Godt fornøyd...
men, har jeg fortjent det?? Nei...
Lever ganske godt for tida. Tenker ganske lite på slankinga, bare passer på å ikke spise mye, og ikke godteri. Stikkord for dagene mine akkurat nå er sol, bading, is, trampoline og forelskelse:) Føler meg ganske bra, og det gjør godt å tenke at det bare er 10 dager igjen på skolen...
Klemmer fra meg
Hm...
Er innom en liten tur igjen da. Som dere sikkert har merket så er jeg ikke innom her så ofte. Kommer av flere ting da da, både travle dager og andre ting som har kommet opp.
Perioden etter 17. mai og fram til 25. har ikke vært så bra. Har spist mye og trent lite. Nå har jeg begynt å skjerpe meg da. Går litt turer og passer på hva jeg spiser.
Har vært til heslesøster og snakket med henne pga litt problemer, og jeg har etter hvert funnet ut at jeg har en spiseforstyrrelse. Ikke anoreksia eller bulimi, men et slags tvangsforhold til mat. jeg er jo av og til så skrudd at jeg skulle øsnek jeg var sterk nok til å være anorektiker, eller at jeg en gang fikk til å kaste opp. Men nå er jeg og snakekr med henne, og blir kanskje overført til BUP.
Uansett så håper jeg at det går bra med dere andre her inne! Ikke la mitt dårlige humør gå over på dere... Håer bare at dere har det bra, og ønsker dere lykke til...
Jeg vil ikke komme innom her så ofte. Snart drar jeg opp i fjellet, og da vet jeg at jeg (heldigivis) vil gå ned minst 3 kg. Har bestemt meg for å gå ned mer.
Har ikke tid til hilsener, men jeg komemr igjen snart...
Mange klememr fra meg.
Innom en liten tur...
Opplegget mitt har vært dårlig i det siste. 17. mai var en katastrofe, og også dagene etterpå. De tre siste dagene har jeg begynt å rette opp livsstilen min litt. Har ikke veid meg ennå, og skal vente litt. Har utsatt fristen min til 15. juni. Det er i den tida jeg ska oppi fjellet. kanskje jeg klarer noe til da..?
ellers er det glovarmt her, jeg soler meg og koser meg:)
I går trimmet jeg litt. Gikk tur i en time og ti minutter. Kjempeherlig i det fine været.) Kaloriintaket var på ca 1200. hadfde kyllingsalat til middag: Kjempegodt!!:)
Ser innom andre dagbøker senere. har ikke tid nå!
men ha en riktig fin uke alle sammen!:)
9 måneder...
Jaja.. Rart å tenke på.. Vi har vært sammen i 9 måneder i dag! Dette likner ikke på meg i det hele tatt jo.. ;) Har brukt å tulle rundt hele tiden, jeg... Gjør meg ikke noe at jeg ikke føler for det nå da:)
Men, over til noe helt annet: Forbedringsopplegget mitt. Har ikke vært på Spenst på leeenge! men jeg har ikke hatt tid. Er så veldig mye på skolen de siste månedene, og kjæresten bor jo til meg nå for tiden. Så jeg har trent litt hjemme, pluss at jeg skal prøve å få med kjæresten ut å gå tur en del ganger framover nå!:) Vil ikke la opplegget flyte helt ut, liksom...
I går spiste jeg slik da:
07.30: 2 brødskiver
11.45: 2 brødskiver
16.00: 1 skål tomatsuppe. 2 pannekaker. 3 glass vann.
19.00: 1 vestlandslefse..(liten..og 1,5 dl is.
22.30: Litt tomatsuppe, 2 skalker og 1 ostesmørbrød
Trening: 40 minutters gåtur+ at vi tok ned senga på rommet mitt og bar alle delene opp på kvisten. Bar ned alle delene til en ny seng, tørket støv av dem (bare min jobb det da, selvsagt), og satte den sammen.
Isen og lefsa var ikke planlagt! Men vi fikk besøk.. Og vanligvis spiser jeg mye når de er der, så jeg måtte tas litt nå også. Vil jo ikke at de skal skjønne det. Litt mye til kvelds også, men det ble bare slik.
Trente jo litt da! Det med senga ble jeg litt varm av, faktisk. Det var så mye bøy og tøy og fram og tilbake:)
I dag:
07.30: 2 ristede brødskiver
11.45: 2 brødskiver
16.00: Liten middag
Kveld: Vi skal spise ute for å feire. Derfor kutter jeg ned på middagen hjemme. (Må spise litt, mamma er streng på sånt!) Tar evt. brødskive eller noe. Middagen ute skal bli noe med salat eller pasta. Skal drikke rødvin til da.. Litt dumt, men veldig godt!:)
Trening blir det ikke mye av... Bortsett fra noe "sengegymnastikk" da!;) (Høres jo ikke teit ut, liksom!)
PS: Skal bake sjokoladekake.. tror den er veldig, veldig god! Men jeg skal prøve å spise bare et bittelite stykke:) Dette er uansett en planlagt sprekk! Dagen blir jo katastrofal i matveien uansett så... .)
Mange koser&klemmer fra anner^^ =)
"Syk" i dag også!!!:)
Har visst blitt litt skolelei jeg:) Så skolelei at heldagsprøven bare fikk være! Sovnet klokka 4 i natt da.. Så jeg syntes det ble altfor lite søvn.
Har hatt en rolig dag. Sto opp klokka 11... Spiste frokost, og bare slappet av. Solte meg litt, leste bok, passet hvalpen vår som vi nettopp har fått:) Et stikkord gjelder for denne dagen: Avslappet!:)
Dagens meny:
11.00: 1 eple + div småting: 200 kcal
14.00: 3 knekkebrød m/sunt pålegg. 1 glass vann.
16.00: 1 liten porsjon elggryte m/bittelitt ris og grønnsaker.
19.00: 1 brødskive m/karbonade og tomat. 1 m/nugatti..fælt!
21.00: 1 eple.
Ellers: 1/2 liter vann.. 2 glass saft
"Trening": 20 minutters gåing i skogen. Ganske tungt egentlig...
Vekta var nesten nede på 65,0, men jeg skrev 65,5. Vil vente til den er "helt nede", som dere sikkert skjønner:)
Klemmer fra meg..
Syk i dag
Og det var jo veldig synd, liksom:)
Ble det i går, og da var det ikke like morsomt. Kjentes ut som jeg hadde på meg en ridehjelm som var 5 str. for liten... Pluss tett nese, sår hals og vekslende hetetokter og "jeg-fryser-i-hjel-stunder" :) I dag er jeg meget bedre. Er så "heldig" at jeg sannsynligvis må på skolen i morgen, hvor vi har økonomi heldags. Gikk jo glipp av forberedelsen på skolen i dag, og det er jo heller ikke noe pluss.
Veide meg for litt siden, klokka 17. Da viste vekta 66.5. Men, da hadde jeg spist: 1 saft-is, havregryn m/melk, middag, og litt is. Hadde på meg klær: joggebukse og t-skjorte. Fikk i tillegg mensen i natt. Så når jeg veier meg vanlig kan det jo ikke bli så ille?? Håper på det beste jeg:)
Nå har jeg forresten ringt til USA for noen dager siden, og det angrer jeg ikke på! jeg snakket med damen i familien, og hun var kjempe-kjempe-hyggelig!! Er sikker på at jeg får et ufroglemmelig år! Ser i tillegg litt positivt på det at hun opprinnelig er italiensk, og derfor lager italiensk mat, (pluss at han er jødisk, og kanskje derfor spiser litt andre ting enn bare amerikansk søppel?) Gleder meg i hvert fall sinnsykt!!:)
Har nå takket ja til kvigegjeting i sommer. Ser fram til det, men gruer meg litt også. Mye jobbing! Men, jeg vet at jeg vil gå ned flere kilo der oppe. I fjor sommer spiste vi som gale, men jeg gikk likevel ned 3 kg... Veide da i utgangspunktet like mye som nå. Så i år blir det like mye trening, men mindre mat!:) Behøver ikke å trøstespise så mye når kjæresten er med:)
Nå ble det mye surr, men jeg må liksom skrive opp litt tanker om ditt og datt:)
Ha en kjempefin uke alle sammen! Snart er sommeren her!
En liten tur innom..
Dagen i dag har ikke så fint vær, men den er fin for det. Er siste dag på skolen før fire dager fri.
Dagens meny:
07.00: 1 porsjon havregryn med melk.. Har blitt hekta igjen etter at jeg spiste det til kveldsmat i går.
10.00: 1 brødskive
11.00: 1 brødskive
12.00: 1/2 landgang m/ost,skinke,salat
13.00: 1/2 landgang -"-
16.00: Middag... Hva nå det blir!
Ringte ikke tilk USA i går likevel. Tar det i kveld...
Ha en fin dag!
KLemmer fra anner^^
Jeg elsker vårsola...!
Og derfor er jeg i strålende humør i dag.. Selv om mattetentamen gikk skeis! Vidunderlig å gi litt blaffen:)
Var flink i går, selv om jeg ikke trente. Jeg klarte å sitte med matte hele dagen/kvelden, og ikke spise noe snop.. :)
Mandag:
07.30: 2 brødskiver. 1 glass melk.
11.45: 2 brødskiver.
16.15: 2 fiskekaker,2 små poteter,hodekålstuing.2 glass vann.
19.00: 1 eple. 5 dl vann.
21.00: 2 grove knekkebrød (72 kcal)med makrell i tomat og
brunost. Drakk litt vann til.
23.30: 1 Kornmo-kjeks
i dag har jeg vært litt mer aktiv. Har vært ut på årets første joggetur i det flotte solksinnet!:) Den eneste minusen var at jeg har astma/allergi og ikke har tatt medisinene lenge nok.. Så jeg fikk litt lettere pusteproblemer, hvis jeg kan si det sånn:)
Dagens meny:
07.20: 2 brødskiver. 1 glass melk.
13.00: 2 brødskiver.
14.30: 1 saft-is (100 kcal)
16.00: 1/2 middagspølse, litt potetmos+salat. 2 glass vann.
19.00: 1 eple. Litt vann.
20.30: Kveldsmat...vet ikke hva det blir ennå..
Trening: 25 minutter jogging, flatmark, oppover og nedover:)
35 minutter på trimsykkel.
100 sit-ups(rolige, ordentlige).Forskjellige varianter
Styrketrening med vekter for armene.
Snart kommer kjæresten som er ferdig på skolen for i år!:) Blir godt å se ham igjen, selv om det er bare to dager siden han dro.. ;)
Har dessuten fått vertsfamilie i USA, og en mail fra dem!! Skal ringe dem i kveld, og jeg er så spent at det hopper rundt i magen min!!! Føler meg litt som en liten unge... :) Men det er gøy:) Må pønske ut litt spørsmål til dem før jeg ringer da:)
Ønsker alle en strålende uke framover, og håper dere har like mye sol som vi har her!:)
Siste uke var fatal...
Men i denne uka skal jeg være flink:)
I uka som gikk spiste jeg altfor mye. Tok jo "helgedag" på onsdag, men da bare mere brødskiver, og ikke godteri!
På fredag spiste jeg normalt (var flink), helt til kveldsmaten ble byttet ut med film, 20g potetgull, 1 glass brus og 6 krokanrullbiter. Ikke så veldig farlig..men litt dumt da.
På lørdag spiste jeg:
1 brødskive, 2 knekkebrød, 1 glass juice
3-4 plater vaffelkake...
3 pizzabiter m/salat
Litt godteri.. (ca 150 kcal)
Søndag:
2 brødskiver, 2 knekkebrød. 1 glass melk.
4 små(!) sjokoladekakestykker (3cm X 4 cm)
1 porsjon middag (kjøttpudding, potet, tomatsaus, makaroni)
2 dl is...
3 brødskiver
1 eple
Ikke rett rekkefølge, spiste dessuten ikke sjokoladekaken og brødskivene samlet! Uansett: Ikke brukbart i det hele tatt!!
Hm... Jeg må på time. Glemmer bestandig tiden. Skriver kanskje mer senere i dag.
Ha en fin dag alle sammen!! (Dere er forhåpentligvis ikke like trøtte som meg...jeg føler meg nær kollaps)
Tysk vel overstått!
Og det er jeg jammen meg glad for... Den var mye enklere enn jeg hadde trodd, og jeg tror faktisk det gikk ganske bra. Sjelden jeg er så positiv:)
Sprakk forresten på den "helgedagen" min på onsdag. Spiste litt flere brødskiver enn planlagt, og samlet kaloriintak ble ca 1900 kcal. En så stor sprekk var ikke planlagt, men det gjorde ikke så stor forskjell da!
I går:
Frokost: 1 knekkebrød, 1 glass appelsinjuice. (100)
Lunch: 1 eple, 1 porsjon salat, 1 knekkebrød (200)
Mellom: 4 knekkebrød (200)
Middag: ! bitteliten porsjon fiskepinner m/litt potetmos og salat (300)
Kvelds: 2 brødskiver. 1 glass melk. (250)
Trening: 676 kcal på step, 150 kcal på tredemølle, pluss styrke for innside/utside lår og magen.
Veide meg i dag, og vekta var fremdeles 65.5. Håper på litt nedgang i neste uka da.. Vi får se:)
I dag:
Frokost: 2 brødskiver. 1 glass melk. (250)
Ellers vet jeg ikke noe mer... Komme rikke hit igjen før mandag. I helga blir det kjærestebesøk og fjøsarbeid! Skal prøve å være flink med spisinga, slik som dere andre er=)
Rekker ikke noe mer nå, må springe til bussen!!! Tidlig dag hjem i dag:):):)
ha en kjempefin helg alle sammen! Ønsker dere lykke til:) *krysser fingre også* ;)
Klemmer... :)
Hm... Tar en helgedag i dag jeg.. ;)
Kanskje ikke så innmari lurt, men det ble bare slik...
I dag har jeg spist:
Frokost:
1 toast (200 kcal)
1 brødskive m/egg,agurk og tomat (150 kcal)
Middag:
1 porsjon småstek m/1 og 1/2 potet, litt bearnaise og mye salat
(500 kcal)
Snacks:
1 stykke iskake (1 dl=170 kcal)
50 g m&m''s... hm... (275 kcal)
Vann: 1 liter.. Blir nok mer...
:1295 kcal... Klokka er 19, så noe mer må jeg spise. Til kvelds tar jeg 1 brødskive med egg,tomat og agurk, og kanskje en kopp te! Da blir dagens samlede kaloriinntak på 1445 kcal.
Ikke helt bra..men jeg skal sykle en stund i kveld da!! Rette opp litt:)
Snart får jeg et lite tentamens-rush..men det skal nok gå bra. Starter med tysk 3. mai, og så blir det matte den 7., økonomi 14. og norsk 15. mai.
Men, nå må jeg gjøre litt på en økonomi-innlevering, og starte på forberedelsene til tysk-tentamen:)
Ha en kjempefin 1. mai alle sammen...
Koz
Trøtt!! Matliste;)
Hei!
Er på skolen igjen, etter 13 dager fri.. Herre Gud hvor hardt. Er kjempe,kjempetrøtt... Gidder ikke å gjøre noe.
Dagene mellom 25. og i dag har gått bra. Hadde "helgedager" på lørdag og søndag.
Oversikt over mat:
Fredag:
2 brødskiver, 1 eple, 1 porsjon skinkegrateng m/salat, 2 brødskiver. Drikke: 1 glass melk. 1 glass juice. Vann.
Lørdag:
3 brødskiver m/ost og paprika. 1 Maryland-kjeks. 1 "frokostbrød" m/ost, skinke, salat, tomat.
(Var i Tr.heim, og måtte kjøpe meg noe i hastverk fordi jeg skulle rekke toget.)
1 porsjon indrefilet m/bearnaisesaus(skrapte vekk det meste)/rødvinssaus, salat og grønnsaker. (restaurant)
Bittelitt ost og kjeks.
Drikke: 1 glass juice. Vann. 2 glass vin.
Ikke så mye helgedag egentlig da, synes jeg var litt flink:)
Søndag:
Litt ost og kjeks. 1 brødskive. 1 RisiFrutti..
1 Kinder-pose. (550 kcal) Lørdagsgodtet mitt... :)
1 porsjon lasagne m/mye salat!!
1 eple.
Mandag:
2 og 1/2 brødskive.
1 eple.
7 fiskeboller, 2 små poteter, gulrot, bittelitt hvit saus.
2 brødskiver, 1 eple.
1 liten porsjon frokostblanding, 1 knekkebrød.
Trente step: 758 kcal...
Sånn. Ikke interessant lesning, men veldig nødvendig for meg. I dag skal jeg faktisk skrive litt til dere andre også:) Økonomi-innleveringen får bare vike!:)
I dag:
1 ostesmørbrød (Brødskive m/ost, skinke, ketsjup)
2 brødskiver, 5 fruktdrops
1 bitteliten porsjon spaghetti
1 pizzastykke
Alkohol: 1/2 l brusblanding+ noen slurker teknekt
Trening: litt gåing fram og tilbake! ca 3 km...
Har fått tax-free-godteri!!! (400g m&m's...og 200g fruktdrops)
Og i kveld blir det party!!!!!!! Pluss at jeg får H&M-klær.. :) Måtte bare ha, selv om jeg ikke har nådd målet mitt:) Føler på meg at jeg er inne på rett spor nå, har jo holdt en stund uten å sprekke. Har ikke hatt lyst på godteri.
PS: jeg har prøvd å skrive kommentar til mange forskjellige, men det går ikke. Noe klikker tydeligvis! Dere får bare unnskylde meg, jeg skal prøve igjen neste gang jeg er her inne... *Grr*...blir irritert når datamaskiner ikke samarbeider med meg!
kozkoz
Skal jeg våge å si et lite "hurra"?=)
Siden jeg har vært veldig flink til å trene i det siste..og har gått ned til 65.5 igjen! Endelig! Det tok tid, men det føles godt.. :) I hvert fall når jeg tenker på at jeg var oppe på 67 igjen en stund..men jeg ville IKKE skrive det! Så egentlig har jeg jo gått ned litt da..Selv om jeg har måttet begynne fra starten igjen.
Har veldig dårlig tid nå, måtte bare stikke innom for å vise framgangen:) Har lest litt i noen av dagbøkene, og ser det går bra med dere andre også:) Kjempefint:)
Nå skal jeg bare fortsette med å spise fornuftig, og trene ofte, så blir dette bra det!:)
Go''natt-klemmer... :)
Litt flink i dag:)
Hei!!
I dag har jeg nytt den første fridagen min... Kjempegodt!:)
Måtte stå opp ti over halv sju, fordi jeg måtte levere noe på skolen... Tok tidlig buss oppover og en ned til byen rett etterpå. (Bor midt i mellom skolen og byen, 1 mil hver vei!) I byen gjorde jeg litt av hvert. Trente på Spenst:) kjøpte to nye bukser:) Og jeg var faktisk så heldig at jeg husket p-pilleresepten min! Hadde tatt seg ut om jeg hadde glemt å få tak i nye til fredagen, da jeg skal begynne igjen. Hadde vært typisk meg å glemme noe slikt:)
Hm... i matveien i dag har ting gått litt bra..Men, jeg måtta ha bittelitt karamellpudding til dessert da;)
Dagens:
07.30: 2 brødskiver
12.00: 5 dl vann
13.30: 1 Go''Morgen yoghurt
16.00: 8 fiskepinner, en liten dæsj potetmos og mye raspet gulrot. 2 glass vann. 1 dl karamellpudding (150 kcal)
20.00: 1 kopp te.
20.30: 1 ostesmørbrød
Trening: 585 kcal step, 100 kcal romaskin, styrke: armer/bryst, innside/utside lår, mage, rompe. Mye gåing i friskt tempo :) (Tipper 3-4 km?). Ridetur og litt gåing, 30-40 min.
Treningen i går var forresten 40 min på trimsykkelen (tyngste innstilling som vanlig), og litt løfting av manualer. Tar 3 forskjellige øvelser, 10x5 på hver arm, hver øvelse. Er bare 4 kg jeg løfter da:) 50 sit-ups... Litt lat?=)
Nå har jeg bestemt meg for å være flink, og begynner å tro på at jeg kan klare det. Men ikke om jeg skal slappe av, for da ryker plutselig opplegget.
Tusen takk for fin hilsen igjen ann-merete!!! Er så glad for at du er her inne:)
Men...Nå er jeg kjempetrøtt, og skal legge meg. Måtte bare stikke innom og vise at jeg har klart meg fint i dag:)
Kjempeklemmer!!
8 måneder sammen!:)
Heisann:)
i dag har jeg og kjæresten vært sammen i 8 måneder..men det virker både lengre og kortere. på en måte har tiden gått så fort, men det føles likevel som vi har kjent hverandre i flere år... (hele livet er å dra den litt langt:) En god følelse gir det meg i alle fall!:)
Nå er jeg ferdig med denne skoledagen, fikk fri i siste time fordi jeg ikke skal bli med klassen på tur til England. Jeg kan se frem til 13 dager fri... herlig:) det at jeg går glipp av Englandsturen er ikke så farlig, har vært i England før i to uker, og jeg drar dit sikkert igjen! Så det så... :)
Akkurat denne uken satser jeg ikke på å gå ned noe særlig. Det viktigste er at jeg skal spise vanlig mat, og ikke søtsaker. Kommer sikkert til å spise litt mye! Trene skal jeg også gjøre! Får jo en del ledig tid nå... Selv om jeg har mye som skal ordnes også da! Kan jo nevne en bunke med papirer til EF, innridning av unghest, besøke kjæresten, besøke en venninne som har det litt tungt og bor langt unna, forberede meg til en drøss tentamener, dra på EF-møte i Tr.heim... og så har vi det gående da:) Tror jeg får nok å gjøre ja!
Dagens meny:
Frokost:2 ostemørbrød (brødskive m/ost og skinke i mikroen)
Lunch: 2 brødskiver, 1 dl minestronesuppe..som ikke var god...5 dl vann
Middag:
Mellom:
Kvelds:
Nå er jeg kjempesulten!! Og da mener jeg sånn fysisk, ikke at jeg bare er fysen på mat. Når jeg er fysisk sulten så må jeg bare spise til jeg er mett, selv om det kan bli lit mye.. det er jo bedre enn å "sulte" seg og småspise resten av dagen.
Rakk forresten ikke trening i går... Var ikke ferdig før 12-halv 1, og var trøtt. Dessuten er det ikke helt naturlig å begynne treningen på et sånt tidspunkt...
Jaja, rekker ingen hilsener i dag jeg... Men dere lever nok fint uten! Ha en fortsatt fin uke, som vil bringe oss nærmere Sommeren :) Og den gleder vi jo oss til?=)
Leste at du hadde fått konstantert spiseforstyrrelse. Det du skrev om å ønske at du var sterk nok til å være anorektiker eller få til å kaste opp, høres nøyaktig ut som meg. Jeg har ønsket meg bulimi. Jeg vet det er en helt syk ting, men det er helt sant. Hva er BUP?
Klem Alijana
Kan ikke forstå annet enn at du sannsynligvis er veldig flott akkurat som du er.
Nå som du snart skal til seters,får du nok av trening også,og blir enda litt fastere i fisken.
Jeg maser det opp igjen- men livet er her og nå!
Du som er ung,med kjæreste og livet foran deg må ikke glemme å nyte livet i fulle drag.
Det betyr ikke at du skal tilbake til godis hver dag, det er uansett ikke sunt, men klare å spise normalt uten for mange tanker i rettning av kropp og slanking.
Husk hva jeg sa tidligere om å finne andre ting enn utseende å linke selvtilitten din til.
Jeg gir meg i denne omgang sjøl, og er over på stabilisering nå- en kilo før mål.Men jeg har tatt til meg det du skrev engang om hvorfor jeg fremdeles fortsetter her inne når kroppsmålene og str målet mitt var oppnådd.
Har ganske riktig som du observerte, vært litt for fiksert på å ville veie 65.Men hva for egentlig?
Det har du helt rett i.
Jeg har jo allerede oppnådd det jeg ville, bortsett fra den siste kiloen.Og jeg har bestemt meg for ikke å bruke mer energi og krefter på noe som egentlig ikke betyr noe.Selv ikke for meg.
Sånn egentlig.
Men det er lett å la seg rive med av disse sidene,så på sikt må jeg avvennes fra støtt og stadig å kikke innom her.
Er langt mer avslappet i de periodene hvor jeg er borte herfra i dagesvis.Tror jeg trenger det nå, for ikke å ende opp som en som aldri blir fornøyd.
Tenk litt på det du også, og lykke til videre med alt!
Snakkes vi ikke mer,så ha et herlig år i USA!!!!
Så fint å se at du har det godt!!
Det hjelper ofte å ikke slanke seg....da fyker vekta nedover.
Og selvsagt hjelper det å hoppe på trampoline :)
Ha en kjempefin dag.
Klem
Kim