← Alle dagbøker
Vanja
52 år168 cm46 innlegg
2002
0 følgere
Start71,5 kg
Sist66,0 kg
Endring−5,5 kg
BMI nå23,4
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka syk
Hei alle sammen!
Jeg har hatt ei VILL helg her... vi var på noe som kun skulle være besøk på lørdag, men som utviklet seg til å bli den ekstremt ville og kuule festen.. vi starta å drikke klokka 18 og var hjemme klokka 07 på søndag morgen.. hehe.. da gikk jeg tur med hunden til mamma (vi sitter barnevakt) i miniskjørt, kort topp, fest sminka og håret oppsatt... *ler* Regner med at det var noen sjokkerte morgentrøtte kirkeklare ansikter som tittet ut vinduet der jeg sjangal bortover hovedveien... hehe... evigheter siden jeg har vært så full, men også evigheter siden jeg har hatt det så gøy!!!! *gliiiser*
Men..... av en eller annen grunn ender jeg opp syk etter å ha hatt sånne fester... i går var jeg bare slakk og trøtt, men i dag har jeg fått influensa.... hmm... bar rumpe problematikken? *ler*
Kan man bli syk av at det er så varmt så lenge? Vi svetter jo og må ned i kjelleren og kjøle oss ned støtt og stadig... det kan ikke være bra for kroppen det heller, eller?
Ellers har jeg bestemt meg for å undersøke mer om karbohydratkuren.... vil prøve den, men vet for lite ennå om hva man kan spise og hva man ikke kan spise... hva er for mye karbohydrater liksom? Vet at man ikke skal spise sukker, poteter, pasta og ris.. men hva kan man spise da utenom kjøtt????
Setter pris på råd og tips..
klem fra syklingen med hetetokter
Besøk!!!
God morgen alle småtroll!!!
Nå er det tirsdag og det er jo straks mye koseligere enn mandager... selv om jeg ikke turde gå på vekta.. skal ikke gå på vekta før neste uke når jeg er ferdig med uka liksom...
Jeg malte hus i 3 timer i går, så jeg er støl i nakke og lår!
Menmen... må nok se langt etter å bli ferdig.. det tar jo år og dag!!!
vi lager sørlandshus midt i Stavanger.. hehe... huset var hvitt fra før med mørkeblå karmer... nå blir alt hvitt... og er det noen som har prøvd å male blå karmer hvite noen gnag????? Minst fire strøk må til!!! Det er jo helt grusomt tidkrevende!!!
Menmen... vi har jo hele høsten på seg.. bare regnet holder seg borte så!!! *ssss*
PS: jeg spiste en JAPP i går... FYSJ!!!!
Vekta stemte.. *sukk*
I morges gikk jeg på vekta for første gang etter ferien, og jeg hadde rett... hadde gått opp 1 1/2 kilo.. men det er medberegna at jeg fikk mensen i går da...
Uansett, det kan vel ikke være umulig å få det av igjen innen noenlunde kort tid håper jeg..... Kjiiiipt uansett!!!
Ellers har jeg jo spist en del digg i helga, men vi maler hus, så jeg har svetta nok også da.. ergo ikke fullt så dårlig samvittighet.. hehe..
Mat i dag:
- 1 brødskive med philadelphia light og kjøttpålegg
- 1 biola youghurt
Endelig helg!
Vi får besøk i dag, ei venninne skal være hos oss i helga og det skal bli kjempekos!!!!
Jeg har ennå ikke veid meg... tenkte at jeg skal vente til neste uke.. får mensen i morgen og da har jeg uansett blåst opp... og kanskje siden jeg har begynnt på diett igjen så er jeg nede på 64,5 igjen når jeg veier meg.. *krysser fingre*
Dagens inntak:
- 1 glass drikkeyoughurt
- 1 banan
- 1 banan
- 1 eple
- 1 brødskive med skinke uten smør og 1 brødskive med røkt makrell uten smør
- 1 banan
- 1 brøskive med vanlig leverpostei uten smør
- 1 brøskive med vanlig leverpostei uten smør
- 1 eple
- wook med grønnsaker og kyllingfilet
- 1 brødskive med plommesyltetøy uten smør
*koooos fra ei helgeklar Vanja*
Fingen i lufta...
JEg har ikke turd å veie meg ennå, men på buksene mine merker jeg at det er pittelitt strammere rundt livet... så jeg regner med å ha lagt på meg 1-2 kilo...
MENMEN, hvem bryr seg!! *smiler stort*
JEg har hatt ferie og storkost meg! Og ingen hindrer meg i å begynne ett nytt og bedre liv nå!!??!! *kniiis*
Begynnte i går og nå er det full gang igjen...
Målet er 11 måltider til dagen fra kl. 07 om morgenen til ca 20 på kvelden.. noen ganger blir det siste måltidet litt senere...
Men null fett i maten, masse frukt og igrunnen samme rutine som før sommeren! *ssss*
Problemet er at jeg og min kjære lagde hjemmelaget plommesyltetøy i gå, og dette kan jo ikke jeg spise før jeg er ferdig med slankinga mi... eller jeg kan unne meg ei brødskive med det hver lørdag morgen, for lørdagsgodtet kommer jeg til å fortsette med, det gir meg GØTTS til å fortsette uka etter! *smiler stort*
Foreløpig matinntak i dag:
- 1 grov brødskive med hjemmelaget plommesyltetøy (måtte jo få smake det da!!!)uten smør
- 1 eple
- 1 grov brødskive med mager leverpostei
- 1 eple
- 1 pære
- 2 brødskiver med makrell i tomat uten smør
- 1 brødskive med kjøttpålegg uten smør
- 1 brødskive med plommesyltetøy uten smør
- 1/2 pitabrød uten noe
- 1 tallerken med tomatsuppe m/makaroni
- 1 1/2 dl drikkeyoughurt med kornblanding
tilbake fra ferien!
ER nå tilbake fra ferie, men har ikke veid meg ennå... tør ikke!! hehe...
Håper virkelig ikke at jeg har lagt på meg noe.. men med smågodt fra svinesund nesten hver dag og lite trening så kan det jo ha gått feil vei..
MEN, nå er jeg tilbake i full jobb igjen så nå begynner hverdagen både her og på SATS!! Pluss at vi skal male huset nå, så da blir det nok noen timer med bevegelse... håper bare det tar knekken på vekta.. *gliiiser*
Endelig tilbake
Ja nå er det leeeenge siden jeg har vært her...
Men det skyldes at jeg har vært syk i en måned.. *sukk*
Bel innlagt på sykehus og kom utigjen enda sykere.. *ler* Lite typisk... så jeg har gått tre uker nesten uten å kunne spise... noe som da også viser igjen på vekta...
Menmen.. det går nok like fort opp igjen...
Nå skal jeg på ferie i morgen, noe jeg gleder meg MASSE til!!!
Kos dere masse i sommer alle..
klem fra Vanja
Trøtt og sliten og slankelei
Jeg er sååå lei av å slanke meg nå, kommer ingen vei alikevel... menmen...
I helga skal jeg på båttur med jobben, vi skal drikke og grille og sole oss (hvis det blir sol), så jeg gleder meg en hel haug! MEN, det blir nok en del kalorier som vanlig...
sommeren er her, og jeg er ganske lei meg for at jeg ikke har nådd målet mitt.... men er nok skyld i det selv....
Er lei av å slanke meg, og det preger jo dietten enkelte dager, der sjokoladen frister aaaaltfor mye, slik at man ikke klarer å si nei...
NEI, få litt inspirasjon da vel!!!!
Klem fra forvirra lille meg
Rett vei heldigvis!
Hei igjen alle mine småtroll!!!
Har savna dere fælt, men har desverre ikke hatt mulighet for å stikke innom her så ofte som før....
Skal skjerpe meg grundig nå fremover!!
Det går i bryllupsplaner og jobbing både på jobben og hjemme.. vi driver og fikser opp utenfor huset, så nå skal det bli så fint atte!
Vekta går heldigvis riktig vei igjen.... tok jo litt feil retning da jeg var i Oslo da... hehe... menmen... var det ferie så var det ferie!
Nå slapper jeg av og spiser relativt sunnt, men så lenge jegikke legger på meg så er jeg strålende fornøyd!
Fikk besøk av stemor og stesøster i går, og de fikk sjokk da de så meg.. jeg måtte snurre rundt som en annen modell så de fikk se, og de syns jeg var blitt såå flott! *Gliiiser fornøyd*
Men de trodde jo at jeg hadde tatt av en del flere kilo da, men som sagt trening strammer! *gliiiser*
Kooos fra Vanja
Nyforlovet og lykkelig
Var det noen som så Senkveld med HC og Tommy sist fredag???
Så dere han som hadde fridd??
Det var meg og kjæresten min det!! *gliiiiiiser*
Vi har hatt en fantastisk uke i Oslo, jeg har blitt fridd til på TV og vi har nytt ferien vår til de grader (noe som synes på vekta.... MEN, jeg har mensen også nå så.. hehe)!!
Ville bare innom og si at jeg lever og har det stråååålende!!!!
Stooor klem til dere alle fra lille nyforlovede Vanja
To dager til Oslo og 4 kilo igjen....
Jeg som hadde deee sotre planene om at jeg skulle klare målet mitt til fredag... men jenta sitter fremdeles med 4 kilo igjen... ikke mye å skryte av nei..... Har ikke spist godterier og kun hatt 6 øl på 3 1/2 uke... men det hjalp ikke stort.... Trener hele tida og føler virkelig at jeg gjør alt riktig... menmen..... Sånn er det...
Mitt neste mål er litt mer realistisk... skal klare mine siste 4 kilo til 15 juni... og da SKAL de være borte! Da er det sommer og bikinisesong, og jeg har søren meg ikke mye igjen nå..... blir sprø hvis det ikke går.....
Ellers ser jeg frem til ferie nå... skal ha fri hele neste uke.. så vi reiser til Oslo og Plaza på fredag og skal bo der til neste søndag.... 9 dager på hotell... *Gliiiiser*
Skal bli råkooos!!!!
Ha en fortsatt fin dag dere...
*koos fra meg*
Plutselig var ett kilo borte!!!!!
Gjett om jeg måtte kontrollveie fire ganger i morges for å se om det stemte... ett kilo på ett døgn!!! *gliiiser overrasket fornøyd*
Dagen min er ihvertfall redda!!!
Meny i går:
1 god morgen drikke youghurt
1 skive med tynt lag magerost og skinkepålegg
1 skive med tynt lag magerost og skinkepålegg
1 mandarin
2 skiver med krabbeklo-kjøtt
1 mandarin
1 pære
1 skive med tynt lag magerost og skinkepålegg
1 biola youghurt
2 små bananer
1 kyllingfilet og ca 100 gr ris
Trening: 1 time step og en liten kveldstur
stor klem fra stolte Vanja som KUN har 4 kilo igjen nå!!!!
sååå deilig med vår!!!
Heia alle mine småtroll!!
I går ble det ikke noe stepping på meg... var såå snurt.. hadde glemt at min kjære lille datter skulle på bowling med klassen, så vi måtte dra dit, og da ble det så seint hjemme at det var lite vits i å busse ned til byen igjen... *sukk*
menmen.... var jo kuult å se en bønsj med 6-åringer overivrige på bowlingbanen... ballene gikk i sikksakk bort over over de nydelige overlykkelige trynene når de klarte å slå ned alle... *ler*
jaja... er igang med treninga igjen i dag og resten av uke er planlagt til minste detalj, så jeg mister alt i alt bare en dag denne uka... og da må jeg vel være fornøyd... *smiler stort*
Ellers går det greit med maten... hadde ett lite kick i går kveld... var helt syyyk på chips.. men jeg spiste ikke noe, så jeg kunne legge meg med god samvittighet...
Vekta står bom fast... men fettet forsvinner og jeg kjenner at det fastner til rundt om kring... så er det sant som de sier at musklene tar en fjerde dels plass av det som fettet tar, så skal jeg være fornøyd, selv om jeg ikke går ned i vekt... det betyr jo at jeg blir slank en dag uansett... *smiler stort*
Håper det går bra med dere andre flinke småjenter!!
Kjempestor klem fra våryre Vanja
Det er hardt!!
Ømme muskler og kjip vekt... *ler*
Det er ikke lett å være på slank!
Har vært kjempeflink, har trent 1 time step hver eneste dag, og det merkes godt på kroppen... har vondt i beina og rumpa og hoftene... musklene mine får jo ikke så god tid til å slappe av, selv om jeg strekker godt ut etter hver trening... menmen.... jeg skal holde ut, har en og en halv uke igjen med denne torturen.... men ingenting vises på vekta og det er kjipt da!!!
MEn oppdaget noe gøy i går...
Vi har flytta soverom, og skulle legge klær på plass, så da fant jeg ut at jeg skulle sortere ut alt som jeg ikke ville ha lenger... og da måtte jeg jo prøve litt... fant ett par klesplagg som ikke passet i sommer, men som nå satt så løst og fint atte... ble helt imponert! *gliiiser*
Dessuten sa mamma i går at hun syns jeg hadde tatt av sååå masse... var jo nesten bare halve meg igjen som hun saa... så selv om jeg ikke går noe ned for tida, så hjelper treninga mi garantert!!! Så jeg har funnet ut at jeg skal vel heller se positivt på det... jeg må jo være mer fornøyd med å veie 68 kilo og vært fast og fin, enn å veie 63 og slapp og dvask? *sss*
Så nå har jeg funnet ut at jeg kommer til å fortsette med det jeg holder på med, og går jeg ned tar jeg det som en positiv overraskelse!!
Kjøpte forresten målebånd på lørdag, så jeg målte meg i går morges.... lappen ligger hjemme så jeg får ikke lagt det inn her... men håper på at jeg ser bedringer der jaffal... skal måle meg en gang i uka tenkte jeg... *ss*
Burde jo ha gjort dette for ett par måneder siden.. kanskje jeg hadde vært litt mer fornøyd med meg selv nå hvis jeg hadde sett i tall hvor mye jeg har krympet.. hehe...
Uansett, ha en fin dag alle sammen!!!
Stooor klem fra Vanja
Man går IKKE ned av å trene!
Nei nåå altså!!
Nå er jeg sååå flink! Rører ikke snop eller fet mat overhodet! Ikke engang alkohol! Jeg trener nesten hver dag (ble syk igjen i helgen, men er igang igjen nå) Stepper 1 time hver dag!! Det burde vise på vekta, for jeg trener ikke styrke som man får tunge muskler av.... *sukk*
Jeg spiser råsunt!! Og nok!!! HVerken for lite eller for mye... teller kalorier så det står etter..... Men vekta beveger seg IKKE!! Blir snart sint jeg.... *hirrhirr*
Har lovet meg selv å gi meg to uker til, så er det nok, hvis jeg ikke har gått ned til under 65 til da, så gir jeg opp!! For jeg skal IKKE røre snop eller alkohol før fredag om to uker, og skal trene så og si hver dag!!! Nå er det alt eller ingenting altså!!! *ler fortvilet*
Har dere noen gode forslag??? For jeg trenger hjeeeeelp!! Hva gjør jeg galt nå da????
Deppa sukk fra lille meg.....
eneste lyspunktet er at jeg er blitt fastere i fisken jaffal.... og kommer oppi bukser som jeg ikke har kunnet bruke.... så noe godt har det kommet ut av det... *smiler pittelitt*
Hvordan går det med deg?
Jeg har nettopp oppretta aliaset mitt igjen, etter at jeg kutta det ut for et halvt år siden. Såg etter deg her. Ser at du ikke har vært inne på en stund du heller.
"snakkes"???
klem fra meg
Nå står vekten desverre på 100,4 men det er ikke ille til at jeg er 28+2 syntes jeg, og gjett om jeg kommer inn på siden iløpet av desember, senest over nyttår......
Når du nevner karbohydratkuren, kan det være Fedon Lindberg du tenker på kanksje?
Gå på siden www.vektibalase.com og les litt om det der ellers har dem bøkene hans på bibliotek til utlån også.....
Skal prøve å legge inn nytt innlegg her imorgen....liten oppdatering på til...*s*
du har vel kommet deg til hektene nå?
I dagboka mi under en dag som heter "0 karbohydrater?" har jeg skrevet et menyforslag som stod i Dr. Lindbergs bok. Du kan jo ta en titt der så kanskje du får tips til dine måltider?
Klem fra Imy.
Jeg holder meg unna karbohydrater ja. Det er en veldig alright kur, for man spiser seg alltid mett. Du kan spise egg, kjøtt (alt), kylling og fisk. Ved siden av spiser jeg salat eller grønnsaker. Det er jo litt karbohydrater i grønt også, men ikke sånn som i poteter og pasta osv. Til frokost og kvelds spiser jeg knekkebrød (ca 5 g karboh.) i et knekkebrød. Greia er å spise mellom 20-80 g om dagen, ikke mer. Jeg har kjøpt en bok som heter Dr. Atkins nye slankerevolusjon. Her står alt man trenger å vite om dietten, samt en god del fine oppskrifter. Det handler mer eller mindre kun om å legge om kostholdet sitt! Bare spør hvis det er noe annet du lurer på!
Pilates trening var noe jeg tilfeldigvis kom over på nettet. Det er en slags blanding av strech og yoga tror jeg? Leste bare litt om det, men det gir visstnok lang muskulutatur, fremfor den klumpete man får ved styrketrening! Flere av disse flotte veldreide kjendisene driver med pilates. Har bestilt en bok om det. ellers kan du jo søke på nettet , det er endel info om det.
Takk for oppmuntring! Det er jo helt ufarlige greier, men allikevel litt scary!
Puh, nå skal jeg la deg slippe, dette ble mye...
Klem elisa!
PS God bedring! Det er veldig vanlig å bli forkjølet når det er så varmt som nå! Jeg blir alltid syk når jeg er i syden!
Stakkars deg som er blitt syk. Skal sende alle mine gode tanker til deg. Men neste gang du er på sånne ville fester, så får du pakke rumpa di litt bedre inn!!hehehe....
Og jeg kan tenke meg at det var litt av et syn der du gikk.
Håper i hvertfall at du snart føler deg bedre, kanskje så regner det hos deg og i dag, og da blir det nå litt kjøligere.
Store klemmer fra Trude(og mange koooooser)