← Alle dagbøker
diarist.Alias

annie

58 år169 cm34 innlegg 2002 0 følgere

Start92,5 kg
Sist82,0 kg
Endring−10,5 kg
BMI nå28,7
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
20. januar 20027. juni 2002
😌82,0 kg

Stabil vekt

Jeg har ikke kommet i gang med slankinga igjen, men heldigvis har jeg ikke godt opp. Selv om jeg føler meg mye mer "fleskete" enn da jeg syklet.

Klarer ikke å sette meg på trimsykkelen om kveldene, det er så mye annet som frister mer.

Maten er ganske grei, ikke så mye sjokolade og chips, men har vært borti peanøttene litt vel ofte.

Jeg er flink og spiser frokost hver dag, noe som jeg tror må være veldig viktig! I alle fall for meg. Da slipper jeg den kjempesulten som jeg hadde om kveldene før, når ungene var i seng.

Været er så flott, men nå måtte jeg inn og kjøle meg ned litt og havnet altså her. Det blir ingen sykling i dag heller, tvert imot, pizza, øl og full fest med venner i stedet.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blåklokka8. juni 2002
Jeg syns du har vært kjempeflink som har klart å beholde vekte. Det er jo ofte det som er det vanskelige. Prøv å gled deg over det, så kommer kanskje motivasjonen til å gjøre noe med resten av kiloene av seg selv. Håper du får en fin helg!
Hilsen Blåklokka
c.AuthorAlias Kamilla8. juni 2002
Håper motivasjonen din kommer flaksende snart...!
Har du forresten leitet?

Det er i alle fall ingenting som er så motiverende som å lykkes :-)

Håper du kommer deg inn på sporet snart!

Klem fra Kamilla
😌82,0 kg

Holder vekta

Jeg har ikke gjort som jeg skal, og i dag grudde jeg meg virkelig til å gå på vekta. Men jammen meg vart den snill gitt!

Sliter litt med motivasjonen, derfor er jeg ikke noe særlig innom disse sidene. Burde vel tvunget meg selv, kanskje det hadde hjulpet.

Når jeg tenker meg om tror jeg faktisk at jeg gårt og sykler med en gang.

Annie
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen❤️25. mai 2002
Hei Anny

Jeg satt her og kikket litt rundt og så kom jeg inn her.. Skynder meg å sende et lass med motiveringsklemmer til deg... i tilfelle du skulle trenge det fortsatt altså?

I dag tenkte jeg på hvordan jeg ville reagere hvis jeg fikk en full stopp/kræsj/5-10kg-oppgang.. eller noe, og da vet jeg at det kommer til å bli kjempetøft for meg. En eller annen gang vil nok dette komem til å skje, så jeg har forsøkt å bestemme meg for at jeg skal ta fatt på nytt og bare fortsette. Lettere sagt enn gjort, men det ønsker jeg i alle fall å gjøre. Og satse på støtte her inne så klart :-) Dere er så fantastiske til å støtte meg. Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg litt også.

Håper snart du kommer innom igjen Annie.

Jojo-klemmer
c.AuthorAlias lilje😃1. mai 2002
Hei! Jeg kjenner meg igjen! Sliter litt med motivasjonen jeg også, og det er ikke alltid så kjekt å logge seg på og fortelle nettopp at det ikke går så bra. Men jeg tvinger meg selv, og dermed så kommer det mange oppmuntrende kommentarer! Så stå på! Dette klarer du!

Ha en fin 1. mai!
😵82,0 kg

Helg!

Lurer på hva helga bringer, vil jeg skeie ut og ødelegge ukas arbeid? Jeg vil så gjerne komme meg gjennom en helg uten å grue for vekta på mandag, men det er så vanskelig!

Hver fredag har jeg gode forsetter men de ryker som regel, gjerne fredag kveld. I morgen skal jeg i selskap og da blir det vel litt godsaker.

Ha en fin helg alle flinke slankere!

Annie
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Celia😉28. april 2002
Hei Annie!
Håper du klarte å komme deg gjennom helga uten de utskeielsene du fryktet!!
Kos deg heller med grønnsaker slik det ble nevnt i en annen kommentar.
Ha en fin uke!
~~~~Klem Celia~~~
c.AuthorAlias ann-merete😌26. april 2002
Hei!
Har hatt sammen innstillinga som deg til de foregående helgene, men nå er det stopp!!!!
Har allerede planlagt helgens utskeielser i forkant, både hva den skal bestå av og hvor mange kalorier den innbringer.
Er lei av å frykte helgen,og i etterkant rapportere nok en oppgang på mandag .
Så nå tar jeg skjea i en ny hånd,og har sterkt på følelsen av at jeg er i ferd med å vinne tilbake gamle kunster.
Gikk jo ned 11 kilo på den måten, så det bør jo ligge i blodet.
Hvis man bare frykter helgen,men ikke i forkant har bestemt seg for i hvilken grad man skal skeie ut og med hva, blir det lett for ustrukturert.Det er i alle fall min erfarning.
Kom fredag kveld da,så skal jeg da gjerne bare smake litt på potetgullet.Resultat: jeg tømmer skåla.
På lørdag kveld ,setter mannen min fre diverse godis og chips.
Samme resultat.
Kan da ha dårlig samvittighet søndag morgen, men alle gode forsetter til tross ,kom kvelden med lignende fristelser,så blir resultatet ofte det samme.
Tidligere når kalorier ble talt hele uka, også helgen, gikk slankinga som en drøm,også i helgene.
Bare et lite tips.
Så får vi se om jeg består prøven mandag morgen!!!!!
Jeg heier på deg jeg!
Snakkes!
c.AuthorAlias ANNE❤️26. april 2002
Hei,helgene er noe herk. Selv skal jeg på tur til Bergen i 5 dager, og gruer meg som en hund.

Kjøp deg noen eksotiske frukter og grønnsaker, kutt dem opp, og dypp grønnsakene i youghurt naturell, blandet med yndlingsdipen. Ha dette innen rekkevidde til enhver tid, og kast andres godteri i søppla! (neida!)

Til middag kan du lage god mat uten for mye kcal, og detter hungeren over deg, kom deg ut og gå en tur, så kan du gå berserk når du kommer hjem (dersom det fortsatt er aktuellt!)

Lykke til, ANNE
☹️82,0 kg

Kun vekt

Har problemer med å oppdatere siden. Gidder ikke skrive inn for 3. gang
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias asta😃25. april 2002
Hallo!

Gratulerer med kjempeflott vektnedgang!!! Er det ikke snadder å se langt etter over 12 kg.? Og for et kick å skulle kjøpe nye sommerklær snart, da skal du se du må ned noen str. siden sist!

Jeg har som mål å være 80 til 17. mai. Har du noen mål?

Hilsen asta
82,0 kg

Rett vei!

Så er det fredag igjen og vekta var riktig så grei i dag! Vet av erfaring at jeg skeier litt for mye ut i helgene. Disse dagene blir det en del jobbing, så kanskje jeg klarer å holde fingrene borte fra godteskåla.

I morgen skal jeg handle meg noen nye klær. Det gleder jeg meg til. Det har blitt slik at alle buksene trenger jeg belte på. Ikke så dum følelse det, å finne fram beltene fra tiden før jeg fikk barn.

Ønsker dere alle en god helg!

Klem fra Annie
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Celia16. april 2002
Hei Annie!
Takk for hyggelige kommentar i dagboka mi!
Du har vært veldig flink, nå nærmer du deg jo 70-tallet!!!
Kjempeflott! (Skulle ønske det var meg!)
Det er en deilig følelse når klærne blir for store :D
Håper du fant noen fine nye klær på handleturen din!
Skulle gjerne kjøpt meg noe nytt selv, men det blir helst til at ungene får noe. De vokser ut av alt de har!
Dessuten er det ikke få regninger som detter ned i postkasse disse vårmånedene........
Det blir vel min tur snart!
Ha en fin uke!
Klem fra Celia
c.AuthorAlias Pernilla14. april 2002
Hei hei!
Kjempe kjekt at du ville melde deg på konkuransen!
Ville bare ønske deg lykke til med den!!
Klem, Pernilla!
c.AuthorAlias Jojoen12. april 2002
Hei Annie.
Er det ikke deilig når klærne vokser i stedet for å henge i skapet og krympe helt av seg selv?
Ha en koselig helg med nye klær :-)

Klem fra Karianne
82,5 kg

Endelig!!!

Jeg er så glad, endelig gir vekta etter!

Har en god følelse inni meg. Kanskje er jeg ikke dømt til å være tjukk for alltid. Jeg kan klare dette, å bli en slank dame om noen måneder! Dette er en opptur for selvtilliten min. Innerst inne har jeg nok tvilt på om jeg kunne klare dette. Men nå merker jeg på kroppen at det er mulig! I dag er det sol både ute og inne!

Ha en strålende dag!

Klemmer fra Annie
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bitten11. april 2002
Hei Annie :) Du har jo hatt en fantastisk nedgang selv om det var noen dumper på veien. Du har all mulig grunn til å være stolt av deg selv, og eg er sikker på at du kommer til å nå målet ditt :)
Lykke til videre :)
Klem fra Bitten :)
c.AuthorAlias PERNILLA11. april 2002
HEISANN!

VIL DU VÆRE MED EN NY RUNDE MED -5KG KONKURANSSEN I 80-KLASSEN KAN DU MELDE DEG PÅ HOS MEG.
STARTER I LØP AV FREDAGEN!

KLEM, PERNILLA
c.AuthorAlias Targa11. april 2002
Klart du kan!!!!!
Halve slankinga er i hodet. Da mener jeg ikke bare viten om hva som er sunn, og hva som er usunn mat. Men prøv å gjennomføre noe om du ikke tror du klarer.... Du gjør det mye vanskeligere for deg selv. Men ha tro på det du gjør, si at klart jeg klarer dette, da går det mye bedre!!! Du har jo allerede bevist at du kan... Se bare på hvor mye du allerede har gått ned!!

Masse klemmer fra Targa
c.AuthorAlias nameit10. april 2002
Hei Annie!

Takk for koselig kommentar i dagboka mi.

Så flott å gå ned såpass mye. Det må da være skikkelig oppmuntrende. Du har jo vært kjempeflink så langt. Det er tross alt bedre å ta det over litt tid, istedet for å rase ned med påfølgende vektøkning etterpå. Og da helst litt mere enn man var i utgangspunktet.

Hva er det byggmester BOB sier: Klart du kan!
Du skal se at du er blitt atskillig kilo lettere om noen måneder.

Lykke til!

Klem, NameIt
c.AuthorAlias kikki10. april 2002
Så godt at du føler så bra i dag. Klart du ikke er dømt til å være tjukk for alltid. Men jeg kjenner følelsen, har det like dan selv. Og jeg har holdt på noen måneder nå. Går ned noen kilo, så er det ett eller annet og så går jeg opp igjen. Men det ikke slik jeg vil ha det. Så nå står vi på du og så viser vi at vi skal bli slanke og fine om noen måneder.

KLemmer Kikki
c.AuthorAlias Celia10. april 2002
Hei Annie!
Det er klart at DU kan klare det!!!! Du er jo godt på vei, og
du har jo til nå slanket bort 12 kilo :) Det er en stor seier for den som sliter med vekta!!
Til sommeren er du ei slank dame :) :)
~~~~~~~~Ha en fortsatt strålende dag~~~~~~
Klemmer fra Celia
c.AuthorAlias Oriane10. april 2002
Hei annie

Det er da ingen som er dømt til å være tjukke! Og nå har du tatt makta over egent liv og vekt! Klart at du er slank om noen månder..se bare på hva du har klart siden januar!

Stå på, dette går rette veien!

hilsen fra
Oriane
c.AuthorAlias pæreformen10. april 2002
Hei Annie !
Det gjør godt for selvtillitten når vi endelig klarer å gå ned. Ingen er dømt til å være tjukke selvom det føles sånn ut når man sliter seg halvt ihjel med vekta.
Nyt dagen og vektnedgangen :-)
84,0 kg

I gang igjen

Jeg synes ikke at vekta er så snill med meg, har vært ganske standhaftig disse dagene men den holder stand.

Har syklet skikkelig i dag, har nok vært for slapp på den fronten. Men i dag svettet jeg, Og etterpå er det deilig! Håper at uka som kommer blir slik at vekta må kutte ut dette tullet og gi meg et bedre tall!

Mat i dag:
Frokost: 1 bolle Fitness med skumma melk
Lunsj: Salat med skinke og ost. (Ikke dressing og brød)
Skal ha Joikaboller till middag ( de så ikke så veldig fetende ut)

Lykke til alle sammen!

Klemmer fra Annie
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla8. april 2002
Hold ut, så vinner du nok over vekten..! Synd det skal være så demotiverende å kjempe mot den da, men...
Det hjelper nok helt sikkert med syklingen i alle fall!

Klem fra Kamilla
c.AuthorAlias Jojoen7. april 2002
Hei annie, tusen takk for koselig hilsen. Det varmer og oppmuntrer virkelig å få en så fin mottakelse her inne. Delta i fellesskapet, jobbe mot et felles mål osv.
Det er kjempemotivasjon å lese dagboka di og andres, spesielt de datoene der vekta kryper under et nytt ti-tall :-)
For egen del skal den helst krype under mange slike ti-tall.
Lykke til mot målet!
Klem fra Karianne
84,0 kg

Påan igjen!

Etter en lang ferie fra dagbok og slanking er jeg tilbake, tyngre men klar for å fortsette.

Jeg har skeiet fullstendig ut i ferien. Trødd i kjeften med sjokolade, Pringles og masse god mat. Men nå er det nok!! Det skal bli deilig å kommme inn i gode rutiner igjen! Har funnet frem sykkelen som også har hatt ferie. Vekta har gått ned 0.5 siden tirsdag. Kjenner at jeg er mer fornøyd, det er ikke deilig å være småkvalm etter å spist store mengder av godterier!

God helg alle sammen, skal prøve å være flinkere denne helgen. (Men vedder ikke store summer )

Klem fra Annie
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"7. april 2002

Få fint å se at viljestyrken er til stede.
Jeg også spiste masse godt i påsken, og la på meg.
Men håper det er som de sier: Easy come, easy go.

Lykke til videre.

Per Arne
c.AuthorAlias Targa6. april 2002
Hei Annie!
Ja det er godt å være tilbake i "faste rammer" igjen. Men sååå utrolig godt med litt "ferie" også. Hadde ei "fri-uke" tidligere. Følte at hodet trengte en liten pause. Fant ut at jeg hadde innarbeida vanene mer enn jeg hadde trodd, for jammen gikk jeg ikke ned i "fri-uka2 mi også. (-påsken snakker vi ikke om......*sss* Den teller ikke....)

Lykke til!!

Klemmer fra Targa
c.AuthorAlias ella5. april 2002
Hei Annie.
Fint du er tilbake med pågangsmot og trimsykkel igjen !
Lykke til videre, og ha en god helg !
~Ella~
c.AuthorAlias nameit5. april 2002
Hei Annie!

Godt å være i normal gjenge igjen, ja. Jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen av å være småkvalm etter å ha satt til livs flere 100 gr godterier i løpet av en kveld.
Det er fredag kveld, og før første gang i "manns minne" så sitter jeg ikke med en svær pose smågodt foran meg.
Egentlig savner jeg det ikke heller. Skla ærlig innrømme at et halvt glass cola har funnet veien til meg, men det blir med det. Litt kos må man tillate seg, bare det ikke blir for mye av det gode. Tidligere hadde vi jo helg fra torsdag til mandag, da sier det seg selv at man må legge på seg. Å gå til sengs fullstappa av godterier er JÆVLI egentlig, men nå er det slutt på det. Ikke sant? Vi trenger ikke vedde, det viktigste er at vi klarer å begrense oss, ikke sant?

Ha ei fortreffelig helg, og kos deg, med måte...

Klem fra NameIt
83,0 kg

Endelig ferie!

Nå har jeg ferie og burde egentlig ha pakket kofferter, men trengte en sigg først.

Gleder meg ikke til å veie meg når ferien er over, men er forberedt på at vekta vil stige. Selv om det nok blir en nedtur! Skal prøve å få meg noen turer i løpet av ferien, kanskje været blir like bra som det er i dag.

Jeg er ikke helt i form for tiden, forkjølet og hodepine har plaget meg siste uken. Dermed har det ikke blitt nok sykling heller. Har gått noen turer, men føler ikke jeg forbrenner like mye da.

Håper dere alle får enn flott påske hvor enn dere tilbringer den. Jeg skal i alle fall ikke på ski, håper heller på nydelig vårvær med skogturer.

Klemmer fra Annie
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias bollapinnsvin23. mars 2002
Heisann annie:)

Du får ha en riktig fin påske så får vi håpe at været holder seg slik at du får tatt deg noen fine skiturer:)

Så får du ha noen fine slankedager, og nyte livet:)

Klem Henriette
c.AuthorAlias trixi23. mars 2002
Go påske! Om du tar deg en del turer i det flotte påskeværet kan du nok holde vekten i sjakk! Men uansett, kos deg, det er ferie!
Klem fra trixi
c.AuthorAlias Kamilla23. mars 2002
God påske, Annie!

Vi får satse på flott vær og mange turer i påsken! Det tar forhåpentligvis brodden av ekstra påskekalorier...

Klem fra Kamilla
c.AuthorAlias "A_P"22. mars 2002
Ikke vær redd for å gå litt opp i ferien. Nyt den.
God ferie.

A_P
c.AuthorAlias ella22. mars 2002
Hei.
Kjenner meg igjen i det du sier om å grue seg til gjensynet med vekta etter ferien. Vi får håpe at det ikke blir så ille som vi frykter...Men det er sikkert lurt å være mentalt forberedt på en liten oppgang, takk for det tipset ! (Men kanskje det går mye bedre enn det vi tror...?!)

Ønsker deg riktig lykke til, og ha en flott påske !
~Ella~

PS: God bedring !
c.AuthorAlias Celia22. mars 2002
Hei Annie!
Håper du får en riktig fin påskeferie hvor du kan slappe av og finne nue krefter!
Det skal i hvertfall jeg prøve på.
Kos deg:)
Klem Celia
83,0 kg

Tanker om en vekt

Jeg har en idiotisk vekt som hopper og spretter fra tall til tall. Kan veie meg fem ganger og få en vekt mens jeg de neste fem gangene veier 2 kilo mer. De siste dagene har den vært innom alt fra 82 til 84 kilo. I dag stoppet den flest ganger på 83 så da satser jeg på det tallet. Vil ikke skrive for lite heller, blir bare skuffet om vekta går for mye opp igjen.

Jeg tør ikke kjøpe ny vekt, er redd for å bli for skuffet. Veide meg på vekta til foreldrene mine, den vet jeg er feil fra da jeg gikk gravid og veide meg hos legen. Men den viste 5 kilo mer!!! Orker ikke slike sjokk her hjemme også!

Synes egentlig vektnedgangen går litt tregt for tiden, men det er kanskje bare bra. Det bør visst ikke gå for fort ser jeg noen av dere skrive. Jeg vil aller helst gå ned et par kilo til dagen! Vekta går i alle fall ikke opp!

Dette var bare noen tanker om min "kjære" vekt på morgenkvisten. Ha en riktig fin fortsettelse på uka!

Klemmer fra Annie
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete21. mars 2002
Enig med siste taler her- tror du skal innvestere i ny vekt.
Husk at du har masse frustrasjon igjen med den vekta dersom du skal ytterligere ned.
Jeg har en gammel vekt sjøl, som jeg har justert etter vekta på Grete Roede- så den står med 1 1/2 kilo pluss i utgansstilling.
Det er sjelden vekter har større differanse enn det, uten at man er klar over det.
Kan like greit hoppe i det med en gang.
Du har jo mange tilbakelagte kilo uansett.
Det ville jo være synd å ikke få med seg vektreduksjon bare fordi vekta lever sitt eget liv.Det kan like gjerne være i din favør som disfavør at vekta er gal.
Digitale vekter er kanskje bedre, og de kommer i flere prisklasser de også.
Tror det er vel verd investeringa.
Greatulerer med nedgangen så langt i alle fall.
Kanskje er det enda mer på den nye vekta!!!!....-
Ha en super dag!

c.AuthorAlias trixi20. mars 2002
hei, og gratulerer med fin vektnedgang til nå!
isj, det må være frustrerende med en vekt som ikke klarer å bestemme seg... Er du helt sikker på at du ikke vil kjøpe deg en ny vekt da?
Jeg lot det stå til og kjøpte meg en altfor dyr ( men visstnok den beste) vekt dagen før slankingen beynte.. og det er godt at den er stabil..( hihi, må jo sjekke litt da..).

Det er vel bedre med en korrekt vekt? enn en som frustrerer deg? hmmmm

Uansett må du ha en flott dag, og videre lykke til med den flotte vektnedgangen.

Kelm fra trixi, med forbehold om skrivefeil..thihi
83,5 kg

Mandag = muligheter

Utrolig nok holdt vekta, selv om jeg har spist for mye og forsynt meg godt av sjokoladeskåla. Trimsykkelen har fått hvile i fred, har bare kikket bort på den med min dårlige samvittighet. Middag i går var biff, fløtegratinerte poteter og grønnsaker, ikke særlig sunt, men jeg spiste i alle fall mindre enn jeg ville gjort for noen måneder siden. Ellers i går spiste jeg fornuftig.

I går kveld fikk jeg så utrolig lyst på noe godt, men tanken på denne siden og dere andre flinke slankere fikk stoppet meg. Da tok jeg en appelsin i stedet.

Jeg er så utrolig takknemlig for denne siden og alle dere som skriver her. Det er utrolig motiverende å få kommentarer og lese hva dere andre skriver. Det er godt å se andres framgang, men også se at andre sliter men kommer seg videre alikevel. Stor takk til dere alle!

Kjenner at jeg er klar for en ny uke med fornuftig matinntak og trim. Må ha noe å gå på til påkeferien, da skal vi til svigerfamilien som er veldig slanke, men lager veldig fet mat! Jeg er bare pittelitt misunnelig!

Ha en god uke alle medslankere!

Annie
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla19. mars 2002
Bor svigers et sted som det er fint å gå tur? Men det er vel ikke så lett å bøte på fet mat med spaserturer, kanskje...
Synd ikke vektfordelingen er litt mer rettferdig, her hjemme er det også den som spiser mest som er slankest (jeg kan vel ikke helt kalle meg slank enda, men... ;-)

Ha en fin slankeuke!
Kamilla
c.AuthorAlias Inemor19. mars 2002
Stå på! :o)
c.AuthorAlias AM19. mars 2002
Mandag er mulighetenes dag... :) det er da man kan gjøre opp for mat syndene i helga!!! Man kan vel kalle det en ny start :)
ellers så ser jeg at du har vært skikkelig flink og gått ned mange kilo!! :) Ha en fortsatt fin slankeuke!!!

Klem fra AM
c.AuthorAlias ella18. mars 2002
Hei Annie.
Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi ! Fint at vekta holder seg i "skinnet", til tross for noen dykk i sjokoladeskåla...Synes det høres lurt ut at du unner deg en bedre søndagsmiddag i passelige mengder, for det skal da være forskjell på helg og hverdager ? Det er sikkert med på å holde liv i motivasjonen, eller hva tror du ?

Lykke til videre, jeg synes du har gjort en real innsats ! Du, kanskje du kan klare å snike inn litt sunn og god påskemat hos svigerfamilien din ? Hva med et deilig frukt og grønnsaksfat m / dipp til påskenøttene ? Mange synes nok det er godt med noe magert innimellom all den feite påskematen...

~Ella~
c.AuthorAlias lilje18. mars 2002
Takk for hyggelig kommentar!

Kjenner igjen den problemstillingen med svigerfamilien. Her er de også slanke, og svigermor lager veldig god mat...

Men vi får motivere hverandre, så skal det nok gå bra!
Ha en fin dag!

Hilsen fra en veldig sulten lilje, som snart skal hjem og spise en fettfattig middag :)
83,5 kg

Fredag igjen!

Jeg har hatt en travel uke. En dag i klubb, med god mat. Da spiser jeg med måte, men smaker på det meste. Var ute med hele familien og spiste pizza en dag, ikke særlig slankende, men,men. I går spiste jeg middag i 18.00-tiden , og for meg er det alt for sent. Da kommer jeg helt ut av rytmen og blir liksom ikke skikkelig mett. Har lyst på noe resten av kvelden. Spiste derfor en salat med reker + dressing.

Har syklet ca. annen hver dag, omtrent en halvtime i snitt kan jeg tenke meg.

I går hadde jeg en dag med vindus-shopping. Det var litt oppmuntrende. For første gang på lenge fant jeg en bukse som ikke kom fra BB på HM. Kjøpte den ikke, skal vente enda litt til. Trenger nye klæær nå, buksene mine er slett ikke fine på meg lenger. Det er jo et hyggelig problem!

Nå er det helg igjen og da har jeg lett for å skeie ut. Har sagt hver fredag at denne helga skal jeg være flinkere, men det er så vanskelig! Men jeg gir ikke opp, denne helga SKAL jeg være flinkere, slik at vekta er OK på mandag også.

Ha en god helg alle mine flinke medslankere! Dette skal vi klare!

Annie
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla17. mars 2002
Ikke sant det er herlig å kikke på klær i "vanlige" butikker... Før hadde de da noen fine klær på BB, men nå er det jo bare kjerring-look-alike. Sommerklærene skal ikke komme fra BB i alle fall.....! :-D

Du er så flink til å sykle! Den motivasjonen min er helt borte. Kanskje jeg skal begynne å kalle den opp igjen.. hehe

Ha en god slankeuke, Annie
Kamilla
c.AuthorAlias ella17. mars 2002
Hei Annie.
Ja, er det ikke gøy å finne klær som ikke er fra BB ? Det er godt å se at det faktisk går rette veien. Du har oppnådd mye på noen få måneder, det er deg vel unt, du har vært kjempeflink ! Lykke til videre, håper du fikk en god helg !
~Ella~
c.AuthorAlias "A_P"15. mars 2002
Synes du er flink med trimmen. Jeg skulle ha både syklet og svømt, men det har liksom ikke blitt til det.
Buksene ser ikke helt flotte ut på meg heller lenger, men har valgt å vente med ny-innkjøp
til vekten har stabilisert seg.

Håper du får en helg som ikke er så vanskelig å gjennomgå.

Klem, A_P

c.AuthorAlias Ariana15. mars 2002
Hei annie!

Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi:o)Det er viktig å tenke på de gode dagene ja, når man føler at man har en vanskelig dag.

Du får ha en flott helg:o)

Klem fra Ariana c",)
c.AuthorAlias trixi15. mars 2002
Dette går jo absolutt den riktige veien!!
Håper vi kan trakse sammen nedover mot 70-tallet..( og under kanskje..hihi).
Sant det er kjekt å vindusshoppe?
Jeg kan holde motivasjonen oppe jeg, bare ved å tenke på at til sommern kan jeg ta på meg fine sommerklær uten å skjems :)

Ha en flott dag og en flott helg!
Klemmer fra Trixi
c.AuthorAlias Jumbo15. mars 2002
Hei! Takk for hyggelig kommentar!

Er jo nettopp kommet igang, men det første døgnet gikk utrolig bra, så her er det bare å fortsette!

Ser frem til den dagen jeg også kan gå og kjøpe klær på HM som IKKE kommer fra BB!

Ha en kjempefin dag!
c.AuthorAlias cat7415. mars 2002
Åh... det er så godt å høre at noen sier "flinkere", ikke "flink"... Når man skal være "flink" så blir det så vanskelig - for da må alt liksom være perfekt... Når man skal være "flinkere" så er det å endre noe til det bedre... man trenger ikke å ha så dårlig samvittighet fordi man ikke klarer alt på en gang. Jeg sender noen gode tanker, jeg.
Klem og lykke til.
84,0 kg

Fremdeles rett vei!

Jeg kunne nok ha vært flinkere i helgen, fest på fredag, sjokoladefråtsing på lørdag (ble kvalme) og peanøttspising på søndag kveld. Maten ellers på søndag var det heller skralt med, hadde en hektisk dag med lite mat og med langt mellomrom og det straffer seg. Jeg ser at jeg må spise jevnt gjennom dagen ellers sprekker jeg om kvelden. Syklet hver dag så det var i allefall et positivt innslag.

Mat i går:
Frokost: 1 bolle Corn Flakes med skummet melk
Lunsj: 2 ryvita med ost
Mellom: 1 appelsin
Middag: Spagetti med grønnsak-saus
Mellom: 1 pære
Kvelds: 1 bolle Fitness med skummet melk + 1 appelsin
Trim: 45 min på trimsykkel

Har fått utrolig mange positive kommentarer i det siste, fra venner og kollegaer. Det er veldig oppmuntrende, og gjør at jeg føler at nå kan jeg bare ikke sprekke. Det blir for flaut!

Jeg føler jeg har kommet inn i en bra rytme på slankingen min, og det er jeg kjempefornøyd med.

Livet er bra! Ha en flott slankeuke alle medslankere!
Stor takk for alle hilsener, det er veldig motiverende!

Annie
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"13. mars 2002
Er det ikke moro med oppmuntrende kommentarer?

Ser du er flink med maten også. BRA!

c.AuthorAlias April13. mars 2002
Takk for hilsenen din, og så flink du har vært, mer enn ti kilo er jo bare helt vidunderlig!!!

Vet hva du snakker om vedr. at kommentarer fra andre mottas med litt blandete følelser, men nyt det mens du kan!!!
Og så bruker vi dagboka her til å motivere oss videre så vi holder oss like lekre over laaang tid!!!!

Når det gjelder å ha sjokolade liggende har jeg ingen problemer så lenge det er uåpnet. Siden jeg startet opp med denne slankingen i oktober har jeg heller ikke hatt problemer med åpnete saker, men på det punktet stoler jeg ikke hundre prosent på meg selv i lengden kjenner jeg.
Har to barn på ti og elleve og av en eller annen grunn (de er muligens litt lite lure) har ikke de startet opp med å forsyne seg av ting som ligger i skap eller kjøleskap til tross for at de er en del alene etter skoletid.
Derfor får alt vi har ligge i fred, og det er deilig for jeg vet at det er et generelt problem at man tror man har ting liggende og så viser det seg at det spist opp av mann eller barn. Men jeg har visst vært heldig med begge deler, eller så kjører jeg så hard disiplin at ingen tør.

Vel, vel jeg synes du har vært så flink!! Med meg selv synes jeg det går veldig smått nå, men jeg er så glad jeg har kommet dit jeg er at det er motivasjon i seg selv!! Ha det bra, hilsen April.
c.AuthorAlias April13. mars 2002
Takk for hilsenen din, og så flink du har vært, mer enn ti kilo er jo bare helt vidunderlig!!!

Vet hva du snakker om vedr. at kommentarer fra andre mottas med litt blandete følelser, men nyt det mens du kan!!!
Og så bruker vi dagboka her til å motivere oss videre så vi holder oss like lekre over laaang tid!!!!

Når det gjelder å ha sjokolade liggende har jeg ingen problemer så lenge det er uåpnet. Siden jeg startet opp med denne slankingen i oktober har jeg heller ikke hatt problemer med åpnete saker, men på det punktet stoler jeg ikke hundre prosent på meg selv i lengden kjenner jeg.
Har to barn på ti og elleve og av en eller annen grunn (de er muligens litt lite lure) har ikke de startet opp med å forsyne seg av ting som ligger i skap eller kjøleskap til tross for at de er en del alene etter skoletid.
Derfor får alt vi har ligge i fred, og det er deilig for jeg vet at det er et generelt problem at man tror man har ting liggende og så viser det seg at det spist opp av mann eller barn. Men jeg har visst vært heldig med begge deler, eller så kjører jeg så hard disiplin at ingen tør.

Vel, vel jeg synes du har vært så flink!! Med meg selv synes jeg det går veldig smått nå, men jeg er så glad jeg har kommet dit jeg er at det er motivasjon i seg selv!! Ha det bra, hilsen April.
c.AuthorAlias Kamilla12. mars 2002
Synd at det skal være så lett å "småsprekke"... Men det har tydeligvis ikke hatt så stor innvirkning på slankinen, kanskje kroppen din takler litt sånn i ny og ne? Nei, det er vel ikke lurt å forfølge den tanken... Det kan det vel bli digre sprekker av!

Du er kjempeflink til å sykle! Der må jeg bare se å skjerpe meg...

Kamilla
c.AuthorAlias ann-merete12. mars 2002
Hei!
Blir så glad på dine vegne!
Det er så deilig når også andre legger merke til ens nye figur og kommenterer det i positive vendinger.
Da føler man at alt slitet er vel verd innsatsen.
Klart vi slanker oss mest for oss selv, men når andre også legger merke til det gir det et ekstra kick.Og motivasjon videre,ikke minst.
Synes du er veldig flink med maten, så suksessen fortsetter garantert!!!!
Ha en fortsatt god dag!
c.AuthorAlias tøysa12. mars 2002
Flink jente!!!det gjør da ingenting med en sprekk?du har jo vært så flink på sykklingen din(skjønner ikke at du mestrer det)Også har du jo hatt en hyggelig helg?Rett opp hodet og gå fremover.Kommentarene du får er jo et skikkelig aha for at du klarer deg så bra.Ha en god dag...
c.AuthorAlias cat7412. mars 2002
Men så hyggelig at du har hatt en fin helg _og_ gått ned et halvkilo til! Og er det ikke sååå hyggelig når andre legger merke ti det? Etter sånne komplimenter går det på skinner halve uka bare av pur glede...
Lykke til videre!
84,5 kg

<--- -10 kilo og kvinnedag!

Tenk at i dag så veier jeg 10 kilo mindre enn jeg gjorde da jeg begynte å slanke meg for alvor!

Det er deilig å se at vekta går rett vei uten å bruke pulver. Det går litt senere, men jeg og familien men har det mye bedre!

I kveld skal en gjeng med damer feire kvinnedagen med vin og pizza! Jeg skal ikke slanke meg i kveld, men tenke fornuftig. Det går jo ann å ikke spise seg overmett. Alkohol er vel ikke akkurat supersunt, men vi får det sikkert veldig gøy! Får bare håpe at jeg klarer å holde resten av helga noenlunde sunn. Har ikke lyst til å gå opp igjen på mandag!

Mat i går:
Frokost: 1 bolle Fitness med skummet melk
Lunsj: 2 knekkebrød med ost
Mellom: 1 appelsin
Middag: Kylling, makaroni og saus (litt for fetende, men det var restemiddag)
Mellom: 1 appelsin
Kvelds: Pittelitt nudler
Trim: 45 min. syklling

Ha en god slankehelg alle sammen!

Annie
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias fett nok.10. mars 2002
Hei!

Måtte bare inn å si:
HURRA FOR DEG OG GRATULERER MED -10 KG.

Hilsen fra Rita
c.AuthorAlias "A_P"10. mars 2002
Takk for kommentar i min dagbok, og GRATULERE MED MINUS 10KILO!!!
KJEMPEBRA!!!

Klem, A_P
c.AuthorAlias Kamilla10. mars 2002
Gratulerer med minus 10

:-) :-D :-) :-D :-) :-D :-) :-D :-) :-D :-) :-D :-) :-D

Kamilla
c.AuthorAlias Ariana9. mars 2002
Hei på deg annie!

Gratulerer så masse med -10kg!!! Det er en god følelse tenker jeg:o) Takk for mommentar i dagboka mi! Når jeg leser din blir jeg enda mer sikker på valget mitt:o)

Man kan jo se på deg at det går an å ta en del av kiloene med pulver og resten med sunn mat!!

Kanskje jeg skal gjøre som deg og ta pulver i uka og kose meg med sunn mat på lørdag? Har veldig lyst til å "løpe" i butikken å kjøpe pulver nå!!....ler!

Ha en flott helg:o)
Klem fra Ariana c",)
c.AuthorAlias iset8. mars 2002
heisann.)
jippiii gratulerer med minus 10 kg:)))) kjempeflott.
jeg er bare 3,6 kg ifra.....nå begynner jeg også å glede meg tjihi.
kos deg i kveld du, det har du fortjent. og med den tankegangen, at du kan kose deg med måte, er jeg sikker på at vekten ikke har gått opp på mandag:)
hilsen Iset.
c.AuthorAlias cat748. mars 2002
Hei! Måtte bare gratulere! Og så er jeg glad for at du har funnet en måte å slanke deg på som gjør at du også kan ha det bra både med deg og familien akkurat nå. Jeg tror det er en feil mange av oss gjør - å sette livet "on hold" til at vi blir slanke. I mellomtiden går de dagene som utgjør livet...
Ha det koselig i kveld!
Klem og god helg.
c.AuthorAlias tøysa8. mars 2002
hei på deg Annie!!
Gratulere med 10èr grensen....kjempeflink er du.Kooooos deg i kveld med pizza og vin sammen med vennene dine,det har du fortjent.God helg...
c.AuthorAlias pæreformen8. mars 2002
Hei annie!
Gratulerer masse til deg.
I tilegg til å være kjempeflink med maten, så er du jo så flink til å tråkke på trimsykkelen også. Det bare må bli resultater av det !
Pæra :-)
85,0 kg

<--- Litt usikker på om dette er rett

Er bare kjapt innom for å registrere vekten, men er litt i tvil om den er rett. Da jeg veide meg i dag varierte vekta to kilo. Måtte oppom mange ganger men den viste ikke det samme to ganger i strekk. Velger å skrive inn den høyeste vekta.

Er i gang igjen for fullt nå. Jeg sliter litt i helgene + mandag. Tror jeg må ha hatt litt vann i kroppen i helga, for på lørdag veide jeg 87.5. Jeg skulle kanskje hatt en ny vekt, men er litt redd en eventuellt ny vil vise mer. Ser at flere har hatt den opplevelsen.

Mat i går:
Frokost: 1 bolle Fitness med skummet melk
Lunsj: 2 knekkebrød med ost
Middag: Kjøttdeig og spagetti
Kvelds: 1 skillingsbolle (var på vintrekning i foreningen jeg er med i, klarte ikke stå imot)
Trim: 47 min. trimsykkel

Det er deilig å finne motivasjon og tiltakslyst igjen. Føler den varierer veldig mye fra dag til dag. Tror jeg skal være litt flink i helgen, orker ikke slite etter hver helg.

Ha det bra alle medslankere, dette skal vi klare!

Annie
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias AM6. mars 2002
Heisann
Først vil jeg bare si at jeg synes du har vært skikkelig flink!!!
Jeg har samme problem som det du har, i helgene etter å ha vært ute på byen, så veier jeg opptil 2,5 kilo mer. Men de går heldigvis fort av igjen. Alkohol binder vann så det har sikkert noe med det å gjør!!!
LYkke til videre!
Klem fra AM
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.