← Alle dagbøker
diarist.Alias

amanda

43 år154 cm4 innlegg 2002 0 følgere

Start50,0 kg
Sist51,4 kg
Endring+1,4 kg
BMI nå21,7
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
9. mars 200218. mars 2002
51,4 kg

fått veid meg, og nå begynner jeg..

ok..så jeg veide litt mer en beregnet. be litt skuffet, men pytt,pytt.. Jeg skal spise sunt fremdeles, for det greier jeg.
Er bare at jeg vil ha sjokolade hele tiden. Også hveteboller. har helt dilla på boller med krem, og det er jo IKKE sunt..hehe..

Nå er det 1 uke til jeg får veid meg neste gang.Skal prøve å gå ned noen hundre gram.
Klemz
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNE29. juni 2002
Det er" bare " å knaske gullerøtter, istedenfor sjokolade, så er du nok på rett spor igjen. Jeg har begynt å spise noe som heter femal, som skal hjelpe mot pms, og tror at noe av mitt abnorme mat behov i perioder skal avta . Kjøpes i helsekostforr. Lykke til !ANNE
50,0 kg

Vet ikke helt om vekten stemmer

Har ikke vekt her jeg bor nå, så vekten er nok ikke 50 kilo. Sikkert noen kilo mere. Tror egentlig jeg veier 52 nå, men jeg skal hjem til påskeferien og da skal jeg veie meg. Skal prøve å være flinkest mulig..

I dag vil jeg si at det har gått VELDIG bra. Føler at alt er så mye lettere når jeg spiser regelmessig og sunt. Føler nesten at jeg har mere energi!

I dag har jeg spist dette.
Frokost ble en brøskive med sjokade, lunsj ble en brødskive med sjokade, før trening spiste jeg en appelsin, middag ble en taco lumpe med to karbonader, noen stekte poteter og litt grønnsaker. Nå har jeg akkurat spist et stort eple, så det er liksom kveldsmaten. Har fått trent 1 time idag. Vil si meg fornøyd med denne dagen. Nå gjenstår det bare å holde på slik som nå. Vil jo at kostholdet skal vare i lengden.

Slankeklem fra Amanda
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias baloo12. mars 2002
Hei Amanda!
Velkommen til slankesidene.. det er helt sant, man föler seg mye bedre og "lettere" när man spiser sunt.. ikke alltid en sänn tyngende därlig samvittighetssky over hodet=) jeg har forresten tenkt til ä ta av 5 kilo, sänn omtrent.. men det er bare fordi jeg tror at jeg med 50 kilo har fätt det overflödige vekk.. hvis det viser seg at det er borte för 50 kilo er nädd, sä stopper jeg för det.. det viktigste for meg er ä föle meg vel i min egen kropp!.. tror det gjelder oss alle her..=)
Vel, lykke til i startfasen! Tar en titt innom deg nä og da og fölger med pä hvordan det gär med deg.. en ting er ihvertfall sikkert, alt gär bedre när man har noen med pä prosessen som stötter, gir räd og hjelper! du er kommet akkurat riktig=)
Klem fra baloo
50,0 kg

mine planer fremover

I dag våknet jeg opp klokken 12, og var fremdeles trøtt, men fant ut at jeg sannelig fikk komme meg opp hvis jeg skulle få noe ut av dagen. Hater egentlig å sove bort dagen, spessielt når det er så flott vær ute. Spiste frokost, som bestod av 2 grovbrødskiver med sjokade. vet at ikke sjokade er det sunneste pålegget, men jeg er ekstremt kresen, og jeg smører bare et tynt lag med sjokade på brødskivene, og i tillegg får jeg dekket noe av sjokolade behovet mitt i samme slengen. Drakk en kopp grønn te til frokosten. Etter frokosten gikk jeg en times lang søndagstur med en god venninne, og skal si det var deilig å få mosjonert litt. Senere spiste jeg middag som bestod av karbonade, potet, champinjon, salatblader, agurker, minimais, brokkoli og gulrøtter. En skikkelig sunn søndagsmiddag etter min mening. Vanligvis pleier vi ikke spise så sunt, men nå har vi innført sunne søndagsmiddager her i huset. Bor forresten ikke sammen med familie, men bor i et hus sammen med 4 andre. 2 jenter og 2 gutter. Kan kalle det et bokollektiv. Studerer i Tønsberg, og trives med det, men matvanene mine ble brått forandret da jeg flyttet hjemmefra for 9 måneder siden. Trives godt å bo slik som dette, men det oppstår jo selvfølgelig endel problemer. Akkurat dette med å spise regelmessige måltider er mitt eget ansvar. Vi pleier som regel aldri å spise i felleskap fordi det blir så mye surr. Alle spiser for seg selv, og det er ikke bare jeg som lider av et matproblem i huset heller. Hun andre jenta jeg bor sammen med har spiseforstyrelser, men hun har bulimi, så vi sliter lsikom ikke med det samme, men det er ille å se hvordan hun ser på seg selv, selvbildet sitt og hvor ille man kan få det med seg selv når man sliter med et sånt problem. Nå sliter ikke jeg med en så sterk form for tvangsspising slik som mange andre, men det er nok til at det går utover livet mitt. Jeg trener jo endel i tillegg, så det er nok det som holder vekten i sjakk, for ellers hadde jeg nok veid endel mere enn det jeg gjør. Er ikke det at jeg er så enormt misfornøyd over kroppen min, men takler bare ikke å spise normalt. Spiser enten mye eller lite.. men fremover så skal jeg forandre på dette. tror løsningen ligger i å spise sunt, ofte og ikke i altfor store posjoner. I dag føler jeg at det har gått forholdsvis greit, så nå er det bare å se hvordan det går til uka. Skal iallefall prøve så godt jeg kan, og håper noen har lyst til å skrive en lite kommentar i dagboken min.

Klemmer fra Amanda
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias deprinette10. mars 2002
Hei Amanda!
Velkommen hit!! Disse sidene er kjempe fine...du får så utrolig bra støtte her inne,og masse gode råd...
Har slitt med det problemet du har selv....Det kan gjøres noe med..jeg har blitt mye bedre,og nå har jeg gått ned 6kilo i tillegg også...:) Vil man noe sterkt nok,så tror jeg man klarer det jeg...:) Syns planene dine ser veldig realistiske og fine ut..
Du får ha lykke til framover!! Så snakkes vi sikkert..
Klemmer fra Anette
c.AuthorAlias iset10. mars 2002
heisann:)
takk for kommentar:) jo jeg hae endel tips, selv om jeg ikke er ferdig med dette enda, og sannsynlugvis aldri kommer til å bli helt kvitt det.
men det beste er jo å ha regelmessige måltider. jeg er som regel flink helt til ettermiddagen, da jeg snur kjøkkenet på hodet på leting etter noe godt. men samme hvor mye jeg spiser da, er det liksom ikke nok. ikke før jeg sitter med magen på spreng og helt på gråten. dette har pågått i 10 år nå ca, det kommer nok mye av en veldig traumatisk barndom, men jeg VIL ut av dette nå, og føler jeg klarer det mer og mer. det er lang vei å gå, men tar jeg det litt og litt, så skal jeg klare det!
det er viktig å ha stabilt blodsukker, da spiller krom en viktig rolle. de fleste overvektige har for lite krom i kroppen, og har godt av tilskudd av dette. jeg har selv prøvd, og det virker! MEN jeg, og de fleste kundene mine, må opp i 3 stk daglig for at det skal ha virkning. noen kan ha virkning av en, men det er sjelden. etter en uke skal du merke det ganske godt!
jeg teller kalorier nå, det er det beste jeg kunne gjort! da ser jeg feks på kvelden at jeg har 400 kcal igjen, og dermed kan jeg spise noe tilsvarende med kjempegod samvittighet, og gå ned i vekt samtidig:)
jeg har jo ikke planer om å telle kalorier hele livet, det er bare en ned-i-vekt-fase nå foreløpig.
bare spør meg om råd når du vil, enten det gjelder helsekost eller slanking, jeg har jo noen tips på lager:)
hilsen Iset.
50,0 kg

for en flott side!!

Hei alle slankere!
Fant denne siden på intermett i dag og dette er akkurat hva jeg trenger. Nå skal ikke jeg ned så altfor mange kilo. Vil heller få en bedre oversikt over kostholdet, treningen og spiserytmene mine. Jeg har en liten grad av tvangsspising (hvis det er det man kan kalle det) Jeg spiser ofte ingenting til frokost og lunsj, og så overspiser jeg til middag og utover kvelden. Da spiser jeg mye godterier, som jeg etterhvert har blitt avhengig av.

Jeg trener endel, mest for å holde vekten nede, men også fordi jeg trives med det. Elsker å jogge, danse aerobic og alt sånt. Trener noe på sats, men liker best å jogge ute i frisk luft.

Det jeg har planer om fremover er å få orndings på matvanene mine. Spise sunnere, velge sunne alternativer fremfor usunne. har veldig lett for å bare sluke en sjokolade i ny og ne, og dette gjør selvfølgelig skade etterhvert. Jeg har gått ned noen kilo allerede, men har brukt et helt år på det da.. og resultatet er bare 5 kilo, så jeg er ikke en slanker som er til å skryte av. Jeg bruker ufattelig lang tid, og måten jeg har slanket meg på det siste året har gått veldig opp og ned. Har vel gått ned noe fordi jeg trener endel.. det er den eneste grunnen jeg kan tenke meg.

Håper noen kunne kommet med noen gode råd. Jeg har lett for å miste motivasjonen etterhvert som tiden går. Også vet jeg ikke hva jeg skal gjøre når sjokoladesuget kommer. Greit at man kan ta seg en røyk istedet, men det gir meg ikke samme nytelsen.

Er kjempeglad for at jeg fant dette stedet, og håper nå at jeg kan klare å få til et sunt kosthold fremover som skal vare i lengden.

Klem fra Amanda
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jeanette10. mars 2002
Hei Amanda
Takk for kommentaren jeg fikk i dagboka mi....
Målet mitt er ca. 60 kg
Da er jeg veldig fornøyd
Titt og ofte er et godt tips
Mageøvelser inni mellom og noen gå turer inni mellom det gjør nok susen
Men eg syns ikkje at du bør slanka deg...BMI en din er jo 21,1 og det er en helt perfekt BMI
Eg såg jo at du ikke hadde tenkt og "slanka" deg bare endra kosthold og det er jo bra !!
Ka er målet ditt?!
Stoor klem fra Jeanette..
Ps. Velkommen her....du komme til å få stoor støtte
og eg vil gjerne at me skal "holda kontakt".
Kor er du fra??
c.AuthorAlias "A_P"10. mars 2002
Hei og velkommen.
Må si jeg ble litt skeptisk når jeg så din vekt i forhold til høyde, men når jeg leste din dagbok og skjønte at du ikke skulle slanke deg så mange kilo,
ble jeg beroliget. Sorry!
Ja, jeg også har lagt om matvanene mine. Spiser ALLTID frokost før jeg går på jobben.
Der spiser jeg lunsj kl 10.00 og en frukt kl. 08.00 og 13.00 (Frokost spiser jeg kl. 06.00)
Brus og goderi har blitt en skjeldenhet, og jeg har blitt glad i mitt "nye" liv.

Håper du får orden på kostholdet ditt. Det er viktig.
Husk å drikke mye vann.

A_P

Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.