← Alle dagbøker
diarist.Alias

ann-merete

58 år170 cm58 innlegg 2002 0 følgere

Start69,5 kg
Sist70,0 kg
Endring+0,5 kg
BMI nå24,2
📓 50+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
15. januar 200226. august 2002
😄70,0 kg

Den som roper for svar, og litt pepper!!!!!

Hei igjen.
Ble helt overveldet da jeg så hvor mange som hadde vært innom siden sist!!!
Fra 1 til 14 kommentarer, det var jo voldsomt.
Men så er mye kommentarer på et innlegg jeg har hatt i en annens dagbok, men greit nok det.
Jeg blir selvsagt veldig glad for alle støtteerklæringer.
Jeg er inneforstått med at ikke alle liker en så frimodig sjel som meg selv, men det er også greit.
Jeg har nok venner som det er.
Grunnen til at jeg er her inne, er ikke søken etter en fanklubb, men litt drahjelp,innspill, yttringer ,tips, og andres synspunkter på ting.
Velger jeg å ta opp kontroversielle tema, så forventer jeg også motbør.Det er alltid noen som er enig, og det er ofte enklest å være enig.Å jatte er alltid enklere, enn å stå for det man faktisk mener.
Da må man i så fall tåle pepper.
Og det gjør jeg.
Men sårer jeg med min direkte tone, så er jeg den første til å beklage det.
Det er aldri min intensjon.
Nå er ikke jeg ute etter noen fanklubb.
Det har dere sikkert skjønt.
Men det er lenge siden jeg var et jattetema.
Jeg har valgt å gå min egen vei , det er lenge siden nå.
Jeg er oppvokst i en type familie, hvor det å diskutere ble ansett som krangling.
Hevet man stemmen,var det mangel på respekt.
Jeg kan ikke være mer uenig.
Verden går ikke fremover dersom det kun skal være ett syn på enhver sak.
Jeg har selv en stor og mangfoldig vennekrets,ergo har vi mange disputer og heftige diskusjoner.
Vi er fra alle sosiale lag,mange aldre,og ulike kulturer- både fra inn og utland.
Jeg har vært gift med en mann fra Afrika, jeg har to tokulturelle barn,- jeg vil nok tørre påstå at jeg er vant til meningsutvekslinger- og jeg setter pris på det.Og vi er alle like gode venner etterpå likevel.
Jeg er også vant til at vi utrykker oss forskjellig,og at vi mennesker kan ha lett for både å snakke forbi hverandre og misforstå.
Det er ikke fullt så morsomt, men en del av det å være menneske.
Jeg synes det er helt ok å si ifra dersom jeg tråkker på tærne til noen.
Jeg er også en type som har lett for både å si unnskyld og å tilgi.
Det er nok en av mine sterkere sider igjen, og veldig nødvendig siden jeg er den jeg er- en kvinne med meningers mot.
Men det betyr at dere også er velkomne med alle meninger her hos meg.
Jeg kan være så uenig at jeg blir nesten rød noen ganger, men det betyr bare at vi er en herlig gjeng individualister her inne!!!
Og jeg hører på dere.
Alle som en.
Både små og store tanker er velkomne, det er rom for alle.
Mest glad blir jeg selvsagt for hete slanketips, da det er bakgrunnen for at vi alle befinner oss her inne.

Og appropos- som dere ser har jeg ikke gått ned ett gram siden forrige uke, Gi diett til tross, men jeg har heller ikke gått opp- selv etter en sosial og ikke GI vennlig helg!!!!!!!
Det er jo positivt da!!!!
Jeg tar det til mitt hjerte, og begynner på ny giv denne uka.
Nå er ikke jeg akkuratt overvektig , så disse siste pyntekiloene er bare en liten irritasjon i livet mitt, ikke noe reelt problem.
Så fokus står med andre ord ikke i noe proporsjonalt forhold til problemet.Thi-hi.
Det er kun på maten og her inne jeg fokuserer assa, bortsett fra mannen min er min lille slankekur nå en hemmelighet.
Får så mye komplimenter for min nye figur, at det ville være flaut å innrømme at jeg fremdeles er på slanker''n.
Og jeg ER klar over at jeg har et luksusproblem.
Så ignorer tidvis sutring fra min side, men vær hjertelig velkomne med hete tips på videre nedgang.
Eller andre ting dere har på hjertet.
Jeg higer etter å være en åpen kvinne.
Likevel møter jeg egne fordommer titt som ofte.
Det er derfor det er så herlig å møte andre mennesker, med helt annet ståsted, helt andre meninger.
Utfallet kan selvsagt bli at jeg mener det jeg mente i utgangspunktet, men jeg merker også at jeg kan velge å justere synet mitt en smule, i noen få tilfeller endre det helt, men uansett alltid føle at jeg har lært noe helt nytt.
Visste dere at det latinske ordet for å kummunisere betyr å leve?
Noe å tenke på det.
Det var en kollega som fortalte det til meg, etter å selv ha vært litt ute i storm etter en liten familiediskusjon i helga.
Vi synes begge det er herlig når det stormer litt, det betyr at vi lever, at vi mener noe, at vi tørr å stå for den vi er .
Så er det til slutt bare å beklage hvis noen finner det støtende.

Ha en herlig slankende uke alle sammen.
Skal ut på forretningsreise igjen, så vi snakkes ikke før ved ukeslutt.
So long!





7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai😃2. september 2002
Hei.
Takk for kommentaren i dagboka mi. Hyggelig at noen følger med *S* Håper du har det fint på reisen din, skal følge med deg når du kommer hjem.
Ellers ønsker jeg å holde meg langt unna diskusjonen.......håper det er greit også.
Klem fra Tarangai
c.AuthorAlias Viola30. august 2002
Bare for ordens skyld: Det ovenstående var en kommentar på generelt grunnlag! Jeg hører til dem som synes det tidligere personangrepet på deg var ganske uforståelig. Men det skal vi ikke rippe opp i nå, dere har skværet opp, og det er flott!
Hilsen Viola.
c.AuthorAlias Viola30. august 2002
Hei Ann-Merete.
Jeg har fulgt med i endel av de debattene som har foregått her i det siste, der du har vært ganske aktiv, og jeg har lurt litt på om jeg skulle hive meg på. Men noe har holdt meg igjen, og grunnen er faktisk at disse debattene skaper en stemning som jeg ikke helt vet om jeg liker. Jeg skrev et svar til Bonitas innlegg om dette, som du antagelig vil være uenig i, men som du kanskje vil ha interesse av å lese. Jeg leste også ditt innlegg i hennes dagbok, og jeg er ikke enig i at alle må få bruke dagboka som de ønsker. Jeg mener at ærlighet kan og BØR praktiseres på et nivå der folk kan ferdes her inne og slippe å bli tråkket på tærne. Noen ganger sårer man mer enn man vet, og det er ikke alltid at et unnskyld og en internet-klem kan lege det. Derfor mener jeg man skal servere sine meninger med en god porsjon forsiktighet og følsomhet, uten at jeg dermed mener at de ikke skal få lov til å komme fram.
Hilsen Viola.
c.AuthorAlias augusta❤️28. august 2002
Kjære Ann-Merete:

Du skrev så pent et brev til meg og forklarte, at du hadde ikke fått med deg, at problemet jeg skrev om var angående spinkel kroppsbygning.

Jeg tar med glede mot vennskapsklemmen din og gir deg en tilbake også.

Alt er i orden.

Jeg ønsker deg alt godt.

La oss gå videre med det, som vi har, som felles mål. :-)

Din Augusta
c.AuthorAlias Imy😀27. august 2002
Hei, jeg leste akkurat at vi hadde skrevet det samme, bare på litt forskjellige måter. Jeg slanker meg nå i hemmelighet fordi jeg synes det er flaut å innrømme at jeg slanker meg. Bortsett fra samboeren min er det ingen som vet hva slags planer jeg har. Jeg fikk et kompliment for kroppen min av ei venninne her om dagen. Blei jo litt kry, for jeg har forandret kroppsfasongen noe den siste måneden. Men likevel ville jeg ikke si at jeg hadde slanket meg. (Det var nok en kombinasjon av at jeg var flau for at jeg slanket meg og at jeg ikke ville såre henne som tidligere slanket seg åpent fordi hun trengte det av helsemessige årsaker). Dette er nok et luksusproblem, men inntil jeg har innsett noe annet, så kommer jeg fortsatt til å være flau. Derfor synes jeg det er så genialt med disse sidene her, der man kan være anonym.

Slankeklem fra Imy.
c.AuthorAlias HelenaX❤️27. august 2002
Vil bare si at jeg leste både det innlegget du skrev i en dagbok her forleden, og vedkommendes kommentarer om at du "kunne pynte litt på stilen" og "ikke forkle angrep som bekymring". Og om jeg legger godviljen til så klarer jeg ikke å se ditt anlegg som noe annet enn det det var, nemlig bekymring! Din setning "ikke for å løfte en pekefinger" oppfattet jeg ikke som noe annet en del av den muntlige uttrykksformen mange av oss bruker i dagbøkene. Men dette viser hvor lett det skrevne ord kan misoppfattes om man vil! Stå på videre, ann-merete, jeg synes ikke du har en for direkte tone :-)

Helena
c.AuthorAlias ivalodia😌26. august 2002
Hei ann-merethe :-)

Tusen takk for varme ord i dagboka mi.. Dagene blir lettere nå og jr har set bra, med tanke på omstendighetene..

Ha en fantastisk uke :-)
😟70,0 kg

Stillstand, og hvor er alle sammen egentlig?

Hei.
Føler jeg snakker med meg sjøl for tiden.
Skriver kommentarer til krampa tar meg i andres dagbøker, men får ingen drahjelp sjøl føler jeg.Men takk til den som tross alt svarer tilbake!!!!Det blir sat pris på.
Selv om dette er våre personlige dagbøker, så er vel de fleste her inne også for å få litt tilbakemeldinger og drahjelp.
ellers kunne vi jo like greit skrevet dagbok på kammerset hjemme.
Spesilet i oppoverbakker som jeg opplever nå, er det trist at kommentarene uteblir.
Føler at jeg syter fælt nå, men jeg er flink - spiser etter boka,trener 3 ganger uka i 1 1/2 time hver gang , men det er ingen uttelling å hente....
Mystisk nesten.....

Men hva er egentlig alternativet?
Det kommer i hvert fall ikke til å gjøre underverker.
Så jeg biter meg fast,og går på med krum hals!!!
Kan ikke skjønne hva det er i organismen som gjør at 4 sommerkilo, kan sitte så langt inne.....
Ikke at jeg er fiksert på kroppen min og hva den skal veie til enhver tid, men det er greit at en sunn livsstil speiler seg i hvordan man ser ut også.
Hadde ikke sagt nei til flat mage, tonede muskler, og sunn vakker hud!! Ja,takk alt sammen helst!!!!!
Noe orginalt ønske er det vel heller ikke...

Men dere, eller du som evt leser dette- har noen fusket i alle disse tilbudene som nå raser inn i ,i alle fall min, postkasse- og lover at det finnes piller som smelter bort fett, øker forbrenningen, og Gud vet hva?
Cla har jo vært en stund, likeså epleedikk, men hva med Pentason? Noen som har erfaringer på noe av dette?
Jeg tenker jo at dette er for godt til å være sant, og da er min erfarning at det også er det.
Men det er jo leit hvis min sunne skepsis (ifølge megselv) kommer i veien for et produkt som kan ha noe for seg.
Ikke at jeg dermed vil slutte med den sunne linje, men når selv den kommer til kort- hvor går da veien videre?
Synspunkter anyone?
Kunne vært greit med litt synsing.

Vel, mulig dere kommer tilbake alle medhjelpere sånn med tid og stunder.
Savner dere!
Men enn så lenge famler jeg litt i mørke.
Kanskje alt ser lysere ut om litt.
Livet ellers er i alle fall ikke så verst!
Har nå to skolejenter etter at minstemann hadde sin debut forrige uke!!!
Tempoet hjemme nå som aktiviteter begynner igjen etter skoletid,kunne kanskje vært litt roligere- men alt i alt er livet ganske herlig.
Det har alltid vært min innstilling, og da blir det bare sånn.
Skulle ønske slankinga var like enkel!!!!!

Ha en fin slankeuke alle sammen!!!!
Tomlen opp for dere alle!!!!
14 i heiagjengen
c.AuthorAlias Suggar😄26. august 2002
Vil gjerne være en ny medhjelper!
Slanking er langt fra enkelt, men sammen er vi sterkere. (ehh..litt klisje?) Uansett er det godt å få litt drahjelp av noen som er i samme situasjon. Og det er mange av oss. bare velg og vrak... Har selv to små, men det er ikke skolebarn før til neste år. Høyt tempo hjemme krever sin kvinne i form av at måltider skal planlegges nøye, barna ikke skal få vite at mor planlegger å gå ned noen kilo, treningen må få plass på en allerede fullstappet tidsplan... Det er ikke enkelt, men det positive er at vi ikke er alene og at dette er vårt eget valg!

Håper på å høre fra deg!
Hei og hopp fra Suggar
c.AuthorAlias Sussi❤️26. august 2002
Hei!
Du ser vi er her!!

Klem til deg for ditt skikkelige innlegg i dagboken til en av de andre slankerne her inne. Må si meg godt enig i dine synspunkter og synes ikke du fortjener kritikken du har fått fra Augusta. Jaja, vi er forskjellige, noen tåler ikke at andre er uenige. At Slankere.com velger å sette nedre grenser for BMI synes jeg må respekteres. Om en så populær dame som Augusta tydeligvis er her inne, begynner å manipulere med dagboken sin, dvs kun skrive sin vekt i tekstfeltet, kan det gi signaler til unge med spiseforstyrrelser om at det er ok med en BMI som viser undervekt.

Ville bare ta opp denne tråden og støtte deg.

For å være litt ærlig med deg, klart jeg ser på ditt vektproblem som et luksusproblem i forhold til mitt eget, men selvsagt så aksepterer jeg at du ønsker å ta av noen kilo og håper selvsagt at du klarer å finne din trivselsvekt.

Ha det bra og fortsatt god jakt på trivselsvekten din!!
Sussi
Bilde
c.AuthorAlias maia😃25. august 2002
Hei Ann-Merete.
Lenge siden jeg har snakket med deg - har ikke hatt anledning til å være aktiv i dagboken på en stund.
Jeg er veldig enig med deg og dine synspunkter og forstår ikke helt det med "manglende respekt" og rådet om å "pynte på stilen din", som du får.
Stå for det du mener, bruk din livserfaring og vær tydelig. Jeg synes det er mye lettere å forholde seg til en som er tydelig på det en mener, enn når det meningen blir pakket inn i tonnevis av ord......
Klem fra maia.
c.AuthorAlias ivalodia😊24. august 2002
Hallo ann-merete

Gjennom en oppdagelsreise her i dagboken kom jeg innom en hilsen fra deg til en annen og vips var jeg inne på dine slankedagbok. Aller først vil jeg ønske deg velkommen tbk fra ferien..

Det finnes så mange alternativer mot slanking, piller,kurer,shaker osv, men problemet med disse er jo at når man begynner på disse,da går man ned,men når man da slutter så går man opp igjen og da også gjerne noen kg ekstra enn det man var før man begynte med dette.. Nå vil jeg også si at jeg snakker på vegne av meg selv og enkelte andre som har erfart dette, noen er også kanskje godt fornøyd med det de har prøvd ut..

Jeg har troen på at det som hjelper mot overvekt/holde vekten er å legge om kostholdet sitt, trene gjevnlig og holde seg på det. Grete Roede er jo flink å gi råd/tips og har jo fine motivasjonskurs mot dette.. Men igjen, en ting er jo å gå ned i vekt, noe helt annet er å holde seg der!

Vel, dette var bare noen ord fra meg, en liten motivasjons hilsen :-) Nyt sommerdagene videre...
Bilde
c.AuthorAlias Lille Trille🐷24. august 2002
Hei ann-merete!

Her kommer en støtteerklæring. Synes du har sagt mye fornuftig,basert på dine meninger og ikke på manglende respekt. Jeg skjønner ikke helt anngrepet mot deg. Kanskje dumt å blande seg inn slik, men syntes dette var urettferdig.

Lykke til med slankingen

Klem, Lille Trille

c.AuthorAlias augusta24. august 2002
Jeg er egentlig ikke uenig med de synspunkter, som du fremkommer med i dagboken min i dag.

Men en del av dine utsagn, er for meg uforståelig, at du skriver i dagboken til MEG. Det er mer passende å holde i egen dagbok.

Jeg skriver et innlegg om dette i morgen lørdag i EGEN dagbok - så om du vil vite mer om mine synspunkter om uttalelsene dine - så er du hermed anbefalt å ta en titt.

Jeg er en dame med en del erfaringer - for eksempel:

Når du møter et menneske, som sier til deg: "Det er altså ikke for å være vanskelig, men..."

Ja, så er det nettopp det, de VIL!

Og når du skriver: "...ikke for å løfte pekefinger..."

Ja, så er det nettopp det, du vil!

Jeg kan ellers kun anbefale deg - å pynte litt på stilen din.

I innlegget mitt i morgen har jeg diskret unnlatt å nevne nicket ditt. Men har skrevet til de andre, som har skrevet innlegg til meg i dag - at det ikke vedrører innleggende deres.

Kan du ikke finne noe å respektere meg for. Så har du dette:

Jeg er ikke så feig å komme med angrep forkledd som bekymring eller forkledd på noen som helst andre måter.

Jeg tør godt å fremkomme med direkte meninger.

Augusta
c.AuthorAlias ANNE❤️23. august 2002
Takk i lige måde, og god tur til uken!! ANNE
c.AuthorAlias nite😌23. august 2002
Hei Ann Merete

Jeg har vissnok ikke snakket med deg før. Det er så veldig mange her inne, men jeg prøver alltid å bite meg merke i de som er inne i min DB, og prøver å følge opp disse med gjevne mellomrom.
Det som fikk meg til å få opp øynene for deg, var ditt svar til Augusta i dag.

Dine synspunkter i ditt innlegg var veldig fornuftige, og virket som om dette var gjennomtenkt. Det jeg likte mest var dette med hvorfor vi skal se ut som menn, men at vi skal ha former.

Jeg skal ikke kommentere alt du skriver, heller ikke om Augusta, fordi jeg tror Augusta er så oppegående at hun fatter dette med undervekt selv. Hun satt derimot en liten tanke i hodet mitt også med sin DB i dag. At BMI ikke betyr anorektisk om denne kommer under et visst nivå. Augusta er ei voksen jente, og dermed ikke så lett offer for idealbildet ungdommen har i dag. Men skal ikke si noe mere i denne saken, da jeg i min egen dagbok har sakt allerede alt for mye, og fått pepper for det.

Men vil avslutte med at ei dame med et så flott innlegg, er verdt å legge merke til, og tro meg, jeg skal følge med deg.

Stå på, gå så langt du vil og føler, men helt riktig vi er kvinner, og skal se ut som kvinner, ikke som menn.

Hilsen Nite
c.AuthorAlias ANNE❤️22. august 2002
Hei igjen! Det er ikke lenge siden jeg hadde det likedan som du har det nå, så jeg skjønner veldig godt hvordan du har det. Jeg syntes at alle her inne hadde stor suksess, og at jeg var den eneste i hele verden som ikke klarte NOE!
Det er nok sommer og ferie som har mye av skylden for at vi ikke har blitt sylfider ennå, så når hverdagen kommer ordentlig i gang igjen, så går det nok bedre! Føler med deg ihvertfall!ANNE
c.AuthorAlias augusta❤️22. august 2002
Kjære Ann-Merete!

Takk for brevet - og så må jeg si, at jeg forstår deg så godt - både de synspunkter du gir uttrykk for her og også i brevet. Du vet, at først er det litt stille i sommerferieperioden, og så kommer det en ny stillhet, når folk begynner på hverdagen igjen etter ferien og skal ha barn i ny skoleklasse og hele 'maskineriet' skal opp å kjøre igjen.

Men det kommer nok snart nå for mange av oss.

Selv fikk jeg et ferietillegg på vel et par kilo. Jeg tok noen 0-karbohydrat dager i en fart - og fikk bra resultat.

Bare et tip:

For eksempel: Kall kokt torsk blannet i grønn salat med reker. Pepperdryss og majones. Gressløk.

Bare ingen brød, ingen hvetemel eller erter eller mais eller noe med mye stivelse. Ingen salt og ingen tilsettningsstoffer. Bare masse vann. Og selvfølgelig ingen sukker.

Bare prøv det ut med 0-karbo et par dager - og opplev det herlige sjokket selv - i hvilken grad det hjelper.

Ønsker lykke til
Din Augusta
c.AuthorAlias Monica12321. august 2002
Hei!
Ser du har gått ned 10 kg. Det er jo kjempebra. Du sier du spiser etter boka. Følger du noe bestemt opplegg eller? GI er jo så populært her. Det er leit når man selv føler at man gjør alt riktig, men så vil ikke vekta gå nedover.

Jeg har faktisk ikke fått slankepost den siste tiden. Har vel egentlig ikke tro på dem heller. Bruker nå en kombinasjon av blodtypedietten og glykemisk indeks. Bare jeg følger dette så går jeg ned. Noen ganger stopper vekta opp, andre ganger går den oppover, men det er min egen feil for da har jeg vært på ville veier.

Jeg håper virkelig det "løsner" for deg og vekta begynner å krype riktig vei. Ofte er det ikke så mye som skal til før humøret stiger...ja bare 100 g ned kan være nok for meg.

Jeg ønsker deg lykke til videre.
c.AuthorAlias ANNE❤️21. august 2002
Hei,har skrevet innlegg til deg hos meg selv i dag, må ha fått solstikk i varmen. Apropo varme, jeg har en misstanke om at varmen gjør at det samler seg vann i kroppen, har noen noe synspunkter på det tro?(kom innom meg, så kan du lese innlegget mitt! ) ANNE
c.AuthorAlias Molla❤️21. august 2002
Heipådeg!
Ser du sliter for tiden, ikke så greit å holde motivasjonen oppe når vekta står stille. Men ettersom du "lever etter boka" som du sier, så må det før eller siden løsne! Det er bare helt nødt! Har du prøvd å variere treningen din? Viktig ikke å trene likedan hele tiden, men veksle mellom styrke og kondisjon, og ulike måter som svømming, sykling, jogging, gå turer, helsestudio eller videotrim m.m. Jeg har ihvertfall lett for å bli sløv dersom jeg trener mye det samme over lengre tid, og "lurer" meg selv til å tro at jeg er kjempeeffektiv, men så er jeg nok ikke det...

Jeg blir også fristet av alle de fantastiske tilbudene jeg får i posten... Og har blitt skuffet gang etter gang. Så jeg tror jeg vil anbefale deg å spare pengene dine, og heller fortsette som du gjør. Tålmodighet, kjære venn, selv om det er knallhardt... Resultatet vil være verdt det, og som du selv også er inne på: alternativet er mye verre!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias GreteJ😃21. august 2002
Jeg vil bare få takke så mye for komentaren du skrev hos meg, og håper at ting føles litt bedre for deg. Det beste er jo å spise riktig og trene, og der ser det ut som du gjør en bra jobb. Det er jo lov å ta sommerferie, og tenke mindre på slanking og sånt. Jeg synes iallefall at det skal være lov å kose seg med det en har lyst på når en har ferie.
Lykke til videre, og husk at er viljen der, så går det bra.

Klem Grete
😉70,0 kg

Sommeren=en lang statisk mageøvelse.

Ja, så er sommeren på hell for min del.
Tilbake på jobb, og tilbake til kaos.
Men det har vært en skjønn sommer!!!!!
Har kost meg ,og selv om det har vært med måte,så har kiloene sneket seg på gitt.
Men det har det vært verd!!!
Men som overskriften viser, så skal det en meget slank kropp til for ikke å la sommeren bli en lang statisk mageøvelse.
Thi-hi!
Ettersom kiloene har kommet på igjen, så er det tungt arbeid å sprade rundt i bikini.
Ikke rart jeg danker ut gutta når det gjelder statisk magetrening på treninga!!!!!!Ha,ha.
Men jeg kommer inn i 38 kolleksjonen min fra før sommeren, så jeg tror alle treningstimene jeg har lagt ned i juli har hatt litt virkning tross alt.Hvis jeg skal være litt snill med megselv så tror jeg nok all treninga kan ha en liten kilo på samvittigheten.Ikke at jeg ser synlige ,svulmende muskler, men jeg føler meg fin og fast og synes av feriebildene at jeg ser slankere ut iår enn på samme vekt i fjor sommer.
Men nå er hverdagen tilbake,så jeg regner med en sakte nedgang fram til neste baug- jula.
Kos å se at flere av de "gamle" her inne er tilbake, og for å være litt slem, er jeg glad for at det er flere med meg med noen sommerkilo på samvittigheten.
Det er litt trøst i felles skjebne vet dere.

Det er rart ,men jeg gleder meg til normalkost og å se kiloene
,om ikke akkuratt renne av, så i alle fall forsvinne noen av dem- sånn litt etter litt.
Er mer forsiktig med vektmål denne gang, fordi jeg trener såpass mye, men ned til 66 kilo hvor jeg var før sommeren er ikke å fornekte.
Skal oppdatere vekt engang i uka,så får vi se.
Lykke til alle medslankere !
Ha en knall uke!!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNE❤️14. august 2002
Hei,tusen takk for innlegget ditt, og velkommen tilbake etter ferien. Nå håper jeg at det blir litt aktion her inne!?
Har hoppet litt av gr metoden, tar bare med meg de beste tipsene videre. Metoden fungerer sikkert for andre, men det er noe som mangler der for meg der altså. Har hengt meg på lav gi, mindre karbohydrater bølgen, og synes det er veldig spennende. Har man normalt blodsukker , så fungerer nok gr bra, men altså ikke for meg. Gikk på 3 gr kurs, og klarte med blod,svette og tårer å gå ned ca 5-7 kilo, og alt kom på igjen i ferien, tross alle moderate forsøk, så no-no.aldri mer. Lykke til med dine forsetter, så snakkes vi mer i løpet av en avslappende, slankende høst! ANNE
😌66,0 kg

Livet er her og nå!

I går var jeg på badestranda for første gang,i nyinnkjøpt bikini!
Fikk masse av de rette blikkene, så nå har entusiasmen for videre slanking sunket enda et par hakk.
Det begynte å gå nedoverbakke med entusiasmen når god været kom her på Østlandet.Og sommer''n bare fortsetter,så nå er målet å holde stabil vekt rundt 66-67 kilo.
Målet var 65 for utgangen av juni, men opprinnelig mål var str 38 og midjemål på 72 cm,rumpemål på 97.
Det har jeg oppnådd,så jeg tor jeg skal holde kjeft og være fornøyd!
Mulig is ikke hjelper på slankinga, men det hjelper så visst på humøret.
Nå skal sommeren nytes i fulle drag!!!!
Jeg skal ikke ta helt av selvsagt, vi snakker stabilisering her, men en is i ny og ne skal jeg unne meg!
Treninga fortsetter jeg med som vanlig,og til alle som evt lurer på GI opplegget- det anbefales!
Lett å holde vekten, masse mat til hvert måltid!
Ha en herlig sommer alle sammen!!!!!
Takk for støtte underveis!!
Ser av antall kommentarer og antall aktive brukere når jeg en sjelden gang er innom, at det er fler med meg.
Nyt sommer''n jenter! Vær stolt av hvert lille gram dere har gått ned.
Det er jeg!
Ingen drømmekropp akkurat, men jeg prøver å innse at to barn og noen år på baken gjør sitt det også.
Men i går på stranda,misunte jeg ingen av de anemisk,puppe-rompe og hofteløse medsøstrene mine i slutten av tenårene gitt!
Det føltes herlig å veie 15 kilo mindre, men ha pupper,rumpe og hofter i beste velgående!!!!!
Mannen min påstår min nye kleskolleksjon i str 38 til tross, at jeg ser best ut uten klær!!!!!
Velger å ta det som et kompliment!

Igjen- ha en super sommer!
Og snakkes vi ikke igjen- ha et fantastisk liv også.
Husk at livet er her og nå!!!
Og at livet er mye,mye mer enn kropp og slanking!!!!!!!!
Ta for dere jenter- nyt livet,dere selv om sommeren!!!!!!!!
Heia oss alle sammen!!!!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNE❤️16. juni 2002
Hei,har du tatt ferie Anne merete? Det har jeg nesten også.
her om dagen så jeg på video fra 1995 da jeg akkurat hadde fått jentungen, og det sendte sjokkbølger gjennom meg. Det er det værste jeg har sett,om jeg så må si det selv. Da bestemte jeg meg for at SÅNN vil jeg aldri se ut mer . Det ble en skikkelig tankevekker, og ga meg en skikkelig motivasjon til å ikke gi opp. Føler at jeg kanskje nå har kommet dit hvor kiloene sniker seg på, hvis jeg ikke passer på. har et forholdsvis avslappet forhold til det hele, men det ligger heldigvis får jeg si, i bakhodet mitt . Lykke til, og god sommer! ANNE
c.AuthorAlias jennika15. juni 2002
Hei på deg!
Ja nå er jeg ikke her lengre, men vill bare in og kikke hvordan det går. Som jeg ser så går det bra. Du er fortsatt kjempeflink,
Jeg veier 65-66 kilo og bruker str. 38 så jeg er kjempenøjd. Gifter meg om 3 uker og gleder meg. Kjolen passer perfekt.
Ha en fin sommer. Og takk for alle bra kommentarer når jeg drev på.
c.AuthorAlias april😉12. juni 2002
Lenge siden sist, og det er godt å se at du henger med og at bikinien sitter som den skal!!!!!
Jeg har også kjøpt meg to nye bikiner (mer om den seansen i dagboka mi) men etter at det var gjort har det i grunnen regnet.
Men livet er helt topp det går vel fort, men det er masse å glede seg over. Stå på videre!! April
c.AuthorAlias Aprilia❤️5. juni 2002
Så flott at du nyter livet Ann-merete!
Som jeg har sagt tidligere så synes jeg du har vært superflink. Det å holde vekta er jo en kunst i seg selv, jeg har jo aldri klart det før, men denne gangen skal jeg!!!!
Former og kurver hører med til en flott kvinnekropp og du ser sikkert helt nydelig ut.
Apropos bikini, har prøvd meg i gamet selv, huff å huff for et slit. Nok en gang gratulerer med ditt "skuup".
Vi har sommer her nord også og det er jo bare såååååå herlig.
God sommer ann-merete.
NB! selv og du er glad og fornøyd må du stikke innom og gi oss andre litt oppmuntring...
Klem fra Aprilia
c.AuthorAlias Minelli😃5. juni 2002
Sprudle, sprudle, ann-merete!

Nå fikk du meg i sprudlehumør også! Vi har jo lik livvidde, men har en stund igjen til jeg når det rumpemålet...er veldig kurvete av meg, men akk og ve for at jeg har former! De vil heller ikke jeg være foruten!

Skulle ønske jeg kunne være like lykkelig som deg som fortsatt ikke har nådd målet helt...jeg jobber med saken og håper at de siste grammene skal gå bort av seg selv!

Selvfølgelig skal vi unne oss is en gang i blant, men det er jo ikke dermed sagt at vi skal leve på det!

Må være deilig å få sånne go´blikk på stranda! Nyt det!

God sommer!

Klem fra Minelli
66,0 kg

Livet litt opp ned.

Hei igjen,og lenge siden sist.
Har bitt meg merke i at det ikke er like mange oppdateringer som ellers her inne, så jeg føler meg i godt selskap.
Det har blitt mye sosialt i det siste, og følgelig en del utskeielser.
Vekta er med andre ord ikke oppdatert.
Har bestemt meg for ikke å oppdatere vekt før jeg er i mål.
På den måten håper jeg å sette litt fortgang på ting.
Det har egentlig gått veldig bra,men en halvkilo eller to opp er det kanskje blitt.Har så mye annet å tenke på om dagen,at jeg ikke hopper like entusiastisk og nysgjerrig opp på vekta fullt så ofte lengre.

Tenker litt på ny jobb om dagen,og det krever mye energi og tankevirksomhet.
Har i første omgang søkt om en liten hyggelig ekstrajobb som ballettpedagog.
Kunne vært hyggelig å komme tilbake i miljøet igjen og jobbe med det jeg tross alter utdannet som.
Dagjobben min får jeg gi en sjanse til.
Har bitt meg merke i at gresset sjelden er så mye grønnere på den andre sida, så så lenge jeg jobber med sjelløse ting er vel ikke denne jobben verre enn mange andre.
Men å få en positiv tilleggsjobb tror jeg ville gjort mye både for humør og selvtillit.
Skal til intervju til uka,så får vi se.

Et skikkelig lyspunkt nå,er den forestående helgen.
I morgen firer jeg og mannen min bryllupsdag.
Da skal vi feire med hotellopphold på Continental i Oslo,og har bestilt bord på restaurant om kvelden.
Vi gleder oss som barn!!!
Bare oss to,og ingen forstyrrelser.
Kanskje ingen kjempehit med tanke på slankinga, men jeg er god på livets prioriteringer.Slankinga kommer sånn sett et godt stykke ned på lista, og sånn skal det vel egentlig være.
Det vil vel aldri bli slik at når vi en dag ser tilbake på livet vårt,så er det den ekstra kakebiten vi vil angre....
Livet er her og nå,og denne helgen skal bli et godt minne å se tilbake på!!!

Ha en super helg alle sammen.
Stå på!Så snakkes vi siden.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNE❤️5. juni 2002
Hei, det var kjempekjekt å høre fra deg. Sitter nemlig inne med en følelse at alle her inne er sååå positive(untatt meg da!), så det var godt å høre en klagende stemme! (Skjønner?)

Har tatt en skikkelig pause i slankingen nå, spiser og koser meg helt villt. Jeg regner ¨med å lande på begge beina når jeg blir ferdig, med det, så da er det full skjerpings. Kroppen min er bare sånn, så når jeg vet det, er det bare å hente seg inn igjen etterpå.Da blir ikke skadevirkningene så store, og da snakker jeg om 5-10 kilo opp. jeg tror at jeg må la kroppen få sitt innimellom. (Lurer jeg meg selv nå eller?)ANNE
c.AuthorAlias ANNE💔29. mai 2002
Tusen takk for den flotte komentaren.
Jeg har blitt mer oppmerksom på forskjellige periodene i mnd. og den innvirkning de har på Spising, sult osv, så det kom ikke som noe sjokk at jeg bare må spise nå. Jeg må visst leve med det, men vekten går jo ikke ned på den måten, men den holder seg nogenlunde stabil da. Får prøve å finne en løsning på dett problemet! ANNE
c.AuthorAlias Aprilia❤️25. mai 2002
Enig med deg! Livet skal nytes og øybelikkets begivenheter må vi ta vare på. Det vil bli litt kjedelig om det eneste man skal huske var en eneste lang slankekur.......... Det som er lurt er jo som du vet ikke å feire hver eneste dag (man kan jo finne unnskyldninger for det og "ihvertfall jeg")
Å ha en jobb man trives i gjør mye med en selv, jeg har ikke vært "glad i" jobben de siste årene. Synes det er et merkelig sted.
Lykke til med jobbsøknaden, og Gratulerer med bryllupsdagen.
Kos dere!
Aprilia
❤️66,0 kg

Herlig oppladning!!!

Hei igjen.
Ja, nå er jeg super fornøyd selvsagt!
Hardt arbeid lønner seg!Herlig å få det bekreftet i form av en halv kilo ned!!!!
Og det kommer nok godt med nå som jeg skal i 2 bursdager i kveld,det er 17.mai imorgen + at det er langhelg!!!!!
Målet på stabil vekt 66,5 over helgen står seg derfor.
Mål for måneden er fremdeles 66 kilo, så skal jeg håve inn den siste kiloen neste måned i forkant av ferien!!!!
Selv med en sunn skepsis til GI kostholdet, må jeg vel bare innrømme at opplegget fungerer etter planen.

Svever litt på en rosa sky fremdeles etter at hele kleskolleksjonen min passet i str 38,og nyter det å kunne sprade rundt i nye klær!!!Det er en stund siden sist for å si det sånn.
Men jeg bærer fremdeles nag til klesforretningene for den behandling jeg fikk i str 44/46,så jeg kommer ikke løpende nå som jeg har oppnådd str 38.Så det blir nok bestilling fra kataloger en stund ennå.
Kjøpte mye fint og tidsriktig fra BC-company nå senest, men synes også H&M Rowells har mye fint.
Til klesforretningene kan lære seg god folkeskikk,har de ikke meg som kunde....

Ellers nyter jeg den herlige årstiden og det deilige været!!!
Håper bare det holder til imorgen!!!
Livet synes så mye enklere på denne tiden av året,selv det praktiske går mer unna nå synes jeg.Men det er jo forskjell på 3 plagg og ut, motfor det x-antall klesplagg som skal på vinterstid før man er klar for utendørsverden.
Herlig både for liten og stor det!
Ha en super langhelg alle sammen.
Jeg skal nippe i lange drag!

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias moms😃16. mai 2002
Tjo hei hvor flink du har vært og tusen takk for alle utropstegnene og hyggelige ord i min dagbok. Unnskyld at jeg har skrevet navnet ditt feil i "takketalen" min. Artig at GI fungerer - jeg prøver å ha teorien der litt i bakhodet når jeg velger matverer og setter sammen måltid, men er ingen fanatiker.
Artig med ny garderobe, ikke sant? Helt enig med deg, det er deilig å skli rett inn i 38 størrelsen. Mye lekkert å velge i også, men jeg er litt lik deg: Synes det er veldig greit å bestille fra H&M o.l.
Ha en flott 17. mai og pinsehelg!
Moms
😄66,5 kg

Langhelg,ny kleskolleksjon og vektoppdatering

Hei igjen!
prøvde å laste ned et bilde,men dengang ei-filen var for stor.
Ett bilde,og filen for stor???Må være noe feil eller???
Men da sparer jeg dere for det!Thi-hi!

Ellers har helga gått over all forventing!
Målet for uka er nådd,og jeg er kjempekry!!!
GI dietten står seg,og den fungerer helt ok.Litt vanskelig til tider, men jeg føler at jeg er helt anderledes på dager hvor jeg er flink med dietten,og mye verre på dager hvor jeg ikke er fult så flink.Mulig det er noe i det der med boldsukkerstigningen osv.Føler i alle fall at jeg begynner å få litt taket på det-sånn etterhvert.

Den største nyheten er kanskje at min bestilte kleskolleksjon til den nette lille sum av 3000 kroner,passet!!!
Alt i str 38!!Både topper,kjoler,skjørt og best av alt-buksene!!!
Jeg må jo få lov å være litt stolt da??????
Fikk pakka i dag,og låste meg inn på badet i fall det verste skulle skje, nemlig at ingenting passet.
Men det gjorde det, rubbel og rake som sagt!!!!
Det satt til og med ganske så fint!
Så nå er jeg glad!!
Også så fin jeg blir til sommern i alt det nye tøyet!!!
Gleder meg, og bikinien er som noen av dere vet allerede i boks.
Godt å få en opptur etter den affæren skal jeg love dere!

Ellers har langhelgen vært fantastisk.
Masse tid med mannen min,så idag svever jeg på en rosa liten sky igjen....Herlig å være forelsket i mannen sin da!!!!
Har gjort hagearbeid,og ganske på egenhånd gravd og plantet ut 6 rosebusker,fjernet en stor rot,samt plantet et bed og 2 peoner!!!!
Trent fredag,lørdag OG søndag, så her er intet latmannsliv....
Fikk jo igjen bildene jeg tok av megselv i treningstøy vet dere...
Vel,la oss si det slik at kleskolleksjon til tross- jeg ser ikke veldig veltrent ut.
Derfor fikk jeg litt blod på tann her i helga,og fyret løs-tre dager til ende.
Godt man har fotoapparater som bringer en litt ned på jorda iblandt!!!!
Så kanskje ikke helt begredelig ut, kan trøste meg med at det har vært langt verre,men jeg ser jo omtrent lobotomert ut på bilder da,så ingen stor overraskelse at jeg innehar verdensrekorden i kreative måter å unngå kameraer på ....
Litt magetrening og ekstra kilometre på tredemølla kan ingen skade gjøre,for å si det sånn.
Balanserer dette med stoltheten av å inneha str 38,-tross alt.

Håper alle har hatt en super helg,og møter uka med masse nytt mot og gode forsetter.
Det har jeg tenkt til!!!!
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat74😌16. mai 2002
Heisann!
Lenge siden jeg har vært innom her... Den opplastinga di av bilde... Vel. Fila kan ikke være større enn 20KB (For å finne ut hvor stort ditt bilde er må du høyreklikke på det og velge 'properties' (engelsk Windows) eller 'egenskaper' (norsk Windows).) Dersom fila har en størrelse som er over 20KB må du åpne den i et program som kan endre bilder (og redusere fila) før du kan laste den opp til serveren. For å gjøre dette kan du bruke programmene "Imaging" (Start - programmer - tilbehør (acsessoires i engelsk)), "Paint"(Start - programmer - tilbehør (acsessoires i engelsk)) eller "Paint Shop Pro"/"Adobe Photoshop" dersom du har dem - de to siste kommer ikke med windows.
I programmene må du bare prøve deg fram (og huske og lagre bildet som .jpg) til fila er under 20 KB. (Det kan lønne seg å starte med å prøve å forminske det.) Og ikke lagre over originalbildet - lag en ny fil for hvert forsøk... ;)

Ellers takk for en meget hyggelig kommentar... selv om jeg tar det der med "strukturert" med et par kilo salt.

Klem og lykke til fra meg - som faktisk misunner deg treninga...
c.AuthorAlias Aprilia😌15. mai 2002
Takk for kommentarer!

Håper det har gått bra i selskapene, det er jo litt av livets realiteter, man kan jo ikke melde seg helt ut. Tror også det er lurt og ta en del valg før man drar, men strever litt med å klare det nu. Det er utrulig hvor motivasjonen svinger, fra å være topp gira til og dale ned som en sekk, men det å se seg selv som slank!!! Av og til tror jeg bare ikke at jeg kan bli det, og til hvilken pris?, men det er jo så deilig allerede nu, så jeg får gjøre som deg: ha tålmodighet.

Natti natt!
Fra Aprilia
c.AuthorAlias ¤tiili¤😀15. mai 2002
heisan :o)

jeg spiser middag ved sidenav, i dag har jeg spist halvannen hjemmelaget burger med salat... joda, har vært litt sulten i dag (frem til middag).... hadde det bra i går, men da var det SÅ varmt, og da kjente jeg jo ikke at jeg var sulten en gang... bare veldig tørst...

vel... jeg får bare se åssen dette går :o) kan si det sån at jeg begynner å bli litt desperat... har liksom så mange sommerklær som jeg vil passe godt inn i, og helst slippe den teite lille kulen jeg har nederst på magen... (som for så vidt er mye mindre nå enn da jeg startet) :o)

enten så blir dette bra, eller så får det bli min lærepenge :o)

*klemz*
c.AuthorAlias ¤tiili¤😉15. mai 2002
hei du!

bra GI dietten fungerer for deg! & nå er det jo rett før du driller den rundt lillefingeren! :o)

angående det bildet: viss det er noe du har scannet inn, så er det nok ALTFOR stort ;o) alle ting som er lagret på pc heter filer, eller består av flere filer... en fil er en enhet... også ett bilde. MEN du kan forminske det og bruke en passende komprimeringsteknikk, så blir det nok bra :o) (viss det er store felter med en farge kan du lagre det som "jpg" viss det er fargeoverganger over alt, og lite felter med farger er "bmp" greit nok :o) ellers må du senke oppløsningen, og minske størrelsen :o) ) ikke så mye jobb som det høres ut som :o)

DU er SÅ flink med trening og det der! fy fillern! :o) og SÅ deilig å passe inn i de klæra du ønsker deg! :o) jeg handler noen ganger på H&M rowells, jeg... med rowellskonto kan man bestille det man vil. prøve, og sende tilbake det man ikke vil ha, og viss du bestiller flere ganger i måneden, så kommer det kun en regning uansett! :o)

jaja :o)

stå på! :o)
du er vel ikke langt unna målet nå??? :o)

*klem*
c.AuthorAlias Aprilia😌14. mai 2002
Hei !
Ang. boken vekt i balanse, har du byttet ut melet?
I så fall hva heter det og hvor mange kcal er det pr. 100g.

Du står på og ser sikkert veldig flott ut, nøyaktighet og tålmodighet er vel resepten. ( men den er jo ikke alltid så lett å få tak i)

Fortsatt lykke til1
Aprilia
c.AuthorAlias anner^^14. mai 2002
Wow! Du er visst ikke til å stoppe du! Det er helt tydelig at motivasjonen din er på topp i hvertfall:) Flott at klærne passet, vet jo hvor nervøs du var for det:) Og en ting må jeg si, du kan ikke si at du ikke ser så særlig veltrent ut! Du trener jo mye, og spiser nesten ingenting.. Du kommer deg fint inn i st. 38.. Nå tror jeg du er litt kritisk mot deg selv. Du får forte deg å legge inn et bilde, så skal du se hvor mange som sier i mot deg!:) tenker du ser sprek og flott ut jeg;)

Tror du må gjenta hvilken bok det var du leste i. Tror jeg kanskje må se litt i den! Virker i hvertfall som den har gjort noe med deg, i positiv retning,ja... :)

Til jeg er innom her igjen får du bare fortsette å stråle du:) Tror ikke du har nevneverdige problemer med det!

Klemmer fra anner^^
PS: Dette går rett vei.. Du er nede på 65 kg før du aner det:)
c.AuthorAlias Bonita❤️14. mai 2002
GRATTIS med nedgang over helgen!!
Utrolig moro å lese innlegget ditt idag - du strutter jo av motivasjon, jeg har herved "stjålet" litt av deg, man MÅ jo bare bli inspirert av deg ;-)..
Ønsker deg en super slankeuke,
god klem fra Bonita ;o)
😃67,0 kg

Vektoppdatering og stabil kurs fremover!

Joda!Det går så det suser!
Spiser SÅÅÅÅ mye om dagen føler jeg med den GI dietten,men vekta står seg okke som.Litt ok det der.
Litt for tidlig å si noe om blodsukkeret og forbedring på det omerådet, men jeg føler i alle fall at jeg litt etter litt kommer mer og mer inn i GI opplegget.
Tror det kan bli greit.
Jeg fortsetter i alle fall med opplegget,for selv om det i sartfasen nå krever mye planlegging av innkjøp og en del egenprodusert middag, har responsen på hjemmelaget mat fra familien sin side vært overraskende bra.
I dag skal jeg spise rester av pastasausen fra i går,mens resten av familien skal fråtse i pølser og pommes frites!!!!
Så vi finner løsninger på alt!Jeg spiser aldri pølser,så en ordning hvor jeg med god samvittighet kan få fråtse i andre ting,fungerer bra for alle parter.

Det beste nå om dagen er sola og det herlige været.
har fått litt farge også nå,med en måned bak meg i solarium.
I går lå jeg hele 20 minutter uten å bli brent!!!!!
Med min lyse hud,tror jeg det er rekord.
Men jeg har gått forsiktig frem med 10-15 minutter nå en måneds tid, så igår tro jeg til å prøvde 20 minutter.
Og det gikk altså bra!!!
Må jo ha litt farge i den fine ,nye bikinien min vet dere!!!!

Ellers kommer jeg ikke innom her før til mandag igjen- skal nemlig ha fri resten av uka,og hjemmepc''en vår er ødelagt om dagen.Har bestilt ny,men det tar noen dager før den er oppe og går.
Nå skal jeg nyte mini ferien min,og håpe at det nydelige været holder!
Stå på alle dere der ute!
Jeg ønsker dere alle en super fridag i morgen,en alldeles nydelig helg og håper kiloene renner av dere alle!!!!!
Ses igjen mandag!
Målet mitt er 66,5 kilo mandag morgen.Optimistisk enn så lenge!!!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias ¤tiili¤😄11. mai 2002
hei :o)

jeg har tidligere lest litt om de GI-greiene, og må si jeg beundrer deg som klarer det der!
jeg gav oppe etter å ha funnet ut at de fleste rettene måtte inneholde bønner\kikerter etc :o)
har kikket så vidt på ett system som het "fatburner" også, men jeg er nok bare ikke diettypen...
det frister meg ikke på noen måte å spise det samme til lunsj hver eneste dag! :o)

solarium er SÅ deilig :o)
og det er jo bare glimrende og allerede ha fått ett underlag når man kommer seg ut på stranda :o)
jeg har tatt sol en gang i uka i ca 2 måneder nå :o) lyset gjør meg SÅ glad, og jeg blir så god
og varm resten av dagen :o)
mmmmmmm!!!!

håper du når 66,5 ... etter hva jeg har forstått virker GI opplegget som smurt når det
først "kommer i gang" :o) stå på!!

*klem*
c.AuthorAlias jennika9. mai 2002
Hei på deg!
Du må være den fødte opptimist. Jeg blir i så godt humør når jeg leser i din dagbok. Du tar allt så lett, det beundrer jeg deg for.
Ser du har begynnt med et opplegg. Skal gå tilbake og lese i din dagbok.( Har jo vært borte en stund)
God helg
c.AuthorAlias moms😃8. mai 2002
Hei på deg!
Artig å høre at GI-levesettet fungerer bra så langt. Jeg har nå lånt bort boka mi til broren min som jobber i helsvesenet og som har lyst til å bli bedre på kostveiledning av pasienter. Tror GI tankegangen kan være nyttig for mange som ønsker å gå ned eller legge om til et sunnere kosthold!
Misunner deg veldig som har fått prøve ut ny-bikinien. Her hvor jeg bor har det ikke vært varmt nok. -men jeg har prøvd fjordårets bikini og den var alt for stor (puppene har krympet skikkelig, men ingen krise - jeg hadde nok å ta av). Fant fram to helt nye bikinier str. 38 som har ligget lenge i skapet i påvente av en kropp som passet. Nå satt de som et skudd! Hvilket betyr at jeg faktisk har bikinier og slipper samme prøvemarerittet som deg.
Ha ei god helg!
Moms
c.AuthorAlias bingo😉8. mai 2002
Hei og takk for kommentaren! ;)) Ønsker deg en fin langhelg. Liker trening du også, skjønner jeg. Gikk på trening rett fra jobb i går, og når jeg kom hjem var gutten min gått og lagt seg.. Men skal ha masse kvalitetstid med ham i morgen for å veie opp for en del av den tiden jeg ikke er hjemme. Ha en fortsatt fin dag! KooZ bingo
c.AuthorAlias Aprilia❤️8. mai 2002
Hei du tålmodige !

Du er så tålmodig å flink på alle måter; bikini/omlegging av kost. Siden jeg er ny her har jeg selvfølgelik ikke rukket å lese alle sidene dine, men de jeg har lest har vært flotte!

Jeg er såååååå imponert over stabiliseringa de for så å ta fatt på de siste kiloene, du har fått en ny tilhenger!
Jeg er litt i samme situasjon med barnefrie helger i ny og ne, og med "ny" mann ( har vært sammen i 3 år) er det deilig med tid bare for oss selv. Han er heldigvis ivrig i å trene med meg selv om han aldeles ikke må gå ned i vekt. Han er så slank.

Jeg må dessverre slutte, kunne skrevet i evigheter, men EKSAMEN om to dager må prioriteres!

Stå på og kos deg i langhelga!

Aprilia
❤️67,0 kg

Superhelg og hodespinn!

Ja, hei igjen!
Som den observante leser kanskje har lagt merke til har jeg altså klart en halvkilo ned denne helgen,derav overskriften!
Hodespinnet er av andre grunner,nemlig den at jeg har brukt mesteparten av kveldene i helga til å lese boka "Naturlig slank-med kost i balanse".
Har nå ikke annet i topplokket enn lav/høy og middels GI!!!!!
Med andre ord, boken handler kort og godt om å finne et kosthold basert ut fra hvilken GI(glykemisk indeks) matvarene har,og sette disse sammen på en slik måte at boldsukkeret holdes mest mulig stabilt.
Er nemlig veldig plaget av et ustabilt blodsukkret,som gjør meg både stresset og irritabel.
Skal derfor prøve ut metoden noen uker, og se om jeg kan merke noen forskjell.
Skal visst gå utmerket å bruke metoden også til vektreduksjon, men fokus nå er faktisk mer å finne et kosthold som kan være bra for meg på sikt.
Fant ut at jeg ligger i høyrisiko gruppa over de som kan utvikle insulinresistens,så det er bare å snu så lenge man kan!
Men fanatisk skal jeg ikke bli, selv om jeg innrømmer at siden kostholdet og sammensetningen av matvarene her er langt fra det jeg vanligvis spiser, har jeg måttet legge meg i selen for å klare å sette sammen en kostplan etter denne metoden.
Nå er det altså ut med hvitt brød(eller mellomgrove,grove brødsorter generelt),minimialt med pasta,ris og poteter,og en innføring av 5 måltider.
Mye nytt,for meg som er vant til riktignok ikke å spise mye pasta,ris eller poteter, men som er vant til å ha brødlunsj.
Mellommåltidet,som jeg vanligvis har spart til kveldsrasjonen,skal nå inntas rundt 14.00 tiden,og siste måltid skal være meget lett og inntas 2-3 timer før jeg hopper til køys for kvelden.
Så skal hvert måltid balanseres riktig i forhold til proteiner,karbohydrater og litt fett,og selv om dette er vanlig også under Grete roede kurset, er sammensetningen litt anderledes her likevel.
Med andre ord,mye å tenke på.Mye å sette sseg inn i.
Men forhåpentligvis med bra resultat på blodsukkret mitt.
Egentlig er det hele meget enkelt, men det innebærer et kosthold litt mer lik det på sydligere breddegrader.
Er så innprentet den matpakke lunsjen hos meg, at jeg nesten for noya av å dra avsted helt uten brød om morgenen.
Så dette er alt jeg har kapasitet til å behandle oppe i mitt lille hodet om dagen, men helga ble jo således suveren!!!!!!
Om jeg høres fanatisk ut nå,er det bare fordi jeg legger om til andre tankemønstre med hensyn til måltidene.
Dette retter seg nok etter noen dagers innkjøring,så dere skal slippe å høre veldig mye mer om dette i dagene fremover.
Middagene blir jo mer eller mindre som før, men pasta slik vi er vant til å spise den med mye pasta,lite saus og masse brød,blir en saga blott i alle fall for min del av familien.
Så omstillinger må til,men det har jeg klart mang en gang før, så dette går nok det også.
Kan hende dersom resultatene ikke lar vente på seg, at jeg synes det er så suverent at jeg ikke vil savne mine gamle brødvaner????

Ellers en fantastisk helg,med supert vær!!!
Er riktignok sylte forkjøla ,men pytt pytt.
Fikk trent både fradag og lørdag likevel, samt syklet med minstejenta(veldig stas !).
I dag er jeg noe redusert og litt varm i panna her jeg sitter på jobb, men som sagt- har mer enn nok med å tenke på kostplanen min,så dagen går nok unna!!!
3 dager til,så skal jeg ha langweekend!!!!
Blir herlig!!!!!
Ha en super slankeuke alle sammen.
Kommer med vektoppdatering onsdag,og har mål å veie 66,5 kilo neste mandag!!!!!!
Heia meg!!!!

8 i heiagjengen
c.AuthorAlias anner^^😌7. mai 2002
heisann, heisann! gratulerer medvel bestått helgeslutt, Ann-Merete!:) Kjempeflott!:)

Ser du har blitt "vekket" også..;) Skal bli spennende å se hvordan det går med deg. Hvis dette er et opplegg som funker så kanskje jeg også må stikke nesa ned i denne boka...

Angående det du sa til meg om at dette begynte å bli litt langdrygt..Jeg er så altfor enig!! Skjønner liksom ikke hvorfor alt skal gå så tregt. Har lært meg hvor irriterende "ett skritt fram og to tilbake" kan være. men, nå er det slutt på tøyset for min del ja!
jeg har begynt uka fint, og skal klare å holde skuta hele uka gjennom, også i helga.. !;) Så det så:) Regner med du også satser på noe slikt? Du har jo vunnet over sjokolade-maktene to helger på rad nå=)
Jeg må rett og slett klare det.. Har tre uker, og tre kilo, igjen!!! Hastverk er lastverk, så dette skal jeg ta rolig og behersket. Men minstekravet er to kilo ned til 1. juni.. Minn meg på det når det butter.. :)

Ha en kjempefin, strålende, nydelig uke du:)

Klemmer fra anner^^
c.AuthorAlias ANNE❤️7. mai 2002
Hei, og takk for gode råd , igjen. Det er oppbyggende å få hjelp og støtte. Jeg har lest denne boka du snakker om , og er enig i at det går opp en del lys her og der. Jeg har kuttet ut kokte gulrøtter, spiser ikke mye ris,pasta,poteter. Prøver å få i meg mer grønnsaker av det gode slaget, spiser bønner,linser når jeg husker det og prøver å få i meg feit fisk hver dag. Når jeg er flink med dette, føler jeg meg sånn god mett, så det er nok noe i det. Men, så kommer denne karbohydratavhengigheten inn, med fråtsing i brød og boller, så det virker som om det er noe som mangler innimelom likevel.

Kan ikke du være sånn forsøkskanin, så kan jeg følge spent med , og se hvordan det går med deg? Lykke til . ANNE
c.AuthorAlias Bonita😉7. mai 2002
Hei på deg, og GRATTIS med 1/2 kilo ned!! ;-))
Skal si du har vært flink i helga!
Blir helt imponert over dere som klarer å holde disse strukturerte menyene - har hørt om den boka du leser, men det blir for vanskelig for meg..
Men, jeg hører at folk har gode resultater, så stå på - nå er du vel ikke langt unna målet ditt?
Ønsker deg en super slankeuke - og takker samtidig for alle kjempekoselige innlegg i dagboka mi - du gir meg masse inspirasjon!!
God klem fra Bonita ;o)
c.AuthorAlias moms6. mai 2002
Takk for (som vanlig) et hyggelig innlegg i dagboka mi. Vedr. ingefær te: Det er vel egentlig ikke en te...- bare en "drikk".
Lages som følger: Finhakk litt av en ingefærrot og hell på kokende vann. La det trekke godt og drikk (jeg pleier å ha hakket ingefær i en sil av typen man lukker og putter nedi koppen). Supert mot forkjølelse. -Leste dessuten at det er bra mot betennelser og snertedempende. Kjører derfor i mannen min et stor krus hver kveld. - Han har fremdeles ganske store smerter etter skiveutklidning og nylig gjennomgått operasjon. Her skal alle kjerringråd prøves!
Klem fra Moms
c.AuthorAlias jeanette❤️6. mai 2002
Heizann Ann merete
Ja et halvt kilo ned på en helg er jo helt supert
( for meg er jo bare et halvt kilo OPP supert)
Stå på og ja det skal være deiligt med lang helg.
Klem fra Jeanette
c.AuthorAlias jennika6. mai 2002
Hei på deg!
Det var ett tag siden jeg vært her inne. Egentligen ikke noen spesiell grunn til det. Veier 66 kg. Har ikke kart å gå ner noe men efter alle festligeheter og sosiale sammenkomster skal jeg være fornøjd.
Ser du fortsatt er flink. Ikke verst å gått ner i helgen
c.AuthorAlias Minelli😉6. mai 2002
Hei ann-merete!

Gratulerer med et halvt kilo av! Og så etter helgen, da! Knallbra!

Jeg leste mye om glykemisk indeks før jeg begynte å slanke meg, eller rettere sagt, jeg leste alt jeg kom over for å få et bedre og sunnere kosthold. Gjennom hele slankingen har jeg vært bevisst på å sjelden spise mat med høy GI, og prøve å senke den totale GIen ved å spise mye grønnsaker, og bønner! Jeg er overbevist om at det har hjulpet meg i slankingen, for det er sjelden jeg føler meg helt utsultet lenger, samtidig som jeg nesten aldri har vondt i magen lenger. Det hadde jeg flere ganger i uka tidligere!

Det du kan gjøre, er å stadig gjøre små forbedringer i kostholdet, så blir ikke overgangen så stor. Og det er heller ikke nødvendig å kutte ut all brødmat, det blir desto viktigere å balansere måltidet, slik at den totalt GI blir lavest mulig!

God bedring med forkjølelsen!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias moms6. mai 2002
Gratulerer med et strålende helgeresultat!
Har lest samme boka som deg og prøver å tenke GI i hverdagen. Lørdag fant jeg f.eks. Dr. Lindbergs Fruktose på Mega, og i går serverte jeg vaffler der sukker var erstattet med fruktose og en del av hvetemelet med maismel. Skal etterhvert prøve spelt. Spiser ellers tørkede aprikoser som erstattning for snop (tørkede aprikoser har lav GI og anbefales av Lindberg). Det er bare kjempegodt (var det ikke du som var litt hekta på vill-aprikoser ei stund?).
Håper forkjølelsen din gir seg snart. Te laget på ingefærrot anbefales!
Ha en fin dag!
Moms
☹️67,5 kg

Minihelg midt i uka!!!!!!!

Ja ,hei igjen og takk for alle hilsner.
Blir kjempeglad for hver ny som er innom med kommentar!!!!!
Men nå har jeg altså hatt en liten minihelg midt i uka!!!
Du vet 1.ste mai,det blir med tirsdagen 2 kosekvelder det vet du.
Har en håpløs familie sånn sett.
En mann som aldri går opp ett gram uansett matinntak,og to små frøkner som heldigvis ikke er i noen slankealder enda, men som er ditto like glad i snop og mat som mannen min.
Selv om jeg begrenser inntaket noe veldig, blir det likevel for mye på "en vanlig" ukedag!!!!
Har derfor ikke den store troen på noe vektnedgang til vektoppdateringa i morgen, men skal i alle fall begynne skadebegrensning i dag.
Målet er 67 kilo på mandag, så dersom jeg klarer en reprise på forrige ukes helg,KAN det gå.....
Skal i alle fall prøve,ingen vits å gi opp før man har prøvd.

I går tok mannen min, på oppfordring fra meg, to bilder av meg i ført treningstøy.
Så om ikke lenge nå skal jeg legge inn et bilde på disse sidene.
Tror nemlig at dersom jeg klarer å se meg utenifra,så kommer motivasjonen for de siste kiloene til å gå glattere.
Du vet, jeg synes ikke jeg var stor da jeg veide 14 kilo mer heller jeg, inntil jeg fikk se et bilde av megsjøl.
Da gikk jeg i tenkeboksen gitt, og fant ut av at noen kilo ned nok ville gjøre seg.
Derfor håper jeg litt at ett nytt bilde nå vil gjøre susen for de siste få kiloene.
Er super kritisk til eget utseendet,så ideen er i alle fall god.
Men jeg satte jo et støkk i min kjære mann da, for han har vel aldri opplevd at jeg vil bli tatt bilde av!!!
Jeg er typen som setter verdensrekord i kreative måter å unngå kamera på,så frivillig innsats foran kamera ble bønnhørlig kommentert av både mann og barn i hele går!!!!!Thi-hi!

Har i mangel av struktur på mine siste kilo,også bestilt et par bøker om emnet slanking.
Er av typen som kan bli kjempemotivert av gode tips og nye innfallsvinkler til å ta fatt på de siste kiloene.
Føler selv at jeg er flik på mange måter,men at jeg under all sannsynlighet ville vært i mål forlengst hvis jeg bare var meg,og ikke en del av en meget fettfri,men veldig matglad familie!!!!!!!
Elsker mann og barn, og vil selvsagt ikke bytte dem mot noen skarve kilo,men jeg merker at jeg blir veldig preget av å ha en famile som ikke har noen grenser for inntak av hverken godis eller mat.
Jeg gjør mitt til at barna ikke skal legge merke til at jeg ikke spiser det samme som dem,og den biten går veldig bra. De skal ikke vokse opp med en mor de husker var konstant på slanker''n, spesilet ikke med tanke på at vi som foreldre bærer et visst ansvar som rollemodeller også.
Men det er ekstra tøfft å slanke seg i en slik familie,det er ikke til å stikke under en stol.
Du blir litt lei til tider,det å alltid styre unna fristelser du ikke selv har vært med å handle.
Hver kveld hos oss, sitter mannen min med sjokolade og chips.
Hadde det bare vært helgene,så hadde vi jo redusert fristelsen til et minimum.
Sier bare at det hadde vært enklere å være flink og standhaftig med et minimum av fristelser.
Jeg kan med andre ord ikke tømme skapet mitt for fristelser som ligger og roper ,som jeg ser mange her inne er flinke til å gjøre.
Så derfor- inspirasjon utenfra blir et must.
Gleder meg til bøkene kommer, selv om det ikke akkurat fjerner posene meg godteri,kjeks og chips fra skapene hejmme!!!
Fant ut at jeg går på andre året med denne slankinga mi, så det skal bli greit å komme i mål-forhåpentligvis snart!!!!
Ha en super slankedag alle sammen!
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ragnhild😀3. mai 2002
Jeg lo godt da jeg leste om bikinimarerittet ditt! Takket være en som hadde gjort akkurat det samme som deg, fant jeg bikini som passet i fjor sommer, så du skal ikke se bort fra at de får solgt resten :o) Da var jeg på sportsbutikk å handlet, tror jeg gjør det samme i år, hvis de ikke passer enda da!

god helg
c.AuthorAlias Tarangai😵3. mai 2002
Hei.
Hos oss har vi klare regler når det gjelder slikkerier. Det er mannen min som handler inn, og han har en hel bærepose (!) som han gjemmer på et hemmelig sted. -Og vi er veldig bevisste da, begrenser det til kun barneTV godt på lørdager, utposjonert i skåler. Det fungerer veldig bra. Ellers i uka er det NEI!
Hjelp -nå høres jeg ut som det dydsmønsteret, men det er jeg IKKE! Saken er bare den at jeg er så heldig å ikke like verken søtsaker eller kaker, så det er veldig sjelden jeg rører slikt, bare i PMS-tiden. Da går jeg på godtejakt.
Kan du ikke be mannen din om å gjemme det på et lurt sted da? Lettere sagt enn gjort...............he-he.
Ønsker deg en super "slanke"helg.
Tarangai
c.AuthorAlias maia😉2. mai 2002
Hei igjen og tusen takk for koselig innlegg.
Jaså, så det er flere ennmeg som har en mann som elsker potetgull, sjokolade og cola. Mine barn er så store at der er blitt rimelig kostholdsbevisste, men min kjære spiser alt som er søtt, fett og godt.
Det har vekket trassen i meg - ikke søren om hans (u)vaner skal ødelegge for meg. Så en del av mitt slankearbeid dette året har gått på å stå imot, igjen og igjen.....
Jeg sier til meg selv at det ikke er mitt ansvar at en mann på nesten et halvt hundre år velger å dytte i seg alt dette klisset, men at det er mitt ansvar at JEG ikke gjør det. Lett er det ikke, men det hjelper å bli litt trassig. Det synes jeg i hvert fall.

Så bit tennene sammen, bokstavelig talt. Jeg er sikker på at du klarer å fortsette i sammemgode spor.
Jeg vet hvordan du har det!!!!!
Oppmuntrende hilsen maia
c.AuthorAlias bingo😉2. mai 2002
Hei, og takk for kommentaren i dag! ;)) Ser av innlegget ditt at du på en måte står aleine i heimen angående slankingen. Men det er ikke sikkert at det fortsetter slik, for menn kommer til et punkt i livet hvor det de spiser blir til fett, og det som kommer på hos menn etter de 30, det vil bli der.. Men stå på du! dette greier du! skal avgårde på spinning nå, så du får ha en fin helg! klemZ Bingo
c.AuthorAlias tutu😊2. mai 2002
Hei igjen.

Ser jeg har vært veldig ivrig etter å gi deg kommentarer i dag!! Fikk nemlig beskjed om at det ikke kom med pga. feil.
Håper du får en fortsatt fin dag.
Klem fra Trude
c.AuthorAlias tutu😊2. mai 2002
Halloen.

Jeg kjøper konsekvent bare godteri i helgene. Vel, jeg prøver i hvertfall. De andre som jeg bor med (mann og to barn), lurte veldig i begynnelsen, men godtar det nå. For har jeg, så spiser jeg. Da kjøper jeg meg heller en annanas, og koser meg med den. De er utrolig gode fortiden.

Vel, jeg håper i hvertfall at du får en kjempe flott dag.
Klemmer fra Trude
c.AuthorAlias tutu😊2. mai 2002
Halloen.

Jeg kjøper konsekvent bare godteri i helgene. Vel, jeg prøver i hvertfall. De andre som jeg bor med (mann og to barn), lurte veldig i begynnelsen, men godtar det nå. For har jeg, så spiser jeg. Da kjøper jeg meg heller en annanas, og koser meg med den. De er utrolig gode fortiden.

Vel, jeg håper i hvertfall at du får en kjempe flott dag.
Klemmer fra Trude
c.AuthorAlias tutu😊2. mai 2002
Halloen.

Jeg kjøper konsekvent bare godteri i helgene. Vel, jeg prøver i hvertfall. De andre som jeg bor med (mann og to barn), lurte veldig i begynnelsen, men godtar det nå. For har jeg, så spiser jeg. Da kjøper jeg meg heller en annanas, og koser meg med den. De er utrolig gode fortiden.

Vel, jeg håper i hvertfall at du får en kjempe flott dag.
Klemmer fra Trude
❤️67,5 kg

Helgesuksess og bikinimarerittet!!!

Hei igjen!
Ja,nå skal jeg stolt erkjenne at jeg har klart helgeforsettet mitt !!! Null opp etter helgen!!!!
Planla utskeielsene mine ,og holdt meg innenfor!
Og i morges på vekta,kunne jeg stolt som en hane konstantere for første gang på mange uker at førhelg vekta matchet etterhelgvekta!!!!
Dette frister helt klart til gjentagelse!
Nå kan jeg endelig begynne uka uten noe ekstra bagasje fra helgen,og har dermed et reelt håp om vektnedgang denne uka!
Satser på 67 kilo satbil vekt ved utgangen av uka.Dvs neste mandag-etter helgen!!!
Så en halv kilo ned i uka deretter.Dette skal jeg klare!!!!!!

Eller skal jeg fortelle om min bikiniaffære lørdag.
Hadde sett meg ut en butikk i nærheten av der jeg bor med godt utvalg.Etter en time og hele kolleksjonen av og på,måtte jeg bare konstantere at enten var rumpa for brei,ellers var puppene for store.
Jeg minner på strategiske mål som for tiden er 87 rundt puppene,og to stk helt faste pupper i str c-cup.
Midjemål er 73 cm og hoftemål 87.Rundt rumpa er jeg 97 cm bred.

Vel,videre til neste butikk,en ny undertøysforreting.
Ingenting!!!!
Så ble vi anbefalt å dra inn til Oslo.
Med mannen min på slep,satte jeg av ham på en cafe og ba ham sitte der en times tid og vente.
Etter halvannen time,ble jeg veldig overrasket over å se ham inne i badetøy butikken!!!Så så jeg på klokka og måtte le litt.
Men jeg var langt fra ferdig.Jeg hadde to ekspeditriser som løp og henholdsvis ryddet tilbake plagg som ikke passet eller hentet nye.Like blide begge to hele tiden.Tror de opplever litt av hvert i hverdagen sin i den type jobb gitt.
Etter å ha funnet enten en topp som satt superfint og pushet opp puppene akkurat slik de skulle,kan du banne på at underdelen stramma enten over hoftene eller også gled langt opp i rumpesprekken bak!!!Det hele akkopagnert av flere 100 watts spotter og et prøverom på str med et bøttekott hvor du blir klemt opp i speilet og formelig kan telle hudormer ,for ikke å snakke om evt hår du hadde oversett rundt bikinilinjen!!!
Til slutt nærmest besvimte jeg av utmattelse,for våren til tross- på kjøpesentre finnes det ikke årstider, her fyres det til den store gullmedaljen året rundt.
I ren desperasjon, byttet jeg om på to str bikinier!!!!
Den var veldig fin,men underdelen passet kun i str 44(se mål ovenfor) og toppen var fin i 75 c. Med andre ord, ikke helt harmoni mellom topp og underdel!!!
Dette var gjennomgangtema i alle modellene,og klagesangen fra de andre prøverommene vitnet om at dette ikke var mitt problem alene.
Klart det fantes noen modeller hvor du kunne mikse overdel og underdel, men hvis du ikke enten er 16 og veldig glad i rosa, eller en bestemor på 70 som synes det er greit med underdeler som slutter under arma, så var ikke det noe alternativ for meg.
Derfor- stjal jeg underdelen i str 44 og hentet overdelen i 40,og hang tilbake en hendholdsvis liten underdel til en stor overdel.Kan jo hende det kikker innom en Pamela?????
Dette i ren desperasjon selvsagt ,og som tips fra en annen dame over gangen i prøverommet som hadde tenkt å gjøre det samme.Til sammen hadde vi vært der i seks timer, og prøvd alle kolleksjonene.Den nette sum for moroa var 1200 kroner, og da er det kanskje lov å jukse litt???????
Men konklusjon for dagen må jo være,at hvordan i hellsikke får en virkelig stor dame tak i bikini???????????????
Og hvorfor er ikke bikinier laget til damefasonger??????
Du må jo ha et hofteparti som en mann for at bikinien sklal passe over rumpa!!!!!!
Så dere som ennå ikke har vært i ilden, gled dere ikke for tidlig.
14 kilo lettere er jeg blitt siden ifjor,men jeg må altså jukse for å få en bikini som sitter som den skal.Og str 44 i underdel når jeg bruker bukse i str 38?????
Ble riktignok advart at jeg måtte opp en str fra normal str i bikini,det var gjennomgangstema alle steder,og det stemte med hensyn til topp,men 3 hele str opp for å få en underdel til en helt vanlig damerumpefasong???????
Verden er sinnsyk og helt urealistisk!!!!!!
Finn en god dag og kjøre bikiniløpet på.Vær innstilt på å måtte jukse.Vær klar over at det kan bli dyrt.Vær innstilt på at du kan måtte ende opp med å bruke mange timer.
Min bikini ble en snerten liten sak i sandbrun farge med ekte ,hvite sneglehus som pynt!!!Godkjent av hele familien!!!
Og om ikke annet, så er jeg i alle fall kjempeinnstilt nå på å gå ned de siste kiloene,for denne bikinien tillater ikke selv en halv kilo opp!!!!!!

Ha en herlig slankeuke alle som en!!!
11 i heiagjengen
c.AuthorAlias anner^^😊1. mai 2002
Hei!
Da er jeg tilbake igjen, og denne gangen burde ikke hilsenen min forsvinne slik som de forrige gangene.. :)

Hm:) Ser at bikinihandling ikke er noe av det enkleste slaget:) Men du klarte deg jo fint da, fant jo en praktisk løsning på det;) Tror det smarteste er å bare ignorere de totalt ulogiske størrelsene på bikinier jeg... Og ikke la noe slikt ødelegge dagen. Så det så:) Du er sikkert kjempefin i bikinien din=)

Gratulerer med super-flink-helg da!!:) Nå burde det ikke være ne i veien for å gjenta dette de neste helgene også.. og da er du nede på 65 fortere enn svint. Herlig å slippe å kaste bort uka på å ta inn helge-utskeielser:)

Ja, og så var det klærne dine da:) Tipper du får fornyet garderoben din litt for 3000 jah:) Blir kjempegøy å prøve alle de nye klærne, og du skal se at de passer så fint så!:) Positiv som alltid jeg... :) Mye lettere å være positiv på dine vegne enn mine da, siden du har enn viss kontroll over hva du gjør:)

Men,men...jeg ser fram til ny oppdatering i dagboka di jeg, da er det nok enda en halvkilo ned igjen da! Og jeg må bare si det at jeg har full fortsåelse hvis du ikke skriver en hilsen til meg med det første. Med det raset av hilsener du har fått har du nok å henge fingrene i!:)

Koz fra meg!
c.AuthorAlias Keyz30. april 2002
Hehe, det var morsomt å lese om dagen din. Frustrerende, det kan jeg levende forestille meg, men jeg leser en god porsjon humor der :o)
Bikini har jeg ingen planer om å tenke på en gang, med denne kroppen, men kanskje til neste år?
Leste på en kommentar at du hadde vært danser - jeg elsker dans. Selv med en kropp som min går det an å danse har jeg funnet ut, men etter de ti siste kiloene er det litt verre å falle elegant uten å være elefant samt stole på styrken når man skal overlate hele vekten til to lusne armer i et helt sek. Men men, jeg skal bli grasiøs med tiden? Hihi :p Hva slags dans 'praktiserte' du? :o)

Klem fra Keyz
c.AuthorAlias maia😉30. april 2002
Hei Ann-Merete!
Skjønner godt at det var fristende å bytte litt på bikinidelene.
Bikinikjøp er for meg den ultimate lidelse, på linje med tannlegen (jeg HATER tannlegen!)

Vil forresten takke for støtten ifm. Marlens innlegg.
Godt å vite at det er fler enn meg som blir bekymret
når unge tynne unge jenter med et vanskelig forhold til mat vil slanke seg. Jeg er glad for at du sier ifra.

Hilsen maia
c.AuthorAlias ¤tiili¤😉30. april 2002
når designerene konstant motarbeider oss med kvinnekropp :o)
så må vi stå på krava og jukse med størrelsene!!
hihi
synes det var kult, jeg :o)
c.AuthorAlias cat7430. april 2002
Takk for støtten... Jeg tror nesten jeg kommer til å gå på stabillisering. Ville bare si at jeg ikke er på slankern for utseendet (iallfall i liten grad). Som du sier har jeg fått vanvittig mange pene ord - både her inne ov ute i den fysiske verdenen. Det er mest for å skåne ryggen og forebygge mer ryggplager (har allerede snevet fra tid til annen) som følge av tung byste. Det hjelper å krympe fordelene... ;) Men det som hjelper best er jo å være på en fornuftig vekt - og trene. Og nå får jeg jo ikke til verken eller... så kanskje hvis jeg strever litt mindre?
Klem og takk for gode tanker. (Du skal få noen tilbake når jeg har overskudd igjen.)
c.AuthorAlias AM😛29. april 2002
Oi oi oi
hehe måtte le litt også når jeg leste innlegget ditt!! Selv gruer jeg meg skikkelig til jeg skal ut å prøve bikini... kommer nok til å drøye det lengst mulig!!!
Den hørtes fin ut den du fant til slutt!!! Flott at det endte godt til slutt da, selv med litt juks!! Er lov det, så lenge deet ikke blir oppdaget :)

Klem fra AM
c.AuthorAlias ¤tiili¤😄29. april 2002
du er jo en ekte skribent!
sikker på at du hadde gjort deg med en liten humorspalte i en eller annen avis :o) kjenner meg SÅ godt i situasjonen du beskriver og synes det var gøy å lese!! :o) bra historien endte godt!! :o)
flink har du vært i helga og!!!
det har ikke jeg!
jeg har hatt tidenes kosehelg!
men nå skal jeg en tur å skolen!! :o)

*klemz*
c.AuthorAlias jeanette😉29. april 2002
heizann
Ja bikinihandling er ikke noe gøy men d var bra at du fant en til slutt
Men du var jo kjempe flink i helga
stå på
Jeanette
c.AuthorAlias moms😃29. april 2002
Du må ikke bli lei deg, men jeg lo godt da jeg leste om "marerittet" ditt. Er glad for å høre at du fikk deg bikini til slutt (bytting av størrelse burda da være lov!). Ser forøvrig at du gjør samme erfaring som meg. Størrelse 38 i ett plagg betyr ikke nødvendivis størrelse 38 i ett annet plagg. Tro det eller ei, på handletur i Helsinki kjøpte jeg meg drakt. Jakke størrelse 38 og bukse størrelse 34. Du tror det ikke før du får se det!
Håper det blir masse sol etterhvert slik at bikinien kan brukes masse!
Moms
c.AuthorAlias cat74😉29. april 2002
hehe...
Godt at du fant ut av det til slutt iallfall.
Jeg kjøper en helt standardsak på HM postordre jeg. Gjerne str 40 nede og 80d oppe. Så syr jeg inn stroppene på overdelen til de passer og ev. pynter litt på den.
... og jeg har tenkt å "resirkulere" fjorårets til sommeren igjen. Blir det for ille får jeg heller finne meg en avsides strand hvor man kan kaste hele bikinien.
Klem.

Og joda - du har helt rett i at man må kose seg av og til. Jeg er bare så sabla lei av å vingle rundt 66/67 - som jeg har gjort den siste måneden. Men... jeg piper egentlig mest av gammel vane. Ville absolutt ikke bytta helga mot en ypperlig slankehelg og et halvkilo minus for alt i verden. ;)
c.AuthorAlias Tarangai😉29. april 2002
Du store min..................sat visst og holdt pusten mens jeg leste innlegget ditt jeg...........puh! Det er ingen spøk å kjøpe bikini ser det ut for!!!
Tror ihvertfall at jeg drøyer den litt til (etter å ha returnert en på postordre, hm!)
Kjempefint at du endelig fant en som med litt juks passet. Etter så mange timers prøving, synes jeg det måtte være lov til å "ommøblere" litt. Du har rett i at man må spørre seg om hvilke modeller bikinier lages etter. Ihvertfall ikke vanlige damer.
Kos deg med sneglebikinien ihvertfall, tipper de siste kiloene sklir av nå når du har motivasjonsfaktoren klar. Lykke til.
Tarangai
😃67,5 kg

Vektoppdatering, og i realiteten 0,5 kilo ned!

Hei igjen, og takk for overveldende respons på forrige innlegg!!

Er nå på rett spor, og veldig fornøyd med oppdateringen i dag.
Som sagt på onsdag så oppdaterte jeg vekt til noe under realitetene,og i dag veide jeg litt over 67 kilo.Siden jeg kun oppdaterer halvkilo,så går det litt i begge retninger fra gang til gang.
Men jeg vil ikke gi meg for mye å slite med i helga, så jeg oppdaterer på 67,5 men har da altså gått ned en halvkilo reelt sett.
Er så lykkelig for det.Magen kom plutselig på plass igjen, så nå er jeg klar for bikini"mareritt" imorgen!!!!
Har allerede planlagt meny for morgendagen,og utskeielser!
Så får vi se om prøven bestås!!!
Har stor tro på at det går bra.Har en helt annen innstillingen til helga denne uka ,enn de forut for .
Veit at hvis jeg bare står løpet ut nå, så kan 65 kilo være realitet før sommer''n!!!!

Ellers er jeg kjempeglad for all støtte og gode tips siden sist.
Har nesten fått skrivekrampe av å gi tilbakemeldinger til dere alle, men det har vært kjempegøy!!!!
Jeg går jo på stabiliseringskurs hos Grete Roede ennå,så jeg blir jo fulgt opp uansett.Men fordi oppdatering der kun er månedlig, er det veldig inspirerende å komme inn hit så ofte jeg føler behov.

Nå har jeg bestemt meg for å komme med smil og god oppdatering på mandag, selv om jeg ikke oppdaterer vekt før onsdag.
Har en god følelse inni meg nå, og vet at denne helga skal snu den onde sirkelen!!!!
Har klokkertro på megselv,og gleder meg til mandag!!!!
Thi-hi!!!
Men først altså-helg!
Og god slankende helg til dere alle!!!!
Har lagret alle gode tips fra dere i toppetasjen,og skal bruke de aktivt for å komme i mål!
Tusen takk til dere alle!!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen27. april 2002
Hei Ann Merete
Leste innlegget ditt hos.. ehh nå husker jeg ikke hvem, men jeg syntes du har så utrolig fin innstilling til jobb/utdanning etc. Jeg sliter på det området.

Jeg jobber i Oslo og pendler fra Tønsberg hver dag. Jeg har jobbet med det jeg har utdannet meg til i ett år. En ting er at det ikke er jobber i Tønsberg en annen er at jeg mer og mer tenker at jeg har valgt feil utdanning. Det er sååå trist, men jeg tør liksom ikke hoppe av bare sånn plutselig, skulle ønske jeg var sånn at jeg bare hoppet av og søkte en annen type jobb og tok livet litt mer tilfeldig. Jeg må liksom planlegge alt til punkt å prikke, både jobb, hus, hjem, barn og alt.. Vel nok om det, skulle bar ønske jeg var litt mer som deg:-)

Viljesterk er du også..

Klem
c.AuthorAlias April😃26. april 2002
Nå høres du bare helt topp inspirert ut, du tar helt pusten fra meg!!!!!!!!
Men det er greit, sender deg først ut som prøvekanin i helgen og følger etter hvis det viser seg at bedre planlegging av måltider og utskeielser hjelper!!!!

Bare litt tilbake til ditt innlegg hos meg. Jeg tror det har skjedd en del endringer i forhold til teorier om forbrenning og slikt siden den treneren din sa man måtte løpe en time for å oppnå fettforbrenning.
Generelt må man vel oppå på et visst pulsnivå i en hvis tid, 25- 30 minutter, for at fettforbrenning settes igang.
Og først skal jo de hersens karbohydratene forbrennes så det tar selvsagt en del tid før fettforbrenning er ordentlig i gang.

Men vi trimmer jo for å komme i form og bli slanke og flotte
det er ikke noe doktorgradprosjekt så vi får bare prøve å holde oss i beveglse.

Du virker så fokusert på hvordan du skal nå målet ditt, jeg er mere planløs. Diskuterer du det med mannen din også? Hos oss er det ikke noe særlig tema "jeg synes du er flott som du er uansett jeg " sier han eller den litt mindre smigrende versjonen "du er jo ikke akkurat 18 år lenger" "hva mener du med det?" repliserer jeg i en ganske skarp tone da.
Det eneste han er opptatt av er at jeg ikke skal klippe håret kort. Han synes alle mine venninner som etterhvert har gjort det ser såå mye eldre ut enn meg. Jeg er veldig usikker i forhold til akkurat det med hår.
Synes korte frisyrer er helt lekkert, men vet at de er mer arbeidskrvende enn jeg er villig til å yte. Jeg vasker håret, og ferdig med det, så varierer jeg mellom utslått, fletter og hestehale. Hestehale er det enkleste, men på alle bilder jeg ser av meg selv med det, ser jeg ut som om jeg er 70 år.
Men jeg er nok for feig til å klippe meg enda.
Tenkte da jeg gikk i gang med dette siste slankeforsøket at når jeg var blitt slank og flott skulle jeg bare plutselig en dag komme inn med en kort, kort, sporty frisyre og bare ta pusten av alle kjente (ha-ha-ha)

Ha en super helg med mer kontroll enn forrige helg AnnMerete, jeg lover ingen ting for egen del, bare at jeg har så tett program at det kan komme til å bli liten tid til å trøkke i seg for mye rart på, men jeg pleier å få finne åpninger for alt, så jeg er ikke trygg. April
👻67,5 kg

Vektoppdatering og ny timeplan!

Ja, nå er det ingen vei utenom!!!
Her skal opplegget mitt gås kritisk etter i sømmene!!!!
Var faktisk litt snill med vektoppdatering også, for vektnåla sveivet litt mellom 67,5 og 68 kilo.
Ble litt for deprimerende å skrive 68, men nå har jeg god samvittighet for i alle fall ikke å ha løyet om resultatet...
Men altså, ny timeplan!
Må tilbake til kaloritelling, og litt mer veiing av maten.
Kjedelig? You bet!
Men det er enda kjedeligere å oppdatere det ene elendige resultatet etter det andre her inne også.
Nå er dessuten sommeren snart i anmarsj.Det er ikke lengre i en eller annen difus fremtid at jeg skal veie 65 kilo.
Jeg er snart utgått på dato,jenter!!!!!
Skal holde hardt å greie 65 kilo inne juni nå, men klarer jeg 66 kilo satabil vekt-skal jeg juble!!!!!!
For å gjøre jobben fremover enklere for megselv, har jeg nå bestilt klær for ca 3000 kroner i str 38!!!!!
Så det er ingen vei utenom!!!!!
Jeg har ingen tid å kaste bort!!!!!

Så sum sumarum- det elendige resultatet til tross,så er jeg nå på krigsstien igjen!NÅ skal kiloene vekk!!!
Er klar over at jeg trener mye og mulig at noe er muskler ,men jeg målte meg i morges og magemålet var gått opp, så her er det ingen unnskyldninger å spore.
Får lære litt av April på disse sidene, som faktisk gidder å leke med barna sine på en fysisk måte,denne gang via strikkhopping.
Jeg er fryktelig makelig anlagt,all treninga til tross, og har en sofa som sine to år i bruk,godt kan gå for å være en 10 år gammel sofa- slitasjen tatt i betraktning!!!!!!!!!!!
Så ikke bare skal jeg nå ned i vekt, det ser ut til at mammapotensialet er i ferd med å øke betraktelig.
Hvis jeg skal være veldig slem med meg selv nå, så går jeg og prøver bikini på lørdag!!!!!
Har satt av 1000 kroner til formålet, og det var vel det jeg betalte for min forrige ,nå 5 år gamle sak.
Her duger ikke H & M og co,med sine 75 b idealer.
Skal jeg først lide meg ned på ei strand,skal jeg i alle fall se godt ut.
Så heia meg- idag skal vi sette standar for tida fremover!
Neste gang jeg er innom,skal det bli med pila pekende i riktig rettning,nemlig nedover.
See you then!!!!
Lykke til dere andre også!!!!
10 i heiagjengen
c.AuthorAlias jannike25. april 2002
Hei og tusen takk for oppmuntrende kommentar i dagboken min.
Du sprudler av motivasjon, og selvfølgelig klarer du målet ditt. Lykke til med bikini kjøpet, håper du finner en som du føler deg vel i.
Gleder meg til å følge veien din videre.
Klem fra Jannike
c.AuthorAlias ANNE❤️25. april 2002
Bra! Du er nok flink du også, det er bare så lett å glemme det(eller fortrenge det)

Noen ganger er det nok bare å ta en avgjørelse. Jeg har lagt merke til at alle her har masse løsninger på slankeproblemene, men det er lettere å råde andre, enn å "råde" seg selv! Det er viktig å huske på å ta seg selv med i betraktningen . Vi er et "vi", og ikke "de andre+ meg" ANNE (svada?)
c.AuthorAlias Bonita25. april 2002
Hei på deg, og tuusen takk for oppmuntrende OG inspirerende kommentar i boka mi!!
Jeg er enig - snakk om å gå ut på dato - man skulle jo tro at jeg hadde mange år på å gå ned de stakkars kiloene!
Nei, nå er det full skjerping på meg også - jeg er så enig - vi kan jo dette, det er bare snakk om noen få uker av livet vårt.. Men det går nok bra - føler som deg at motivasjonen er på vei oppover igjen.
Kom igjen - vi når målene våre - heia oss!!
God klem fra Bonita :-)
c.AuthorAlias April😈25. april 2002
På krigsstien ser jeg!!
Denne gangen som så mange andre ganger går du til angrep på de siste gjenstridige kiloene!!!
Kan vel si sånt til deg siden du vet alt om min holdning til mine siste kiloer som er minst like gjenstridige som dine, eller er det meg som er gjenstridig eller kjøleskapet, eller, eller....

Men du!
Når du har bestillt klær for 3000 kr i str 38, må jo det bety at du har en så strømlinjeformet kropp at du kan ta sjansen på dette.
Jeg tror du kan begynne å være fornøyd nå, ikke sant!

Jeg kunne ikke ha kjøpt klær uten å prøve dem tror jeg, men det har nok sikkert noe med høyden å gjøre også. Når man er høy som deg, sitter klærne oftest mye penere og flottere.
Jeg må gå kanossagang fra prøverom til prøverom, bare for å finne ut at de forskjellige plaggene strammer et sted på kroppen og er to nummer for store et annet sted.
Blir spennende å høre om den nye bikinien din når den er i boks. Må nok ut i samme ærend selv....
I fjor kjøpte jeg meg ny nemlig, i str. xxxxxL eller noe sånt.
Prøvde den her for leden og kunne bare konsatere at liten og nett var ingen dekkende kommentar for den akkurat.

Men hvordan er nå egentlig bikinimoten i år? Klarer overhodet ikke følge med på moter.
Når jeg har skaffet meg noe nytt og moderne kan du være sikker på at den moten definitivt er på vei ut.
Men nå har du også beskrevet din handling-av-klær-aversjon, så det er sikkert derfor du bestiller i stedet, ja, meget fornuftig!!

Det at jeg leker mye fysisk med ungene skyldes bare at jeg er veldig barnslig og fysisk anlagt. Jeg er ikke noe sofa menneske i det hele tatt, og dumper jeg ned i sofaen sovner jeg med en gang så det nytter bare ikke.

Jeg skulle bare så inmari gjerne gått ned 3 kg til!!!!!!
Da hadde jeg nok blitt et langt lykkeligere menneske(ha-ha-ha).

Nei Ann-Merete inn til jeg når målet får jeg bare fortsette å følge med på deg og snike litt av motivasjonen din!!
Ha det kjempebra, hilsen April
c.AuthorAlias ¤tiili¤😄24. april 2002
Hei! takk for hyggelig melding!!

Enig, dette er en bra måte å spare sine ikkeslankende medmennesker
for ustoppelig slankeprat som bare MÅ ut! :o) jeg tror nok det blir
en mellomting for min del... være her litt og oppdatere i blandt...
men ikke kontinuerlig (som tidligere) :o) men når jeg flytter nå, så er
jeg nok internettløs så det er vel bare å forberede seg!!! og sakte men sikkert avvende meg selv :o)

Du er jo en eneste motivasjonsbunt! :o) og om sån passe lenge
så krysser du målstreken din velfortjent etter hard kamp!

¤¤¤¤ jeg heier også på deg ¤¤¤¤

jeg har kjøpt meg magesmykke, jeg.... lang kjede i sølv og ulike nyangser av turkist til å ha ved siden av bikinen etc.... men for å tørre å bruke det
er det bare å stå på litt fremover :o) gøy å ha sånne ting man gleder seg til å bruke!!! :o) men faktisk MÅ stå på litt for å få brukt!! :o)

oki!

da går jeg og koser litt med puta :o)

natti & håper solen skinner på deg i morgen! :o) .... gir deg litt bikiniinspirasjon ;o)
c.AuthorAlias ANNE❤️24. april 2002
BRA! Jeg ble skikkelig motivert av å lese dagboka di i dag!
Vi har jo klart å gå ned før, men har bare "glemt" hvordan.
Det å skrive ned det vi spiser er også motiverende, vi tror vi har kontrollen på inntaket, men det er sikkert noen inni hjernen vår som manipulerer oss til å tro at vi spiser mindre enn vi gjør. Så det beste er å få det svart på hvitt, mer kan vi ikke gjøre ,sant? vi sees på 65!ANNE
c.AuthorAlias tutu😉24. april 2002
Heisann

Takk for kommentaren i boka mi. Er så enig i det som du skriver.
Du virker ganske standhaftig, så du klarer nok målet ditt. Skal passe på deg jeg!

Håper du får en fortsatt fin kveld.
Klemmer fra Trude
c.AuthorAlias moms😉24. april 2002
Det var da voldsomt så mange unnskyldninger jeg fikk fra deg (tre-fire stykker)! Jeg spiser ikke knekkebrød og frukt på på lørdagskvelden, men på dagen slik at jeg med GOD samvittighet kan skjeie ut på kvelden. -Men det jeg prøver å unngå er chips o.l. Spiser heller kebab, kinamat, hjemmelaget pizza e.l. Viktig at vi husker på å kose oss! Hei så lenge! Moms
c.AuthorAlias moms24. april 2002
Snakker om å bestemme seg for å ta skjeia i en annen hånd! Høres aldeles grusomt ut å veie maten, men du har tydeligvis gode erfaringer med det fra før. Visst klarer du å komme ned i 66 før 1 juni. Dessuten blir det sikkert ikke ordentlig sommervarme før etter St. Hans så til da klarer du nok 65 målet ditt. Blir spennende å høre om bikiniprøvinga di lørdag. Tror faktisk jeg kan spare de pengene i år. Jeg har flere ubrukte liggende i skapet i påventa at jeg skulle få rett størrelse. Noen har ligget der i flere år, men nå tror jeg de skal fram i sollyset igjen. Ha en fin dag da. Motivasjonsvibber fra Moms
c.AuthorAlias cat74😐24. april 2002
Her flommer det over av motivasjon! *tar med seg bittelitt på innerlomma*
Jeg regner med du kommer til å klare målet ditt med sånn innsats - og kommer til å se bra ut i dine nye klær.
Klem og lykke til!

Hei og takk for kommentaren. Jeg oppdaget at jeg hadde svart deg inne hos Minelli jeg... (Senil som jeg er.) Kan du ikke bare stikke inn der og se hva jeg skrev?
Klem igjen.
😛67,0 kg

Ikke denne helgen heller....

Neida, jenter.
Dette er ikke noe å juble over!
Helgen ble den sedvanlige matorgien helgen til ende.
I går skulle vi en kort tur innom ei venninne for å se på babyen hennes.
Det ble mange timer foran en eplekake, og til slutt var jeg så sulten at jeg måtte ha!!!2 store biter med is!!!
Så ble det så sent,at da vi endelig befant oss i bilen på vei hjem, begynte ungene å sutre etter mat!
Mannen min foreslo Burger King ,så middagen ikke ble fullt så sen som om vi måtte hjem og lage den selv.
Så en dobbel whopper senere, skjønte jeg at helgen var tapt!
Men det var en herlig helg!!!!
Syndig ja, men veldig deilig!!!!!
Også logger jeg inn her, og får vite at vi faktisk får fortsette å slanke oss på disse sidene!!!!
Da ble jeg glad da!
Følte at min mislykkede helg sånn matmessig, ble litt lettere å svelge da.
Men god tid føler jeg ikke at jeg har, men jeg sliter med å takle helgene.
MÅ finne en løsning på problemet.
Dersom jeg ikke akkurat legger alle mulige venninnebesøk til søndagene,kan det være et lite håp...
Man trenger ikke legge inn fristelser i programmet liksom.
Og du vet, når man ikke har sett hverandre på en stund, disker jo disse venninne opp med alskens snadder....
Men herregud, hør på meg da....Skulle jeg slutte å treffe venninner for å kunne gå ned 2 kilo i vekt???????
Noen ganger blir jeg oppgitt over megsjøl.
Men det er tøft å ikke mestre helgene.
Tror jeg var oppe i nesten en kilo opp i morges,og da er vi like langt.Må dermed bruke hele denne uka på å komme ajour igjen....
Og det til tross for at jeg var superflink å trente både fredag kveld og lørdag...

Men venner vil jeg jo ha, og om det må koste et par eplekakestykker, så får det heller være.
Det labre resultatet til tross, så flater faktisk magen ut likevel.
Holdt nesten på å tørre og prøve bikinier på lørdag, men fant ut at om kroppen var så nogenlunde, så var ikke bikinilinjen det!!!Thi-hi!

Jeg merker jeg er lei av megsjøl nå.Er vant til at jeg fikser alt, så det å ikke ha viljestyrke nok til å styre unna all godisen,chipsen og maten i helgene, det er litt tungt for meg å svelge.
Men helgen er over, hverdagen er igjen over oss, og den fikser jeg!Får i alle fall bøte litt der jeg kan.
Kunne vært ok med en vektnedgang snart,men jeg er såpass realist at jeg vet at den ikke kommer gratis.
Men ingen vits å grine over spilt melk.
Spist er spist.
Nå er det fokus fremover igjen.Helgen er langt unna,og akkurat nå er det heldigvis for det!!!

Ha en super slankedag!
Er så glad for at jeg får fortsette her inne!!!!!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias april😵24. april 2002
Ja, vi har det bare så likt, flinke i uka og matorgier i helgene.
Det er kanskje litt drøyt å kall det orgier, men det er liksom ikke måte på hva jeg klarer å dytte innpå, når det lir litt utover lørdagskvelden, og på søndagen er det vel mer psykologisk inndytting av godsaker på kveldstid med tanke på de neste fem smale dagene.
(Hvorfor i svarte må jeg spise meg så stappmett når det egntlig bare er ubehagelig?)

Ser ihvertfall at jeg ALDRI kommer dithen at jeg bare ikke liker usunn mat, at jeg bare ikke orker smaken av sjokolade, at fløtegratinerte poteter byr meg i mot osv....

Vi får bare fortsette å være flinke i uka så holder vi oss ihvertfall på det nivået vi er i dag, og kanskje sakte, men sikkert får vi has på de tre siste kiloene.

Men det er et eller annet med det at når venner og kollegaer hvisker deg i øret at nå må du ikke bli tynnere, nå må du ikke få anorexi osv.
I førsten er det veldig smigrende, men etterhvert gjør det kanskje at man slapper litt mere av for nå må jeg jo se bra nok ut osv,osv.

Du som er så datatekninsk anlagt!
Nå kan vi legge inn bilder av oss, men jeg vet ikke hvordan man gjør det, man må vel først og fremst ha et digitalt bilde. Viola har lagt inn og Cat74 har lagt inn 11. april bilde av seg i brudekjolen sin. Det var veldig flott å se på.
Kanskje vi snart får et bilde av deg i noe lekkert treningstøy!!??

Ha en flott dag/er Ann-Merete vi snakkes og følges ad videre!!!
April
c.AuthorAlias Tarangai23. april 2002
Hei.
Jeg blir så motivert av å lese det du skriver ;) at jeg gleder meg masse til treninga i dag!
Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om helgene, jammen er de skumle. Det gjelder visst å bite tenna sammen, bokstavlig talt..........he-he. Men vi greier da dette?
Tarangai
c.AuthorAlias tutu😌22. april 2002
Halloen

Visst helgene er vanskelige, så kan du jo legge inn litt ekstra kos. Unn deg ett eller to stykker kake eller annet godt. For har en avgjort på forhånd at en har lov, så spiser en som regel ikke så mye. Og det kan heller ikke kalles for en sprekk....

Uansett sp håper jeg at du får en flott uke.
Klemmer fra Trude
c.AuthorAlias jeanette😉22. april 2002
Hei sann
Takk for kommentaren
ja det er de helgene da....men jeg har fått meg en ny regel
og den virker faktisk
Jeg bare presser munnen sammen legger det jeg eventuelt hadde tenkt å spise vekk og gjør noe annet...etter på roser jeg meg selv for å ha vært så flink og da tenker jeg der slapp du unna 250 kcal og kan heller spise to knekkebrød til kvelds...
Stå på denne uka da så skal jeg føle med deg å passe på at du ikke får flere utskeielser

Stooor mega klem fra Jeanette
c.AuthorAlias ANNE❤️22. april 2002
Hei, takk for glupe ord. Får prøve å gi noe tilbake da.
Har du prøvd å kutte masse forskjellige grønnsaker i biter, blande vanlig dip med youghurt naturell og sitte og knaske på dette .
Jeg var på forspil hos noen jenter en gang, og fikk panikk fordi jeg tenkte på allt jeg måtte spise av godteri. Skitt heller ,tenkte jeg , jeg tar med meg grønnsakene mine og dippen min, så ser vi hvordan det går. Kutta opp gulerøtter,agurk, paprika,blomkål, og tok også med minimais fra eldorado,og blanda holidaymix fra maarud(er ikke sponsa), og tok det med i en boks. Nå ler dem sikkert av meg, men skitt au. Men, nei, de lo ikke av meg , de satt og knaska, og koste seg sammen med meg,og chillinøtter og potetgull fikk ligge i fred. Det samme har jeg opplevd flere ganger. Det spiller ikke altid noen rolle hva en spiser, men at en spiser noe.
Til middag på lørdagskvelden pleier jeg å lage noe fra gr`s kokebok, eller kjøpe lasagne fra i feel good(den er kjempegod) .Så tar jeg litt rødvin, eller en pepsi max, (og kjøper litt godteri som bare er mitt) de andre får beskjed om å holde sitt godteri unna meg, ellers hiver jeg det i søpla!
Kanskje noe for deg? Prøv en gang , og se hvordan det er.
Lykke til ANNE
67,0 kg

Ingenting gratis....

Nei, til tross for iherdig innsats både på treningsfronten og med hensyn til kostholdet, så rikker ikke vektnåla seg en millimeter.
Så jeg går inn i helgen med samme vekt som forrige uke, og har ikke noe å gå på med hensyn til utskeielser.
Kanskje like greit, så MÅ jeg skjerpe meg!
Ser liksom at våren er i anmarsj,og at sommeren lurer rundt hjørnet den også.
Når jeg i tillegg mister en inspirasjonskilde i disse sidene om bare et par korte uker, så står det klart for meg at det er NÅ jeg må sette inn kruttet og være flink.Ekstra flink!!!
Så nå tar jeg sats, tar et skikkelig magadrag av frisk luft, og setter alle kluter til.PÅ mandag skal jeg ikke veie ett gram mer enn i dag!!!!!Da kan jeg kanskje ha et lite håp om reduksjon neste uke.
Er veldig gira på å bli ferdig med de siste kiloene fortest mulig,slik at jeg kan gå over på stabilisering.Der er jeg nemlig god!!!

Ellers er det mye utenom slankinga som engasjerer og krever min oppmerksomhet om dagen.
Var på generalforsamlig i borettslaget i går, og var gjennom 4 avstemminger som i større eller mindre grad bestemmer økonomien fremover.
Ble derfor glad når mannen min noe uventet mottok et større beløp i arv her i går.Eller dvs ,fikk vite at han skulle få, det tar vel syv lange før vi faktisk ser pengene på konto.
Vi har vel som mange andre nyetablerte par, en del gjeld- også forbrukslån,så jeg regner ikke med at jeg kan gå amok i klesbutikkene(som om det var noen fare med min butikkvegring).Pengene skal forvaltes på en ordentilg måte, som forbedrer økonomien vår på sikt.
Men litt må vi kose oss, det er klart.
Er bare ikke typen som koser meg ved å sløse med penger.
Liker heller å ha det litt romsligere i hverdagen.
Vite at man alltid har penger til alle utgifter,også uforutsette.
Liker å leve livet,men å sippe til det er heller ikke å forakte.
Man må på en måte leve litt etter lommeboka også ,det er det jeg mener.
Har man råd til å "sløse",så er jo det deilig også, men denne summen snur ikke opp ned på livet vårt.Det er det ikke nok til, men det gjør at hverdagen kan bli litt romsligere dersom vi disponerer "riktig".
Heldigvis er jeg og mannen min enige om disse tingene.
Har nemlig også vært i forhold der partneren min var helt uøkonomisk, brukte pengene før han fikk dem,og bare på matrielle ting til seg selv.
Har vel lært litt av det, at hverdagen ikke blir så hyggelig med inkassovarsler hengende over deg til enhver tid.
Uansett hvor kjedelig vi synes det er ,så skal alle regninger betales.OPg når de er betalt puster jeg lettet ut, og nyyyyter livet!!!!
Ingenting er som en tom regningshylle!!!Thi-hi.
Sikkert ikke veldig interessant for andre dette innspillet her, men økonomi står så absolutt på plakaten om dagen, og det er umulig for meg ikke å la engasjementet komme til utrykk på en eller annen måte.
Takk til de som har lidd seg gjennom!!!!
Nå kan jeg puste litt ut i alle fall.
Alltid greit å skrive av seg litt!!!!!

Nå må alle ha en super helg.
Jeg gleder meg i alle fall stort!!
Så får vi måle tempen på humøret på mandag...
Men det er jo lenge til!!!Eller???

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias April😉22. april 2002
Typisk deg Ann-Merete i stedet for å sette deg å deppe over at sidene kanskje skulle stenges, mobiliserer du til kraftinnsats.

Men det hadde du god grunn til, for jammen ser det ikke ut til at vi fortsatt skal ha noen til å passe på oss i oppløpet, så da prates vi videre.

Ellers skjønner jeg at økonomien engasjerer for tiden, så jeg håper dere finner en fornuftig løsning og brukbar disposisjon av midlene framover.
Det er jo bare til å stønne over når man ser priser på klær og sko og tilbehør. Det motiverer i hvertfall til å slite litt ekstra på det gamle. Og barna blir definitivt ikke billigere i drift etterhvert de heller.

Jeg oppdaterer dagboka i morgen, måtte bare innom å se etter om det var noen kontrabeskjeder på stenging av siden eller ei.

Ha en flott uke!!! April
c.AuthorAlias jennika19. april 2002
med den instillingen du har for helgen så går det sikkert greit.
Jeg håller tummarna.
Jeg skal på seminar med jobben i helgen, så det blir nok en god del hotell mat og kos.
Får se hvordan det går på mandag.
På tal om ekonomi så håller jo vi og spar til bryllupet.
Våre foreldrer bidrar litt men det meste tar vi sjælv.
Så alle våre ekstra penger går til bryllupet. Jeg som egentlig trenger en hel ny garderob, så blir det ikke så mye handling.
Det er jo viktigere med barna. Dom vekser jo så fort. Jeg har gutt først og jente sen. Det er ikke allt jeg vil hun skal ærve av sin bror. Så i dag når mitt første gavekort på 100kr på HM kom i posten jublet jeg. Insatsen er i alle fall ikke tapt. Så får vi se hva det blir mer.
Lykke til med helgen.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.