← Alle dagbøker
amelia
48 år164 cm26 innlegg
2002
0 følgere
Start68,0 kg
Sist64,5 kg
Endring−3,5 kg
BMI nå24,0
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka *HURRAAAA*
ENDELIG under 65!! Dette oyeblikket har jeg ventet LENGE paa naa. Jeg hadde ne ganske saa treg start i dette med slanking, men naa ser det ut til at det gaar den RIKTIGE veien! JIPPI!
Jeg er saa glad. Har vaert flink aa trene idet siste og gaatt masse istedet for aa ta buss etc.. Jeg har heller ikke spist etter klokken aatte paa kvelden- kanskje det hjelper?
Dere faar ha en straalende helg!
-a-
vekta holder seg!
Ett minutt der- saa var jeg redd for at vekta skulle gaa OPP igjen. Men den holder seg! Og det ser bra ut!! Dette fordi at det har blitt litt mye rodvin idetsiste...
Skal paa treningsstudioet idag og trene step m vekter.
Meny:
2 Toast m syltetoy og banan
Kaffe m sukker og melk
2 Toast m sylteoy og banan
Kaffe m sukker og melk
Pasta m. kylling i tomatsaus
Ha en fin dag, allesammen!!
-a-
Brrrr.
Idag fryyser jeg. Sitter med lue paa og greier. Studerer bare hjemme- aarker ikke aa dra paa universitetet.
Skal paa trening senere, men bortsett fra det saa blir det nok lite aktivitet...
-a-
<JIPPI>
Heisann!
ENDELIG har den vekta rikket paa seg! Og FOR et hopp den gjorde! Jeg trodde jeg var domt til aa veie 66.5 uansett hva jeg gjorde. Men naa gaar det ENDELIG nedover! Jag veide meg ikke mens jeg var syk, forresten. Saa naa har jeg ikke veid meg paa en stund.
/amelia tar seg en liten snurr paa golvet.
Er blitt bedre naa- nesten helt frisk. Hoster bare litt her og der. Men naa er flatmatene mine blitt syke. Hmpf.
Har hatt en fin helg- bare gaatt paa kino, museumer, barer og i butikker. Og vaert med venninner. Har spist bra- INGEN sjokolade! Det er vel det jeg er mest stolt av. Det har blitt endel lunsjer ute med venner- men jeg har spist stort sett bare salater o.l.
Meny for idag:
2 toast m syltetoy og banan
Kaffe m melk og sukker
Broedskive m kikerter i indisk karrisaus
Kaffe
2 pizzastykk m skinke, pepperoni osv
1/2 flaske roedvin(...)
Vinen var paa grunn av at vi var ute paa restaurant.
-Har tenkt meg paa trening litt senere idag. Tror jeg skal trene litt step.
Ha en fin Tirsdag, dere!
Klem -a-
*au*
Idag er jeg oppegaaende- iallefall. Har fortsatt feber- men ikke sa hoy som den har vaert de siste dagene. Det triste er at det er fredag og TO venner av meg har gebursdags fest og jeg maa vaere hjemme! *Snufs*
Hodet begynner aa lette litt naa- men er bekymra for orene mine, da jeg begynner aa faa litt vondt i dem. Faar krysse fingrene for at jeg ikke faar orebetennelse.
HAr ikke gaatt paa vekta hele uka, og kommer ikke til aa gjore det foer jeg er frisk igjen. Dietten min naa erlitt saa som saa-er sulten men har ikke lyst paa noe.
Meny:
1 slanke shake a la Nutrilett m sjokoladesmak (ca 180cal)
2 epler
1 bite size mars sjokolade
1 bite size raider sjokolade
1 pose ris snacks (ca 100 cal)
Litt indisk take away.
2 kopper te m sukker og melk
Har ikke spist ordentlig hele uka, bare det jeg har hatt lyst paa naa og da. Maatte sende en jeg bor med ut for aa hente litt mat til meg- og det ble indisk. KLarte ikke saa mye av det- men spiste litt.
REgner med at jeg er bortimot frisk imorgen. Kan smake maten naa- til og med!!
-a-
*aaaaatsjoo-o*
Er syk. Natt til onsdag ble jeg invadert av basiller- saa onsdags morran var hodet mitt tett alle veier. Har lugget pal med feber og dunkende hodepine i senga siden- bare akkompagnert av sladre blader og vann og dorull og lue. Har sovet endel- og foler meg litt bedre idag- men ikke paa noen maate frisk. Nesa min har tidoblet seg i storrelse, er rod og hoven. Og oynene er mer eller mindre igjen hovnet. Men heldigvis saa er jeg ikke plaget av mandler. Puh. Det er slitsomt aa vaere varm kald varm kald- hele tiden! Og vondt i alle ledd osv.
Paa slike dager tenker jeg BARE paa aa slutte aa royke. Har lest en roykestopp guide. Tror jeg skal ta den med meg i senga ikveld, ogsaa. Kanskje det blir en sunn og frisk IKKE ROYKER av meg, etterhvert.
Det blir lite trening, her, gitt...
-a-
*snufs*
At jeg aldri skal klare meg UTEN sjokolade!!
Det ble en (stor) sjokolade idag. Veide egentlig 66 da jeg sto opp i morgest- men saa ble det endel mat og sjokolade idag.
*snufs*
Spiste sjokoladen i forbindelse med at jeg saa en film med en venninne. Hun spiste sjokolade(skulder paa henne...)- saa da gjorde jeg det ogsaa. Vi saa Moulin Rouge. For en FANTASTISK vakker film! Jeg er saa vannvittig romantisk at jeg graat omtrent hele veien. Og alle 'smoer' sangene fra 80 tallet som de spilte- da maatte jeg bare graate enda mer! Jeg ble helt betatt. Har aldri likt Nicole Kidman i noen filmer foer naa- men naa er jeg ihuga fan av henne. Og Ewan McGregor, da. Gi meg en SAANN mann! Og alle de fantastiske kostymene. Filmen var jo verdt aa se bare for den del! Faar nesten lyst til aa ha en fest med Moulin Rouge tema. Kanskje jeg skal skylde sjokolade spisingen paa filmen istedet. Fikk nesten lyst paa kjaereste. EN romantisk saadan....
/amelia paa vei INN i dromme verden*****
Har vaert paa gymmen, trente tae box og halvtime paa sykkel. Men det hjelper nok IKKE mot den gedigne sjokolade plata jeg hev innpaa mellom hikstene.
Haaper det gaar bedre imorgen. Det vaerste er at jeg spiste sjokoalde- rett etter lunsj! Hva er det som gaar av meg?!
-a-
-5 konkurranse
"Hoode, skulder, kne og taa-a, kne og taa..."
Det er Mandag med STOR 'M' og vi er igang med - 5 konkurransen! Derfor tok jeg meg en Xtra trim med litt sang til i morgest...;)
Dagen idag er graa og kald. Skal en tur paa Uni, deretter paa gymmen og det blir vel det tenker jeg. Mye bra paa tv'en ikveld- Sex And The City, Friends etc etc etc.
Har ennaa ikke funnet ut menyen for idag maa ut aa shoppe litt mat forst. Alt jeg har igjen er litt brunost(..), to brodskalker og egg. Lurer forresten paa om de er blitt kyllinger.
(noen timer senere)
Meny for idag:
2 broedskiver m syltetoy og brunost(< det var siste rest *snufffs*)
Kaffe m sukker og melk(klarer ikke aa slutte!! Sort kaffe gjoer ikke det samme for meg paa morgenen!)
1 broedskive m 2 harkokte egg
kaffe
150 gram biff m gronnsaker og biiitelitt potetmos
1 gl roedvin
Aa gaa paa gymmen idag var forbausende enkelt. Begynner aa merke forskjeller- tror jeg! De vektene jeg bruker virker ikke saa store og tunge som for en mnd siden. Foler meg nesten stor og sterk!!!
Resten av kvelden blir BARE tv tv tv. Perfekt mandag.
'pip pip' fra -a-
deilige sondag.
Sto opp sent idag, en venninne ringte og vekte meg rundt tolv paa formiddagen.
Vi moette opp med to andre venninner, dro ned til byen, drakk kaffe, saa i butikk vinduene og spiste lunsj. Og snakket om alt mellom himmel og jord. Spesielt favoritt temaet single mot ikke single. Heldig, da, at vi alle er single. Men det ser ut til at en av mine venninner snart melder seg ut av single klubben...Hmpf. Men men.
Meny:
1 kaffe m melk
1 broedskive m smoer og brunost
Gresk salat
Litt broed m dipp
Hvitvin
1 broedskive m smoer og brunost
Te
KLarte aa unnga sjokolade idag! Yippii!
Gaaaahhhh!!!
Hmpf....
Det var vel som forventet etter all den brunosten, da...
/brunost rumler enda rundt og rundt i magen...
En regntung dag. Skulle ut og kjope meg stovletter, men fant ingen fine. Men en LANG gaatur- var og ''shoppet'' i fem timer! Selvfolgelig hadde jeg tatt paa meg hoye haeler- saa saare taer etter den turen...
Motte opp med noen venner for en sen lunsj og vin. En venninne av meg feiret bursdag, saa det ble litt iskake, gitt. Dro ut paa nattklubb etter.
Hadde ogsaa litt skjonnhets regime paa gang, vokset legger, lakket negler, tok ansiktsmasker og glansvask for haaret. Folte meg som en million dollar etterpaa.
*deilig*
Meny:
Frokost:
Kaffe m melk
Ristet broed m. smoer og brunost(NAM!!)
Lunsj:
Thai mat
Ris
Roed Vin
Senere:
Coctails
Iskake
Mer vin
En fin fin lordag. Selv om vekta gikk litt opp....
julaften
Er det mulig?!
Tror ikke at jeg har spist saa mye som dette siden julaften -97, eller noe. Tror at jeg bare kan slaktes naa- mye bra fett her, ser'u!
Begynte dagen bra(...) med aa ligge i senga til saann 2 paa ettermiddagen. Hadde en alvorlig bakrus fra gaarsdagen- sikker paa at den var vaerre idag enn da jeg var russ. Etter aa ha sett litt paa tv, spist en sjokolade(hmpf- men veldig liten) og drukket litt kaffe saa var det bare aa komme seg inn i dusjen og i finstasen. Folte meg VELDIG groggy da jeg gikk over til venninnen min, men men. Vi kom oss avgaarde til festmiddagen etter mye om og men. Drakk en saann 4-5 glass sjamppis foer middag. Saa var det bare aa begynne aa spise...
MENY:
Frokost:
1 karamello
Kaffe
Mellom:
4-5 gl sjamppis
Middag:
Norsk(yeeha) roykalaks m. no staesj
Rundstykke
Stek m saus, gronnsaker og poteter
Eplekake m krem
Sjokolade(som kom til kaffen)
Ca 2-3 kilo brunost(har ikke spist det paa VELDIG lenge)
All slags andre type oster, noen druer, litt appelsin, litt eple
MASSE kjeks-pynt paa brunosten...;p
KRANSEKAKE!!!! Liker det ikke noe saerlig men maatte smake. Er det noe mer urnorskt enn denne kaka?
Masse vin.
Wow. Dette var moro. Veldig fin 17. mai. Visste ikke at det var saa mange nordmenn her! Mange fine bunader. En fin mix av unge og gamle, utflyttede nordmenn og studenter, og til og med inngifte nordmenn... Det er ikke fritt for at det var en liten taare i oyenkroken da vi sang 'Ja vi elsker' og skaalte for det norske kongehuset. Som ble etterfulgt med trampeklapp for Ari...Fikk meg en liten svingom paa dansegulvet ogsaa.
Faar slanke meg litt ekstra i morgen....
-a-
chocolate
Det var nok M&Mn og vinen og kakaoen som satt seg paa magen, gitt. Men jeg tror jeg trengte(!) den sjokoladen, for jeg har gaatt og hatt LYST paa sjokolade i flere dager. Det er rart med det- tror at det er mye spykisk. Jo mer man tenker paa sjokolade, jo mer lyst faar man paa det og til slutt saa bare MAA man ha det. Hmpf.
Er ennaa blakk saa det blir fortsatt bare rester paa meg idag...
Meny:
1 bolle med muesli, sukker og melk
Kaffe m sukker og melk
***
1 kyllingpolse m litt potetmos og gronnsaker
Sort kaffe
***
- Middag blir vel det samme som lunsj- for naa er skapene mine HELT skrapet. De kyllingpolsene har lugget i frysern saa lenge, at jeg en stund trodde de hadde kastet seg selv i dunken. Men de var der- og jeg tar sjansen paa aa spise dem. Om dere ikke horer noe fra meg paa en stund- saa vet dere hvorfor....;)
Skal paa gymmen idag for aa trene step athlete i 45 min. Tar ogsaa en halvtime paa sykkel.
Forovrig saa kommer jeg nok ikke aa gaa ned et kilo til i morgen- og kan vel herved bare fortelle verden at jeg IKKE KLARTE maalet for uken. Mensann. Foler meg frisk og rask og ved godt mot, og alt i alt saa gaar det nedover- enn om ikke saa raskt som jeg hadde haapet paa. Men naa setter jeg opp mitt delmaal mot 58 kilo.
Jeg, Amelia, lover herved aa gjore alt som staar i min makt for aa veie 62 kilo den 10.juni. Det gir meg vel omtrent fire uker til aa gaa ned fire kilo- og det er ikke saa ille.
Ha en fortsatt fin dag!!!!
-a-
snurrete
Var helt snurrete i toppen da jeg sto opp idag! Som i en taake-og det hjalp ikke med dusj, sterk kaffe eller noe! Merkelig. Kanskje jeg burde gaa til innkjop av briller. Og jeg bare gjesper og gjesper...
*GAAA--aaaahhhh*
Meny for idag:
**
1 bolle m muesli, banan, youghurt og skummet melk
STERK kaffe m sukker og melk
(maatte 'laane' melk hos en i huset- har ingenting jo)
**
2 tofu burgere
Kokt gulrot, tomat salsa, sylteagurk
**
Varm sjokolade- laget av 1 dl skummet melk, 2 dl vann, 2 skjeer kakao, 1 sukker*sukk*
'Noen' M&M av mork sjokolade****SUKK*****
2 gl hvitvin*sukk*
-Skal paa trening idag. Kom meg ikke paa trening igaar fordi det regna saann inni hampen men idag ser vaeret bedre ut. Har bestemt meg for aa trene aerobic og step- altsaa 1 t 30 min paa gymmen.
-a-
PS: Som sagt saa har jeg et VELDIG stort behov for sjokolade disse dager...
*aaaaah*
En liten snurr paa gulvet for den..
Den 6eren satt laaaangt inne- men der kom den!
*puh*
Idag saa regner det, og det er litt smaakaldt her. Sitter her intullet i stor ullgenser og joggebukser og ullsokker...
Skal bare vaere hjemme idag, og lese. Skulle egentlig paa biblioteket, men tror jeg holder meg innendors paa grunn av vaeret. Kan vaere like produktiv her hjemme, maa bare vaere litt ekstra fokusert paa det jeg SKAL gjore. Det er saa lett aa bare gjore ''litt'' av alt det andre som er aa gjore hjemme- enn aa lese. Man kan vaske klaer, golv etc etc etc...
Og det virker bare saa mye mer VIKTIG enn det aa lese. Men faar bare bite i det ''sure'' eplet og starte!!
Meny:
Frokost:
1 knekkebrod m. lett margarin
1 brodskive m. lett margarin og banan
Kaffe m melk og sukker
Lunsj:
4 knekkebrod m. lettmargarin
Banan
Kafe m melk og sukker
Middag:
Lasagne m. kjottsaus
-Idag(og i morgen) saa blir det bare rester paa meg. Har stort sett bare margarin og knekkebrod igjen i skapet, helt til torsdag. Da er det shopping dag igjen.
Forresten- er det bare jeg som elsker aa gaa paa supermarked og shoppe mat?! Jeg kan bruke flere timer paa aa finne ut hva jeg skal fra butikken. Finnes saa mye GOD og fin slankemat... Det tar litt tid aa finne til de rette produktene, man maa lese innholdsfortegnelse etc. Dessuten saa tar det endel planlegging aa bare skulle handle(og lage mat) for en. Alt virker som om det er pakket for familier etc. Alt er saa stort!! Mens jeg- jeg trenger en av alt.
*Ha en GOD dag!!*
hmmm...vekta rikker seg ikke
Saa kom mandagen atter en gang og starten paa '1.5 kg ned til 17.mai'.
Foler meg MYE bedre idag. Gaarsdagen var saa innmari tung aa komme seg igjennom!! MEn spiste litt tilslutt. Flatmaten min hadde laget gnocchi i tomatsaus. NAM!!
Men vekta min, den rikker seg ikke. Saa jeg faar ta i litt ekstra naa da. Skal paa gymmen snart- skal trene halvtime paa sykkel og etterpaa en step athlete klasse- der vi bruker vekter mens vi trener step.
Meny for idag:
Frokost:
2 broedskiver m. lett margarin og sylteoy og banan
Sort Kaffe
Vitaminer
***
Lunsj:
Tofu burger m. salat, sylteagurk, cottage cheese og tomatsalsa
Cappuccino
***
Middag:
Pasta med kylling og gronnsaker i tomatsaus
Salat
Sort kaffe
***
Snacks:
1/2 lowfat banan youghurt(48 cal. pr 100 gr)
Gulrot
1/2 banan
Skal vaere flink og ikke smaaspise mellom maaltidene denne uka. Det er forresten en lur ting aa fortsette med- etter denne uka ogsaa.
Dere faar ha en fin uke, allesammen!
-a-
håper du har det bra!
og at du ikke har
"falt ut" nå som du
endelig hadde kommet
i gang!! :o)
*klem*
så flink!
vekta di suser jo nedover mot målet!!!
litt turbulens her & der, men ganske stødig & stabilt!!! :)
jeg må også bli flinkere til å ta sykkelen, eller gå i
stedenfor å ta bilen min\eller T-banen nå som jeg flytter til oslo... :o)
det er sånne småting som hjelper på!
lee seg til gaglig! :o)
*klem*
Nå må du være skikkelig stolt av deg selv, og huske på at alt det her bare er din egen fortjeneste!
Du har vært kjempeflink!!!!!!!!!
Ha en strålende helg du også!
Klem
Så flott vekt da! Nå er du virkelig i gang igjen! Jeg puster og peser for å holde tritt med deg, det er jammen ikke lett!
Det er nok lurt å ikke spise noe etter kl 8 på kvelden, jeg klarer fortsatt ikke å holde det, men nå skal jeg jammen legge meg i selen og prøve!
Ha en strålende helg!
Klem fra Minelli
Grattis med 64-tallet. Synes du er superflink, du har jo rast ned i vekt. Fortsett slik. -5 kilo konk. er vel over før jeg får sukket. Og det er jo flott :) Også er det bare å starte en ny en da. :)
Suuuper flink er du.
Klem fra aha