← Alle dagbøker
diarist.Alias

anner^^

43 år173 cm97 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start66,0 kg
Sist65,0 kg
Endring−1,0 kg
BMI nå21,7
📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
15. november 20013. juni 2002
😊65,0 kg

Godt fornøyd...

men, har jeg fortjent det?? Nei...
Lever ganske godt for tida. Tenker ganske lite på slankinga, bare passer på å ikke spise mye, og ikke godteri. Stikkord for dagene mine akkurat nå er sol, bading, is, trampoline og forelskelse:) Føler meg ganske bra, og det gjør godt å tenke at det bare er 10 dager igjen på skolen...

Klemmer fra meg
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Alijana22. juli 2002
Hei!
Leste at du hadde fått konstantert spiseforstyrrelse. Det du skrev om å ønske at du var sterk nok til å være anorektiker eller få til å kaste opp, høres nøyaktig ut som meg. Jeg har ønsket meg bulimi. Jeg vet det er en helt syk ting, men det er helt sant. Hva er BUP?
Klem Alijana
c.AuthorAlias ann-merete😃6. juni 2002
Ja,med bakgrunn i at du har konstantert en spiseforsyrrelse, er det godt å høre at du tenker lite på slankinga- fortsett med det.
Kan ikke forstå annet enn at du sannsynligvis er veldig flott akkurat som du er.
Nå som du snart skal til seters,får du nok av trening også,og blir enda litt fastere i fisken.
Jeg maser det opp igjen- men livet er her og nå!
Du som er ung,med kjæreste og livet foran deg må ikke glemme å nyte livet i fulle drag.
Det betyr ikke at du skal tilbake til godis hver dag, det er uansett ikke sunt, men klare å spise normalt uten for mange tanker i rettning av kropp og slanking.
Husk hva jeg sa tidligere om å finne andre ting enn utseende å linke selvtilitten din til.
Jeg gir meg i denne omgang sjøl, og er over på stabilisering nå- en kilo før mål.Men jeg har tatt til meg det du skrev engang om hvorfor jeg fremdeles fortsetter her inne når kroppsmålene og str målet mitt var oppnådd.
Har ganske riktig som du observerte, vært litt for fiksert på å ville veie 65.Men hva for egentlig?
Det har du helt rett i.
Jeg har jo allerede oppnådd det jeg ville, bortsett fra den siste kiloen.Og jeg har bestemt meg for ikke å bruke mer energi og krefter på noe som egentlig ikke betyr noe.Selv ikke for meg.
Sånn egentlig.
Men det er lett å la seg rive med av disse sidene,så på sikt må jeg avvennes fra støtt og stadig å kikke innom her.
Er langt mer avslappet i de periodene hvor jeg er borte herfra i dagesvis.Tror jeg trenger det nå, for ikke å ende opp som en som aldri blir fornøyd.
Tenk litt på det du også, og lykke til videre med alt!
Snakkes vi ikke mer,så ha et herlig år i USA!!!!
c.AuthorAlias kim😌3. juni 2002
Hei Anner^^
Så fint å se at du har det godt!!
Det hjelper ofte å ikke slanke seg....da fyker vekta nedover.
Og selvsagt hjelper det å hoppe på trampoline :)
Ha en kjempefin dag.
Klem

Kim
66,0 kg

Hm...

Er innom en liten tur igjen da. Som dere sikkert har merket så er jeg ikke innom her så ofte. Kommer av flere ting da da, både travle dager og andre ting som har kommet opp.

Perioden etter 17. mai og fram til 25. har ikke vært så bra. Har spist mye og trent lite. Nå har jeg begynt å skjerpe meg da. Går litt turer og passer på hva jeg spiser.

Har vært til heslesøster og snakket med henne pga litt problemer, og jeg har etter hvert funnet ut at jeg har en spiseforstyrrelse. Ikke anoreksia eller bulimi, men et slags tvangsforhold til mat. jeg er jo av og til så skrudd at jeg skulle øsnek jeg var sterk nok til å være anorektiker, eller at jeg en gang fikk til å kaste opp. Men nå er jeg og snakekr med henne, og blir kanskje overført til BUP.

Uansett så håper jeg at det går bra med dere andre her inne! Ikke la mitt dårlige humør gå over på dere... Håer bare at dere har det bra, og ønsker dere lykke til...

Jeg vil ikke komme innom her så ofte. Snart drar jeg opp i fjellet, og da vet jeg at jeg (heldigivis) vil gå ned minst 3 kg. Har bestemt meg for å gå ned mer.

Har ikke tid til hilsener, men jeg komemr igjen snart...

Mange klememr fra meg.


😃65,5 kg

Innom en liten tur...

Opplegget mitt har vært dårlig i det siste. 17. mai var en katastrofe, og også dagene etterpå. De tre siste dagene har jeg begynt å rette opp livsstilen min litt. Har ikke veid meg ennå, og skal vente litt. Har utsatt fristen min til 15. juni. Det er i den tida jeg ska oppi fjellet. kanskje jeg klarer noe til da..?

ellers er det glovarmt her, jeg soler meg og koser meg:)

I går trimmet jeg litt. Gikk tur i en time og ti minutter. Kjempeherlig i det fine været.) Kaloriintaket var på ca 1200. hadfde kyllingsalat til middag: Kjempegodt!!:)

Ser innom andre dagbøker senere. har ikke tid nå!
men ha en riktig fin uke alle sammen!:)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias kim28. mai 2002
Hei Anner^^
Ville bare si hei.
Håper det går greit med deg!Ikke la en dårlig periode ta motet fra deg.Det blir sikker resultater etter hvert!
Klemmings fra Kim
c.AuthorAlias ann-merete😌24. mai 2002
Bare en kort hilsen for å si hei, og for å fortelle deg at jeg har en liten pause fra disse sidene her.
Har ikke tid,og jeg har tenkt til å oppdatere kun en gang i uka.Opplegget funker ok,men er i samme båt som deg med hensyn til langhelga som var.
Tar det helt rolig,og stresser meg ikke opp av den grunn.
Nå ser jeg frem til "bryllupshelga" vår.Imorgen skal vi på Hotell Continental i Oslo og på restaurant.Ingen vidunderkur for slankinga mi det heller gitt, men det finnes viktigere ting i livet akkurat nå.
Målet mitt er 65 innen slutten av juni.Det skal jeg klare.
Lykke til du også!
Og hvis det er noen trøst så er sengegymnastikk vistnok ganske så fettforbrennende...ingen dårlig ertstattning for treningstudioet det nei,også så mye hyggeligere da.
Kos deg du.Husk du er ung og at livet er her og nå.
Dessuten skal du jo snart avgårde til USA,og da har du jo ikke samme mulighet til å hoppe i høyet med kjæresten din.Så nyt det mens du kan!

Snakkes!
❤️65,5 kg

9 måneder...

Jaja.. Rart å tenke på.. Vi har vært sammen i 9 måneder i dag! Dette likner ikke på meg i det hele tatt jo.. ;) Har brukt å tulle rundt hele tiden, jeg... Gjør meg ikke noe at jeg ikke føler for det nå da:)

Men, over til noe helt annet: Forbedringsopplegget mitt. Har ikke vært på Spenst på leeenge! men jeg har ikke hatt tid. Er så veldig mye på skolen de siste månedene, og kjæresten bor jo til meg nå for tiden. Så jeg har trent litt hjemme, pluss at jeg skal prøve å få med kjæresten ut å gå tur en del ganger framover nå!:) Vil ikke la opplegget flyte helt ut, liksom...

I går spiste jeg slik da:
07.30: 2 brødskiver
11.45: 2 brødskiver
16.00: 1 skål tomatsuppe. 2 pannekaker. 3 glass vann.
19.00: 1 vestlandslefse..(liten..og 1,5 dl is.
22.30: Litt tomatsuppe, 2 skalker og 1 ostesmørbrød

Trening: 40 minutters gåtur+ at vi tok ned senga på rommet mitt og bar alle delene opp på kvisten. Bar ned alle delene til en ny seng, tørket støv av dem (bare min jobb det da, selvsagt), og satte den sammen.

Isen og lefsa var ikke planlagt! Men vi fikk besøk.. Og vanligvis spiser jeg mye når de er der, så jeg måtte tas litt nå også. Vil jo ikke at de skal skjønne det. Litt mye til kvelds også, men det ble bare slik.
Trente jo litt da! Det med senga ble jeg litt varm av, faktisk. Det var så mye bøy og tøy og fram og tilbake:)

I dag:
07.30: 2 ristede brødskiver
11.45: 2 brødskiver
16.00: Liten middag
Kveld: Vi skal spise ute for å feire. Derfor kutter jeg ned på middagen hjemme. (Må spise litt, mamma er streng på sånt!) Tar evt. brødskive eller noe. Middagen ute skal bli noe med salat eller pasta. Skal drikke rødvin til da.. Litt dumt, men veldig godt!:)

Trening blir det ikke mye av... Bortsett fra noe "sengegymnastikk" da!;) (Høres jo ikke teit ut, liksom!)

PS: Skal bake sjokoladekake.. tror den er veldig, veldig god! Men jeg skal prøve å spise bare et bittelite stykke:) Dette er uansett en planlagt sprekk! Dagen blir jo katastrofal i matveien uansett så... .)

Mange koser&klemmer fra anner^^ =)
😊65,5 kg

"Syk" i dag også!!!:)

Har visst blitt litt skolelei jeg:) Så skolelei at heldagsprøven bare fikk være! Sovnet klokka 4 i natt da.. Så jeg syntes det ble altfor lite søvn.

Har hatt en rolig dag. Sto opp klokka 11... Spiste frokost, og bare slappet av. Solte meg litt, leste bok, passet hvalpen vår som vi nettopp har fått:) Et stikkord gjelder for denne dagen: Avslappet!:)

Dagens meny:
11.00: 1 eple + div småting: 200 kcal
14.00: 3 knekkebrød m/sunt pålegg. 1 glass vann.
16.00: 1 liten porsjon elggryte m/bittelitt ris og grønnsaker.
19.00: 1 brødskive m/karbonade og tomat. 1 m/nugatti..fælt!
21.00: 1 eple.
Ellers: 1/2 liter vann.. 2 glass saft
"Trening": 20 minutters gåing i skogen. Ganske tungt egentlig...

Vekta var nesten nede på 65,0, men jeg skrev 65,5. Vil vente til den er "helt nede", som dere sikkert skjønner:)

Klemmer fra meg..
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete😉16. mai 2002
Godt du tar et år i USA nå som du begynner å bli skolelei.
Har hørt at det gjør underverker !
Greit å komme litt vekk,særlig i din alder hvor du bor hjemme enda.
Er helt på grensen til å være for stor for det ,vet du!!!!
Flytta hjemmefra da jeg var 18 og begynte å studere.
Det danner liksom et skille i livet- et før og etter på en måte.
Tror man har veldig godt av å stå litt på egne ben,og med et år utenlands hos en familie så blir det en myk overgang også.
Tror ikke du skal forvente at du vil tilbake til familiens trygge havn etter et sånt år.Du vil nok bli veldig selvstendig,samt at man lærer så utrolig mye om seg sjøl i en slik periode, og merker at man vokser veldig på det.
Heimen blir fort for liten da.Da vil man helst fortsette å erobre verden!!!!
Men ingen fare- alle foreldre er klar over at vi kun har barna våre til låns.Det er herlig så lenge det varer,men jobben vår er å gi barna våre de beste vingene vi kan klare å lage.
Vi vet alle at dere flyr en dag, og da skal vi helst ha klart å gi dere den beste balasten for et liv på egen hånd.
Det å ha barn er skremmende og berusende på en og samme gang!
Et stort ansvar ,men en enda større glede.
Blir sikkert trist for foreldrene dine, men veldig nytt ig og sikkert en stor opplevelse for deg!!!!
Men kom deg på skolen igjen da .Riktignok lærer du mye der som du aldri vil få bruk for videre, men du vet aldri hva du ikke vil få brukt for-sånn sett er livet litt for uberegnelig til å gi blaffen.
Litt pekefinger der er jeg redd.Det er lov å være lei assa,men sommer'n er jo rett rundt hjørnet!
Ta kan du lene deg tilbake og nyte fruktene av ditt arbeid, men ikke før!
Hør på gamlemor nå!Thi-hi!
Men ha en strålende langhelg!
Nyt og kos deg!
Snakkes!
c.AuthorAlias trixi😌15. mai 2002
hihi..så sååå syk er du i dag altså..hihi
Hvordan går det når du er "syk" på heldagen da?
Synes å huske at det ble hurlumhei da folk var borte da vi hadde heldagsprøver...

Ha en fin dag..og håper du blir "frisk" til neste heldag da.. hihi ;)

klem fra trixi
65,5 kg

Syk i dag

Og det var jo veldig synd, liksom:)
Ble det i går, og da var det ikke like morsomt. Kjentes ut som jeg hadde på meg en ridehjelm som var 5 str. for liten... Pluss tett nese, sår hals og vekslende hetetokter og "jeg-fryser-i-hjel-stunder" :) I dag er jeg meget bedre. Er så "heldig" at jeg sannsynligvis må på skolen i morgen, hvor vi har økonomi heldags. Gikk jo glipp av forberedelsen på skolen i dag, og det er jo heller ikke noe pluss.

Veide meg for litt siden, klokka 17. Da viste vekta 66.5. Men, da hadde jeg spist: 1 saft-is, havregryn m/melk, middag, og litt is. Hadde på meg klær: joggebukse og t-skjorte. Fikk i tillegg mensen i natt. Så når jeg veier meg vanlig kan det jo ikke bli så ille?? Håper på det beste jeg:)

Nå har jeg forresten ringt til USA for noen dager siden, og det angrer jeg ikke på! jeg snakket med damen i familien, og hun var kjempe-kjempe-hyggelig!! Er sikker på at jeg får et ufroglemmelig år! Ser i tillegg litt positivt på det at hun opprinnelig er italiensk, og derfor lager italiensk mat, (pluss at han er jødisk, og kanskje derfor spiser litt andre ting enn bare amerikansk søppel?) Gleder meg i hvert fall sinnsykt!!:)

Har nå takket ja til kvigegjeting i sommer. Ser fram til det, men gruer meg litt også. Mye jobbing! Men, jeg vet at jeg vil gå ned flere kilo der oppe. I fjor sommer spiste vi som gale, men jeg gikk likevel ned 3 kg... Veide da i utgangspunktet like mye som nå. Så i år blir det like mye trening, men mindre mat!:) Behøver ikke å trøstespise så mye når kjæresten er med:)

Nå ble det mye surr, men jeg må liksom skrive opp litt tanker om ditt og datt:)
Ha en kjempefin uke alle sammen! Snart er sommeren her!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete😃14. mai 2002
Hei,og takk for lang og hyggelig kommentar i dagboka mi!
Koselig når du er innom!

Ellers var det godt at du oppdaterte med den telefonsamtalen.Har tenkt på deg skjønner du.
Og jeg er enig med deg- du vil få et uforglemmelig år.
Tror det er veldig positivt matmessig med italiensk kosthold.
De spiser mye det samme som oss,men på en annen måte.
De spiser pasta til maten,ikke som selve middagen,og det er veldig bra og veldig riktig.Fri for poteter er stort sett deres diett også,og masse grønnskaer og frukt, så det skal nok gå bra skal du se.
Den Gi dietten min er jo mye basert på kostholdet rundt middelhavet med mye fisk,grønnsaker,oljer,nøtter osv.
I Gi dietten teller man ikke kalorier ,men passer seg for matvarer med for høy Gi som gjør at blodsukkeret stiger for fort og dermed gjør at kroppen lagrer fett.
En ok ide, og tittelen på boka var "Naturlig slank" og er skrevet av Fedon Lindberg(greker opprinnelig).
Du kan jo ta en kikk.Han har også en web side du kan klikke deg inn på- www.vektibalanse.com

Ellers er jeg selvsagt superfornøyd med at str 38 passet!!!
Var skikkelig nervøs der inne på badet når jeg sto klar til å prøve, og jeg holdt hvert plagg kritisk opp på meg før jeg tredde dem på,bare for å se om jeg kunne se om de ville passe eller ikke...Men de passet,alle dårlige forventinger til tross.
Ble kjempeglad selvsagt.
Men veltrent ser jeg ikke ut som, hva du enn velger å tro.
Jeg har en sprettmage som kan gi den dystreste selvtilitt!!!Ha,ha.
Så jeg fortsetter i samme spor, om enn ikke med trening hver dag da.Det er det rett og slett ikke tid til med full jobb ,2 stk barn og 1 stk mann,3 stk marsvin og 1 stk katt.
+ hus.
Ha,ha,.
Har justert målet på 65 kilo til før jeg drar på ferie i slutten av juni..Kan være realistisk.
Og du- den kiloen din opp,må du bare glemme.
Klær,mat og mensen også går du på vekta?????
Tror du må være litt machosistisk jeg!!!Thi-hi!
Men du skal se du ikke har gått opp!
Og jeg skulle ønske det var jeg som kunne ha en sommerjobb som brente kalorier!!!!Det hadde virkelig vært noe.
Late dager på stranda,og ditto foran tv'en om kvelden -vel,det gjør nok ikke samme susen for å si det sånn....
Men nok for i dag- ha en super slankeuke!
Og god bedring!!!!!!
Forresten veldig bra beskrivelse på tungt hode eller hodepine- ridehjelm som var 5 str for liten!Ha,ha.Den skal jeg huske og bruke!!!!!!
c.AuthorAlias iset13. mai 2002
heisann:)
ååå høres så spennende ut. bare for å advare litt: jeg har jo italiensk svigerfamilie, jeg har lagt på meg 30 KILO på de 5 årene jeg har vært sammen med forloveden. italiensk mat kan være sunn, men fyttigrisen så godt det er. hehe.
uansett, ha en kjempefin kveld:)
hilsen Iset.
😃65,5 kg

En liten tur innom..

Dagen i dag har ikke så fint vær, men den er fin for det. Er siste dag på skolen før fire dager fri.

Dagens meny:
07.00: 1 porsjon havregryn med melk.. Har blitt hekta igjen etter at jeg spiste det til kveldsmat i går.
10.00: 1 brødskive
11.00: 1 brødskive
12.00: 1/2 landgang m/ost,skinke,salat
13.00: 1/2 landgang -"-
16.00: Middag... Hva nå det blir!

Ringte ikke tilk USA i går likevel. Tar det i kveld...

Ha en fin dag!
KLemmer fra anner^^
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Prestige😊9. mai 2002
Hei :)
Oisann..vi veier jo like mye :)) Syns ikke jeg har vært så flink i d siste, men takk likevell!! Stresser fælt med å gå ned de siste 5 kiloene..
Men bør ikke klage ettersom alt det jeg stappe i kjeftene om dagene..synes det er vanskelig og hold igjen, når vi har så mye fri...
c.AuthorAlias iset😄8. mai 2002
heisann:)
for en flott dag idag:) har vært ute på koselig handletur med forloveden min:) deilig med fri fra jobb, men jeg skal desverre jobbe fredag og lørdag. jaja.
håper du har hatt en flott solskinnsdag, og får en like flott dag i morgen:)
hilsen Iset.
😃65,5 kg

Jeg elsker vårsola...!

Og derfor er jeg i strålende humør i dag.. Selv om mattetentamen gikk skeis! Vidunderlig å gi litt blaffen:)

Var flink i går, selv om jeg ikke trente. Jeg klarte å sitte med matte hele dagen/kvelden, og ikke spise noe snop.. :)

Mandag:
07.30: 2 brødskiver. 1 glass melk.
11.45: 2 brødskiver.
16.15: 2 fiskekaker,2 små poteter,hodekålstuing.2 glass vann.
19.00: 1 eple. 5 dl vann.
21.00: 2 grove knekkebrød (72 kcal)med makrell i tomat og
brunost. Drakk litt vann til.
23.30: 1 Kornmo-kjeks

i dag har jeg vært litt mer aktiv. Har vært ut på årets første joggetur i det flotte solksinnet!:) Den eneste minusen var at jeg har astma/allergi og ikke har tatt medisinene lenge nok.. Så jeg fikk litt lettere pusteproblemer, hvis jeg kan si det sånn:)

Dagens meny:
07.20: 2 brødskiver. 1 glass melk.
13.00: 2 brødskiver.
14.30: 1 saft-is (100 kcal)
16.00: 1/2 middagspølse, litt potetmos+salat. 2 glass vann.
19.00: 1 eple. Litt vann.
20.30: Kveldsmat...vet ikke hva det blir ennå..

Trening: 25 minutter jogging, flatmark, oppover og nedover:)
35 minutter på trimsykkel.
100 sit-ups(rolige, ordentlige).Forskjellige varianter
Styrketrening med vekter for armene.

Snart kommer kjæresten som er ferdig på skolen for i år!:) Blir godt å se ham igjen, selv om det er bare to dager siden han dro.. ;)


Har dessuten fått vertsfamilie i USA, og en mail fra dem!! Skal ringe dem i kveld, og jeg er så spent at det hopper rundt i magen min!!! Føler meg litt som en liten unge... :) Men det er gøy:) Må pønske ut litt spørsmål til dem før jeg ringer da:)

Ønsker alle en strålende uke framover, og håper dere har like mye sol som vi har her!:)

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete😃8. mai 2002
Ja, jeg føler også at det nydelige sommerværet ute smitter over på humøret!!!!Det er jo en så praktfull årstid!!!
Fikk derfor litt dårlig samvittighet når jeg dro på treningssenteret i går ettermiddag for å trene!!!
Det ble ubønnhørlig kommentert av yngstedattera mi når jeg kom hjem!!!"Du er dum du,se mamma-nå er sola nesten borte!"-sitat fra 5 åringen min!
Kunne jo ikke gi henne annet enn rett i det!
Men ikveld skal jeg nyte været og den forestående langhelga mi!!!Gleder meg som en unge!

Blir en spennende kveld for deg skjønner jeg!
Husk å fortelle oss her inne hvordan det hele utspannt seg da.
Det er mange man finner kjemi med selv over telefon,så jeg krysser fingrene på dine vegne!

Ellers skal jeg som på oppfordring minne deg på ditt suverene mål på -2 kilo innen 1.juni!!
Jeg tørr ikke love så mye, men jeg blir kjempeglad dersom jeg klarer i alle fall en kilo stabil vekt ned innen samme dato.
Klarer jeg to kommer jeg nok til å hovere er jeg redd.
Men så langt klarer du deg jo bra!
Du skal se godtehungeren blir mindre for hver dag du klarer deg uten!!!!
Lykke til videre.
Kikker innom til uka for å heie!
Nå skal jeg ta mini ferie jeg!!!
Ha en super slankeuke og tomlene opp for at helgen går bra!!!!
😵65,5 kg

Siste uke var fatal...

Men i denne uka skal jeg være flink:)
I uka som gikk spiste jeg altfor mye. Tok jo "helgedag" på onsdag, men da bare mere brødskiver, og ikke godteri!
På fredag spiste jeg normalt (var flink), helt til kveldsmaten ble byttet ut med film, 20g potetgull, 1 glass brus og 6 krokanrullbiter. Ikke så veldig farlig..men litt dumt da.

På lørdag spiste jeg:
1 brødskive, 2 knekkebrød, 1 glass juice
3-4 plater vaffelkake...
3 pizzabiter m/salat
Litt godteri.. (ca 150 kcal)

Søndag:
2 brødskiver, 2 knekkebrød. 1 glass melk.
4 små(!) sjokoladekakestykker (3cm X 4 cm)
1 porsjon middag (kjøttpudding, potet, tomatsaus, makaroni)
2 dl is...
3 brødskiver
1 eple
Ikke rett rekkefølge, spiste dessuten ikke sjokoladekaken og brødskivene samlet! Uansett: Ikke brukbart i det hele tatt!!

Hm... Jeg må på time. Glemmer bestandig tiden. Skriver kanskje mer senere i dag.

Ha en fin dag alle sammen!! (Dere er forhåpentligvis ikke like trøtte som meg...jeg føler meg nær kollaps)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias jeanette❤️6. mai 2002
Heizann
Eg spiste mye mer enn deg i helga så du får trøste deg med det
Stå på
Klem fra Jeanette
c.AuthorAlias ann-merete😉6. mai 2002
Ja, hei igjen.
Kan tro jeg er glad for alle nye muligheter en ny uke gir!
Denne helgen var jeg superflink og gikk faktisk ned en halvkilo,men vanligvis begynner jeg ny giv hver påstartet uke.
Håper det er en sagablått nå, og at jeg kan klare å følge opp alle gode forsetter også i helgene fremover.
Men jeg kjenner meg i gjen i spisemønsteret ditt.
Leste en bok om "naturlig slank-kost i balanse",mulig du burde ta en kikk i den.
Jeg lærte i alle fall masse om megselv og egne spisemønstre og feil ved disse via denne boka.
Prøver å rette opp nå, og skal kutte ut alt brød i en periode,og satse på annen lunsj.
Endel andre omstillinger må også til,men meg om det.
Håper det funker i alle fall.
Så langt har gevinsten vært en halvkilo,så det er jo ikke noe å fnyse av på 3 dager!!!!!
Men primært bruker jeg metoden til å få et mer stabilt blodsukker.Får jeg ekstra gevinst i form av noen kilo ned sier jeg ikke nei-takk!!!Thi-hi.
Ha en super slankeuke-igjen!
Håper vi kommer i mål snart begge to-begynner å bli litt langdrygt dette her-eller?
c.AuthorAlias ANNE❤️6. mai 2002
Tusen takk for de varmende ordene, nå går alt så meget bedre! Starter på ny frisk i dag, så nå skal bilringene vekk ! Ha en strålende dag!ANNE
😊65,5 kg

Tysk vel overstått!

Og det er jeg jammen meg glad for... Den var mye enklere enn jeg hadde trodd, og jeg tror faktisk det gikk ganske bra. Sjelden jeg er så positiv:)

Sprakk forresten på den "helgedagen" min på onsdag. Spiste litt flere brødskiver enn planlagt, og samlet kaloriintak ble ca 1900 kcal. En så stor sprekk var ikke planlagt, men det gjorde ikke så stor forskjell da!

I går:
Frokost: 1 knekkebrød, 1 glass appelsinjuice. (100)
Lunch: 1 eple, 1 porsjon salat, 1 knekkebrød (200)
Mellom: 4 knekkebrød (200)
Middag: ! bitteliten porsjon fiskepinner m/litt potetmos og salat (300)
Kvelds: 2 brødskiver. 1 glass melk. (250)
Trening: 676 kcal på step, 150 kcal på tredemølle, pluss styrke for innside/utside lår og magen.

Veide meg i dag, og vekta var fremdeles 65.5. Håper på litt nedgang i neste uka da.. Vi får se:)

I dag:
Frokost: 2 brødskiver. 1 glass melk. (250)

Ellers vet jeg ikke noe mer... Komme rikke hit igjen før mandag. I helga blir det kjærestebesøk og fjøsarbeid! Skal prøve å være flink med spisinga, slik som dere andre er=)

Rekker ikke noe mer nå, må springe til bussen!!! Tidlig dag hjem i dag:):):)

ha en kjempefin helg alle sammen! Ønsker dere lykke til:) *krysser fingre også* ;)

Klemmer... :)
😀65,5 kg

Hm... Tar en helgedag i dag jeg.. ;)

Kanskje ikke så innmari lurt, men det ble bare slik...

I dag har jeg spist:
Frokost:
1 toast (200 kcal)
1 brødskive m/egg,agurk og tomat (150 kcal)
Middag:
1 porsjon småstek m/1 og 1/2 potet, litt bearnaise og mye salat
(500 kcal)
Snacks:
1 stykke iskake (1 dl=170 kcal)
50 g m&m''s... hm... (275 kcal)

Vann: 1 liter.. Blir nok mer...

:1295 kcal... Klokka er 19, så noe mer må jeg spise. Til kvelds tar jeg 1 brødskive med egg,tomat og agurk, og kanskje en kopp te! Da blir dagens samlede kaloriinntak på 1445 kcal.
Ikke helt bra..men jeg skal sykle en stund i kveld da!! Rette opp litt:)

Snart får jeg et lite tentamens-rush..men det skal nok gå bra. Starter med tysk 3. mai, og så blir det matte den 7., økonomi 14. og norsk 15. mai.

Men, nå må jeg gjøre litt på en økonomi-innlevering, og starte på forberedelsene til tysk-tentamen:)

Ha en kjempefin 1. mai alle sammen...

Koz

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete😌2. mai 2002
Hei igjen!
Selv om jeg hadde mange innlegg på bikinijuksinga mi, kom ikke alle tikkende inn på en dag,så jeg har tid å komme med kommentarer i dagboka di!!!!Klart det!!!

Synes du hadde en meget moderat 1ste mai feiring matmessig.
Synes det er viktig å ta vare på kosen når det er noe spesilet.
Jeg blir også frustrert over at det gjør at slankinga tar mer tid, men vi lærer i alle fall mye om skadebrgrensning til den tida kommer hvor vi kun skal ta vare på sluttvekta vår.
Fristelsene blir ikke borte da heller vet du.
Prøver å være litt flinkere til å tenke på den måten,og ikke bli helt fanatiker.
Men det er klart, jeg begynner også å bli lei av å bruke så mye tid og energi på noen skarve kilo, så innerst inne kunne jeg tenke meg å være en asket hver dag hele uka til jeg var i mål.
Men heldigvis for meg,kan jeg ikke være så egotripp med både mann og barn å ta hensyn til.
Det redder meg fra å bli helt navlebeskuende-heldigvis det også!!!

Har ikke fått kleskolleksjonen min enda, men både gruer og gleder meg.Blir jo litt nedtur hvis alt må i retur fordi jeg har tatt meg vann over hodet med hensyn til str.
Men skal prøve å se positivt på det til det motsatte evt er bevist!!!
Blir gøy med nye klær i alle fall.
Har gått så alt for mange år uten å hatt råd til å spandere noe på megselv, så jeg er glad for både den nye mannen min, og vår nye livsstil sånn sett.
Deilig på alle måter ikke å være alenemamma lengre.

Ser du skal ha tentamner og eksamner i mai- lykke til.
Har helt glemt hva eksamensnerver er nå, og kan faktisk bare glede meg over at mai er en måned med mange ekstra fridager.
Men studietida var en herlig tid den også,men tida rundt eksamnene savner jeg ikke gitt!!!
Man kan uansett ikke gjøre mer enn sitt aller beste, så det får stå til!!!
Ha en super slankedag om ikke annet, så snakkes vi siden!
🌙65,5 kg

Trøtt!! Matliste;)

Hei!
Er på skolen igjen, etter 13 dager fri.. Herre Gud hvor hardt. Er kjempe,kjempetrøtt... Gidder ikke å gjøre noe.
Dagene mellom 25. og i dag har gått bra. Hadde "helgedager" på lørdag og søndag.

Oversikt over mat:
Fredag:
2 brødskiver, 1 eple, 1 porsjon skinkegrateng m/salat, 2 brødskiver. Drikke: 1 glass melk. 1 glass juice. Vann.

Lørdag:
3 brødskiver m/ost og paprika. 1 Maryland-kjeks. 1 "frokostbrød" m/ost, skinke, salat, tomat.
(Var i Tr.heim, og måtte kjøpe meg noe i hastverk fordi jeg skulle rekke toget.)
1 porsjon indrefilet m/bearnaisesaus(skrapte vekk det meste)/rødvinssaus, salat og grønnsaker. (restaurant)
Bittelitt ost og kjeks.
Drikke: 1 glass juice. Vann. 2 glass vin.
Ikke så mye helgedag egentlig da, synes jeg var litt flink:)

Søndag:
Litt ost og kjeks. 1 brødskive. 1 RisiFrutti..
1 Kinder-pose. (550 kcal) Lørdagsgodtet mitt... :)
1 porsjon lasagne m/mye salat!!
1 eple.

Mandag:
2 og 1/2 brødskive.
1 eple.
7 fiskeboller, 2 små poteter, gulrot, bittelitt hvit saus.
2 brødskiver, 1 eple.
1 liten porsjon frokostblanding, 1 knekkebrød.
Trente step: 758 kcal...

Sånn. Ikke interessant lesning, men veldig nødvendig for meg. I dag skal jeg faktisk skrive litt til dere andre også:) Økonomi-innleveringen får bare vike!:)

I dag:
1 ostesmørbrød (Brødskive m/ost, skinke, ketsjup)
2 brødskiver, 5 fruktdrops
1 bitteliten porsjon spaghetti
1 pizzastykke
Alkohol: 1/2 l brusblanding+ noen slurker teknekt
Trening: litt gåing fram og tilbake! ca 3 km...

Har fått tax-free-godteri!!! (400g m&m's...og 200g fruktdrops)
Og i kveld blir det party!!!!!!! Pluss at jeg får H&M-klær.. :) Måtte bare ha, selv om jeg ikke har nådd målet mitt:) Føler på meg at jeg er inne på rett spor nå, har jo holdt en stund uten å sprekke. Har ikke hatt lyst på godteri.

PS: jeg har prøvd å skrive kommentar til mange forskjellige, men det går ikke. Noe klikker tydeligvis! Dere får bare unnskylde meg, jeg skal prøve igjen neste gang jeg er her inne... *Grr*...blir irritert når datamaskiner ikke samarbeider med meg!
kozkoz
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jeanette❤️30. april 2002
Hei Anner
Synes du var kjempe flink i helga
Stå på og ikke gi dg
Jeanette
c.AuthorAlias ann-merete❤️30. april 2002
Bra Anner!!!!
Synes du er kjempeflink, og ser at du spiser mye mindre godis nå enn tidligere.
Du skal ha skryt for alt som er bra vet du!!!!
Synes du spiser veldig variert og bra.Litt godis må man få unne seg,så det skal du ikke ha dårlig samvittighet for.
Og trener gjør du jo.
Dette går jo helt veien!!!
Kjempeimponert!
Og gled deg til H &M klærne!!!Det har du fortjent.
'Selv om ikke vekta raser ned, tror jeg din sunne livsstil og trening vil gjøre susen.Du blir sikkert kjempefin i de klærne.
Har bestilt fra BC company selv for 3000 kroner og alt i str 38, så her kan jeg lett gå på trynet.
Men venter og ser.Alt kan jo byttes, og er man først på krigsstien mot kiloene er det like greit å ta i litt! Enig?
Men ingen super topp selvtillit etter bikiniprøving i helga, så jeg tror vel innerst inne at jeg har tatt meg vann over hodet.
Den som lever får se!
Ha det kos(kult) på partyet i kveld da!!!!
Godt å se at du lever livet!!!!!
😊65,5 kg

Skal jeg våge å si et lite "hurra"?=)

Siden jeg har vært veldig flink til å trene i det siste..og har gått ned til 65.5 igjen! Endelig! Det tok tid, men det føles godt.. :) I hvert fall når jeg tenker på at jeg var oppe på 67 igjen en stund..men jeg ville IKKE skrive det! Så egentlig har jeg jo gått ned litt da..Selv om jeg har måttet begynne fra starten igjen.

Har veldig dårlig tid nå, måtte bare stikke innom for å vise framgangen:) Har lest litt i noen av dagbøkene, og ser det går bra med dere andre også:) Kjempefint:)

Nå skal jeg bare fortsette med å spise fornuftig, og trene ofte, så blir dette bra det!:)

Go''natt-klemmer... :)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Alijana😄29. april 2002
Synes du skal rope høyt hurra, jeg!
Alle mål som blir oppnådd er pluss for selvtilliten,
så klapp deg selv på skulderen, du!
Klem Alijana
c.AuthorAlias ann-merete❤️26. april 2002
Hei igjen, godt å se deg tilbake!!!
Og gratulerer kjempemasse med fremgangen!!!!
Tenk en halvkilo ned, ikke noe å fnyse av!!!!
Er inne i en god periode selv,etter å ha måttet skjerpe inn noe drabelig .
Nå ser jeg frem til en lett helg, og skal fortsette sånn til jeg er i mål.
Lei av å drøye disse få kiloene i det uendelige.
Litt iherdig innsats nå, så er jeg kanskje i mål til sommer'n- det er liksom vært målet hele tiden.

Men hurra for deg i alle fall!!!
Veit hvor langt inne denne halvkiloen har sittet, så det må være deilig å ha kommet i mål med den!!!
Flink er du!!!
Håper vi snakkes i løpet av neste uke!!!
Ha god helg i alle fall!
66,0 kg

Litt flink i dag:)

Hei!!
I dag har jeg nytt den første fridagen min... Kjempegodt!:)
Måtte stå opp ti over halv sju, fordi jeg måtte levere noe på skolen... Tok tidlig buss oppover og en ned til byen rett etterpå. (Bor midt i mellom skolen og byen, 1 mil hver vei!) I byen gjorde jeg litt av hvert. Trente på Spenst:) kjøpte to nye bukser:) Og jeg var faktisk så heldig at jeg husket p-pilleresepten min! Hadde tatt seg ut om jeg hadde glemt å få tak i nye til fredagen, da jeg skal begynne igjen. Hadde vært typisk meg å glemme noe slikt:)

Hm... i matveien i dag har ting gått litt bra..Men, jeg måtta ha bittelitt karamellpudding til dessert da;)

Dagens:
07.30: 2 brødskiver
12.00: 5 dl vann
13.30: 1 Go''Morgen yoghurt
16.00: 8 fiskepinner, en liten dæsj potetmos og mye raspet gulrot. 2 glass vann. 1 dl karamellpudding (150 kcal)
20.00: 1 kopp te.
20.30: 1 ostesmørbrød

Trening: 585 kcal step, 100 kcal romaskin, styrke: armer/bryst, innside/utside lår, mage, rompe. Mye gåing i friskt tempo :) (Tipper 3-4 km?). Ridetur og litt gåing, 30-40 min.

Treningen i går var forresten 40 min på trimsykkelen (tyngste innstilling som vanlig), og litt løfting av manualer. Tar 3 forskjellige øvelser, 10x5 på hver arm, hver øvelse. Er bare 4 kg jeg løfter da:) 50 sit-ups... Litt lat?=)

Nå har jeg bestemt meg for å være flink, og begynner å tro på at jeg kan klare det. Men ikke om jeg skal slappe av, for da ryker plutselig opplegget.

Tusen takk for fin hilsen igjen ann-merete!!! Er så glad for at du er her inne:)

Men...Nå er jeg kjempetrøtt, og skal legge meg. Måtte bare stikke innom og vise at jeg har klart meg fint i dag:)

Kjempeklemmer!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete19. april 2002
Hei!
Er bare innom for å ønske god helg!!!
Synes du er kjempeflink om dagen.
Ser ut som du har klart å snu en trend!
Er enig i at det bare er å rase videre, for når jeg slapper av eller viker fra opplegget mitt,er det ofte såpass behagelig at det er vanskelig å hente seg inn igjen.
Nå tar jeg full sats,og er fast bestemt på å korte helgen fra 3 til 2 dager.
Håper dermed å se et noe bedre resultat på mandagsmorgen!!!
Det er vel verd et forsøk i alle fall!!!
Men kose oss skal vi.Det er bare å tenke litt altertnativt i forhold til lengden på helga, og muligens i mitt tilfelle i alle fall,spise litt av noe,og ikke alt av alt!!!!!!!
Er optimist til det motsatte er bevist.
Håper du får en kjempe-helg!!!!
KOs med kjæresten og nyt livet.
Du er en kjempe fin jente!!!!!
Snakkes til uka!!!
66,0 kg

8 måneder sammen!:)

Heisann:)
i dag har jeg og kjæresten vært sammen i 8 måneder..men det virker både lengre og kortere. på en måte har tiden gått så fort, men det føles likevel som vi har kjent hverandre i flere år... (hele livet er å dra den litt langt:) En god følelse gir det meg i alle fall!:)

Nå er jeg ferdig med denne skoledagen, fikk fri i siste time fordi jeg ikke skal bli med klassen på tur til England. Jeg kan se frem til 13 dager fri... herlig:) det at jeg går glipp av Englandsturen er ikke så farlig, har vært i England før i to uker, og jeg drar dit sikkert igjen! Så det så... :)

Akkurat denne uken satser jeg ikke på å gå ned noe særlig. Det viktigste er at jeg skal spise vanlig mat, og ikke søtsaker. Kommer sikkert til å spise litt mye! Trene skal jeg også gjøre! Får jo en del ledig tid nå... Selv om jeg har mye som skal ordnes også da! Kan jo nevne en bunke med papirer til EF, innridning av unghest, besøke kjæresten, besøke en venninne som har det litt tungt og bor langt unna, forberede meg til en drøss tentamener, dra på EF-møte i Tr.heim... og så har vi det gående da:) Tror jeg får nok å gjøre ja!

Dagens meny:
Frokost:2 ostemørbrød (brødskive m/ost og skinke i mikroen)
Lunch: 2 brødskiver, 1 dl minestronesuppe..som ikke var god...5 dl vann
Middag:
Mellom:
Kvelds:

Nå er jeg kjempesulten!! Og da mener jeg sånn fysisk, ikke at jeg bare er fysen på mat. Når jeg er fysisk sulten så må jeg bare spise til jeg er mett, selv om det kan bli lit mye.. det er jo bedre enn å "sulte" seg og småspise resten av dagen.

Rakk forresten ikke trening i går... Var ikke ferdig før 12-halv 1, og var trøtt. Dessuten er det ikke helt naturlig å begynne treningen på et sånt tidspunkt...

Jaja, rekker ingen hilsener i dag jeg... Men dere lever nok fint uten! Ha en fortsatt fin uke, som vil bringe oss nærmere Sommeren :) Og den gleder vi jo oss til?=)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete17. april 2002
Hei, og gratulerer med 8 måneders dagen!
Møtte min nåværende mann( og ektemann nr 2) for 2 1/2 år siden, og vi feirer 2 års bryllupsdag i mai!
Så der gikk ting litt fort, men med ham stemte absolutt alt, så hvorfor drøye ting da?
Vi flyttet sammen etter 2 måneder, han solgte leiligheten sin etter 4, så flyttet vi ut av min etter 6 måneder og kjøpte et hus uten eks-heftelser for noen av oss.
Siden har det gått slag i slag,og vi forventer begge to at vi blir gamle sammen.
Hadde noen fine år sammen eksen min også, og fikk jo to nydelige jenter,men noen ganger må man kaste inn håndklet når man ser at forholdet tar en gal turn.
Vi vokste rett og slett fra hverandre,han var ingen familiemann og jeg syntes at dersom han skulle være ungkar,så fikk det være på egen hånd-uten oss.
Men vi holder jo kontakt pga barna.Han er en grei fyr, og jeg skjønnner hva det var jeg så i ham som ungjente på 19,men han er fremdeles der han var når vi møttes.Ingeting som har skjedd i etterkant har formet ham på noen måte.Blir litt galt det og.
Men i dag er jeg jo lykkelig gift med mann nr 2.
Han er genuin,og det mest fantastiske menneske jeg noensinne har møtt.
Så forelskelse vet jeg alt om!!!
Bare nyt det! Tenk om det blir dere for alltid da?
Romantisk uansett! Og 8 måneder er ikke noe å fnyse av, særlig ikke i din alder!Så grattis grattis!

Ellers sliter jeg litt i motbakke med tanke på slankinga jeg også.
Derfor er jeg glad det finnes andre ting i livet!
Må affirmere gode ,selvbeherskende tanker fram til helga.
MÅ prøve å bryte den onde sirkelen med total kolaps av slankinga i helgene.Hvis ikke er det umulig for meg å komme i havn.Og det vil jeg jo!
En liten tanke til deg: hvis du er mye sulten,og MÅ spise mye mat, så tenk litt på det at du dermed utvvider magesekken, slik at du vil fortsette å bli mye sulten også fremover....
Gledesdreper?
Neida, du vet jo hva jeg har sagt om deg og slanking tildligere, så du vet hvor du har meg.
Synes du skal spise sunn mat med god samvittighet.
Og vær stolt av hver dag du ligger unna godisen,siden det har vært baugen din så langt.
For om du egentlig kanskje ikke trenger å slanke deg,så har du ikke vondt av å spise mindre sukker.
Så stå på!
Heia deg!
Håper vi "snakkes" snart.Jeg setter nemlig veldig pris på at du logger deg på med jevne mellomrom!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.