← Alle dagbøker
amina
67 år173 cm31 innlegg
2002
0 følgere
Start126,5 kg
Sist131,3 kg
Endring+4,8 kg
BMI nå43,9
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Riktig vei
Jeg har kommet godt igang. Prøver å spise regelmessige måltider, og bare frukt innimellom.
Bruker endel tankevirksomhet på å finne ut hvorfor jeg har et behov for å spise mellom måltidene.
21. august 2002
😄132,0 kgPå''n igjen
Uffameg dette går jo bare feil vei.
Men nå er jeg motivert til å komme igang igjen.
21. april 2002
☹️125,0 kghei igjen
Kommer ikke skikkelig igang, men går ikke videre opp i vekt. Koser meg med det fine vårværet, og prøver å være glad i den jeg er..... Så får vi se
Riktig vei
Det går nedover, om enn ikke så fort. Jeg har det helt fint om dagen. Klarer å spise til måltidene, og er ikke veldig sulten innimellom.
Ny uke
Helgen har vært vanskelig. Ga etter for lysten på bakverk på lørdag, og fortsatte å spise galt resten av helgen.
Vi får se hvilke utslag det gir på vekta på onsdagen.
Nå går det bra.
Vekta går nedover, og humøret oppover. Vårværet gjør det lett å orke å trimme. Idag har jeg hugget ved. Støl som bare det. Mat med lav GI ser ut til å fungere. Lysten på noe er ikke så fremtredende lenger. Men det tar nok litt tid før jeg venner meg til forandringen.
Livet er bra!
Slankingen går over all forventning om dagen. Føles ikke vanskelig i det hele tatt.
Igår var jeg i Oslo på et møte. Spiste babygulrøtter når jeg hadde lyst på noe i bilen, og klarte å stoppe etter 3 pizzabiter som ble servert på møtet. Veldig bra til meg å være.
En slankeuke er over
Dette gikk jo riktig bra. Føles jo godt, da, når en ser resultatet på vekta. Jeg har stor tro på at jeg er inne på et riktig spor igjen. NÅ skal jeg klare dette her. Jeg klarer jo alt annet jeg bestemmer meg for, så hvorfor ikke dette?
Det viktige for meg nå er vanlige måltider. Når jeg en gang imellom spiser noe ekstra er det viktig med en gang å ta meg inn igjen på samme "sporet", ikke fortsette å spise andre ting jeg egentlig ikke burde.
Egentlig er mottoet mitt:
Jeg kan spise ALT, men ikke hele tiden.
kveldsvekt!
En fin slankeuke har gått, og jeg har klart meg bra. Hadde egentlig tenkt å bare veie meg en gang pr. uke, men det er sååååå vanskelig.
Imorgen skal jeg veie meg på morgenen.
Jeg har klart å holde meg til måltidene, med karbohydratfattig mat. Sulten har ikke vært for stor, og jeg føler meg veldig bra. Våren er her, og med den lysten til å gå ut på tur, eller sykle.
Er nå full av optimisme for hvordan dette skal gå. Håper på å klare en halv til en kilo pr uke fremover.
Det vanskeligste er når jeg spiser noe "ulovlig". Da er det så vanskelig å stoppe igjen. Akkurat som jeg synes at jeg kan like gjerne spise mer når jeg først har begynt.
Mer imorgen.
igang igjen
Egentlig er det helt tullete å drive å være igang eller slett ikke igang. Alt dreier seg jo egentlig om LIVET og en er jo igang hele tiden. Selv om en er mer eller mindre bevisst at kroppen ønsker seg å bli mindre!
Nå skal jeg forsøke å være med i meg selv HELE tiden. Feilskjær går over fortere hvis jeg prøver å være bevisst. Vanskelig er det, for når lysten til å overspise kommer er det som om hele jeg LUKKER ØYNENE og ikke vil se hva som skjer!!
Merkelig eller hva?
Vel, ihvertfall har jeg det nå veldig bra. Klarer å være våken på hva jeg spiser, og beveger meg på en eller annen måte hver dag.
pyton
Jeg kommer sterkere tilbake. Har ikke kontroll på hva som skjer.
23. februar 2002
125,0 kghar hatt ferie
vinterferie tar på vekta! Hvorfor er jeg så dum. Prøver igjen med å komme skikkelig igang.
Våren gjør det nok litt lettere.
Jeg vil veie under 110 kilo til sommeren. Helst enda mindre, men må vel være realistisk.
11. februar 2002
122,0 kgtravel
Bare kort innpå. Travle dager gjør det vanskelig å oppdatere dagboka jevnlig. Reiser litt om dagen, og snart er det vinterferie. Reiser bort en uke.
Veiieng idag også
Jeg klarer ikke å la være å veie meg, men jeg vil prøve det senere. Jeg blir så opphengt i vekta, og det er så lett å spise for mye hvis jeg ikke har gått ned en dag. "det hjelper jo ikke likevel". Men resultater syns bedre hvis jeg veier meg en gang pr. uke, eller kasnkej tilomed en gang pr. måned.
Nå skal jeg prøve å vente til mandag med veiing.
Det blir en travel tid fremover, med endel reising, så jeg kan ikke love å være flink å følge med på andres dagbøker, men jeg prøver å holde kontakten og skriver her så ofte jeg kan. Vil prøve hver dag.
Jeg har tenkt litt på målene mine. På en måte er jeg så utålmodig, og vil ha raske resultater, men på den annen side har jeg jo ikke dårlig tid. Om det tar 3 mnd eller 6 mnd eller et år, så er jo det viktige å nå målet, og ikke gi opp underveis. Hadde jeg klart det før, ville jeg vært slank for 20 år siden.
Hvis jeg gjør et "feilskjær" er det ingen grunn til å gi opp. Bare reise seg å fortsette ufortrødent videre.
Øsnker alle nye og gamle dagbokskrivere en fin uke.
Sakte men sikkert nedover.
Veiedag idag. Litt mindre ned enn jeg hadde trodd, men OK,da. Det er jo ihvertfall riktig vei.
Dagen idag startet med 1000m i svømmehallen før jobb. Når jeg holder aktiviteten opp er det mye lettere å spise mindre også. Jeg må prøve å huske på det når de vanskelige dagene er der.
Høsttreffet i Oktober
Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.
Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.
I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.
Derfor:
For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.
Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.
Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.
Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.
Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.
Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.
Hilsen nite