← Alle dagbøker
diarist.Alias

Villemo

52 år169 cm10 innlegg 2001 0 følgere

Start131,5 kg
Sist129,4 kg
Endring−2,1 kg
BMI nå45,3
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
2. desember 200116. desember 2001
129,4 kg

Det har i hvert fall gått litt nedover....

Huff! I dag er jeg veldig snop gal igjen. Jeg vil det skal ta slutt!!! Men men. Jeg har iallefall gått litt ned. Selv om det ikke var så mye å rope hurra for. Litt sur, siden jeg har gått endel tur også denne uka. Og spist ultrasunne middager! Men en gang må det vel gå litt bedre enn dette.
Men jeg skal ikke gi opp. For dette skal jeg nemlig klare!!! Så det så!
Orket ikke gå tur idag, ryggen var heller dårlig. Men jeg gikk jo i går såå... Bare jeg får gått annenhver dag nå, så er jeg fornøyd, og så kan jeg jo øke etter hvert som jeg blir lettere.
Men nå spiser jeg snart alt jeg finner av mat og snop i huset, så jeg tror jeg skal ta meg en røyk i stedenfor...
Klem fra Villemo
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias beate2924. januar 2002
Heisann Villemo!

Hvor blir du av? Har du gitt opp? Du hadde jo masse motivasjon til å slanke deg. Jeg skal ikke presse på, men hvis du har mista motivasjonen, så skal jeg hjelpe deg å lete! :)

Klem fra Beate
c.AuthorAlias Iset6. januar 2002
heisann:)
prøv krom mot søtsuget. det hjelper. det VET jeg. men du må kanskje ta 3 stk hver morgen, jeg tok 1 til dagen i 6 måneder uten at det hjalp, men så gikk jeg opp til 3, og nå da forsvant hele suget. kan godt spise sjokolade, men kun av kjedsomhet, ikke sug. det er ikke skadelig å ta for mye, men helst ikke ta mer enn 5 til dagen.:) lykke til
hilsen meg.
c.AuthorAlias Måne19. desember 2001
Stå på, det er værst i begynnelsen. Men etter som du går ned, blir du mer motivert. Du har ikke vært inne på en stund, hvor er du blitt av????

Jeg skal til bestemoren min noen dager, så du får ha lykke til i mellomtiden.

Klem Måne
c.AuthorAlias laika18. desember 2001
Hei, Villemo.
Du har jo vært kjempeflink. Du har kommet i gang og gått ned 2.1 kg. Det er jo kjempebra. Det viser at du er på vei og har gjort noe med spisevanene dine. Det værste er å komme igang og å holde ut de første ukene. Etterhvert så blir det en del av hverdagen din. Man tenker ikke så mye på mat lenger (og det man må forsake).
Det er fornuftig å ta treningen litt forsiktig i begynnelsen. Det værste som kan skje er at du får en skade i foten e.l. Når man er så tung (har vært det selv for ikke så lenge siden) så kan man fort få vondt i knær og hofte. Men litt etter litt så blir kroppen din vant til treningen, og da kan du øke.
Du er kjempeflink!!

Hilsen laika
131,0 kg

Det går så mye bedre nå....

Lenge siden jeg skrev nå.
Har gode nyheter. Har klart å gå tur to ganger denne uka, og det er jeg sååå glad for! I dag var det ikke ryggen som var verst, men foten som skapte seg.... Irriterende altså!
Men jeg er iallefall på god vei til å klare å gå oftere. Jippi!
Spiser mindre også, og sunnere enn jeg gjorde sist uke. Er ikke så snop gal heller, så dette er bare kjekt akkurat nå.
Jeg er jammen meg veldig klar for å klare dette nå!
Klem fra Villemo
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias tone15. desember 2001
Dette går bra. Du har løsningen: Gå på tur er tingen, tror jeg. Jeg skal kikke inn i denne dagboka og følge med deg!
Tone
c.AuthorAlias beate2915. desember 2001
Heisann!
Så flott at du har begynt å gå turer. Jeg skal love deg at det har gjort underverker for meg iallefall. Selv om vekta mi sto stille en stund så merka jeg på kroppen at jeg hadde gått inn og blitt både smalere og fastere i fisken. Det blir lettere for hver uke, det samme gjør du. :)

Lykke til videre!
Klem fra Beate
c.AuthorAlias Måne14. desember 2001
Heisann!!

Fint at det går bra med deg, og det er kjempe bra at du er så flink til å gå tur. Får meg faktisk til å få litt dårlig samvittighet.

Det blir nok kjekt neste gang du går på vekta, nå når du har gått en del tur.

Lykke til videre ;)

Klem Måne
c.AuthorAlias skilpadda14. desember 2001
Kjempebra Villemo! Godt å se at du er mer optimistisk og at du får til å være mer aktiv, og at du føler at det går bra nå. Jeg er sikker på at du vil merke resultater på vekta, og da vil det bli enda lettere å få det til! Det er en slik "god sirkel" som gjør det lettere å gå ned i vekt jo mer man går ned i vekt, og så blir humøret bedre i samme takt. Stå på! Kjempeflink er du!

klem fra skilpadda
c.AuthorAlias Oriane14. desember 2001
Heisann Villemo
Flott at du har kommet deg ut på tur, det å få rørt seg er både godt for kropp og sjel. Og det er jo så tydelig at du er full av pågangsmot og inspirasjon nå! Supert! Stå på videre, du er godt i gang med å forandre livet ditt *s*

klem Oriane
131,0 kg

Fy søren så tregt!

Ja vel. En god uke siden jeg begynte. Ikke at det er så kult, når vekta fortsatt står på 131 kilo. Men jeg skal ikke gi opp for det. Selv om jeg bare får lyst til å gi faen og spise den marsipan grisen jeg har kjøpt til pappa. Isteden tar jeg meg en røyk, og så en til.....
Nå har venninna mi som var på besøk dratt. Det var dumt. Det var nemlig fint å ha henne her. Hun er morsom, og har alltid godt råd til meg når det gjelder slanking. Men jeg ser henne i jula, når vi begge drar hjem til vårt fødested på Jæren.
I morgen skal jeg på jobb intervju. Gruer meg noe voldsomt!!! Er sikker på at jeg ikke får noen jobb slik som jeg ser ut!
Men det er vel kvalifikasjonene som teller eller??
Nei nå skal jeg være sterk og ikke gi opp selv om jeg står stille.
JEG VIL NED I VEKT!!!!
Villemo
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias beate2911. desember 2001
Hei Villemo.
Skjønner godt hva du føler når vekta står stille. Det er absolutt ikke gøy. Men ikke gi opp av den grunn. Hvis vi er flinke, så må jo vekta kapitulere en gang! Den er jammen sta, men vi kan være staere! Ikke sant?

Klem fra Beate
c.AuthorAlias Måne11. desember 2001
Det virker som om det går litt opp og ned for deg som for oss andre, litt drit når nedturene kommer ikke sant? Men du har begynt å gå tur det er bra. Jeg har også problemer med ryggen, så jeg forstår problemet ditt der, jeg trener ryggen ved å ligge på magen og løfte overkroppen 10 cm over gulvet og ned igjen, mens jeg holder hendene foldet bak på ryggen. Du kan jo prøve.

Hår du prøvd å spise gulrøtter og agurk når du har lyst på gotterier?? Det hjelper meg.

Du får ha lykke til på intervjuet i morgen ;)

Klem Måne
131,0 kg

Holder fortsatt ut!!

Jaaaa. Bare ett kort innlegg i dag.
Har gått ganske greitt i helga. Spiste litt snop i går, men det har jeg bestemt meg for at jeg kan gjøre litt hver lørdag. Men da bare lørdager selvfølgelig. I dag klarte jeg gå tur. Gikk i 20 minutter, og fikk bare litt vondt i ryggen. Deilig!
Skal prøve meg i morgen også.
Jeg skal klare dette. Må være sterk.
Klem fra Villemo
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias beate2910. desember 2001
Kjempeflott at du gikk tur i helga! Det er utrolig vanskelig å komme i gang, men det blir lettere etterhvert. Jeg er faktisk stolt av deg!

Stå på videre!
Klem fra Beate
c.AuthorAlias skilpadda9. desember 2001
Heisan Villemo! Så fint at det gikk bra å gå tur. :-) Det er antagelig bra for ryggen din også at du får beveget deg litt, så lenge du ikke overanstrenger deg eller beveger deg feil. Så det er flott at du får det til! Enig også i at det er greit med litt godteri på lørdager. GR-kurslederen min pleier å si at "det er greit å ha lørdag en dag i uken, men ikke mer enn det!". ;-)

Ha en flott slankedag i morgen, og så håper jeg du får til å gå en tur da også.

klem fra skilpadda
131,0 kg

Jeg har sååå lyst på snop!!!

Etse etse etse vekk...... Har såååååå lyst på snop at jeg holder på å svime av. Det er helt forferdelig. Hele kroppen skriker etter sjokolade eller lignende... DON''T CAVE IN !!
Jeg kjeder meg også, og da er det enda verre. Dama kommer ikke hjem før sent i dag. Hun skal i selskap. Gud så boring.
Får se på TV, og prøve å ikke spise snop. Må lage meg middag. Pasta med noko attåt tenker jeg.
Jeg er desperat, men skal klare å holde meg!!!
I need strength x 50000
Stå på alle sammen!!!!!
Klem Villemo
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias M.arthe8. desember 2001
Hei hei!!!
Kjenner igjen den der lysten på no godt. Hver gang du har lyst på no godt så tenk nøye over det. Vurder fordeler og ulemper med å spise akkurat det du har lyst på. Så når du har gjort det tar du deg et stort glass vann, også venter du i ti minutter. Har du fortsatt lyst på no godt, ta en liten bit. Husk det er den første biten som er best, og desuten kommer du til å sprekke hvis du aldri unner deg noe godt...

PS. Dette har hjulpet for meg i allefall, og 9 av 10 ganger har jeg ikke lenger lyst på no godt når de 10minuttene er gått. Da tar jeg heller en gulerot, det er godt det også.

Marthe
c.AuthorAlias Sommer027. desember 2001
Hei, Villemo.

Syntes du er flink som holder ut. Vet du, jeg tror at cluet er å prøve å unngå situasjoner hvor du kjeder deg. Jeg merker det selv, spesielt hvis jeg sitter foran tv´n. Da kommer ekle hr. "fysen" snikende, og bare frister med alt mulig. Nå betyr ikke det at man ikke skal kunne se på tv, men jeg har alltid epler e.l. i nærheten for å ha noe å døyve dette med.
Ellers er det litt lurt å prøve å finne på ting, hva som helst, istf. å kjede seg. Og tro meg: jeg ELSKER å sitte foran tv´n - så når jeg klarer å aktivisere meg så kan alle. Er mye mer aktiv nå, drar på besøk - går turer, rydder i skaper o.l.
(snart ser det levelig ut hos meg *S*) Håper det går bra med dama Villemo. (ses på Potta - hehe *S*)
131,0 kg

Er innmari hoven, og føler meg som en elefant

Her sitter jeg da. Har klart å ikke spise snop hele uka, og ahr faktisk ikke hatt så lyst på heller. Men problemet mitt er at jeg er så tung at jeg nesten ikke klarer å gå tur engang. Det sliter, fordi jeg må jo få beveget meg. Men ryggen verker som besatt, det samme gjør knærne mine. Ikke har jeg råd til å gå på SATS eller noe sånt heller, hvor jeg kunne syklet. Går på rehab. penger, og får utbetalt 5000 i måneden. Husleia er på 3000, og noe må jeg ha til mat og div. SØREN SØREN SØREN!!! Det er fælt. Vet ikke hva jeg skal gjøre gitt. Og nå er det rene glattisen her i Oslo, i hvert fall her jeg bor. Og da blir jeg stiv som en stokk når jeg skal gå tur, av redsle for å falle!! Noen som har noen ideer eller tips til hva jeg kan gjøre for å få trimmet litt?!?!
Har ikke veid meg i dag.Vil ikke veie meg hver dag. Det får holde med en gang i uka, ellers blir jeg obsessed av vekta.
Huff, ja ja, det skal vel gå på ett vis.
Jeg må prøve å spise enda sunnere mat også. Men hva?
Jeg er så innmari kresen.
Jeg skal klare dette, og det skal alle dere andre inne her også! Kom igjen, we can do this. Eller som NIKE reklamen sier; JUST DO IT!!!!
Klemmer fra Villemo :)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias laika10. desember 2001
Hei på deg.
Dette klarer du! Det virker på meg som om du er veldig motivert for det, men du må ta tiden til hjelp. Man må sette seg små del-mål som er realistiske. Ellers er det lett å gå på en sprekk. For det er langt frem. Slik følger ihvertfall jeg det.
Men et godt tips er å spise fibertabletter 10 min. før maten, for da er man ikke så sulten. Jeg spiser 5 stk. før alle måltider og spiser 5 ganger om dagen. Dette for å holde forbrenningen oppe. Du har sikkert erfart, sånn som jeg, at sulting fører bare til sprekk og at man legger på seg flere kiloer enn man tok av seg. Jeg har slanket meg fet.
Lykke til!! Ikke gi opp! Jeg hadde gitt opp hvis det ikke hadde vært for disse sidene her. Da jeg mistet motivasjonen så fikk jeg den tilbake ved å leses andre kommentarer i dagboka mi. Det rørte meg. Vi bryr oss om hverandre.
Husk at du må også kose deg på veien til målet!!
God slankeuke!
c.AuthorAlias skilpadda7. desember 2001
Hei Villemo! :-)

Jeg syns du er KJEMPEFLINK som greier å la være å spise snop når du har vært så avhengig av det lenge! Og det er også veldig bra at du starter litt langsomt med slankingen, slik at du ikke mister motet og sprekker helt fordi du nekter deg alt mulig. Veldig riktig innstilling! Stå på på den måten, så er jeg sikker på at det går bra!

Når det gjelder trim, så har du fått et par forslag - en brukt trimsykkel var jo en veldig god idé. Jeg skjønner det med at det er skummelt å gå på glattisen, og i tillegg er det tungt å gå på asfalt når man er tung. Men hva med å ta på joggesko og gå rundt omkring i leiligheten din? Trappegåing er også en mulighet, men det kan være litt tungt for knærne. Eller du kan gå opp og ned på dørstokken (eller et teppe, poenget er selve gåingen og ikke høydeforskjellen), som en slags "step-trening". Sett på litt kvikk musikk og gå opp og ned i takt med musikken. Sving litt med armene og overkroppen også, så vil du nok raskt kjenne det på pulsen. Du kan danse litt, uten å hoppe eller noe slikt, du trenger nesten ikke løfte beina fra gulvet, bare bevege deg ved å svinge armene og tråkke på stedet. Eller ligg på rygg og "sykle" med beina, det er kjempeeffektiv magetrening i tillegg til god kondisjonstrening. Ta littegrann til å begynne med, det er veldig tungt/effektivt, men du vil sikkert snart merke at du klarer litt mer. Ha på høy musikk som du liker, så blir det mer gøy, og så greier du lettere å presse deg litt dersom du tenker "nå skal jeg greie å holde ut til denne sangen er slutt!". :-) Du kan også ta knebøyninger hvis du er forsiktig - ikke bøy for langt, og hold gjerne fast i et bord eller noe. Og så er det situps og benløft og slikt som er bra for magemusklene.

Du kan jo også kjøpe deg en trimvideo til deg selv i julegave, det koster visst omtrent like mye som et halvt månedsabonnement på SATS. :-)

Når det gjelder mat, så er jo kylling kjempebra, og veldig godt syns jeg. Du sier du er kresen, men ikke akkurat hva du liker, så da er det litt vanskelig å tipse. :-) Grønnsaker er jo viktig da, og det er både bedre og billigere å kjøpe friske grønnsaker (særlig hvis du har innvandrerbutikker i nærheten) enn frosne blandinger. Wok er flott å lage mat i. Supper er stort sett magre (hvis de ikke er laget av fløte!) og billige. Salater er gode og sunne og kan være veldig lekre. Hovedreglene er: begrens fett (stek i bittelitt olje, unngå frityrstekt mat), unngå rømme/fløte og fete oster, unngå fete blandingsprodukter som pølse og kjøttfarse, begrens mengden av poteter/ris/pasta til ca. 150 gram (én middels porsjon) pr. middag, men ellers så er det meste av "alminnelig" mat ganske sunt. Grovt brød eller kornblanding til frokost og lunsj og kvelds, og så frukt og grønnsaker da. Jeg er sikker på at det er masse mager mat du liker hvis du tenker etter. :-)

I alle fall: lykke til videre, dette vil helt sikkert gå kjempebra, og tenk så deilig det blir når du etter hvert merker at du blir letter og sprekere!

klemmer fra skilpadda
c.AuthorAlias bidronninga6. desember 2001
Hei igjen da jeg tok krom føltes det som om det ikke virket men det tok 3 uker før jeg hadde full effekt de i helsekosten sa at det pleide ta 2-3 uker,så bare ha litt tolmodighet.
Har du tenkt på å få deg en trimsykkel?det tar ikke sånn på ryggen men har du problemer med knea er det ikke det beste.
Tror at du kan klare å få kjøpt det brukt på nettet.Uansett stå på det er verdt det.Klem
c.AuthorAlias Sivi6. desember 2001
Hei!

Den beste fettforbrenningen er gåing altså...så du skulle prøvd å fått til noen små, heeelt rolige gåturer. Skal ikke mye til for å få opp pulsen litt, men det er ikke noe lett når det er glattis nei!

Alt er bedre enn å sitte rolig hele dagen i alle fall. Begynn i det små, med litt husarbeid f.eks. tørk støv, gå opp og ned en trapp noen ganger, tusle litt rundt omkring i leiligheten. Det føles kanskje ikke som om du har trimmet etter dette, men det har du faktisk! :-)
Har en venninne som sliter med rygg og knær. Leger og fysioterapeuter anbefaler gåing som det beste middelet! Men du bør ha et par gode sko.

Du er kjempeflink! Det går rette veien dette! Tenk for en bra sommer det blir!!!

Hvilken mat liker du da? Salat og grønnsaker burde vi spist til vært måltid, men det er ikke alltid like enkelt. Hvitt kjøtt er sunt, fisk, (fiskeboller er kjempebra!), supper, grøt...
Det som IKKE er bra er blandingsprodukter som kjøttdeig, pølser og sånn. Da er det bedre med rent kjøtt som regel.
Når jeg begynte å se på kaloriinnholdet av det jeg spiste, fant jeg ut at snop og det jeg drakk var verst!
Melk, juice, saft med sukker og brus inneholder myyye kalorier, så det bør du absolutt kutte ned på.
Jeg er avhengig av brus, men har vent meg til pepsi max og solo pluss og sukkerfri saft. Kaffe er bra, og øker faktisk forbrenningen!

WE CAN DO THIS!

Klemmer fra Sivi
c.AuthorAlias beate296. desember 2001
Hei villemo og takk for oppmuntringa!
Jeg skjønner at du sliter med å få beveget deg når ryggen verker. Men du trenger ikke trene på sats vet du for at det skal kalles trening. Begynn med å kjøpe deg et par gode joggesko. Deretter kan du kjøpe deg brodder hvis det er is ute. Gå deg en tur. Begynn med å gå litt (kanskje 10-20 minutter). Du trenger ikke rase avgårde, men det er viktig at du får gjort noe! Det er tungt, men trøst deg med at det blir lettere etterhvert. Å røre på seg er utrolig viktig hvis du skal slanke deg, ellers mister du muskler og du blir slapp. Ta deg en sakte spasertur og kjenn hvordan det føles. Du kan øke tempoet etterhvert som du synes det blir lettere.

Jeg heier på deg videre, og synes du er utrolig flink som ikke spiser godter. Husk bare også på å drikke masse vann.
Mange klemmer fra Beate
131,0 kg

Det går nokså greitt....

Vell, strever nok litt, men for meg går det å ikke spsie snop godt. Jeg er ikke så super nøye med maten di første ukene. Sier jeg stopp til alt bryter jeg med en gang, det vet jeg av erfaring. Så her tar jeg det litt cool. Men selvfølgelig spiser jeg ikke usunne ting heller da....
Og så snør det! Jeg hater snø!!!! Vrææææl! Og jeg som får besøk og alt i dag, fra venninna mi som studerer i Bergen. Fader! Ja, ja. Nå hadde det vært godt med noe snop å trøste seg med, men jeg SKAL IKKE spise!!!!!
Vær sterk stå imot, du skal klare det!
Takk til dere som har skrevet til meg. Det er kjempehyggelig!!!
Klem fra meg

Senere samme dag! OH MY GOD!! Det var værre enn jeg trodde. Må ha lagt på meg 5,5 kilo på ett blunk, eller så er jeg vannbasert så det holder. Veide meg i dag, og da viste vekta 131. Fy søren! Det er jo mye verre enn venta jo. Ja, ja sånn kan det gå. Men nå skal det bli andre boller her!!!!!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias tone5. desember 2001
Hei
Dette er spennende. Denne dagboka kommer jeg til å følge med i. Jeg kjenner meg veldig godt igjen. Jeg strever med samme greier akkurat nå. Jeg begynte å skrive her søndag. Etter det har det vært bare tull og verre enn verst. Men nå i dag syns jeg det gåt LITT bedre. Det ser ut som du har mye viljestyrke. Dette kommer til å gå bra.
Tone
c.AuthorAlias Sivi5. desember 2001
Hei!

Synes du er kjempeflink jeg! Det er ikke lett å kutte ut snopet, så det ser ut som du har en enorm viljestyrke!!! :-))
Smart å ta en ting av gangen, lett å sprekke helt hvis ikke.

Dette går rette veien skal du se!

Klemmer fra Sivi
131,5 kg

Jeg lever i alle fall....

Spiste ikke snop i går. Men røyka endel.
Vi var på IKEA og handla, og var busy busy busy når vi kom hjem, med å sette opp de nye møblene. Det tok i hvert fall vekk tankene fra snop. Men her sitter jeg i dag da, og snop hungeren bare etser på tunga. Life sucks! Jeg vil ikke spise snop, jeg nekter, jeg må ha styrke.
Har lyst å gå tur, men ryggen verker, så jeg vet ikke om jeg tør. Må jo rydde her og da kommer jeg til å ligge langflat i kveld av smerte.
Fikk tips om krom her inne, men det har jeg tatt og det hjalp ikke. Tok fire om dagen til og med. Men så er mitt snop behov helt vanvittig også da. Skal noe til å stilne det!
Men jeg gir ikke opp.
Nå går jeg ut sammen med den nydelige kattungen min, og tar en røyk. Ja pusen røyker ikke, det er bare meg....
Klem Villemo
Ps. Lo og gråt masse når jeg leste andre sine dagbøker i går. Det er sårt å lese om all smerten, men så er det fint å lese når det går bra også da!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tinka4. desember 2001
Hei, og velkommen hit.
Du har tatt det første og viktigste steget. Bestemt deg for å gjøre noe med vekta, for din egen del.
Det andre viktige steget er å begynne å skrive dagbok på denne siden. Blir liksom litt forpliktende.

Har lest gjennom mange dagbøker og fanget opp mange gode råd, pluss at jeg har noen selv fra før av. Vil gjerne dele noe med deg:
1. Spis ofte, men små måltider.
2. Spis krom-tabletter. (ikke gi opp selv om de ikke virker med en gang)
3. Ta eplesidereddik. Finnes flytende og i tablettform. Blir mett lengere enn vanlig.
4. Lag deg en plan, gjerne ukebasert. Hvor ofte du skal bevege deg. Det som er viktig å huske er at bevegelse trenger ikke være jogging, trening på treningsstudio og liknende. Finn noe DU liker som gjør at du beveger kroppen. F.eks. dans, turer med venninner/samboer, svømming osv. Bruk gjerne bilen mindre. Hvis du bruker buss, gå av et buss-stopp tidligere enn vanlig. Bruk trapper framfor heis. Det viktigste er at du beveger deg.
5. Gi deg belønning når du når et mål. Gjør noe du har veldig lyst til å gjøre. Jeg selv skal på hudpleiesalong når jeg når mitt første mål.
6. Lag deg en slankekasse hvor du legger et bestemt beløp hver uke som et "symbol" på hvor mye du "sparer" på å ikke spise snop. Jeg har selv spart kr. 400,- som jeg skal bruke på belønningen min.
7. Sist men ikke minst, bruk dagboka ofte og aktivt. Les andres dagbøker og hent inspirasjon.

Dette ble mye, men det er veldig motiverende etter hvert. Hold ut. Første uka, mulig de to første er de værste. Ta en dag om gangen. En "sprekk" er ikke farlig, bare du ikke "sprekker" flere gang for dagen.

Lykke til. Skal føle med deg, og heie på deg. Dette klarer du.

Husk at vi er i samme båt. Vi sliter, men belønningen er ubeskrivelig.

Slankeklem fra Tinka
c.AuthorAlias Pernilla4. desember 2001
Hei hei Villemo!!
Hvordan går det med deg i dag?
Skjønner du har det tungt med den snophungeren, det kan være vanskelig til tider, men slikt går over fortere enn du aner.
Spis ofte,men lite, så slipper du iallfall å gå rundt sulten konstant.

Jeg vet ikke hva ditt mål er å komme ned i, jeg har iallfall satt meg 20 kg som mål, dvs til 65. Ser i andre dagbøker at man inspirerer hverandre til å gå ned med delmål, så hva sier du til at vi inngår en deal om å gå ned 5 kg om gangen sammen?
Hva sier du til det?
Vi må kanskje presse oss litt for å få det til.
5 kg skal ned fram til jul, hva sier du til det?

Uansett, Lykke til på veien! Vi er tydligvis mange med samme problem, og det er jo en trøst at vi kan støtte hverandre.
klem-klem, pernilla
131,5 kg

HOLD UT

Vell, i dag har jeg iallfall holdt ut til nå. Klokka er kvart over to. Har røykt endel røyker i dag. Fordi jeg hele tiden har lyst på noe godt..... Har rydda litt også, får nemlig besøk på onsdag, og her ser det helt forferdelig ut!!!!! Men jeg er så sløv....orker liksom ikke.
Har lyst på snop hele tiden, og tenker masse på det. Skal heldigvis til IKEA i dag. Da får jeg kanskje tenkt på noe annet for en gangs skyld.
Ja, ja, be strong! Jeg skal klare dette. Målet er fire fem kilo til jul. Går det tro`?
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias bidronninga4. desember 2001
Hei,ja krom er det beste rådet du kan få mot søthunger.Og ikke klem å spise lite men ofte for de som sliter med søtbehovet kan det hjelpe å spise ca hver 3. time så kroppen ikke får de falla før mat.Lykke til og her er det hjelp å få har fått kjempemye støtte og mange gode råd.Klemmmmmer på veien.
c.AuthorAlias beate293. desember 2001
Heisann.
Jeg ser du sliter med søthunger. Tro meg jeg vet akkurat hvordan det føles. Men jeg har funnet et par knep som hjelper meg. Først så tar jeg 3 kromtabletter hver dag. Det har hjulpet mye! Men det er viktig å ta litt mer enn anbefalt dose, for ellers har det ikke like bra virkning. Så hjelper det også når jeg spiser lite og ofte. Da detter ikke blodsukkeret mitt så lavt. Dermed unngår jeg å kaste meg over brusen og sjokoladen.

Jeg har tro på at du klarer 5 kilo ned til jul. Det er bare å stå på. Tretthetsfølelsen forsvinner gradvis når man begynner å trene (gå tur, etc.). Jeg vet at det er tungt å komme igang, men en gang må man jo starte, så hvorfor ikke i dag?

Jeg ønsker deg lykke til videre.
Klem fra Beate
131,5 kg

FAEN!

GUD! Jeg sliter! Jeg kom over denne siden tilfeldig på SOL, og bestemte meg for å prøve. Alt annet er prøvd, så hvorfor ikke!
Jeg må klare å gå ned i vekt. Det er bare så JÆVLI grusomt å være så feit som jeg er. Det verste er at cirka alt ligger rundt magen, og det er det mest usunne. Hjelp!
Er samboer, med ei jente, og hun liker store tjukke jenter, så det er ikke for hennes skyld jeg vil dette. Hun støtter meg, heldigvis, fordi hun så gjerne vil jeg skal være fornøyd med meg selv.
Jeg ber til Gud om hjelp, ser utover sjøen, på himmelen, overalt etter hjelp. Men ingen svarer.....
Jeg skal klare dette!!!!
Villemo :)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pernilla3. desember 2001
Heisann!! Var inne for første gang på denne siden på fredag, og jeg har blitt inspirert til dette. Blir liksom litt bedre når du har noen til å følge deg opp og inspirere hverandre.
Vi kan gjerne følge opp hverandre hvis du ønsker det.
Jeg har vært gjennom mye før, som har resultert i 8 år med bulimi men nå har jeg endelig blitt frisk og vil prøve noe nytt.

Jeg har lært med tiden at det å sulte seg selv ikke er noe lønnsomt.
Jeg har i hovedsak begynt å droppe alt som er fetende i mat, unngå sukker og søtsaker. Det er ikke alltid lett, men itillegg fører jeg loggbok om ALT hva jeg spiser og drikker. Det er jo om å gjøre å la boka se bra ut, ikke sant?

Så var det trening da..
Det er jo den raskeste snarveien til et bedre og sunnere liv.
Lykke til iallfall!!
c.AuthorAlias beate293. desember 2001
Hei Villemo!
Du har funnet hjelpen! Vi er ca. 150 av oss som sliter med akkurat samme problemer! Fint at du ønsker å gjøre noe for din egen del og ikke for andre. Det er rett innstilling. Jeg tror at du vil klare det så lenge du vil selv.

Bruk sidene her flittig. Skriv i dagboka, les andres dagbøker, og utveksle ideer og meninger. Her har du liksom forpliktet deg! Jeg vil være her og støtte deg, kommer til å stikke innom dagboka di og se hvordan det går med deg. Skriv gjerne tilbake.

Ha en god slankedag! Klem fra Beate
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.