← Alle dagbøker
diarist.Alias

_Geir

62 år175 cm4 innlegg 2002 0 følgere

Start102,5 kg
Sist96,1 kg
Endring−6,4 kg
BMI nå31,4
📉 Ned 5+ kg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
9. mars 200210. april 2002
96,1 kg

Back in town

Jeg klatret rimelig spent opp på badevekta i går. Har vært nesten sammenhengene på reise siden forrige gang jeg var inne i dagboka. Etter veiing, flytting på vekta, kontrollveiing, flytting på vekta og kontrollveing kunne jeg konstatere at den sto støtt på 96,1. Jeg er rimelig godt fornøyd med å ha overlevd påsken med en par små sprekker + usunn hotellmat.
En ting har jeg forresten bestemt meg for: Jeg slanker meg IKKE... Jeg har rett og slett bare justert livsstilen min litt. Tror det er lett å lure seg selv hvis man tillater seg å tro at det hele er et tidsavgrenset opplegg, hvoretter man kan fortsette som før. For oss fyldige er det bare en ting som hjelper: mindre inntak og større energiforbruk RESTEN AV LIVET. Til andre som måtte finne på å lese dette: Heng med ;-)
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias ABC😉19. juni 2002
Jeg er ny og trenger virkelig mye tips, råd og motivasjon.
Hjelp, jeg har vært på slankern hele livet....!!!
c.AuthorAlias Bitten11. april 2002
Hei Geir :)
Dine tanker vil eg dele med deg, de er så sanne. Å klare å få hode til å instille seg til å tenke omlegging av kosten og at dette er for resten av livet, istedefor slanking er viktig, og det skal eg jobbe med nå :) Takk skal du ha :)
Foressten så har du iallefall fått fine resultaten på din omlegging :)
Ønsker deg lykke til videre :)
Klem fra Bitten :)
c.AuthorAlias nameit10. april 2002
Hei!

Helt enig! Sånn skal det låte!

Yess! Jeg er med!

NameIt
c.AuthorAlias Ronja10. april 2002
hei Geir:)
jeg henger med så godt jeg kan:) jeg prøver å tenke det samme som deg, det blir liksom litt lettere da:) syns du er kjempeflink jeg:) stå på:)
klem fra Ronja
c.AuthorAlias ella10. april 2002
Hei.
Der er du igjen ja, velkommen tilbake !

Enig, det er selvbedrag å tro at vi etter å ha nådd "drømmevekta" kan gå tilbake til våre gamle kostvaner, som jo var grunnen til at vi ble overvektige.

Formelen er: varig vekttap = varig omlegging av kosten + trim !

Lykke til videre, du har da klart deg kjempebra ?!
~Ella~
c.AuthorAlias tøysa10. april 2002
jeg henger med så godt det lar seg gjøre jeg!:)

Artig å se at også gutta løper villmenn inne på badet og flytter på vekta hit og dit for å se om det er riktige tall*S*
Du har da vært voldsomt flink med kostomleggingen din
Lykke til videre....
99,4 kg

Sakte men sikkert...

Var på spinning på tirsdag, og det kan anbefales. Følte meg kvikk og rask etterpå og hadde en god følelse av å ha gjort noe. (+ litt vont i baken). Denne uken har det være tre reisedøgn på meg (i København) og jeg må si at jeg aldri før har tenkt over hvor vanskelig det er å få tak i god og sunn mat når man reiser. Det ble mye frukt fra Seven-Eleven. Jeg har nettop vært på vekta en tur og noen heldigvis veier jeg ikke mere en da jeg dro. Jeg har oppnådd mitt første lille mål, å komme på rett side av hundre. Mitt neste delmål er å gå fra "fedme" til "overvektig" på BMI. Høres litt rart ut å gå rundt å glede seg til å bli "overvektig". Har vært på Centra og shoppet frukt og grønt til helga. En melon og friske jordbær skal hindre meg fra å sprekke. Tvi tvi...
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias flettemor30. mars 2002
Hei Geir!

Ser vi har omentrent samme BMI. Min er på 33,7, men du har jo vært flink til å gå ned og har gått ned en BMI allerede ; ) Håper jeg også snart får kommet ordentlig i gang og ser at vekten går ned. Jeg synes du er kjempeflink.
c.AuthorAlias Inemor19. mars 2002
Hallo :o)
Ville bare ønske deg lykke til på veien!
c.AuthorAlias Ally15. mars 2002
Nemlig, det er nærmest umulig å finne sunn mat når man er ute og reiser! Har ennå ikke funnet den optimale løsningen jeg heller, men jeg synes hotellfrokoster og -lunsjer begynner å bli sunnere, de har bl.a. fått cottage cheese mange steder. Men jeg har faktisk kommet over et produkt fra Nature's Own som funker bra, en slags sjokoladeplate som ikke inneholder sjokolade men masse korngreier og sånt. Et greit mellommåltid som gjør at blodsukkeret holder seg stabilt lenge. Ser også at mange her inne tyr til Nutrilett-bar, som kanskje funker på samme måte. Planlegging må ihvertfall til!

Lykke til med frukt og grønt i helga, og husk at uansett hva som skjer så er det viktigste å hente seg inn igjen på mandag!

Ally
100,2 kg

Jeg er på vei!

Tusen takk til alle som har vært inne og lagt igjen en oppmuntring. Det var utrolig hyggelig.

Som det B-menneske jeg er sov jeg lenge i dag. Det ble frokost med to stykker brød u/ smør med egg, tomat og agurk + en gulrot først ved 12- tiden. deretter bar det ut på tur i nordmarka. Vi var hjemme ved 18:30 tiden laget kylling til middag.

Nå på kvelden tok jeg en tur på vekta for å stille nyskjerrigheten. Jeg måtte flytte vekta litt rundt på gulvet og prøve flere ganger for å tro det jeg så. Jeg har mistet 2,3 kilo siden i går formiddag. Jeg har lest at det er vannet som forsvinner til å begynne med, men hva så? Jeg trengte en oppmuntring nå i starten. I morgen skal jeg på tjenestereise til "det deilige land", og er ikke hjemme før sent. Spent på hvordan det vil virke inn på vekta.

Geir ut.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella10. mars 2002
Hei!
Ja, der var du igang, bra ! Du verden, 2,3 kilo på en dag - det var litt av en "flying start"...Men det er nok som du sier, mest vann - men det er da morsomt likevel. Men du, hvor er det "deilige land", Danmark ? Uansett, lykke til videre !
Hilsen ~Ella~
102,5 kg

Min første dagbok

Dette blir en ny erfaring. Jeg møtte mitt Waterloo etter juleferien. Vekten har de siste 10 årene sakte men sikkert krabbet oppover, av og til umerkelig, og av og til i sjokkartede byks. Tallet 100 har hele tiden rykket nærmere som en vond drøm. Jeg har tenkt på 100 kilo som det ultimate beviset på at - nå er du fet. Der sto jeg på vekten i begynnelsen av januar og veide plutselig 100.1 kilo. Livet passerte i revy for meg. Jeg bestemte meg for å gjøre noe.
Det hjelper også på motivasjonen å høre fra min lege at jeg ligger i faresonen for diabetes... Jeg er så redd for sprøyter at det i seg selv burde være nok. Så, etter å i forrige uke å ha registrert 103,5 kilo satte jeg i gang. Jeg har ikke ennå hatt noen sprekk. Problemet er bare at jeg sprekker aldri helt med på en gang. Det starter med en uskyldig liten utsvevelse, og før jeg vet ordet av det er jeg tilbake der jeg startet(++). Derfor synes jeg at ideen med en slankedagbok på nettet er glimrende. Jeg skal forsøke å skrive ofte, bare for å minne meg selv på hva jeg holder på med. Legger opp til et program med spasertur hver dag etter jobb, trening på SATS, lang tur i skogen hver søndag. Skal prøve å få med meg spinnig på SATS. Synd at det nesten bare er kvinner på de forskjellige lagtreningene. Vel det får holde for i dag. Skal ut i marka i morgen. Håper været holder seg så jeg ikke får en unskøldning til å la være.
Mvh Geir
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella10. mars 2002
Hei Geir.
Må bare slutte meg til det de andre sier, disse sidene er virkelig motiverende. Her er masse av støtte å hente, hvis man selv gir støtte til andre. Jeg har også tro på positivt gruppepress, det er vanskelig å skeie helt ut, for disse sidene forplikter. Ønsker deg lykke til videre, og du, opplegget ditt med spaserturer, SATS og skogsturer høres skikkelig bra ut !
Mvh Ella
c.AuthorAlias Ariana10. mars 2002
Hei og velkommen hit Geir!

Det er altid hyggelig med nye"fjes" her inne som vi kan støtte og motivere i kampen mot kiloene!!

Hva er drømmemålet ditt? Det blir spennende å følge deg framover.

Lykke til klem fra Ariana c",)
c.AuthorAlias fett nok.10. mars 2002
Hei Geir!

Velkommen i "klubben".
Som det er skrevet over her, dette er stedet for oss som virkelig vil, her er det såååå mye støtte å få, både i medgang og motgang.

Før du vet ordet av det er du ned i 90-kilos klassen.
Et lite råd: Det er flere -5 konkuranser i omløp, disse motiverer skikkelig, vi har vel alle et vinnerinstinkt i oss (selv om jeg ennå ikke har vunnet;o) Akkurat nå tror jeg det er midt i en konkuranse, men sleng deg på hvis du har muligheten, er ikke helt sikker på hvem som har i 90 og 100-klassen, men let litt så finner du sikkert.

Dette med sprekker har vi alle(nesten alle i alle fall) vært borte i, men det er like viktig å skrive dagbok da også. Er selv i en drittlei periode nå, men med hjelp av disse unike menneskene her inne kommer jeg meg på beina igjen.

Lykke til Geir, dette klarer du, ingen sprøyter på deg nei.

Lykkevibber fra Rita~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

________________________________________________________________
Innom igjen:

Det ser ut som at Mary nettopp har startet en -5 konkuranse, heng deg på, du har alt å vinne, det gir topp motivasjon.

Hilsen Rita
c.AuthorAlias "A_P"10. mars 2002
Velkommen til "oss"!
Det høres ut som om viljestyrken din er iorden, og det er bra :-)
Det er også første kan jeg slanker meg, og jeg har fått MYE støtte her inne.
Jeg går ikke på pulver eller piller, men prøver opplegget med at
inntaket er mindre enn forbruket. I tillegg drikker jeg mye vann.
Det har funket for meg.

Lykke til med vekt-reduksjonen. Se fremover, ikke i nuet.
Tenk deg selv hvordan det vil være til sommeren.

A_P
c.AuthorAlias Trultemor10. mars 2002
Velkommen i "gjengen". Her er det supert å være. En får tips, ris og ros når det trengs, og selve dagboken virker som en ekstra motivasjon til å ikke sprekke totalt. Det er mange av oss som får sprekker underveis, men for min del hjelper dagboka meg "back on track" temmelig raskt. Uten den, hadde jeg nok ikke kommet så langt som jeg er pr. idag.

Du virker temmelig målbevisst og viljesterk, så her er det bare å stå på....... Lykke til med slanking og trening.
Hilsen Trultemor
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.