Den som roper for svar, og litt pepper!!!!!
Hei igjen.
Ble helt overveldet da jeg så hvor mange som hadde vært innom siden sist!!!
Fra 1 til 14 kommentarer, det var jo voldsomt.
Men så er mye kommentarer på et innlegg jeg har hatt i en annens dagbok, men greit nok det.
Jeg blir selvsagt veldig glad for alle støtteerklæringer.
Jeg er inneforstått med at ikke alle liker en så frimodig sjel som meg selv, men det er også greit.
Jeg har nok venner som det er.
Grunnen til at jeg er her inne, er ikke søken etter en fanklubb, men litt drahjelp,innspill, yttringer ,tips, og andres synspunkter på ting.
Velger jeg å ta opp kontroversielle tema, så forventer jeg også motbør.Det er alltid noen som er enig, og det er ofte enklest å være enig.Å jatte er alltid enklere, enn å stå for det man faktisk mener.
Da må man i så fall tåle pepper.
Og det gjør jeg.
Men sårer jeg med min direkte tone, så er jeg den første til å beklage det.
Det er aldri min intensjon.
Nå er ikke jeg ute etter noen fanklubb.
Det har dere sikkert skjønt.
Men det er lenge siden jeg var et jattetema.
Jeg har valgt å gå min egen vei , det er lenge siden nå.
Jeg er oppvokst i en type familie, hvor det å diskutere ble ansett som krangling.
Hevet man stemmen,var det mangel på respekt.
Jeg kan ikke være mer uenig.
Verden går ikke fremover dersom det kun skal være ett syn på enhver sak.
Jeg har selv en stor og mangfoldig vennekrets,ergo har vi mange disputer og heftige diskusjoner.
Vi er fra alle sosiale lag,mange aldre,og ulike kulturer- både fra inn og utland.
Jeg har vært gift med en mann fra Afrika, jeg har to tokulturelle barn,- jeg vil nok tørre påstå at jeg er vant til meningsutvekslinger- og jeg setter pris på det.Og vi er alle like gode venner etterpå likevel.
Jeg er også vant til at vi utrykker oss forskjellig,og at vi mennesker kan ha lett for både å snakke forbi hverandre og misforstå.
Det er ikke fullt så morsomt, men en del av det å være menneske.
Jeg synes det er helt ok å si ifra dersom jeg tråkker på tærne til noen.
Jeg er også en type som har lett for både å si unnskyld og å tilgi.
Det er nok en av mine sterkere sider igjen, og veldig nødvendig siden jeg er den jeg er- en kvinne med meningers mot.
Men det betyr at dere også er velkomne med alle meninger her hos meg.
Jeg kan være så uenig at jeg blir nesten rød noen ganger, men det betyr bare at vi er en herlig gjeng individualister her inne!!!
Og jeg hører på dere.
Alle som en.
Både små og store tanker er velkomne, det er rom for alle.
Mest glad blir jeg selvsagt for hete slanketips, da det er bakgrunnen for at vi alle befinner oss her inne.
Og appropos- som dere ser har jeg ikke gått ned ett gram siden forrige uke, Gi diett til tross, men jeg har heller ikke gått opp- selv etter en sosial og ikke GI vennlig helg!!!!!!!
Det er jo positivt da!!!!
Jeg tar det til mitt hjerte, og begynner på ny giv denne uka.
Nå er ikke jeg akkuratt overvektig , så disse siste pyntekiloene er bare en liten irritasjon i livet mitt, ikke noe reelt problem.
Så fokus står med andre ord ikke i noe proporsjonalt forhold til problemet.Thi-hi.
Det er kun på maten og her inne jeg fokuserer assa, bortsett fra mannen min er min lille slankekur nå en hemmelighet.
Får så mye komplimenter for min nye figur, at det ville være flaut å innrømme at jeg fremdeles er på slanker''n.
Og jeg ER klar over at jeg har et luksusproblem.
Så ignorer tidvis sutring fra min side, men vær hjertelig velkomne med hete tips på videre nedgang.
Eller andre ting dere har på hjertet.
Jeg higer etter å være en åpen kvinne.
Likevel møter jeg egne fordommer titt som ofte.
Det er derfor det er så herlig å møte andre mennesker, med helt annet ståsted, helt andre meninger.
Utfallet kan selvsagt bli at jeg mener det jeg mente i utgangspunktet, men jeg merker også at jeg kan velge å justere synet mitt en smule, i noen få tilfeller endre det helt, men uansett alltid føle at jeg har lært noe helt nytt.
Visste dere at det latinske ordet for å kummunisere betyr å leve?
Noe å tenke på det.
Det var en kollega som fortalte det til meg, etter å selv ha vært litt ute i storm etter en liten familiediskusjon i helga.
Vi synes begge det er herlig når det stormer litt, det betyr at vi lever, at vi mener noe, at vi tørr å stå for den vi er .
Så er det til slutt bare å beklage hvis noen finner det støtende.
Ha en herlig slankende uke alle sammen.
Skal ut på forretningsreise igjen, så vi snakkes ikke før ved ukeslutt.
So long!
Stillstand, og hvor er alle sammen egentlig?
Hei.
Føler jeg snakker med meg sjøl for tiden.
Skriver kommentarer til krampa tar meg i andres dagbøker, men får ingen drahjelp sjøl føler jeg.Men takk til den som tross alt svarer tilbake!!!!Det blir sat pris på.
Selv om dette er våre personlige dagbøker, så er vel de fleste her inne også for å få litt tilbakemeldinger og drahjelp.
ellers kunne vi jo like greit skrevet dagbok på kammerset hjemme.
Spesilet i oppoverbakker som jeg opplever nå, er det trist at kommentarene uteblir.
Føler at jeg syter fælt nå, men jeg er flink - spiser etter boka,trener 3 ganger uka i 1 1/2 time hver gang , men det er ingen uttelling å hente....
Mystisk nesten.....
Men hva er egentlig alternativet?
Det kommer i hvert fall ikke til å gjøre underverker.
Så jeg biter meg fast,og går på med krum hals!!!
Kan ikke skjønne hva det er i organismen som gjør at 4 sommerkilo, kan sitte så langt inne.....
Ikke at jeg er fiksert på kroppen min og hva den skal veie til enhver tid, men det er greit at en sunn livsstil speiler seg i hvordan man ser ut også.
Hadde ikke sagt nei til flat mage, tonede muskler, og sunn vakker hud!! Ja,takk alt sammen helst!!!!!
Noe orginalt ønske er det vel heller ikke...
Men dere, eller du som evt leser dette- har noen fusket i alle disse tilbudene som nå raser inn i ,i alle fall min, postkasse- og lover at det finnes piller som smelter bort fett, øker forbrenningen, og Gud vet hva?
Cla har jo vært en stund, likeså epleedikk, men hva med Pentason? Noen som har erfaringer på noe av dette?
Jeg tenker jo at dette er for godt til å være sant, og da er min erfarning at det også er det.
Men det er jo leit hvis min sunne skepsis (ifølge megselv) kommer i veien for et produkt som kan ha noe for seg.
Ikke at jeg dermed vil slutte med den sunne linje, men når selv den kommer til kort- hvor går da veien videre?
Synspunkter anyone?
Kunne vært greit med litt synsing.
Vel, mulig dere kommer tilbake alle medhjelpere sånn med tid og stunder.
Savner dere!
Men enn så lenge famler jeg litt i mørke.
Kanskje alt ser lysere ut om litt.
Livet ellers er i alle fall ikke så verst!
Har nå to skolejenter etter at minstemann hadde sin debut forrige uke!!!
Tempoet hjemme nå som aktiviteter begynner igjen etter skoletid,kunne kanskje vært litt roligere- men alt i alt er livet ganske herlig.
Det har alltid vært min innstilling, og da blir det bare sånn.
Skulle ønske slankinga var like enkel!!!!!
Ha en fin slankeuke alle sammen!!!!
Tomlen opp for dere alle!!!!
Sommeren=en lang statisk mageøvelse.
Ja, så er sommeren på hell for min del.
Tilbake på jobb, og tilbake til kaos.
Men det har vært en skjønn sommer!!!!!
Har kost meg ,og selv om det har vært med måte,så har kiloene sneket seg på gitt.
Men det har det vært verd!!!
Men som overskriften viser, så skal det en meget slank kropp til for ikke å la sommeren bli en lang statisk mageøvelse.
Thi-hi!
Ettersom kiloene har kommet på igjen, så er det tungt arbeid å sprade rundt i bikini.
Ikke rart jeg danker ut gutta når det gjelder statisk magetrening på treninga!!!!!!Ha,ha.
Men jeg kommer inn i 38 kolleksjonen min fra før sommeren, så jeg tror alle treningstimene jeg har lagt ned i juli har hatt litt virkning tross alt.Hvis jeg skal være litt snill med megselv så tror jeg nok all treninga kan ha en liten kilo på samvittigheten.Ikke at jeg ser synlige ,svulmende muskler, men jeg føler meg fin og fast og synes av feriebildene at jeg ser slankere ut iår enn på samme vekt i fjor sommer.
Men nå er hverdagen tilbake,så jeg regner med en sakte nedgang fram til neste baug- jula.
Kos å se at flere av de "gamle" her inne er tilbake, og for å være litt slem, er jeg glad for at det er flere med meg med noen sommerkilo på samvittigheten.
Det er litt trøst i felles skjebne vet dere.
Det er rart ,men jeg gleder meg til normalkost og å se kiloene
,om ikke akkuratt renne av, så i alle fall forsvinne noen av dem- sånn litt etter litt.
Er mer forsiktig med vektmål denne gang, fordi jeg trener såpass mye, men ned til 66 kilo hvor jeg var før sommeren er ikke å fornekte.
Skal oppdatere vekt engang i uka,så får vi se.
Lykke til alle medslankere !
Ha en knall uke!!!!
Livet er her og nå!
I går var jeg på badestranda for første gang,i nyinnkjøpt bikini!
Fikk masse av de rette blikkene, så nå har entusiasmen for videre slanking sunket enda et par hakk.
Det begynte å gå nedoverbakke med entusiasmen når god været kom her på Østlandet.Og sommer''n bare fortsetter,så nå er målet å holde stabil vekt rundt 66-67 kilo.
Målet var 65 for utgangen av juni, men opprinnelig mål var str 38 og midjemål på 72 cm,rumpemål på 97.
Det har jeg oppnådd,så jeg tor jeg skal holde kjeft og være fornøyd!
Mulig is ikke hjelper på slankinga, men det hjelper så visst på humøret.
Nå skal sommeren nytes i fulle drag!!!!
Jeg skal ikke ta helt av selvsagt, vi snakker stabilisering her, men en is i ny og ne skal jeg unne meg!
Treninga fortsetter jeg med som vanlig,og til alle som evt lurer på GI opplegget- det anbefales!
Lett å holde vekten, masse mat til hvert måltid!
Ha en herlig sommer alle sammen!!!!!
Takk for støtte underveis!!
Ser av antall kommentarer og antall aktive brukere når jeg en sjelden gang er innom, at det er fler med meg.
Nyt sommer''n jenter! Vær stolt av hvert lille gram dere har gått ned.
Det er jeg!
Ingen drømmekropp akkurat, men jeg prøver å innse at to barn og noen år på baken gjør sitt det også.
Men i går på stranda,misunte jeg ingen av de anemisk,puppe-rompe og hofteløse medsøstrene mine i slutten av tenårene gitt!
Det føltes herlig å veie 15 kilo mindre, men ha pupper,rumpe og hofter i beste velgående!!!!!
Mannen min påstår min nye kleskolleksjon i str 38 til tross, at jeg ser best ut uten klær!!!!!
Velger å ta det som et kompliment!
Igjen- ha en super sommer!
Og snakkes vi ikke igjen- ha et fantastisk liv også.
Husk at livet er her og nå!!!
Og at livet er mye,mye mer enn kropp og slanking!!!!!!!!
Ta for dere jenter- nyt livet,dere selv om sommeren!!!!!!!!
Heia oss alle sammen!!!!
Livet litt opp ned.
Hei igjen,og lenge siden sist.
Har bitt meg merke i at det ikke er like mange oppdateringer som ellers her inne, så jeg føler meg i godt selskap.
Det har blitt mye sosialt i det siste, og følgelig en del utskeielser.
Vekta er med andre ord ikke oppdatert.
Har bestemt meg for ikke å oppdatere vekt før jeg er i mål.
På den måten håper jeg å sette litt fortgang på ting.
Det har egentlig gått veldig bra,men en halvkilo eller to opp er det kanskje blitt.Har så mye annet å tenke på om dagen,at jeg ikke hopper like entusiastisk og nysgjerrig opp på vekta fullt så ofte lengre.
Tenker litt på ny jobb om dagen,og det krever mye energi og tankevirksomhet.
Har i første omgang søkt om en liten hyggelig ekstrajobb som ballettpedagog.
Kunne vært hyggelig å komme tilbake i miljøet igjen og jobbe med det jeg tross alter utdannet som.
Dagjobben min får jeg gi en sjanse til.
Har bitt meg merke i at gresset sjelden er så mye grønnere på den andre sida, så så lenge jeg jobber med sjelløse ting er vel ikke denne jobben verre enn mange andre.
Men å få en positiv tilleggsjobb tror jeg ville gjort mye både for humør og selvtillit.
Skal til intervju til uka,så får vi se.
Et skikkelig lyspunkt nå,er den forestående helgen.
I morgen firer jeg og mannen min bryllupsdag.
Da skal vi feire med hotellopphold på Continental i Oslo,og har bestilt bord på restaurant om kvelden.
Vi gleder oss som barn!!!
Bare oss to,og ingen forstyrrelser.
Kanskje ingen kjempehit med tanke på slankinga, men jeg er god på livets prioriteringer.Slankinga kommer sånn sett et godt stykke ned på lista, og sånn skal det vel egentlig være.
Det vil vel aldri bli slik at når vi en dag ser tilbake på livet vårt,så er det den ekstra kakebiten vi vil angre....
Livet er her og nå,og denne helgen skal bli et godt minne å se tilbake på!!!
Ha en super helg alle sammen.
Stå på!Så snakkes vi siden.
Herlig oppladning!!!
Hei igjen.
Ja, nå er jeg super fornøyd selvsagt!
Hardt arbeid lønner seg!Herlig å få det bekreftet i form av en halv kilo ned!!!!
Og det kommer nok godt med nå som jeg skal i 2 bursdager i kveld,det er 17.mai imorgen + at det er langhelg!!!!!
Målet på stabil vekt 66,5 over helgen står seg derfor.
Mål for måneden er fremdeles 66 kilo, så skal jeg håve inn den siste kiloen neste måned i forkant av ferien!!!!
Selv med en sunn skepsis til GI kostholdet, må jeg vel bare innrømme at opplegget fungerer etter planen.
Svever litt på en rosa sky fremdeles etter at hele kleskolleksjonen min passet i str 38,og nyter det å kunne sprade rundt i nye klær!!!Det er en stund siden sist for å si det sånn.
Men jeg bærer fremdeles nag til klesforretningene for den behandling jeg fikk i str 44/46,så jeg kommer ikke løpende nå som jeg har oppnådd str 38.Så det blir nok bestilling fra kataloger en stund ennå.
Kjøpte mye fint og tidsriktig fra BC-company nå senest, men synes også H&M Rowells har mye fint.
Til klesforretningene kan lære seg god folkeskikk,har de ikke meg som kunde....
Ellers nyter jeg den herlige årstiden og det deilige været!!!
Håper bare det holder til imorgen!!!
Livet synes så mye enklere på denne tiden av året,selv det praktiske går mer unna nå synes jeg.Men det er jo forskjell på 3 plagg og ut, motfor det x-antall klesplagg som skal på vinterstid før man er klar for utendørsverden.
Herlig både for liten og stor det!
Ha en super langhelg alle sammen.
Jeg skal nippe i lange drag!
Langhelg,ny kleskolleksjon og vektoppdatering
Hei igjen!
prøvde å laste ned et bilde,men dengang ei-filen var for stor.
Ett bilde,og filen for stor???Må være noe feil eller???
Men da sparer jeg dere for det!Thi-hi!
Ellers har helga gått over all forventing!
Målet for uka er nådd,og jeg er kjempekry!!!
GI dietten står seg,og den fungerer helt ok.Litt vanskelig til tider, men jeg føler at jeg er helt anderledes på dager hvor jeg er flink med dietten,og mye verre på dager hvor jeg ikke er fult så flink.Mulig det er noe i det der med boldsukkerstigningen osv.Føler i alle fall at jeg begynner å få litt taket på det-sånn etterhvert.
Den største nyheten er kanskje at min bestilte kleskolleksjon til den nette lille sum av 3000 kroner,passet!!!
Alt i str 38!!Både topper,kjoler,skjørt og best av alt-buksene!!!
Jeg må jo få lov å være litt stolt da??????
Fikk pakka i dag,og låste meg inn på badet i fall det verste skulle skje, nemlig at ingenting passet.
Men det gjorde det, rubbel og rake som sagt!!!!
Det satt til og med ganske så fint!
Så nå er jeg glad!!
Også så fin jeg blir til sommern i alt det nye tøyet!!!
Gleder meg, og bikinien er som noen av dere vet allerede i boks.
Godt å få en opptur etter den affæren skal jeg love dere!
Ellers har langhelgen vært fantastisk.
Masse tid med mannen min,så idag svever jeg på en rosa liten sky igjen....Herlig å være forelsket i mannen sin da!!!!
Har gjort hagearbeid,og ganske på egenhånd gravd og plantet ut 6 rosebusker,fjernet en stor rot,samt plantet et bed og 2 peoner!!!!
Trent fredag,lørdag OG søndag, så her er intet latmannsliv....
Fikk jo igjen bildene jeg tok av megselv i treningstøy vet dere...
Vel,la oss si det slik at kleskolleksjon til tross- jeg ser ikke veldig veltrent ut.
Derfor fikk jeg litt blod på tann her i helga,og fyret løs-tre dager til ende.
Godt man har fotoapparater som bringer en litt ned på jorda iblandt!!!!
Så kanskje ikke helt begredelig ut, kan trøste meg med at det har vært langt verre,men jeg ser jo omtrent lobotomert ut på bilder da,så ingen stor overraskelse at jeg innehar verdensrekorden i kreative måter å unngå kameraer på ....
Litt magetrening og ekstra kilometre på tredemølla kan ingen skade gjøre,for å si det sånn.
Balanserer dette med stoltheten av å inneha str 38,-tross alt.
Håper alle har hatt en super helg,og møter uka med masse nytt mot og gode forsetter.
Det har jeg tenkt til!!!!
Vektoppdatering og stabil kurs fremover!
Joda!Det går så det suser!
Spiser SÅÅÅÅ mye om dagen føler jeg med den GI dietten,men vekta står seg okke som.Litt ok det der.
Litt for tidlig å si noe om blodsukkeret og forbedring på det omerådet, men jeg føler i alle fall at jeg litt etter litt kommer mer og mer inn i GI opplegget.
Tror det kan bli greit.
Jeg fortsetter i alle fall med opplegget,for selv om det i sartfasen nå krever mye planlegging av innkjøp og en del egenprodusert middag, har responsen på hjemmelaget mat fra familien sin side vært overraskende bra.
I dag skal jeg spise rester av pastasausen fra i går,mens resten av familien skal fråtse i pølser og pommes frites!!!!
Så vi finner løsninger på alt!Jeg spiser aldri pølser,så en ordning hvor jeg med god samvittighet kan få fråtse i andre ting,fungerer bra for alle parter.
Det beste nå om dagen er sola og det herlige været.
har fått litt farge også nå,med en måned bak meg i solarium.
I går lå jeg hele 20 minutter uten å bli brent!!!!!
Med min lyse hud,tror jeg det er rekord.
Men jeg har gått forsiktig frem med 10-15 minutter nå en måneds tid, så igår tro jeg til å prøvde 20 minutter.
Og det gikk altså bra!!!
Må jo ha litt farge i den fine ,nye bikinien min vet dere!!!!
Ellers kommer jeg ikke innom her før til mandag igjen- skal nemlig ha fri resten av uka,og hjemmepc''en vår er ødelagt om dagen.Har bestilt ny,men det tar noen dager før den er oppe og går.
Nå skal jeg nyte mini ferien min,og håpe at det nydelige været holder!
Stå på alle dere der ute!
Jeg ønsker dere alle en super fridag i morgen,en alldeles nydelig helg og håper kiloene renner av dere alle!!!!!
Ses igjen mandag!
Målet mitt er 66,5 kilo mandag morgen.Optimistisk enn så lenge!!!
Superhelg og hodespinn!
Ja, hei igjen!
Som den observante leser kanskje har lagt merke til har jeg altså klart en halvkilo ned denne helgen,derav overskriften!
Hodespinnet er av andre grunner,nemlig den at jeg har brukt mesteparten av kveldene i helga til å lese boka "Naturlig slank-med kost i balanse".
Har nå ikke annet i topplokket enn lav/høy og middels GI!!!!!
Med andre ord, boken handler kort og godt om å finne et kosthold basert ut fra hvilken GI(glykemisk indeks) matvarene har,og sette disse sammen på en slik måte at boldsukkeret holdes mest mulig stabilt.
Er nemlig veldig plaget av et ustabilt blodsukkret,som gjør meg både stresset og irritabel.
Skal derfor prøve ut metoden noen uker, og se om jeg kan merke noen forskjell.
Skal visst gå utmerket å bruke metoden også til vektreduksjon, men fokus nå er faktisk mer å finne et kosthold som kan være bra for meg på sikt.
Fant ut at jeg ligger i høyrisiko gruppa over de som kan utvikle insulinresistens,så det er bare å snu så lenge man kan!
Men fanatisk skal jeg ikke bli, selv om jeg innrømmer at siden kostholdet og sammensetningen av matvarene her er langt fra det jeg vanligvis spiser, har jeg måttet legge meg i selen for å klare å sette sammen en kostplan etter denne metoden.
Nå er det altså ut med hvitt brød(eller mellomgrove,grove brødsorter generelt),minimialt med pasta,ris og poteter,og en innføring av 5 måltider.
Mye nytt,for meg som er vant til riktignok ikke å spise mye pasta,ris eller poteter, men som er vant til å ha brødlunsj.
Mellommåltidet,som jeg vanligvis har spart til kveldsrasjonen,skal nå inntas rundt 14.00 tiden,og siste måltid skal være meget lett og inntas 2-3 timer før jeg hopper til køys for kvelden.
Så skal hvert måltid balanseres riktig i forhold til proteiner,karbohydrater og litt fett,og selv om dette er vanlig også under Grete roede kurset, er sammensetningen litt anderledes her likevel.
Med andre ord,mye å tenke på.Mye å sette sseg inn i.
Men forhåpentligvis med bra resultat på blodsukkret mitt.
Egentlig er det hele meget enkelt, men det innebærer et kosthold litt mer lik det på sydligere breddegrader.
Er så innprentet den matpakke lunsjen hos meg, at jeg nesten for noya av å dra avsted helt uten brød om morgenen.
Så dette er alt jeg har kapasitet til å behandle oppe i mitt lille hodet om dagen, men helga ble jo således suveren!!!!!!
Om jeg høres fanatisk ut nå,er det bare fordi jeg legger om til andre tankemønstre med hensyn til måltidene.
Dette retter seg nok etter noen dagers innkjøring,så dere skal slippe å høre veldig mye mer om dette i dagene fremover.
Middagene blir jo mer eller mindre som før, men pasta slik vi er vant til å spise den med mye pasta,lite saus og masse brød,blir en saga blott i alle fall for min del av familien.
Så omstillinger må til,men det har jeg klart mang en gang før, så dette går nok det også.
Kan hende dersom resultatene ikke lar vente på seg, at jeg synes det er så suverent at jeg ikke vil savne mine gamle brødvaner????
Ellers en fantastisk helg,med supert vær!!!
Er riktignok sylte forkjøla ,men pytt pytt.
Fikk trent både fradag og lørdag likevel, samt syklet med minstejenta(veldig stas !).
I dag er jeg noe redusert og litt varm i panna her jeg sitter på jobb, men som sagt- har mer enn nok med å tenke på kostplanen min,så dagen går nok unna!!!
3 dager til,så skal jeg ha langweekend!!!!
Blir herlig!!!!!
Ha en super slankeuke alle sammen.
Kommer med vektoppdatering onsdag,og har mål å veie 66,5 kilo neste mandag!!!!!!
Heia meg!!!!
Minihelg midt i uka!!!!!!!
Ja ,hei igjen og takk for alle hilsner.
Blir kjempeglad for hver ny som er innom med kommentar!!!!!
Men nå har jeg altså hatt en liten minihelg midt i uka!!!
Du vet 1.ste mai,det blir med tirsdagen 2 kosekvelder det vet du.
Har en håpløs familie sånn sett.
En mann som aldri går opp ett gram uansett matinntak,og to små frøkner som heldigvis ikke er i noen slankealder enda, men som er ditto like glad i snop og mat som mannen min.
Selv om jeg begrenser inntaket noe veldig, blir det likevel for mye på "en vanlig" ukedag!!!!
Har derfor ikke den store troen på noe vektnedgang til vektoppdateringa i morgen, men skal i alle fall begynne skadebegrensning i dag.
Målet er 67 kilo på mandag, så dersom jeg klarer en reprise på forrige ukes helg,KAN det gå.....
Skal i alle fall prøve,ingen vits å gi opp før man har prøvd.
I går tok mannen min, på oppfordring fra meg, to bilder av meg i ført treningstøy.
Så om ikke lenge nå skal jeg legge inn et bilde på disse sidene.
Tror nemlig at dersom jeg klarer å se meg utenifra,så kommer motivasjonen for de siste kiloene til å gå glattere.
Du vet, jeg synes ikke jeg var stor da jeg veide 14 kilo mer heller jeg, inntil jeg fikk se et bilde av megsjøl.
Da gikk jeg i tenkeboksen gitt, og fant ut av at noen kilo ned nok ville gjøre seg.
Derfor håper jeg litt at ett nytt bilde nå vil gjøre susen for de siste få kiloene.
Er super kritisk til eget utseendet,så ideen er i alle fall god.
Men jeg satte jo et støkk i min kjære mann da, for han har vel aldri opplevd at jeg vil bli tatt bilde av!!!
Jeg er typen som setter verdensrekord i kreative måter å unngå kamera på,så frivillig innsats foran kamera ble bønnhørlig kommentert av både mann og barn i hele går!!!!!Thi-hi!
Har i mangel av struktur på mine siste kilo,også bestilt et par bøker om emnet slanking.
Er av typen som kan bli kjempemotivert av gode tips og nye innfallsvinkler til å ta fatt på de siste kiloene.
Føler selv at jeg er flik på mange måter,men at jeg under all sannsynlighet ville vært i mål forlengst hvis jeg bare var meg,og ikke en del av en meget fettfri,men veldig matglad familie!!!!!!!
Elsker mann og barn, og vil selvsagt ikke bytte dem mot noen skarve kilo,men jeg merker at jeg blir veldig preget av å ha en famile som ikke har noen grenser for inntak av hverken godis eller mat.
Jeg gjør mitt til at barna ikke skal legge merke til at jeg ikke spiser det samme som dem,og den biten går veldig bra. De skal ikke vokse opp med en mor de husker var konstant på slanker''n, spesilet ikke med tanke på at vi som foreldre bærer et visst ansvar som rollemodeller også.
Men det er ekstra tøfft å slanke seg i en slik familie,det er ikke til å stikke under en stol.
Du blir litt lei til tider,det å alltid styre unna fristelser du ikke selv har vært med å handle.
Hver kveld hos oss, sitter mannen min med sjokolade og chips.
Hadde det bare vært helgene,så hadde vi jo redusert fristelsen til et minimum.
Sier bare at det hadde vært enklere å være flink og standhaftig med et minimum av fristelser.
Jeg kan med andre ord ikke tømme skapet mitt for fristelser som ligger og roper ,som jeg ser mange her inne er flinke til å gjøre.
Så derfor- inspirasjon utenfra blir et must.
Gleder meg til bøkene kommer, selv om det ikke akkurat fjerner posene meg godteri,kjeks og chips fra skapene hejmme!!!
Fant ut at jeg går på andre året med denne slankinga mi, så det skal bli greit å komme i mål-forhåpentligvis snart!!!!
Ha en super slankedag alle sammen!
Helgesuksess og bikinimarerittet!!!
Hei igjen!
Ja,nå skal jeg stolt erkjenne at jeg har klart helgeforsettet mitt !!! Null opp etter helgen!!!!
Planla utskeielsene mine ,og holdt meg innenfor!
Og i morges på vekta,kunne jeg stolt som en hane konstantere for første gang på mange uker at førhelg vekta matchet etterhelgvekta!!!!
Dette frister helt klart til gjentagelse!
Nå kan jeg endelig begynne uka uten noe ekstra bagasje fra helgen,og har dermed et reelt håp om vektnedgang denne uka!
Satser på 67 kilo satbil vekt ved utgangen av uka.Dvs neste mandag-etter helgen!!!
Så en halv kilo ned i uka deretter.Dette skal jeg klare!!!!!!
Eller skal jeg fortelle om min bikiniaffære lørdag.
Hadde sett meg ut en butikk i nærheten av der jeg bor med godt utvalg.Etter en time og hele kolleksjonen av og på,måtte jeg bare konstantere at enten var rumpa for brei,ellers var puppene for store.
Jeg minner på strategiske mål som for tiden er 87 rundt puppene,og to stk helt faste pupper i str c-cup.
Midjemål er 73 cm og hoftemål 87.Rundt rumpa er jeg 97 cm bred.
Vel,videre til neste butikk,en ny undertøysforreting.
Ingenting!!!!
Så ble vi anbefalt å dra inn til Oslo.
Med mannen min på slep,satte jeg av ham på en cafe og ba ham sitte der en times tid og vente.
Etter halvannen time,ble jeg veldig overrasket over å se ham inne i badetøy butikken!!!Så så jeg på klokka og måtte le litt.
Men jeg var langt fra ferdig.Jeg hadde to ekspeditriser som løp og henholdsvis ryddet tilbake plagg som ikke passet eller hentet nye.Like blide begge to hele tiden.Tror de opplever litt av hvert i hverdagen sin i den type jobb gitt.
Etter å ha funnet enten en topp som satt superfint og pushet opp puppene akkurat slik de skulle,kan du banne på at underdelen stramma enten over hoftene eller også gled langt opp i rumpesprekken bak!!!Det hele akkopagnert av flere 100 watts spotter og et prøverom på str med et bøttekott hvor du blir klemt opp i speilet og formelig kan telle hudormer ,for ikke å snakke om evt hår du hadde oversett rundt bikinilinjen!!!
Til slutt nærmest besvimte jeg av utmattelse,for våren til tross- på kjøpesentre finnes det ikke årstider, her fyres det til den store gullmedaljen året rundt.
I ren desperasjon, byttet jeg om på to str bikinier!!!!
Den var veldig fin,men underdelen passet kun i str 44(se mål ovenfor) og toppen var fin i 75 c. Med andre ord, ikke helt harmoni mellom topp og underdel!!!
Dette var gjennomgangtema i alle modellene,og klagesangen fra de andre prøverommene vitnet om at dette ikke var mitt problem alene.
Klart det fantes noen modeller hvor du kunne mikse overdel og underdel, men hvis du ikke enten er 16 og veldig glad i rosa, eller en bestemor på 70 som synes det er greit med underdeler som slutter under arma, så var ikke det noe alternativ for meg.
Derfor- stjal jeg underdelen i str 44 og hentet overdelen i 40,og hang tilbake en hendholdsvis liten underdel til en stor overdel.Kan jo hende det kikker innom en Pamela?????
Dette i ren desperasjon selvsagt ,og som tips fra en annen dame over gangen i prøverommet som hadde tenkt å gjøre det samme.Til sammen hadde vi vært der i seks timer, og prøvd alle kolleksjonene.Den nette sum for moroa var 1200 kroner, og da er det kanskje lov å jukse litt???????
Men konklusjon for dagen må jo være,at hvordan i hellsikke får en virkelig stor dame tak i bikini???????????????
Og hvorfor er ikke bikinier laget til damefasonger??????
Du må jo ha et hofteparti som en mann for at bikinien sklal passe over rumpa!!!!!!
Så dere som ennå ikke har vært i ilden, gled dere ikke for tidlig.
14 kilo lettere er jeg blitt siden ifjor,men jeg må altså jukse for å få en bikini som sitter som den skal.Og str 44 i underdel når jeg bruker bukse i str 38?????
Ble riktignok advart at jeg måtte opp en str fra normal str i bikini,det var gjennomgangstema alle steder,og det stemte med hensyn til topp,men 3 hele str opp for å få en underdel til en helt vanlig damerumpefasong???????
Verden er sinnsyk og helt urealistisk!!!!!!
Finn en god dag og kjøre bikiniløpet på.Vær innstilt på å måtte jukse.Vær klar over at det kan bli dyrt.Vær innstilt på at du kan måtte ende opp med å bruke mange timer.
Min bikini ble en snerten liten sak i sandbrun farge med ekte ,hvite sneglehus som pynt!!!Godkjent av hele familien!!!
Og om ikke annet, så er jeg i alle fall kjempeinnstilt nå på å gå ned de siste kiloene,for denne bikinien tillater ikke selv en halv kilo opp!!!!!!
Ha en herlig slankeuke alle som en!!!
Vektoppdatering, og i realiteten 0,5 kilo ned!
Hei igjen, og takk for overveldende respons på forrige innlegg!!
Er nå på rett spor, og veldig fornøyd med oppdateringen i dag.
Som sagt på onsdag så oppdaterte jeg vekt til noe under realitetene,og i dag veide jeg litt over 67 kilo.Siden jeg kun oppdaterer halvkilo,så går det litt i begge retninger fra gang til gang.
Men jeg vil ikke gi meg for mye å slite med i helga, så jeg oppdaterer på 67,5 men har da altså gått ned en halvkilo reelt sett.
Er så lykkelig for det.Magen kom plutselig på plass igjen, så nå er jeg klar for bikini"mareritt" imorgen!!!!
Har allerede planlagt meny for morgendagen,og utskeielser!
Så får vi se om prøven bestås!!!
Har stor tro på at det går bra.Har en helt annen innstillingen til helga denne uka ,enn de forut for .
Veit at hvis jeg bare står løpet ut nå, så kan 65 kilo være realitet før sommer''n!!!!
Ellers er jeg kjempeglad for all støtte og gode tips siden sist.
Har nesten fått skrivekrampe av å gi tilbakemeldinger til dere alle, men det har vært kjempegøy!!!!
Jeg går jo på stabiliseringskurs hos Grete Roede ennå,så jeg blir jo fulgt opp uansett.Men fordi oppdatering der kun er månedlig, er det veldig inspirerende å komme inn hit så ofte jeg føler behov.
Nå har jeg bestemt meg for å komme med smil og god oppdatering på mandag, selv om jeg ikke oppdaterer vekt før onsdag.
Har en god følelse inni meg nå, og vet at denne helga skal snu den onde sirkelen!!!!
Har klokkertro på megselv,og gleder meg til mandag!!!!
Thi-hi!!!
Men først altså-helg!
Og god slankende helg til dere alle!!!!
Har lagret alle gode tips fra dere i toppetasjen,og skal bruke de aktivt for å komme i mål!
Tusen takk til dere alle!!!!
Vektoppdatering og ny timeplan!
Ja, nå er det ingen vei utenom!!!
Her skal opplegget mitt gås kritisk etter i sømmene!!!!
Var faktisk litt snill med vektoppdatering også, for vektnåla sveivet litt mellom 67,5 og 68 kilo.
Ble litt for deprimerende å skrive 68, men nå har jeg god samvittighet for i alle fall ikke å ha løyet om resultatet...
Men altså, ny timeplan!
Må tilbake til kaloritelling, og litt mer veiing av maten.
Kjedelig? You bet!
Men det er enda kjedeligere å oppdatere det ene elendige resultatet etter det andre her inne også.
Nå er dessuten sommeren snart i anmarsj.Det er ikke lengre i en eller annen difus fremtid at jeg skal veie 65 kilo.
Jeg er snart utgått på dato,jenter!!!!!
Skal holde hardt å greie 65 kilo inne juni nå, men klarer jeg 66 kilo satabil vekt-skal jeg juble!!!!!!
For å gjøre jobben fremover enklere for megselv, har jeg nå bestilt klær for ca 3000 kroner i str 38!!!!!
Så det er ingen vei utenom!!!!!
Jeg har ingen tid å kaste bort!!!!!
Så sum sumarum- det elendige resultatet til tross,så er jeg nå på krigsstien igjen!NÅ skal kiloene vekk!!!
Er klar over at jeg trener mye og mulig at noe er muskler ,men jeg målte meg i morges og magemålet var gått opp, så her er det ingen unnskyldninger å spore.
Får lære litt av April på disse sidene, som faktisk gidder å leke med barna sine på en fysisk måte,denne gang via strikkhopping.
Jeg er fryktelig makelig anlagt,all treninga til tross, og har en sofa som sine to år i bruk,godt kan gå for å være en 10 år gammel sofa- slitasjen tatt i betraktning!!!!!!!!!!!
Så ikke bare skal jeg nå ned i vekt, det ser ut til at mammapotensialet er i ferd med å øke betraktelig.
Hvis jeg skal være veldig slem med meg selv nå, så går jeg og prøver bikini på lørdag!!!!!
Har satt av 1000 kroner til formålet, og det var vel det jeg betalte for min forrige ,nå 5 år gamle sak.
Her duger ikke H & M og co,med sine 75 b idealer.
Skal jeg først lide meg ned på ei strand,skal jeg i alle fall se godt ut.
Så heia meg- idag skal vi sette standar for tida fremover!
Neste gang jeg er innom,skal det bli med pila pekende i riktig rettning,nemlig nedover.
See you then!!!!
Lykke til dere andre også!!!!
Ikke denne helgen heller....
Neida, jenter.
Dette er ikke noe å juble over!
Helgen ble den sedvanlige matorgien helgen til ende.
I går skulle vi en kort tur innom ei venninne for å se på babyen hennes.
Det ble mange timer foran en eplekake, og til slutt var jeg så sulten at jeg måtte ha!!!2 store biter med is!!!
Så ble det så sent,at da vi endelig befant oss i bilen på vei hjem, begynte ungene å sutre etter mat!
Mannen min foreslo Burger King ,så middagen ikke ble fullt så sen som om vi måtte hjem og lage den selv.
Så en dobbel whopper senere, skjønte jeg at helgen var tapt!
Men det var en herlig helg!!!!
Syndig ja, men veldig deilig!!!!!
Også logger jeg inn her, og får vite at vi faktisk får fortsette å slanke oss på disse sidene!!!!
Da ble jeg glad da!
Følte at min mislykkede helg sånn matmessig, ble litt lettere å svelge da.
Men god tid føler jeg ikke at jeg har, men jeg sliter med å takle helgene.
MÅ finne en løsning på problemet.
Dersom jeg ikke akkurat legger alle mulige venninnebesøk til søndagene,kan det være et lite håp...
Man trenger ikke legge inn fristelser i programmet liksom.
Og du vet, når man ikke har sett hverandre på en stund, disker jo disse venninne opp med alskens snadder....
Men herregud, hør på meg da....Skulle jeg slutte å treffe venninner for å kunne gå ned 2 kilo i vekt???????
Noen ganger blir jeg oppgitt over megsjøl.
Men det er tøft å ikke mestre helgene.
Tror jeg var oppe i nesten en kilo opp i morges,og da er vi like langt.Må dermed bruke hele denne uka på å komme ajour igjen....
Og det til tross for at jeg var superflink å trente både fredag kveld og lørdag...
Men venner vil jeg jo ha, og om det må koste et par eplekakestykker, så får det heller være.
Det labre resultatet til tross, så flater faktisk magen ut likevel.
Holdt nesten på å tørre og prøve bikinier på lørdag, men fant ut at om kroppen var så nogenlunde, så var ikke bikinilinjen det!!!Thi-hi!
Jeg merker jeg er lei av megsjøl nå.Er vant til at jeg fikser alt, så det å ikke ha viljestyrke nok til å styre unna all godisen,chipsen og maten i helgene, det er litt tungt for meg å svelge.
Men helgen er over, hverdagen er igjen over oss, og den fikser jeg!Får i alle fall bøte litt der jeg kan.
Kunne vært ok med en vektnedgang snart,men jeg er såpass realist at jeg vet at den ikke kommer gratis.
Men ingen vits å grine over spilt melk.
Spist er spist.
Nå er det fokus fremover igjen.Helgen er langt unna,og akkurat nå er det heldigvis for det!!!
Ha en super slankedag!
Er så glad for at jeg får fortsette her inne!!!!!
Ingenting gratis....
Nei, til tross for iherdig innsats både på treningsfronten og med hensyn til kostholdet, så rikker ikke vektnåla seg en millimeter.
Så jeg går inn i helgen med samme vekt som forrige uke, og har ikke noe å gå på med hensyn til utskeielser.
Kanskje like greit, så MÅ jeg skjerpe meg!
Ser liksom at våren er i anmarsj,og at sommeren lurer rundt hjørnet den også.
Når jeg i tillegg mister en inspirasjonskilde i disse sidene om bare et par korte uker, så står det klart for meg at det er NÅ jeg må sette inn kruttet og være flink.Ekstra flink!!!
Så nå tar jeg sats, tar et skikkelig magadrag av frisk luft, og setter alle kluter til.PÅ mandag skal jeg ikke veie ett gram mer enn i dag!!!!!Da kan jeg kanskje ha et lite håp om reduksjon neste uke.
Er veldig gira på å bli ferdig med de siste kiloene fortest mulig,slik at jeg kan gå over på stabilisering.Der er jeg nemlig god!!!
Ellers er det mye utenom slankinga som engasjerer og krever min oppmerksomhet om dagen.
Var på generalforsamlig i borettslaget i går, og var gjennom 4 avstemminger som i større eller mindre grad bestemmer økonomien fremover.
Ble derfor glad når mannen min noe uventet mottok et større beløp i arv her i går.Eller dvs ,fikk vite at han skulle få, det tar vel syv lange før vi faktisk ser pengene på konto.
Vi har vel som mange andre nyetablerte par, en del gjeld- også forbrukslån,så jeg regner ikke med at jeg kan gå amok i klesbutikkene(som om det var noen fare med min butikkvegring).Pengene skal forvaltes på en ordentilg måte, som forbedrer økonomien vår på sikt.
Men litt må vi kose oss, det er klart.
Er bare ikke typen som koser meg ved å sløse med penger.
Liker heller å ha det litt romsligere i hverdagen.
Vite at man alltid har penger til alle utgifter,også uforutsette.
Liker å leve livet,men å sippe til det er heller ikke å forakte.
Man må på en måte leve litt etter lommeboka også ,det er det jeg mener.
Har man råd til å "sløse",så er jo det deilig også, men denne summen snur ikke opp ned på livet vårt.Det er det ikke nok til, men det gjør at hverdagen kan bli litt romsligere dersom vi disponerer "riktig".
Heldigvis er jeg og mannen min enige om disse tingene.
Har nemlig også vært i forhold der partneren min var helt uøkonomisk, brukte pengene før han fikk dem,og bare på matrielle ting til seg selv.
Har vel lært litt av det, at hverdagen ikke blir så hyggelig med inkassovarsler hengende over deg til enhver tid.
Uansett hvor kjedelig vi synes det er ,så skal alle regninger betales.OPg når de er betalt puster jeg lettet ut, og nyyyyter livet!!!!
Ingenting er som en tom regningshylle!!!Thi-hi.
Sikkert ikke veldig interessant for andre dette innspillet her, men økonomi står så absolutt på plakaten om dagen, og det er umulig for meg ikke å la engasjementet komme til utrykk på en eller annen måte.
Takk til de som har lidd seg gjennom!!!!
Nå kan jeg puste litt ut i alle fall.
Alltid greit å skrive av seg litt!!!!!
Nå må alle ha en super helg.
Jeg gleder meg i alle fall stort!!
Så får vi måle tempen på humøret på mandag...
Men det er jo lenge til!!!Eller???
Takk for kommentaren i dagboka mi. Hyggelig at noen følger med *S* Håper du har det fint på reisen din, skal følge med deg når du kommer hjem.
Ellers ønsker jeg å holde meg langt unna diskusjonen.......håper det er greit også.
Klem fra Tarangai
Hilsen Viola.
Jeg har fulgt med i endel av de debattene som har foregått her i det siste, der du har vært ganske aktiv, og jeg har lurt litt på om jeg skulle hive meg på. Men noe har holdt meg igjen, og grunnen er faktisk at disse debattene skaper en stemning som jeg ikke helt vet om jeg liker. Jeg skrev et svar til Bonitas innlegg om dette, som du antagelig vil være uenig i, men som du kanskje vil ha interesse av å lese. Jeg leste også ditt innlegg i hennes dagbok, og jeg er ikke enig i at alle må få bruke dagboka som de ønsker. Jeg mener at ærlighet kan og BØR praktiseres på et nivå der folk kan ferdes her inne og slippe å bli tråkket på tærne. Noen ganger sårer man mer enn man vet, og det er ikke alltid at et unnskyld og en internet-klem kan lege det. Derfor mener jeg man skal servere sine meninger med en god porsjon forsiktighet og følsomhet, uten at jeg dermed mener at de ikke skal få lov til å komme fram.
Hilsen Viola.
Du skrev så pent et brev til meg og forklarte, at du hadde ikke fått med deg, at problemet jeg skrev om var angående spinkel kroppsbygning.
Jeg tar med glede mot vennskapsklemmen din og gir deg en tilbake også.
Alt er i orden.
Jeg ønsker deg alt godt.
La oss gå videre med det, som vi har, som felles mål. :-)
Din Augusta
Slankeklem fra Imy.
Helena
Tusen takk for varme ord i dagboka mi.. Dagene blir lettere nå og jr har set bra, med tanke på omstendighetene..
Ha en fantastisk uke :-)