← Alle dagbøker
antislankekur
72 år163 cm16 innlegg
2002
0 følgere
Start94,0 kg
Sist92,0 kg
Endring−2,0 kg
BMI nå34,6
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Startet opp igjen på helsestudio i går
I går klarte jeg endelig å komme meg på helsestudio igjen. Over et år siden sist jeg gikk der, men ble ønsket hjertelig velkommen tilbake. Jeg underskrev en kontrakt på et år, fikk informasjon og gjennomgang av fysioterapeut, som også skal være min oppfølger.
Dette er en treningsform som passer meg bra, men jeg har en tendens til å trene for hardt når jeg setter i gang. Etter en mislykket skulderoperasjon, må jeg være varsom med styrketreningen.
Kostholdsseminaret som jeg skulle vært på onsdag kveld ble droppet, da jeg fikk høre at det var en selger av slankeprodukter som skulle ha det. Jeg er som kjent i mot alle pulver- og pillekurer i denne sammenheng.
Så nå blir det trim for alle penga, bokstavelig talt! Det koster jo en del å gå på helsestudio, men da har en jo litt press på seg til å være flittig, så pengene ikke er helt bortkastet.
Jeg satser i begynnelsen på to treningsøkter i uka, i tillegg til bassengtrening og trimturer i skog og mark. Og snart er det snø- og isfrie veier. Da skal offroadsykkelen som jeg kjøpte i fjor sommer tas i bruk. Jeg liker veldig godt å sykle, og det er en trimform som virkelig gir både bedre form og økt overskudd.
Ellers så har vekta låst seg fast igjen, men det får nå så være. Vil nok stagnere litt når jeg starter opp igjen med styrketrening uansett. Men jeg føler at å komme i gang igjen med trening nå, vil føre til vektnedgang over tid. Og målet er fremdeles 90 kilo i utgangen av mars måned.
Var forresten på tur i skogen i går. Vi var 8 familiemedlemmer fra 2 til 65 år som vasset inn i skogen, fant oss en fin plass og grillet pølser på bål, lekte i snøen og koste oss som bare det. Trim og sosialt samvær på samme tid.
Ha en fin helg alle sammen!
Trim i helgen
Hei! Hadde nok ikke gått ned noe i helga, til tross for trim både lørdag og søndag. Gikk tur begge dager. Men en får bare være glad for at det ikke gikk opp i stedet. Er forberedt på at det vil stå stille noen dager etter to kilo ned.
Er innstilt på å fortsette å trimme, skal snart i gang igjen på helsestudio. Er også klar over at når jeg begynner styrketrening, så kan vekta gå opp litt. Muskler veier mer enn fett, men til gjengjeld forbrennes mer fett når musklene styrkes.
Ha en fin slankeuke alle sammen!
Klarte ikke å holde meg unna vekta!
Hadde bestemt meg for ikke å veie meg så ofte, men jeg kjente at jeg hadde gått ned, og da ble fristelsen for stor.
Gikk en rask tur på fem kilometer i går, det var glatt og vondt å gå, men flott vær.
Spiste havresuppe til frokost, og kokt torsk og gulrøtter til middag. Kjeks til kveldsmat.
Har nå nådd mitt første mål med 2 kilo ned denne måneden, og vil nå stabilisere vekta på 92, for å gå løs på neste delmål som er 90 kilo. Det skal være nådd inne utgangen av mars.
Føler nå at jeg har funnet frem til en sunn måte å spise på, og det er vanlig, sunn mat uten at det kan kalles slankekur.
Min mann synes også at dette fungerer bra, han spiser samme mat som meg, og vi slipper dette maset med å lage flere slags måltider. Det er også veldig vanskelig å få tak alle ingredienser til enkelte slankekurer, som f.eks. blodtypedietten, mens den maten vi nå spiser, er å få kjøpt i vanlige kolonialforretninger.
Men det er et "must" å trimme regelmessig, det ser en fort på vekta. I perioder med mer trim, flytter vekta seg sakte, men sikkert nedover. I motsatt fall, kan en nesten ikke spise i det hele tatt, uten å legge på seg.
Det er også av stor betydning å få den støtte og inspirasjon som denne siden gir. Alle dere andre har gitt meg et puff i riktig retning, og det er jeg veldig glad for.
Så takk til alle dere andre som ser nytten av at vi er flere i samme båt, og kan gi hverandre tips, formaninger, ros og oppmuntring!
Bassengtrening var herlig
Begynte på bassengtrening i går, og det overgikk alle forventninger. 34 grader varmt vann, flink instruktør med varierte øvelser, og mange positive mennesker som var med.
Det føltes godt å kunne gjøre øvelser i varmt vann, øvelser som jeg ikke kan gjøre ellers på grunn av muskel- og leddsmerter. Anbefales på det sterkeste.
Vekta krabbet på nytt litt nedover, og jeg nærmer meg første målet på 92 kilo. Dette gir inspirasjon videre.
Klarte helga uten å gå opp igjen
Hei alle sammen! Ja, selv om det ble litt vin, et glass pils og biff på lørdagskvelden, så står vekta på det samme i dag.
Men jeg har vært flink til å spise salat, tomater, slangeakurk, løk, sopp og frukt, så det gjør vel sitt. Er også veldig glad i brokkoli og gulrøtter.
Har ikke gått noe i helga, men i dag skal jeg begynne på bassengtrening. Det gleder jeg meg til, for jeg er veldig plaget av muskelsmerter, spesielt i armene. Da er det ikke så enkelt å svømme, så det skal bli artig med annen trening i bassenget.
Kommer tilbake med rapport om hvordan det fungerer.
Ellers er jeg veldig motivert for å fortsette med opplegget mitt. Mangler en halv kilo før jeg har klart to kilo på en måned. Det må skje innen den 27. Håper at jeg kan holde motivasjonen oppe, slik at jeg klarer to kilo hver måned fremover. Ønsker å få BMI under 30, og da må jeg ned på 79 kilo.
Men første delmål er under 90, så her er det bare å stå på!
Ha en fin uke, alle sammen!
Endelig under 93!
Ja, i dag viste vekta endelig under 93! Herlig, for nå har det gått tregt en stund.
Var ute og gikk en fin tur i går, det har nok virket inn på vekta. Nå er det bare om å gjøre å være flink i helga.
God helg til dere alle sammen!
I dag må jeg ut en tur!
Nå har det gått skeis med turgåinga, og det ser en på vekta. Nei, nå skal jeg under 93 kilo i løpet av noen dager!
Må nok også prøve å sette bort vekta litt, for å veie seg hver dag når en ikke skal gå ned så fort, det tar på tålmodigheta.
Tror jeg får finne frem igjen målebåndet i stedet. Det er mye artigere å måle seg enn å veie seg.
Starter på ny frisk i dag
Litt opp igjen etter en helg med morsdag, fastelavenssøndag og fødselsdagsselskap. Har ikke vært noe særlig flink i helga, synes jeg. Men jeg var klar over farene, så jeg har bare meg selv å takke for at vekta gikk litt opp igjen.
Men skitt au, det er bare å gå på med godt humør.
Litt av forklaringen på økningen er nok også utbrudd av "månedens utrensning". Får en god del ekstra væske i kroppen, og går vanligvis opp ett par kilo, så etter det er det vel ikke så værst.
Har ikke fått trimmet noe særlig i helga, så nå er det om å gjøre å komme seg ut på tur. Skal også begynne med bassengtrening neste uke, Det skal bli godt.
Har ellers tenkt å starte opp igjen på helsestudio, men det blir ikke før i månedsskiftet. Ikke for at jeg gruer meg for å begynne igjen, men for at jeg holder på med utredning av noen helseproblemer som jeg sliter med.
Så planene fremover er lagt, her er det bare å stå på for å utføre dem. Ha en fin uke, alle sammen!
wok-gryte til middag
Hei alle sammen! I går laget jeg wok-gryte til middag. Brukte svinekjøtt renskåret for fett, brokkoli, gulrøtter, babymais, bambusskudd, løk, hvitløk, surret i olivenolje. Kokt ris til. Kjempegod og sunn middag! Kan anbefales. Grønnsakene blir ekstra gode, når de ikke er kokt for mye.
Ellers gikk jeg tur med hunden i går. Klarte å holde et ganske stort tempo opp den lange, bratte bakken hjem, så formen er blitt litt bedre nå. Stå på, folkens, snart er det vår!
Og så gikk det litt ned igjen....
Hei alle sammen! I går fikk jeg trimmet skikkelig. Det tinte opp såpass at det var forsvarlig å gå ute igjen, og jeg gikk to skikkelige turer. Solen skinte og fuglene kvitret,skikkelig vårstemning. Herlig å være ute! Så det straks på vekten i dag også, så trim er nok tingen. Spiste akkurat passe i går,grovbrød til frokost og lunsj. Hadde kokt torsk og gulrøtter til middag, og spiste 2 startkjeks med gul ost og druer til kvelds. Det er nok viktig at middagen ikke blir for tung og feit, så der er det behov for god planlegging, så en ikke mister beherskelsen og tar noe fett og lettvindt. Lykke til i konkurransen alle sammen!Klem.
Det går opp og ned.........
Hei alle sammen! Nå har det blitt for lite trim de siste dagene. Har ikke våget meg ut på glattisen. Håper føret blir litt sikrere, så jeg kommer i gang igjen med turene mine. Eller også får jeg gå til innkjøp av skikkelige brodder. Slenger meg med i konkurransen, selv om jeg skal ned en halv kilo i uka, og i k k e gå på slankekur.
Skal notere alt jeg spiser
Hei alle sammen! Vel overstått helg? Jeg har ikke vært så veldig flink i helga, men har hatt bra med energi, og derfor vært i bra aktivitet. I dag skal jeg begynne å skrive ned det jeg spiser, og hva jeg har gjort av aktiviteter. Kanskje det kan hjelpe meg på rett vei. Ser at det er en del som gjør det, så jeg får prøve det jeg også.
Skeiet ut litt i går
I går skeiet jeg ut litt. Var hos mine foreldre og spiste 3 kjøttkaker med brun saus til middag! Jeg må skjerpe meg og drikke vann før middag, så jeg ikke blir så sulten. Heldigvis klarte jeg å gå en lang tur før middag. Kanskje derfor jeg var så sulten? Middag er i hvertfall det måltidet jeg har størst problemer med. Har begynt å bruke masse grønnsaker, det hjelper på. Nå blir det å tenke seg godt om i helgen, så det ikke sprekker for mye!
Kom meg ut i snøværet
I går kveld gikk jeg og min datter en fin tur med hunden. Vi kom oss ut til tross for skikkelig snøvær, og gjorde i tillegg gymnastikkøvelser etter at vi kom inn. Sovnet godt i går kveld.
Ned første halve kiloen
I dag viste vekten -0.5 kilo, men med min erfaring vet jeg at dette er mest veske. Men det er en begynnelse. I går var jeg ute og lekte over en time med mitt barnebarn. Kjempekoselig, og en fin måte å være i aktivitet. Må prøve¨å være enda mer ute. Det gir økt trivsel på alle måter.
Du har jammen vært flink til å komme i gang med masse trim ! Er nok ikke så "gira" på trening i helsestudio jeg - men føler at jeg er kommet inn i en god trend med trimturer 3 - 4 ganger i uke. Og så har jeg funnet fram rockeringen min ! Håper det seter fart på "sideflesket"
Og jeg er helt overbevist om at kiloene forsvinner når vi bare får endret litt på våre vaner vedr. maten og trimmen !
Lykke til videre
ønsker Mia
Vennlig hilsen Mary
Klem.