← Alle dagbøker
diarist.Alias

abra

71 år178 cm11 innlegg 2002 0 følgere

Start130,0 kg
Sist117,8 kg
Endring−12,2 kg
BMI nå37,2
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
11. januar 200225. februar 2002
117,8 kg

Det rusler og går

Jo, det rusler og går....men har vært litt lei hele slankekjøre, har vært litt slapp og uopplagt. Men en kilo her og en kilo der...det blir jo noe av det til slutt. Og så en liten sprekk her og en liten sprekk der...men slik er nå livet. Blir kanskje litt missmodig med tanke på hvor langt det er igjen før jeg når målet. Men en får ta med seg de dårlige dagene også....du ska' få en dag i morra.... (o:

PS .... jeg har fått laget 2 nye hull i beltet, så nå unngår jeg den farlige "saggingen"
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Inemor19. mars 2002
Ikke gi deg kjære venn! Du er jo dritflink!
c.AuthorAlias fett nok.3. mars 2002
Hei på deg!

Synes jeg kjenner meg igjen i innlegget ditt, lei hele greia, men innerst inne er jeg jo stolt av det jeg har fått til hittil og jeg kan ikke gi meg nå. Det får ikke du lov til heller, av meg. Du har jo flotte resultater og foreløpig sluttet å sagge. Snart må du ha ennå et hull i beltet, bare vent, ikke lenge før.

Håper du klarer deg bra, i alle fall bedre enn meg (skapet er min beste venn og værste fiende om dagen).Snoker hele tiden!

Lykke til videre, håper du har hatt en flott helg.

Hilsen fra Rita
118,8 kg

FARLIG å slanke seg!!!!

Jo vist er det farlig å slanke seg... I mitt forrige inleggfortalte jeg at jeg hadde ramlet å brukket et ribb-ben...men jeg glemte å fortelle hvorfor.
Saken var at jeg skulle inn på et rom for å hente noe. For å komme inn på dette rommet må jeg skreve over et lite hinder. Dette byr vanligvis ikke på noe problem...selv om jeg er litt tung i "sessen." problemet er at etter som kiloene har forsvunnet har buksa blitt litt for stor...og i går da jeg skulle inn på dette rommet hang alstå buksa litt ned på knærne. Dette førte til at jeg ikke klaret å skreve så mye som før...og dermed gikk jeg på tryne.... Så som dere ser det er farlig å slanke seg...for da blir buksene for store...og du vet folk i min alder er jo ikke akkurat vant til å "sagge"...
Så folkens...se opp for løse klesplagg etter som kiloene forsvinner ... (o:
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias fett nok.23. februar 2002
Hei!

Unnskyld, men jeg måtte flire litt av innlegget ditt, så det komiske i det.

Det er en god følelse at buksene blir litt "saggete", selv om det ikke er behagelig, men det er et tegn på at det hjelper det vi holder på med.

Ønsker deg lykke til vidre, ikke sagg for mye så du stuper igjen.

Hilsen Rita
c.AuthorAlias "A_P"22. februar 2002
Noen som ønsker seg bukseseler her?? Hehe

Jeg har måttet lage 2 nye hull i beltet. Jeg kunne dra av meg buksa selv med alle knappene i sine respektive huller.

LYKKE TIL VIDERE MED VEKTTAPET OG SKREVING OVER HINDERE!

A_P
c.AuthorAlias iset20. februar 2002
heisann:)
HEHEHE!!!!!!!!!!!
ha en flott dag, og fortsett å være så flinki:)
hilsen Iset.
c.AuthorAlias cat7420. februar 2002
Hihi... og når du skal velge mellom enda flere kilo av og en saggefri framtid velger du...? Vel, man kan jo kjøpe nye klær da - eller et belte 'for starters'... ;)
Jaja.. håper du gror fort, og ikke gir deg.
Klem.
118,8 kg

De første 10 kg...og vell så det

Så var de første 10 kiloenen unnagjort.....og vell så det. Jeg har jo hatt en og annen "sprekk" men det er vel noe en må leve med :o) Hovedsaken er at en holder humøret oppe og synes det er morro.
For en uke siden hjalp jeg en venn med et flyttelass og fådrog meg en skade i ryggen så jeg har ikke vært i stand til å mosjonere noe den siste uken. I går slapp heldigvis ryggsmertene, og jeg var kjempehappy...men i dag gikk jeg på tryne og knakk et ribb-bein...så nå sitter jeg her igjen .. :o(
Men det er jo en oppmuntring at vekten går nedover
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella19. februar 2002
Hei!
Men kjære vene, hvor uheldig du har vært da ?! Trøsten er vel at du har gjort unna uhellene for en stund nå...Uansett, gratulere med 10 kilos jubileumet ditt! Dette går helt klart din vei nå....Lykke til videre!
:-)Ella
c.AuthorAlias antislankekur19. februar 2002
Hei på deg! Så flink du har vært! Men, akk så uheldig! Trøsten får være at ribbeinsbrudd går over ganske fort.
Håper du blir bra så snart som mulig, slik at du kan fortsette å trimme, og gå ned enda flere kilo.
Stå på, snart er du under 110, og da er ikke veien så lang til under 100!
Masse klemmer fra antislankekur
121,1 kg

Litt forsinket ;o)

Hei!!!
jeg har ikke hatt tilgang til internett de siste dagene, men er nå tilbake på "lufta."
Mandag 11.02 var jeg på GR kurset igjen og veide meg. Hadde ikke gått ned så mye den siste uka..bare 0.8 kg. Men pytt sann...det går ihvertfall den rette veien. Føler nå at jeg har kommet så langt at jeg ikke lenger tenker på "slanking." Det er blitt en vane for meg å spise riktig mat. Jeg har også funnet ut at det er mulig å fylle bensin...uten å måtte fylle magen med pølser, baguetter og sjokolade sammtidig. Jeg har regnet ut at jeg sikkert har spart langt innpå en tusenlapp bare ved å la være å kjøpe pølser og snacs på bensinstajonene. Jo...jeg har hatt noen "sprekker" ...men da har det gått på at jeg har lagd meg noen skikkelig smørbrød med egg og bacon sent på kvelden...... Det skal jo litt "drivstoff" til for å føle med på alle de sene OL sendingene...og når Norge tar gull...da må det jo feires....hehehe. Håper ikke Norge tar alt for mange gullmedaljer.
121,9 kg

HURRA!!

Hjemme fra GR igjen, og til tross for en gedigen sprekk har jeg alikevell gått ned over 2 kg den siste uken. Det er nesten for godt til å være sant.
Nå begynner jeg virkelig å kjenne det på klærne og beltespenna har jeg flyttet inn 2 hakk.
Jeg er ikke noe flink til å gå tur, derimot har jeg tatt opp igjen en av mine "ungdoms" aktiviteter. Jeg har begynt å spille bowling. Det er nesten 20 år og nesten 40 kilo siden...men fortsatt er det like morro.
PS...jeg mente ikke alvor med det jeg sa om gullerøtter og knekkebrød....jeg har spist en del andre ting også :o)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bigbrother6. februar 2002
Stå på! Dette går veien!
All aktivitet hjelper!

/Pål
c.AuthorAlias Viola5. februar 2002
Jøss, her går det jammen unna! kjempebra!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias Bitten5. februar 2002
Ja, nå skjønner eg hvor de nesten 2 kiloene eg gikk opp kommer fra :) Du har flyttet de over fordi du ikke vil bære på de selv :( Nei, bare tulla ;) Du e bare kjempeflink altså, har god grunn til å juble, så eg jubler ilag med deg :) Lykke til i kommende uke :) Klem fra Bitten :)
c.AuthorAlias mumi5. februar 2002
Wooow! Du er råflink! Ja nå går det veien!

Mange hilsner og oppmuntringer fra Mumi
124,0 kg

Slem GUTT!!!

I dag føler jeg meg som verdens største syner...har verdens dårligste samvittighet, våget nesten ikke se meg i speilet, og har skygget vekten som om den var et farlig rovdyr.
I går skulle vi ha gjester, og jeg hadde laget i stand min favoritt-gryte. Den består av kjøtt fra høyrygg, bacon, løk, hvitløk, sellerirot, persillerot og gullerøtter som stekes brunt i masse olje, for deretter å koke i rødvin. Til slutt kutter jeg opp kjøttet og jevner sausen med kremfløte. Ikke akkurat Grete Rohde klarert... :o) Men problemet var at gjestene meldte avbud i siste time...!!! Skrekk og gru!! Jeg hadde riktig nok planlagt å "smake" litt på herligheten, så jeg hadde gått på sparebluss hele dagen. Men det smakte bare sååååååååååååååååååå herlig...!! Vel for å gjøre en lang historie kort, da jeg skulle legge meg i går kveld var det ikke mer igjen av gryteretten en at det kunne legges på en liten skål og gies til katten.
Nå blir det tørt knekkebrød og raspa gullerøtter resten av uke.... FY!!! Slem GUTT!!!
9 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bamse4. februar 2002
Blås i "sprekken"!! Så lenge du vet hva du må gjøre denne uka, er det ikke farlig :-) Du har jo allerede vært kjempeflink! Jeg ønsker deg lykke til i uka som ligger foran - men lov meg å variere gulerøttene og knekkebrødet noe, da - ellers kan det fort bli flere sprekker! Ha ei god uke!
Hilsen Bamse
c.AuthorAlias mannpåslankern4. februar 2002
Ha HA Ha! Kjenner meg skikkelig igjen i historien din ;)
Men som legen min sier: " Det er ikke det du spiser mellom en gang i blant som gjør deg tjukk, men det du spiser mellom til hverdags."
Dette er bare et lite sidespordu klarer nok å komme inn på rett vei igjen, det ser ut som om du er skikkelig klar over hva du har gjort (Ingen benektelse der i gården), og det er jo viktig for å klare å endre kostvanene sine. Lo godt av historien, ikke av deg men med deg, fordi jeg kjenner meg slik igjen!
c.AuthorAlias Bitten2. februar 2002
Hei abra :) Ja, sånn går det når du lager favorittmaten din:) Du får by gjestene på noe du ikke liker neste gang, så visst de skulle melde avbud en gang til. blir ikke du fristet....iallefall ikke så mye :) Forresten eg synest ALT er godt nå når eg slanker meg. Ønsker deg iallefall lykke til med gulrøttene :) Klem fra Bitten:)
c.AuthorAlias Viola1. februar 2002
Fyogfyogfyogfyyyy, du er jammen KJEPESLEM! Ja, og vekta ER et VELDIG farlig rovdyr, så det var bra du holdt deg unna den, ellers kunne den gått rett i strupen på deg før du rakk å stikke av! (fnis)
Den gryteretten hørtes virkelig god ut, og jeg skjønner godt at du spiste den opp, for du var sikkert vanvittig sulten etter å ha spart deg hele dagen. Men pytt, verden går ikke under. Man kan alltids starte på nytt. Og du har vært kjmpeflink og gått ned 6 kilo, det samme har jeg brukt et år på!Og dessuten må du tenke på at du antagelig reddet katten din fra en alvorlig forspisning, for det kan være veldig farlig for katter!
Lykke til videre!
Viola.
c.AuthorAlias Elisabeth31. januar 2002
Hei! Først av alt;du er ingen slem gutt og stor synder! Ok,så lagde du favorittretten og kom ut av det med mengden,men lær av dette og kom deg videre. Alt man lærer av er ikke forgjeves vet du :) Stor motivasjonsklem fra Elisabeth.
c.AuthorAlias Ally31. januar 2002
HAHAHA, kan ikke annet enn å le! Slemme gjester, sier nå jeg, som setter deg i denne umulige situasjonen!
Bare fortsett slankinga som om ingenting har skjedd. Dette jevner seg fort ut.
Jeg er ikke sikker på om du bør gå på sparebluss før sånne måltid, da blir du bare veldig sulten og senker forbrenninga. Dermed kan virkningen bli motsatt av det du ønsker.

Heldig katt.

Klem, Ally.
c.AuthorAlias nefele31. januar 2002
Hi hi hi... Den gryta må jo bare være helt fantastisk. Sånn kan det fort gå når man fristes av noe godt. Men som de andre sier, spist er spist. Du må bare ikke gi opp for det!
Men du, knekkebrød og gulerøtter resten av uka? Du trenger ikke _straffe_ deg selv for det vet du. Du må ikke bli gående sulten. Går utover både forbrenning og pågangsmot det.

Stå på videre! Dette klarer du!
Heia Abra, heia Abra!

Nefele
c.AuthorAlias mumi31. januar 2002
Hihihi! Syns det var litt herrlig det du gjorde jeg da! er enig i at det som er spist er spist. Sånn var det bare. Og så henter du deg fint inn nå. Det er jeg overbevist om at du kommert til å gjøre. Hørtes helt fantastisk ut den gryten...og hvem kan stå imot det uimotståelige? ;) hehe...se framover, ikke bakover. Detta går så bra så!

Hilsen fra Mumi
c.AuthorAlias Jenta*S*31. januar 2002
hehe.....ja,FY deg!;0)......
Sååååååå herlig var det altså???
Ok,vet du hva??? GJORT ER GJORT OG SPIST ER SPIST!:0)
Man må unne seg litt kos i blant og så lenge du tar deg inn igjen nå,så vet du jo at kiloene vil rase av deg igjen!
Bare stå på videre du! Dette greier du!!!
Klemz fra Jenta*S*
124,0 kg

Ikke så mye denne uka

Så har det gått enda en uke, og jeg har vært på GR kurs igjen. Ikke så mye ned denne uken, men jeg vet jo at det kan variere litt, så jeg er ikke oppgitt på noen måte.
Synes at dette går lettere en jeg hadde trodd. Og nå begynner jeg å kjenne det på klærne, og belte har jeg måttet stramme inn et hull - og det er jo morro.
Ellers spiser jeg og koser meg, og synes livet er herlig (o:
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias April29. januar 2002
Så flink du er, det var skikkelig lurt å begynne på GR kurs. jeg prøver riktig nok å klare meg selv, men hadde aldri klart det hvis ikke jeg hadde funnet disse sidene ved en tilfeldighet! Synes en kilo i uka er kjempebra, synes etterhvert du skal være like fornøyd med en halv kilo i uka, det er jo noe med at hele kroppen og sjela skal følge med på dette her, og hvis du går ned en kilo i uka blir det 25 kilo på et halvt år og det er temlig mye.
Nei, det viktigste er at du ikke gir opp nå, men fortsetter de gode vanene GR etablerer sammen med deg!!! April
c.AuthorAlias Trultemor28. januar 2002
Hei abra!
Ser at du følger GR. Det gjør jeg også, men jeg går ikke på kurs. Har gjort det for noen år siden, og nå har jeg tatt frem kursboka igjen.

Jeg er helt enig med deg om at det går lettere enn jeg hadde trodd, selv om jeg jo har god erfaring med GR fra tidligere. Men denne gangen er det liksom enda mer alvor i slankingen.

Gøy at du begynner å kjenne det på klærne, du har jo tross alt gått ned 6kg!!!!!!! Det er litt over en størrelse i klær.

Lykke til videre med slankingen. Dette skal gå bra!
Hilsen Trultemor
125,1 kg

Jeg trives

Hei... Har vært på Grethe R. i kveld, og denne uken har jeg gått ned 1.7 kg. Ikke så mye som den første uken, men det hadde jeg jo ikke regnet med heller. Det som er viktigst for meg er at jeg trives med dette opplegget. Jeg spiser mat jeg liker, føler hverken sult eller at jeg savner søtsaker. forresten har jeg aldri vært noen "søtmoms", så det er ikke noe stort problem. Mitt største problem har vært at jeg skulle begynne å slanke meg hver dag. Det vil si - i morgen begynner slankekuren, så i kveld må jeg kose meg litt ekstra, og så må jeg spise opp alle de godsakene jeg har i kjøleskapet. Når dette så skjer HVER kveld over flere år, så blir det mange kilo av det til slutt. Dessuten har jeg aldri klart å spise vanlige, regulære måltider...for jeg skulle jo slanke meg - ikke sant. Jo jeg vet at dette er en klassisk "felle" å gå i, men slik har jeg levd, inntil for et par uker siden. Men nå ser jeg lyst på fremtiden.
Lykke til alle sammen, og igjen takk for hyggelige kommentarer og oppmuntringer.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bitten27. januar 2002
Hei Abra :) Du har vert kjempeflink :) Så bestemt som du høres ut nå så er det ikke tvil om at du kommer til å klare å nå målet ditt. Så blir det jo lettere nå frem mot lysere tider både med å komme seg ut og kor deilig det er nå klærene sitter bedre,spessielt nå varmen kommer og kamuflasjedrakten skal henges vekk for vinteren. Alt blir jo så mye lettere også :) Ønsker deg lykke til videre :) Klem fra Bitten :)
c.AuthorAlias mannpåslankern24. januar 2002
Takk for kommentar, det er alltid hyggelig med tips og oppmuntring.
Det er også hyggelig å se at opplegget ditt virker.
Jeg kjenner meg godt igjen i dette her med å begynne på nytt hele tiden, men denne gangen virker det som om du har virkelig god motivasjon, så stå på.
Jeg synes ikke opplegget mitt er så spesielt jeg, jeg bare har kuttet ut mat med høyt karbohydrat innhold. Jeg har prøvd det meste før, og alltid har jeg vært sulten (eller hatt lyst på noe)men det er jeg ikke nå. Så det ser ut som dette virker for meg. Var ca. en millimeter fra å melde meg på GR kurs, har tro på det også derfor er det inspirerende å følge med hvordan du klarer deg.
Stå på videre!
126,8 kg

I gang med trim

Jeg har ikke vært på vekta siden mandag, så jeg skriver samme vekt, selv om jeg tror jeg har gått ned litt. Har endelig kommet i gang med litt trim. Skjønt å kalle det trim er vel litt overdrevet... :o) Men jeg har ihvertfall begynt å bevege meg litt. Ellers trives jeg veldig godt med GR opplegget. Får i meg mer en nok mat, og føler hverken sult eller savn etter søtsaker. Men nå har jeg egentlig aldri vært noen søtmoms. Det er nok heller alle bacon pølsene med rekesalt, og alle baguettene med salat og masse kallorier pluss alluvettig spising av alt som finnes, som har vært årsaken til mitt vekttap. GR kurset er dyrt, men jeg tror jeg sparer inn de utgiftene når jeg kutter ut alle pølsene og baguettene på bensinstasjonene. Der røyk det fort noen hundrelapper i uken.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias mannpåslankern21. januar 2002
Hyggelig å se at andre store menn enn meg selv, også har bestemt seg for å gjøre noe med kiloene.
Jeg tenkte også på GR opplegget men jeg tror jeg prøver litt til alene (en er jo forresten ikke alene her inne på slankedagboka).
Jeg kjenner meg igjen i det der med pølsene, og har klart å kutte de ut heldigvis.
Dette er ikke lett, og jeg synes alle som tar beslutningen om slanke seg er flinke. Jeg ser jo at det går rette veien for deg, og jeg ønsker deg lykke til videre.
c.AuthorAlias "A_P"19. januar 2002
Ikke gi deg!
Kroppen har godt av litt bevegelse.
Hva med å rusle en tur på 20-30 min hver kveld også?
Det gjør jeg, og det føles godt når jeg kommer hjem.

Jeg slanker med for første gang, og går ikke på noen kurs. Ville prøve på egen hånd.

Min "diett" har jeg skrevet opp i dagens dagbok.
c.AuthorAlias Bamse18. januar 2002
Stå på abra! Det er ikke lett å komme igang med trim når en er såpass overvektige som vi er. Imidlertid håper jeg for min egen del at når en kutter ut alt det som du nevner i innlegget ditt, skulle få litt mer energi. Og etter som vekta går nedover virker det jo bare inspirerende til å spe på med litt trim. Jeg skal i hvert fall gå en tur på en halv time idag - det er i hvert fall målet mitt. Prøv du óg! Ellers ønsker jeg deg en god helg - og lykke til!
Hilsen Bamse
126,8 kg

Dette er morro

Kommer fra GR kurset og har vært på vekta. Etter en uke har jeg gått ned 3.2 kg, og det er jo en god begynnelse. Jeg er klar over at det er vanlig å gå ned litt ekstra de første ukene, og særlig når en er så overvektig som jeg er. Jeg er i kjempefin form og er hverken sulten eller sugen på "fy mat."
Takk til dere som har skrevet kommentarer...det er morro med oppmuntringer... (o:

130,0 kg

Godt igang

jeg er ikke sikker på vekten min i dag. Jeg begynte på Grethe Rode forrige mandag 07 i denne måneden. Så det er bare 4 "slankedagen" min. Men egenlig handler det jo ikke om slanking. Det har mer å gjøre med omlegging av kostholdet. Jeg er glad i å lage mat og elsker å eksprimentere. Til nå har alt gått veldig bra. Jeg følger opplegget til G.R. og føler hverken sult eller ubehag.
Gleder med til mandag for da skal jeg veie meg igje. Jeg føler meg allerede lettere....om ikke annet så i hvert fall lettere til sins.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias elisa2912. januar 2002
Hei, og velkommen hit!

Jeg ville bare si det samme som hun over meg her. Makan til støtte skal man lete lenge etter.
Fortsett å komme hit du, så skal du se det går bra.
Lykke til med slankingen.

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias Fett nok.12. januar 2002
Hei og velkommen!

jEG ER IKKE MER ENN EN UKE GAMMEL HER INNE, MEN MAKAN TIL STØTTE SKAL MAN LETE LENGE ETTER.
BEGYNTE Å SLANKE MEG SAMMEN MED EI VENNINNE PÅ MANDAG, MEN HUN SPRAKK ETTER FØRSTE DAG, SÅ DET ER ALLE HER INNE SOM HAR GJORT TIL AT IKKE JEG OGSÅ HAR SPRUKKET.

LYKKE TIL!

HILSEN RITA
c.AuthorAlias Trultemor12. januar 2002
Velkommen hit abra!

Nå har du virkelig kommet til de rette sidene. Her kan du hente støtte fra mange andre medslankere. Det er et flott sted, enten som en ekstra støtte når en går på kurs eller slanker seg på egenhånd.

Jeg følger også opplegget til G.R, men går ikke på kurs. Har tatt frem bøkene fra et tidligere kurs. Og jeg har jo erfaring med at G.R. er bra. Det virker.

Lykke til videre med slankingen din!!!!!
Klem fra Trultemor :))
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.