← Alle dagbøker
Vendy
48 år167 cm13 innlegg
2002
0 følgere
Start92,0 kg
Sist87,8 kg
Endring−4,2 kg
BMI nå31,5
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Rapport, Uke 2, ned 400 gram, Greit nok..
Nye mål
byste: 99 (minus 1)(minus 3)
midje: 82 (minus 1) (minus 9)
hofte: 114 (minus 2)(minus 5)
lår: 71 (-)(minus 2)
rompe: 117 (-)(minus 5)
arm: 32 (minus 1)(minus 1)
hals 34 (-)(-)
minus 5 cm
totalt minus 25 cm
Bare en rask tur innom, Har fortsatt 3 oppgaver igjen som skal leveres.. gulp! i morgen..
Klem, Vendy
Stresser nå..
Har fire oppgaver igjen som jeg må levere til fredag.. hjeelp! Må jobbe som en helt i dag, men måtte ta en liten tur innom her. Sorry at jeg er dårlig til å skrive kommentarer men jeg lover å skrive tilbake til alle når jeg endelig er ferdig med disse oppgavene.
Synes det går kjempefint nå, jeg klarer bra å ikke spise godteri og cola i ukedagene. Så langt har jeg fått skeie litt ut på lørdagskvelden og det ser ikke ut som det har gjort noen særlig skade. Kjempefornøyd så langt, lenge leve slankere.com!
Nei nå må jeg jobbe..
Klem fra Vendy
frokost:
All Bran med ekstra lett-melk
1 eple
Lunsj:
Bagel med 1 kokt egg og tomat
Middag:
Tyrkiske kjøttboller og nuddelboller (a-la Robert Stoltenberg i kokkekamp)
Åh, herlig med et nytt tall!
Jeg har hatt litt internettproblemer så fikk ikke skrevet i går, hverken innlegg eller kommentarer. De siste to dagene har jeg vært veldig sulten selv om jeg har spist ganske mye.. Har helt i meg litervis med vann bare for å ikke tømme kjøkkenskapene, men jeg har klart det. Og heldigvis for det, for i dag fikk jeg et nytt tall på vekta og det trengte jeg for motivasjonen!
Ha en fin dag alle sammen!!
Klem fra Vendy :-)
Laban og jeg ønsker dere en GOD søndag!
Morsomt med sånne tegn man kan sette inn! :-)
I dag glemte jeg å veie meg før jeg hadde spist frokost og da er det like greit å la vær så jeg skriver gårsdagens vekt. I går skeiet jeg ut en del med pizza (Med grov bunn og lite ost), litt bamsemums, litt kake, og brus.. Hadde ikke light-brus i den bursdagen jeg var i. I dag er det tilbake til sunn mat i hvertfall. Synes egentlig ikke det var noe godt med godteri og brus i går heller, men når jeg hadde bestemt meg for at jeg fikk lov så måtte jeg jo smake?
Nå må jeg begynne å lese til eksamen snart.. Hjelp, jeg skal ha seks eksamener og har ikke begynt å lese, har 5 oppgaver jeg må levere til 26 april også. Jeg er et skippertaksmenneske uten like.. Det funker jo ikke på slanking da.
Ha en god søndag alle sammen, i kveld skal jeg sette meg ned å lese dagbøker og skrive meldinger :-)
Klem, Vendy
frokost: Fitness med ekstra-lett-melk
lunsj: yoghurt, 1 kokt egg, 1 eple
middag:
kvelds:
trening: 1 time stram opp, 1 time sykkel 1
Ned igjen ja :-)
Jeg er litt stolt av meg selv altså, i går kom jeg meg endelig på trening igjen, tok en sykkel1 time. Det er nok best å begynne litt forsiktig, men fy søren så slitsomt det var. Treneren fikk oss til å ta ut alt.. Kjempeherlig! I hvertfall etterpå. Nå skal jeg fortsette å trene annen hver dag. Det var bare den første timen som var vanskelig å få til.
I dag skal jeg i bursdag og det blir kake og brus på meg, det har jeg bestemt meg for. Men ikke i voldsomme mengder altså!
Så flott at dagboken opprettholdes, jeg regner med at jeg betaler for en måned av gangen. Kommer nok til å snuse litt på slankenett sine dagbøker også. Jeg har ingen egen internett-tilgang, men låner både maskin og nettet fra hun jeg bor sammen med og da er det litt dumt å binde seg til noe så lenge. Vet jo ikke hvor lenge vi blir boende her. Men jeg vil fortsette å skrive på slankere.com, det er takket være denne siden at jeg har kommet i gang!!
Klem, Vendy
Mail fra www.slankenett.no
Jeg sendte en mail til slankenett.no i går og spurte når de skal åpne for slankedagbøker og hva de skal inneholde og fikk hyggelig svar tilbake (under). Det virker som det kan bli veldig bra, selv om det er kjempetrist å miste dette nettstedet. (Håper fremdeles at det kan reddes da..)
Mail fra slankenett:
-------------------------
Hei,
Takk for hyggelig henvendelse. Slankedagbøker er under utvikling på Slankenett.
Dagbøkene på Slankenett vil være utformet slik at man skriver inn vekt, humør, antall kg til mål, hva man har spist den dagen og at man selvfølgelig skriver litt om hvordan dagene har gått. Det blir selvsagt mulighet til å gi hverandre kommentarer. Vi har jo også en chat som vi håper på mere besøk på.
Vi holder også på å utvikle kurver slik at man kan følge utviklingen sin. Vi tar veldig gjerne imot innspill fra dere som ønsker å bruke tjenesten på hvordan dere ønsker å ha det!
Vi håper å være klare til bruk veldig snart nå. Jeg ser at slankere skal legges ned 30.april, så vi skal gjøre vårt ytterste for å være klare til å ta dere imot til da!
Det vil selvsagt være en seriøs tjeneste for de med reelle vektproblemer.
Mvh,
Nils H.Opsahl
firmapost@slankenett.no
-------------------------
Jeg gikk litt opp i dag også, synes ikke noe særlig om det altså.. Merker at gi opp tankene kommer snikende. Men jeg skal nå være veldig flink i dag, skal tilogmed komme meg på trening! Ja, nå SKAL jeg! :-) På lørdag skal jeg i bursdag så der har jeg bestemt meg for at jeg skal få lov å skeie ut litt, men ellers i helgen skal det være vanlig mager mat.
Klem, Vendy
Skrekk og gru :-(
Sidene her skal legges ned, det er så dumt!!! Akkurat når jeg har kommet i gang, og har blitt avhengig av denne dagboka. Håper alle som har mulighet kan sjekke med andre som kunne være villige til å overta driften. jeg er sikker på at det kunne være lønnsomt, det er jo tross alt ganske mange mennesker som benytter disse dagbøkene. Burde være et bra marked for reklame etc, eller kanskje libra, GreteRoede eller lignende vil like ideen. Heller mer reklame enn at sidene forsvinner. Kanskje det kan være noe for kvinneguiden? Man kunne også innført betaling på dagbøkene, jeg kunne godt ha betalt noe for å ha registrert dagboken min her!!
Ellers har jeg gått litt opp i dag, men det var ikke uventet. Spiste litt for mye og litt for sent i går. I dag skal jeg kjøpe meg nye aerobics-sko, så da blir det kanskje gøy å trene. Og så MÅ jeg lese litt til eksamen, det er ikke lenge igjen..
Klem, Vendy
Rapport, uke 1, minus 3.8 kilo JIPPI!
SÅ KJEMPETRIST AT DISSE SIDENE SKAL LEGGES NED :-( Håper det finnes noen som kan overta driften.. Har blitt så glad i disse sidene allerede.
Veldig fornøyd med første uka. Jeg synes jeg har spist ganske fornuftig også, har ikke sultet meg i det hele tatt! Jeg spiser sunn mat, og jeg får i meg noe hver tredje time. Drikker en Cambridge-milkshake hver dag, dette først og fremst fordi den fjerner suget etter noe søtt. Jeg har målt meg på nytt også:
byste: 100 (minus 2)
midje: 83 (minus 8 !)
hofte: 116 (minus 3)
lår: 71 (minus 2)
rompe: 117 (minus 5)
arm: 33 (målte ikke sist)
tilsammen: minus 20 cm
Alt i alt er jeg veldig fornøyd, jeg vet at det ikke vil gå så fort heretter, men jeg trengte en god start for å klare dette.
Vendy :-)
frokost: All bran med skummet melk (har blitt glad i den frokosten)
lunsj: 2 knekkebrød med fiskepudding. (+ 2 tørre knekkebrød.. Fy meg!)
mellommåltid: 2 epler og 1 kiwi
mellommåltid: 6 knekkebrød med havfrisk, 2 saftis (UFF!)
sen middag: stekt egg med tomatbønner og ristet brød, 1 kiwi
Måtte nesten trøstespise litt i kveld, når jeg fant ut at disse sidene forsvinner.. Hvordan skal det gå med oss da? :-/
Det går riktig vei..
Herlig å se at det går riktig vei! Jeg skulle ønske det gikk mye fortere da, men det er jo ikke særlig fornuftig.
Det går ganske greit med maten, men jeg har ikke kommet i gang med treningen enda. Har tenkt meg på sats hver dag, men så utsetter jeg det.. Vi får se om jeg får det til i dag.
Nå er jeg er med i -5 konkurransen til Pernilla! Kjempegøy :-)
Vendy
Frokost: All bran med skummet melk
Mellom: 1 kiwi og 1 eple og 1 0.1 % yoghurt
Lunsj: Cambridge-Shake med banan
Middag: makaronigrateng med masse broccoli
Kvelds: 2 kiwi
Altfor mye godt i helgen..
Jeg er overlykkelig over å ikke ha gått opp i løpet av helgen. Det ble nok en del usunn mat og godteri på meg, selv om jeg prøvde å begrense meg. Guttene vi passet skulle jo selvfølgelig ha lørdagsgodt, og da måtte jo jeg ha også. fyfy :-)
I dag er jeg tilbake med ny giv. Foreløbig har jeg drukket et stort glass vann, men nå skal jeg spise en tallerken All Bran med skummet melk. NAM :-)
Hilsen Vendy
Spist i dag:
frokost: 1 tallerken All Bran med skummet melk
mellommåltid: 1 eple og 1 kiwi
lunsj: 1 Cambridge-shake med 1/2 banan
middag: Gratinert blomkål med ostesaus og stekt mager skinke
dessert: 1 liten saftis
kvelds: 1 appelsin
Hei og hopp
I dag har jeg gått tur i skogen, i sakte tempe riktignok, men deilig var det. Vekta går nedover, jeg er selvfølgelig klar over at det er mest vann som forsvinner sånn i begynnelsen, men bra det og. :-) Første veiinga var rett før jeg fikk mensen så var nok ekstra tung da. I hele helgen skal vi sitte barnevakt for nevøene til kjæresten min, så da blir det ikke mer pulver i helgen. Vi skal ha gratinert blomkål i kveld, det er jo ikke så verst å spise selv om man er på 'slankern'.
Frokost: C-Milkshake med litt banan 180 kcal
Lunsj: 1 Iskaffe 155 kcal
Middag: Gratinert blomkål med stekt skinke (i stedenfor bacon) usikker på hvor mye kalorier men ca 500
dessert: fruktsalat med lettyoghurt som dressing
I dag setter jeg i gang!
Tusen takk for hyggelige svar!!! Det varmer :-)
I går kveld bakte jeg sjokoladekake av alle ting.. Er det mulig? Spiste to biter og ga resten til kjæresten og hunden. Etterpå bestemte jeg meg for å skjerpe meg! Det er jo bare jeg som kan komme ut av denne vonde sirkelen. Jeg har bestemt meg for å begynne på Cambridge kur inkludert 1 måltid om dagen fra og med i dag. Jeg vet at det sikkert ikke er det lureste, men jeg trenger å komme raskt igang, og inkludert 1 måltid blir det bortimot 1000-1200 kalorier, og det var jo det samme jeg fikk en gang jeg gikk på Grete Roede kurs. Har grønnsaker, grove knekkebrød og Cottage Cheese i tilfelle jeg skulle bli for sulten. Pluss mange flasker farris, trenger noe med kullsyrer for å erstatte colaen.
jeg har også hengt noen fine bilder av meg selv der jeg er slank og fin på kjøleskapet. Jeg KAN bli sånn igjen! YES! Kjæresten har lovet å hjelpe meg..
Har målt meg også. Her er målene:
byste: 102
midje: 91
hofte: 119
lår: 73
rompe: 122
Skriver nok mer utover dagen når jeg ser hvordan det går.
I dag har jeg spist:
frokost: 1 Cambridge-Shake med 1/3 banan (180 kcal)
lunsj/middag: 6 knekkebrød (Ojda) med cottage-cheese, litt bønner & makrell i tomat (500 kcal)
kvelds: 1 Cambridge-Shake med 1/3 banan (180 kcal)
ekstra: 1 appelsin og 1 eple
-> 960 kcal
Føler meg såå feit!
Uff, i dag har jeg en dårlig dag. Er full av selvbebreidelse på at jeg ikke får skjerpet meg i matveien. Det var fælt å komme over 70, over 80 og nå over 90.. Jeg nærmer meg 100 kilo, det føles ikke noe bra. Jeg har forsøkt å ta et oppgjør flere ganger, men det har bare vart noen uker før jeg er tilbake til gamle dårlige vaner. (Og så går jeg opp nye kilo i etterkant)Derfor er jeg redd for å begynne på nytt. :-(
Jeg har tenkt til å prøve på en annen måte denne gangen. Prøve å endre kostholdet mer gradvis. Jeg tror jeg har gitt opp tidligere fordi jeg har vært for streng mot meg selv. Denne uken har jeg klart å kutte ut cola'en bortsett fra en dag, bare det kan nok hjelpe noe. Jeg skal også komme i gang med trening igjen, jeg er egentlig glad i å trene, men det var det å komme i gang da! Jeg er så redd for å sprekke igjen.. Jeg og kjæresten skal reise i sommer, og jeg vil så gjerne føle meg litt bedre til da. Tror ikke jeg makter å mislykkes enda en gang.
Håper å komme mer positiv tilbake. Lurer også på å spørre legen om jeg kan få Reductil eller Xentical eller hva det heter. Skal også få sjekket stoffskiftet.
Ulykkelig hilsen Vendy
Stå på:)
God helg:)
klem fra Ronja
Litago
Klem og lykke til videre!