← Alle dagbøker
abraxas
52 år163 cm9 innlegg
2001
0 følgere
Start65,0 kg
Sist61,0 kg
Endring−4,0 kg
BMI nå23,0
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 26. september 2001
61,0 kgreality check
Kom over noen gamle dagbøker. For 10-11 år siden skrev jeg: "Fytti rakker''n, nå veier jeg 60 KILO. Nå må jeg skjerpe meg!!!" De siste årene har 60 kilo vært et rimelig urealistisk mål, så jeg må si at ting endrer seg.
I går hadde jeg en 3 timer lang fjelltur med mannen min. Det var kjempedeilig ute, til tross for litt tåke. Håper snøen holder seg unna iallfall en måned til. Vi har et fjell bare 8 kilometer unna huset vårt, og det er ikke få av kiloene mine som ligger igjen der. I dag har jeg vært støl, så jeg har ikke fått trent. I morra blir det Step 3, garantert!
23. september 2001
61,0 kgKlesprøving i størrelse M
På lørdag dro jeg til byen for å shoppe klær for første gang siden påske (det var da jeg begynte å slanke meg). Jeg skulle ha en fjelljakke siden det nå begynner å bli kaldt.
Nærmet meg jakka i størrelse M med høy puls og bankende hjerte. (Jeg har tidligere hatt enn tendens til å kjøpe klærne mine altfor store, mottoet mitt har vært at et plagg passer ikke før det er for stort.) Vel, jakka kom på, glidelåsen gikk opp og - jeg kunne bevege meg i den!! "Den passer akkurat", sa mannen min, som var med som konsulent.
Nå var den jakka svært dyr, så det ble til at en kjøpte en annen - i størrelse L - den var mye mindre i størrelsen, pluss at jeg fremdeles har et imponerente (kremt) "frontparti", men jeg har fått på meg et plagg i størrelse M!!!
Bukser tør jeg imidlertid ikke å kjøpe ennå, de kiloene som er igjen, ligger for det meste på hofter og lår. Genetisk betinget, dessverre.
20. september 2001
61,0 kgHar mista matlysta!
De siste par ukene har vært merkelige. Jeg opplever sultfølelse, men har absolutt ikke matlyst. Rart... Jeg må jo spise, da, men må omtrent presse maten ned. Selv svigermors fantastisk gode lasagne var et slit å få ned. Jeg har aldri opplevd noe sånt tidligere, håper ikke det er noe galt... Tror ikke jeg går noe særlig ned av det heller, jeg er avhengig av små måltider med korte mellomrom for å holde forbrenninga oppe. Nå er jeg heldig hvis jeg klarer to måltider om dagen!
Ønsker å klare 60 kilo blank til 1. oktober, men nå virker det rimelig umulig. Trener iallfall hver dag, og det er kjempegøy!
10. september 2001
61,0 kgback in business
Etter 10 dager med lungebetennelse har jeg endelig kommet meg ut i verden igjen. Medisinene var sterke og ga magebesvær, som jeg tolket som sult. I tillegg fikk jeg ikke trent i det hele tatt. Resultat: Bare 1 kilo ned selv om jeg i perioder har hatt over 40 i feber (mannen min ville til sammenlikning mistet sikkert 5 kilo i en slik periode). Men jeg er dessverre blant dem som ikke mister matlysta, nesten uansett hvor syk jeg er.
I dag har jeg trent igjen (STEP 2). Det gikk faktisk bedre enn forventet, selv om jeg ikke kunne hoppe/løpe noe særlig. Nå håper jeg på bra vær noen dager, slik at jeg kan komme meg litt ut.
Må bare si at jeg er mektig imponert over alle de kjempedyktige slankerne som vanker på dette forumet. Jeg tror ikke "folk flest" faktisk skjønner hvilken enorm innsats det ligger bak en slankekur.
Stillstand etter ferien
Kom hjem fra ferie i går. Gikk skjelvende på vekta i dag, og den viste nøyaktig det samme som før jeg dro. Jeg hadde faktisk håpet på å ha gått ned litt, fordi jeg spiste ganske lite i Italia. Noe is ble det jo, men ikke hver dag. Men det ble alt for stillesittende, det var så smellvarmt at en joggetur var helt utenkelig. Dessuten fikk jeg fordøyelsesproblemer - er vant til mitt eget kjempegrove, hjemmebakte brød, der nede var alt brødet hvitt og tungt fordøyelig. Men en fin ferie var det jo.
Jeg merka godt der nede at jeg fremdeles er STOR. Det var mye pupper, rompe, mage, lår og hofter som skulle dyttes inn i badetøy, shortser og små gensere. Omtrent alle jentene der nede var undervektige, og det fikk meg til å føle meg enda større. Nå har jeg dessuten feber, slik at det blir ikke noe trening resten av denne uka heller.
Men jeg får ikke lov til å synes synd på meg selv, for jeg har hatt en flott ferie, badet og kost meg masse!
Fjelltur
Åh, jeg er sååå sliten! Jeg, mannen min og venninna mi gikk 10 timer i fjellet i går. Fantastisk fettforbrenning selvfølgelig, men akkurat nå virker det ikke verdt det (er så støl at jeg lurer på hvordan i all verden jeg skal klare å gå fra datarommet og til soverommet). Har sittet en del i badstue i dag for å mjuke meg opp - det har ikke virka så mye.
Har gått ned 3 kilo siden jeg veide meg sist (for circa 2 uker siden). Jeg hadde egentlig håpet på 60 kilo nå, men dengang ei. Det har blitt mye mat i helga, på grunn av turen og på grunn av at vi hadde besøk (har ikke lyst til å dytte slankinga mi på andre).
Tirsdag reiser vi ei uke til Italia. Gleder meg vanvittig! Det blir ikke noe slanking der, jeg er fryktelig glad i pizza, pasta og is. Målet blir bare å ikke gå opp noe særlig på ferie.
Dere må ha ei god slankeuke, alle sammen!
Nutrilett-bar...
... er godt, jo! Har hørt mange si at de smaker som papp, men jeg fikk skikkelig "sjokoladefølelse" når jeg spiste den. I dag har jeg spist en både til frokost og lunsj - lørdagsgodt på tirsdag!! Skal kjøpe ei hel kasse med jordbær nå, jeg er avhengig av å spise noe på kvelden, og jordbær er jo mye vann (dessuten er det det beste jeg veit!)
Ser en del på friidretts-VM - skulle virkelig ønske jeg så ut som en del av de kvinnelige utøverne som deltar der (IKKE langdistanse-løperne, da).
Vond dag
Åh, jeg hadde så mye energi på morgenen i dag. Hadde tenkt å få til ei intensiv slankehelg, med masse trening. (Var på HøyPuls2 i går, SLITSOMT!)
Men så ble det en krangel med mannen min i steden. Han er ikke helt enig i at jeg trenger å gå ned mer. Jeg ble så lei meg, og orker ikke annet enn å sløve i sofaen. Tenker masse på godteri (=trøstemat), men jeg SKAL IKKE sprekke! (*prøver å overføre lysta til gulrøtter*)
Flott side!
Jeg oppdaget denne siden først i dag. Her var mange flotte mennesker og mye oppmuntring å få!
Jeg har allerede slanka meg ca. 3 måneder. Vekta nådde et topp-punkt 1. mai med 80 kilo. (Jeg har vært en jo-jo slanker så lenge jeg kan huske). Kiloene hadde sakte, men sikkert seget på meg uten at jeg hadde merket det (det er farlig å kun ha "snille" klær i myke stretch-stoffer med strikk i livet...).
Sultekurer er ikke noe for meg. Heldigvis har jeg trent i flere år, slik at formen ikke var så gal, selv om jeg kom i FEDME-kategorien. Jeg intensiverte treninga litt, går fjelltur annenhver dag og padler kajakk annenhver dag. Da er det skikkelig hardtrening med høy puls og masse svette. I tillegg har jeg kuttet ut godteri og potetgull + at jeg kun spiser til måltidene. Jeg spiser nok likevel mer enn de aller fleste her. Men det har virka!
Jeg satser på å vedlikeholde treninga i sommer og høst. Har også medlemskort på FRISK og tilgang på svømmehall, så det bør ikke bli noe problem selv om det blir kaldere og mørkere utover høsten. Målet mitt er å komme inn i "ungdomskole-olabuksene" mine - men da må jeg nok ned 10 kilo til. Jeg har typisk kvinnelig kroppsfasong, slik at jeg aldri vil se kjempetynn ut uansett hva jeg gjør...
Dere gjør en kjempejobb alle sammen her inne!
For 10-11 år siden så veide jeg 48 kg. Var da for tynn, så jeg spiste og spiste slik at jeg kom meg opp i 52 kg. Men så ble jeg gravid med første mann, og da kom kiloenen.
Må si jeg syns du er kjempe flink, som går på fjelltur i 3 timer.
Hvor langt ned skal du i vekt, så at du har gått ned ganske mange kilo.
Ønsker deg en strålende dag, klemmer fra tutu
(og du, takk for hilsnen i boka mi)