← Alle dagbøker
abelone
59 år176 cm75 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start91,0 kg
Sist77,5 kg
Endring−13,5 kg
BMI nå25,0
📉 Ned 10+ kg📓 50+ innlegg🔥 30 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka innsats før helgen
Hei og hopp!!
Har bestemt meg for å være litt føre var denne helgen. I dag og i morgen skal jeg trene mye og spise riktig, så jeg har noen 100 kcal til gode i helgen. Trenger noe søtt på lørdagskvelden, så det kan være godt å være litt på forskudd.
Skal ha en planlagt sprekk på lørdag. Har bestemt meg for å spise en skål med krokanis........
Ha en strålende dag!!!!
Abelone
Stress.....
Hei og hopp!!!
Stresser mye om dagen. Har skikkelig mye å gjøre på jobben og full fart med unger og husarbeide når jeg kommer hjem. Føler at jeg ligger på etterskudd hele tiden. Savner tid til å konsentrere meg om kosthold og trening. Får håpe det løsner litt i påsken.....
Håper dere alle får en flott dag.
Abelone
Ny uke, nye muligheter!
Hei alle sammen!
Etter å ha fått ny slankeglød av å være ute i vårværet denne helgen, har jeg bestemt meg for å være kjempeflink denne uken.
Har store planer om å trene 4 ganger og spise sunn og næringsrik mat.
Det er jo lettere å gå ned i vekt når det er mildt ute og sola skinner......
Håper dere alle får en fabelaktig uke!!!
Abelone
Bedre ned enn opp.....
Hei!!!
Gratulere med dagen alle sammen!!!
Endeligserdet ut som om det løsner litt. Etter å ha stått stillelenge, var det utrolig deilig å se et annet tall i dag. Får bare håpe jeg klarer å holde meg i skinnet i helgen!!!
Abelone
Endelig helg ????
Hei og hopp!!!
Etter å ha spist meg gjennom mange helger, håper jeg at denne helgen blir magrere.
Det har ihvertfall startet bra. Kjøpte ikke noe kaker, godis eller andre fristelser når jeg gjorde ukas innkjøp tidligere i dag. Derfor håper jeg at denne helga blir en sunn og mager helg.
Har planer om å gjøre rent huset og trene en time. Erfaring viser at det er greit å ha noe å gjøre hvis man er redd for å sprekke.
Får håpe det hjelper.
Ha en god slankehelg alle sammen!
Abelone
?????
Hei alle sammen!
Dagene går i ett for tiden. Lillegutt har fått det for seg at dagen begynner klokka 05.30, Så vi får en tidlig start. Så er det matpakkesmøring, bleieskift o.s.v. før vi haster avgårde til jobb, barnehage og skole.
Etter endt arbeidsdag er det middag, kjøring til ulike aktiviteter, foreldremøter og konferansetimer. Føler at jeg forsvinner litt i den hektiske hverdagen. Merker at jeg savner trening og litt tid for meg selv. Blir litt sur og lei....
Når det gjelder kostholdet, er jeg i rute. Skal ikke veie meg før i neste uke, fordi jeg har vært så fokusert på vekta den siste tiden. Håper også jeg får tid til å trene en time eller to i dag.
Håper dere alle får en flott slankedag!!
Abelone
Vektvegring.....
hei og hopp!!
Har spist konstant hele helgen og sliter med dårlig samvittighet. Har heldigvis kommet i gang med opplegget mitt i dag. Målet er i første omgang å komme ned til 75 kilo før 1. april. Må klare å ikke overspise i helgene hvis jeg skal klare det.....
Det har blitt litt dårlig med trening de siste ukene. Klarer å komme meg på trening et par ganger i uka, men skulle ønska jeg kunne trent 5-6 ganger. Får håpe at det blir litt lettere til våren.
Håper dere får en flott slankeuke!
Abelone
Helg med mange fristelser.....
Hei alle sammen!
Nå står helga foran oss igjen. Denne helga blir tøff når det gjelder fristelser. Skal ha familien til kaker og kaffe i anledning datteren min sin bursdag. Det er ikke lett å motstå
kaker og annet godt når mamma maser om at jeg kan jo smake litt på ditt og datt. Men jeg skal klare det. Det er bare å bite tenna sammen!!!!
Har barnefri i dag. Skal bruke tiden fornuftig. Har tenkt å trene en time, ta litt av fredagsrengjøringa og så skal jeg klippe meg. Skal også prøve å finne meg noen nye lekre klær...
Håper dere alle får en flott helg!!
Abelone
Mål....
Hei alle sammen!
Tenkte det var på tide å sette meg nye mål for slankinga mi.
Har kommet frem til at 69 kilo er ganske riktig vekt for meg. Har tenkt å nå dette målet før 1. juli 2002.
Har imidlertid funnet ut at det er lettere å være flink hvis man har små mål underveis. Derfor er mine mål for våren:
75 kilo innen 1. april
72 kilo innen 15. mai
69 kilo innen 1. juli
Det blir kanskje vanskelig å klare dette, fordi jeg er ganske lei slanking. Jeg hadde jo 1-års jubileum 1. desember 2001...
Det er imidlertid greit å presse seg selv litt.
Hadde forøvrig en flott tur til Svinesund i går. Fant mye magert og lekkert. Det ble mye karbonadedeig og kyllingfilet, men jag fant også noen magre smøreoster som smakte fortreffelig.
Ha en god slankedag!!!
Abelone
På rett kurs
Hei!
Dagen i går gikk som smurt. Hadde ikke noe særlig matlyst, så antall kalorier kom vel opp i ca 1000. Prøver å ikke gå noe særlig under det. Vanligvis er jo problemet motsatt .....
Skal trene en time step 2 i dag. Det gleder jeg meg til.
Drar til Sverige i morgen......
Abelone
På rett spor.
Hei og hopp!!
Klarte meg bra denne helgen for en gangs skyld. De siste helgene har jeg tatt helt av, så det var deilig å få en helg hvor jeg hadde kontroll over matinntaket. Får håpe det går greit i uka også, selv om det er vinterferie.
Sliter litt med syke barn om dagen. Lillegutt vil nesten ikke spise, og hvis han får ned noe, kommer det like fort opp igjen. Håper det gir seg snart.
Min eldste datter og jeg skal en tur over grensen og handle litt i morra. Skal få med meg noen kilo kyllingfilet. Er det noen som har noen tips om annen mager mat som er billig i Sverige?
Håper dere alle får en flott slankeuke!!!
Abelone
Fristelser på kveldstid.......
Hei.
Etter å ha klart meg fint hele dagen, spiste jeg alt for mye på kvelden i går. Det er utrolig vanskelig å holde seg unna godsakene når man sitter rolig å ser på tv. Skal prøve å en ny strategi i dag.
Jeg skal spare opp litt husarbeide til kvelden, så jeg har noe å holde på med.
Gode råd tas også mot med takk!
Planen for i dag er å få til en times trening.
Abelone
still going strong.....
Hei og hopp alle sammen!!
Fikk endelig tatt meg sammen og dratt på trening i går.
Det var kjempedeilig. Trente en time step 2 med litt ekstra funk. Det var utrolig slitsomt, men kjempegøy. Skal prøve å få trent et par partier til denne uka.
Har bestemt meg for å løpe litt i skogen til våren. Det som stopper meg er at jeg synes det er litt skummelt. Man vet jo ikke hva man treffer på av løshunder og andre kryp. Det har også vært anmeldt en rekke episoder av blotting.... (Kunne kanskje vært litt krydder i hverdagen??)
Var utrolig sulten etter treninga i går, så det ble litt småspising på kvelden. Skal være flink i dag!
Abelone
Endring av startvekt
Hei alle sammen!
Etter å ha tenkt meg nøye om, endret jeg startvekta mi i dag. Den vekta jeg satt inn er fra da jeg kom hjem fra sykhuset med lillegutt i november 2000.
Det er jo litt mer inspirerende å se hvor mye jeg egentlig har gått ned da....
Dagene går i ett for tiden. Jeg spiser min vanlige kost i uka og skeier ordentlig ut i helgene. Jeg har holdt vekta nogenlunde stabil siden desember, og har nå kommet frem til at jeg vil ta de siste 10 kiloene.
Målet er å klare dette før 1. juli 2002.
Henger litt etter med treninga om dagen. Har gått litt lei. Skal prøve å variere litt. Får håpe det hjelper!!
Abelone
etegilde.....
Hei igjen alle sammen.
Etter å ha spist alt jeg kom over i tre uker er det nå på tide å ta seg sammen igjen. Har gått opp nesten tre kilo, og må finne motivasjon til å riste dem av meg fortest mulig.
Fra og med i dag skal jeg finne tilbake til mine gode spise- og treningsvaner......
For å klare det, skal jeg blandt annet bruke denne siden mer aktivt!!!
Abelone
Ser at ditt kosthold i alle fall på de sidene jeg har lest, ermye som anbefalt kun grovt brød (klibrød e.l.) og lite potet.
Siden heter:
www.ibalanse.no
Lykke til videre.
Med hilsen Sussi
Guri mallas å flink du har vært!!!!
Blir helt paff jeg av hvor mye dere klarer å gå ned!
ærbødige hilsener fra trixi
ja litt is fortjener du....ihvertfall når du samler noen kcal !
Ha en strålende dag du også.....
Klem fra Jeanette
Sikkert lurt å spise noen raske karbohydrater rett etter trening, ja. Tror jeg må innføre det, for jeg kan jo ikke fortsette med den sjokoladehungeren bare fordi jeg trener litt mye på en gang!
Kjempelurt å være føre var...det er bare så vanskelig å få det til noen ganger. Mmm is...en av mine store laster.
Ha en strålende dag!
Klem fra Minelli