← Alle dagbøker
_Geir
62 år175 cm4 innlegg
2002
0 følgere
Start102,5 kg
Sist96,1 kg
Endring−6,4 kg
BMI nå31,4
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Back in town
Jeg klatret rimelig spent opp på badevekta i går. Har vært nesten sammenhengene på reise siden forrige gang jeg var inne i dagboka. Etter veiing, flytting på vekta, kontrollveiing, flytting på vekta og kontrollveing kunne jeg konstatere at den sto støtt på 96,1. Jeg er rimelig godt fornøyd med å ha overlevd påsken med en par små sprekker + usunn hotellmat.
En ting har jeg forresten bestemt meg for: Jeg slanker meg IKKE... Jeg har rett og slett bare justert livsstilen min litt. Tror det er lett å lure seg selv hvis man tillater seg å tro at det hele er et tidsavgrenset opplegg, hvoretter man kan fortsette som før. For oss fyldige er det bare en ting som hjelper: mindre inntak og større energiforbruk RESTEN AV LIVET. Til andre som måtte finne på å lese dette: Heng med ;-)
Sakte men sikkert...
Var på spinning på tirsdag, og det kan anbefales. Følte meg kvikk og rask etterpå og hadde en god følelse av å ha gjort noe. (+ litt vont i baken). Denne uken har det være tre reisedøgn på meg (i København) og jeg må si at jeg aldri før har tenkt over hvor vanskelig det er å få tak i god og sunn mat når man reiser. Det ble mye frukt fra Seven-Eleven. Jeg har nettop vært på vekta en tur og noen heldigvis veier jeg ikke mere en da jeg dro. Jeg har oppnådd mitt første lille mål, å komme på rett side av hundre. Mitt neste delmål er å gå fra "fedme" til "overvektig" på BMI. Høres litt rart ut å gå rundt å glede seg til å bli "overvektig". Har vært på Centra og shoppet frukt og grønt til helga. En melon og friske jordbær skal hindre meg fra å sprekke. Tvi tvi...
Jeg er på vei!
Tusen takk til alle som har vært inne og lagt igjen en oppmuntring. Det var utrolig hyggelig.
Som det B-menneske jeg er sov jeg lenge i dag. Det ble frokost med to stykker brød u/ smør med egg, tomat og agurk + en gulrot først ved 12- tiden. deretter bar det ut på tur i nordmarka. Vi var hjemme ved 18:30 tiden laget kylling til middag.
Nå på kvelden tok jeg en tur på vekta for å stille nyskjerrigheten. Jeg måtte flytte vekta litt rundt på gulvet og prøve flere ganger for å tro det jeg så. Jeg har mistet 2,3 kilo siden i går formiddag. Jeg har lest at det er vannet som forsvinner til å begynne med, men hva så? Jeg trengte en oppmuntring nå i starten. I morgen skal jeg på tjenestereise til "det deilige land", og er ikke hjemme før sent. Spent på hvordan det vil virke inn på vekta.
Geir ut.
Min første dagbok
Dette blir en ny erfaring. Jeg møtte mitt Waterloo etter juleferien. Vekten har de siste 10 årene sakte men sikkert krabbet oppover, av og til umerkelig, og av og til i sjokkartede byks. Tallet 100 har hele tiden rykket nærmere som en vond drøm. Jeg har tenkt på 100 kilo som det ultimate beviset på at - nå er du fet. Der sto jeg på vekten i begynnelsen av januar og veide plutselig 100.1 kilo. Livet passerte i revy for meg. Jeg bestemte meg for å gjøre noe.
Det hjelper også på motivasjonen å høre fra min lege at jeg ligger i faresonen for diabetes... Jeg er så redd for sprøyter at det i seg selv burde være nok. Så, etter å i forrige uke å ha registrert 103,5 kilo satte jeg i gang. Jeg har ikke ennå hatt noen sprekk. Problemet er bare at jeg sprekker aldri helt med på en gang. Det starter med en uskyldig liten utsvevelse, og før jeg vet ordet av det er jeg tilbake der jeg startet(++). Derfor synes jeg at ideen med en slankedagbok på nettet er glimrende. Jeg skal forsøke å skrive ofte, bare for å minne meg selv på hva jeg holder på med. Legger opp til et program med spasertur hver dag etter jobb, trening på SATS, lang tur i skogen hver søndag. Skal prøve å få med meg spinnig på SATS. Synd at det nesten bare er kvinner på de forskjellige lagtreningene. Vel det får holde for i dag. Skal ut i marka i morgen. Håper været holder seg så jeg ikke får en unskøldning til å la være.
Mvh Geir
Hjelp, jeg har vært på slankern hele livet....!!!
Dine tanker vil eg dele med deg, de er så sanne. Å klare å få hode til å instille seg til å tenke omlegging av kosten og at dette er for resten av livet, istedefor slanking er viktig, og det skal eg jobbe med nå :) Takk skal du ha :)
Foressten så har du iallefall fått fine resultaten på din omlegging :)
Ønsker deg lykke til videre :)
Klem fra Bitten :)
Helt enig! Sånn skal det låte!
Yess! Jeg er med!
NameIt
jeg henger med så godt jeg kan:) jeg prøver å tenke det samme som deg, det blir liksom litt lettere da:) syns du er kjempeflink jeg:) stå på:)
klem fra Ronja
Der er du igjen ja, velkommen tilbake !
Enig, det er selvbedrag å tro at vi etter å ha nådd "drømmevekta" kan gå tilbake til våre gamle kostvaner, som jo var grunnen til at vi ble overvektige.
Formelen er: varig vekttap = varig omlegging av kosten + trim !
Lykke til videre, du har da klart deg kjempebra ?!
~Ella~
Artig å se at også gutta løper villmenn inne på badet og flytter på vekta hit og dit for å se om det er riktige tall*S*
Du har da vært voldsomt flink med kostomleggingen din
Lykke til videre....