← Alle dagbøker
diarist.Alias

aha

56 år165 cm68 innlegg 2002 0 følgere

Start71,5 kg
Sist67,6 kg
Endring−3,9 kg
BMI nå24,8
📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
3. februar 200224. juli 2002
67,6 kg

Ferietid

Heisann

Lenge siden jeg har fått vært innom her. Siden sist har jeg flyttet, er nå på tur til Stavanger for å bli student. Bor hos min mor for øyeblikket for leiligheten min er ikke innflyttingsklar ennå. De pusser opp. Dra ned om tre uker.

Slankingen har ikke vært i fokus, men jeg har da gått ned litt likevel. Når jeg kommer i orden i den nye leiligheten skal jeg få av meg de siste kiloene. I mellomtiden nyter jeg sommeren med måtehold, og det funker.

Ønsker alle en fortsatt fin dag.
Klem fra ferierende aha
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias akropolis😊29. juli 2002

Hei og gratulerer med både ny vektklasse og minus 10kg. Syns du er kjempeflink jeg, selv om du som du sier ikke har slanking i fokus om dagen. Selv har jeg ikke vært like flink, men skal prøve å skjerpe meg nå etter ferien!
Lykke til med flytting og videre slanking!

klem akropolis
c.AuthorAlias Betty😃25. juli 2002
Hei hei!

Jeg er ny dagbok bruker men har fulgt sidene lenge og lest blant annet din dagbok. Vil bare si hvor utrolig flink jeg syntes du har vært! Du har gitt meg masse inspirasjon og motivasjon og jeg er nå i gang! Har du gode tips til meg så kom med dem!

Hilsen Betty- ny i "gamet"
🐷68,5 kg

konkurranseoppdatering uke 7

Heisann

Kun 5 dager igjen til jeg må være ute av leiligheten, så jeg er i full pakking og vasking. Derfor har jeg ikke hatt tid til å skrive i dagboka denne uka.

Her er oppdatering av konk. uke 7

Navn...uke1..uke2..uke3..uke4..uke5..uke6..uke7
Saule..67,5..66,6..66,2..65,2..65,0..64,9..64,8 (-2,7)
Eterna.68,2..68,4..66,4..65,6..65,6..64,8..64,2(-4)
LineM..67,8..67,8..67,8..67,8..67,1..66,8..66,8 (-1)
Akropolis.68,4..67..66,8..66..66,4..66,4..67,4(-1)
Maiken..68,0..69,0..69,0..68,0..66,5..70,4..69,6(+1,6)
Mailen..88,4..87,3..87,3..87,3..86..86,3..85,9(-2,5)
Viola..64,8..64,0..64,0..66,0..64,9..64,8..65,1(+0,3)
Chantel..69,2..69,2..68,4..67,1..67,4..67,4..67,0(-2,2)
Sola..70,0..69,4..69,3..69,3..68,8..68,4..68,4(-1,6)
Aha..69,7..69,0..69,0..68,3..68,0..68,0..68,5(-1,2)

Som vi ser leder Eterna konk. så langt. Saule er nr. 2 og Mailen er nr. 3. "klapper i henden for dere"

Jeg selv får svi for å være ufokusert på slankingen nå, men får skylde på mye rask mat og mye annet å tenke på. Men jeg lover å komme sterkere tilbake så snart jeg har flyttet.

Ha en fin dag og fin uke.
Klem fra aha
68,0 kg

konkurranseoppdatering uke 6

Heisann

Tilbake igjen etter en god uke borte. Her er oppdatering av konk. Forsinket, men jeg håper på tilgivelse.

Konk.
Navn....uke1..uke2..uke3..uke4..uke5..uke6
Amelia..66,5..66,5..64,5...?.....?......? (-2)
Saule...67,5..66,6..66,2..65,2..65..64,9(-2,6)
Eterna..68,2..68,4..66,4..65,6..65,6..64,8(-3,4)
LineM..67,8..67,8..67,8..67,8..67,1..66,8(-1)
akropolis.68,4.67..66,8..66,0..66,4..66,4(-2)
Maiken..68,0..69,0..69,0..68,0..66,5..70,4(+2,4)
Mailen..88,4..87,3..87,3..87,3..86,0..86,3 (-2,1)
Viola..64,8..64,0..64,0..66,0..64,9..64,8 (0)
Sola..70,0..69,4..69,3..69,3..68,8..68,4(-1,6)
aha..69,7..69,0..69,0..68,3..68,0..68,0..(-1,7)

Eterna leder fortsatt med Saule og Mailen hakk i hæl. Dette går jo riktig bra.

Ønsker alle en fortsatt fin dag.
Klem fra aha
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Eterna😐27. juni 2002
Det var godt å se at tempoet på mine slankevenninner er omtrent som mitt tempo. Er litt irritert på kroppen min som ikke skjønner at den skal minke når jeg spiser riktig og i passe mengder og samtidig er fysisk aktiv. Selvføgelig er jeg veldig fornøyd med å lede konkurransen, og dette inspirerer meg til fortsatt skjerping. Tusen takk Aha for at du tar på deg denne oppgaven. Klem fra Eterna
😄68,0 kg

konkurranseoppdatering uke 5

Heisann

Hatt en grei nok helg. Ute på fredag, slapp på lørdag og pakket på søndag. Kort fortalt.
Matmessig har jeg ikke vært superflink denne helga, men ikke gått opp i vekt jippi.
Så nå til konk.

Navn... uke1..uke2..uke3..uke4..uke5
Amelia..66,5..66,5..64,5..?.....? (-2)
Saule...67,5..66,6..66,2..65,2..65 (-2,5)
Eterna..68,2..68,4..66,4..65,6..65,6 (-2,6)
LineM...67,8..67,8..67,8..67,8..67,1 (-0,7)
Akropolis.68,4.67,0..66,8..66,0..66,4 (-2)
Maiken..68,0..69,0..69,0..68,0..66,5 (-1,5)
Mailen..88,4..87,3..87,3..87,3..86 (-2,4)
Viola..64,8..64,0..64,0..66,0..64,9 (+0,1)
Chantel..69,2..69,2..68,4..67,1..67,4 (-1,8)
Sola..70,0..69,4..69,3..69,3..68,8 (-1,2)
Aha..69,7..69,0..69,0..68,3..68 (-1,7)

Så langt leder Eterna med Saule og Mailen hakk i hæl.
Tilsammen har vi mistet 18,3 kilo. Superbra.

Kommer innom senere for eventuelle justeringer.
Klem fra aha
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Saule😄17. juni 2002
GRATULERER GRATULERER GRATULERER!!!
Gleder meg til det er mion tur med 10 kg jubileum!!!!
Tenker det er deilig!!!
Stå på videre, du er kjempeflink!!!

Masse klemmer fra Saule!!
😄68,0 kg

-10 kilo jubileum

Heisann

Gikk på vekta i dag med en viss spenning. Hva ville den vise i dag? Endringer siden mandag? Og jaggu, ned 300 gr. til. Så nå har -10 kilo jubileum. Jippi, jeg er så fornøyd.
Tenk på hva man har drasset rundt på. Pint seg selv.. 20 pakker smør hengende rundt på kroppen... æsj og fysj.
Har nå 8-10 kilo igjen som skal bort før jul.. Det bør jeg vel klare? Jo, det skal jeg klare.
Ellers blir dagen min i dag full i pakking. Skal ut på byen en tur i kveld med noen venninner. Min datter reiser på besøk til sin far, så mor får en helg for seg selv.
Ønsker alle en fin dag.
Klem fra en glad aha
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias chantel😌17. juni 2002
Gratulerer så masse med -10 kilo. Kjempeflott. Lykke til med de resterende.
Klem fra Chantel.
c.AuthorAlias trixi❤️16. juni 2002
GRATULERER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*sommerklems*
c.AuthorAlias Blåklokka15. juni 2002
Gratulerer med jubileumet! Skjønner godt at du er fornøyd nå.
Klem fra Blåklokka
😵68,3 kg

Pakking

Heisann

Dagen i går ble varm. Satt en stund i sola til jeg ikke klarte mere. Er rød som en tomat i dag. "Heldigvis" ble ikke dagen i dag så varm, så får huden tid til å roe seg ned igjen. Når sola er framme må man liksom sitte ute og steke seg. For det kan være lenge til neste gang, her i nord-norge.
Var hos min mor i går og prøvde digitalvekta. Viste det samme som min vekt. Jippi.
Begynte å pakke i går kveld. Kun tre ukers tid til jeg skal være ute av leiligheta nå. Så det var på tide å starte. Blir mye rot av pakking og flytting, så i dag fikk jeg satt eskene på boden og ryddet litt rundt omkring.
Matmessig er jeg tilbake til normal igjen, og trimmen blir nok pakkingen og ryddingen hvertfall for i dag.
Ønsker alle en fortsatt fin dag.
Klem fra aha
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias maiken😉14. juni 2002
Heisan! Det er ikke så ofte jeg er her for tida, tiden strekker ikke helt til. Endelig beveger nåla seg nedover, og nå kan du oppdatere meg på 67 kg!
Klem maiken
c.AuthorAlias Line M😄14. juni 2002
Hei
Ja man må nyte fin været så lenge det er der ja...
Vet jo aldri når det kommer tilbake.
Her hjemme (likeutenfor Oslo) har det vært veddig varierende, men det har ikke vært bikinivær...

Flytting ja, det er spennende....

Ha en fin helg. Klem fra Line
c.AuthorAlias mailen13. juni 2002
Kan du oppdatere vekten min på uke nr 4? Jeg veier meg kun onsdager slik at jeg alltid henger litt etter. Vekta var i går 86 kg.
😄68,3 kg

sol og varme

Heisann

Dagen i går var varm. Satt i solen og koste meg hele dagen. Hadde ikke lyst til å gjøre noe. Våknet i dag til det som ser ut til å bli en enda varmere dag. Puh. Og jeg som skulle begynne å pakke i dag. Klarer å vente til i morgen, da er det meldt kaldere igjen.
Ingen trim på meg i går. Men så ble det ikke så mye mat heller.
Meny:
Frokost: 50 gr. frokostbl. 2 dl. skummet melk. 1 ss. lettsyltetøy
Lunsj: 1 eple
Middag: 250 gr. pizza Grandiosa
Kveld: 1 saftis
tot. 960 kcal.

Ønsker alle en riktig fin dag
Klem.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Eterna😵13. juni 2002
Varmen kan ta knekken på en ellers så ivrig trimmer. Det er ikke like lett å trimme når det er så varmt. Får håpe det ikke får alt for store konsekvenser og som du sier blir det mindre mat og det er vel ikke ille. Jeg ser du snart kan feire jubileum. Vi skal heie deg fram over målstreken. Du burde glede deg. Ellers går det dårlig med konkurransen for tiden. Kroppen min ser ut til å si at minus ti kilo får holde, nå gidder ikke den mer. Men jeg gir meg ikke så lett, bare biter tennene ennå hardere sammen. Ønsker deg også en flott dag. Klem fra Eterna
c.AuthorAlias Eterna😵13. juni 2002
Varmen kan ta knekken på en ellers så ivrig trimmer. Det er ikke like lett å trimme når det er så varmt. Får håpe det ikke får alt for store konsekvenser og som du sier blir det mindre mat og det er vel ikke ille. Jeg ser du snart kan feire jubileum. Vi skal heie deg fram over målstreken. Du burde glede deg. Ellers går det dårlig med konkurransen for tiden. Kroppen min ser ut til å si at minus ti kilo får holde, nå gidder ikke den mer. Men jeg gir meg ikke så lett, bare biter tennene ennå hardere sammen. Ønsker deg også en flott dag. Klem fra Eterna
😄68,3 kg

konkurranseoppdatering uke 4

Heisann

Ikke mye som har skjedd siden i går.

Konkurranseoppdatering uke 4

Navn....uke1..uke2..uke3..uke4
Amelia..66,5..66,5..64,5..? (-2)
Saule..67,5..66,6..66,2..65,2 (-2,3)
Eterna..68,2..68,4..66,4..65,6 (-2,6)
LineM..67,8..68,7..67,8..67,8 (0)
Akropolis..68,4..67..66,8..66 (-2,4)
Candy..68,5..67,5..?..? (-1)
Maiken..68..69..69..68(0)
Mailen..88,4..87,3..87,3..87,3(-1,1)
Viola..64,8..64..64..66 (+1,2)
Chantel..69,2..69,2..68,4..67,1 (-2,1)
Stramtopp..59,6..59,6..?..? (0)
Sola..70..69,4..69,3..69,3 (-0,7)
Aha..69,7..69..69..68,3 (-1,4)

Så langt leder Eterna med Saule og Chantel hakk i hæl.
Det er mange som ikke har oppdatert dagboken sin ennå. så endringer kan skje.
Candy og Stramtopp: er dere med eller er dere ute?
Kommer innom senere og oppdaterer hvis nødvendig.
Ha en fin dag.
Klem fra aha
-------------------------------------------------------
Etter oppdatering leder Eterna med Akropolis og Saule pustende i nakken. Dette går jo kjempebra.
Klem fra aha
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias mailen13. juni 2002
Som jeg har skrevet før veier jeg meg kun på onsdagene slik at jeg alltid henger litt etter. I går var vekten 86 kg.
c.AuthorAlias akropolis😌10. juni 2002
Hei hei!
Nå har jeg oppdatert dagboka mi med konkurransevekt. Er kjempehappy, for har gått ned tross mange utskeielser.
Syns veldig mange har hatt god vektnedgang, så takk Aha, for at du arrangerer slik motivasjonsfaktor for oss!
Ha en fin slankende uke!
klem Akropolis
c.AuthorAlias Bamse😃10. juni 2002
Takk for bursdaghilsen i dagboka mi!
Jeg ser det går nedover med vekta di også - og det er bra. Stå på videre!!
Klem fra Bamse
Bilde
c.AuthorAlias Eterna😊10. juni 2002
Hurra jeg har klart det! Nådde mitt mål på minus ti kilo om lørdagen. Har ikke hatt tid til å oppdatere dagboka mi før i dag.Jeg er så glad og håper at vekta stabiliserer seg. Konkurransen er ikke over ennå og dette blir spennende framover. Lykke til videre alle sammen. Klem fra Eterna
😄68,5 kg

Besøk

Heisann

Våknet i dag til en strålende solrik dag. Måtte bli en utedag. Har vært superflink hele uken med maten og ikke minst trimmen og måtte derfor på vekta en tur i dag. Har ikke veid meg siden mandag og gleden var selvsagt stor da jeg så at jeg er på tur nedover igjen. Vippet mellom 68 og 68,5 og tok derfor det høyeste tallet. Håper dette ikke er lurerier kroppen holder på med.
Så oppdaget at jeg har fått besøk av vår "etterlengtede" ( :( )tante. Denne gangen har hun kommet smygende på besøk, hun pleier ikke komme uanmeldt. Da med krigshumør, etesyke og ryggsmerter. Og likevel er der vektnedgang. Kanskje enda mere til i morgen? Håper det.
Har vært innbitt hele uken på "jakten" i konk. Ikke skeiet ut en eneste gang, ikke engang nå i helga, og trimmet hver dag. Blir spennende i morgen på konk.oppdateringen.
Ønsker alle en fortsatt fin dag.
Klem
69,0 kg

Fettforbrenningsdiett

Heisann

I går fant jeg på noe lurt, trodde jeg. Jeg skulle prøve fettforbrenningsdiett. Måtte være perfekt for meg, tenkte jeg. Laget meg handleliste, kjøpte inn frukt og grønnsaker og satte igang med å lage fettforbrenningssuppe. Var litt skeptisk for det skulle være endel tomater i den, og det er jeg så langt fra glad i. Menmen, det drukner vel i smaken av de andre tingene, tenkte jeg.
Frokosten var kjempegod, mango-appelsin juice.
Mellommåltidet også, et saftig eple.
Men lunsjen var noe helt annet. Fikk i meg to spiseskjeer av den delikate suppa full i tomatsmak før det sa stopp. Og bom stopp. Jevel, da måtte jeg ta meg råe grønnsaker og litt frukt da.
Skulle ha samme suppe til middag. Går nok bedre da, tenkte jeg. Men etter tre spiseskjeer var det stopp, selv om jeg var utsultet. Så da ga jeg opp. For denne suppen skulle jeg etter dietten spise hver dag. Så det ble en skål med all-bran til middag.
Det gode med denne dietten er at jeg har lært mye om mat med lav GI, og det vil jeg bruke framover. Også har jeg mye frukt og grønnsaker som jeg kan kose meg med framover. Men tomater blir det ikke noe av, har heldigvis ikke noen igjen.
Så nå er jeg tilbake til vanlig kost, og ut av dietthysterier.
Fikk trimmet mye i går. Var ute på tur med ei venninne, med baby i barnevogn, og vi gikk langt i går. Var ute og vandret i to timer mens babyen sov. Fikk tatt oss en skikkelig "kjærringprat". Det var kos for det er lenge siden.

Så det var dagen min i går.
Ønsker alle en fin dag i dag, jeg får det hvertfall bedre matmessig enn i går.
Klem fra aha
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi😊7. juni 2002
Hmmm... har hørt at dietter som regel ikke er så gode nei.. hihi
men du klarer nok å gå ned på din egen måte, det er jeg sikker på!
Kos deg i sommersolen... og du? Om du kan gjøre litt plass til meg på 69 tallet? jeg har nemlig store planer om å komme dit ned om noen dager!!!

Klem
c.AuthorAlias maiken❤️6. juni 2002
Hallo! Synd du ikke klarte å spise den suppa! Men er det stopp så er det stopp...
Beklager at jeg er litt treg med å oppdatere meg på konkurransen, men det har skjedd så mye i det siste at jeg ikke har hatt tid til å sitte her! Men nå er det så varmt ute at jeg har gjemt meg litt inne.
Vekta i dag stoppet på 68.....
Lykke til videre i sommerværet! Nå er det deilig å leve!!!!!!!!
Klem maiken
69,0 kg

Jakt.

Heisann

Dagen i går var ikke så verst. Gjorde ikke noe spesielt utenom det vanlige. Annet enn å støvsuge myyyyye. Har en hund, langhåret som er i røytetid. Badet henne på søndag, hihihi først så hun ut som en ilder med forstørret hodet, så fikk hun ristet seg og så ut som en punkerhund. Også så fornærmet fordi jeg lo så godt. Børstet henne grundig etterpå og fikk fjernet mye hår. Lurer på om jeg skal starte opp en garnbutikk, har jo gratis tilgang til myyye garnmatriale... hehe. Heldigvis er dette bare midlertidig, det avtar etterhvert.
Menyen i går var som den pleier å være på 1000 kcal. Fikk tatt meg en gåtur i går og brukte 140 kcal på dette. Og endel husarbeid, og ikke minst støvsuging.
Har startet opp "jakten" på Eterna og Amelia som leder konkurransen. Selv om jeg ikke når de igjen så vinner jeg myyye.
Skal på sykeuset med min datter i dag. Hun har migrene og skal inn til atter en ny utredning. De skal også vurdere om hun kan få medisiner siden migrenen plager henne mye, blir mye fravær på skolen. Håper de finner på noe lurt, for det er slitsomt å være vitne til hennes smerter ved anfall. Som mor skulle jeg ønske jeg kunne få smertene for å spare henne for det. Får bare krysse fingrer og tær for noe smart fra legene.
Ønsker alle en fin dag.
Klem fra aha
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi😌5. juni 2002
Hei hei i sommersolen! :)
hihi..kjenner til røytingen ja..hihi
Har en flatcoated retriever på 12 år... en diger tispe sådan.( Har hatt henne med i konkuranser.. og dommerene trodde det var en hannhund..hihi- hun gjorde rent bord forøvrig...hihi, måtte få med litt skryt også..hihi).
Nå vet jeg ikke vhilken hund du har, men hva med å trimme pelsen litt nå i sommervarmen? Det gjør vi hvert år.. gir henne en liten sommerklipp... sånn at varmen ikke blir så plagsom, da slipper du og den verste røytingen av underhårene!

Hihi.. hunden min kom hjem nå etter siste klipp, og så ut som en labrador..var temmelig skamklippt, men røyter ikke mye nå..hihi

Så det er full jakt for deg!?
Jeg jakter og.. men jeg jakter vel mest igrunn på 60-tallet.. det er hardt..men jeg har store planer om å se det i løpet av de neste to ukene...hihi

Håper dattern din får orden på migrenen..det kan ikke være noe kjekt å hverken ha, eller være vitne til!
Har dere prøvd naturmedisin? Fotsone? Jeg har noen bekjente som er godt fornøyd med det..og som har minsket antall anfall i mnd temmelig radikalt ved bruk av det.

Ha en flott dag
😛69,0 kg

konkurranseoppdatering uke 3

Heisann

Gikk på vekta i dag med blandede følelser. Helga har vært matrik med kaker, is, snop og alkohol. Bursdager hele helga.
Fredag var det jo mitt fadderbarn. Lørdag var det ei venninne som ble 30. Da ble det middag, kaffe og en durabelig fest etterpå. Søndag var det ei annen som ble 33 år. Da ble det kaker, is og snop. Da var jeg så dagenderpåsulten at da "glemte" jeg slankekur. Etter besøket der dro min datter og jeg på kiosken og kjøpte enda mere snop og brus. Så derfor var det med blandede følelser jeg gikk på vekta. Ikke gått ned, men heller ikke opp fra sist uke. Dermed må jeg jo ha gått ned i løpet av uka, men gått opp igjen i løpet av helga. Jaja, sånn går det. Kommre tilbake sterkere til neste oppdatering.

Her er denne ukes oppdatering:
Navn... uke1, uke2, uke3
Amelia..66.5, 66.5, 64.5 (-2.0)
SusieQ.. 68.5, ?, ? Stryker henne fra konk.
Saule.. 67.5, 66.6, 66.2 (-1.3)
Eterna.. 68.2, 68.4, 66.4 (-1.8)
LineM.. 67.8, 67.8, 67.8 (0)
Akropolis.. 68.4, 67, 66.8 (-1.6)
Candy.. 68.5, 67.5, ? (-1.0)
Maiken.. 68, 69, 69 (+1.0)
Mailen.. 88.4, 87.3, 87.3 (-1.1)
Viola.. 64.8, 64, 64 (-0.8)
Chantel.. 69.2, 69.2, 68.4 (-0.8)
Stramtopp.. 59.6, 59.6, ? (0)
Sola.. 70, 69.4, 69.3 (-0.7)
Aha.. 69.7, 69, 69 (-0.7)

Så langt i konkurransen har vi tilsammen mistet 11.8 kilo. Kjempebra innsats av alle. Den som leder konkurransen er Amelia med Eterna pustende i nakken. Vi andre ligger ikke så langt bak. Med en kraftinnsats kan det fort skje endringer. Jeg selv vil prøve å nå både Eterna og Amelia. Noen flere som vil være med? Det er ikke umulig.
Ha en strålende dag.
Kommer innom og gjør endringer hvis nødvendig.
Klem fra aha
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bamse😃4. juni 2002
Takk for koselig hilsen i dagboka mi! HEIA, HEIA til deg og til alle de andre som er med i konkurransen deres! Selv er jeg i perlehumør idag - og det trengs før en veldig travel dag.
Motivasjonsklem fra Bamse
Bilde
c.AuthorAlias Eterna😄3. juni 2002
Jippi!! har nesten klart å ta igjen det tapte siden forrige uke. Amelia blir ikke lett å slå, men her er det full skjerpings kommende uke. Satser på mye trim ved siden av. Får prøve å psyke ned Amelia (hi,hi) Nei, fra spøk til alvor: vi har virkelig klart litt av en prestasjon til sammen. Stå på videre jenter. Dette blir spennende. Klem fra Eterna
c.AuthorAlias trixi😊3. juni 2002
jaja, aha.. en sprekk er en sprekk, og det er lov.
Kjekt at du ikke var gått opp da.. så slipper du å slanke bort kilo du allerede har slanket bort før..hihi

Sats hardt denne uken du, så ser du enda mere flott nedgang neste mandag!
Ha en flottings dag!
klemmer
c.AuthorAlias akropolis😉3. juni 2002
Hei på konkurranseoppdateringsdagen!

Vi to har hatt det ganske likt... Jeg har også hatt en sprekk med både godter og god mat i helgen. Men trøsten vår får være at vi ikke har gått opp. Om man kan kose seg en liten periode, og vekten står stille, så får vi vel heller leve med at det tar litt lenger tid å bli kvitt kiloene...?!
Selv flyttet jeg og vasket masse i helgen, så jeg syns ikke det var for ille å skeie ut med litt godsaker heller... hvordan skal man ellers holde ut med slik kjedelig arbeid?

ønsker deg en god slankeuke, måtte nedgangen komme neste mandag!!
stå på!
klem akropolis
c.AuthorAlias Sola😀3. juni 2002
Hei.
Vi har visst hatt en likedan helg vi to, men jeg har ikke gitt opp, så jeg er med ennå. Kommer sterker tilbake jeg også, som du. *S*S*S
Ha en fin slankedag og uke.
Klem fra Sola
c.AuthorAlias Sola😀3. juni 2002
Hei.
Vi har visst hatt en likedan helg vi to, men jeg har ikke gitt opp, så jeg er med ennå. Kommer sterker tilbake jeg også, som du. *S*S*S
Ha en fin slankedag og uke.
Klem fra Sola
😵69,0 kg

på sykkel

Heisann

I går kunne jeg ikke sole meg, selv om det var nyyydelig vær ute. Fått antydning til soleksem og fant derfor ut at jeg måtte ta en dag uten sol. Stakkars kroppen får jo sjokk, ikke sett sola på nesten ett år også plutselig skal den grilles i mange timer for dagen. I bikini, som jeg ikke hadde på i fjor sommer. Men i dag er jeg klar igjen.
Var ute på sykkeltur i går. Det var litt slitsomt for det var noen j.... oppoverbakker. Lange som et vondt år, hver. Men jeg kom meg opp. Gele i beina og stiv i baken, men jeg kom meg opp. Angret litt midt i den siste bakken, men bet tenna sammen og ga meg ikke. Var stolt som en hane når jeg var oppe. Hjem tok jeg en annen vei, med lite nedoverbakker så jeg ikke skulle jukse. Så alt i alt var det en flott tur. Men hvorfor er sykkelsetene så j.... harde og smale?
Var i bursdag i går. 4-års dag med 17 unger i alderen 2-5 år. Steingale var de. Hadde glemt hvordan mange barn sammen i den alderen var. Mange år siden. Men vi overlevde uten stor katastrofer. Var mye ute i hagen i finværet. Naboen vannet plenen med vannspreder, og selvsagt var dette spennende. Så når foreldrene kom og hentet barna var noen skitten, andre våt og noen i lånte tørre klær. Men de hadde hatt det gøy, og det er det viktigste.
Menyen i går:
Frokost: 40 gr. allbran, skummet melk og syltetøy
Lunsj: 40 gr. frokostbl. med frukt og nøtter, skummet melk, syltetøy
Middag: Wook med svinekjøtt og ris
Bursdag: 2 tynne skiver kake
kveld: 1 eple og 1 pære

trening: sykkeltur.

Ha en fin dag alle sammen
Klem fra aha
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias ¤tiili¤😉1. juni 2002
jah! de som utvikler dagens sykkelseter er ikke syklister i hvertfal!! hvert år når jeg tar de føste sykkelturene blir det
minst en ukes sølibat!! :o) ikke bra... :o)

barnebursdag burde vel også stå under trim ;o)

¤tiili¤
c.AuthorAlias Eterna😉31. mai 2002
Flott med sykkelturer. Setene er ikke til å holde ut. Dersom det passer til sykkelen går det an å få kjøpt andre seter som er litt mer polstret. Ellers kan jeg anbefale sykkelbuske med polstring bak. Det hjelper også med trening. Man blir vant til det etter hvert. Selv var det nesten umulig å komme seg på do etter de første dagene med sykkeltrening, men nå har det gått over. Gleder meg til mandagen selv om det skal noe til for å ta igjen dere andre etter Danmarksturen min forrige helg. Fortsatt god helg og kos deg masse.
c.AuthorAlias MAIKEN❤️31. mai 2002
Ut på tur aldri sur! Jeg har også lurt litt på hvorfor sykkelsetene er som de er. Er det til å få oss til å sykle mindre eller? Man kan jo nesten ikke gå eller sitte på flere dager etter en tur.
Endelig tittet sola frem her på østlandet i dag. Deilig etter mange dager med regn og atter regn.
Det er jo litt kjett med soleksem når sola først kommer . Har det selv og sist fikk jeg åpne sår av det fordi jeg var litt vel uforsiktig, så det er ikke til å spøke med! En god krem med høy solfaktor redder sommeren for meg.
Ha ei fin helg der oppe i nord!
c.AuthorAlias Line M😌31. mai 2002
Misunner deg det fin været, her på østlandet har det vært økka vær hele uken.
I dag titta sola frem en liten stund, men forsvant igjen.
Vannspreder er en fin oppfinelse. Ble selv for noen uker siden bært inn i en ....
Ønsker deg en fin helg.
Klem fra Line
c.AuthorAlias trixi😉31. mai 2002
Hei hei, jeg også misunner deg finværet..ekke mye av det her i vest.. kjipern det.
Du, jeg er og til tider plaget av soleksem; jeg får små små prikker/klumper som klær noe sinnsynkt. men jeg har funnet en solkrem som hindrer soleksemet å komme, det er "cliniderm" solkrem, de har den på apoteket med forskjellig faktor. Den funker kjempebra! Anbefales på det sterkeste. Den koster litt mye, ca 160 kr for en tube, men for meg er det iallefall verdt det.

Høres ut som en bra sykkeltur du hadde da, er deilig å klare å presse seg selv litt..hihi

Du må ha en flott helg!
Klem fra trixi
c.AuthorAlias akropolis😃31. mai 2002
Hei Aha!

Takk for koselige meldinger i min bok.
Misunner deg godværet. Her i sør (oslo) har det vært labert med sol de siste dagene, men i dag stikker den endelig litt frem igjen.
Du er selv inne i en god steam leser jeg, så på mandag har vi kanskje supervekt begge to...?! Alt avhenger jo av hvor flink man er i helgen, og det er som du sier de vanskligste dagene i uka. Forrige helg gikk det helt greit for meg, selv om jeg hadde et par utskeielser. Håper jeg skal klare like bra denne helgen. Driver med flytting, så jeg får nok rørt på meg selv om det ikke blir noen trening.

En riktig god helg til deg, så får vi krysse fingrene for mandagens veieresultat.

klemmer, akropolis
69,0 kg

sol

Heisann

De to siste dagene har vært solrike. Nå er endelig sommeren kommet her nord. Har sittet pal på terassen og solet meg. Tok på meg bikinien selv om det buler litt her og der. Pyttpytt, bare jeg som ser.
Ikke vært mye bevegelse her i gården. Gikk en tur i går med bikkja. Var egentlig godt. I dag skal jeg ut å sykle. Skal på kurs og tar sykkelen fatt. Er ikke så langt, ca. 2 km. en vei. Går fort på sykkel.
Matmessig har det gått greit. Spist litt mindre enn vanlig, grunnet varmen. Ikke så lyst på mat. Gjør ingenting det. Overlever det i noen dager. Spist mye frukt og grønnsaker har jeg jo.
Gleder meg til veiing på mandag. Er alltid spennende det.
Ønsker alle en fin dag.
Klem
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bamse😃30. mai 2002
Heisann!
Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi. Det er neimen ikke lett når det går så tregt som det gjør med meg nå, men jeg håper på bedre tider slik at det forsvinner både bilringer og "smultringer"!! Lykke til videre du også!
Slankeklem fra Bamse
Bilde
c.AuthorAlias ANNE💔30. mai 2002
Takk for gode råd!
Det er bare det at jeg trener på helsestudio 3 ganger i uka, og går tur ca 1 time hver dag. Vet ikke om jeg har kapasitet til å trene mer. jeg skeier ut den uka før mens, for da lever kroppen (eller hjernen) Sitt eget liv, jeg MÅ bare! Ellers spiser jeg akkurat det jeg skal i de 3 andre ukene. Så forstå det den som kan! Men det er vel som du sier, det løsner vel snart, og da vil jeg gå ned flere kilo i slengen! HEHE ANNE
c.AuthorAlias Bonita30. mai 2002
OOOps, dette ble litt vel mange innlegg - pc'n gikk litt amokk..
c.AuthorAlias Bonita😉30. mai 2002
Hei på deg, og takk for koselig kommentar i dagboka mi!
Du har jo snart 10 kilos-jubileum!! Kjempeflink har du vært - nå håper jeg bare at jeg også blir kvitt 70-tallet snart.. ;-)
Ha en flott slanketorsdag,
klem fra Bonita
c.AuthorAlias Bonita😉30. mai 2002
Hei på deg, og takk for koselig kommentar i dagboka mi!
Du har jo snart 10 kilos-jubileum!! Kjempeflink har du vært - nå håper jeg bare at jeg også blir kvitt 70-tallet snart.. ;-)
Ha en flott slanketorsdag,
klem fra Bonita
c.AuthorAlias Bonita😉30. mai 2002
Hei på deg, og takk for koselig kommentar i dagboka mi!
Du har jo snart 10 kilos-jubileum!! Kjempeflink har du vært - nå håper jeg bare at jeg også blir kvitt 70-tallet snart.. ;-)
Ha en flott slanketorsdag,
klem fra Bonita
c.AuthorAlias mettemor30. mai 2002
Hei aha!
Veier du deg en gang i uken? jeg er ikke sikker på hva som er best,på GR kurs var det en gang.
Eller er det jo flott med sommer,bor ikke så lang nord som du,men vi har hatt mye fint varmt vær,deiligt...
Ha en fin dag da og kos deg i sola.
Hilsen mettemor
❤️69,0 kg

Nydelig

Heisann

Dagen i går var innholdsrik. Ei god venninne ringte og lurte på om jeg ville være med å gå tur. Og gjett da.. :) Nydelig vær ute, endelig litt smak av sommer. Gikk ca. 1,5 km en vei til offentlige kontorer osv. Hun har to barn som jeg var ute med mens hun var inne og ordnet med skatten. Så var vi innom jobben min, hvor jeg leverte oppsigelsen min. Så nå er jeg arbeidsløs..hihi... Har vært sykemeldt i ett år nå og går over på attføring. Jobben min, nå gamle jobben min, tok livet av helsa mi. Så nå venter jeg på operasjoner som kanskje kan hjelpe mot smertene. De skal inn og fjerne de ødelagte delene. Føler meg nesten som en gammel bruktbil; vi reparerer og reparerer. Velvel, sånn er det vel når man lar jobben spise seg opp. Jobbet 12-14 timer daglig i flere år, og tilslutt måtte det vel si stopp. Jaja, kan angre nå. Men har lært min lekse.
Etter å ha vandret litt rundt omkring i går tok vi turen hjem. I nydelig vær. Ordnet middag som vi inntok på terassen, i nydelig vær.
Kjenner jeg er litt stiv i ansiktet i dag etter mye sol i går. Og våket i dag til nyyydelig vær, bedre enn i går. Vurderer dermed om jeg skal prøve bikinien i dag. Tør jeg? Det henger og slenget ennå både over og under bikinikanten. Pyttpytt, det er bare jeg som blir å se det. For jeg sitter nok på terassen alene i dag.

Ønsker alle en riktig fin dag.
klem fra aha
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ronja😊29. mai 2002
Det var kjekt å lese om den flotte dagn din, det hørest ut som om humøret er på topp og motivasjonen likedann:) Og ingenting er jo bedre enn det:)
Ha en flott dag videre:)
klem fra Ronja
Bilde
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.