← Alle dagbøker
diarist.Alias

aina

59 år168 cm18 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start74,0 kg
Sist71,7 kg
Endring−2,3 kg
BMI nå25,4
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
2. desember 200118. februar 2002
71,7 kg

Sliter litt om dagen....

Har litt problemer med motivasjonen, syns dette går forferdelig seint.... Har en tendens til å skeie totalt ut om dagen. Men, nå må jeg ta meg inn igjen ser jeg!! Jeg går jo ned, men jeg kan nok gå ned mye mer i løpet av 1 uke enn det jeg gjør nå. Har vært dårlig med trening siste ukene + at jeg har begynt på jobb igjen (riktignok bare 2 dgr. pr. uke ut året, men dog!). Har en stillesittende jobb så jeg bør nok ta opp treningen igjen. Jeg satser på spinning i kveld for første gang på 2 uker! Jeg skulle ønske jeg hadde mulighet til å gå inn her hver dag og virklig få fulgt opp dette med slankingen min, men det er vel bare å innse at det rekker jeg ikke; skal prøve å følge opp litt bedre her inne nå fremover enn det jeg har gjort hittil.

Dagens meny;
Frokost; Nutrilettbar
MM; Dobbel Confecta
Lunsj; 4 Rugsprø m/chili & kjøtt smøreost
MM: 2 kiwier
Middag; Wok m/spaghetti, kyllingfilet + grønnsaker

Kaloriinnhold; ca. 1.000 i dag.

Ha en fin uke!


1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Anneli18. februar 2002
Hei Aina,

Du er jo kjempeflink med maten. Med bare 1000 kcal pr dag går det nok rette veien skal du se. Selv om man har litt slappere perioder med trening er det viktig å ikke gi opp for det. All trening som du greier å legge inn hver dag nytter :-) Har du vurdert hjemmetrening m/video? Kan anbefale Kari J. sine treningsvideoer på det varmeste. Det er ikke så tidkrevende å trene hjemme dersom man har en hektisk hverdag. Har man 20 min tilgjengelig hver dag hjelper det absolutt på formen.

Ha en fin slankedag!
72,6 kg

Nå går det fint!

Ser ut som om det har løsnet litt når det gjelder vekten her nå. Koser meg med nedgangen, men vet at det nok blir stillstand noen dager nå, etter å ha tapt såpass mye denne helgen.

Forrige uke gikk veldig fint, syns jeg. Topp motivert og kom meg på spinning 3 ganger + gått noen turer i løpet av uka. Men, jeg har ikke levd helt asketisk; kost meg med både rødvin og litt sjokolade - så jeg er sikker på at det er treningen som har gjort utslaget på vekten denne gangen. Men, jeg har ikke hatt de helt store utskeielsene i matveien heller.

Dagens meny;
Frokost; 4 Ryvita m/mager smøreost + skinke
Lunsj; 1 vaffelplate
Middag; 1 Tortilla m/litt kjøttdeig, ost og grønnsaker
MM: Dream Yoghurtis (100 g)
Kvelds; 1 confecta

Trening; Spinning
Resultat i -5 konkurransen; 2.4 kg.

Ha en ny fin slankeuke!

Hilsen Aina
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Marihøne16. februar 2002
Hei Aina,
Jeg synes du tok deg fint inn etter juleutskeielsene. Men hvor har du blitt av nå? Jeg hadde selv et langt opphold etter jul, men nå er det godt å være i gang igjen. Jeg skal lese igjennom de andres dagbøker for å hente inn ny motivasjon. Til sommeren skal jeg være folover, og jeg SKAL være stolt over å vise meg i ny kjole!!!
Lykke til videre - fra Marihøne.
73,8 kg

Helg!

Syns ikke vektnedgangen er direkte rask. Jeg har begynt å drikke mer vann nå, så får jeg se om det har noen innvirkning. Det er lenge til sommeren så jeg har vel god tid!!

Dagens meny;
Frokost; 1 müsli-yoghurt Youplait + 1 kanelknekkebrød; 170 kcal
MM: 1 peanøtt nutrilett bar (de er kjempegode, jo!); 220 kcal
Lunsj; Pitabrød m/salat + litt skinke; 200 kcal
Middag; Kyllingfilet, ris/lett bearnaisesaus m/salat; 300 kcal.
Kvelds; 1 glass rødvin (170 kcal)
Totalt; 1.060 kcal.

Trening; Spinning 1
Rest; - 5kg. konkurranse; 3,8 kg

God helg!
74,0 kg

Jippi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så glad jeg ble i dag når jeg gikk på vekten!!! 1/2 kg. ned fra i går - det var akkurat den "puffen" jeg trengte nå.

Må også nevne at gåturen jeg hadde planlagt i går ble erstattet av Spinning - langkjøring!! Denne gangen gjennomførte jeg og var mega-stolt av meg selv. Tror nok den turen var årsaken til nedgangen.

Nå er jeg virklig inspirert til å fortsette her!!

Rest; - 5 kg. konkurransen; 4 kg.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Savanna23. januar 2002
Heisann go gratulerer!
Jeg vet hvor deilig det er å se når litt og litt av vekta forsvinner, nå skal jeg stå på også for å komme inn i rytmen med et bra kosthold igjen!
Og jeg vet at gåturer er utrolig bra for forbrenningen, ... Husk dersom du har valget mellom en times høypuls trening og 1 times rask gåtur så er faktisk gåturen best for kroppens forbrenning! *s* Men alt hjelper såklart!
Lykke til med neste halvkilo!

Klem fra Savanna
74,5 kg

Vekten har hengt seg opp....

Nå har jeg virklig stillstand her!! Prøver å ta det med optimisme, men.... Gøy er det ikke!! Vært kjempe-flink (føler jeg selv i hvertfall i forrige uke!); trent spinning 3 ganger + gått 2 lange turer, i tillegg har jeg vært flink med maten og ikke skeiet ut en eneste gang! Er det noen som har noen tips om hva jeg eventuelt gjør feil???

Dagens meny;
Frokost; Fitness m/ekstra lett melk + lett jordbær syltetøy
Lunsj; Skinkesalat m/brød
MM; 1 eple
Middag; Suppe av en eller annen sort
Kvelds; Confecta

Trening; 1/2 times gåtur.

Jeg ligger nok dårlig an i -5kg. konkurransen, men jobber med saken!



3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bonita22. januar 2002
Hei Aina, jeg synes du er kjempeflink, jeg. Men det kan jo være at kroppen holder litt igjen for så å virkelig slippe taket.. Ellers synes jeg det ser ut som du spiser litt lite. Du bør passe på at du er oppe i 1000 - 1200 kalorier om dagen, spesielt siden du trener såpass mye. Vel, dette vet du sikkert alt om selv :-)
Jeg ligger også dårlig an i konkurransen, kom igjen, nå skjerper vi oss!! :-))
Ha en god dag.
klem fra Bonita
c.AuthorAlias Trultemor21. januar 2002
Vekten blir i perioder stående litt stille, aina. Men fortvil ikke. Etter en liten stillstand raser du nedover igjen.

Et tips er å ta frem målebåndet og måle deg på enkelte strategiske plasser 1 gang pr. uke. Da får du fort merke at du minker selv om vekten skulle stå i sirup.

Stå på videre.
Hilsen Trultemor
c.AuthorAlias Baby21. januar 2002
Hei Aina!
Det er ikke bare du som sliter litt for tiden. Jeg trenger virkelig drahjelp selv, og prøver å finne litt mer motivasjon ved å lese dagbøkene deres.
Du lurer på hva du gjør feil?
Drikker du nok vann?
Dessuten bør du spise ananas hver dag, for det har en bra effekt på tarmfunksjonen slik at du holder maven i orden.
Dessuten er det bra for alle de fire blodtypene.

Selv har jeg stor tro på blodtypedietten, for den har hjulpet meg før.
En annen regel: Spis heller oftere og litt av gangen, enn få måltider - store eller små, og spis frukten (ikke banan)først!
P.S. Du er ihvertfall flink til å trene!

Lykke til videre :-)

Baby
74,5 kg

Endelig hoppet vekten litt...

300 gr. ned fra i går - det er jeg bare kjempe-fornøyd med i disse dager!!!

Dagens måltider;
Frokost; 1 skive solsikkebrød m/Norvegia lett
Lunsj; Fitness m/ekstra lett melk + lett jordbærsyltetøy
Middag; Pasta m/skinke + Dolmio-saus.
Kvelds; Rispinos m/paprika + Salsa Dip.

Trening; Spinning 2.

Rest -5; 4,5 kg.

Ha en fin helg!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias April21. januar 2002
Fortsett som nå så går det kjempebra! Takk for hyggelig hilsen i boka mi, da skal jeg notere meg at tur er god trim, og så er det hyggelig! Spesielt om kvelden for da kan man kikke litt inn koselige vinduer sånn i forbifarten. Håper du får en kjempefin slankeuke, vi følges ad!!! Klem April
c.AuthorAlias milla_1818. januar 2002
Hei Aina!
Ville bare si gratulerer med dagens vekt.
Dette går jo kjempebra!
c.AuthorAlias beate2918. januar 2002
Heisann!
Tusen takk for hyggelig kommentar i dagboka mi. Du etterlyser oppskriften min for hvorfor jeg går så raskt ned i vekt. Vel her kommer den:
- jeg spiser hver 3. time: grovbrød m. bl.a. fiskekaker, kalkunpålegg, lett leverpostei, osv. 0,1% yoplait yoghurt, frukt, middag som ikke er fetende.
- jeg forsøker å holde meg unna mat med høy glykemisk indeks (ris, poteter, godter, brus, hvetemel, osv).
- jeg drikker MASSE vann!!! Minst 3-4 liter om dagen.
- jeg tar kromtabletter (3 stk hver dag) for å unngå søtsug.
- jeg forsøker å ikke spise for lite. Jeg teller ikke kalorier, men jeg spiser ca. 2 skiver brød til frokost og lunsj i tillegg til frukt, yoghurt, og en fornuftig middag.

Egentlig aner jeg ikke hvorfor jeg går så fort ned i vekt nå. Tror jo det har mye med at jeg forsøker å holde forbrenninga oppe med å spise ofte og nok, samt å trene. Jeg ser at du er kjempeflink til å trene. Det skal jeg også bli. :) Jeg tror nok jeg spiser mye mer enn deg. Hadde jeg spist det samme som deg så hadde jeg gått sulten mye av dagen. Jeg spiste mindre i begynnelsen av slankekuren, men da sto vekta stille. Skilpadda anbefalte meg å spise litt mer. Det gjør jeg nå og vekta raser ned!! Rart det der!

Uansett ønsker jeg deg lykke til med videre nedgang.
Klem fra Beate
74,8 kg

Jeg går da nedover...

men, det går ikke så veldig fort...! Men, det gjør ikke så mye. Kanskje jeg opplever ett vekthopp i slutten av uka?? Jeg har vært flink hittil i uka, sunn mat etter Grethe Roede-prinsippene. Trent langkjøring en dag (den måtte jeg riktignok avbryte!! Trodde jeg var døden nær - og det er ikke tull engang!!!). Men, det virker som om kroppen min holder igjen litt nå. Dårlig med vanndrikkingen, kanskje det er noe av årsaken, eller kanskje kroppen rett og slett har fått nok av jo-jo slanking. Her er dagens måltider;

Frokost; Fitness m/lettjordbær + ekstra lett melk.
MM: 3 ryvita m/mager smøreost
Lunsj; 2 brødskiver m/kalkun
Middag; Poteter m/fiskepudding og grønnsaker.
Kvelds; 1 Confekta

Trening; Ingenting i dag. Har vært og shoppet klær, og husvask. Så jeg har fått rørt litt på kroppen i hvertfall.

Rest -5 kg. konkurransen; 4,8 kg.

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Anneli18. januar 2002
Hei og takk for velmenende råd i dagboken min :) Jeg vet at jeg ikke bør "råslanke" meg mens jeg fortsatt ammer og så kort tid etter fødselen. Jeg har slett ikke tenkt å sulte meg på noen måte - bare legge om til et sunt kosthold og fornuftig trening. Dette vil jeg forhåpentligvis få mye glede av i form av større overskudd til å kose meg med den nydelige babyen min. Jeg ønsker å etablere fornuftige vaner som skal vare "livet ut". Lykke til videre!
- Anneli -
c.AuthorAlias milla_1817. januar 2002
Hei Aina, og tusen takk for veldig hyggelig kommentar i dagboken min.
Ja, jeg sliter endel med denne sukker hungeren min. det er akkurat som om kroppen ikke fungerer uten sjokoladen og jeg blir lett sur og gretten hvis jeg ikke har spist sjokolade i løpet av dagen.. Jeg skal prøve ¨å trappe ned sånn gradvis, men det er sannelig ikke lett.

Leser at du går på Grethe Roede kurs, og det er jo kjempe fornuftig. Har alltid hatt lyst til å prøve det, men jeg er nok altfor ung. Ville gått på det for å få sunnere matvaner, for slik som jeg spiser nå er i alle fall ikke spessielt sunt.
har hørt at mange er så fornøyde med dette Grethe Roede opplegget, så du kommer helt sikkert til å gå ned de kiloene du ønkser ved hjelp av dette. Du spiser jo veldig sunt da:)
Skal prøve den Confecta drikken. den hørtes bra ut. håper det kan hjelpe litt på sjokolade suget mitt':)

Klem Milla
75,0 kg

Full skjerpings nå...

Uff - dette har gått helt feil vei...! Jeg har hatt en fin og lang jul; med ett resultat på 3 kg. + i forhold til vekt på lillejul-aften... men, nå må det bli full innsats her for å gå ned kiloene mine til sommeren. Starter helt på nytt igjen i dag!! Og regner med at dette vil gå kjappt av igjen. Motivasjonen er på plass igjen.

Matinntak for i dag;
Frokost; Fitness frokostblanding m/lettjordbærsyltetøy + ekstra lett melk.
Lunsj; 2 brødskiver m/lett Norvegia + paprika + Confecta.
MM; Appelsin
Middag; Wok m/spaghetti/kylling og masse grønnsaker.
Kaloriinnhold; ca. 1000.
Trening i dag; Gått tur i 1/2 time + skal på langkjøring i kveld. Har ikke trent på over 1 måned, så jeg er spent på hvordan dette går.

- Aina
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias April15. januar 2002
Jammen da er det vel bare å begynne for fullt igjen, det gikk jo så bra med deg før jul, så dette klarer du fint!
Ser du er med på -5 konkurransen så da får du sikkert massevis av motivasjon der. Det håper også at jeg får!!!
Ha en god dag! April
72,0 kg

Har ikke gitt opp!!!

Men, det blir litt til og fra i disse førjuls-tider, satser på å være flinkere her inne etter jul!!! Har gått ned 2 kg. på 2 uker og det er jeg helt fornøyd med, har hatt mine uskeielser innimellom - men det ser ut som dette har gått greit likevel. Jeg kjører på for fullt denne siste uken før jul med mager mat og så mye spinning jeg rekker, og skal ikke være så ambisiøs i julen med vekten. Veier jeg 72 kg. 1. januar så er det faktisk helt greit! Ha en toppers dag!
72,4 kg

Trengte kroppen all sjokoladen :))))

Vekten har gjort ett lite hopp i hvertfall!!! Det er gøy med 1/2 kg. ned fra en dag til en annen!!!! Men, nå skal jeg være forsiktig alså frem til jul (skal ikke ta helt av i julen heller - bare unne meg litt ekstra ett par dager). Denne helgen blir det to førjuls-sammenkomster. Jeg skal spise/drikke forsiktig, men synes det er veldig vanskelig - da jeg ikke vil at noen skal merke at jeg slanker meg og i tillegg er en veldig "høflig" person og ikke liker å ikke spise/drikke det jeg får servert.... Det blir nok ikke tid til noe spinning igjen før på søndag, dessverre. Dere får ha en god helg!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias helga17. desember 2001
kjekt at det går så bra med deg! du er flink, og litt sjokolade kan hjelpe både kropp og sjel av og til!!
Fine resultat!
Selv sliter jeg litt nå, men det må gå ! Vi får stå på videre sammen!
72,9 kg

600 gr. sjokolade....

skeiet jeg ut med i går. Det er helt utrolig!!! Nesten 3.000 kcal så vidt jeg har regnet ut.... Dette kvalifiserer vel for en skikklig hel-sprekk?? Også etter så kort tid... Jeg sparte inn på maten resten av dagen, men likevel. Vel, vel... Jeg kan ikke stoppe opp p.g.a. dette. Jeg har utrolig nok ikke lagt på meg av all sjokoladen i går, men heller ikke gått noe mer ned selvfølgelig. Men, jeg er egentlig veldig motivert så jeg forstår ikke hvorfor jeg skulle spise alt det der.... Kostholdet i dag blir i hvertfall sunt;

Frokost; brød m/egg
Lunsj; brød m/egg
Middag; Kyllingfilet m/pasta

Trening; Teller julegave-shopping??? Nei... Ha en fin dag!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blomsten13. desember 2001
Hei Aina...*S*

Også en til som har gått opp noen kilo etter graviditeter. Og..huttemegtu...ganske vanskelig å bli kvitt dem på egenhånd, men *S* ser ut til at du kommer til å klare det fint, selv om du fikk en liten sprekk. Det er ikke sprekken som teller, men dagene etterpå.

Ja, for det er mange av oss her inne som får sjokoladekick etter en bit eller to, undertegnede ikke minst. Det beste er totalavhold *ler*

Ellers var jo rådene Minelli ga fine, var det ikke første dagen i dagboken din. Ja, for om du spiser mange små måltider og i tillegg klarer å trene noen få ganger i uken, så er mye gjort :))) I tillegg til VANN; VANN; OG ATTER VANN *S*

Uansett...er det ikke deilig bare å bestemme seg for å skjerpe seg litt. Det er halve jobben det :))))


Hilsen meg
Blomsten...som ønsker deg en kjempefin slankeuke :))))
c.AuthorAlias Bonita13. desember 2001
Hjelp, er det virkelig så mye kalorier i godisen vi slankere lengter så sårt etter???
Selv satte jeg til livs 1/2 Toppris igår. Vet ikke helt hvorfor, men begrunnet det med at jeg feiret vektnedgangen!?! Ikke veldig logisk, jeg er klar over det, men det er akkurat som jeg noen ganger planlegger at jeg skal skeie ut. Jeg går hele dagen og tenker på at ikveld skal jeg spise noe ulovlig, og når jeg så har gjort det, kommer angeren..
Ja, ja, i det store og det hele er vi vel ganske flinke allikevel, eller hva?
Og du, julegaveshopping er forbrenning av kalorier det er jeg sikker på! :-)
Klem fra Bonita
72,9 kg

Oppsummering; 1. uke

Ja - der var 1. uke over. Har gått ned 1 kg. til tross for ett gigantisk matinntak i helgen. Må si meg veldig fornøyd med det. Men, samtidig så lurer jeg på hvor mye jeg kan gå ned neste uke - hvis jeg er kjempe-forsiktig hele uken?? Jeg har trent spinning 2 ganger denne uken og det er helt greit, men jeg har ikke gått noe på tur eller noe - så der må jeg skjerpe meg! Jeg legger opp til spinning 2 ganger denne uken også + litt gåturer med ungene. Jeg føler meg veldig tung i kroppen om dagen - derfor velger jeg å trene spinning til jeg føler meg litt lettere. Syns det er så greit å sitte på sykkelen og styre tempo/styrke selv.

Matinntak;
Frokost; 2 ryvita m/mager smøreost + okserull
MM: Confecta + 2 clementiner
Lunsj; Fitness m/ekstralett melk + lettjordbær-syltetøy
MM; 2 clementiner
Middag; Kyllingfilet m/ris + lett bearnaise-saus

Trening; Spinning

Ha det bra!!

Hilsen Aina

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias helga12. desember 2001
Flott resultat! 0,5 til 1 kilo i uka er helt passe å gå ned, så vær stolt av deg selv!!

Jeg er like i hælene på deg, 1-mann til 70!
c.AuthorAlias Bonita11. desember 2001
Hei på deg Aina, dette går jo kjempefint!!
Du raser nedover - jeg må virkelig skjerpe meg nå så ikke avstanden blir for stor.. :-)
Det er nok ikke lenge før du ser 70-tallet! Men, jeg skal gjøre alt for å gi deg konkurranse... Forhåpentligvis er vi under 70 begge to om ikke mange månedene!
Ha en flott slankedag,
klem fra Bonita :-)
73,1 kg

Helger er vanskelige....

når man slanker seg!!!! Særlig i førjulstiden - det er så mye som skjer og mat/kaker uansett hvor man beveger seg. Jeg har spist kjempe-mye og usunt helt siden fredag. Fredagen startet med de 3 bollene og det utartet helt utpå kvelden.... Lørdag var det julebord med mat/vin. Men, i dag har det gått rimelig greit;

Frokost; 3 ryvita m/kalkun + magersmøreost
Lunsj/middag; 3 vaffelplater m/lettsyltetøy!!!
Kvelds; 1 kopp Confecta
Dagens kalorinnhold ble nok 900, tror jeg. Men, det hadde jeg bare godt av. Gårsdagens var på over 3.000 (utrolig nok).
I dag var jeg også på spinning.

Jeg syns det er utrolig at jeg i det hele tatt har gått ned i vekt med denne helgen her bak meg - det sier vel bare sitt om mitt tidligere kosthold!?

- Aina
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias marihøne10. desember 2001
Hei Aina,
Ja, helger er kjempe vanskelig. Særlig når det er så mye som skjer som i disse førjulstider. Min nye taktikk nå er at jeg må innvilge meg selv litt mer tid, og se på stillstand like positivt som nedgang frem til høytiden er over:)
Så langt har jeg til tross for noen utskeielser fortsatt å gå ned. Jeg tror det er som du sier at alt er nok bedre enn slik det var før, med sjokolader og kaker i hytt og pine. Etter at jeg begynte å skrive ned alt jeg spiser, så skjønner jeg bedre hvordan jeg har bedratt meg selv i laaang tid.
Det er forresten deilig at det er mandag. Vi får ta oss skikkelig sammen nå i uken så har vi litt å gå på når helgen kommer! Ha en riktig god slankeuke!
Marihøne
73,1 kg

Nedover!

Dårlig tid i dag, men her kommer dagens meny;

Frokost; 3 boller (uff jeg veit det var dumt. 495 kcal).
Lunsj; 2 ryvita m/smøreost + kalkun.
Middag; Tomatsuppe.
Trening; Spinning

Ble for stor frokost - derfor såpass lite mat utover dagen. Ha en fin helg - jeg har nok ikke tid til å komme innom her i helgen tror jeg.

Hilsen Aina

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias helga7. desember 2001
takk for kommentar i boka, og velkommen hit!
Du har gjort det bra,fine resultater allerede.Men tror egentlig du spiste litt lite i går,eller greier du deg på det?
ha en fin helg, håper å høre fra deg igjen.
73,3 kg

Dag 4 og 5...

Dette går fint. Masse energi p.g.a. sunn mat!! Ser at vekten går nedover, selv om det går litt seint.

Gårsdagens mat;
Frokost; Fitness frokostblanding m/lettjordbærsyltetøy + ekstra lett melk.
MM; 2 Ryvita m/magersmøreost + skinke
Lunsj; 2 brødskiver m/magersmøreost + skinke
MM; 2 mandariner
Middag; 3 pizzastykker (hjemmelagde m/SunneKjøkken pølser)
Kvelds; Skumgodter tilsvarende ca. 50 kcal.
I går ble kaloriinnholdet ca. 1.200 kcal.
Trening; Dårlig med det. Men satser på spinning i morgen.

Har ikke lyst på sjokolade lenger - så kanskje jeg rett og slett kutter ut sjokolade frem til jul i hvertfall. Føler meg veldig sunn nå - og ser hvor mye penger jeg har brukt på sånt siste året. Jeg er også veldig motivert.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.