← Alle dagbøker
diarist.Alias

Viola

72 år160 cm3 innlegg 2002 0 følgere

Start69,7 kg
Sist69,0 kg
Endring−0,7 kg
BMI nå27,0
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
25. august 200227. august 2002
😃69,0 kg

Jøss!

dette går jo unna må jeg si. Dessverre har jeg nettopp satt i meg 5 riskaker med ost (men UTEN) smør altså!), et tegn på at jeg har spist for lite i dag. Det kunne jo vært verre. F. eks. kunne det vært kaker og is og sjokolade og cappuchino med masse sukker i og boller og brus og salte frosker og sjokoladepudding og pizza og rømmevafler og... ja det er mye det kunne vært. Men det var det ikke, heldigvis. Derfor bestemmer jeg meg for ikke å gremmes, og hygge meg med den deilige fiskemiddagen jeg har kjøpt!
Ellers har dagens meny bestått av:
Frok: kalkunskinke med tomater,
Form: 2 ryvita m. snøfrisk
Mm:1 beger o,1% youghurt
Mm.:1 eple.
Også var det den der formiddags nr.2 da, 5 riskaker m. ost.(ser ikke helt bra ut det der, men pytt)
Middagen blir kokt laks m. broccoli + salat.
Kvelds: (MÅ jeg ha): Cottage cheese+ananasbiter (nammenamm!)

Dessverre ingen trim. Foten har hovna opp etter vepsestikk. Det 3. på 3 uker! Urettferdig! Men jeg kan jo ta noen situps, selvfølgelig, gi det innebygde livbeltet en omgang.

Viola (optimist)


2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai😉28. august 2002
Hei, hei.
For å svare på spørsmålet ditt; Jeg skal i (minst) 2 uker spise mest mulig proteiner og utelukke karbohydrater helt ; ikke mulig da for litt får man jo i seg, og hjernen funker jo ikke uten..........

Min meny består av.

frokost; omelett eller cottage cheese, ost, skinke ol.
Mm; ---
Lunsj; salat m/ f.eks tunfisk el kylling, evt. omelett
Mm; ---
Middag; rent kjøtt, kylling, kalkun, fisk, reker...... kun rene produkter. Grønn salat , litt kokt brokkoli, ......

Kvelds; ofte stangselleri m/blåmuggost eller annen ost.

Saken er å få kroppen i ketose; dvs. at den tærer på fettet istedet for karbohydrater. Derfor er det om å gjøre å holde seg unna karboh. helt i de to første ukene, så innta små mengder med grønnsaker med lav GI (Glykemisk Index) og litt govt brød.
Ungå alt med hvetemel, poteter, ris, pasta, frukt, sauser ol. i starten. -Og ØL. Skal man først innta noe alkoholisk er vin m/lav sødme å foretrekke. (Passer jo godt for oss da,..he-he!)

Vet ikke om du ble så mye klokere av dette, men du får lese den omstridte Atkins-dietten, eller Montingac (skrev jeg det riktig?)

Senere forskning viser at de kanskje ikke er helt på jordet, men i konflikt med ernæringsrådet er de fortsatt!!! Men det funker for meg.
Lykke til hvis du prøver deg på denne.

Klem, Tarangai







c.AuthorAlias maia😃27. august 2002
Flott!
😌69,7 kg

Gassen i bånn+ noen filosofiske betraktninger

og full fart framover!
Mer siden!
Viola.

Nå er det siden.
Gubben tralle som det går for seg i deler av slankedagboka for tiden! Jeg har vært borte lenge, og dumpet tilfeldigvis inn i noe som ligner på en slags flodbølge av ord! Jaja, det går sikkert an å skrive av seg endel kalorier også. Hihi. Det som undrer meg mest er at det er så forferdelig "om å gjøre", liksom. Har lurt litt på om jeg skal kaste meg ut i det jeg også, slenge ut en masse av de meningene jeg har, da kommer det kanskje til å skje ting her hos meg også? For egentlig mener jeg en hel masse, det er bare at det ikke har falt meg inn at jeg burde offentliggjøre det her.
Jaja. Kanskje jeg skal bruke noen kalorier på å filosofere litt. Litt hverdagsfilosofi i Violas dagbok...ja, for dette er jo MIN dagbok, og her har jeg jo lov til å skrive hva jeg vil, har jeg forstått det rett? Slankedagboka er helt og holdent MIN scene, her kan jeg trøstig utfolde meg i håp om å bli SETT. Hmm. Spørsmålet er om jeg vil det. Men enda mer interessant er spørsmålet om noen vil lese det jeg skriver, for ikke å nevne det aller mest interessante spørsmålet: Om noen i det hele tatt vil ha utbytte av å lese det! Skjønt det er vel av mindre betydning, egentlig. Selvfølgelig må leseren ta i betraktining at dette leses helt og fullt på eget ansvar!
Mitt lille filosofiske innslag i dag heter rett og slett:

ORD. (overskrift)

Sannelig er det forskjell på å ha ordet i sin makt og ha makten i sitt ord og ha makten i sin makt og ha ordet i sitt ord og ha munnen full av ord og ha ordet i sin munn og ha hodet fullt av ord og ha magen full av ....osv.

Dette var dagens lille verbale utskeielse. Den var ment å være morsom, men jeg verken forventer eller forlanger at noen ler. Selv må jeg innrømme at jeg synes jeg var ganske morsom nå! (Men humor er jo en mangslungen ting.)

Forresten har jeg vært flink til å slanke meg idag! Dette går veldig bra!

Klem til alle som vil ha i dag også fra Viola.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi❤️27. august 2002
Hei!
Jeg ferierer for tiden, riktignok i min egen hage og har derfor ikke vært så mye i dagboken. Ja, du er ikke alene om å oppdage at dagboken etterhvert flommer av ord og meninger. Ikke alt er like spennende for alle, men vi velger jo selv hva vi leser og hva vi kommenterer.

Om kalorier kan skrives bort, vet jeg ikke, men fingrene mine er ganske slanke (i forhold til resten av kroppen)...
God slanking og fortsett gjerne med å produsere ord, ser ikke bort fra at jeg kommer til å lese dem...
Sussi
Bilde
c.AuthorAlias Jojoen😃26. august 2002
Hei igjen Viola :-)

Jeg likte den med "ord". Ord er mye rart, noen er fabelaktige til å skrive morsomme ord og andre ler seg skakke av slike ord. Jeg f.eks.. har dilla. Men kan dessverre ikke finne på så mye morsomt selv.

Det er mange måter å si ting på, noen ganger går det helt i ball, som her: (advarsel, noen er vel kanskje litt for grove)

- Enhver bak har to sider
- Så lenge det er liv, er du kåt
- Man skal ikke skue pikene på lårene
- Alt er pent for de pene
- Det er bedre å slå under beltestedet enn du tror
- Den slentrer ikke forgjeves, den som går til noe godt
- Den som ler sist, kommer fra Ligningskontoret
- Tomme tønner skaper bare krangel
- Av og til kommer dagen derpå ni måneder senere
- Aldri så galt at det ikke kunne ha vært mye morsommere
- Enhver fyllik er seg selv fjernest
- Den som synder først, sovner lettest
- Man skal ikke løfte mer enn man kan holde
- Jo flere kokker, desto mere mat
- Den som lever, dør
- Brent barn må på sykehus
- Si meg hvem du omgås, og jeg skal gi deg en på trynet
- Den som gleder seg over lite, har ikke skjønt poenget
- Det kan komme en stor fjert fra et lite rasshøl
- Man er ikke full før man ramler over ende
- Man skal smi jernet mens jenta er varm
- Man har ikke annen moro enn den man går glipp av
- Er man soper i skogen, blir man ikke far

Kunne ikke dy meg... håper vi er like gode venner fortsatt :-)

Og lykke til med vekta!

Lattermild klem fra Jojoen



c.AuthorAlias maia😃26. august 2002
Hei.
Fint at du er i gang igjen


c.AuthorAlias Tarangai😊26. august 2002
Hallo Viola.
Ser du har gjort det samme som meg; nemlig slettet hele dagboka og startet med blanke ark etter ferien. (Pleier å gjøre det vi *S*)
Nå er det gassen i bånn. Vi skal ihvertfall bli superslanke til jul, he-he.......ikke sant?
Klem fra Tarangai
69,7 kg

I morgen

er første dagen i mitt nye slankeliv! Uten røyken! Jeg psyker meg opp i dag, og starter for fullt i morgen.
Som dere ser har jeg slettet de gamle dagboksinnleggene mine. Selv om noen hadde vært fine å ha, pga. alle de kjempefine og hyggelige kommentarene fra dere som har båret meg gjennom tunge tider og heiet meg gjennom bedre tider!

Men det er godt å starte om igjen med blanke ark når det har "skjært" seg. Hvorfor drasse rundt på sitt gamle liv? De ekstra kiloene veier da nok? Dessuten tar det så lang tid å laste det ned for dere som er så greie å stikke innom her!

Nå skal jeg altså til pers uten min gamle venn (les fiende) røyken. Det skal bli interessant. Skal spare dere for lange filosofiske og følelsesladede utlegninger om hvordan, hvorfor og hvordan igjen, nøyer meg med å konstatere at det er slutt etter mange år, og at jeg har lagt på meg 5 kilo på 2 måneder. Og konkluderer med at det er verdt det!

Og nå: Til kamp mot kiloene!

Klem til alle som vil ha fra Viola.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias maia😃25. august 2002
Hei Viola.
Hyggelig å komme i kontakt med deg igjen.
Ser du har slettet ditt røykfylte liv og er klar for verden med rene, friske lunger. Klok beslutning.
jeg vet ingenting om hvor vanskelig det er å slutte å røyke, da verken jeg eller noen nær meg, gjør det. Men jeg har lest at det er vanlig med vektoppgang.
Jeg er imidlertid helt sikker på at du, med din jernvilje, klarer å snu trenden og gå ned dit du vil.
Ønsker deg lykke til.
Stor anti-røyke- klem fra maia

PS: Skal du til Sjusjøen? Er veldig i tvil selv og det hadde vært greit å vite om noen jeg "kjenner" skal avgårde.

c.AuthorAlias Eterna❤️25. august 2002
Hei Viola og velkommen tilbake med blanke ark!!!
Kunne ønske at jeg også hadde klart å legge fra meg røyken. Det står respekt av deg for det du har klart. Gratulerer!!!

Har tenkt at å slutte å røyke skal bli mitt neste prosjket når jeg har klart å kvitte meg med alle de 25 ekstra kiloene jeg har drasset på. Da er det ti kilo til og det vil si sånn rundt nyttår. Jeg bruker ikke ha nyttårsforsett av prinsipp, men kanskje jeg burde i år. Vi får se hvordan det går med vekta først. Kanskje jeg må begynne på slankekur for å gå mer ned nå? Det går i alle fall tregt for tiden. Jeg stikker innom til deg snart igjen for å se hvordan det går med deg. Jeg ønsker deg lykke til. Jeg tar gjerne i mot klemmer og sender noen tilbake.

Eterna
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.