fått veid meg, og nå begynner jeg..
ok..så jeg veide litt mer en beregnet. be litt skuffet, men pytt,pytt.. Jeg skal spise sunt fremdeles, for det greier jeg.
Er bare at jeg vil ha sjokolade hele tiden. Også hveteboller. har helt dilla på boller med krem, og det er jo IKKE sunt..hehe..
Nå er det 1 uke til jeg får veid meg neste gang.Skal prøve å gå ned noen hundre gram.
Klemz
Vet ikke helt om vekten stemmer
Har ikke vekt her jeg bor nå, så vekten er nok ikke 50 kilo. Sikkert noen kilo mere. Tror egentlig jeg veier 52 nå, men jeg skal hjem til påskeferien og da skal jeg veie meg. Skal prøve å være flinkest mulig..
I dag vil jeg si at det har gått VELDIG bra. Føler at alt er så mye lettere når jeg spiser regelmessig og sunt. Føler nesten at jeg har mere energi!
I dag har jeg spist dette.
Frokost ble en brøskive med sjokade, lunsj ble en brødskive med sjokade, før trening spiste jeg en appelsin, middag ble en taco lumpe med to karbonader, noen stekte poteter og litt grønnsaker. Nå har jeg akkurat spist et stort eple, så det er liksom kveldsmaten. Har fått trent 1 time idag. Vil si meg fornøyd med denne dagen. Nå gjenstår det bare å holde på slik som nå. Vil jo at kostholdet skal vare i lengden.
Slankeklem fra Amanda
mine planer fremover
I dag våknet jeg opp klokken 12, og var fremdeles trøtt, men fant ut at jeg sannelig fikk komme meg opp hvis jeg skulle få noe ut av dagen. Hater egentlig å sove bort dagen, spessielt når det er så flott vær ute. Spiste frokost, som bestod av 2 grovbrødskiver med sjokade. vet at ikke sjokade er det sunneste pålegget, men jeg er ekstremt kresen, og jeg smører bare et tynt lag med sjokade på brødskivene, og i tillegg får jeg dekket noe av sjokolade behovet mitt i samme slengen. Drakk en kopp grønn te til frokosten. Etter frokosten gikk jeg en times lang søndagstur med en god venninne, og skal si det var deilig å få mosjonert litt. Senere spiste jeg middag som bestod av karbonade, potet, champinjon, salatblader, agurker, minimais, brokkoli og gulrøtter. En skikkelig sunn søndagsmiddag etter min mening. Vanligvis pleier vi ikke spise så sunt, men nå har vi innført sunne søndagsmiddager her i huset. Bor forresten ikke sammen med familie, men bor i et hus sammen med 4 andre. 2 jenter og 2 gutter. Kan kalle det et bokollektiv. Studerer i Tønsberg, og trives med det, men matvanene mine ble brått forandret da jeg flyttet hjemmefra for 9 måneder siden. Trives godt å bo slik som dette, men det oppstår jo selvfølgelig endel problemer. Akkurat dette med å spise regelmessige måltider er mitt eget ansvar. Vi pleier som regel aldri å spise i felleskap fordi det blir så mye surr. Alle spiser for seg selv, og det er ikke bare jeg som lider av et matproblem i huset heller. Hun andre jenta jeg bor sammen med har spiseforstyrelser, men hun har bulimi, så vi sliter lsikom ikke med det samme, men det er ille å se hvordan hun ser på seg selv, selvbildet sitt og hvor ille man kan få det med seg selv når man sliter med et sånt problem. Nå sliter ikke jeg med en så sterk form for tvangsspising slik som mange andre, men det er nok til at det går utover livet mitt. Jeg trener jo endel i tillegg, så det er nok det som holder vekten i sjakk, for ellers hadde jeg nok veid endel mere enn det jeg gjør. Er ikke det at jeg er så enormt misfornøyd over kroppen min, men takler bare ikke å spise normalt. Spiser enten mye eller lite.. men fremover så skal jeg forandre på dette. tror løsningen ligger i å spise sunt, ofte og ikke i altfor store posjoner. I dag føler jeg at det har gått forholdsvis greit, så nå er det bare å se hvordan det går til uka. Skal iallefall prøve så godt jeg kan, og håper noen har lyst til å skrive en lite kommentar i dagboken min.
Klemmer fra Amanda
for en flott side!!
Hei alle slankere!
Fant denne siden på intermett i dag og dette er akkurat hva jeg trenger. Nå skal ikke jeg ned så altfor mange kilo. Vil heller få en bedre oversikt over kostholdet, treningen og spiserytmene mine. Jeg har en liten grad av tvangsspising (hvis det er det man kan kalle det) Jeg spiser ofte ingenting til frokost og lunsj, og så overspiser jeg til middag og utover kvelden. Da spiser jeg mye godterier, som jeg etterhvert har blitt avhengig av.
Jeg trener endel, mest for å holde vekten nede, men også fordi jeg trives med det. Elsker å jogge, danse aerobic og alt sånt. Trener noe på sats, men liker best å jogge ute i frisk luft.
Det jeg har planer om fremover er å få orndings på matvanene mine. Spise sunnere, velge sunne alternativer fremfor usunne. har veldig lett for å bare sluke en sjokolade i ny og ne, og dette gjør selvfølgelig skade etterhvert. Jeg har gått ned noen kilo allerede, men har brukt et helt år på det da.. og resultatet er bare 5 kilo, så jeg er ikke en slanker som er til å skryte av. Jeg bruker ufattelig lang tid, og måten jeg har slanket meg på det siste året har gått veldig opp og ned. Har vel gått ned noe fordi jeg trener endel.. det er den eneste grunnen jeg kan tenke meg.
Håper noen kunne kommet med noen gode råd. Jeg har lett for å miste motivasjonen etterhvert som tiden går. Også vet jeg ikke hva jeg skal gjøre når sjokoladesuget kommer. Greit at man kan ta seg en røyk istedet, men det gir meg ikke samme nytelsen.
Er kjempeglad for at jeg fant dette stedet, og håper nå at jeg kan klare å få til et sunt kosthold fremover som skal vare i lengden.
Klem fra Amanda