Oppdaget nettopp sidene her og fant ut at dette måtte jeg forsøke. Begynte å slanke meg ved nyttår og har gått ned ca 10 kg siden da ved hjelp av lange spaserturer og ett litt mer fornuftig kosthold.
5 i heiagjengen
Blondie784. juli 2002
Hei! Velkommen i "klubben" :) Her er det kjempe bra og være, man blir inspirert hver dag til å fortsette slankingen. :) Man får oppmuntringer og kommentarer her inne som hjelper, og man gir ikke like fort opp.
Ha en strålende slanke dag!
nameit😃3. juni 2002
Hei Zena
Og velkommen hit! Har faktisk vært her i nøyaktig 2 mnd, og har tatt av 7,1 kg hvis jeg ikke husker helt feil. Jeg har også funnet ut at et mere fornuftig kosthold hvor jeg kutter ut alt av søtsaker, cola m.m. midt i uka, og heller koser meg moderat på lørdagen, er det som passer meg best. I tillegg trimmer jeg en del på helsestudio samt at jeg går turer flere ganger i uka.
Du er jo kommet kjempegodt i gang som har tatt av deg 10 kilo til nå. Hva er målet ditt?
Ønsker deg lykke til videre!
Klem fra NameIt
Jojoen😃2. juni 2002
Hei Zena :-) Henger meg på og ønsker velkommen hit, dette er et magisk sted:
Tusen takk for hilsen også, men du trenger ikke å ha noen bekymringer for meg :-) Som du gjettet - helt riktig - så har jeg vært igjennom dette mange ganger og har levd et jojo-liv på vekta siden jeg var 12 år gammel.
Denne gangen er det ikke bare slanking jeg driver med. Jeg har lagt om hele kostholdet for godt (håper jeg) Det jeg spiser er naturlig og sunn mat, men du vet, om hva som er riktig kosthold strides de lærde og det er like mange meninger som det er mennesker omtrent..
Men for å forsvare meg litt så kan jeg vise deg noen linker som du kan lese litt om lavglykemisk kosthold eller steinaldermat. Du finner masse interessant her:
Og her kommer min konklusjon (som jeg tror på, men jeg påstår ikke at dette er det eneste riktige..)
Vi kan faktisk spise så mye vi vil av protein og fettrike matemner (les: kjøtt, fet fisk, kylling, egg) uten å legge på oss så mye som et gram da disse matemnene øker forbrenninga vår. Imidlertid, spiser vi mye (mer enn en kopp eller to) grønnsaker, frukt eller andre karbohydratrike matemner sammen med protein/fettrike matemner saboterer vi fettforbrenninga automatisk da kroppen da ikke vil forbrenne fettsyrene (verken i maten eller fra kroppens egne fettlagre), men heller velge sukkeret/karbohydratene som brennstoff....dette betyr at kroppen fyller sitt øyeblikkelige energibehov med sukker, fyller sine sukkerlagre og lagrer resten av det overflødige sukkeret som fett.
Fett fra maten lagres ikke som fett i kroppen så lenge vi ikke spiser det sammen med mye sukker/karbohydrater, men blir brukt som energi. Fett fra maten stimulerer også til at kroppen frigjør fettsyrer fra egne lagre (fettceller) for bruk som energi.
------------
Ble det for mye? Jeg fikk visst hikke :-)
Hvordan JEG gjør det?
Jeg spiser bare 3 tynne knekkebrød om dagen, eller 3 halve, små grove brødskiver... alltid et kokt egg på til frokost (men jeg spiser ikke alle plommene) og salat, tomat osv. Til lunsj har jeg kjøttpålegg eller fisk og salat på og det samme til kvelds, men aftensmåltidet mitt spiser jeg som oftest på ettermiddagen, for da er jeg sulten. Middagen er også veldig grei. Kjøtt, fisk, kylling sammen med grønnsaker. Wok, kok, stek eller råkost av grønnsakene. Røkelaks er deilig, påleggspakker med skinke og kylling, stekt strimlet kjøtt, karbonadedeig, det er bare fantasien som setter grenser. I begynnelsen veide jeg litt og fant ut hvor mye som var passe mengde, ca 125 gram av hvert, men nå bruker jeg bare øyemål.
Det er mange her inne som synes mitt kosthold er rart, pga at jeg ikke spiser så mye brød og ikke poteter eller melk, men det er bare positivt at de andre har funnet andre metoder som passer bedre for dem. Dette passer for meg :-)
Her får jeg vel avslutte denne romanen med å ønske deg lykke til mot målet ditt.
Jojo-klem
skalned😃2. juni 2002
Velkommen hit. Er relativt fersk selv, men kan si at dagboka hjelper. Lykke til!
skalned😃2. juni 2002
Velkommen hit. Er relativt fersk selv, men kan si at dagboka hjelper. Lykke til!
Velkommen i "klubben" :)
Her er det kjempe bra og være, man blir inspirert hver dag til å fortsette slankingen.
:)
Man får oppmuntringer og kommentarer her inne som hjelper, og man gir ikke like fort opp.
Ha en strålende slanke dag!
Og velkommen hit! Har faktisk vært her i nøyaktig 2 mnd, og har tatt av 7,1 kg hvis jeg ikke husker helt feil.
Jeg har også funnet ut at et mere fornuftig kosthold hvor jeg kutter ut alt av søtsaker, cola m.m. midt i uka, og heller koser meg moderat på lørdagen, er det som passer meg best.
I tillegg trimmer jeg en del på helsestudio samt at jeg går turer flere ganger i uka.
Du er jo kommet kjempegodt i gang som har tatt av deg 10 kilo til nå. Hva er målet ditt?
Ønsker deg lykke til videre!
Klem fra NameIt
Henger meg på og ønsker velkommen hit, dette er et magisk sted:
Tusen takk for hilsen også, men du trenger ikke å ha noen bekymringer for meg :-) Som du gjettet - helt riktig - så har jeg vært igjennom dette mange ganger og har levd et jojo-liv på vekta siden jeg var 12 år gammel.
Denne gangen er det ikke bare slanking jeg driver med. Jeg har lagt om hele kostholdet for godt (håper jeg) Det jeg spiser er naturlig og sunn mat, men du vet, om hva som er riktig kosthold strides de lærde og det er like mange meninger som det er mennesker omtrent..
Men for å forsvare meg litt så kan jeg vise deg noen linker som du kan lese litt om lavglykemisk kosthold eller steinaldermat. Du finner masse interessant her:
http://www.roli.no/om.htm
http://www.stoffskifte.org/gi.htm
http://www.vektibalanse.com/side10.htm
http://www.jentemat.no/side2/tema.htm
http://www.uib.no/isf/eyr/2001q3/005916.html
http://www.overvektige.no/dokumenter/Insulinresistens.htm
Og her kommer min konklusjon (som jeg tror på, men jeg påstår ikke at dette er det eneste riktige..)
Vi kan faktisk spise så mye vi vil av protein og fettrike matemner (les: kjøtt, fet fisk, kylling, egg) uten å legge på oss så mye som et gram da disse matemnene øker forbrenninga vår. Imidlertid, spiser vi mye (mer enn en kopp eller to) grønnsaker, frukt eller andre karbohydratrike matemner sammen med protein/fettrike matemner saboterer vi fettforbrenninga automatisk da kroppen da ikke vil forbrenne fettsyrene (verken i maten eller fra kroppens egne fettlagre), men heller velge sukkeret/karbohydratene som brennstoff....dette betyr at kroppen fyller sitt øyeblikkelige energibehov med sukker, fyller sine sukkerlagre og lagrer resten av det overflødige sukkeret som fett.
Fett fra maten lagres ikke som fett i kroppen så lenge vi ikke spiser det sammen med mye sukker/karbohydrater, men blir brukt som energi. Fett fra maten stimulerer også til at kroppen frigjør fettsyrer fra egne lagre (fettceller) for bruk som energi.
------------
Ble det for mye? Jeg fikk visst hikke :-)
Hvordan JEG gjør det?
Jeg spiser bare 3 tynne knekkebrød om dagen, eller 3 halve, små grove brødskiver... alltid et kokt egg på til frokost (men jeg spiser ikke alle plommene) og salat, tomat osv. Til lunsj har jeg kjøttpålegg eller fisk og salat på og det samme til kvelds, men aftensmåltidet mitt spiser jeg som oftest på ettermiddagen, for da er jeg sulten.
Middagen er også veldig grei. Kjøtt, fisk, kylling sammen med grønnsaker. Wok, kok, stek eller råkost av grønnsakene. Røkelaks er deilig, påleggspakker med skinke og kylling, stekt strimlet kjøtt, karbonadedeig, det er bare fantasien som setter grenser. I begynnelsen veide jeg litt og fant ut hvor mye som var passe mengde, ca 125 gram av hvert, men nå bruker jeg bare øyemål.
Det er mange her inne som synes mitt kosthold er rart, pga at jeg ikke spiser så mye brød og ikke poteter eller melk, men det er bare positivt at de andre har funnet andre metoder som passer bedre for dem. Dette passer for meg :-)
Her får jeg vel avslutte denne romanen med å ønske deg
lykke til mot målet ditt.
Jojo-klem