← Alle dagbøker
annie
58 år169 cm34 innlegg
2002
0 følgere
Start92,5 kg
Sist82,0 kg
Endring−10,5 kg
BMI nå28,7
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Stabil vekt
Jeg har ikke kommet i gang med slankinga igjen, men heldigvis har jeg ikke godt opp. Selv om jeg føler meg mye mer "fleskete" enn da jeg syklet.
Klarer ikke å sette meg på trimsykkelen om kveldene, det er så mye annet som frister mer.
Maten er ganske grei, ikke så mye sjokolade og chips, men har vært borti peanøttene litt vel ofte.
Jeg er flink og spiser frokost hver dag, noe som jeg tror må være veldig viktig! I alle fall for meg. Da slipper jeg den kjempesulten som jeg hadde om kveldene før, når ungene var i seng.
Været er så flott, men nå måtte jeg inn og kjøle meg ned litt og havnet altså her. Det blir ingen sykling i dag heller, tvert imot, pizza, øl og full fest med venner i stedet.
Holder vekta
Jeg har ikke gjort som jeg skal, og i dag grudde jeg meg virkelig til å gå på vekta. Men jammen meg vart den snill gitt!
Sliter litt med motivasjonen, derfor er jeg ikke noe særlig innom disse sidene. Burde vel tvunget meg selv, kanskje det hadde hjulpet.
Når jeg tenker meg om tror jeg faktisk at jeg gårt og sykler med en gang.
Annie
Helg!
Lurer på hva helga bringer, vil jeg skeie ut og ødelegge ukas arbeid? Jeg vil så gjerne komme meg gjennom en helg uten å grue for vekta på mandag, men det er så vanskelig!
Hver fredag har jeg gode forsetter men de ryker som regel, gjerne fredag kveld. I morgen skal jeg i selskap og da blir det vel litt godsaker.
Ha en fin helg alle flinke slankere!
Annie
Kun vekt
Har problemer med å oppdatere siden. Gidder ikke skrive inn for 3. gang
Rett vei!
Så er det fredag igjen og vekta var riktig så grei i dag! Vet av erfaring at jeg skeier litt for mye ut i helgene. Disse dagene blir det en del jobbing, så kanskje jeg klarer å holde fingrene borte fra godteskåla.
I morgen skal jeg handle meg noen nye klær. Det gleder jeg meg til. Det har blitt slik at alle buksene trenger jeg belte på. Ikke så dum følelse det, å finne fram beltene fra tiden før jeg fikk barn.
Ønsker dere alle en god helg!
Klem fra Annie
Endelig!!!
Jeg er så glad, endelig gir vekta etter!
Har en god følelse inni meg. Kanskje er jeg ikke dømt til å være tjukk for alltid. Jeg kan klare dette, å bli en slank dame om noen måneder! Dette er en opptur for selvtilliten min. Innerst inne har jeg nok tvilt på om jeg kunne klare dette. Men nå merker jeg på kroppen at det er mulig! I dag er det sol både ute og inne!
Ha en strålende dag!
Klemmer fra Annie
I gang igjen
Jeg synes ikke at vekta er så snill med meg, har vært ganske standhaftig disse dagene men den holder stand.
Har syklet skikkelig i dag, har nok vært for slapp på den fronten. Men i dag svettet jeg, Og etterpå er det deilig! Håper at uka som kommer blir slik at vekta må kutte ut dette tullet og gi meg et bedre tall!
Mat i dag:
Frokost: 1 bolle Fitness med skumma melk
Lunsj: Salat med skinke og ost. (Ikke dressing og brød)
Skal ha Joikaboller till middag ( de så ikke så veldig fetende ut)
Lykke til alle sammen!
Klemmer fra Annie
Påan igjen!
Etter en lang ferie fra dagbok og slanking er jeg tilbake, tyngre men klar for å fortsette.
Jeg har skeiet fullstendig ut i ferien. Trødd i kjeften med sjokolade, Pringles og masse god mat. Men nå er det nok!! Det skal bli deilig å kommme inn i gode rutiner igjen! Har funnet frem sykkelen som også har hatt ferie. Vekta har gått ned 0.5 siden tirsdag. Kjenner at jeg er mer fornøyd, det er ikke deilig å være småkvalm etter å spist store mengder av godterier!
God helg alle sammen, skal prøve å være flinkere denne helgen. (Men vedder ikke store summer )
Klem fra Annie
Endelig ferie!
Nå har jeg ferie og burde egentlig ha pakket kofferter, men trengte en sigg først.
Gleder meg ikke til å veie meg når ferien er over, men er forberedt på at vekta vil stige. Selv om det nok blir en nedtur! Skal prøve å få meg noen turer i løpet av ferien, kanskje været blir like bra som det er i dag.
Jeg er ikke helt i form for tiden, forkjølet og hodepine har plaget meg siste uken. Dermed har det ikke blitt nok sykling heller. Har gått noen turer, men føler ikke jeg forbrenner like mye da.
Håper dere alle får enn flott påske hvor enn dere tilbringer den. Jeg skal i alle fall ikke på ski, håper heller på nydelig vårvær med skogturer.
Klemmer fra Annie
Tanker om en vekt
Jeg har en idiotisk vekt som hopper og spretter fra tall til tall. Kan veie meg fem ganger og få en vekt mens jeg de neste fem gangene veier 2 kilo mer. De siste dagene har den vært innom alt fra 82 til 84 kilo. I dag stoppet den flest ganger på 83 så da satser jeg på det tallet. Vil ikke skrive for lite heller, blir bare skuffet om vekta går for mye opp igjen.
Jeg tør ikke kjøpe ny vekt, er redd for å bli for skuffet. Veide meg på vekta til foreldrene mine, den vet jeg er feil fra da jeg gikk gravid og veide meg hos legen. Men den viste 5 kilo mer!!! Orker ikke slike sjokk her hjemme også!
Synes egentlig vektnedgangen går litt tregt for tiden, men det er kanskje bare bra. Det bør visst ikke gå for fort ser jeg noen av dere skrive. Jeg vil aller helst gå ned et par kilo til dagen! Vekta går i alle fall ikke opp!
Dette var bare noen tanker om min "kjære" vekt på morgenkvisten. Ha en riktig fin fortsettelse på uka!
Klemmer fra Annie
Mandag = muligheter
Utrolig nok holdt vekta, selv om jeg har spist for mye og forsynt meg godt av sjokoladeskåla. Trimsykkelen har fått hvile i fred, har bare kikket bort på den med min dårlige samvittighet. Middag i går var biff, fløtegratinerte poteter og grønnsaker, ikke særlig sunt, men jeg spiste i alle fall mindre enn jeg ville gjort for noen måneder siden. Ellers i går spiste jeg fornuftig.
I går kveld fikk jeg så utrolig lyst på noe godt, men tanken på denne siden og dere andre flinke slankere fikk stoppet meg. Da tok jeg en appelsin i stedet.
Jeg er så utrolig takknemlig for denne siden og alle dere som skriver her. Det er utrolig motiverende å få kommentarer og lese hva dere andre skriver. Det er godt å se andres framgang, men også se at andre sliter men kommer seg videre alikevel. Stor takk til dere alle!
Kjenner at jeg er klar for en ny uke med fornuftig matinntak og trim. Må ha noe å gå på til påkeferien, da skal vi til svigerfamilien som er veldig slanke, men lager veldig fet mat! Jeg er bare pittelitt misunnelig!
Ha en god uke alle medslankere!
Annie
Fredag igjen!
Jeg har hatt en travel uke. En dag i klubb, med god mat. Da spiser jeg med måte, men smaker på det meste. Var ute med hele familien og spiste pizza en dag, ikke særlig slankende, men,men. I går spiste jeg middag i 18.00-tiden , og for meg er det alt for sent. Da kommer jeg helt ut av rytmen og blir liksom ikke skikkelig mett. Har lyst på noe resten av kvelden. Spiste derfor en salat med reker + dressing.
Har syklet ca. annen hver dag, omtrent en halvtime i snitt kan jeg tenke meg.
I går hadde jeg en dag med vindus-shopping. Det var litt oppmuntrende. For første gang på lenge fant jeg en bukse som ikke kom fra BB på HM. Kjøpte den ikke, skal vente enda litt til. Trenger nye klæær nå, buksene mine er slett ikke fine på meg lenger. Det er jo et hyggelig problem!
Nå er det helg igjen og da har jeg lett for å skeie ut. Har sagt hver fredag at denne helga skal jeg være flinkere, men det er så vanskelig! Men jeg gir ikke opp, denne helga SKAL jeg være flinkere, slik at vekta er OK på mandag også.
Ha en god helg alle mine flinke medslankere! Dette skal vi klare!
Annie
Fremdeles rett vei!
Jeg kunne nok ha vært flinkere i helgen, fest på fredag, sjokoladefråtsing på lørdag (ble kvalme) og peanøttspising på søndag kveld. Maten ellers på søndag var det heller skralt med, hadde en hektisk dag med lite mat og med langt mellomrom og det straffer seg. Jeg ser at jeg må spise jevnt gjennom dagen ellers sprekker jeg om kvelden. Syklet hver dag så det var i allefall et positivt innslag.
Mat i går:
Frokost: 1 bolle Corn Flakes med skummet melk
Lunsj: 2 ryvita med ost
Mellom: 1 appelsin
Middag: Spagetti med grønnsak-saus
Mellom: 1 pære
Kvelds: 1 bolle Fitness med skummet melk + 1 appelsin
Trim: 45 min på trimsykkel
Har fått utrolig mange positive kommentarer i det siste, fra venner og kollegaer. Det er veldig oppmuntrende, og gjør at jeg føler at nå kan jeg bare ikke sprekke. Det blir for flaut!
Jeg føler jeg har kommet inn i en bra rytme på slankingen min, og det er jeg kjempefornøyd med.
Livet er bra! Ha en flott slankeuke alle medslankere!
Stor takk for alle hilsener, det er veldig motiverende!
Annie
<--- -10 kilo og kvinnedag!
Tenk at i dag så veier jeg 10 kilo mindre enn jeg gjorde da jeg begynte å slanke meg for alvor!
Det er deilig å se at vekta går rett vei uten å bruke pulver. Det går litt senere, men jeg og familien men har det mye bedre!
I kveld skal en gjeng med damer feire kvinnedagen med vin og pizza! Jeg skal ikke slanke meg i kveld, men tenke fornuftig. Det går jo ann å ikke spise seg overmett. Alkohol er vel ikke akkurat supersunt, men vi får det sikkert veldig gøy! Får bare håpe at jeg klarer å holde resten av helga noenlunde sunn. Har ikke lyst til å gå opp igjen på mandag!
Mat i går:
Frokost: 1 bolle Fitness med skummet melk
Lunsj: 2 knekkebrød med ost
Mellom: 1 appelsin
Middag: Kylling, makaroni og saus (litt for fetende, men det var restemiddag)
Mellom: 1 appelsin
Kvelds: Pittelitt nudler
Trim: 45 min. syklling
Ha en god slankehelg alle sammen!
Annie
<--- Litt usikker på om dette er rett
Er bare kjapt innom for å registrere vekten, men er litt i tvil om den er rett. Da jeg veide meg i dag varierte vekta to kilo. Måtte oppom mange ganger men den viste ikke det samme to ganger i strekk. Velger å skrive inn den høyeste vekta.
Er i gang igjen for fullt nå. Jeg sliter litt i helgene + mandag. Tror jeg må ha hatt litt vann i kroppen i helga, for på lørdag veide jeg 87.5. Jeg skulle kanskje hatt en ny vekt, men er litt redd en eventuellt ny vil vise mer. Ser at flere har hatt den opplevelsen.
Mat i går:
Frokost: 1 bolle Fitness med skummet melk
Lunsj: 2 knekkebrød med ost
Middag: Kjøttdeig og spagetti
Kvelds: 1 skillingsbolle (var på vintrekning i foreningen jeg er med i, klarte ikke stå imot)
Trim: 47 min. trimsykkel
Det er deilig å finne motivasjon og tiltakslyst igjen. Føler den varierer veldig mye fra dag til dag. Tror jeg skal være litt flink i helgen, orker ikke slite etter hver helg.
Ha det bra alle medslankere, dette skal vi klare!
Annie
Hilsen Blåklokka
Har du forresten leitet?
Det er i alle fall ingenting som er så motiverende som å lykkes :-)
Håper du kommer deg inn på sporet snart!
Klem fra Kamilla