← Alle dagbøker
diarist.Alias

anki

45 år168 cm11 innlegg 2002 0 følgere

Start88,5 kg
Sist82,9 kg
Endring−5,6 kg
BMI nå29,4
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
17. januar 200219. mars 2002
82,9 kg

går sånn passe....

joda, det går jo i hvertfall nedover... men, vil at det skal gå fortere :-) jeg må bare skjerpe meg med maten, vi har noe sjokolade greier i skapet, søren så vanskelig det er å holde seg unna de!!! kan jo bli helt gal av mindre *s*
håper det går bra med dere andre!
nå er det snart ferie på oss jenta*s* :-)

klemmer fra anki
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Inemor20. mars 2002
Heisann, stå på!
c.AuthorAlias Nunnen19. mars 2002
Hei Anki,
Ser at vi sliter på det samme utgangspunkt (samme høyde og vekt) for tiden. Det virker som om til og med luften er kaloriholdig og at jeg legger på meg eller stagnerer bare jeg tenker på mat. Nå prøver jeg noen dager med knekkebrød, litt lett middag og masse vann. Skjer det ingen endring de nærmeste dagene/uken får jeg bare innse at jeg hører til en overlevingsætt (mennesker som kan leve i mange hundre dager nesten uten mat). Gi meg et ord dersom du kommer på noe som kan hjelpe utenom operasjon. Lykke til!
83,4 kg

ser frem til en slank sommer....

åå, som jeg gleder meg til å bli slank :-) vi skal ha navnefest for datteren vår om ca 2 mnd, blir deilig å være litt tynnere da :-) tenkte at jeg kom til å veie kjempe mye i dag, hadde litt sjokolade i går, men behersket meg *s*
og så trente jeg 2 timer + at jeg var flink med maten ellers, kanksje ikke så rart allikevel da.... :-) deilig er det i allefall!
jeg og jenta*s* skal på langkjøring i morra (90min med spinning) blir bra det!
nei, nå må jeg gå å lage litt frokost...
ha en fin søndag!
klemmer fra anki
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias jeanette10. mars 2002
heizann
knall bra stå på
Klem fra Jeanette
c.AuthorAlias Jenta*S*10. mars 2002
Titt tei!
Her går det så det suser ser jeg!? GRRR...hehe...nå er jeg bare 0,5 kg bak deg vettu*S*! Kommer og tar deg! Uæææææææ!! hehe....tullejenta:0)...
Men!Du er klar for langkjøring ja?Tror jeg utsetter frisøren litt,får se,må manne meg opp litt! Men det blir bra å få trent litt ja!...er på jobb til 1630 i dag,skal hjem og slappe av! Ikke røre en finger!
2 timer i går altså? KJEMPEBRA! Vår og sommer venter på oss nå!
Heia oss!Og en slank sommer!
Klem til deg! FLINKA!!!
Helene
c.AuthorAlias Trultemor10. mars 2002
Gratulerer så masse med de -5kg!!!!!!!!!!!! Du er kjempeflink, og klart du kommer til å være ennå tynnere om 2 mnd! Ingen tvil om det. Flink er du jo til å trene også, beundrer deg for det.

Tror ikke at det gjør noe det som skjedde igår, med sjokoladen, for som du skriver du klarte jo å beherske deg. Og det er vel det som det handler om hele veien, og som vi til slutt må lære oss! Tror det er lurt med sånne små "utskeielser" innimellom, for hvis ikke blir nok fristelsen for stor når en til slutt smaker på sjokoladen. Selv er jeg pt. helt avholden når det gjelder sjokolade, men det er fordi jeg ennå ikke har nådd punktet med selvbeherskelse på det området. Men det skal jeg klare etterhvert. Tenkte at en dag i påsken skal jeg smake litt sjokolade, og da mener jeg litt! Det blir testen.

Lykke til videre med de neste -5kg.
Klemmer fra Trultemor (medl. av Anonyme Sjokomane)
c.AuthorAlias Minelli10. mars 2002
Hei, hei anki!

Så flott at vekta har holdt seg og at den stadig er på vei nedover! Nå som det begynner å bli varmere ute og litt fint vær igjen, er det lettere å se fram mot den slanke sommeren, ja! Henger du deg på treningsracet til Jenta*S* blir du jo syltynn før sommeren setter inn!

Ha en kjempefin søndag, og lykke til med langkjøringa i morgen!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias "A_P"10. mars 2002
Hei. Så flink du har vært. Minus 5 kilo. Bra!
Ser at du er flink til å trene. Det er ikke akkurat jeg da, men...

Ha en fin søndag, selv.

A_P

84,4 kg

hjemme fra usa :-)

kom hjem fra usa tirsdag kveld, og veide da 86.6, ned 2.2 kg, er fornøyd da! så nå må jeg bare stå på videre!! hadde det kjempe fint i usa, flott vær! men, det var utrolig deilig å komme hjem til min kjære samboer :-)
så i dag skal jeg og jenta*s* trene 2 timer, gleder meg faktisk *S*
ha en flott dag alle sammen!
klemmer fra anki
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias jeanette7. mars 2002
Heizann
Velkommen hjem
Klem fra Jeanette
84,5 kg

nei.....

hvorfor går jeg ikke ned da...? åååååå, blir så irritert!
var jo på 83-tallet på fredag... okei, jeg burde jo ikke sutre så, men det er så kjipt! tror jeg skal trene i dag hvis jeg rekker det, må på babysvømming også + en del rydding.... og så skal jenta*s* og jeg på 1.5t spinning på mandag, har ikke vært på det før, kommer vel til å svime av *s*
håper alle dere andre har det bra!
klemmer fra anki
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*18. februar 2002
Hey u....ja,ja...opp litt.Men dette SKAL du klare ikke sant da?
Jeg gikk opp 2,7 kilo etter helga jeg...ikke akkurat moro for å si det sånn,men vi kan jo ikke gi opp kan vi vel??
Neida! Håper å se deg på trening i kveld!:0)Så er 83 tallet rett rundt hjørnet igjen vet du!
Klem
Helene
84,5 kg

opp...?

meg og jenta*s* gikk ca 2 mil i går, og så har jeg gått opp 600gr.... hun mente det var vann i kroppen, håper det! spiste ikke mye i går etter turen... pasta salat m/2 skiver.
må bare være flink i dag også :-)
må gå, gullet mitt hyyyler *s*
fortsatt god helg alle sammen!

klemser
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli16. februar 2002
Hei anki!

Jenta*S* har nok rett, man legger jo ikke på seg så mye over natta!

Forresten, gratulerer med ny vektkategori! Overvekt høres jo langt bedre ut enn FEDME.

Klem fra Minelli
83,9 kg

har slitt i det siste....

det har vært ganske tøft i det siste, ikke alltid like lett! men, det går bedre nå :-) da jeg gikk på vekta i dag hadde jeg trodd at jeg ville veie mye mer!! heldigvis ikke!
så i dag skal jenta*s* og jeg ut å gå laaaangt! det blir deilig! nå er det bare 6 dager til jeg reiser til usa, må være flink til da med maten, så kan jeg heller skeie ut litt der og så er det på for fullt når jeg er hjemme igjen!!! *s*
jeg skal også bli flinkere til å skrive her inne! blir fortalt at det hjelper veldig *S*
ha en fin dag alle medslankere :-)

klemz fra anki
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"16. februar 2002
Gratulere med "Overvekt"!
Du har vært flink, synes jeg.

Lykke til i USA
c.AuthorAlias cat7415. februar 2002
Du har i tørre tall gått ned 3,5 kg på en måned. Det er bra det. Og det er et tempo som forespeiler at nedgangen har stor sjanse for å vare. Og det er vel det aller viktigste? Ikke om at vi bruker en eller to måneder mer på å gå ned?
Klem.
85,4 kg

noe ned...

ja, det er jo bedre enn ingenting :-)
jeg har mista litt av peppen jeg hadde, men det begynner å komme tilbake *S* må jo bare se for meg at jeg er slank og går i stilig tøy :-) *tenke tenke*
jenta*s* og jeg skulle trene 2 timer i dag morges, men det ble bare 1 time ca, og ikke så effektivt, pyttsann, vi gjør det skikkelig i morra! :-) vi kan jo ikke være like flinke alle dager.... *s*
takk for tipsene i går forresten :-)
alle klar for konkurranse start i morra...? *s*
klem
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli6. februar 2002
Hei anki!

Ikke miste peppen allerede nå, da! Det er da det gjelder å være sterk og utholdende, når kroppen forsøker å holde igjen på fettet! Bare tenk sånn at desto flinkere du er til å trene, dess bedre forbrenning får du...altså forsvinner fettet litt raskere enn om man ikke trener. Og trener man ikke, så må man i alle fall sørge for å spise litt sunt. Da går man ned!

Lykke til i konkurransen!

Klem, Minelli
c.AuthorAlias Jenta*S*5. februar 2002
Hey!
85,4 er jo supert det anki! Vi hadde vel ikke helt "peppen" i dag nei!...hehe...uansett,litt er jo bedre enn ingenting.
Jeg måtte gå hjem fra jobb i ettermiddag,skikkelig sylta,så jeg tviler igrunnen på om det blir noe trening på meg,iallefall på et par dager.Men vi ringes jo! Bra at du er med på -5 konkurransen! Gleder meg masse til vi er på 79,9! Da tar vi en tur til frisøren sammen,deal??

Stå på! Dette greier du!!:0)
Klem fra Helene
86,0 kg

uff....

nå er det en stund siden jeg har skrevet, men vekta har gått så opp og ned :-( ikke noe gøy det nei! vil jo at den bare skal gå ned ned ned :-) jeg er flink med treninga (4 ganger i uka) og syns jo at jeg er flink med maten, men det er ikke alltid så lett... må bare prøve så godt jeg kan, for til sommeren skal jeg også være slank!!! *veldig bestemt nå*
noen gode tips på sunn og god mat, og hvordan jeg kan holde meg unna for mye snacks i helgene??
er forresten med på 5kg konkurransen....
klemz anki
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisabeth4. februar 2002
Heisann Anki :) Ja,huff helger er noe vi alle sliter med her inne tror jeg. Kanksje vi skulle innføre fast slankechat hver fredag for å backe hverandre opp før helgen? Det er jo ikke snakk om at vi ikke skal kose oss,men at vi ikke skal ødelegge en hel ukes resultater med hemningsløs fråtsing. (som jeg gjerne bedriver). Jeg tror på det å finne alternativer.
Her er hva jeg vanligvis koser meg med i helgene:
*light-brus. Vel i det siste har det tatt litt av og jeg drikker litt i uken også..*skjerpe meg*
*Lacryl. Det har også tatt litt av..spiser det en del i uka også. Smakt den med bringebær/lakris? Kjempegod!
* Grønnsaksfat. Det koser jeg meg med om kveldene når jeg har lyst på noe å tygge på også i uken. Skjær tomater,agurk og andre grønnsaker du liker i fine biter,smaker frisk og godt og du får i deg væske og vitaminer! I helgene pleier jeg å lage yoghurtdip,av yoghurt naturell og dipmix. Kjempegodt og sunt! Veldig populært hos oss.
*0,1% yoplait yoghurt,frossen! En mer kalorifattig is må du lete lenge etter! For å ikke snakke om så sunt! Jeg har flere yoghurter i fryseren som jeg tar opp og lar stå en halvtimes tid før jeg spiser den. Friskt,kaldt og et godt alternativ til iskrem.
Vel,dette var litt av det jeg bruker,det er sikkert mer,men for meg er dette med helgene viktig å planlegge. For det er som regel på snacks og fanteri jeg sprekker. Er så glad i å ha noe å tygge på. Spesielt de dagene jeg jobber hjemme må jeg ty til alternativene fordi jeg ellers kommer til å gå løs på det meste annet. Håper du kan dra nytte av noe av dette :) Lykke til,klem fra Elisabeth.
c.AuthorAlias cat744. februar 2002
Hei! Fint å se deg igjen. Dersom du vil ha sunn og god mat så allier deg med en wok (eller stekepanne). Putt i alt du har av grønnsaker i kjøleskapet (selv bruker jeg brokkoli, blomkål, minimais, gulrot, sopp og paprika vanligvis), bittelitt kjøtt (svin uten synlig fett/oksekjøtt eller kyllingfilet) og en saus - enten unchle bens med litt ekstra chilli (det er vanskeligere å overspise på sterk mat forresten) eller noe fra f.eks blue dragon. Stek kjøttet først, sett ned varmen på panna og ha i saus og grønsaker. La stå til alt er varmt. Ikke overkok grønnsakene. Server med ris.
Helgesnackset er en utfordring for oss alle. For meg fungerer det å definere fredag som en ukedag (da har jeg bare to dager igjen å bekymre meg for). Deretter sier jeg at jeg skal spise normalt fram til kl19 på lørdag. Jeg bor også sammen med kjæresten min, så jeg prøver å lage alternativt godt (i helga gikk jeg løs på gulrøtter og dip) og så smaker jeg litt av det han spiser... For meg fungerer det _ikke_ å sulte meg først. Da voldtar jeg godteskåla. For meg er det best å være 'litt snillere enn vanlig', men ikke miste kontrollen.
Men husk - alt fungerer ikke for alle. Du må selv finne ut hvorfor du spiser som du gjør, hva som er riktig og hva som er galt. De vonde vanene er alltid vanskeligst å bli kvitt, men dersom du spanderer tenketid på deg selv - finne ut hvorfor akkurat den tingen der er så fristende og uimotståelig - kan det bli lettere. Gi deg selv rom for små utskeielser, men ikke la dem ta kontrollen.
Det er jo det vi til 7. og sist ønsker alle sammen - å ta kontrollen over mattrollet, og kunne spise og glede oss over _passe_ mat...
Klem, og lykke til. Husk at det godt kan hende at min formel ikke passer deg. Og så er du vel snart på vei over i ny vektklasse?
86,2 kg

litt ned....

jeg har i hvertfall gått litt ned, ikke så mye men.... får jo være fornøyd med det :-) mereker at det er skikkelig vanskelig å la være å små spise de dagene jeg bare er hjemme med dattera mi. det er greit hvis jeg gjør noe, går et sted o.l. bare ikke sitte hjemme... må bare sitte masse på nettet når jeg er hjemme, slik at jeg ikke får tid til å spise :-)
skal til usa om en mnd ca, da skal jeg ha gått ned mer altså! skal skal skal!!!
tenk så deilig når jeg runder 80, 70, 68.... gleder meg!

god helg medslankere :-)

klemz
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*26. januar 2002
Hey!
Litt??...2,3 kilo ned jo,Anki!!:0)..*stolt av deg*..hehe..
Regnet litt på BMI'en din..du har kun 2 bittesmå kilo igjen før du kvitter deg med "Fedme"-kategorien! Dvs altså når du er på 84.2.Dette kan du teste selv hvis du ser helt øverst så står det: *Test deg selv*:0)...sikkert litt ekstra motivasjon det! Og så flink som du er så klarer du det i løpet av et par uker.Også fordi det jo går fortere i begynnelsen! Så dette skal vi klare ,Anki.Jeg er klar for en ny treningsuke,jeg, så nå skal vi bare stå på!Hvis du leser dagboka mi idag,så ser du at jeg gikk på trening i dag likevel...vil ikke!! være på 90 tallet mer.Blir jo fest i kveld,men jeg tror nok jeg skal klare det likevel.Kjempegøy med USA-turen da! Hmmm..må tenke ut noe treningstøy jeg trenger da*S*..ellers kanskje du kan ta med en kasse med DONUTS..hehe..eehhh....NOT!!..
Jeg tror at hvis du er kjempeflink fremover nå..så kan du være på 81/82 når du reiser:0)...*JIPPI*!
Klar for trening tirsdag formiddag da?
Det blir langkjøring på meg til mandag,så da blir det kun det.Men tirsdag er jeg klar!
Gi en klem til gulljenta fra meg da*S*!

Klemz til deg;0)
Stå på Anki,85 tallet er rett rundt hjørnet jo!!

c.AuthorAlias Minelli25. januar 2002
Hei Anki!

Gått ned LITT sier, du? Du har jo faktisk gått ned 2 kilo på bare en uke! Det er jo veldig bra!

Uff, ja jeg vet hvordan det er å være hjemme...det er sååå nære til kjøkkenskapene! Chatte og være på nettet er jo en god idé, eller strikke kanskje, for da klarer ikke hendene å plukke fram noe å spise!

Så heldig som skal til USA, da! Innen den tid er du nok enda flere kilo lettere, kanskje ned mot 80? Tvi, tvi...

God helg!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Nefele25. januar 2002
Hei Anki,
Du har ikke gått ned litt, du har gått ned 2 kilo på en uke! Det er MYE det! Selv om det jo er vanlig å gå ned litt mer i begynnelsen :-). Tror ikke du skal forvente å gå ned så mye hver uke framover, da blir du kanskje lett skuffet?
Jeg vet hvordan det er med småspising når man "bare" er hjemme (er ikke bare bare det!). Prøv å ha en bolle ferdig skrelt gulrot eller no sånt stående framme, og spis det når du får tyggebehov. Da er det kanskje lettere å holde seg unna den usunne småspisingen?
Nå må du ikke tro at jeg er verdens flinkeste altså, for det er jeg ikke! Bare et lite tips på veien :-)...

Nefele
87,2 kg

deilig!

fikk endelig kjøpt en digitalvekt i går, det er jo ganske kjekt å ha i disse slanketider :-)
det går i grunnen ganske greit å være forsiktig med hva man spiser, bedre enn jeg hadde trodd! og treningen går veldig bra! jenta*s* og jeg er sååååå flinke :-)

hva jeg har spist til nå i dag:
1 banan
2 ban bao ("bolle" med grønnsaker i, asiatisk)
1 halvt grovt rundstykke med ost
tenker jeg må ha litt kylling suppe nå :-)

hade godt alle sammen!

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli23. januar 2002
Hei anki!

Velkommen hit til siden! Den har gjort underverk for min slanking. Jeg veide jo til og med litt mer enn deg, og vi er like høye, så bare gled deg! Jeg var skikkelig lykkelig da jeg rundet 80!

Morsomt at du kjenner Jenta*S* da! Ei aldeles kjempegod jente! Trener dere sammen også? Godt å ha noen som kan dra seg med eller man selv kan dra med. Da blir treningen litt mer forpliktende!

Forresten, har du tenkt til å sette opp noen delmål? Kan være lurt når man skal gå ned såpass mye som 25 kilo. Veien kan nemlig virke lang til tider...jeg kan alt om det!

Lykke til, anki!
I´ll be watching you!

Klem fra Minelli

88,5 kg

nå er jeg i gang ;-)

jaja, nå er jeg i gang :-) fødte for 2,5 mnd siden, var tjukk fra før... målet er å gå ned 25 kg! og jeg skal klare det!! har lagt om kostholdet og trener 4 ganger i uka! får god hjelp, støtte og motivasjon av jenta*s* som jeg kjenner godt og som holder til her :-) har gått ned 1.5 kg siden i forrige uke, er litt fornøyd da *s*
tenk, til sommeren kan kanskje jeg også føle meg vel.... *drømmer* *sssss*
lykke til alle sammen og til meg selv :-)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*17. januar 2002
Næmmen! Der var du jo! hehe....Gøy at du er med her inne!Kommer nok til å hjelpe deg også masse det her!
1,5 kilo er super dupert Anki! Bare 23,5 kilo igjen nå jo:0)!
Til sommeren skal vi ligge på bystranda og være stolte! av oss selv! Dette greier vi vet du! Snart skal vi vel på trening igjen,ser deg kanskje på Sykkel 1 i morra?...

Ha en fin kveld! Snakkes snart!
Klem fra Helene
c.AuthorAlias kikki17. januar 2002
Heisann

Gratulerer med babyen, og lykke til med slankinga. Med støtten og hjelpen du får her, så greier du det helt sikkert.
KLem fra Kikki
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.