← Alle dagbøker
diarist.Alias

aline

44 år166 cm86 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start88,0 kg
Sist80,2 kg
Endring−7,8 kg
BMI nå29,1
📉 Ned 5+ kg📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad🕰️ 1+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
9. mai 200126. mai 2002
😵80,2 kg

vet jo at det er min feil.....

jeg skjønner ikke hva som er galt med hjernen min for tiden...
hvor vanskelig kan det være å spise ordentlig og sunnt mere enn en dag i strekk...?

grrr...

må ta en liten "oppvask" med meg selv nå!!
håper på bedring neste uke....

klem aline
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi😃27. mai 2002
Kom igjen Aline!
Tenk på alle fordelene med å leve sunnt!
Og du, potetgull i huset er ikke lurt når man er på slankern. Hadde jeg vært deg hadde jeg kvittet meg med sånn tullsnacks!
Tenk fremover nå...og ikke vent flere dager før du fortsetter det sunne liv. Nå er det oppdatering av konkuransen på torsdag, og jeg er sikker på at du klarer å spise deg litt lettere til da!

Masse motivasjonsklemmer fra trixi
c.AuthorAlias Alice😃27. mai 2002
Hei

Takk for velkomsten.
Jeg kjenner igjen det du skriver idag. Det ble en liten sprekk på meg søndag kveld også. Men som du sier, det tar vi igjen til uka. Vi klarer det, hvis vi vil!

Alice
c.AuthorAlias Kris😃26. mai 2002
Hei hei!

Vet akkurat hvordan du har det...den hersens vilja vil liksom ikke samarbeide bestandig.
Håper oppvasken gjør at det blir lettere for deg i uka som kommer - skal sende deg noen gode motivasjonsvibber, for jeg er faktisk inne i en bra periode nå. Så kan jo du heller sende meg noen når jeg begynner å slite igjen..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Håper de hjalp litt i allefall :)


Klemmer fra Kristin
c.AuthorAlias Blondie78😃26. mai 2002
Ja, uff... Det kan være hardt å holde seg til sunn mat hele tiden..
Men som du sier, det går på det psykiske! Man må bare tvinge seg selv igjennom det!
Har samme problem selv, der jeg tenker pytt pytt litt ekstra mat en dag kan da ikke skade. Men det er utrolig hvor lite ekstra som skal til før vekta står stille, eller enda verre går opp!

Vi MÅ ikke miste motivasjonen pga noen usle gram!
Stå på videre! Vi skal greie dette!

Klem Blondie78
😊79,6 kg

phu....

endelig på riktig side av 80-tallet igjen... håper det varer!!
tror jeg har vært flink idag, men er ikke helt sikker...
som anne skrev i komentaren igår, så er det viktig å spise nk på formiddagen.... har egentlig aldri tenkt bevisst på det før, men skal sannelig gjøre det nå!!!

merket igår hvor lite middagsmat jeg egentlig trenger! jeg passet på å ikke spise mere enn til at jeg var fornøyd uten å føle meg særig mett og det rare var at jeg ikke ble kjempesulten utover kvelden heller, ikke før jeg skulle legge meg... men jeg holdt meg i sengen istedet for å hive i meg mat!!

er spent på hva vekta viser imorgen... må begynne å få litt mere kontroll på dette! har jo hatt det før, så jeg burde klare å få det igjen!!!!!!

nok om det,
jeg må bare si at jeg ELSKET kjolen til Märtha igår!!! kan nesten ikke få sagt det nok! den var s utrolig perfekt, en ekte eventyrprinsesse!!!

klem aline
😵80,4 kg

æsj, æsj og dobbelt æsj!!!

hmm... nå går det gale veien her!!!
klarer meg bra på formiddagen, men så sklir det helt ut utover kvelden... jeg trenge motivasjon i bøtter og spann...

det hjelper ikke akkurat heller at jeg ikke har råd til å være medlem på sats lenger heller... syns det er vanskelig å kommedt meg ut av sofaen for å gå på tur, men det er vel en vanesak det også!!!

har iallefall kjøpt mange gode grønne epler!! istedetfor godteri!!!

igår ble jeg litt godtesjuk idet jeg skulle i buttikken å handle, og flink som jeg er (...) så kjøpte jeg bare en edke med gomp pastiller. vel og bra, men når jeg kommer hjem og skal kose meg med gompen, så opner jeg istedet en potetgull pose.......... arrrrrrg. at det går an!!!!!

men ikke idag. skal ikke engang kose meg med noe godt ( annet enn vann) til prinsessebryllupet.......!!

hjeeeeeeeeeelp
aline
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNE❤️24. mai 2002
Det går litt opp og ned her i verden, det er sånn for meg også.

Du er vel flink til å spise nok på formiddagen, slik at du ikke blir vrålsulten om kvelden, og kaster deg over alt du ser?
ANNE
79,0 kg

ikke veid meg idag!

hei og hopp!

rakk ikke å veie meg idag. spiller i korps og måtte tidlig opp, men nå er jeg endelig ferdig! deilig med en liten hvil. denne dagen har vært åretsw trimdag for meg, phu så sliten!! men det en god følelse også!

er spent på hva vekta viser imorgen... ble jo litt is og kake og pølse, også skal jeg grille etterpå.. skal prøve å holde meg til kylling men det blir hardt. vi skal ha noen gode pølser på grillen også... i will be strong!!!
klem fra aline
😊79,0 kg

16. mai er vi så glad i...

hei!

var bortreist forrige hleg og gikk med skrekk og gru på vekta på mandag. det var fremdeles under 80!!!

og nå nede på 79.0!!!

har innført godtestopp, det er noe som for meg kommer til å bli hardt. men en venninne hjelper meg med det!
jeg pleier å mumse innpå med noe godt hver dag... uff...
håper det ihvertfall gir resultater ; )

det er strålende sol og snart 17. mai!!

stor slanke klem fra meg til alle sammen!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi😀16. mai 2002
Heia!
Vil du være med i ny konkuranse eller? Startet ny i dag, vi er ikke så mange enda. Hiv deg på om du vil!
Klemmer fra meg
c.AuthorAlias Frosken😃16. mai 2002
Lykke til med godtestoppen, det går nok bra. Hver gang du tenker på godterier så sysselsett deg til du ikke har lyst på det lengre:) Jeg har innført potetgullstopp, og dette funker for meg. Ren leilighet har jeg fått og!
😄79,2 kg

riktig vei!!!

heisann folkens!

de siste dagene har det fortsatt å gå opp og ned over 80 annenhver dag, men idag (onsdag, det er sent...) så klarte jeg å være flink så jeg håper jeg ikke tipper opp over 80 igjen...

nei, jeg har tro på at jeg ligger på 78 kilo imorgen. ( sterk i trua...)

nei jeg må legge meg... er så trøtt at jeg bare babler tull!!!

godnatt klem til alle!!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias maiken😃10. mai 2002
du har vært flink hittentil, og bedre blir det nok ! snart er 80 tallet borte vekk og du kan glede deg til en strålende sommer i lettere klær! stå på!
kjempeklem maiken
c.AuthorAlias aha😄9. mai 2002
Heisann

Grattis med 7-tallet.
Stå på. Så ser du ikke 8-tallet igjen.
Klem fra aha
c.AuthorAlias trixi😉9. mai 2002
Håper du kommer deg ned til 78 i morgen da.. alt er jo mulig når mensen er på vei vekk...
Ha en fin dag!
Klem fra trixi
c.AuthorAlias iset❤️9. mai 2002
heisann:)
så fint at det går rett vei da:) gleder meg til å se min egen vektnål bevege seg nedover igjen:)
blir spennende å se i morgen ja:)
hilsen Iset.
😵79,6 kg

mensen...

mensen har kommet og jeg fortsetter å hoppe opp og ned fra dag til dag... slitsomt...
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias AM😊8. mai 2002
Enig med Bitten!! 200 gr er ingenting når man har fått mensen! Når den "vemmelige" uka er over så er det enda mer vektnedgang vet du.. Bare alt vannet og gusjet forsvinner .. hehe
KLem fra AM
c.AuthorAlias Bitten😌6. mai 2002
Heisann :) Du skal se at når mensen er over får du deg en gledelig overaskelse :) Du holder deg jo fortsatt på 70 tallet, deiligt. Eg er så lykkelig for å slippe å se fedme på meg, og det vil eg aldri se igjen ;) Stå på dette går strålende. 200g. opp er jo ingenting med den dumme mensen vet du ;)Lykke til. Klem fra Bitten :)
Bilde
😊79,4 kg

phu! endelig riktig vei ; )

hei og hå alle sammen!

jeg tror sannelig at min gode venn mensen er på vei! kan ikke skjønne noe annet som kan utløse et sånnt utrolig etegilde som jeg har hatt de siste dagene...

men ikke mere!!! nå går det i epler og gulrøtter ( og litt lakris...)

prøver å være flink med mengdene av mat til hvert måltid, men det er ikke alltid så lett når maten er god, og jeg synes også det kan være vanskelig å ikke bergne for mye til f.eks middag... men man lærer så lenge man spiser... ; )

lykke til alle sammen!
slankeklem Fra Aline
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bitten😃2. mai 2002
Hei aline :) Ja, der forsvant du ned på 70 tallet igjen ;) Du er veldig flink :) Ønsker deg lykke til videre nedover 70 tallet og god helg :)
Lykkeklemmer fra Bitten :)
c.AuthorAlias klar-ferdig-gå😈2. mai 2002
Vi ligger og vipper på hvert vårt titall!! Jeg litt over... igjen, mens du er heldig og ligger under.

Vi må stå på, og bakke hverandre opp!! Dette SKAL VI KLARE!!

Klem fra KFG
😵80,2 kg

jeg er ei ku!!!!!!!!!!

igår var ete dagen over alle etedager...

jeg gremmes over meg selv...

frokosten var yoghurt med frokostblanding... ok
lunsj: matpakke, eple og stor sjokolade.
på vei hjem: stor pose med chilinøtter
hjemme: ostepop og m&m...
middag, normal.
til kvelden, ostepop m&m, nonstop...

JEG GREMMES!!!

idag er jeg ihvertfall motivert så jeg håper på det beste!!!

klem fra meg
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lille Trille👻30. april 2002
Hei Aline!

Sender et lite spøkelse, som kan skremme vekk lysten på godter. Hvis dette virker kan du jo sende det tilbake, for her glimrer motivasjonen med sitt fravær. I morgen går det nok bedre. Hvis du har mer godt igjen, kan du jo forsøke å gjemme det, og få kortidsminnebetennelse(rart og langt ord)

Ha det bra!

Klem, Lille Trille

c.AuthorAlias Bitten😉30. april 2002
Hei Aline. Velkommen tilbake til 80 tallet :) Må være litt vanskelig å forlate det skjønner du, derfor måtte du ha en ekstra tur oppom :) Snart er du nok under igjen, og da vil du si hadet til 80 tallet for godt ;) Ønsker deg lykke til på veien, eg skal følge deg om enn noen kg. bak.
Lykkeklemmer fra Bitten :)
c.AuthorAlias aha30. april 2002
Heisann

Jaja, et tilbakeslag i går, nye muligheter i dag. Fornuftig at du gremmes, husk den følelsen til neste gang du få lyst til å skjeie ut.
Stå på og ikke gi opp. Ett skritt tilbake og tre fra. Dette klarer du.
Klem fra aha
☹️79,2 kg

ja,ja. hva annet kunne jeg vente..

var vel ikke så innmari lurt av meg å hive innpå en italiensk pizza i går... men det var ihvertfall veldig godt!!!

jeg pleier vanlig vis å dele e sånn pizza i 3 eller 4 måltider og plerer jo og holde. men igår gikk det ikke..

men det er vel som de sier: easy come, easy go!!

jeg lar meg fra idag av inspirere av trixi!! ingen sprekk fra nå av. skal gå til storinnkjøp av syrlige grønne epler!! (ikke før imorgen, da. nå er det jo stengt...)

jeg skal prøve å komme meg til treningsstudioet idag... det spørs om det går... har mye utpakking og klessvask idag. jeg skal ihvertfall gå en lang tur!!

detta går nok bra!

har forresten fått invitasjon til en "rejunion"-klassefest, og da er jeg jo nødt til å sette meg noen mål, og jeg blir også "nødt" til å nå dem.

mål 1. 75 kg 14. mai dvs et gj.snitt på 240 gr pr dag... men den første kiloen går nok på et par dager , siden den hovedsakelig består av pizza; )

mål 2. 70 kg 8. juni dvs gjsnitt på 200 gram ned pr dag. det blir hardt, men jeg tror jeg skal klare det!! ( er super motiver nå!!)

uansett så har jeg tenkt å stoppe litt opp når jeg kommer til 70 kg. så det hele kan stabilisere seg litt!! de var det jeg gjorde ved 80 kg... bare det at noen uker ble til et halvt år...!! det skal ikke skje denne gangen!!

jeg krysser fingrene og håper på det beste ; )
klem fra Aline
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Klar-Ferdig-Gå😄29. april 2002
Heisann Aline!!

Godt å se at du er tilbake. Dette er "den gamle BMI40" som fikk lurt deg inn på disse sidene.

Jeg har gått ned endel siden sist. Men, nå har jeg hatt en alt for lang pause. Nå vil jeg ned på 70-tallet!!!

Klem fra KFG
c.AuthorAlias trixi😉28. april 2002
Hei hei, og takk for kommentar i dagboka mi!
Så hyggelig at du lar deg inspirere av meg!!!!!!
Føler meg beæret!
Ja, den pizaen din er ingen krise synes jeg heller. Det er faktisk ikke rart at vi higer etter fettrik mat av og til, mitt kosthold er iallefall totalforandret siden 10 mars..så jeg godtar at kroppen min er litt snurt siden den ikke får fettbomber. Du mister nok fort de grammene.

Ser du har satt deg harde mål fremover. Selv klarte jeg å nå -80 målet mitt til rette dagen, så satte jeg meg nytt mål noen dager etterpå, men klarte å nå målet på 1 dag..så jeg har litt problemer med å sette meg delmål. Kanskje jeg skal gjøre som deg...sette litt store delmål.. hmmm må gruble litt på den der..

Sikker lurt å la kroppen stabilisere seg på runde tall.. må tenke litt på den der og..hihi

Ha en flott dag!
Klem fra trixi
😊78,0 kg

hey,hey!

har vært på en ukes "ferie" var ikke mye tid til å slappe av, og det ble mye god mat!!!

kom hjem idag, så jeg er spent på hva vekta viser imorgen!!

et spørsmål: hvor er det blitt av betalingsknappen? skal man ikke betale allikevel?? skjønner ingenting, jeg...

uansett, jeg har en sånn "føler meg tjukk"- dag idag, men jeg tar det egentlig ikke så tungt... er for trøtt til å deppe ; )

har etter nærmere ettertanke funnet ut at jeg ikke er den sunneste slankeren som finnes... klarer ikke en dag uten noen form for snop... hmm... vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg ut av den uvanen... vel , første skritt er nok å sørge for at jeg ikke har noe snop i huset... oops, har handlet på tax-free i helga... dvs endel snop...

ja,ja får prøve å være sterk...

ha en fin slankdag til alle dere der ute!!
klem fra Aline
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi😀28. april 2002
Hei hei.. isj, jeg hadde en sånn føle meg skikkelig tjukk dag i går jeg. De er ikke morsomme de dagene..men men, det går jo over!
Da du dro på ferie var det meningen at man måtte betale for å ha slankedagbok, men på lørdag i forrige uke, ble det klart at det fortsetter å være gratis med dagbok! Så sånn er det! :)

Er du ikke den sunneste slankeren som finnes? Hvem er vel det?
Det er jo normalt at kroppen higer etter noe søtt da, så godtesug måå jo være det mest normale av alt.. Men om du ikke vil snope hver dag, er det bare et råd å gi; ikke ha godteri i huset. Lås inn tax-free snopet ditt du, og gled deg til å ta det frem på lørdag eller en annen dag...

Ha en flott dag Aline, så blir det spennende å se hvor du havner i konkuransen i morgen!
Klem, trixi
78,0 kg

jippi!!!

hadde egentlig ikker mere å si enn jippi!

vekta går nedover og denne siden fortsetter!!!
jippi,jippi,jippi!!!!!!!!!

klem til alle
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi😊21. april 2002
Du har jamen en flott nedgang nå..fortsett sånn du.. så raser du fra oss andre i konkuransen...hihi
Ha en flott søndag
c.AuthorAlias Sussi21. april 2002
Gratulerer!!!!
Bådemed de 10 kiloenen og at vi får beholde siden vår!!!!
Fortsatt god slanking!

Med hilsen
Sussi
c.AuthorAlias Lille Trille21. april 2002
Hei aline!

Gratulerer så mye med -10 kilo. Det må jo være flott. Ellers synes jeg du har vært flink de mnd du ikke har vært her inne.
Vi er vel i samme -5 konkurransen, så det skal bli spennende å følge med deg. Lykke til!

Klem, Lille Trille
c.AuthorAlias Ronja20. april 2002
se her ja:) det går jo rette veien for deg:) jeg sa og jippi da jeg så at disse sidene skulle bestå:) vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten de:) forsett sånn, du er kjempelink:)
klem fra Ronja
c.AuthorAlias ANNE20. april 2002
Hei, gratulere med din ned gang, jeg lurer på hvordan du klarer det. Selv har jeg mistet grepet på det, går bare opp. Har du en magisk nøkkel til suksess?ANNE
c.AuthorAlias AM20. april 2002
All vektnedgang er så motiverende!! Ikke sant??
Kos deg i helga!
klem fra AM
78,2 kg

phu! jeg er igang!

nå er det ikke mange gramene igjen til -10!!
har jo vært der allerede, men det ble et kort besøk ; )

er i godt humør idag!! skal til utlandet en uke imorgen!!! skal prøve å fremdeles spise fornuftig.. ; )

huff! innså nettopp at jeg faktisk sitter å knasker smågodt mens jeg skriver... utrolig man jeg kan gjøre uten å merke det!! nei bort med posen!!

har for tiden ( de siste dagene) en skikkelig fin slankefølelse.. hvis man kan si noe sånnt. det føles ok å være litt sulten innimellom, og jeg har ikke lyst til å hive i meg all slags mat!! dvs at jeg har det sånn som normale mennesker... ? ; )

håper alle får en superb helg , så skrives vi om en uke!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias AM19. april 2002
Godt å høre at det ikke bare er jeg som for en gangs skyld føler at vekta har tatt fart i nedover bakke!
Jeg har det også sånn akkurat nå at selv om jeg er sulten så føler jeg ikke får å hive i meg masse mat!! Håper denne følelsen varer lenge... det er så heeeeeerlig!! :) du er nok 100% enig med meg i det!!
ha en flott helg!
klem AM
78,4 kg

hurra!!! (med en bismak)

hei!

fikk helt sjokk når jeg logget meg på og fikk se at siden skal legges ned!!!!!!

hjelp!!!

klarte ihvertfall og komme meg ned til 78 igjen phu!!
da er det bare 4.8 kg igjen til -5 konkuransen er over for meg... ; ) må jo klare det før 30. april, da... hmm... det blir hardt ; )

nei. jeg kommer virkelig til å savne denne siden!!! håper det er noe vi kan gjøre!! selv har jeg ikke noe peil på dette med web og sånnt... men jeg kan gjerne donere noe!!!

god slankings til alle!
78,6 kg

ærlig talt!!!

hei igjen...

i dag tro jeg på vekten og den viste 79.8...
dvs enda 200 gr opp ifra igår...

min egen skyld, helt og holdent... spiste en meget stor og sen middag igår... skikkelig teit...

men jeg har en plan for dagen... skal spise 800 - 1000 kcal idag for å jumpstarte litt ( kommer ikke til å klare noe sånnt mere en en dag... og det er jo bare bra!)

jeg som tilogmed var flink til å trene igår..

idag føler jeg meg skikkelig dritt og ekkel... ingen klær passet i dag morges ( syntes jeg, da... ; ) og jeg føler at jeg eser ut for hvert sekund som går...
vet jo at det bare er innbilning, men det er ikke noe gøy for det...

ok, nok klaging solen skinner ihvertfall...

klem aline
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bitten16. april 2002
Hei aline :) Du har da ingen grunn til å henge med lippa, du har jo snart 10 kg. jubileum, skikkelig flink er du :) De 200g. er snart borte igjen :) Visst du har et bilde av deg da du var 88 kg. ta det frem og se du selv kor flink du er :)
Ønsker deg lykke til videre :)
Klem fra Bitten :)
c.AuthorAlias AM16. april 2002
Vet godt hvordan den følelsen er, når du skal ha på deg noe og du føler deg rett og slett vemmelig! Det du mest har lyst til da er å hive alle klærne i ett hjørne og så krype under dyna igjen!!
Sånn har jeg det ofte, og det tror jeg gjelder alle som ønsker å ta av noen kilo, enten det er 3 eller 25.
Men stå, så får vi en flott og slank sommer!! DU klarer dette vet du :)

Klem fra AM
c.AuthorAlias Masti16. april 2002
Hei der!

Ja, ja, slik føles det noen dager, men hvis du tenker deg godt om så vet du at for ikke lenge siden passet ikke klærne i det hele tatt, eller var i hvertfall mye trangere, og det er vel en god følelse? Synes du har vært kjempeflink som har tatt så mye jeg!

Broren min satt forrsten og så på TV i går, og da ble det jo til at jeg satte meg sammen med han. Han så på en serie om supermann som ung (eller noe?), og der var det ei jente som drakk en grønnsaksdrikk med kryptonitt i, og hun ble superslank i løpet av to dager. Heldiggris tenkte jeg, helt til hun begynte å suge ut andres kroppsfett fordi hun var så sulten... Kan noen finne opp en slik kur uten den medførende fetthungeren skal jeg være dem evig takknemmelig!

Masti
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.