← Alle dagbøker
aina
59 år168 cm18 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start74,0 kg
Sist71,7 kg
Endring−2,3 kg
BMI nå25,4
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Sliter litt om dagen....
Har litt problemer med motivasjonen, syns dette går forferdelig seint.... Har en tendens til å skeie totalt ut om dagen. Men, nå må jeg ta meg inn igjen ser jeg!! Jeg går jo ned, men jeg kan nok gå ned mye mer i løpet av 1 uke enn det jeg gjør nå. Har vært dårlig med trening siste ukene + at jeg har begynt på jobb igjen (riktignok bare 2 dgr. pr. uke ut året, men dog!). Har en stillesittende jobb så jeg bør nok ta opp treningen igjen. Jeg satser på spinning i kveld for første gang på 2 uker! Jeg skulle ønske jeg hadde mulighet til å gå inn her hver dag og virklig få fulgt opp dette med slankingen min, men det er vel bare å innse at det rekker jeg ikke; skal prøve å følge opp litt bedre her inne nå fremover enn det jeg har gjort hittil.
Dagens meny;
Frokost; Nutrilettbar
MM; Dobbel Confecta
Lunsj; 4 Rugsprø m/chili & kjøtt smøreost
MM: 2 kiwier
Middag; Wok m/spaghetti, kyllingfilet + grønnsaker
Kaloriinnhold; ca. 1.000 i dag.
Ha en fin uke!
Nå går det fint!
Ser ut som om det har løsnet litt når det gjelder vekten her nå. Koser meg med nedgangen, men vet at det nok blir stillstand noen dager nå, etter å ha tapt såpass mye denne helgen.
Forrige uke gikk veldig fint, syns jeg. Topp motivert og kom meg på spinning 3 ganger + gått noen turer i løpet av uka. Men, jeg har ikke levd helt asketisk; kost meg med både rødvin og litt sjokolade - så jeg er sikker på at det er treningen som har gjort utslaget på vekten denne gangen. Men, jeg har ikke hatt de helt store utskeielsene i matveien heller.
Dagens meny;
Frokost; 4 Ryvita m/mager smøreost + skinke
Lunsj; 1 vaffelplate
Middag; 1 Tortilla m/litt kjøttdeig, ost og grønnsaker
MM: Dream Yoghurtis (100 g)
Kvelds; 1 confecta
Trening; Spinning
Resultat i -5 konkurransen; 2.4 kg.
Ha en ny fin slankeuke!
Hilsen Aina
Helg!
Syns ikke vektnedgangen er direkte rask. Jeg har begynt å drikke mer vann nå, så får jeg se om det har noen innvirkning. Det er lenge til sommeren så jeg har vel god tid!!
Dagens meny;
Frokost; 1 müsli-yoghurt Youplait + 1 kanelknekkebrød; 170 kcal
MM: 1 peanøtt nutrilett bar (de er kjempegode, jo!); 220 kcal
Lunsj; Pitabrød m/salat + litt skinke; 200 kcal
Middag; Kyllingfilet, ris/lett bearnaisesaus m/salat; 300 kcal.
Kvelds; 1 glass rødvin (170 kcal)
Totalt; 1.060 kcal.
Trening; Spinning 1
Rest; - 5kg. konkurranse; 3,8 kg
God helg!
Jippi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så glad jeg ble i dag når jeg gikk på vekten!!! 1/2 kg. ned fra i går - det var akkurat den "puffen" jeg trengte nå.
Må også nevne at gåturen jeg hadde planlagt i går ble erstattet av Spinning - langkjøring!! Denne gangen gjennomførte jeg og var mega-stolt av meg selv. Tror nok den turen var årsaken til nedgangen.
Nå er jeg virklig inspirert til å fortsette her!!
Rest; - 5 kg. konkurransen; 4 kg.
Vekten har hengt seg opp....
Nå har jeg virklig stillstand her!! Prøver å ta det med optimisme, men.... Gøy er det ikke!! Vært kjempe-flink (føler jeg selv i hvertfall i forrige uke!); trent spinning 3 ganger + gått 2 lange turer, i tillegg har jeg vært flink med maten og ikke skeiet ut en eneste gang! Er det noen som har noen tips om hva jeg eventuelt gjør feil???
Dagens meny;
Frokost; Fitness m/ekstra lett melk + lett jordbær syltetøy
Lunsj; Skinkesalat m/brød
MM; 1 eple
Middag; Suppe av en eller annen sort
Kvelds; Confecta
Trening; 1/2 times gåtur.
Jeg ligger nok dårlig an i -5kg. konkurransen, men jobber med saken!
Endelig hoppet vekten litt...
300 gr. ned fra i går - det er jeg bare kjempe-fornøyd med i disse dager!!!
Dagens måltider;
Frokost; 1 skive solsikkebrød m/Norvegia lett
Lunsj; Fitness m/ekstra lett melk + lett jordbærsyltetøy
Middag; Pasta m/skinke + Dolmio-saus.
Kvelds; Rispinos m/paprika + Salsa Dip.
Trening; Spinning 2.
Rest -5; 4,5 kg.
Ha en fin helg!
Jeg går da nedover...
men, det går ikke så veldig fort...! Men, det gjør ikke så mye. Kanskje jeg opplever ett vekthopp i slutten av uka?? Jeg har vært flink hittil i uka, sunn mat etter Grethe Roede-prinsippene. Trent langkjøring en dag (den måtte jeg riktignok avbryte!! Trodde jeg var døden nær - og det er ikke tull engang!!!). Men, det virker som om kroppen min holder igjen litt nå. Dårlig med vanndrikkingen, kanskje det er noe av årsaken, eller kanskje kroppen rett og slett har fått nok av jo-jo slanking. Her er dagens måltider;
Frokost; Fitness m/lettjordbær + ekstra lett melk.
MM: 3 ryvita m/mager smøreost
Lunsj; 2 brødskiver m/kalkun
Middag; Poteter m/fiskepudding og grønnsaker.
Kvelds; 1 Confekta
Trening; Ingenting i dag. Har vært og shoppet klær, og husvask. Så jeg har fått rørt litt på kroppen i hvertfall.
Rest -5 kg. konkurransen; 4,8 kg.
Full skjerpings nå...
Uff - dette har gått helt feil vei...! Jeg har hatt en fin og lang jul; med ett resultat på 3 kg. + i forhold til vekt på lillejul-aften... men, nå må det bli full innsats her for å gå ned kiloene mine til sommeren. Starter helt på nytt igjen i dag!! Og regner med at dette vil gå kjappt av igjen. Motivasjonen er på plass igjen.
Matinntak for i dag;
Frokost; Fitness frokostblanding m/lettjordbærsyltetøy + ekstra lett melk.
Lunsj; 2 brødskiver m/lett Norvegia + paprika + Confecta.
MM; Appelsin
Middag; Wok m/spaghetti/kylling og masse grønnsaker.
Kaloriinnhold; ca. 1000.
Trening i dag; Gått tur i 1/2 time + skal på langkjøring i kveld. Har ikke trent på over 1 måned, så jeg er spent på hvordan dette går.
- Aina
18. desember 2001
72,0 kgHar ikke gitt opp!!!
Men, det blir litt til og fra i disse førjuls-tider, satser på å være flinkere her inne etter jul!!! Har gått ned 2 kg. på 2 uker og det er jeg helt fornøyd med, har hatt mine uskeielser innimellom - men det ser ut som dette har gått greit likevel. Jeg kjører på for fullt denne siste uken før jul med mager mat og så mye spinning jeg rekker, og skal ikke være så ambisiøs i julen med vekten. Veier jeg 72 kg. 1. januar så er det faktisk helt greit! Ha en toppers dag!
14. desember 2001
72,4 kgTrengte kroppen all sjokoladen :))))
Vekten har gjort ett lite hopp i hvertfall!!! Det er gøy med 1/2 kg. ned fra en dag til en annen!!!! Men, nå skal jeg være forsiktig alså frem til jul (skal ikke ta helt av i julen heller - bare unne meg litt ekstra ett par dager). Denne helgen blir det to førjuls-sammenkomster. Jeg skal spise/drikke forsiktig, men synes det er veldig vanskelig - da jeg ikke vil at noen skal merke at jeg slanker meg og i tillegg er en veldig "høflig" person og ikke liker å ikke spise/drikke det jeg får servert.... Det blir nok ikke tid til noe spinning igjen før på søndag, dessverre. Dere får ha en god helg!!
13. desember 2001
72,9 kg600 gr. sjokolade....
skeiet jeg ut med i går. Det er helt utrolig!!! Nesten 3.000 kcal så vidt jeg har regnet ut.... Dette kvalifiserer vel for en skikklig hel-sprekk?? Også etter så kort tid... Jeg sparte inn på maten resten av dagen, men likevel. Vel, vel... Jeg kan ikke stoppe opp p.g.a. dette. Jeg har utrolig nok ikke lagt på meg av all sjokoladen i går, men heller ikke gått noe mer ned selvfølgelig. Men, jeg er egentlig veldig motivert så jeg forstår ikke hvorfor jeg skulle spise alt det der.... Kostholdet i dag blir i hvertfall sunt;
Frokost; brød m/egg
Lunsj; brød m/egg
Middag; Kyllingfilet m/pasta
Trening; Teller julegave-shopping??? Nei... Ha en fin dag!
11. desember 2001
72,9 kgOppsummering; 1. uke
Ja - der var 1. uke over. Har gått ned 1 kg. til tross for ett gigantisk matinntak i helgen. Må si meg veldig fornøyd med det. Men, samtidig så lurer jeg på hvor mye jeg kan gå ned neste uke - hvis jeg er kjempe-forsiktig hele uken?? Jeg har trent spinning 2 ganger denne uken og det er helt greit, men jeg har ikke gått noe på tur eller noe - så der må jeg skjerpe meg! Jeg legger opp til spinning 2 ganger denne uken også + litt gåturer med ungene. Jeg føler meg veldig tung i kroppen om dagen - derfor velger jeg å trene spinning til jeg føler meg litt lettere. Syns det er så greit å sitte på sykkelen og styre tempo/styrke selv.
Matinntak;
Frokost; 2 ryvita m/mager smøreost + okserull
MM: Confecta + 2 clementiner
Lunsj; Fitness m/ekstralett melk + lettjordbær-syltetøy
MM; 2 clementiner
Middag; Kyllingfilet m/ris + lett bearnaise-saus
Trening; Spinning
Ha det bra!!
Hilsen Aina
Helger er vanskelige....
når man slanker seg!!!! Særlig i førjulstiden - det er så mye som skjer og mat/kaker uansett hvor man beveger seg. Jeg har spist kjempe-mye og usunt helt siden fredag. Fredagen startet med de 3 bollene og det utartet helt utpå kvelden.... Lørdag var det julebord med mat/vin. Men, i dag har det gått rimelig greit;
Frokost; 3 ryvita m/kalkun + magersmøreost
Lunsj/middag; 3 vaffelplater m/lettsyltetøy!!!
Kvelds; 1 kopp Confecta
Dagens kalorinnhold ble nok 900, tror jeg. Men, det hadde jeg bare godt av. Gårsdagens var på over 3.000 (utrolig nok).
I dag var jeg også på spinning.
Jeg syns det er utrolig at jeg i det hele tatt har gått ned i vekt med denne helgen her bak meg - det sier vel bare sitt om mitt tidligere kosthold!?
- Aina
Nedover!
Dårlig tid i dag, men her kommer dagens meny;
Frokost; 3 boller (uff jeg veit det var dumt. 495 kcal).
Lunsj; 2 ryvita m/smøreost + kalkun.
Middag; Tomatsuppe.
Trening; Spinning
Ble for stor frokost - derfor såpass lite mat utover dagen. Ha en fin helg - jeg har nok ikke tid til å komme innom her i helgen tror jeg.
Hilsen Aina
Dag 4 og 5...
Dette går fint. Masse energi p.g.a. sunn mat!! Ser at vekten går nedover, selv om det går litt seint.
Gårsdagens mat;
Frokost; Fitness frokostblanding m/lettjordbærsyltetøy + ekstra lett melk.
MM; 2 Ryvita m/magersmøreost + skinke
Lunsj; 2 brødskiver m/magersmøreost + skinke
MM; 2 mandariner
Middag; 3 pizzastykker (hjemmelagde m/SunneKjøkken pølser)
Kvelds; Skumgodter tilsvarende ca. 50 kcal.
I går ble kaloriinnholdet ca. 1.200 kcal.
Trening; Dårlig med det. Men satser på spinning i morgen.
Har ikke lyst på sjokolade lenger - så kanskje jeg rett og slett kutter ut sjokolade frem til jul i hvertfall. Føler meg veldig sunn nå - og ser hvor mye penger jeg har brukt på sånt siste året. Jeg er også veldig motivert.
Du er jo kjempeflink med maten. Med bare 1000 kcal pr dag går det nok rette veien skal du se. Selv om man har litt slappere perioder med trening er det viktig å ikke gi opp for det. All trening som du greier å legge inn hver dag nytter :-) Har du vurdert hjemmetrening m/video? Kan anbefale Kari J. sine treningsvideoer på det varmeste. Det er ikke så tidkrevende å trene hjemme dersom man har en hektisk hverdag. Har man 20 min tilgjengelig hver dag hjelper det absolutt på formen.
Ha en fin slankedag!