Jøss!
dette går jo unna må jeg si. Dessverre har jeg nettopp satt i meg 5 riskaker med ost (men UTEN) smør altså!), et tegn på at jeg har spist for lite i dag. Det kunne jo vært verre. F. eks. kunne det vært kaker og is og sjokolade og cappuchino med masse sukker i og boller og brus og salte frosker og sjokoladepudding og pizza og rømmevafler og... ja det er mye det kunne vært. Men det var det ikke, heldigvis. Derfor bestemmer jeg meg for ikke å gremmes, og hygge meg med den deilige fiskemiddagen jeg har kjøpt!
Ellers har dagens meny bestått av:
Frok: kalkunskinke med tomater,
Form: 2 ryvita m. snøfrisk
Mm:1 beger o,1% youghurt
Mm.:1 eple.
Også var det den der formiddags nr.2 da, 5 riskaker m. ost.(ser ikke helt bra ut det der, men pytt)
Middagen blir kokt laks m. broccoli + salat.
Kvelds: (MÅ jeg ha): Cottage cheese+ananasbiter (nammenamm!)
Dessverre ingen trim. Foten har hovna opp etter vepsestikk. Det 3. på 3 uker! Urettferdig! Men jeg kan jo ta noen situps, selvfølgelig, gi det innebygde livbeltet en omgang.
Viola (optimist)
Gassen i bånn+ noen filosofiske betraktninger
og full fart framover!
Mer siden!
Viola.
Nå er det siden.
Gubben tralle som det går for seg i deler av slankedagboka for tiden! Jeg har vært borte lenge, og dumpet tilfeldigvis inn i noe som ligner på en slags flodbølge av ord! Jaja, det går sikkert an å skrive av seg endel kalorier også. Hihi. Det som undrer meg mest er at det er så forferdelig "om å gjøre", liksom. Har lurt litt på om jeg skal kaste meg ut i det jeg også, slenge ut en masse av de meningene jeg har, da kommer det kanskje til å skje ting her hos meg også? For egentlig mener jeg en hel masse, det er bare at det ikke har falt meg inn at jeg burde offentliggjøre det her.
Jaja. Kanskje jeg skal bruke noen kalorier på å filosofere litt. Litt hverdagsfilosofi i Violas dagbok...ja, for dette er jo MIN dagbok, og her har jeg jo lov til å skrive hva jeg vil, har jeg forstått det rett? Slankedagboka er helt og holdent MIN scene, her kan jeg trøstig utfolde meg i håp om å bli SETT. Hmm. Spørsmålet er om jeg vil det. Men enda mer interessant er spørsmålet om noen vil lese det jeg skriver, for ikke å nevne det aller mest interessante spørsmålet: Om noen i det hele tatt vil ha utbytte av å lese det! Skjønt det er vel av mindre betydning, egentlig. Selvfølgelig må leseren ta i betraktining at dette leses helt og fullt på eget ansvar!
Mitt lille filosofiske innslag i dag heter rett og slett:
ORD. (overskrift)
Sannelig er det forskjell på å ha ordet i sin makt og ha makten i sitt ord og ha makten i sin makt og ha ordet i sitt ord og ha munnen full av ord og ha ordet i sin munn og ha hodet fullt av ord og ha magen full av ....osv.
Dette var dagens lille verbale utskeielse. Den var ment å være morsom, men jeg verken forventer eller forlanger at noen ler. Selv må jeg innrømme at jeg synes jeg var ganske morsom nå! (Men humor er jo en mangslungen ting.)
Forresten har jeg vært flink til å slanke meg idag! Dette går veldig bra!
Klem til alle som vil ha i dag også fra Viola.
I morgen
er første dagen i mitt nye slankeliv! Uten røyken! Jeg psyker meg opp i dag, og starter for fullt i morgen.
Som dere ser har jeg slettet de gamle dagboksinnleggene mine. Selv om noen hadde vært fine å ha, pga. alle de kjempefine og hyggelige kommentarene fra dere som har båret meg gjennom tunge tider og heiet meg gjennom bedre tider!
Men det er godt å starte om igjen med blanke ark når det har "skjært" seg. Hvorfor drasse rundt på sitt gamle liv? De ekstra kiloene veier da nok? Dessuten tar det så lang tid å laste det ned for dere som er så greie å stikke innom her!
Nå skal jeg altså til pers uten min gamle venn (les fiende) røyken. Det skal bli interessant. Skal spare dere for lange filosofiske og følelsesladede utlegninger om hvordan, hvorfor og hvordan igjen, nøyer meg med å konstatere at det er slutt etter mange år, og at jeg har lagt på meg 5 kilo på 2 måneder. Og konkluderer med at det er verdt det!
Og nå: Til kamp mot kiloene!
Klem til alle som vil ha fra Viola.
For å svare på spørsmålet ditt; Jeg skal i (minst) 2 uker spise mest mulig proteiner og utelukke karbohydrater helt ; ikke mulig da for litt får man jo i seg, og hjernen funker jo ikke uten..........
Min meny består av.
frokost; omelett eller cottage cheese, ost, skinke ol.
Mm; ---
Lunsj; salat m/ f.eks tunfisk el kylling, evt. omelett
Mm; ---
Middag; rent kjøtt, kylling, kalkun, fisk, reker...... kun rene produkter. Grønn salat , litt kokt brokkoli, ......
Kvelds; ofte stangselleri m/blåmuggost eller annen ost.
Saken er å få kroppen i ketose; dvs. at den tærer på fettet istedet for karbohydrater. Derfor er det om å gjøre å holde seg unna karboh. helt i de to første ukene, så innta små mengder med grønnsaker med lav GI (Glykemisk Index) og litt govt brød.
Ungå alt med hvetemel, poteter, ris, pasta, frukt, sauser ol. i starten. -Og ØL. Skal man først innta noe alkoholisk er vin m/lav sødme å foretrekke. (Passer jo godt for oss da,..he-he!)
Vet ikke om du ble så mye klokere av dette, men du får lese den omstridte Atkins-dietten, eller Montingac (skrev jeg det riktig?)
Senere forskning viser at de kanskje ikke er helt på jordet, men i konflikt med ernæringsrådet er de fortsatt!!! Men det funker for meg.
Lykke til hvis du prøver deg på denne.
Klem, Tarangai