← Alle dagbøker
annemor
57 år169 cm64 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start98,0 kg
Sist92,8 kg
Endring−5,2 kg
BMI nå32,5
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Tilbake etter lang tid
Jeg skulle egentlig bare sjekke om jeg fremdeles var registrert på denne siden, og så var det så morsomt å sammenligne resultater fra i fjor at jeg bare måtte skrive ett innlegg. Som jeg har skrevet i fjor så velger jeg å ta den langsomme metoden for slanking. Det har jammen i meg tatt lang til å legge på seg, så jeg regner med ett par år før jeg er i mål på 75 kg. Jeg sykler til jobben og trener litt innimellom. Ellers har jeg begynt å følge med på Dagbladets treningsprogram (anbefales)
Skriv gjerne til meg.
Anne mor
Tilbake etter en aldri så liten sprekk
Hei alle sammen
Nå er jeg tilbake igjen etter an aldri så liten sprekk. Jeg ble så drittlei all focuset på hva jeg ikke skulle spise og når jeg skulle spise det at jeg tok meg en pause. Jeg har ikke vært så veldig flink med å trene heller i det siste, men det skal vi nok få rettet opp.
Jeg bruker økonomien som et påskudd til å gå ned i vekt. Sjokolade og snop koster jo forferdelig mye penger. Jeg merker på lommeboka at jeg ikke kjøper inn så mye snop. Jeg har også meldt meg inn i en bokklubb. Livslyst heter den. De første bøkene jeg fikk var Grete Rohdes kokebok, Jamie Olivier - The naked chief, Naturlig livsstil (kjempefin), og Menn er fra Mars og kvinner er fra Venus. Interessante bøker til en samlet pris på 45 kr. Ikke værst !!!! Ja, ja så må jeg være medlem i ett år,men hva så jeg bare avbestiller de bøkene som ikke passer meg.
Stå på jenter (og guttær)
Annemor
Vekt uendret
Jeg har begynt igjen med min sunne livsstil, men resultatene lar vente på seg litt. Jeg gikk faktisk opp litt til etter forrige gang, men det var fordi jeg begynte å trene igjen (ekke det urettferdig).
Har hatt erfaring med ovennevnte tidligere, men jeg har ikke brutt forsettene ennå i allefall.
Annemor
Endt juleferie
Status etter endt juleferie ble ikke så gærent som jeg hadde forventet. Jeg følte at jeg hadde god kontroll med det jeg spiste selv om jeg koste meg litt. Men denne ribba kan jo ta knekken på enhver slankekur. Jeg tenkte på hvor fett det egentlig var, men så er det jo så godt også da. og en gang i året kan man vel unne seg skikkelig feit mat.
Jeg har en masse forsetter for neste år og har slått dem opp på kjøleskapet. Jeg satser på å klare dem for med det vil jeg få et mere behagelig liv ( og ikke minst, mindre stress)
Godt nytt år.
Annemor
20. desember 2001
93,4 kgTakk for all støtte
I dag har jeg igjen vært på trimrommet på morran. Jeg var kjempefrossen fordi det er ganske surt her på østlandet i dag. Men etter å ha trent i 1 1/2 time var jeg god og varm. Jeg er ganske fornøyd med treninga i dag. Noen dager er jeg veldig lei trening og tar ikke så hardt i, men i dag ble det skikkelig effektivt. På jobbens julebord fikk vi alle medaljer etter hva vi hadde utmerket oss som i året som gikk. Jeg fikk medaljen "Årets Grete Roede". I talen som fulgte uttrykte mine kollegaer beundring for at jeg sto opp kl. 05.00, trente og tok en solariumtime før de andre hadde rukket å stå opp. Det var jo hyggelig da. Jeg har hatt en liten down-periode nå, og det skyldes at jula nærmer seg med alt det har å tilby samt at jeg føler at vektnedgangen går trått i forhold til hva jeg synes jeg presterer. Men takk Jenta*S* for hyggelig tilbakemelding. Jeg skal virkelig tenke på lette sommerkjoler når julemarsipanen blir satt frem. Det som også gir en down-periode er at jeg nå har fått tilbakemeldinger om at jeg har blitt slankere, så da har jeg iallefall oppnådd det. Da er det lissom å begynne pånn igjen og jeg føler at jeg må bli enda slankere før jeg får nye tilbakemeldinger.
Nå tar jeg vel juleferie fra slankesidene, og det blir morsomt å se hvordan det har gått over jul.
God jul og godt nytt år til dere alle
Annemor :-))))
17. desember 2001
93,6 kgFørste prøvelse over.
Som overskriften sier er første prøvelse når det gjelder juleutskeielser over. Jeg var på et seminar over to dager hvor det bugnet av alskens julemat og gotter. Jeg var veldig spent på vekta da jeg kom hjem. Den viste 0,4 lavere enn når jeg dro. Kjempefint. Ellers er jeg litt i en down-periode. Trenger sårt oppmuntring.
Annemor
Trått
Nå går det trått her, og det er ganske frustrerende. Jeg spiser salat til lunsj og drikker vann og te, og til og med trener annnhver dag, og alikavel står jeg stand-by.
Kroppen er et undelig verktøy og det er ikke lett å forandre den litt. Den holder lissom igjen. Ennda det er til den eget beste. Ja, ja, når jeg tenker på at 1 kg kroppsvekt er like mye som en sukkerpose så skal det jo litt til å bli kvitt den.
God helg
Annemor
Stand-by
Selv om jeg trener en masse om dagen så er jeg alikevel stand-by på 94 kg. Jeg hadde håpet å komme litt lenger ned før jul da jeg har som vane å legge litt på meg i jula.
Ja, ja, jeg får trene mer. Ikke gi meg.
Annemor
Nå kom snøen
Er egentlig bare inne for å registrere vekt. I går hadde jeg dobbel dose trim først trimrommet tidlig på dagen så utprøving av svømmebrillene mine i bassenget. De nyinnkjøpte svømmebrillene mine var no dritt. Dem lakk inne ved neserota slik at jeg alikevel fikk masse vann i øynene. Ubrukelige. Ja,ja da får jeg svømme på gamlemåten med hodet godt hevet over vann. (Kjedelig)
Ellers har det blitt hvitt og fint her, men jeg er egentlig større tilhenger av sommeren.
Annemor
Syke barn
Fikk ikke skrevet i dagboka i går p.g.a syke barn. Uff, jeg håper de blir friske snart !!!!
I dag var jeg på trimrommet igjen. Jeg våknet (pling) kl. 06.00 og da var det ingen vits å legge seg til å sove igjen. Jeg får dobbel dose trim i dag for jeg skal i svømmehallen senere på dagen. Jeg skal teste min nyinnkjøpte badedrakt og svømmebriller. Det blir gøy.
Annemor
30. november 2001
94,0 kgVekta var riktig den !
Jeg stolte ikke helt på vekta mi i går da den viste 94,0 kg så for sikkerhets skyld skrev jeg opp 94,4 i dagboka. I dag viste vekta 94,0 igjen og da får jeg jo tro at det er riktig. Det har egentlig gått litt for fort i svingene nå så jeg må vel psyke med opp med at vekta snart står stille en periode igjen.
I kveld skal jeg på julebord, med alle lekkeriene det fører med seg.
God helg
Annemor
29. november 2001
94,4 kgFremdeles lykkelig
Vekta er fremdeles veldig grei med meg. Vekta viste egentlig 94,0 i dag, men jeg tror den løy. Derfor, for å være på den sikre siden setter jeg opp 94,4 i dag og så får vi kontrollmåle i morgen.
Dersom vekten er riktig så går det jo i en forskrekkelig fart nedover. Jeg har jo klaget på at vekta har stått stille selv om jeg er flink til å spise masse frukt og grønt og samtidig har trimmet mye. Kanskje belønningen for strevet kommer nå?
Jeg er mentalt forberedt på at dette ikke varer lenge. Det går gjerne nedover en jafs og så står det stille i en lang periode igjen.
I morgen er det fredag og julebord, jippi.
Annemor
28. november 2001
95,0 kgMålbevist
Jeg fikk kommentar på jobben i dag om at jeg lyste av målbevisthet. Jeg føler meg sånn også. I går svømte jeg i en time i 34 grader. Følte meg lettere forvellet etterpå. I dag var jeg på trimrommet på jobben om morgenen. Det er kjempehærlig å være ferdig med dagens trening. Det er lissom litt tiltak å komme seg ut etter at middagen er fortært. Jeg har kommet inn i en rytme nå med trening ca. annen hver dag. Det er helt passe for meg. Jeg skal jo ha tid til alt annet jeg skal gjøre også. Dessuten må jeg jo ta hensyn til aktivitetene til de andre i familien. Jeg er jo ikke alene.
Gleder meg litt til adventstiden. Kjøpte inn masse lys i går og gleder meg til å pynte litt til helgen. Er også nesten ferdig med julepresanger for i år. Det er det tidligste jeg noensinne har vært. Da kan jeg jo bare cruise gjennom desember og se på alle andre som stresser livet av seg.
God "lille-lørdag"
Annemor
27. november 2001
95,0 kg3 x 3 kabom
KABOM, KABOM, KABOM
KABOM, KABOM, KABOM
KABOM, KABOM, KABOM
3 x 3 salutt for meg. Jeg har nådd 1. delmål i dag. Gratuasjoner mottas med takk.
Treningen har gjort susen. Det sto stille en stund etter at jeg begynte å trene 3-4 ganger i uka. Nå har det virkelig løsna og jeg er kjempehappy. Mannen min skal nå finne på noe morsomt, men vi må vente til over jul. Det er så mye som skjer nå før jul og han vil også forsikre seg om at vekten er stabil. Neste delmål er 90 kg.
Mange hilsener i fra en lykkelig annemor
26. november 2001
95,4 kgKun 0,4 til første delmål, hurra
Har klart meg godt gjennom helgen og er bare nå o,4 kg fra første delmål som er 95 kg. Kanskje i morgen?
Fikk de første tilbakemeldingene i helgen på vektnedgangen. Det var kjempefint og motiverende at andre så det også.
Annemor
Jeg er helt ny på disse sidene, men ønsker deg velkommen tilbake.
Stå på, sammen er vi sterke.
Mange klemmer fra Anne