← Alle dagbøker
abra
71 år178 cm11 innlegg
2002
0 følgere
Start130,0 kg
Sist117,8 kg
Endring−12,2 kg
BMI nå37,2
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 25. februar 2002
117,8 kgDet rusler og går
Jo, det rusler og går....men har vært litt lei hele slankekjøre, har vært litt slapp og uopplagt. Men en kilo her og en kilo der...det blir jo noe av det til slutt. Og så en liten sprekk her og en liten sprekk der...men slik er nå livet. Blir kanskje litt missmodig med tanke på hvor langt det er igjen før jeg når målet. Men en får ta med seg de dårlige dagene også....du ska' få en dag i morra.... (o:
PS .... jeg har fått laget 2 nye hull i beltet, så nå unngår jeg den farlige "saggingen"
20. februar 2002
118,8 kgFARLIG å slanke seg!!!!
Jo vist er det farlig å slanke seg... I mitt forrige inleggfortalte jeg at jeg hadde ramlet å brukket et ribb-ben...men jeg glemte å fortelle hvorfor.
Saken var at jeg skulle inn på et rom for å hente noe. For å komme inn på dette rommet må jeg skreve over et lite hinder. Dette byr vanligvis ikke på noe problem...selv om jeg er litt tung i "sessen." problemet er at etter som kiloene har forsvunnet har buksa blitt litt for stor...og i går da jeg skulle inn på dette rommet hang alstå buksa litt ned på knærne. Dette førte til at jeg ikke klaret å skreve så mye som før...og dermed gikk jeg på tryne.... Så som dere ser det er farlig å slanke seg...for da blir buksene for store...og du vet folk i min alder er jo ikke akkurat vant til å "sagge"...
Så folkens...se opp for løse klesplagg etter som kiloene forsvinner ... (o:
18. februar 2002
118,8 kgDe første 10 kg...og vell så det
Så var de første 10 kiloenen unnagjort.....og vell så det. Jeg har jo hatt en og annen "sprekk" men det er vel noe en må leve med :o) Hovedsaken er at en holder humøret oppe og synes det er morro.
For en uke siden hjalp jeg en venn med et flyttelass og fådrog meg en skade i ryggen så jeg har ikke vært i stand til å mosjonere noe den siste uken. I går slapp heldigvis ryggsmertene, og jeg var kjempehappy...men i dag gikk jeg på tryne og knakk et ribb-bein...så nå sitter jeg her igjen .. :o(
Men det er jo en oppmuntring at vekten går nedover
11. februar 2002
121,1 kgLitt forsinket ;o)
Hei!!!
jeg har ikke hatt tilgang til internett de siste dagene, men er nå tilbake på "lufta."
Mandag 11.02 var jeg på GR kurset igjen og veide meg. Hadde ikke gått ned så mye den siste uka..bare 0.8 kg. Men pytt sann...det går ihvertfall den rette veien. Føler nå at jeg har kommet så langt at jeg ikke lenger tenker på "slanking." Det er blitt en vane for meg å spise riktig mat. Jeg har også funnet ut at det er mulig å fylle bensin...uten å måtte fylle magen med pølser, baguetter og sjokolade sammtidig. Jeg har regnet ut at jeg sikkert har spart langt innpå en tusenlapp bare ved å la være å kjøpe pølser og snacs på bensinstajonene. Jo...jeg har hatt noen "sprekker" ...men da har det gått på at jeg har lagd meg noen skikkelig smørbrød med egg og bacon sent på kvelden...... Det skal jo litt "drivstoff" til for å føle med på alle de sene OL sendingene...og når Norge tar gull...da må det jo feires....hehehe. Håper ikke Norge tar alt for mange gullmedaljer.
HURRA!!
Hjemme fra GR igjen, og til tross for en gedigen sprekk har jeg alikevell gått ned over 2 kg den siste uken. Det er nesten for godt til å være sant.
Nå begynner jeg virkelig å kjenne det på klærne og beltespenna har jeg flyttet inn 2 hakk.
Jeg er ikke noe flink til å gå tur, derimot har jeg tatt opp igjen en av mine "ungdoms" aktiviteter. Jeg har begynt å spille bowling. Det er nesten 20 år og nesten 40 kilo siden...men fortsatt er det like morro.
PS...jeg mente ikke alvor med det jeg sa om gullerøtter og knekkebrød....jeg har spist en del andre ting også :o)
Slem GUTT!!!
I dag føler jeg meg som verdens største syner...har verdens dårligste samvittighet, våget nesten ikke se meg i speilet, og har skygget vekten som om den var et farlig rovdyr.
I går skulle vi ha gjester, og jeg hadde laget i stand min favoritt-gryte. Den består av kjøtt fra høyrygg, bacon, løk, hvitløk, sellerirot, persillerot og gullerøtter som stekes brunt i masse olje, for deretter å koke i rødvin. Til slutt kutter jeg opp kjøttet og jevner sausen med kremfløte. Ikke akkurat Grete Rohde klarert... :o) Men problemet var at gjestene meldte avbud i siste time...!!! Skrekk og gru!! Jeg hadde riktig nok planlagt å "smake" litt på herligheten, så jeg hadde gått på sparebluss hele dagen. Men det smakte bare sååååååååååååååååååå herlig...!! Vel for å gjøre en lang historie kort, da jeg skulle legge meg i går kveld var det ikke mer igjen av gryteretten en at det kunne legges på en liten skål og gies til katten.
Nå blir det tørt knekkebrød og raspa gullerøtter resten av uke.... FY!!! Slem GUTT!!!
Ikke så mye denne uka
Så har det gått enda en uke, og jeg har vært på GR kurs igjen. Ikke så mye ned denne uken, men jeg vet jo at det kan variere litt, så jeg er ikke oppgitt på noen måte.
Synes at dette går lettere en jeg hadde trodd. Og nå begynner jeg å kjenne det på klærne, og belte har jeg måttet stramme inn et hull - og det er jo morro.
Ellers spiser jeg og koser meg, og synes livet er herlig (o:
Jeg trives
Hei... Har vært på Grethe R. i kveld, og denne uken har jeg gått ned 1.7 kg. Ikke så mye som den første uken, men det hadde jeg jo ikke regnet med heller. Det som er viktigst for meg er at jeg trives med dette opplegget. Jeg spiser mat jeg liker, føler hverken sult eller at jeg savner søtsaker. forresten har jeg aldri vært noen "søtmoms", så det er ikke noe stort problem. Mitt største problem har vært at jeg skulle begynne å slanke meg hver dag. Det vil si - i morgen begynner slankekuren, så i kveld må jeg kose meg litt ekstra, og så må jeg spise opp alle de godsakene jeg har i kjøleskapet. Når dette så skjer HVER kveld over flere år, så blir det mange kilo av det til slutt. Dessuten har jeg aldri klart å spise vanlige, regulære måltider...for jeg skulle jo slanke meg - ikke sant. Jo jeg vet at dette er en klassisk "felle" å gå i, men slik har jeg levd, inntil for et par uker siden. Men nå ser jeg lyst på fremtiden.
Lykke til alle sammen, og igjen takk for hyggelige kommentarer og oppmuntringer.
I gang med trim
Jeg har ikke vært på vekta siden mandag, så jeg skriver samme vekt, selv om jeg tror jeg har gått ned litt. Har endelig kommet i gang med litt trim. Skjønt å kalle det trim er vel litt overdrevet... :o) Men jeg har ihvertfall begynt å bevege meg litt. Ellers trives jeg veldig godt med GR opplegget. Får i meg mer en nok mat, og føler hverken sult eller savn etter søtsaker. Men nå har jeg egentlig aldri vært noen søtmoms. Det er nok heller alle bacon pølsene med rekesalt, og alle baguettene med salat og masse kallorier pluss alluvettig spising av alt som finnes, som har vært årsaken til mitt vekttap. GR kurset er dyrt, men jeg tror jeg sparer inn de utgiftene når jeg kutter ut alle pølsene og baguettene på bensinstasjonene. Der røyk det fort noen hundrelapper i uken.
Dette er morro
Kommer fra GR kurset og har vært på vekta. Etter en uke har jeg gått ned 3.2 kg, og det er jo en god begynnelse. Jeg er klar over at det er vanlig å gå ned litt ekstra de første ukene, og særlig når en er så overvektig som jeg er. Jeg er i kjempefin form og er hverken sulten eller sugen på "fy mat."
Takk til dere som har skrevet kommentarer...det er morro med oppmuntringer... (o:
Godt igang
jeg er ikke sikker på vekten min i dag. Jeg begynte på Grethe Rode forrige mandag 07 i denne måneden. Så det er bare 4 "slankedagen" min. Men egenlig handler det jo ikke om slanking. Det har mer å gjøre med omlegging av kostholdet. Jeg er glad i å lage mat og elsker å eksprimentere. Til nå har alt gått veldig bra. Jeg følger opplegget til G.R. og føler hverken sult eller ubehag.
Gleder med til mandag for da skal jeg veie meg igje. Jeg føler meg allerede lettere....om ikke annet så i hvert fall lettere til sins.
Synes jeg kjenner meg igjen i innlegget ditt, lei hele greia, men innerst inne er jeg jo stolt av det jeg har fått til hittil og jeg kan ikke gi meg nå. Det får ikke du lov til heller, av meg. Du har jo flotte resultater og foreløpig sluttet å sagge. Snart må du ha ennå et hull i beltet, bare vent, ikke lenge før.
Håper du klarer deg bra, i alle fall bedre enn meg (skapet er min beste venn og værste fiende om dagen).Snoker hele tiden!
Lykke til videre, håper du har hatt en flott helg.
Hilsen fra Rita