← Alle dagbøker
aas
59 år170 cm153 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start82,4 kg
Sist74,0 kg
Endring−8,4 kg
BMI nå25,6
📉 Ned 5+ kg📓 100+ innlegg🔥 7 dager på rad🕰️ 1+ år i dagboka
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Over 1 år på denne siden!!!
Ja; nå kan jeg se tilbake på 1 år på denne siden. For de som har lest litt i dagboka mi fra den siste tida, skjønner at det siste halve året ikke har vært noen ubetinget suksess for min del når det gjelder slanking.
Men det gjelder å ikke gi opp!
Høsten er en fin tid for slanking.
Så nå skal jeg ikke gi meg før jeg ser 65-tallet! (forrige høst gikk jeg ned 12 kilo; det er ingen grunn til at jeg ikke skal greie det nå igjen! Jeg har vel gått opp ca. 5 av de igjen. GULP. Men 5 er bedre enn 12!)
Denne uka har vært bra foreløpig, selv om jeg kun har trent en gang, er det 3 dager igjen å gjøre det på, slik at jeg oppnår ukas treningsmål som er minst 3 ganger.
Spisinga går ganske bra, og jeg har gått ned litt. På mandag skal jeg se 73-tallet!!!!
Jeg skal på hytta i helga, og har planer om turer i fjellet og sunt kosthold uten for mange utskeielser. Det SKAL jeg greie!!!
Stå på, alle sammen!!!
Hverdagen....
Hei, alle sammen!
Det er en stund siden jeg har skrevet i dagboka mi, og jeg har også gått opp etpar kilo. Ser ut til at det blir min historie; å ligge på 70-74 og vingle i månedsvis.
Vi får se om jeg lykkes bedre nå. Jeg begynte i forrige uke, og greide å overholde ukas treningsmål (som er 3 ganger) med å faktisk trene 5 ganger. Helga forløp med "kontrollerte" utskeielser, noe spom resulterer i at vekta viser 0.4 kilo mindre i dag, mandag enn den gjorde på fredag.
Det første, selvsagte målet mitt er 72 kilo og NORMALVEKT.
Jeg og samboeren min slanker oss sammen, og denne gangen skal jeg ikke bare se 69-tallet; jeg skal se 65-tallet! Så får jeg se etter det. Det kan bli vanskelig nok.
Ellers er jeg permittert for tida, så mangel på tid er ingen unnskylding for ikke å trene!
Ha en flott slankeuke, alle sammen!!!
Siste dag på jobb....
for en stund. Det er med blandede følesler jeg går herfra i dag. Jeg er jo permittert på ubestemt tid.
Men jeg har bestemt meg for å aktivisere meg og har planer om masse trening og andre aktiviteter.
Jeg gleder meg til å sette full fokus på slanking og trening. Lurer på om jeg skal få til en time med privat trener for å legge opp treningsprogram?
Ellers kan jeg ennå klare ukas mål mht. vekt. Jeg skal trene i dag, hvilket betyr at det blir den 3. gangen denne uka.
Dermed oppnår jeg treningsmålet mitt ihvertfall.
Dere får ha en flott helg!
Det går da nedover!
God morgen!
Her er jeg med nytt mot og ny giv. Jeg er ikke så deppa over permitteringen lenger, men prøver å se framover. Det er masse spennende å finne på!
Kanskje jeg tar meg en ny utdannelse?
Det går ganske bra på slankefronten; jeg har fått trent 2 ganger denne uka, og planlegger en 3. gang i dag.
Ellers har jeg hatt en AHA opplevelse på muffinsfronten. Jeg synes de er SÅ gode, de som en kan kjøpe på butikken (med blåbær). Trodde de ikke var så ille sett fra et kaloriperspektiv, men akk: 387 kcal!!!! Nesten som sjokolade, jo!
I og med at den veier 110 gram i tillegg, kastet jeg den raskt tilbake i hylla.
Moral: Du skal ikke tro, du skal vite! Det lønner seg å sjekke kcal innholdet.....
Ha en muffinfri dag! (I god Davy Watne stil)
Velvel....nesten målet
God morgen, alle sammen!
Her er jeg igjen etter en fin helg; og i passe bra humør.
Jeg har vært noenlunde flink i helga, men nådde ikke helt målet mitt med 71-tallet for forrige uke. Trening ble 2 ganger; målet var 3. Men 2 ganger er nå allikevel bedre enn ingen!
I går var jeg kjempeflink; spiste tidlig middag, gikk på kino og så Star Wars og spiste kun Lacryl på kinoen!
Det er jeg stolt over.
Etterpå trente jeg Spinning B en time, og gåmaskin 45 minutter.
Kanskje litt i meste laget, men jeg var i humør til det, og jeg tror ikke det skader heller.
Ukas mål: 71.2 kilo
Ukas treningsmål: 3 ganger
Stå på, alle sammen! Jeg begynner å bli skikkelig motivert!
Sånn passe!
Hei!
Jaja; ingen nedgang i dag, men en kan ikke forvente nedgang hver dag.
Jeg fikk trent i går; 1 times skikkelig sykkeltur. Deilig!
I kveld skal jeg ut å spise sammen med venninner; det skal bli koselig.
Nå har jeg begynt å glede meg til ferie; det skal bli deilig å få helt fri, så får vi se hvordan det går etterhvert med jobb og alt.
Ha en god slankehelg, alle sammen!
Endelig NORMALVEKT igjen! + MÅL
God morgen, alle sammen!
Humøret begynner gradvis å bli bedre. Det føles litt meningsløst å sitte på jobben nå, så det blir korte dager.
Nå er jeg heldigvis nede på normalvekt igjen, så nå er neste delmål å se 6-tallet igjen. Gleder meg!
Hvis jeg for en gangs skyld greier å la være å skeie ut i helga, har jeg et håp om at vekta viser 71-tallet på mandag. Det virker ikke så fjernt.
I dag skal jeg trene, har jeg bestemt meg for.
I morgen skal jeg starte dagen med VM-kamp. Det blir spennede!
Ukas mål: se 71-tallet
Mål før sommerferie: (begynner 5 juli): 69-tallet.
Ha en fortsatt god torsdag!
Jeg får prøve å holde motet oppe
God morgen, alle sammen!
Jeg har bestemt meg for å ikke deppe for mye pga. jobbsituasjonen. Dette vil sikkert uansett snu seg til å bli noe positivt, det er jeg sikker på!
Gleder meg til å få tid til masse trening og ridning.
Dessuten har jeg et lite håp om å komme meg ut i en god jobb etterhvert (helst tilbake til min gamle, men jeg tør ikke å stole 100% på det).
Det går greit med spisinga; og jeg må absolutt ikke henfalle til trøstespising.
Går fremdeles inn for å se 71-tallet denne uka, samt å oppnå 3 ganger med trening.
Ha en god dag!
Jeg er permittert........
Jeg er litt lei meg i dag; vi fikk permitteringsvarsel i går. Så nå blir det to (morsomme) uker på jobb, og deretter rett ut.
Vi er tre her i Trondheim som er blitt permitterte, 4 i Oslo og 2 i Bergen, så det er rimelig dramatisk. (Vi er ca. 40 stk. til sammen)
Lønna mi blir ca. halvert, men heldigvis har min samboer høy lønn, så vi klarer oss økonomisk.
Matlysten er på bånn, så sånn sett sliter jeg ikke. Det blir om å gjøre å aktivisere seg selv framover, slik at jeg ikke begynner å kjede meg. Jeg får bl.a tid til MASSE trening. Så nå har jeg ihvertfall ingen unnskyldning for å ikke komme meg i god form.
Spørsmålet er om jeg har nerver til å vente å se om min bedrift kan skaffe meg oppdrag igjen, eller om jeg skal se meg om etter ny jobb med en gang. Jeg blir litt sinna fordi de ikke kunne ha prøvd å spare penger før, slik at de slapp permitteringene.
Ha en fortsatt flott dag; dette skal ikke knekke meg!!!!
En passe grei uke er over....
God mandag, alle sammen!
En flott helg er over, og fasiten er denne:
Litt for mye spising (ikke overraskende, dessverre)
Jeg har oppnådd treningsmålet mitt: 3 ganger ila. forrige uke.
Det er jeg fornøyd med!!
I kveld skal vi ha møte på jobben, der vi forhåpentlig får mer info om evt. permitteringer og strategi framover. Det kan bli spennende; håper på det beste.
Ukas mål: se 71-tallet
Ukas treningsmål: trene minst 3 ganger
Ha en god slankeuke!
Hyttetur!!
I helga skal jeg på hyttetur sammen med jentene i familien. Det skal bli deilig!
Det blir litt vasking, mye skravling, og god mat som det ikke skal bli for mye av.
Jeg fikk til en trening i går; det var deilig. Da har jeg gjennomført 2 treninger denne uka. Jeg har lyst til å få til en 3. gang. Det blir det sikkert en gåtur i fjellet, tenker jeg.
Jeg merket i går at jeg fikk lyst på en sjokolade etter middag, men jeg greide å styre unna ved kun å spise en Center bit. En bra begynnelse!
Jeg skal tilbake til å bestemme meg på forhånd for hva jeg skal spise; da går det mye bedre.
Håper dere alle får en flott helg!!!!!
En dårlig dag.......
Hei!
Det er ikke slankeopplegget som er dårlig i dag, men vi fikk mail om at det kanskje blir permitteringer i bedriften jeg jobber i. Siden jeg ikke er på prosjekt for øyeblikket, føler jeg meg i faresonen......På tide å tenke nytt? (Jobber i IT bransjen). Jeg er glad jeg har en samboer med stabil jobb (og relativt høy inntekt).
Jeg har begynt slankingen relativt bra, og gikk jentebølgen i går. Det var hyggelig! Været var knallbra. Det ble etpar øl og middag ute, men ingen store utskeielser.
Nå er jeg innstilt på å komme ned de siste, trege kiloene. (Dvs. 8 stk)
Stå på, alle sammen, og kryss fingrene for at jeg ikke blir permittert!!!
Har liksom fadet ut..... + NYE MÅL
Hei, alle sammen!!!!
Jeg har liksom fadet ut i det siste, og ikke greid å motivere meg igjen. ÆSJ!
Nå er jeg imidlertidtilbake (for n'te gang!). Det irriterer meg at jeg skal stoppe opp og gå opp igjen når jeg var så nære målet! Dette har skjedd meg mange ganger før. Nå må jeg bare skjerpe meg og gå på'n igjen!!!!
Håper på å få litt inspirasjon her inne; det er lenge siden jeg har vært her, nå skal jeg ta meg tid!!!
Mål:
Ukas mål er 72 blank.
Månedens mål er å se 69-tallet igjen!!!
Ha en god slankedag!!!!
Strålende vær i dag!
Selv om vekta ikke har gått nedover, er jeg fornøyd med gårsdagen. Jeg var flink med maten, og fikk litt bevegelse, selv om det ikke regnes som en "trening".
Nå merker jeg at motivasjonen kommer tilbake!
Jeg føler meg egentlig litt for stor for tida. Da lurer jeg på hvordan jeg egentlig så ut da jeg veide 10 kilo mer!?
En venner seg vel til sitt eget utseende etterhvert. Det er jo litt skummelt også (ihvertfall hvis en veier endel kilo for mye)......
Så nå SKAL jeg gå ned de siste, supertråe kiloene (ca. 7 stk).
GOGOGOGO! Alle sammen!!!
God mandag!
Jeg har ikke fått skrevet så mye i dagboken min i det siste; delvis pga. at det går tregt (delvis pga. mensen), delvis på grunn av at jeg ikke har hatt så mye tid.
Det ser ikke ut til at jeg skal nå målet mitt for april: 70.4 kilo.
MEN. Jeg skal gjøre så godt jeg kan! Jeg nådde ikke treningsmålet mitt i forrige uke, men det skal jeg denne uken!
Ukens mål: se 70-tallet
Treningsmål: 3 ganger
Mål for mai: 67 kilo
Ha en flott slankeuke, alle sammen!!
Artig å lese dagboken din. Du er virkelig flink en periode, men så forsvinner du og kommer tilbake med et par ekstra kilo... *litt jojo tendenser?*
Tror du trenger å tenke litt annerledes* ikke det at jeg egentlig vet noe om hvordan du tenker..* Ikke tenk at du skal slanke deg. Tenk at du skal leve livet på din egen måte. Innfør en sunn livstil, med et sunt kosthold og mye mosjon.
Det er flott at du har som mål å trene tre ganger i uka!
Det virker som om du * som alle oss andre* har en tendens til å "kose" seg litt ekstra i ferier o.l. Det er i og for seg ikke noe galt i det, men om du ønsker å holde vekten, så er det jo en mulighet og kose seg uten så mye mat! I vår kultur i dag er maten liksom blitt en vesentlig del når en skal kose seg. Eksprimenter litt med det der. Swelv har jeg funnet ut at jeg koser meg like mye sammen med familie og venner om jeg sitter med et glass vann og et eple og de drikker brus/øl/vin og chips/sjokolade etc... Det er jo det sosiale som er den egentlige kosen!
Ellers vil jeg bare motivere deg til å stå på videre! Du har jo vært ordentlig flink som har "vært her" *mer eller mindre* i et helt år nå! Lykke til mot 65 tallet. Er sikker på du når det i løpet av høsten.. *hvis ikke skal vi nok komme inn og gi deg et spark på vei! *
KLemmer fra medslanker "Hypomania"