← Alle dagbøker
diarist.Alias

abraxas

52 år163 cm9 innlegg 2001 0 følgere

Start65,0 kg
Sist61,0 kg
Endring−4,0 kg
BMI nå23,0
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
3. august 200126. september 2001
61,0 kg

reality check

Kom over noen gamle dagbøker. For 10-11 år siden skrev jeg: "Fytti rakker''n, nå veier jeg 60 KILO. Nå må jeg skjerpe meg!!!" De siste årene har 60 kilo vært et rimelig urealistisk mål, så jeg må si at ting endrer seg.

I går hadde jeg en 3 timer lang fjelltur med mannen min. Det var kjempedeilig ute, til tross for litt tåke. Håper snøen holder seg unna iallfall en måned til. Vi har et fjell bare 8 kilometer unna huset vårt, og det er ikke få av kiloene mine som ligger igjen der. I dag har jeg vært støl, så jeg har ikke fått trent. I morra blir det Step 3, garantert!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias mumi30. januar 2002
hei der...nå er du vel ferdig mes slankingen ikke sant? Du høres jo fryktelig tynn ut spør du meg....
c.AuthorAlias Tavannda27. september 2001
Så utrolig bra at du har klart å ta av alle de kiloene, det må jo være så skjønt. Jeg tror mange vil kjenne seg igjen i den episoden med dagboken... men nå går deet nedover og det er det som teller ikke sant? kan ikke begynne å deppe over det som kunne ha vært gjort annerledes for da henger jeg meg fast og kommer ikke videre. Fjell turer er noe av det beste absolutt, det får i gang forbrenninga. Ha en fortsatt fin dag!!!
c.AuthorAlias tutu27. september 2001
Heisann og god morgen.

For 10-11 år siden så veide jeg 48 kg. Var da for tynn, så jeg spiste og spiste slik at jeg kom meg opp i 52 kg. Men så ble jeg gravid med første mann, og da kom kiloenen.

Må si jeg syns du er kjempe flink, som går på fjelltur i 3 timer.

Hvor langt ned skal du i vekt, så at du har gått ned ganske mange kilo.

Ønsker deg en strålende dag, klemmer fra tutu
(og du, takk for hilsnen i boka mi)
61,0 kg

Klesprøving i størrelse M

På lørdag dro jeg til byen for å shoppe klær for første gang siden påske (det var da jeg begynte å slanke meg). Jeg skulle ha en fjelljakke siden det nå begynner å bli kaldt.

Nærmet meg jakka i størrelse M med høy puls og bankende hjerte. (Jeg har tidligere hatt enn tendens til å kjøpe klærne mine altfor store, mottoet mitt har vært at et plagg passer ikke før det er for stort.) Vel, jakka kom på, glidelåsen gikk opp og - jeg kunne bevege meg i den!! "Den passer akkurat", sa mannen min, som var med som konsulent.
Nå var den jakka svært dyr, så det ble til at en kjøpte en annen - i størrelse L - den var mye mindre i størrelsen, pluss at jeg fremdeles har et imponerente (kremt) "frontparti", men jeg har fått på meg et plagg i størrelse M!!!

Bukser tør jeg imidlertid ikke å kjøpe ennå, de kiloene som er igjen, ligger for det meste på hofter og lår. Genetisk betinget, dessverre.
61,0 kg

Har mista matlysta!

De siste par ukene har vært merkelige. Jeg opplever sultfølelse, men har absolutt ikke matlyst. Rart... Jeg må jo spise, da, men må omtrent presse maten ned. Selv svigermors fantastisk gode lasagne var et slit å få ned. Jeg har aldri opplevd noe sånt tidligere, håper ikke det er noe galt... Tror ikke jeg går noe særlig ned av det heller, jeg er avhengig av små måltider med korte mellomrom for å holde forbrenninga oppe. Nå er jeg heldig hvis jeg klarer to måltider om dagen!

Ønsker å klare 60 kilo blank til 1. oktober, men nå virker det rimelig umulig. Trener iallfall hver dag, og det er kjempegøy!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Maple21. september 2001
Eg ville berre seie at eg er imponert over deg. At du har klart å gå ned så mykje som du har. Eg bukker og neier i respekt.....

Klem frå Maple
c.AuthorAlias Jenta*S*20. september 2001
Hei hei og takk for kommentar*S*!:0) Kos det vet du!
Men ingen matlyst sier du?...hmmm...jeg er sikker på at det går bedre etterhvert! Ikke press deg selv til å spise hvis du ikke orker!! Så kommer det av seg selv etterhvert.Det vil jeg tro iallefall!.Og du? 60 kilo innen 1 oktober?? Selvsagt er det MULIG!! Og det kommer du til å klare!

Lykke til
Klem Jenta*S*
c.AuthorAlias tutu20. september 2001
Heisann.

Håper du snart kommer deg og får matlysten tilbake.
Har du prøvd å spise frukt. Det kan jo hjelpe til at magen får lyst på mat. Mat er viktig!
skal følge litt med deg.

Klemmer fra tutu
61,0 kg

back in business

Etter 10 dager med lungebetennelse har jeg endelig kommet meg ut i verden igjen. Medisinene var sterke og ga magebesvær, som jeg tolket som sult. I tillegg fikk jeg ikke trent i det hele tatt. Resultat: Bare 1 kilo ned selv om jeg i perioder har hatt over 40 i feber (mannen min ville til sammenlikning mistet sikkert 5 kilo i en slik periode). Men jeg er dessverre blant dem som ikke mister matlysta, nesten uansett hvor syk jeg er.

I dag har jeg trent igjen (STEP 2). Det gikk faktisk bedre enn forventet, selv om jeg ikke kunne hoppe/løpe noe særlig. Nå håper jeg på bra vær noen dager, slik at jeg kan komme meg litt ut.

Må bare si at jeg er mektig imponert over alle de kjempedyktige slankerne som vanker på dette forumet. Jeg tror ikke "folk flest" faktisk skjønner hvilken enorm innsats det ligger bak en slankekur.
62,0 kg

Stillstand etter ferien

Kom hjem fra ferie i går. Gikk skjelvende på vekta i dag, og den viste nøyaktig det samme som før jeg dro. Jeg hadde faktisk håpet på å ha gått ned litt, fordi jeg spiste ganske lite i Italia. Noe is ble det jo, men ikke hver dag. Men det ble alt for stillesittende, det var så smellvarmt at en joggetur var helt utenkelig. Dessuten fikk jeg fordøyelsesproblemer - er vant til mitt eget kjempegrove, hjemmebakte brød, der nede var alt brødet hvitt og tungt fordøyelig. Men en fin ferie var det jo.

Jeg merka godt der nede at jeg fremdeles er STOR. Det var mye pupper, rompe, mage, lår og hofter som skulle dyttes inn i badetøy, shortser og små gensere. Omtrent alle jentene der nede var undervektige, og det fikk meg til å føle meg enda større. Nå har jeg dessuten feber, slik at det blir ikke noe trening resten av denne uka heller.

Men jeg får ikke lov til å synes synd på meg selv, for jeg har hatt en flott ferie, badet og kost meg masse!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias windsochange4. september 2001
Hei Abraxas,
Så fint at du har hatt en fin ferie! Det positive med at vekta blir stående stille (syns jeg hvertfall) er at da går det nå i det minste ikke OPP! Hold på fokuset nedover og fremover :) Lykke til!
-klem fra winds-
c.AuthorAlias tutu29. august 2001
Hei.

Velkommen tilbake fra ferie. Håper du hadde det flott.
En har lov til å syns synd på seg selv når en har feber. Sender deg litt medlidenhet og mange varme goe tanker.

Klemmer fra tutu
c.AuthorAlias Isa29. august 2001
Mye bedre å stå stille enn å gå opp ihvertfall ?! ( sånn som meg....)

Hørtes deilig ut med Italia ferie, hvor i Italia var du ?

Velkommen tilbake ihvertfall !

Isa
62,0 kg

Fjelltur

Åh, jeg er sååå sliten! Jeg, mannen min og venninna mi gikk 10 timer i fjellet i går. Fantastisk fettforbrenning selvfølgelig, men akkurat nå virker det ikke verdt det (er så støl at jeg lurer på hvordan i all verden jeg skal klare å gå fra datarommet og til soverommet). Har sittet en del i badstue i dag for å mjuke meg opp - det har ikke virka så mye.

Har gått ned 3 kilo siden jeg veide meg sist (for circa 2 uker siden). Jeg hadde egentlig håpet på 60 kilo nå, men dengang ei. Det har blitt mye mat i helga, på grunn av turen og på grunn av at vi hadde besøk (har ikke lyst til å dytte slankinga mi på andre).

Tirsdag reiser vi ei uke til Italia. Gleder meg vanvittig! Det blir ikke noe slanking der, jeg er fryktelig glad i pizza, pasta og is. Målet blir bare å ikke gå opp noe særlig på ferie.

Dere må ha ei god slankeuke, alle sammen!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
c.AuthorAlias Abelone13. august 2001
Gratulere med flott vekttap disse to ukene. Over 1 kilo i uka er jo kjempefint.

Tenker du er støl og fin i dag også jeg. 10 timer i fjellet er sterkt!
Håper du får en flott tur til Italia, og ha en god slankeuke!!!

Abelone
c.AuthorAlias iben13. august 2001
Hei,
nå har jeg lest dagboken din, du har vært flink. Jeg skulle også gjerne ha kunnet ta på meg "ungdomsskole -olabuksene" mine igjen - men det er vel ikke helt realistisk med 36 år på baken og 3 unger. Men du får ha lykke til.

hilsen iben
65,0 kg

Nutrilett-bar...

... er godt, jo! Har hørt mange si at de smaker som papp, men jeg fikk skikkelig "sjokoladefølelse" når jeg spiste den. I dag har jeg spist en både til frokost og lunsj - lørdagsgodt på tirsdag!! Skal kjøpe ei hel kasse med jordbær nå, jeg er avhengig av å spise noe på kvelden, og jordbær er jo mye vann (dessuten er det det beste jeg veit!)

Ser en del på friidretts-VM - skulle virkelig ønske jeg så ut som en del av de kvinnelige utøverne som deltar der (IKKE langdistanse-løperne, da).
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias ellen7. august 2001
Hei!
Ble det noen tur til Galdhøpiggen? Selv har jeg vært ute i 6 timer i dag! Det høres bedre ut enn det er, ettersom jeg går i sneglegange... Har ikke kondisen inne, akkurat. Men det gjorde godt å være ute så lenge, og jeg fikk litt bedre samvittighet, for forige uke har virkelig vært en elendig slankeuke. Jeg tror ikke den kvalifiserer til å kalles det en gang... Nutrilett-bar har jeg aldri smakt. Hvor mange kalorier (ca) er det i en? Er det tillat godteri?! Jordbær er hvertfall nydelig!
Klem fra ellen.
c.AuthorAlias abelone7. august 2001
Jeg synes også at nutrilettbarene er gode, altfor gode. Jeg måtte kutte dem ut for jeg spiste for mange av dem.....

Stå på videre

Abelone
c.AuthorAlias tutu7. august 2001
Heisann.

tusen takk for koselig innlegg i dagboka mi.
Kjekt å vite at en liksom blir passa på. Gir en liksom litt mindre grunn til å sprekke.

Du må ha en super duper dag.
klemmer fra tutu.
c.AuthorAlias aas7. august 2001
Hei!
Flott at du har gått ned så mye; nå skal du ikke miste motet...
Jeg er enig i at en kan bli litt småmisunnelig på idrettsutøverene, men så kommer jeg til å tenke på hvilket asketisk liv de lever. Trøster meg med at det ikke er verdt det...hehe. Hvor mange kcal er det i 1 nutrilett bar?

Ha en fortsatt god slankeuke!

Klem, aas
c.AuthorAlias aas7. august 2001


c.AuthorAlias aas7. august 2001
Hei!
Jeg tabba meg ut; forsto ikke oppdateringene med innleggene...sorry!



65,0 kg

Vond dag

Åh, jeg hadde så mye energi på morgenen i dag. Hadde tenkt å få til ei intensiv slankehelg, med masse trening. (Var på HøyPuls2 i går, SLITSOMT!)

Men så ble det en krangel med mannen min i steden. Han er ikke helt enig i at jeg trenger å gå ned mer. Jeg ble så lei meg, og orker ikke annet enn å sløve i sofaen. Tenker masse på godteri (=trøstemat), men jeg SKAL IKKE sprekke! (*prøver å overføre lysta til gulrøtter*)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias sissi4. august 2001
Hei.
Det var leit å høre at du ikke har noen støtte fra mannen din lenger. Håper ikke du gir opp håpet på trivselsvekten din fordi, for du har jo vært så flink hittil. Dette er kanskje en av grunnene til at mannen din ikke vil at du skal slanke deg lenger, han trenger kanskje litt tid til å "bli vant" til ditt nye utseende, ditt nye "flotte utseende". Kanskje han ikke vil miste det han ser på nå!!
65,0 kg

Flott side!

Jeg oppdaget denne siden først i dag. Her var mange flotte mennesker og mye oppmuntring å få!

Jeg har allerede slanka meg ca. 3 måneder. Vekta nådde et topp-punkt 1. mai med 80 kilo. (Jeg har vært en jo-jo slanker så lenge jeg kan huske). Kiloene hadde sakte, men sikkert seget på meg uten at jeg hadde merket det (det er farlig å kun ha "snille" klær i myke stretch-stoffer med strikk i livet...).

Sultekurer er ikke noe for meg. Heldigvis har jeg trent i flere år, slik at formen ikke var så gal, selv om jeg kom i FEDME-kategorien. Jeg intensiverte treninga litt, går fjelltur annenhver dag og padler kajakk annenhver dag. Da er det skikkelig hardtrening med høy puls og masse svette. I tillegg har jeg kuttet ut godteri og potetgull + at jeg kun spiser til måltidene. Jeg spiser nok likevel mer enn de aller fleste her. Men det har virka!

Jeg satser på å vedlikeholde treninga i sommer og høst. Har også medlemskort på FRISK og tilgang på svømmehall, så det bør ikke bli noe problem selv om det blir kaldere og mørkere utover høsten. Målet mitt er å komme inn i "ungdomskole-olabuksene" mine - men da må jeg nok ned 10 kilo til. Jeg har typisk kvinnelig kroppsfasong, slik at jeg aldri vil se kjempetynn ut uansett hva jeg gjør...

Dere gjør en kjempejobb alle sammen her inne!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli4. august 2001
Velkommen, velkommen!

Uten dette stedet hadde ihvertfall ikke jeg klart å gå ned det jeg har gjort på en måned! Det er helt uvurderlig hvor bra det er å få støtte fra andre mennesker i samme situasjon!

Lykke til videre!
Klem, Minelli
c.AuthorAlias tutu3. august 2001
Velkommen.

Har ikke vært her så lenge selv, men syns det er kjempe motiverende å være her. Skal følge med deg.

Goe tanker fra tutu
c.AuthorAlias Isa3. august 2001
Velkommen hit ! Du har jo allerede gjort en kjempeinnsats!

Støtten og inspirasjonen du får her, er bare helt utrolig!

Lykke til !

Isa
c.AuthorAlias Jenta*S*3. august 2001
Hei på deg og velkommen hit!
Her vil du få masse støtte og hjelp til å komme inn i "ungdoms-skole olabuksene:0)"! Dette ER virkelig en flott siden som har hjulpet, og hjelper mange inkludert meg selv.
Er imponert over treningsmengden din! Du må jo få DE flotte musklene etterhvert!

Uansett,lykke til og stå på videre!!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias abelone3. august 2001
Hei og velkommen hit. Håper du får like mye nytte av disse sidene som jeg har hatt!!!

Abelone
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.