Ferietid
Heisann
Lenge siden jeg har fått vært innom her. Siden sist har jeg flyttet, er nå på tur til Stavanger for å bli student. Bor hos min mor for øyeblikket for leiligheten min er ikke innflyttingsklar ennå. De pusser opp. Dra ned om tre uker.
Slankingen har ikke vært i fokus, men jeg har da gått ned litt likevel. Når jeg kommer i orden i den nye leiligheten skal jeg få av meg de siste kiloene. I mellomtiden nyter jeg sommeren med måtehold, og det funker.
Ønsker alle en fortsatt fin dag.
Klem fra ferierende aha
konkurranseoppdatering uke 7
Heisann
Kun 5 dager igjen til jeg må være ute av leiligheten, så jeg er i full pakking og vasking. Derfor har jeg ikke hatt tid til å skrive i dagboka denne uka.
Her er oppdatering av konk. uke 7
Navn...uke1..uke2..uke3..uke4..uke5..uke6..uke7
Saule..67,5..66,6..66,2..65,2..65,0..64,9..64,8 (-2,7)
Eterna.68,2..68,4..66,4..65,6..65,6..64,8..64,2(-4)
LineM..67,8..67,8..67,8..67,8..67,1..66,8..66,8 (-1)
Akropolis.68,4..67..66,8..66..66,4..66,4..67,4(-1)
Maiken..68,0..69,0..69,0..68,0..66,5..70,4..69,6(+1,6)
Mailen..88,4..87,3..87,3..87,3..86..86,3..85,9(-2,5)
Viola..64,8..64,0..64,0..66,0..64,9..64,8..65,1(+0,3)
Chantel..69,2..69,2..68,4..67,1..67,4..67,4..67,0(-2,2)
Sola..70,0..69,4..69,3..69,3..68,8..68,4..68,4(-1,6)
Aha..69,7..69,0..69,0..68,3..68,0..68,0..68,5(-1,2)
Som vi ser leder Eterna konk. så langt. Saule er nr. 2 og Mailen er nr. 3. "klapper i henden for dere"
Jeg selv får svi for å være ufokusert på slankingen nå, men får skylde på mye rask mat og mye annet å tenke på. Men jeg lover å komme sterkere tilbake så snart jeg har flyttet.
Ha en fin dag og fin uke.
Klem fra aha
konkurranseoppdatering uke 6
Heisann
Tilbake igjen etter en god uke borte. Her er oppdatering av konk. Forsinket, men jeg håper på tilgivelse.
Konk.
Navn....uke1..uke2..uke3..uke4..uke5..uke6
Amelia..66,5..66,5..64,5...?.....?......? (-2)
Saule...67,5..66,6..66,2..65,2..65..64,9(-2,6)
Eterna..68,2..68,4..66,4..65,6..65,6..64,8(-3,4)
LineM..67,8..67,8..67,8..67,8..67,1..66,8(-1)
akropolis.68,4.67..66,8..66,0..66,4..66,4(-2)
Maiken..68,0..69,0..69,0..68,0..66,5..70,4(+2,4)
Mailen..88,4..87,3..87,3..87,3..86,0..86,3 (-2,1)
Viola..64,8..64,0..64,0..66,0..64,9..64,8 (0)
Sola..70,0..69,4..69,3..69,3..68,8..68,4(-1,6)
aha..69,7..69,0..69,0..68,3..68,0..68,0..(-1,7)
Eterna leder fortsatt med Saule og Mailen hakk i hæl. Dette går jo riktig bra.
Ønsker alle en fortsatt fin dag.
Klem fra aha
konkurranseoppdatering uke 5
Heisann
Hatt en grei nok helg. Ute på fredag, slapp på lørdag og pakket på søndag. Kort fortalt.
Matmessig har jeg ikke vært superflink denne helga, men ikke gått opp i vekt jippi.
Så nå til konk.
Navn... uke1..uke2..uke3..uke4..uke5
Amelia..66,5..66,5..64,5..?.....? (-2)
Saule...67,5..66,6..66,2..65,2..65 (-2,5)
Eterna..68,2..68,4..66,4..65,6..65,6 (-2,6)
LineM...67,8..67,8..67,8..67,8..67,1 (-0,7)
Akropolis.68,4.67,0..66,8..66,0..66,4 (-2)
Maiken..68,0..69,0..69,0..68,0..66,5 (-1,5)
Mailen..88,4..87,3..87,3..87,3..86 (-2,4)
Viola..64,8..64,0..64,0..66,0..64,9 (+0,1)
Chantel..69,2..69,2..68,4..67,1..67,4 (-1,8)
Sola..70,0..69,4..69,3..69,3..68,8 (-1,2)
Aha..69,7..69,0..69,0..68,3..68 (-1,7)
Så langt leder Eterna med Saule og Mailen hakk i hæl.
Tilsammen har vi mistet 18,3 kilo. Superbra.
Kommer innom senere for eventuelle justeringer.
Klem fra aha
-10 kilo jubileum
Heisann
Gikk på vekta i dag med en viss spenning. Hva ville den vise i dag? Endringer siden mandag? Og jaggu, ned 300 gr. til. Så nå har -10 kilo jubileum. Jippi, jeg er så fornøyd.
Tenk på hva man har drasset rundt på. Pint seg selv.. 20 pakker smør hengende rundt på kroppen... æsj og fysj.
Har nå 8-10 kilo igjen som skal bort før jul.. Det bør jeg vel klare? Jo, det skal jeg klare.
Ellers blir dagen min i dag full i pakking. Skal ut på byen en tur i kveld med noen venninner. Min datter reiser på besøk til sin far, så mor får en helg for seg selv.
Ønsker alle en fin dag.
Klem fra en glad aha
Pakking
Heisann
Dagen i går ble varm. Satt en stund i sola til jeg ikke klarte mere. Er rød som en tomat i dag. "Heldigvis" ble ikke dagen i dag så varm, så får huden tid til å roe seg ned igjen. Når sola er framme må man liksom sitte ute og steke seg. For det kan være lenge til neste gang, her i nord-norge.
Var hos min mor i går og prøvde digitalvekta. Viste det samme som min vekt. Jippi.
Begynte å pakke i går kveld. Kun tre ukers tid til jeg skal være ute av leiligheta nå. Så det var på tide å starte. Blir mye rot av pakking og flytting, så i dag fikk jeg satt eskene på boden og ryddet litt rundt omkring.
Matmessig er jeg tilbake til normal igjen, og trimmen blir nok pakkingen og ryddingen hvertfall for i dag.
Ønsker alle en fortsatt fin dag.
Klem fra aha
sol og varme
Heisann
Dagen i går var varm. Satt i solen og koste meg hele dagen. Hadde ikke lyst til å gjøre noe. Våknet i dag til det som ser ut til å bli en enda varmere dag. Puh. Og jeg som skulle begynne å pakke i dag. Klarer å vente til i morgen, da er det meldt kaldere igjen.
Ingen trim på meg i går. Men så ble det ikke så mye mat heller.
Meny:
Frokost: 50 gr. frokostbl. 2 dl. skummet melk. 1 ss. lettsyltetøy
Lunsj: 1 eple
Middag: 250 gr. pizza Grandiosa
Kveld: 1 saftis
tot. 960 kcal.
Ønsker alle en riktig fin dag
Klem.
konkurranseoppdatering uke 4
Heisann
Ikke mye som har skjedd siden i går.
Konkurranseoppdatering uke 4
Navn....uke1..uke2..uke3..uke4
Amelia..66,5..66,5..64,5..? (-2)
Saule..67,5..66,6..66,2..65,2 (-2,3)
Eterna..68,2..68,4..66,4..65,6 (-2,6)
LineM..67,8..68,7..67,8..67,8 (0)
Akropolis..68,4..67..66,8..66 (-2,4)
Candy..68,5..67,5..?..? (-1)
Maiken..68..69..69..68(0)
Mailen..88,4..87,3..87,3..87,3(-1,1)
Viola..64,8..64..64..66 (+1,2)
Chantel..69,2..69,2..68,4..67,1 (-2,1)
Stramtopp..59,6..59,6..?..? (0)
Sola..70..69,4..69,3..69,3 (-0,7)
Aha..69,7..69..69..68,3 (-1,4)
Så langt leder Eterna med Saule og Chantel hakk i hæl.
Det er mange som ikke har oppdatert dagboken sin ennå. så endringer kan skje.
Candy og Stramtopp: er dere med eller er dere ute?
Kommer innom senere og oppdaterer hvis nødvendig.
Ha en fin dag.
Klem fra aha
-------------------------------------------------------
Etter oppdatering leder Eterna med Akropolis og Saule pustende i nakken. Dette går jo kjempebra.
Klem fra aha
Besøk
Heisann
Våknet i dag til en strålende solrik dag. Måtte bli en utedag. Har vært superflink hele uken med maten og ikke minst trimmen og måtte derfor på vekta en tur i dag. Har ikke veid meg siden mandag og gleden var selvsagt stor da jeg så at jeg er på tur nedover igjen. Vippet mellom 68 og 68,5 og tok derfor det høyeste tallet. Håper dette ikke er lurerier kroppen holder på med.
Så oppdaget at jeg har fått besøk av vår "etterlengtede" ( :( )tante. Denne gangen har hun kommet smygende på besøk, hun pleier ikke komme uanmeldt. Da med krigshumør, etesyke og ryggsmerter. Og likevel er der vektnedgang. Kanskje enda mere til i morgen? Håper det.
Har vært innbitt hele uken på "jakten" i konk. Ikke skeiet ut en eneste gang, ikke engang nå i helga, og trimmet hver dag. Blir spennende i morgen på konk.oppdateringen.
Ønsker alle en fortsatt fin dag.
Klem
Fettforbrenningsdiett
Heisann
I går fant jeg på noe lurt, trodde jeg. Jeg skulle prøve fettforbrenningsdiett. Måtte være perfekt for meg, tenkte jeg. Laget meg handleliste, kjøpte inn frukt og grønnsaker og satte igang med å lage fettforbrenningssuppe. Var litt skeptisk for det skulle være endel tomater i den, og det er jeg så langt fra glad i. Menmen, det drukner vel i smaken av de andre tingene, tenkte jeg.
Frokosten var kjempegod, mango-appelsin juice.
Mellommåltidet også, et saftig eple.
Men lunsjen var noe helt annet. Fikk i meg to spiseskjeer av den delikate suppa full i tomatsmak før det sa stopp. Og bom stopp. Jevel, da måtte jeg ta meg råe grønnsaker og litt frukt da.
Skulle ha samme suppe til middag. Går nok bedre da, tenkte jeg. Men etter tre spiseskjeer var det stopp, selv om jeg var utsultet. Så da ga jeg opp. For denne suppen skulle jeg etter dietten spise hver dag. Så det ble en skål med all-bran til middag.
Det gode med denne dietten er at jeg har lært mye om mat med lav GI, og det vil jeg bruke framover. Også har jeg mye frukt og grønnsaker som jeg kan kose meg med framover. Men tomater blir det ikke noe av, har heldigvis ikke noen igjen.
Så nå er jeg tilbake til vanlig kost, og ut av dietthysterier.
Fikk trimmet mye i går. Var ute på tur med ei venninne, med baby i barnevogn, og vi gikk langt i går. Var ute og vandret i to timer mens babyen sov. Fikk tatt oss en skikkelig "kjærringprat". Det var kos for det er lenge siden.
Så det var dagen min i går.
Ønsker alle en fin dag i dag, jeg får det hvertfall bedre matmessig enn i går.
Klem fra aha
Jakt.
Heisann
Dagen i går var ikke så verst. Gjorde ikke noe spesielt utenom det vanlige. Annet enn å støvsuge myyyyye. Har en hund, langhåret som er i røytetid. Badet henne på søndag, hihihi først så hun ut som en ilder med forstørret hodet, så fikk hun ristet seg og så ut som en punkerhund. Også så fornærmet fordi jeg lo så godt. Børstet henne grundig etterpå og fikk fjernet mye hår. Lurer på om jeg skal starte opp en garnbutikk, har jo gratis tilgang til myyye garnmatriale... hehe. Heldigvis er dette bare midlertidig, det avtar etterhvert.
Menyen i går var som den pleier å være på 1000 kcal. Fikk tatt meg en gåtur i går og brukte 140 kcal på dette. Og endel husarbeid, og ikke minst støvsuging.
Har startet opp "jakten" på Eterna og Amelia som leder konkurransen. Selv om jeg ikke når de igjen så vinner jeg myyye.
Skal på sykeuset med min datter i dag. Hun har migrene og skal inn til atter en ny utredning. De skal også vurdere om hun kan få medisiner siden migrenen plager henne mye, blir mye fravær på skolen. Håper de finner på noe lurt, for det er slitsomt å være vitne til hennes smerter ved anfall. Som mor skulle jeg ønske jeg kunne få smertene for å spare henne for det. Får bare krysse fingrer og tær for noe smart fra legene.
Ønsker alle en fin dag.
Klem fra aha
konkurranseoppdatering uke 3
Heisann
Gikk på vekta i dag med blandede følelser. Helga har vært matrik med kaker, is, snop og alkohol. Bursdager hele helga.
Fredag var det jo mitt fadderbarn. Lørdag var det ei venninne som ble 30. Da ble det middag, kaffe og en durabelig fest etterpå. Søndag var det ei annen som ble 33 år. Da ble det kaker, is og snop. Da var jeg så dagenderpåsulten at da "glemte" jeg slankekur. Etter besøket der dro min datter og jeg på kiosken og kjøpte enda mere snop og brus. Så derfor var det med blandede følelser jeg gikk på vekta. Ikke gått ned, men heller ikke opp fra sist uke. Dermed må jeg jo ha gått ned i løpet av uka, men gått opp igjen i løpet av helga. Jaja, sånn går det. Kommre tilbake sterkere til neste oppdatering.
Her er denne ukes oppdatering:
Navn... uke1, uke2, uke3
Amelia..66.5, 66.5, 64.5 (-2.0)
SusieQ.. 68.5, ?, ? Stryker henne fra konk.
Saule.. 67.5, 66.6, 66.2 (-1.3)
Eterna.. 68.2, 68.4, 66.4 (-1.8)
LineM.. 67.8, 67.8, 67.8 (0)
Akropolis.. 68.4, 67, 66.8 (-1.6)
Candy.. 68.5, 67.5, ? (-1.0)
Maiken.. 68, 69, 69 (+1.0)
Mailen.. 88.4, 87.3, 87.3 (-1.1)
Viola.. 64.8, 64, 64 (-0.8)
Chantel.. 69.2, 69.2, 68.4 (-0.8)
Stramtopp.. 59.6, 59.6, ? (0)
Sola.. 70, 69.4, 69.3 (-0.7)
Aha.. 69.7, 69, 69 (-0.7)
Så langt i konkurransen har vi tilsammen mistet 11.8 kilo. Kjempebra innsats av alle. Den som leder konkurransen er Amelia med Eterna pustende i nakken. Vi andre ligger ikke så langt bak. Med en kraftinnsats kan det fort skje endringer. Jeg selv vil prøve å nå både Eterna og Amelia. Noen flere som vil være med? Det er ikke umulig.
Ha en strålende dag.
Kommer innom og gjør endringer hvis nødvendig.
Klem fra aha
på sykkel
Heisann
I går kunne jeg ikke sole meg, selv om det var nyyydelig vær ute. Fått antydning til soleksem og fant derfor ut at jeg måtte ta en dag uten sol. Stakkars kroppen får jo sjokk, ikke sett sola på nesten ett år også plutselig skal den grilles i mange timer for dagen. I bikini, som jeg ikke hadde på i fjor sommer. Men i dag er jeg klar igjen.
Var ute på sykkeltur i går. Det var litt slitsomt for det var noen j.... oppoverbakker. Lange som et vondt år, hver. Men jeg kom meg opp. Gele i beina og stiv i baken, men jeg kom meg opp. Angret litt midt i den siste bakken, men bet tenna sammen og ga meg ikke. Var stolt som en hane når jeg var oppe. Hjem tok jeg en annen vei, med lite nedoverbakker så jeg ikke skulle jukse. Så alt i alt var det en flott tur. Men hvorfor er sykkelsetene så j.... harde og smale?
Var i bursdag i går. 4-års dag med 17 unger i alderen 2-5 år. Steingale var de. Hadde glemt hvordan mange barn sammen i den alderen var. Mange år siden. Men vi overlevde uten stor katastrofer. Var mye ute i hagen i finværet. Naboen vannet plenen med vannspreder, og selvsagt var dette spennende. Så når foreldrene kom og hentet barna var noen skitten, andre våt og noen i lånte tørre klær. Men de hadde hatt det gøy, og det er det viktigste.
Menyen i går:
Frokost: 40 gr. allbran, skummet melk og syltetøy
Lunsj: 40 gr. frokostbl. med frukt og nøtter, skummet melk, syltetøy
Middag: Wook med svinekjøtt og ris
Bursdag: 2 tynne skiver kake
kveld: 1 eple og 1 pære
trening: sykkeltur.
Ha en fin dag alle sammen
Klem fra aha
sol
Heisann
De to siste dagene har vært solrike. Nå er endelig sommeren kommet her nord. Har sittet pal på terassen og solet meg. Tok på meg bikinien selv om det buler litt her og der. Pyttpytt, bare jeg som ser.
Ikke vært mye bevegelse her i gården. Gikk en tur i går med bikkja. Var egentlig godt. I dag skal jeg ut å sykle. Skal på kurs og tar sykkelen fatt. Er ikke så langt, ca. 2 km. en vei. Går fort på sykkel.
Matmessig har det gått greit. Spist litt mindre enn vanlig, grunnet varmen. Ikke så lyst på mat. Gjør ingenting det. Overlever det i noen dager. Spist mye frukt og grønnsaker har jeg jo.
Gleder meg til veiing på mandag. Er alltid spennende det.
Ønsker alle en fin dag.
Klem
Nydelig
Heisann
Dagen i går var innholdsrik. Ei god venninne ringte og lurte på om jeg ville være med å gå tur. Og gjett da.. :) Nydelig vær ute, endelig litt smak av sommer. Gikk ca. 1,5 km en vei til offentlige kontorer osv. Hun har to barn som jeg var ute med mens hun var inne og ordnet med skatten. Så var vi innom jobben min, hvor jeg leverte oppsigelsen min. Så nå er jeg arbeidsløs..hihi... Har vært sykemeldt i ett år nå og går over på attføring. Jobben min, nå gamle jobben min, tok livet av helsa mi. Så nå venter jeg på operasjoner som kanskje kan hjelpe mot smertene. De skal inn og fjerne de ødelagte delene. Føler meg nesten som en gammel bruktbil; vi reparerer og reparerer. Velvel, sånn er det vel når man lar jobben spise seg opp. Jobbet 12-14 timer daglig i flere år, og tilslutt måtte det vel si stopp. Jaja, kan angre nå. Men har lært min lekse.
Etter å ha vandret litt rundt omkring i går tok vi turen hjem. I nydelig vær. Ordnet middag som vi inntok på terassen, i nydelig vær.
Kjenner jeg er litt stiv i ansiktet i dag etter mye sol i går. Og våket i dag til nyyydelig vær, bedre enn i går. Vurderer dermed om jeg skal prøve bikinien i dag. Tør jeg? Det henger og slenget ennå både over og under bikinikanten. Pyttpytt, det er bare jeg som blir å se det. For jeg sitter nok på terassen alene i dag.
Ønsker alle en riktig fin dag.
klem fra aha
Hei og gratulerer med både ny vektklasse og minus 10kg. Syns du er kjempeflink jeg, selv om du som du sier ikke har slanking i fokus om dagen. Selv har jeg ikke vært like flink, men skal prøve å skjerpe meg nå etter ferien!
Lykke til med flytting og videre slanking!
klem akropolis
Jeg er ny dagbok bruker men har fulgt sidene lenge og lest blant annet din dagbok. Vil bare si hvor utrolig flink jeg syntes du har vært! Du har gitt meg masse inspirasjon og motivasjon og jeg er nå i gang! Har du gode tips til meg så kom med dem!
Hilsen Betty- ny i "gamet"