← Alle dagbøker
diarist.Alias

abelone

59 år176 cm75 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start91,0 kg
Sist77,5 kg
Endring−13,5 kg
BMI nå25,0
📉 Ned 10+ kg📓 50+ innlegg🔥 30 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
8. juli 200114. mars 2002
77,5 kg

innsats før helgen

Hei og hopp!!

Har bestemt meg for å være litt føre var denne helgen. I dag og i morgen skal jeg trene mye og spise riktig, så jeg har noen 100 kcal til gode i helgen. Trenger noe søtt på lørdagskvelden, så det kan være godt å være litt på forskudd.
Skal ha en planlagt sprekk på lørdag. Har bestemt meg for å spise en skål med krokanis........

Ha en strålende dag!!!!

Abelone
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Inemor19. mars 2002
Du er flink ass!
c.AuthorAlias Sussi17. mars 2002
Fantastisk hva du har klart. Har ikke lest hele dagboken din, men ser at du spør om GI en gang i fjor. Du kan lese litt om dette på siden til Dr. Lindberg, han anbefaler dettekostholdet med mange små måltider og mer protein, mindre kullhydrater og fortrinnsvis kullhydrater med lav GI. Dette vil si at det blirmindre potet og mindre brød.

Ser at ditt kosthold i alle fall på de sidene jeg har lest, ermye som anbefalt kun grovt brød (klibrød e.l.) og lite potet.
Siden heter:
www.ibalanse.no

Lykke til videre.
Med hilsen Sussi
c.AuthorAlias trixi15. mars 2002
Bøyer meg i støvet..
Guri mallas å flink du har vært!!!!
Blir helt paff jeg av hvor mye dere klarer å gå ned!

ærbødige hilsener fra trixi
c.AuthorAlias jeanette14. mars 2002
Hei
ja litt is fortjener du....ihvertfall når du samler noen kcal !
Ha en strålende dag du også.....

Klem fra Jeanette
c.AuthorAlias Minelli14. mars 2002
Hei abelone!

Sikkert lurt å spise noen raske karbohydrater rett etter trening, ja. Tror jeg må innføre det, for jeg kan jo ikke fortsette med den sjokoladehungeren bare fordi jeg trener litt mye på en gang!

Kjempelurt å være føre var...det er bare så vanskelig å få det til noen ganger. Mmm is...en av mine store laster.

Ha en strålende dag!

Klem fra Minelli
77,6 kg

Stress.....

Hei og hopp!!!

Stresser mye om dagen. Har skikkelig mye å gjøre på jobben og full fart med unger og husarbeide når jeg kommer hjem. Føler at jeg ligger på etterskudd hele tiden. Savner tid til å konsentrere meg om kosthold og trening. Får håpe det løsner litt i påsken.....

Håper dere alle får en flott dag.

Abelone
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli13. mars 2002
Hei abelone!

Jeg vet akkurat hvordan du har det! Har slitt litt selv de siste ukene, enda jeg ikke har noen familie som krever mye tid. Det går jo ikke an å være super-ansatt, super-mamma, super-kone og super-vaskedame samtidig! Og det er heller ingen andre enn oss selv som krever det! Sånn har i alle fall jeg lært meg å tenke i det siste. Hva så om det ligger en liten støvdott i huset litt lenger enn normalt?

Påskeferie, ja...jeg også lengter skikkelig etter det!

Ikke slit deg helt ut, abelone!

Klem fra Minelli
77,7 kg

Ny uke, nye muligheter!

Hei alle sammen!

Etter å ha fått ny slankeglød av å være ute i vårværet denne helgen, har jeg bestemt meg for å være kjempeflink denne uken.
Har store planer om å trene 4 ganger og spise sunn og næringsrik mat.
Det er jo lettere å gå ned i vekt når det er mildt ute og sola skinner......

Håper dere alle får en fabelaktig uke!!!

Abelone
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bonita12. mars 2002
Hei Abelone,
du har jo allerede oppnådd fantastiske resultater!! :-))
Enig med deg, våren gir en ekstra motivasjon - nå er det jo ikke lenge til bikinen skal fram..
Stå på videre, og ha en super dag,
klem fra Bonita
c.AuthorAlias Mulle12. mars 2002
Jeg er så enig!! Og helt nesegrus beundring for det du har utrettet!!! Nyt denne våren!
Mulle
c.AuthorAlias jeanette11. mars 2002
Heizann
Stå på snart er du jo nede i NORMALVEKT
Yahoooo
Klem jeanette
77,6 kg

Bedre ned enn opp.....

Hei!!!

Gratulere med dagen alle sammen!!!

Endeligserdet ut som om det løsner litt. Etter å ha stått stillelenge, var det utrolig deilig å se et annet tall i dag. Får bare håpe jeg klarer å holde meg i skinnet i helgen!!!

Abelone
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias unik10. mars 2002
Jeg må bare spør.....hvordan har du klart dette???????
Du er jo knallflink!!!
Går du på noe kurs eller pulver eller spiser du rett og slett bare riktig?????
Jeg er full av beundring.
Lykke til videre!
c.AuthorAlias Jenta*S*10. mars 2002
Åh så morro hvis du blir med til Oslo!!:0)
Men vi må bestille billetter ganske snart,for det er litt fullt tror jeg,kommer tilbake til det iallefall! Til nå er det meg,RH,Minelli,Ventura,Ariana,og kanskje deg...sikkert flere også ,men jeg husker ikke akkurat nå:0)...Blir det ikke Chippendales blir det iallefall middag ,en eller annen revy og så bytur...evt bare middag og bytur:0) vi får se! Men si at du kommer da!!!
Tenk det da...77,6! Det er jo sååå bra! Jeg vil OGSÅ!! Kommer etter om ikke så altfor lenge håper jeg;0)....
Ha en flott slankesøndag abelone!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Annie8. mars 2002
Flott at det gikk rette veien i dag!

Jeg synes også at helgene er vanskelige, føler at jeg har vært flink i uka og skal bare kose meg litt. Man har vi mye godiser liggende er det lett å snike i skuffer og skap.

Du har nå vært flink på handleturen, og da er det mer tiltak å gå ut å kjøpe noe ekstra. Synes at det er lettere å motstå fristelser om en nettopp har svetta og trimmet. Vil liksom ikke at det skal være helt bortkastet.

Ha en fin helg!

Klem fra Annie
77,7 kg

Endelig helg ????

Hei og hopp!!!

Etter å ha spist meg gjennom mange helger, håper jeg at denne helgen blir magrere.
Det har ihvertfall startet bra. Kjøpte ikke noe kaker, godis eller andre fristelser når jeg gjorde ukas innkjøp tidligere i dag. Derfor håper jeg at denne helga blir en sunn og mager helg.
Har planer om å gjøre rent huset og trene en time. Erfaring viser at det er greit å ha noe å gjøre hvis man er redd for å sprekke.
Får håpe det hjelper.

Ha en god slankehelg alle sammen!

Abelone
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias m.arthe5. mars 2002
hei du !!!
Er enig med deg at det er greit å ha mye å gjøre for å unngå sprekk. Selv jobber jeg fra 15.30 -22.00 slik at jeg unngår den tiden på døgnet jeg selv syntes er verst.

Det jeg lurte på var om du var interresert i å være med på konkurranse for oss på 70tallet, starter på torsdag... så brett opp arman og meld deg på hos meg.......

slankeklem fra marthe
c.AuthorAlias tita3. mars 2002
hei.
Du har gjort en kjempe innsats. Jeg har et spørsmål, hvordan blir man med i disse konkuransene flere snakker om. Kunne tenkt meg noe slikt. Håper på svar.
Klem Tita
c.AuthorAlias Elisabeth3. mars 2002
Hei Abelone :) Jeg håper virkelig du har hatt en flott helg,og mager! :) Min var ikke akkurat vært det,men fin likevel for nå føler jeg at bunnen er nådd og motivasjonen på vei tilbake :)
Du har vært så flink og gått ned så masse,inspirerende å lese :) Nå tar vi fatt på en ny uke,ikke sant? :)
Klem fra Elisabeth.
c.AuthorAlias Minelli3. mars 2002
Hei abelone!

Takk for gratulasjoner! Ja, det er deilig å være normalvektig, selv om jeg fortsatt har noen kilo igjen!

Så moro at vi er omtrent like omfangsrike, da! Der ser man hva ekstra cm i høyden gjør med ekstra antall kilo - det jevnes ut på kroppen!

Håper du klarte å stå over godtespising i går, hvis ikke, så er det ingenting å gjøre med, annet enn å være litt ekstra flink i noen dager, så jevner det seg ut!

Ha en fiin ny slankeuke, abelone!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Jenta*S*2. mars 2002
Hei igjen!
Så kos å høre fra deg igjen da!*S* Har tenkt på å komme innom dagboka di jeg også,men du vet "hvordan det er"...hehe...i neste øyeblikk er tanken borte vekk! Men snakk om FLINK! Du har gått ned over 40 kilo jo!! Det er kjempebra! Jeg kommer etter,jeg lover! Og vil gjerne bli med i samme konkurranse som deg.70 tallet er jo ikke så langt unna nå nei*S*!....Kjempeflink var du som ikke kjøpte inn noe godis til helga,og med litt trening i tillegg så burde det jo gå veldig bra!:0)...det er liksom litt lettere å holde seg borte fra fristelser hvis man vet at man har vært på trening.Litt enig i det?:0)
Ønsker deg en kjempefin sunn helg! Ikke lenge til 76 tallet nå vet du!! Heia deg!
Stor klem fra Jenta*S*
77,7 kg

?????

Hei alle sammen!

Dagene går i ett for tiden. Lillegutt har fått det for seg at dagen begynner klokka 05.30, Så vi får en tidlig start. Så er det matpakkesmøring, bleieskift o.s.v. før vi haster avgårde til jobb, barnehage og skole.
Etter endt arbeidsdag er det middag, kjøring til ulike aktiviteter, foreldremøter og konferansetimer. Føler at jeg forsvinner litt i den hektiske hverdagen. Merker at jeg savner trening og litt tid for meg selv. Blir litt sur og lei....

Når det gjelder kostholdet, er jeg i rute. Skal ikke veie meg før i neste uke, fordi jeg har vært så fokusert på vekta den siste tiden. Håper også jeg får tid til å trene en time eller to i dag.

Håper dere alle får en flott slankedag!!

Abelone
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Masti28. februar 2002
Hei Abelone!

Takk for hilsen og oppmuntring i dagboka mi! Må innrømme at jeg våknet i natt fordi jeg drømte at overflødig skinn etter slankingen hang og slang rundt meg. Hva tenkte jeg på før jeg sovnet, tro? Ble veldig beroliget av din og de andres kommentar i dagboka mi på morgenen i dag, så jeg biter tenna sammen og fortsetter.
Lykke til med både trening og veiing, og husk å kose deg med gutten din mens han er så liten! Bare vent - om veldig kort tid er han 15 år og sover til klokka 2 om ettermiddagen hver lørdag!

Masti
c.AuthorAlias tutu28. februar 2002
Heisann Abelone

Har selv vært borti at minste jenta ville ha så tidlig morgen. Vi vente henne av med det i en ferie. Og jeg skal si det var deilig å kunne sove frampå til ca 8 om morningen!!!

Ellers så håper jeg at du får en trivelig dag.

Mange klemmer fra Trude
77,7 kg

Vektvegring.....

hei og hopp!!

Har spist konstant hele helgen og sliter med dårlig samvittighet. Har heldigvis kommet i gang med opplegget mitt i dag. Målet er i første omgang å komme ned til 75 kilo før 1. april. Må klare å ikke overspise i helgene hvis jeg skal klare det.....

Det har blitt litt dårlig med trening de siste ukene. Klarer å komme meg på trening et par ganger i uka, men skulle ønska jeg kunne trent 5-6 ganger. Får håpe at det blir litt lettere til våren.

Håper dere får en flott slankeuke!

Abelone
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset27. februar 2002
heisann:)
det er jo flott at du klarer å trene et par ganger i uka, synes nå jeg iallefall:) 5-6 ganger er vel og bra, men det kommer helt an på HVA du trener, så du ikke blir lei, eller det blir for mye hardkjør på kroppen. jeg trener nå hver dag, 25 minutter styrke hver morgen. det er meget effektiv treniong, men jeg kunne godt tatt det 3 ganger i uken også, og sikkert fått samme resultat. jeg overveier det.
ha ellers en fin onsdag;)
hilsen Iset.
c.AuthorAlias Masti27. februar 2002
Hei og hopp, Abelone!

Ville bare gi en liten oppmuntring, og si at jeg tror du klarer 75 kg. innen 1. april. Du har jo vært kjempeflink til nå (misunnelig nå, ja...), men jeg antar at de siste kiloene kan være litt tunge?!

Masti
c.AuthorAlias tutu26. februar 2002
Hei og hopp

Kjenner til det der med å spise i helgene. Har selv hatt matorgie.

Håper du når målet ditt.
Klemmer fra Trude
77,7 kg

Helg med mange fristelser.....

Hei alle sammen!

Nå står helga foran oss igjen. Denne helga blir tøff når det gjelder fristelser. Skal ha familien til kaker og kaffe i anledning datteren min sin bursdag. Det er ikke lett å motstå
kaker og annet godt når mamma maser om at jeg kan jo smake litt på ditt og datt. Men jeg skal klare det. Det er bare å bite tenna sammen!!!!

Har barnefri i dag. Skal bruke tiden fornuftig. Har tenkt å trene en time, ta litt av fredagsrengjøringa og så skal jeg klippe meg. Skal også prøve å finne meg noen nye lekre klær...

Håper dere alle får en flott helg!!

Abelone
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"22. februar 2002
Det er ikke lett å si nei når noen maser om at du skal spise.

Men det er vel ikke såååå farlig å ta ett stykke? Du har jo vært kjempeflink uansett!

A_P
c.AuthorAlias Elisabeth22. februar 2002
Hei på deg Abelone :) Ja,helger er ofte en tøff påkjenning når man slanker seg..Prøv å fokusere på kosen ved å VÆRE SAMMEN med de du er glad i,og hvis det inkluderer et kakestykke eller to så er det absolutt verdt det,ikke sant? Det er sikkert lurt å planlegge hva du skal tillate deg av kake så slipper du følelsen av å ha mistet kontrollen. Ønsker deg en fin helg og håper datteren din får en fin bursdag :) Klem fra Elisabeth.
c.AuthorAlias Ariana22. februar 2002
Hei på deg!
ja denne helga er fryktelig ikke sant? Men familien din vet jo at du slanker deg,så da tar de vel hensyn? Og ikke setter den fristende kaka rett foran deg? Mamma`n min er andeledes. Hun skuer bort på meg for å passe på at jeg ikke spiser!! Er jo ikke akkurat hyggelig det da....*ler*

Nå spiser jeg heller etter selskaper jeg da, men det var før jeg slanket meg!! Skal selv ha bursdagsselskaper neste helg og skal IKKE spise annet enn slankemat!!

Håper du klarer helgens fristelser, men du har jo vært så flink så lenge at et lite kakestykke må man vel unne seg!!

Gratulerer med dagen til datteren din og god helg!!
Klem fra Ariana c",)
77,7 kg

Mål....

Hei alle sammen!

Tenkte det var på tide å sette meg nye mål for slankinga mi.
Har kommet frem til at 69 kilo er ganske riktig vekt for meg. Har tenkt å nå dette målet før 1. juli 2002.
Har imidlertid funnet ut at det er lettere å være flink hvis man har små mål underveis. Derfor er mine mål for våren:

75 kilo innen 1. april
72 kilo innen 15. mai
69 kilo innen 1. juli

Det blir kanskje vanskelig å klare dette, fordi jeg er ganske lei slanking. Jeg hadde jo 1-års jubileum 1. desember 2001...
Det er imidlertid greit å presse seg selv litt.

Hadde forøvrig en flott tur til Svinesund i går. Fant mye magert og lekkert. Det ble mye karbonadedeig og kyllingfilet, men jag fant også noen magre smøreoster som smakte fortreffelig.

Ha en god slankedag!!!

Abelone
77,9 kg

På rett kurs

Hei!

Dagen i går gikk som smurt. Hadde ikke noe særlig matlyst, så antall kalorier kom vel opp i ca 1000. Prøver å ikke gå noe særlig under det. Vanligvis er jo problemet motsatt .....

Skal trene en time step 2 i dag. Det gleder jeg meg til.

Drar til Sverige i morgen......

Abelone
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli19. februar 2002
Hei abelone!

Du også bukse i str 40?? Grattis! Det er helt herlig, ja! Du har jo noen flere centimetre i høyden også, så du ser nok slankere ut enn meg...men det gjør jo ingenting. Str 38 here we come!

Ha en fin tur til Sverige i morgen, da! Glemte å si i går at de har ganske billig oppskåret kjøttpålegg...kjempelurt å hamstre og fryse ned!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias tutu19. februar 2002
Heisann

Håper du får en trivelig tur til Sverige i morgen.
Ønsker deg en flott uke.

Klemmer fra Trude
77,9 kg

På rett spor.

Hei og hopp!!

Klarte meg bra denne helgen for en gangs skyld. De siste helgene har jeg tatt helt av, så det var deilig å få en helg hvor jeg hadde kontroll over matinntaket. Får håpe det går greit i uka også, selv om det er vinterferie.

Sliter litt med syke barn om dagen. Lillegutt vil nesten ikke spise, og hvis han får ned noe, kommer det like fort opp igjen. Håper det gir seg snart.

Min eldste datter og jeg skal en tur over grensen og handle litt i morra. Skal få med meg noen kilo kyllingfilet. Er det noen som har noen tips om annen mager mat som er billig i Sverige?

Håper dere alle får en flott slankeuke!!!

Abelone
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7418. februar 2002
Hei!
Dersom du drikker te er det mye billigere på grensehandelen. Ellers bruker jeg å handle kjøtt,kjøttpålegg(kan fryses i porsjonspakninger), kylling, fisk, reker (sjømat får du på euroshopper - frossent), 3-pakninger med hermetisk mais og pasta. Dersom du vil ha noe sunt og godt har euroshopper også tørket frukt. Den er kjempegod. Ellers er faktisk ob og lyspærer en del billigere enn i Norge.
Klem.
c.AuthorAlias Minelli18. februar 2002
Hei Abelone!

Her var det forbedring i vekta, ja! Kjempebra at du er i gang igjen!

Sverige, ja. Jeg pleide jo å kjøpe kilovis med godis, men det er jo ikke akkurat noen hit nå da. Karbonadedeig, derimot, og svinekjøtt er jo både godt og magert! Og så er bønner utrolig billig! Pleier å hamstre masse, jeg!

Håper lillegutt snart blir bedre! God Sverigetur!

Klem fra Minelli

78,6 kg

Fristelser på kveldstid.......

Hei.

Etter å ha klart meg fint hele dagen, spiste jeg alt for mye på kvelden i går. Det er utrolig vanskelig å holde seg unna godsakene når man sitter rolig å ser på tv. Skal prøve å en ny strategi i dag.
Jeg skal spare opp litt husarbeide til kvelden, så jeg har noe å holde på med.
Gode råd tas også mot med takk!

Planen for i dag er å få til en times trening.

Abelone
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias ceci14. februar 2002
Gulrøtter og stangselleri er også godt, da kan du spise nesten så mye du vil. Etter to gulrøtter og to stangselleri er i alle fall jeg ganske full i magen. Men er du sulten, så blir du fort sulten igjen... et lite minus.
c.AuthorAlias Bonita14. februar 2002
Hei, og gratulerer med fantastisk vekttap!!! :-)
Når jeg blir "fysen" på kvelden, bruker jeg ofte å lage et knekkebrød med feks. ost. Så lager jeg meg en kopp kakao (kjøper pulver som røres ut i vann). På den måten får jeg bukt med både søtsug og sult..
Stå på videre, jeg bøyer meg i støvet for deg og din stå-på-vilje
klem fra Bonita :-)
c.AuthorAlias Nunnen14. februar 2002
Er fantastisk imponert over vekttapet ditt! Tenk på hvor kjekk denne våren og badesesongen blir. Fall ikke tilbake til gamle synder. Det er ikke vedt det!!
Lykke til!
c.AuthorAlias cat7414. februar 2002
...eller - dersom du er som meg, ikke 100% interessert i det som foregår likevel - så kan du ta fram en strikking eller et broderi slik at hendene er opptatt. Velg et enkelt mønster (eks ensfargede sokker /gensere) til programmer du vil få med deg mye av og noe mer komplisert til ting det "ikke er så nøye med".
Jeg garanterer at det funker - fordi jeg blir mer interessert i "å kommer rundt" enn å høre på magen. En hyggelig bivirkning kan jo være nye gensere til familien?
Klem.
c.AuthorAlias tutu14. februar 2002
Heisann

Hvorfor ikke lage seg en flott fruktsalat. Det er søtt og friskt.
Er og enig med minelli at en liter med te kan hjelpe.

Mange klemmer og ønsker om en god dag for deg.
Trude
c.AuthorAlias Minelli14. februar 2002
Hei Abelone!

Jeg kjenner meg så absolutt igjen der altså! Jeg klarer til og med å gå fra favoritt-TV-programmet bare for å endevende kjøkkenskapene etter noe jeg kan lange i meg! Skikkelig tåpelig! Mitt tips i alle fall, er å lage en liter god te å kose meg med foran TVn. Da går det lettere. Kanskje prøve det du også?

Ha en fin-fin dag!

Klem fra Minelli
78,1 kg

still going strong.....

Hei og hopp alle sammen!!

Fikk endelig tatt meg sammen og dratt på trening i går.
Det var kjempedeilig. Trente en time step 2 med litt ekstra funk. Det var utrolig slitsomt, men kjempegøy. Skal prøve å få trent et par partier til denne uka.
Har bestemt meg for å løpe litt i skogen til våren. Det som stopper meg er at jeg synes det er litt skummelt. Man vet jo ikke hva man treffer på av løshunder og andre kryp. Det har også vært anmeldt en rekke episoder av blotting.... (Kunne kanskje vært litt krydder i hverdagen??)

Var utrolig sulten etter treninga i går, så det ble litt småspising på kvelden. Skal være flink i dag!

Abelone
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli13. februar 2002
Hei Abelone!

Jeg vet jo innerst der inne et sted at man ikke kan lege på seg så mye over natta, spesielt ikke med den menyen jeg hadde i år. Det er bare det at jeg fortsatt tror at jeg legger på meg flere kilo som sitter bom fast når jeg spiser noe usunt, som f.eks. dressing.

Så godt at du har kommet i gang med treningen igjen, da! Det gjelder jo ofte bare å ta det første steget, så er man i gang igjen, vet du!

Jeg også synes det er litt skummelt å løpe i skogen eller å gå turer i mørket i det hele tatt...innbiller meg liksom alltid det verste. Godt at det ikke er like skummelt på SATS, da...

Ha en fin-fin kveld, Abelone!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias tutu13. februar 2002
Hei og hopp

Måtte bare innom og ønske deg en god dag.

Du kan jo kanskje få med deg noen på jogging, så blir det ikke så skummelt. For jeg skjønner akkuratt hva du mener.

Mange klemmer fra Trude
c.AuthorAlias cat7413. februar 2002
Hei!
Jeg synes ikke du skal la "skumle menn" stoppe deg. Er det bare blotting så er det vel ikke hverken "stort" eller "nytt" å se... Dessuten tar det ikke lang tid før du kan både løpe fra eller etter dem - alt etter eget ønske. *ler ved tanken på en vettskremt blotter med abelone joggende etter...*
Men seriøst... Jeg synes ikke vi skal tillate slike menn med mangelfull oppdragelse, kontroll og folkeskikk hindre oss i å gå hvor vi vil. Jeg er så for at man som kvinne i stedet tar sine forholdsregler. Det kan f.eks være å fortelle hvor man drar, når man regner å komme tilbake, ta med telefon, liten flaske hårspray - vondt å få i øynene-, nøkler (kan faktisk være et stikkvåpen mot ansikt) eller liknende. Jeg vill ikke at en dum mannn skal hindre meg i å gå ut hvor og når jeg vil, iallfall.
Klem.
78,1 kg

Endring av startvekt

Hei alle sammen!

Etter å ha tenkt meg nøye om, endret jeg startvekta mi i dag. Den vekta jeg satt inn er fra da jeg kom hjem fra sykhuset med lillegutt i november 2000.
Det er jo litt mer inspirerende å se hvor mye jeg egentlig har gått ned da....

Dagene går i ett for tiden. Jeg spiser min vanlige kost i uka og skeier ordentlig ut i helgene. Jeg har holdt vekta nogenlunde stabil siden desember, og har nå kommet frem til at jeg vil ta de siste 10 kiloene.
Målet er å klare dette før 1. juli 2002.

Henger litt etter med treninga om dagen. Har gått litt lei. Skal prøve å variere litt. Får håpe det hjelper!!

Abelone
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu12. februar 2002
Heisann

Takk for kommentaren. Kjekt at du følger med meg.
Trenger at noen passer på meg.

Vel jeg håper du får en trivelig dag.

Mange klemmer fra Trude
c.AuthorAlias iset12. februar 2002
heisann abelone:)
kjære deg så flink du har vært. sitter bare her å måper jeg!
veide meg idag, gått ned 1/2 kg, men jeg er glad for hver eneste nedgang jeg:) hvert gram teller jo.
jeg prøver å være oppfinnsom når det gjelder godterier, jobber i helsekost, der vi selger masse alternativt snop, som lakris, vingummi, kjærligheter og mørk, mørk sjokolade (som man ikke legger så lett på seg av) så jeg prøver å holde meg til disse tingene, og selvfølgelig lett-brus i stedetfor vanlig:)
ha en fin dag:)
hilsen Iset.
79,3 kg

etegilde.....

Hei igjen alle sammen.

Etter å ha spist alt jeg kom over i tre uker er det nå på tide å ta seg sammen igjen. Har gått opp nesten tre kilo, og må finne motivasjon til å riste dem av meg fortest mulig.
Fra og med i dag skal jeg finne tilbake til mine gode spise- og treningsvaner......
For å klare det, skal jeg blandt annet bruke denne siden mer aktivt!!!


Abelone
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset7. februar 2002
heisann:)
tror det er lurt å besøke denne siden jevnlig for å holde motivasjonen oppe. jeg har ikke skrevet inn siden søndag, og føler allerede at jeg havner skjevt ut, selv om jeg ikke kommer til å gjøre det... men å titte innom her er såå viktig i slankingen min, at jeg vil si det er avgjørende for å klare det! håper du klarer å innhente deg igjen:)
hilsen Iset.
c.AuthorAlias Minelli6. februar 2002
Hei Abelone!

Ja, ja, ikke gråt over vekta...tenk på hvor mye du har kost deg de siste ukene. Men husk da på hvordan du følte det underveis om du gikk på vekta under oppgangen. Det er skremmende så lett det er å legge på seg igjen!

Jeg vet at du klarer å finne tilbake til de gode vanene, det var jo du som var min store inspirasjon da jeg begynte slankingen! Jeg er jo strålende glad for å ha deg tilbake igjen her, men jeg er sikker på at du klarer deg godt uten slankedagboka også!

Vi er forresten midt i en -5-konkurranse, men det er mulig at vi har en vinner i neste uke. Det er LilleMeg som er konkurransegeneral for oss på 70-tallet. Jeg har ikke akkurat glimret med strålende resultater denne gangen, men nå er det full skjerpings!

Kom igjen Abelone! Finn fram fiberbrød og treningsklærne nå!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias tutu6. februar 2002
Heisann

Kjekt og se deg tilbake igjen. Du har vært dypt savnet!!!!

Håper å kunne lese innlegg fra deg litt oftere fremover.

Ønsker deg en strålende dag.
Klemmer fra tutu
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.