← Alle dagbøker
diarist.Alias

_inemor_

53 år164 cm7 innlegg 2002 0 følgere

Start108,4 kg
Sist107,2 kg
Endring−1,2 kg
BMI nå39,9
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
5. april 200218. april 2002
107,2 kg

Litt til.... *S*

En skikkelig møkkadag på jobben.... men etter en rolig ettermiddag og kveld er livet lysere - og snart er det helg! Jeg skal iallfall få til en skikkelig sykkeltur en av dagene!

Jeg så nyheten om nedlegging. Hmmm... Håper virkelig det er noen som kan overta på ett eller annet vis.

Skulle egentlig bare si at jeg holder koken - og er skikkelig fit for fight til 5-kamp i morra. :)

_inemor_
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella😌23. april 2002
Hei.
Flott at du er "kamplysten", blir artig å se hvordan det går med deg i konkurransen.
Lykke til videre !
~Ella~
c.AuthorAlias Celia😄21. april 2002
Hei!
Jippi, sidene våre består!!!!!!!!
Nå blir det konkurranse alikevel. Vi starter på onsdag 24. april :) :)
Klem fra Celia
107,6 kg

Jippi - bort med en margarinpakke! :)

Det går skrekkelig seint, men det går.... og rette veien også, faktisk! Supert med en 5-kilo-konkurranse nå også! Tænkju, Celia!

Er fortsatt ganske flink i matveien, men alt for dårlig til å trimme... Jeg kan skylde på mye jobbing og dårlig tid, men vet det hjelper lite.... Heldigvis er motivasjonen sterk ennå :)

Nyt resten av dagen, folkens!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit17. april 2002
Hei!

Grattis med - en margarinpakke!!! *fanfare*

Ville bare høre hvordan det går med treninga di?

Jeg lovte jo å følge med deg, men tida har flydd avgårde.
Håper du klarer å henge i. Leste til min store fortvilelse at slankere.com vil bli nedlagt fra 30.04. Trasig, er det.
Hva gjør vi da????

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias Masti17. april 2002
Hei og hopp!

Så flott at du er kommet i gang! Mye jobbing og dårlig tid er en kjent unnsyldning for de fleste av oss her inne, men jeg har jo sett at det er den daglige mosjonen som faktisk hjelper. Nå har jo jeg vært veldig flink, og trener 3 ganger (nesten) hver uke, men jeg tror egentlig det er den litt lenger veien jeg må gå til bussen (har flyttet) og det at jeg alltid tar trappene på jobb (4. etasje) som hjelper. Tilbyr meg ofte å løpe ærender eller hente posten på jobb slik at jeg får meg en ekstra runde i trappa. Merker at formen har forbedret seg kjempemye siden jul, og det er så deilig å kjenne at det går lett å bevege seg! Trodde aldri jeg skulle synes det var gøy å trene, men nå synes jeg faktisk det!

Huff, dette ble mye om meg... Ville egentlig bare ønske deg velkommen hit og lykke til, og så sees vi i Celias -5 kilos konkurranse!

Masti
108,2 kg

O, deilige søndag!

Har hatt en utrolig deilig helg... En skikkelig hjemmehelg med god tid til å slappe av og lade opp til ny uke! Også slankemessig har dagen vært ok. Har spist mye mindre enn jeg vanligvis gjør en søndag, har drukket mye vann, men har ikke trimma... Så i morgen må jeg på MRL. Det er faktisk artig, så det skal jeg klare å gjennomføre!

Er det forresten 5-kilos'' på gang nå? Eller starter det opp snart? Tror jeg må hive meg med på noe sånt... Burde egentlig hatt konkurranse med noen om både trimming og godtestopp... Noen som melder seg frivillig? :)

Vel, sweet dreams to you all...

_inemor_
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Celia16. april 2002
Heisan!
Jeg kunne også tenke meg å være med i -5 kilos konkurranse for oss over 100.
Så etter å ha tenkt på det litt, fant jeg ut at jeg kan jo arrangere det selv :)
Så da blir det konkurransestart hos meg på fredag 19.april.
Hvis du har lyst til å bli med , så kan du jo opplyse andre om det også. Skal informere jeg også.
~~~~~~~~~~~Ha en fin uke~~~~~~~~
Klem Celia
c.AuthorAlias Sussi15. april 2002
Hei!
Også jeg lurer på om det er noen konkuranse for folk over 100 eller gjerne folk over 110..........

Men stiller foreløpig ikke i noen konkuranse over å være god å trimme, trenger mer motivering for slike aktiviteter *sss*

Fint at helgen har gått bra for deg!
Jeg har endelig tatt av litt etter en laaaang periode med bare oppgang.
Lykke til videre med slankingen og hagearbeidet!
Slankehilsen Sussi
108,2 kg

En "pust-i-bakken-hilsen"

Tror jeg må slutte i jobben, jeg... Har jo verken tid til å slanke meg eller holde dagboka oppdatert!! Denne siste uka har vært ei maraton-uke, men faritng og møter og lange arbeidsdager - men også med mye koselig besøk... Ulempen med dette er at jeg verken får stabilt matinntak eller jevnlig trimming... Så jeg må innrømme at jeg gruet meg til å å på vekta i dag tidlig.... Heldigvis hadde den iallfall ikke økt!

Jeg er fortsatt ved godt mot, men lurer på hvordan jeg skal legge opp livet mitt fremover. Jeg får bruke dagen til å legge en slagplan - en gjennomførbar slagplan, vel og merke!

Håper det går bra med dere! Skal se om jeg får lest og skrevet litt hos noen av dere!

Ha en fin lørdag!

Klem fra _inemor_
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi14. april 2002
Hei!
Kanskje ingen dum ide, slutte i jobben for å kunne konsentrere seg om slanking og denne dagboken. Da ble det gjerne litt tid til en tur eller to hver dag også.

Men de fleste av oss må nok henge i stroppen. Det er faktisk krevende å slanke seg, må tenke annerledes enn før, handle annerledes enn før, bruke kroppen litt mer enn før og ikke spise så uhemmet som før. Dette gjelder ialle fall meg. Det tar litt tid å komme inn i alt det nye, og dessuten er det ikke alltid vekten er like snild.

Jeg håper du tar deg tid til å fortsette her inne, jo mer man har til å ta av, jo viktigere tror jeg denne dagboken er. Jeg har mye å kvitte meg med, såjeg regner med å bli her leeenge.

Ha fortsatt god slanking!
Slankeklem fra Sussi
c.AuthorAlias ella13. april 2002
Hei.

Så fint at du er ved godt mot, fortsett med det !

Ja, det er sikkert lurt å lage en gjennomførbar slagplan. Jeg har gjort det samme, og det har fungert helt fint. Teller ikke kalorier, men har et fast opplegg jeg følger. Spiser vanlig norsk mat, fordi det er viktig å etablere sunne kostvaner jeg kan leve med med når slankekuren er over. Jeg spiser derfor sunn og lett mat jeg liker, salater, grønnsaker, helgrovt brød, knekkebrød, pasta og ris og litt kjøtt og fisk. Men klart, vi er forskjellige, det som fungerer for meg behøver ikke å fungere for andre. Men hvis du har lyst til å lese om det opplegget jeg følger, finner du det i daboka mi tirsdag fra 19 mars.

Hører du har det travelt på jobb, håper du får en flott og avstressende helg !

Lykke til, det blir spennende å følge deg videre, sammen skal vi greie dette !

~Ella~
108,2 kg

200 gram hagearbeid til salgs!

Hihi - klarte ikke la være å veie meg i dag... og kan derfor lykkelig annonsere tapte gram til salgs! :) Nå har jeg sitti og skrevet jobbsøknad - på en jobb jeg allerede har! Det er ikke enkelt... Må liksom bevise at jeg har gjort jobben så bra at de ikke kan ansette andre enn meg også til høsten.... Hmm.. men nå er den skrevet, og vil de ikke ha meg, så er det de som taper! Jeg er nemlig en kjemperessurs! ;)

Nå bare MÅ jeg ut i solen! So long, folks!

Klem fra hagefantasten....
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias cindi8. april 2002
Hei _inemor_

Lykke til med jobbsøkingen. Jeg har en venninde som holder på med det samme som deg, altså søker på jobb på en ny stilling i samme firma. Så jeg får håpe at dere begge får jobbene dere vil ha.

Har du hatt en fin helg da? Jeg er ganske sliten etter min helg men jeg skal nok klare denne uken fint for det...

Ha en fin uke

Hilsen cidi
c.AuthorAlias ANNE8. april 2002
Driver de med sånne ting på din arbeidsplass også? Jeg tipper de gjerne vil ha deg der, bare be dem gå inn i dagboka de ,så ser de hvor flink og motivert du er.ANNE
c.AuthorAlias Inemor8. april 2002
Hei! Selvfølgelig behøver du ikke å skifte navn, hehe. Jeg har da ikke rettigheten på navnet. Og du har rett, det er litt koselig!
c.AuthorAlias ella7. april 2002
Hei.
Ingenting å si på humør og pågangsmot her, imponerende !! Lykke til med jobbsøknad, hagearbeid og slanking !
~Ella~
c.AuthorAlias lilje7. april 2002
Hei! Har vært ute for det samme engang, det med å søke på sin egen jobb. Kom på intervju også, og det var en merkelig følelse... Skulle fortelle positive ting om meg selv, til en sjef som jeg hadde hatt i over 1 år! :o) *knis*

Ha en fin dag, eller det er jo egentlig blitt kveld, nå da!
c.AuthorAlias Elefanten7. april 2002
Hei! :)

Takk for kommentarer og spark i dagboken min! Dessverre, jeg har fortsatt lyst på pannekaker....*ler*

For en energi og ett humør du utstråler! :) Og rett innstilling for å få en jobb! Hva jobber du med/som forresten?

Nei, takk, jeg har ikke bruk for flere gram, men jeg skal holde utkikk for deg, og si i fra om jeg finner noen interesserte! :))

Ha en fortreffelig dag ute i solskinnet...tenke litt på dem som sitter inne og da...:)

Klemmer fra Elefanten
108,4 kg

For et vær!!! :)))

Man MÅ jo bare sprudle når sola skinner og gradestokken viser 15 grader! Utrolig deilig! (Jeg fatter ikke hvorfor ikke jeg ble født som spanjol.....!) I dag har jeg jobba ute i hagen i 6 timer; raka hele plenen, luka alle bed, spadd opp et nytt bed og satt blomsterløk. Åsså har jeg vaska ørten vasker med klær. Og i tillegg hatt koselig besøk i kveld! Deilig å være gressenke for en helg! *S*

Takk for alle de hyggelige hilsnene, folkens! Dette er artig! Ikke farlig å være på slanker''n når dagene er som i dag!

Glemte å veie meg i morges, men tror kanskje det er like greit. Tror jeg skal ha ukesveiing. Blir litt stressa av dagsveiing, for den hopper og spretter villt! Jeg lurer også på å måle meg... Er det noen av dere som gjør det? Hvor måler dere? Hvis jeg skal sette meg delmål, kan jeg gjøre det i cm også eller er det vanskelig?

Nei, leggetid.... Har skrytt på meg en times gå/sykle-tur i morgen, så for å unngå et NameIt-spark bør jeg vel gjennomføre det... Tror jeg skal kose meg mest mulig ute, iallfall!

Ha en fin søndag, folkens!

Klem fra _inemor_
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit7. april 2002
Hei og hå!

Ja,nå er du vel ute og går, tenker jeg. Er på tur ut jeg også. Det er herlig å være ute, selv om jeg ikke kan skryte av den temperaturen som du nevnte. Bor i N-Norge, og her er det ikke akkurat sommertemperatur, nei. Men, fint er det allikevel. Det er jo vår her også. Snøen har fått skikkelig fart på seg, så det blir grønt her også etterhvert.

Når det gjelder måling av kroppen, så pleier jeg å måle følgende områder:

Hals, overarm, bryst, midje, hofte, ende og lår.
Det er nemlig kjempeartig å se at du krymper både her og der.
Jeg målte meg første dagen, og skal heretter måle hver fredag.
Veiing gjør jeg hver dag, for jeg synes det er artig å følge med. Sikkert en tanke hysterisk, men det funker for meg. Å vente ei uke er for lang tid for meg. Har bedre kontroll slik jeg gjør det, føler jeg. Men enhver gjør det de finner passer best for en.

Nå er det bare å komme seg ut og nyte livet, den rene luften og sola som dukker opp.

Ha en strålende søndag, så snakkes vi!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias Niki7. april 2002
Hei Ine,
Høres ut som om du fikk mer enn nok trim i går ja :-)

Det kan nok være lurt å måle seg. Selv har jeg bare målt magen fordi det er den som er diger...
Begynner du å trene slik at du får mer muskler vil jo disse veie mer enn fett. Det kan da være greit å se at kroppen krymper enkelte steder selv om det ikke alltid viser så alt for mye på vekten.... Selv merker jeg allerede nå at buksene begynner å bli en god del videre i livet, selv om min sunnere livsstil (foretrekker å kalle det det og ikke slanking) ikke har vist de helt store resultatene på vekten enda.

Det er nok viktig å sette seg delmål slik at det hele ikke virker for uoverkommelig. Men ikke la dem bli større en at du vet du kan lykkes med dem :-)
Det anbefales vel ikke at man går ned mer enn 0,5 til 1 kg i uken. Forsøker man å gå ned mer enn dette er faren stor for at man havner i en yo-yo spinn...

Ha en herlig dag!
Klem fra Niki
c.AuthorAlias lilje7. april 2002
Ja, er ikke våren bare helt herlig!?!

Syns det er mye lettere å slanke seg om våren enn om høsten. (Har jo litt den kommende bikinisesongen bak i hodet, også da... :o)

Ønsker deg en fin søndag!
c.AuthorAlias "A_P"7. april 2002
Ja, det var deilig vær igår. Måtte tilogmed ta av meg t-shirt'en. Hagestell er moro, gjorde det igår jeg også.

Lykke til videre med dine mål.

Klem, Per Arne


108,4 kg

Min første sykkeltur ute!! - starten på noe godt?

Det er fredag kveld, etter en hektisk jobbuke. Egentlig hadde jeg mest lyst til å synke ned i godstolen og puste ut resten av kvelden - men i steden fant jeg frem sykkelen, syklet til nærmeste treningsstudio, ble med på 30 min bodypump og syklet 45 min i finværet etterpå...! Så satte jeg meg ned og pustet ut! Og begynte å kjenne en kriblende følelse... en følelse av at nå er jeg igang!

Jeg vet at veldig mange av dere her inne er utrolig flinke, og det inspirerer! Ser også at dere er kløppere på å oppmuntre når det trengs, og ikke minst til å sparke når det hjelper enda bedre! Håper jeg også kan nyte disse godene i dagene og ukene fremover...

Planen min er som følger:
Trim:
Mandag - 60 min. MRL, 30 min. sykkel
Tirsdag - situps
Onsdag - 60 min. MRL, 30 min. sykkel
Torsdag - situps
Fredag - 30 min. bodypump, 30 min. sykkel
Lørdag/søndag - tur, sykkeltur, situps

Når det gjelder matvaner, så tror jeg mye er gjort med bare å spise mindre og kutte godis... Prøver med det i første omgang, så får jeg heller ty til telling hvis det ikke gir resultater.

(Må bare si sånn til slutt: I går var jeg 109.2, så egentlig har jeg mista 0.8 kilo allerede... vann, sikkert, men godt læll!)

Tut og kjør - jeg er igang!

_inemor_
9 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit6. april 2002
Hei igjen!

Jada, jeg skal sparke deg, jeg. He he. Mandag får du spørsmål om du har fullført den treninga du har satt opp, så da er det bare å sette i gang!!! Selv har jeg vært flink, synes jeg, og gått en lang tur nå to dager på rad. Det er så godt å være ute i den friske vårlufta. Sola skinner og alt er bare herlighet.

Ha ei koselig helg, så "snakkes" vi!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias Elefanten6. april 2002
Heisann :)

Må si det var imponerende treningsplan du kom med! :) Bare passe på å ikke overdrive så du blir lei..

Å være i aktivitet kombinert med å endre spisevaner tror jeg er det rette, så en bøtte med lykkeønskninger til deg!! :)

Klemmer fra Elefanten
c.AuthorAlias Inemor6. april 2002
Hmmmmmmmmmmmmmmmmmm.....hehe
så rart!
c.AuthorAlias Niki6. april 2002
Hei og velkommen hit! Dette er en supermotiverende side, og jeg tror du vil få mye godt ut av den!

Treningsplanen din ser jo imponerende ut. Klarer du å gjennomføre dette må det jo bare gå veien!

Selv skriver jeg normalt sett ned alt jeg spiser (og regner kalorier). Føler dette hjelper. Chips og sjokolade finnes ikke i kaloritabellen min og kan følgelig ikke spises :-) Er også viktig å passe på at man ikke får for lite mat...

Stå på!
Klem fra Niki
c.AuthorAlias cindi6. april 2002
hei _inemor_

Velkommen til sidene her. Jeg er også forholdsvis ny på disse sidene, og jeg må si at du får masse inspirasjon av å ver her. Så dette kommer til å gå bra.

Så stå på og kos deg masse i helgen

Hilsen cidi
c.AuthorAlias cindi6. april 2002
hei _inemor_

Velkommen til sidene her. Jeg er også forholdsvis ny på disse sidene, og jeg må si at du får masse inspirasjon av å ver her. Så dette kommer til å gå bra.

Så stå på og kos deg masse i helgen

Hilsen cidi
c.AuthorAlias ella5. april 2002
Hei igjen !
Takk for overstrømmende gratulasjoner, ja, det kjennes bra !
Så til "trim-spark-bak" fra deg - kompromissløsning: 1x30 min. sykkel eller gange i løpet av helga, den er jeg med på ! ( Æ vil da itj spræng mæ helt...)Men takk for sparket bak, gudene skal vite jeg trenger det !

Lykke til med slanking & trim i helga, vi "snakkes" !
~Ella~
c.AuthorAlias ella5. april 2002
Hei.
Velkommen hit, fint du fant disse sidene - for her er det hjelp å få ! Og som det stod i forrige kommentar, gir du andre støtte og oppmuntring, så får du det samme igjen.
Jeg ble forresten imponert over treningsplanene og treningsiveren din, håper det er smittsomt...

Dette ser bra ut, lykke til videre !
~Ella~
c.AuthorAlias nameit5. april 2002
hei, og velkommen hit. Er selv forholdsvis fersk på disse sidene, men har fått og gitt masse kommentarer. Det er så GODT å se at noen bryr seg og gir deg oppmuntring. Slikt trenger vi absolutt når vi legger om til et sunnere liv.

Jeg er helt enig med deg når det gjelder å kutte ut godis og spise mindre. Jeg er av den oppfatning at man skal LEVE også, ikke bare gå på en evig slankekur.
Synes du har knalldisiplin på deg selv når det gjelder trening. Klarer du det, så MÅ du bare gå ned i vekt. Det er gøy med trening. Man merker at man blir sterkere, mer utholdende. Det gjør SÅ godt for kroppen.

Stå på, vær raus med kommentarer til andre så skal du se at du får mangfold igjen. Det er min erfaring.

Lykke til på en lettere vei. Du har de beste forutsetninger for å lykkes.

Klem fra NameIt
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.