← Alle dagbøker
Windsochange
59 år161 cm89 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start112,2 kg
Sist87,0 kg
Endring−25,2 kg
BMI nå33,6
📉 Ned 20+ kg📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Et år er gått....
Og 25,2 kg er borte. Har stått på omtrent samme vekt en laaaaang stund nå, men nå beveger det seg smått om senn. La på meg 5 kg i januar og de er borte, så nå står jeg stand by på 87 igjen. Vel vel, så langt så godt. De 12 kiloene jeg hadde tatt mål av meg til å få vekk før sommeren er nok her fremdeles, men det er litt greit.
Tror at jeg trengte denne perioden til å lære meg å leve med mitt nye jeg, for ny det ER jeg! Har klippet håret nesten kort og farget det mørkt, slik jeg pleier å ha det, og fått en annen klesstil. Opplever at folk ikke kjenner meg igjen, og selv om det er trivelig så merker jeg at det faktisk krever en viss tilvenning fra meg selv å bli mindre! Opplever også jeg av alle ting trives med meg selv nå akkurat sånn som jeg er!
I morgen er det gått ett år siden jeg begynte på Libra. Da veide jeg 112,2 kg. Jeg går enda på blodtypedietten, og har integrert den fint i hverdagen min, selv om jeg av og til tillater meg selv å skeie litt ut. Det som nå er "verst" er andre folks reaksjoner når jeg spiser middag glad og fornøyd med min kålrot eller gulrot istedet for poteter, og mitt speltbrød/Ezekielbrød eller annet glutenfritt brød. Da ristes det på hoder og det veksles blikk, mens jeg spiser meg sunn og frisk og ignorerer sånt tull :) For kroppen min er FRISK nemlig, og mye mindre, og da helliger midlet målet....
Det er en lykke og en glede å kunne meddele at til min sønns konfirmasjon i juni skal jeg stille i en nydelig festdrakt jeg ikke hadde fått på ene låret mitt i fjor på denne tiden! Hurra!
Må bare bøye meg i støvet for dere her inne som har gått ned mye mye mer enn meg og holder dere der - jeg deler gleden med dere, og vet at dere gleder dere med meg over min vektreduksjon. Det jeg trodde var umulig ER IKKE umulig - det tar bare litt tid, og jeg er så uendelig glad for at jeg tok meg den tiden! Skal ned enda 15 kilo til før jeg gir meg, men jeg har ikke hastverk lenger :)
Hurra for alle oss slankere, enten vi har gått ned 1 eller 50 kg. Vi tar tak i problemet og selv om ting kan ta tid, så står vi på, gjennom skuffelse etter skuffelse, og til slutt - ja til slutt når vi målet!
Stå på jenter og gutter! Jeg er så stolt av oss alle sammen, og vet at jeg ikke hadde vært her uten dere, og min uendelige stahet! Jiihaaaa - det er vår!
-stor klem fra winds-
Endelig på nett igjen!
I dobbel forstand egentlig - har en PC som (hvertfall akkurat nå) virker igjen og jeg er tilbake på "striskjorta og havrelefsa" igjen etter jul.
Godt nyttår til alle sammen forresten! Håper dere alle der ute har hatt en fin høytid :)
Som dere kanskje vet følger jeg blodtypedietten og supplerer med Psyllium Husk. Jeg har blodtype O, og det medfører at jeg ikke spiser poteter, mat med hvetemel og mais, spiser ikke svinekjøtt, og styrer ellers unna mat som det i blodtypedietten står "unngå" på. Ikke vanskelig i det hele tatt, for det er rikelig med virkelig GOD mat på "medisinsk" og "nøytral".
I jula skeiet jeg skikkelig ut, spiste til og med mandelpoteter til ribba på julaften - og det var nyyyydelig for en som ikke har smakt poteter på nesten et halvt år! Meeeen....min "omgang" med lefser og kaker og alt mulig har gjort at kroppen min verker og jeg har lagt på meg littegranne. "Vondten" i kroppen er faktisk verst, for jeg opplevde nemlig å bli så godt som frisk med blodtypedietten! Så nå er det tilbake til gode gamle takter igjen, med kålrabi/gulrot/brokkoli istedet for poteter og glutenfritt brød, samt alle typer knekkebrød UTEN hvetemel.
Jeg har bestemt meg for å gå ned 12 kilo til frem til sommeren, da ligger jeg rundt 75 og vipper et sted, og det kjennes ut som en vekt jeg kan trives med. Jeg har en kroppsbygning som ikke tilsier at jeg skal bli en sylfide, og det har jeg også innfunnet meg med, og trives igrunnen godt med å gå ned sakte men sikkert mot en (for meg) trivselsvekt.
Ønsker oss alle lykke til i det nye året! Tvi tvi for oss, og for at jeg kan holde PC`n min oppe å kjøre!
-klem fra winds-
19. desember 2001
86,2 kgEn liten oppdatering
Har begrenset tilgang til internett p.g.a. en tullete PC (ARGGGHH)så det er ikke akkurat mye jeg får kommet meg online for tida!
For første gang på så mange år at jeg ikke husker det - har jeg i år kjøpt meg julekjole, en rød flott ettersittende sak med paljetter og du allstyrendes *ler* det var en stor opplevelse! Det ER mulig - jeg hadde bare ikke trodd det i fjor til jul.....
Ville bare stikke innom og ønske dere alle en riktig god jul og et godt nyttår! KOS dere i jula - snart er det januar og 2002!
-juleklem fra winds-
Hei og hei
Bare innom og sier hei og at jeg lever. Har det veldig hektisk og slurver litt med maten så det går utrolig tregt med meg..
Jeg følger blodtypedietten, og har hatt bursdager her og gode greier, så det ble litt teit.... Har blodtype O, og har hittil greid å holde meg unna både poteter og all mat med hvetemel, så det går jo egentlig bra, men i det siste har jeg altså slurvet. Så jeg bare starter på ny frisk igjen, og sånn er det med den saken! Nytt bilde av meg kommer over helga hvis det går an å laste opp bilder da? Skal på julebord sammen med kjæresten min - men det med maten på julebord er ikkeno problem, for jeg er ikke noe glad i julemat sånn sett. Skal derimot nikose meg for jeg har barnefritt!
Ha en fin kveld alle sammen!
-klem fra winds-
22. november 2001
87,9 kgEksamen i morra
Hilser til dere alle - kommer sterkere tilbake etter eksamen - stresser fælt her nå....
Tusen takk for hilsner alle sammen - og velkommen tilbake Elisabeth - du har vært savnet!
-masse klemmer til dere alle fra en sliten winds-
Nå er vi kommet hjem....
...har flytta inn i nyhuset - og vi begynner så smått å få en viss orden i kaoset av esker, møbler og ting og tang, akkurat slik det skal være!
Vekta kryper jevnt og trutt nedover, men jeg er ikke helt bra i magen og har hodepine fordi vi spiste bløtkake i helga i anledning søsteren min sin bursdag. Betaler alltid i dyre dommer for slike utskeielser, men jeg har meg selv å takke!
Ser at jeg har bikka over på minus 25,1 kg. Det er godt :) Har enda et stykke igjen før jeg er kvitt "fedme" på BMI. Da må jeg veie 77.3 for å ha en BMI på 29.8 som "kvalifiserer" for "overvekt" istedet for "fedme" Gleder meg til det da!
Har jo enda 10 kilo igjen dit, men skal det gå like greit fremover vil jeg nok klare det. Håper inderlig det da! Men så kommer jo jula og alt det så man vet jo aldri....
Godt å være tilbake på nett igjen hvertfall!
Ha en fin slankeuke!
-klem fra winds-
Blir borte noen dager!
Tusen tusen takk for herlige kommentarer til mitt forrige innlegg - det varmet hjerterota mi at dere jubler sammen med meg! Takk for fine oppmuntrende ord, dere er fantastiske støttespillere! Tenk så herlig at vi kan juble sammen, klappe hverandre på skulderen, trøste og gi hverandre et spark bak...alt i samme ånd: fordi vi bryr oss om hverandre! Det er slik det skal være!
Jeg blir borte fra dagboka noen dager, for telefonen min flyttes fra her vi bor nå til det nye huset i morra, og da kommer jeg meg ikke på nett før vi har flytta. Det er ikke mange dagene igjen nå, så det går nok bra.
Ha en fin midtukedag - så sees vi i dagboka om noen dager! Kan hende jeg kommer og registrerer vekta i morra tidlig før de kobler fra her, får se!
-klem fra winds-
Snart er det minus 25 kilo - hurra!
Jeg tindrer og stråler så det riktig gnistrer av meg for tia! Ikke bare at jeg går ned i vekt så det suser, men jeg har faktisk fått meg kjæreste *smiler lurt* Sånn - nå vet dere det :)
Opplever stadige "sjokk", men de er positive gitt! I helga var det flere jeg traff som jeg ikke har sett påsnart 25 kilo som gikk rett forbi meg og ikke kjente meg igjen! Jeg har farget håret, klipt meg og har vel en litt annen klesstil enn tights og t-skjorte, så det i tillegg til vekttapet gjør nok sitt!
Prøvde klær i går kveld og ble gledelig overrasket. Skinnjakken jeg kjøpte i vår er faktisk passelig, dongeribuksene jeg kjøpte nå i sommer er for små! Kom meg inn i en dongeribukse som jeg aldri i livet trodde jeg noensinne skulle komme inn i og da kom tårene....gledestårene! For en vanvittig ny start dette er, og snart skal jeg flytte inn i nyhuset sammen med ungene mine og starte på resten av livet.
Det finnes nok ikke ord som kan beskrive hvor glad jeg føler meg over at jeg tok avgjørelsen om å starte på slankekur og Libra i april.... fortsatte med blodtypedietten fra og med Juli, og det er den jeg går på enda. Jeg er et levende bevis på at det NYTTER! Det er kjempetungt, og man sprekker av og til, men sprekkene er ikke til for å stoppe oss, det er bare å gå videre, og ikke la dem ødelegge et ellers fint opplegg.
Må innrømme at jeg har vært slapp med trimminga i denne omgangen, selv om jeg ble alene med ungene i sommer med det ekstraarbeidet det medfører, så har jeg ikke trimmet noe mye ut over det. Begynte så smått med litt trim for et par uker siden og det ser ut for å gjøre susen.
Må si noe om masse løs hud også...for det HAR jeg. Er det noen der ute somv et hvordan man skal gå frem for å få fjernet den så rop ut! Jeg har løs hud på overarmene, innsiden av lårene og selvfølgelig magen... ikke pent, men man har jo for det meste klær på så det er egentlig ikke så fali - enda. Ønsker likevel å stramme opp når jeg er ferdig med slankinga og har nådd den vekta jeg ønsker å stå på. For opp igjen skal jeg ALDRI i verden!!!!!!!!! Det er dette som er MEG og slik skal jeg være!
Jeg vil sist men ikke minst takke hjertelig for all støtte og oppmuntring underveis fra dere her...uten dere vet jeg ikke omjeg hadde greid det - rett og slett! Dere er unike og jeg er så glad for at dere finnes!
Neiiida - jeg skal ikke forsvinne herfra - langt ifra, jeg har enda en lang vei å gå, men jeg bare måtte få buse ut med alle tankene mine, og den boblende gleden inni meg i dag!
Nå skal jeg lese dagbøker!
Ha en forrykende slankeuke alle sammen!
-klem fra lykkelige winds-
Happy Sunday!
Hei og hopp!
Har veid meg nå når jeg kom hjem på kvelden, og vekta stoppet på 88.0 kg! Skal veie meg i morratidlig igjen, så jeg får det rett, jeg veier meg jo på morran vanligvis. Endelig er vekta i bevegelse igjen!
En god slankeuke for oss alle sammen !
-klem fra winds-
Nå begynner det å hjelpe gitt!
Hei og hopp og GUD så deilig det er at det endelig beveger seg igjen - syns jeg har såttt i stampe lenge nå, men nå er jeg igang igjen :)
Nå har jeg bare 3,6 kg igjen til jeg har nådd mitt 3. delmål, som er å komme ned på 85 kg. Hurra sier jeg bare!
Denne helga skal jeg bort på kurs fra torsdag til søndag. Vet av erfaring at i kurshelgene blir det ikke småspising, ikke godterier og at jeg drikker masse masse vann, så det burde også hjelpe. Skal derfor ikke veie meg før mandagsmorgen igjen, så får vi se hvor jeg står da da.
Syns dere er så flinke alle sammen, til stor inspirasjon for alle oss andre. Prøver å skrive komentarer, men det ser ut for at det funker bare av og til, noen andre som har opplevd det samme mon tro? Skjønner ikke det der, siden jeg får lagt inn innleggene i dagboka mi.
Vel, Happy midtuke alle sammen, stå på - vi er på vei!
-klem fra winds-
Mandag morra
Men såvisst ikke blues!
Snøen ligger kvit og fin og det er iskaldt ute! Er stiv og støl i dag, har begynt å trene litt...må nok trene litt mer før denne stølheten gir seg ja!
Håper det var et vellykket slanketreff i helga, skal gå og lese om det nå!
Ha en fin slankeuke !
-klem fra winds-
En kjapp en
Registrerer vekta - god helg alle sammen!
-klem fra winds-
Delmål 2 nådd!!!!!
Hurra - jeg er under 90!!!!!!!
Delmål 3 er å komme under 80. Nå er det endelig på tur nedover igjen, lurte på om jeg vasset i sirup et tag her....
Ha en finfin slankeuke alle sammen!
-klem fra winds-
Sirup?
...kan det være det jeg tråkker i mon tro?
Nå skal jeg i hvertfall ikke veie meg før søndagsmorran..... til da MÅ det da ha skjedd noe!
-klem fra winds-
*sukk*
NÅ er jeg lei av nitti! Snakker om å sitte fast! Skal på kurs igjen nå denne uka så det skal bli spennende å veie seg igjen på søndag. Hadde håpet at jeg skulle se 89 i morra, men dette ser tregt ut gitt! Og så jeg som er såpass flink å spise riktig mat for tiden også. Jaja, venter mensen i morra så det er vel en årsak.
Scannern minhar tatt kveld nå, menejg skal se å få oppdatert med nytt bilde, det er helt herlig å se at der faktisk er forskjell :) Får bilder på CD en gang denne uka. Får prøve å oppdatere etter helga da.
Ha en fortsatt god slankeuke!
-klem fra winds-
Gratulerer så mye med et strålende resultat!!! GRATULERER!
Virkelig godt jobbet. Er det ikke deilig å se og kjenne at det har nyttet? Ikke gi deg før du når målet ditt. Er overbevist om at du greier det.
Lykke til.
Klem fra Tarangai
Hilsen Sunnyline
lenge siden sist:) men jeg må si at jeg er veldigt imponert over deg:)) 25,2kg på 12mnd det er kjempebra det, og det er supert at du har hatt en pause og klart deg så bra:) Når du har klart så mye som du har klart nå så kommer du til å klare de 15 resterende kiloene:)
Jeg har selv vært lenge vekke, da jeg har fått en liten sønn som nå er 2mnd, men nå er det på an igjen:)
men det var godt og se deg tilbake jeg har savnet å lese innleggene dine:))
klem fra Ronja
Vendy
Klem fra Bitten :)