo med !
Fortsatt lykke til med vekttapet. Hilsen maia.
c.AuthorAlias "A_P"31. januar 2002
Bra at du trosset Kong Vinter!
Var ute med hunden selv igår. Det snødde voldsomt. Men det var deilig når turen var ferdig og kunne sette seg ned foran peisen og varme meg. Turen var vært "bryet".
c.AuthorAlias mumi31. januar 2002
Wow! Det er bra, å komme seg ut i snøværet. Det er ikke jeg flink til, jeg hater å fryse, menj eg får vel kle meg bedre da. Skal prøve å følge ditt eksempel!

Hilsen Mumi
93,5 kg

Ned første halve kiloen

I dag viste vekten -0.5 kilo, men med min erfaring vet jeg at dette er mest veske. Men det er en begynnelse. I går var jeg ute og lekte over en time med mitt barnebarn. Kjempekoselig, og en fin måte å være i aktivitet. Må prøve¨å være enda mer ute. Det gir økt trivsel på alle måter.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bitten30. januar 2002
Beklager, kom til å legge inn inlegget 2 ganger, sorry :)
c.AuthorAlias Bitten30. januar 2002
Hei antislanker :) Ja,men dette er jo en god begynnelse :)Det skal ikke så veldig mange kiloene til før det merkes rundtomkring, og det er deilig :) Det er deilig å komme ut å gå. Vi er 3 fra jobb som går sånn 2-3 timer 2 ganger i uken nå, men kommer til å øke til våren. Det er så deilig å nå toppen når ein har pustet og pest seg oppover til en eller annen fjelltopp. Kjenner også at kondisen som var helt under bunn, sakte men sikkert kryper oppover igjen :) Får mer og mer energi føler eg, deilig. Eg vil anbefale det på det varmeste :)
Selv om det ikke går så fort, er det viktigst at det går nedover sakte men sikkert :) Så ønsker eg deg masse lykke til videre :) Klemmer fra Bitten :)
c.AuthorAlias amina30. januar 2002
Jeg er helt enig i at aktivitet er løsningen. Man både kan ha det moro, og glemme å ha lyst på noe. Dessuten er jo følelsen så god når kroppen blir brukt litt. Kroppen liker det.
Antislankekur er et fint ord. Jeg har etter årevis med slankekurer bare blitt fetere og fetere. Det er jo tydeligvis ikke det som hjelper. Men et naturlig forhold til mat og aktivitet.
Men så er det tålmodigheten, da. En vil så så gjerne se raske resultater.
Lykke til videre!
c.AuthorAlias cat7429. januar 2002
Ja, ikke sant. Jeg blir iallfall i bedre humør av å være ute... og så blir jeg mer opplagt til å gjøre ting i stedet for å "kjenne etter" om det er "noe jeg har lyst på"... ;)

Klem.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.