← Alle dagbøker
diarist.Alias

Tuva

42 år173 cm42 innlegg 2002 0 følgere

Start69,4 kg
Sist65,8 kg
Endring−3,6 kg
BMI nå22,0
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
4. februar 20026. august 2002
😐65,8 kg

Nå er jeg tilbake her...

Ferien er snart ferdig... =/ Det gikk jammen fort...
Var egentlig glad for at jeg ikke veide mer i dag... Har ikke hatt mulighet til å veie meg på mange uker... Trodde faktisk jeg hadde gått opp alt sammen igjen, til der hvor jeg startet...
Men i morgen SKAL det være endringer! Sånn er det bare.

Tuva.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias maia❤️23. februar 2003
Hei Tuva.
Hvor er du? Jeg har ikke glemt deg. Kan du ikke gi et lite livstegn? Skulle så gjerne vite hvordan du har det.
Hilsen maia
c.AuthorAlias maia😀2. september 2002
Kjære Tuva.
Hvor er det blitt av deg, da? Håper du har det fint.
Kan du ikke gi et lite livstegn, jeg lurer sånn på hvordan det går med deg.
Hilsen maia
c.AuthorAlias prestige😉6. august 2002
hihi, vi får kjefte på hverandre vi to, var 63 ett eller annet før ferien jeg også..men er nå 65 kg :(( Æsj...jaja..snart vanlige rutiner igjen :)
c.AuthorAlias maia😃6. august 2002
Hei Tuva.
Fint å se at du er tilbake igjen. Håper du har hatt en fin ferie. Er enig i at ferien går fort.
Men det kan kanskje ok å komme inn i vanlig rutine også?
Hilsen maia
🙁65,0 kg

Jaja...

Hei! Har ikke peiling på hva jeg veier nå, altså... Bare skrev noe... Er på ferie, så jeg har ikke fått skrevet noe før.
Det er flere som har kommentert at jeg har gått ned... men etter ferien frykter jeg at jeg har gått helt opp til starten igjen! :o(
Føler det bare på meg... Dessuten: Hvis jeg spiser normalt èn eneste dag, går jeg ofte opp et helt kilo, eller kanskje mer... :o(
Legger så utrolig fort på meg. For å unngå det, kan jeg bare spise et lite måltid om dagen... og da kan man jo til tider bli litt sulten og trøtt...
Jaja... Prøver liksom å ikke tenke så mye på det nå, som jeg først har ferie. Men det er neimen ikke så lett...
Blir kjempeglad om noen svarer meg!

Tuva
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias maia😀21. juli 2002
....og igjen

c.AuthorAlias maia😀21. juli 2002
....og igjen
c.AuthorAlias maia😀21. juli 2002
Meldingen kom igjen
c.AuthorAlias maia😀21. juli 2002
Kjære Tuva.
Jeg er så vidt innom hjemme for å vaske tøy før vi drar videre, men jeg måtte bare se hvordan det går med deg.
Spiser du bare ett måltid om dagen? Du vet jo at dette ikke er den rette måten å holde vekten på. Jeg er sikker på at du er klar over at mange sunne måltider er det som skal til for å holde deg i god form og finne en vekt som du trives med og som samtididg er sunn for kroppen din.
Hadde du vært min datter, hadde jeg vært kjempeengstelig for at du er i ferd med å bli syk igjen. Er det noe jeg kan gjøre for deg?
Hvis du vil ha mailadressen min, så gi meg et hint.
Ta vare på deg selv, Tuva. Klem fra maia
😀63,2 kg

Tulipanen: Jeg skjønner...

...egentlig at hun er litt bekymret... Høres kanskje rart ut, men jeg blir litt bekymret over meg selv noen ganger også...
Nå går ting ganske bra... (Ikke bare med vekta, altså, hvis det var det dere lurte på).
Er det veldig mye å veie 63,2 kilo når man er 173 cm høy?
Vet det er et rart spørsmål, men jeg har så mange rare spørsmål at jeg ihvertfall må få ut et av dem...

Tuva
😐63,4 kg

Ikke ta det ille opp, men...

Jeg vet hva jeg holder på med.

Tuva
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen😉26. juni 2002
Skjønner ikke hva hun babler om hun Maja? Men jeg tror hun misforstår deg litt...Jeg forstår deg jo veldig... må lese litt mer av dagboka di jeg tror jeg. Hva er det hun bekymrer seg for?
c.AuthorAlias maia25. juni 2002
Kjære Tuva.
Jeg vet at det ligger noe bak alt man gjør.....
Det er det som gjør meg bekymret for deg.
Jeg blir borte fra disse sidene en stund nå - skal på ferie.
Ha en fin sommer og ta vare på deg selv. Hilsen maia


👻63,6 kg

Jeg har en liten uvane...

i at jeg ikke skriver så mye her når jeg har gått opp... Men gjør man ikke det, ser man jo heller ikke at man har klart å komme seg ned igjen... Og skjer det samme en annen gang, har man det svart på hvitt at man har klart det før... Da er det ingen grunn til at man ikke skal klare det igjen. Hvis dere skjønner bæret...
I går var jeg nemlig oppe i 24.6 (hadde noen dager der jeg var utrolig lei av hele slankeopplegget), så jeg gikk ned et helt kilo til i dag... :o)
Men jeg synes jeg fortjente det, da... Trente masse og greier...
Sorry for at jeg bare babler om det samme hele tiden, men det har tross alt tatt over nesten hele hjernen min...
Ha det fint!

Tuva
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias maia😑24. juni 2002
Kjære Tuva.
Jeg setter pris på ærligheten din. Du sier at slankinken snart har tatt over nesten hele hjernen din. Jeg tror at du har plass til mye annet der også - tanker om å nyte sommeren, tanker om å gjøre hyggelige ting, positive tanker. Ikke la slankingen overta helt nå, Tuva, vær så snill.
Hvor langt ned i vekt har du tenkt deg? jeg har stilt deg dette spørsmålet tre ganger nå, men du velger å ikke svare på det. Det er naturligvis ditt privilegium. Likevel lurer jeg på om det er fordi du ikke har satt deg noe mål eller fordi målet er så lavt at du ikke vil si det.
De fleste andre på disse sidene er jo så opptatt av å nå det målet de har satt seg.
Jeg vet at jeg provoserer deg nå, men jeg prøver bare å få deg til å tenke på hva du holder på med.
Masse hilsen maia.
c.AuthorAlias Tuva24. juni 2002
Oops, hva er det jeg babler om...? Jeg mente selvfølgelig 64.6, ikke 24.6 (og gudskjelov for det... :o) Holdte ved en feiltagelse på å skrive "23.6" på dagens vekt, men da hadde vel de folka kasta meg ut i samme sekund...
Jeg tar det forresten ikke som en trussel at du følger med meg, Maia...! ;o)

Yuva
😀63,6 kg

Kom nettopp inn...

Var ute og syklet.
Har ikke veid meg, men vi sier at vekta er den samme...
Du er der fortsatt, ja, Maia! :o) Grunnet av spørsmålet ditt, gikk jeg tilbake for å lese "Truth be told..." Husker jo ikke hva jeg skrev. Shit, så langt det innlegget var!!! Ble helt forfjamset (nei, det var teit ord... Samma det.)
Det er sommerferie, så jeg er litt glad... men det kommer egentlig an på når du spør. Humøret mitt skifter fra minutt til minutt.
Men jeg har det ihvertfall ikke like dritt som jeg hadde det. :o)(Fatter fortsatt ikke at jeg skrev så langt, men jeg måtte vel bare få det ut.. Jaja.)
God sommer!!! ...Og til dere som går på skole: Ikke bruk den TO MÅNEDER (Hmmm... Lurer på om noen har kortere ferie... Stakkarer. Det må være dritt...! ;o) ferien til å grue dere ihjel til den er over, sånn som jeg pleier å gjøre.

Tuva

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias maia😃20. juni 2002
Hei igjen.
Jada, jeg er her fremdeles.
Og jeg vil fremdeles gjerne følge med på deg. (Håper det ikke lyder som en trussel.......)
Som jeg har sagt til deg før - og dette mener jeg helt seriøst - jeg bryr meg om hvordan det går med deg. Så kanskje du synes at jeg bryr meg litt for mye????
Hvor langt ned i vekt har du tenkt deg, da?

Nyt sommerferien din Tuva. Klem fra maia
😑63,6 kg

Æsj!

Takk for oppmuntringen, Tulipanen og Treningsnarkon!
Nei, jeg har ikke nådd målet mitt.
Uff, jeg hater at jeg har gått litt opp...! Går jo opp og ned, men... Det tar bare vekk litt motivasjon.
Har så sinnsykt lyst til å drite i hele slankegreia, men det er det siste jeg kan gjøre nå! ...Nå som jeg har kommet så langt!
Dessuten orker jeg ikke å være så forferdelig misfornøyd med meg selv dag ut og dag inn. Stadig prøve å gjøre noe med det, men aldri klare det.
Jeg må bare klare det en gang for alle.
Og da skal jeg bli der.

Tuva
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias maia😃20. juni 2002
Hei Tuva.
Hvordan har du det? Jeg mener ikke med vekten for den ser jeg går nedover, men hvordan har DU det?
Nå som du har gått ned såpass mye i vekt - har det endret på noe av det du skrev om helt i begynnelsen av dagboken din, f. eks i innlegget "Truth be told".
Hvor langt ned har du tenkt deg, forresten?
Hilsen maia
c.AuthorAlias Jenny😟20. juni 2002
Kjenner den FØLELSEN så innmari godt! det er typisk meg å bare gi opp når jeg ikke får det til, og da spiser jeg bare mer, og legger på meg...da kommer man kanskje inn i en aldri så liten vond sirkel. (i allefall gjør jeg det)

Men jeg er 100% på sikker at du klarer å fortsette, og ikke gi opp! tenk når du har endelig nådd målet ditt, hvordan det vil føles da! tanken på det burde vel sette mot i oss alle!!!

Hva er forresten ditt endelige mål? Du virker jo ganske slank nå da!

stå på! jeg har tro på at du vil klare det!

klem fra Jenny
c.AuthorAlias tulipanen😉19. juni 2002
Akkurat de tankene du har, får jeg og innimellom... Hva er vitsen lurer man på noen ganger. Men jeg prøver å tenke at jeg skal lære meg å lage sunn og god mat og jeg er på god vei faktisk.

Når jeg er orntli fysen, lager jeg meg pitapizza. Det skal jeg lage i morgen hos mamma og pappa... Da bruker jeg magergulost (til og med min kjære klarte ikke kjenne forskjell og jeg sa selvfølgelig ikke no!) He he. Jeg stekte litt karbonadedeig og la oppå sammen med litt løk og purre: NAAAAM jeg blir jo så sulten og det går jo så kjapt. 7 minutter i ovnen og VIPS. du blir stappmett av et pitabrød!
Ellers er det mange gode oppskrifter på www.greteroede.no
😀62,8 kg

Det går nedover...

Jeg husker da vekta stanset på 68.0... Jeg tenkte "I morgen veier jeg sikkert 67 komma et eller annet!"
Tenkte at "så lite har jeg ikke veid på lenge!"
Trodde det var bra til å være meg... For å være ærlig, trodde jeg innerst inne ikke jeg ville klare å komme noe særlig lenger enn det...
men så er det sånn med meg at: Har jeg virkelig bestemt meg for noe, så gjennomfører jeg det, uansett hva det måtte koste.
Og jeg har ikke tenkt å gi opp før jeg har nådd målet mitt!

Tuva
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias treningsnarkon😄18. juni 2002
Virkelig flink har du vært!

Gratulerer!

Stå på så når du sikkert målet ditt. Hvis du ikke har nådd det alt, dah?
c.AuthorAlias tulipanen😌18. juni 2002
Hva er målet ditt?

Du har vært flink altså:-)
😃63,4 kg

Heldigvis!

Jeg har ikke veid meg siden forrige gang jeg skrev her... Det føles som en evighet siden, men det er faktisk bare 14 dager... Trodde det var en måned eller noe...
Etter det jeg visste, kunne jeg ha godt opp til 69 igjen... så jeg ble glad da jeg fant ut at vekta faktisk var omtrent den samme... Litt mindre, faktisk... :o)
Skriver snart igjen. Og denne gangen BLIR det snart...

Tuva
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias maia😃16. juni 2002
Hei Tuva!
Så koselig at du er tilbake igjen. Håper du har hatt det fint de siste to ukene. Snart er det skoleferie - det blir vel deilig, ikke sant?
Klem fra maia
😐63,6 kg

Sorry...

Jeg kan ikke skrive her på noen dager... men tro meg: Jeg kommer tilbake!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tuva❤️2. juni 2002
Takk, Mariah!
c.AuthorAlias Mariah❤️2. juni 2002
Det er bra!
Vi vil ikke miste deg vet du.
Lykke til videre med slankingen.
😑63,6 kg

Hadde ikke tid til å skrive så mye...

Hei Mariah! Hyggelig at du skriver. Det er jo ganske langt mellom BMI 21.5 og 19, da... Hvis du skjønner hva jeg mener.
Så det er ingen fare.

Tuva.

PS.: Jeg kunne veddet ganske mye på at jeg enten har gått opp, eller har samme vekt i morgen... Vent og se...
☹️64,2 kg

Endelig...

Det laveste tallet hittil. Har gått litt for mye opp og ned i det siste, men nå går det heldigvis nedover... Desverre virker det som om humøret mitt også går nedover for tiden...
Hadde en fin 17. mai, og enda finere var det med langhelg! Nå venter jeg bare på neste fridag...
Hvor mange dager er det igjen til sommerferien, egentlig? Skal vi se... èn, to, tre, fire...

Tuva
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mariah❤️29. mai 2002
Bra at eg ikke er den eneste som har nedtelling til sommer ferien. Det at du er litt deppa for tiden kommer seg nok, det gjør det iallefall med meg:-)
Har sett at din BMI er 21,5 , kommer du under 20 så blir du jo beregnet som undervetkig og de stenger dagboken, hvor mye har du tenkt å slanke deg?
😐65,0 kg

Nå er jeg her igjen

Hva mener du med "skulle ønske du kunne ta imot hjelp", Maia?
Jeg er ikke syk ennå, nei...
men det irriterer med at jeg alltid er så støl i magen/ryggen... Burde kanskje begynne å strekke ut litt mer.
Jeg har hørt at man får bedre magemuskler om man ikke strekker dem ut etter trening... Skjønner det ikke, men kan det være sant? Noen som tror de vet noe om det?
Skulle ønske jeg kunne tenke på noe annet enn hvordan jeg ser ut hele tiden! Det er litt slitsomt, for hvis jeg ikke synes jeg ser perfekt ut, blir jeg så deppa...
Jaja... Skal ikke plage dere med alle mine problemer.

Tuva
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias maia🙂27. mai 2002
Hei igjen!
Fint at du er blitt frisk igjen. Håper at du hadde en fin 17. mai og pinse.
Du behøver ikke være redd for å "plage oss med dine problemer" som du skriver - skriv om det du mener er viktig for deg og som du har lyst til!
Det er opp til oss som leser dette å vurdere om vi vil engasjere oss eller bare la det gå fort forbi.

Ha det godt! Hilsen maia


☹️64,4 kg

Tja...

Er litt dårlig i dag... Vondt i magen og greier...
Ja, det er riktig at jeg er 16 nå.
Nei, de tingene forsvinner jo ikke sånn uten videre...
Skal på skolen snart. Gruer meg... Jaja. Får tenke på at det er siste dagen før en langhelg...
Håper jeg er i bedre humør i morgen... 17. mai, vet du.

Tuva
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias maia😉21. mai 2002
Hei Tuva.
Hvordan går det med deg? Du er vel ikke syk ennå?
Gi et lite livstegn, da. Hilsen maia
c.AuthorAlias maia😃16. mai 2002
Kjære Tuva.
Leit å høre at du ikke føler deg bra. Håper du er bedre i morgen, slik at du kan feire dagen slik du har lyst.
Jeg skulle ønske at du kunne ta imot hjelp til å få "ordnet" på det som er vanskelig. Men det orker du vel ikke å høre fra meg flere ganger? Håper bare at du forstår at jeg mener det godt.

Han en fin dag da,Tuva! 17.mai-klem fra maia.
😐65,0 kg

Til Maia

Ja, jeg synes absolutt det er verd det, for jeg følte meg mye verre da jeg veide 70...
Nei, mamma har ikke sagt noe... og jeg vil ikke fortelle noen om det. Sånn er jeg bare ikke.
Du sier jeg ikke TRENGER å slanke meg, og det har du nok rett i, men jeg VIL. Det er ikke alle andre her inne som trenger å slanke seg heller... Nesten alle jeg har lest om, har vært innenfor "normalvekt"-grensa...
Så jeg kan ikke være alene...

Hilsen Tuva (som håper du ikke trekker på skuldrene, og forlater meg, på grunn av min stahet...)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias maia😀15. mai 2002
Hei!
Neida, jeg trekker ikke på skuldrene og jeg forlater deg ikke!
Men jeg har heller ikke lyst til å klappe i hendene og si at du er flink som spiser lite og går ned i vekt.
Det er mange andre her inne som er i samme situasjon som du, det er riktig.
Grunnen til at jeg følger opp DEG, er at du har vært veldig ærlig hele veien og også har fortalt at du bare er 15 (16 nå?) år gammel.
Du skrev mye om ting du syntes var vanskelig i begynnelsen, nå er alle disse problemene borte, eller???
Så du blir nok ikke kvitt meg så lett, Tuva.
Jeg bryr meg om hvordan det går med deg! Hilsen maia
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.