← Alle dagbøker
diarist.Alias

abrakadabra

67 år163 cm1 innlegg 2002 0 følgere

Start72,5 kg
Sist72,5 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå27,3
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
72,5 kg

En sted må en begynne - igjen

Førjulstiden var flott, klarte å gå ned til 68 kilo og var kjempefornøyd med egen innsats. Så kom jula, og kiloene med, alt slitet helt forgjeves! Januar har så langt vært en eneste godtesyk periode, søtsakene har fått fritt spillerom, og det kjennes på klærne! Det var så deilig når de ikke strammet mer!Snart får vi sola tilbake her i nord, det hjelper sikkert på en slapp og sliten kropp som bare hungrer etter søtsaker. Får forsøke å spe på med litt krom, det skal visstnok hjelpe. Og snart får jeg mensen, det bruker også hjelpe!

Nå vil jeg dit igjen, mitt største ønske er å komme ned i 60 kilo, men jeg skal være kjempefornøyd hvis jeg klarer å nå 65. Det virker så lite når jeg ser storlankerne her på siden har tatt av så mye mer. All honnør til dere!

Jeg må jo forsøke å finne en metode som gjør at jeg ikke legger på meg igjen like fort, har ikke noe særlig lyst til å bruke årene framover til jo-jo slanking, jeg vil nå mitt mål og forsøke å bli der. Jeg skjønner at til det kreves det en omlegging av kostholdet. Jeg har heller ikke noe tro på at en kan beholde idealvekta si uten å trimme litt.

Jeg har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg skal nå målet mitt, om jeg skal forsøke en lav-kalori-diett for å få hurtige resultater, eller om jeg skal ta det langsomt men sikkert. Har jo selvfølgelig lyst til å se resultatene veldig fort, men det er kanskje ikke så fornuftig og varig som den langsomme metoden? Jeg kommer i alle fall til å starte dagen frem til lunch med frukt, jeg er aldri noe særlig sulten før lunchtider, så frukt er bra, og masse vann!

Jeg skal begynne å trene på treningssenter minst 3 ganger i uken, jeg er så heldig at jeg har anledning til å bruke arbeidstiden min til det så her nytter det ikke med noen unnskyldninger.
Hjemme har jeg en trampoline stående ganske så ubrukt, leste et sted at 5 minutter trim på en trampoline tilsvarer 30 minutters jogging!! Vet ikke helt om jeg tror på det da, men det er i alle fall sikkert at trampolinehopping er en kjempeflott treningsform.

Det fornuftigste hadde nok vært om jeg hadde en fastlagt plan som jeg skulle følge til punkt og prikke, men det har jeg ikke lagd meg ennå. Jeg har bare kommet så langt at jeg vet at jeg ikke orker å se på at vekten bare stiger og stiger, nå vil jeg at den skal gå den andre veien. Får bruke dagen til å tenke ut noe glupt!
Kanskje jeg får noen gode tips og råd her på siden?

Ha en fin dag alle sammen!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Inemor19. mars 2002
Hallo! Lykke til, håper du kommer inn her igjen.
c.AuthorAlias Ally25. januar 2002
Hei Abrakadabra,jeg er også ny her, og har tenkt å bruke disse sidene jevnlig. Hvis du vil ha tips til en "plan" for å gå ned i vekt, kan du ta en titt på http://www.vektibalanse.no/
Disse sidene forteller hvorfor og hvordan vi bør holde et jevnt blodsukker for å øke forbrenningen, men ikke minst for å øke fysisk og mental yteevne (jatakk!). Kjappe kurer har ihvertfall fått meg til å gi opp og bli deppa mange ganger, når vekta går opp igjen.
Lykke til!
c.AuthorAlias Blåklokka19. januar 2002
Hei, hei
Velkommen hit!
Jeg er selv ganske ny på disse sidene, men føler allerede at disse sidene virker oppmuntrende. For det første får jeg mange gode råd, for det andre blir jeg ganske bevisst hva jeg spiser når jeg vet at jeg skal skrive inn hva jeg spiser og for det tredje har jeg fått god støtte når jeg har vært lei.
Så mitt råd er: Bruk sidene flittig.

Jeg syns du skal gjøre slik som du skisserer først: Legge om kostholdet og trene mer. Jeg kjenner ingen (inkludert meg selv) som har hatt varige resultater av lavkalorikurer.
Men selvfølgelig må du gjøre det som er best for deg. Uansett hva du velger håper jeg det går bra med deg og at du når dine mål!

Hilsen Blåklokka
c.AuthorAlias Nefele19. januar 2002
Hei Abrakadabra og velkommen hit :-)
Jeg er ny her selv, men merker allerede at det å skulle skrive er har bevisstgjort meg veldig - hele dagen - hele tiden! Og, så er det jo masse inspirasjon og tips å finne i de andre dagbøkene da. Selv har jeg akkurat startet med å skrive ned ALT jeg spiser. Da blir det ikke så enkelt å "snoke" i skapene...
Lykke til med slankingen!
Nefele
c.AuthorAlias Elisabeth19. januar 2002
Hei abrakadabra :)) Og velkommen hit! :) Denne siden har hjulpet meg å halvere kroppsvekta mi,jeg er sikker på at du vil finne MASSE motivasjon og støtte her. Cluet er å bruke dagboka så ofte du kan,helst hver dag! Skriv uansett om du sprekker,om du ikke er motivert osv. Vi er her for hverandre,i gode og onde dager,hehe :) Er enig med deg i at den eneste måten å gå varig ned i vekt på er å forandre livsstil. Det betyr ikke at man aldri skal spise usunne ting,det er bare mengden og hyppigheten vi må passe på!
Håper du tar deg god tid med å lese gjennom dagbøker,finn inspirasjon og sett igang,husk at ALT hjelper,en liten spasertud,eller at du dropper smør på skiva,absolutt alt hjelper :) Men for all del,ikke glem å kose deg også :)
Stor velkommenhitklem fra Elisabeth:)
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.