Ingen tittel
Hei!
Ja, ja. Vektnålen har iallefall ikke gått oppover. Ikke værst bare det.
Tror jeg skal følge råd fra i går, og gjemme vekten i en uke eller to.
Jeg er virkelig deppa for tiden. Jeg er ikke noe glad i vinteren i utgangspunktet, og å flytte til Trysil, hvor det er vinter 7-8 måneder i året, var litt av et sjakktrekk. Det snør og det snør, og vi snør nesten ned. VRÆÆÆÆÆÆÆL!!!! Vil IKKE ha mer snø.
I tillegg har jeg fått mensen, og å slanke seg på toppen av det hele var liksom dråpen som får begeret til å flyte over. SNUFS, SNUFS!!!!!!!!!
Tror kanskje jeg har vært litt dum som ikke fant frem målebåndet når jeg begynte å slanke meg. Regnet med at vekten skulle bevege seg nedover, og at målebåndet var unødvendig. Men kanskje dere har rett, i at målene går nedover selv om ikke vekten gør det. Håper iallefall det.
Vi driver å setter inn nytt kjøkken for tiden, men prøver å oppdaterer matinntaket i kveld.
Ha en vidunderlig og deilig dag til oss alle (IKKE SANT)!!!!
KLEM fra Tutta
D´ække mulig
Hei!
Det er vist ikke mulig for meg å gå ned. I helgen har jeg tatt EN BOLLE MED KREM - ingen andre utskeielser, men alikevell går vekten OPPOVER. Hva gjør jeg feil????????????
Er det ikke mulig å gå ned for meg. Må jeg kutte ut helt å spise (jeg vet at dette er feil - og har ikke tenkt til å gjøre det), men jeg blir så deppa. Det spiller tydeligvis ingen rolle at jeg passer på kaloriinntaket mitt, har kuttet ut alt overflødig fett og sukker, og trenger 1 - 11/2 time 6 dager i uka.
Har virkelig lyst til å gråte en skvett. Dette er ikke rettferdig.
Oppdaterer matinntaket i kveld.
Ha en god og mager dag til oss alle sammen.
Klem Tutta
Endelig tilbake
Hei!
Utrolig, men sant. vektnåla beveger seg NEDOVER. Nå er jeg tilbake der jeg var før siste helgs store utskeielse.
Men nå er det helg igjen da. Fredag og lørdag er værst, mye værre enn hele uka tilsammen. Men jeg har funnet ut at dersom vi har kylling til middag på lørdag, så er det både sundt, og minner litt om tidligere kosemiddager, selvfølgelig uten dressinger og sauser - men alikevel.
Nei, nå må jeg gå og trøste sønnen min.
Oppdaterer matinntaket i kveld.
----------------------------
Frokost: Nutrilettbar
- 209 kcal
Lunch: Loops (frokostblanding M/SJOKOLADESMAK)
- 81 kcal
Middag: Kjøttdeig og pasta
- 366 kcal
Kvelds: Knekkebrød m/philadelphia light
- 134 kcal
+ 4 dl ekstra lett melk
Trening: 50 min styrketrening + 30 min sykling
Oppskrift på middag:
100 g kjøttdeig mukles i teflonpanne uten fett. Tilsett 150 g wok-råkost, og la dette surre litt. Tilsett krydder, 30 g tørr makaroni, to spisesjeer tomatpuré og 2 dl vann. Kokes i 5 min til pastaen er ferdig. Smak til med soyasaus og pepper.
NYYYYDELIG!
Ha en god og mager dag alle sammen.
Klem fra Tutta
Her går det sakte
Hei!
Uff, den vektnåla har vist ikke lyst til å bevege seg nedover i det hele tatt. Ikke særlig inspirerende.
For å muntre meg opp, så kan det hende at det er fordi jeg er så veldig oppblåst i magen i dag. Tror kanskje det ble litt for mye rå grønnsaker i går. Magen min er ikke så glad i det. I tillegg ble det bare 3 måltider i går. Forsov meg, så måltid-tidene ble forskyvet helt på villspor. IKKE BRA!!!!!
Jeg har så lyst på sjokolade igjen også. Lurer på om kanskje mensen er på vei tilbake, siden jeg sluttet å amme for 3 uker siden. UFF! Den kunne jeg klart meg uten akkurat nå. Blir så humør-syk.
Gubben klager over at jeg er litt gretten for tiden. I går sa han at jeg burde øke kaloriinntaket - kanskje jeg ble litt blidere igjen.
Jeg kan ikke noe for det. Dette er et blotslit. Hvert gram koster blod, svette og tårer. Lyster på alt jeg ser, og særlig i og med at jeg ikke skal ha kaker, potetgull, peanøtter, sjokolade .................................VRÆÆÆÆÆL!!!
I og med at jeg skjeiet ut så mye forrige helg, bestemte jeg meg for å kutte ut den kosehelgen jeg hadde planlagt til helgen. Sukk hjerte, men brist ikke. Skal prøve å holde ut til påsken, men det kan hende jeg må ha en dag alikevell. Påsken virker veeeeeeldig langt unna. Vi får se.
Oppdaterer matinntaket i kveld.
------------------------
Frokost: Brød m/kalkunpålegg og ost
- 225 kcal
Lunch: Brød m/kalkunpålegg og ost
- 211 kcal
Middag: Poteter, grønnsaker og flyndre
- 430 kcal
Kvelds: Rugsprø m/philadelphia ligth
- 137
+ 3 dl ekstra lettmelk
Trening: 50 min styrketrening + 30 min sykling på ergometersykkel
-------------------------------------
Takk for at dere er her alle sammen. Oppmuntrende å vite at vi er i samme båt mer eller mindre.
Ha en god og mager dag til oss alle sammen.
Klem fra Tutta
Bedre og bedre dag for dag
Hei!
Jeg føler meg litt bedre i humøret igjen. Depresjonene har gått over. I går trentre jeg to ganger, og jeg hadde såååå god samvittighet. I grunnen er det ganske godt å bevege kroppen sin, istedenfor å være soffa-sliter som jeg har vært i alle år.
Matmessig går det også bedre. Tror det var lurt å følge alle gode råd, og sette opp kaloriinntaket. Spiser alikevell sundt, med mye grønnsaker.
Middagen i går ble litt mye kcal, men det var fordi jeg laget wok med grønnsaker, kylling, og så blandet jeg nudlene direkte i woken. Kanskje ikke så lurt. Mistet litt oversikten over hvor mye kcal det ble i min porsjon. Men etter litt utregninger, og litt på ca., satte jeg det til 500 kcal, det var i allefall ikke mer.
I dag skal jeg ha wokede grønnsaker med makaroni, og den nydelige dressingen jeg fikk tips fra "Elisabeth" om.
Oppdaterer matinntaket i kveld.
------------------------------------
Helt galt mat-tider i dag.
Frokost: Rugsprø m/kalkunpålegg
- 184 kcal
Mellommål: Gulerøtter m/dressing
- 60 kcal
Middag: Blomkål og gulerøtter m/dressing
- 146 kcal
Kvelds: Knekkebrød m/egg
- 294 kcal
+ melk - 99 kcal
-------------------------------------
Ha en god og mager dag til oss alle sammen
Klem fra Tutta
Om igjen
Hei!
Jeg måtte smile litt når jeg gikk på vekten i dag morres. Det er utrolig hvor mange kilo jeg har slanket om igjen og om igjen. Dersom jeg hadde lagt sammen alt jeg har gått ned gjennom livet hadde jeg veid omtrent 10 kilo. Mitt vanlige opplegg er å slanke seg i 2-3 uker - gå ned 5-6 kilo, så sprekker jeg, å så går jeg opp 10 kilo.
Var det noen som så "Puls" på NRK1 i går. Jeg kjente meg så godt igjen. Jeg har alltid trøstespist, og gjør det til dels ennnå. Og i går forsto jeg, at selv om jeg klarer å gå ned til 67 (drømmemål), så må jeg forandre hvordan de "små grå" fungerer. Hvis ikke, går det ett år, å så er jeg tilbake her, men veier kanskje 110 kg.
Jeg har innsett at hvis jeg klarer dette denne gangen, må jeg gå på vekten en gang i uka for resten av livet. Dersom jeg går opp mer en 2 kilo, må jeg slanke det ned igjen, hvis ikke er jeg ute å kjøre igjen. Det er på en måte som å være alkoholiker, jeg vil alltid ha et forhold til mat som jeg må ha under kontroll.
Oppdaterer maten i kveld.
---------------------------
Frokost: Toast m/kalkunpålegg og ost
- 217 kcal
Lunch: Yougert m/kornblanding
- 225 kcal
Middag: Kylling-, nudler- og grønnsakswok
- ca 500 kcal
Kvelds: 3 rugsprø m/kalkunpålegg
- 138 kcal
+ 3 dl melk
Trening: 45 min sykling + 30 min styrketrening.
-----------------------------------
Ha en god og mager dag til oss alle sammen!
Klem fra Tutta
Falt av
Hei!
Ja, jeg falt av "mat-vognen". Fra torsdag av har jeg bare godtet meg med både sjokolade, peanøtter, kaker osv. osv.
Men jeg føler at nå er jeg klar til å fortsette. Jeg sa til meg selv før jeg begynte på denne slanke-kuren, at denne gangen var det nå eller aldri, og jeg har ikke tenkt at det skal bli aldri.
Tror alikevel jeg hadde godt av utskeielsene. Jeg er helt kvalm av tanken på alt som er søtt.
Hva er i veien med meg? Hvorfor er det maten som styrer livet mitt. Hvorfor klarer jeg ikke å si nei til meg selv? Er jeg så lite standhaftig?
Og hvorfor er alt som er godt, usunt. Ikke helt sant, men det ligger noe i det. Smør, majoneser, dressinger, sauser, salt, fløte osv. osv. Det virker så urettferdig.
Og hvorfor kan noen spise alt, uten å legge på seg ett gram, mens jeg kan knapt se på en marsipankake uten å gå opp 1 kilo.
Nei, det var forrige ukes depping. TA DEG SAMMEN! Alle dere andre klarer det, så hvorfor ikke jeg!!!!!!!!!
Skal forandre opplegget litt. Skal skrive mat-dagbok og veie meg annenhver dag. En gang i uken ble for sjelden. Lettere å skeie ut tidlig i uka, for så å "ni slanke" på lørdag og søndag.FY!!
Gikk på vekta i dag, opp igjen 2 kg. Hadde regnet med det, mye mat i "systemet" Bekymrer meg ikke så veldig.
Oppdaterer hva jeg har spist i kveld!
-------------------
Frokost: Kornblanding m/melk og noen dråper flytende sukketter
- 139 kcal
Lunch: Brød m/kalkunpålegg og philadelphia light
- 192 kcal
Middag: Wok-råkost m/pasta
- 214 kcal
Mellom: Rugsprø m/kalkunpålegg
- 52 kcal
Kvelds: Brød m/kalkunpålegg og Phil.light
- 192 kcal
+ 5 dl. melk
Mandag = 914 kcal
----------------------------------------
Ha en GOD og mager dag til oss alle sammen!
Klem fra Tutta
Har lyst til å gi opp
Hei!
Jeg er ordentlig deppa i dag. Vet ikke hvorfor, men alt som heter slanking byr meg snart i mot. Har ikke troen på at jeg kan klare dette.
For noen dager siden tenkte jeg på hvordan kroppen min kom til å se ut når (da tenkte jeg ikke hvis) jeg klarer å komme ned til 67 kg som er mitt drømmemål. Men dit er det 31.8 kg igjen, og akkurat nå virker det ikke som jeg skal komme tid.
Nå er jeg over 30, og huden er ikke like elastisk som når jeg var 25, vil den trekke seg sammen, eller vil jeg se ut som en 90 åring med hengehud både her og både der, særlig i og med at jeg har flere strekkmerker en det er mennesker i Kina. Jeg slanker meg jo ikke bare for helsens skyld, men også for å se bedre ut.
Mat messig går det også så som så. I går prøvde jeg å spise litt hver annen time, men det ble for liten mengde, så turen innom peanøttboksen klarte jeg ikke å motstå. Tok bare 10-15 peanøtter 3 ganger på hele dagen, sier til meg selv at dette er jo så lite (det er jo bare meg selv jeg lurer), men faktum er at 20 halve peanøtter er 171 kcal.
Klarer meg fint uten noe søtt, utrolig nok i og med at jeg egentlig er den kakemonsen. Jeg leste en sjokoladekake-oppskrift fra A_P som jeg tenkte jeg skulle lage til lørdag.
Nei, dette ble mye klaging, men jeg sliter litt (mye) med meg selv i dag. Jeg får hente litt motivasjon fra andres dagbøker i dag tror jeg. Håper dette hjelper.
Må tenke på målene mine:
Kosehelg 9-10.2.02 - 9 dager igjen (heldigvis)
95 kg innen 18.2.02 - 17 dager igjen - 3,8 kg igjen
90 kg innen 18.3.02 - 45 dager igjen - 8,8 kg igjen
70 kg innen 6.7.02 - 155 dager igjen - 28,8 kg igjen
En god og mager dag til oss alle!
Tutta
Atter en dag
Hei!
Ja, jeg kom meg gjennom gårsdagen med 1,75 l suppe og 2 1/2 liter VANN! Det gikk ikke så værst faktisk før på kvelden, da var jeg sulten.
Når jeg våknet i dag morres, følte jeg egentlig for å bli under dyna og holde meg langt unna alt som het kjøleskap og matskap. Det kan ha noe med at gradestokken viste 28 KULDEGRADER. UFF! Lengtet bare etter et brett nystekte boller og 1 liter kakao/sjokolade.
Men jeg har klart meg uten, utrolig nok.
Fant ut at jeg skulle prøve å spise litt oftere, etter mange råd fra dere andre. Derfor målte jeg opp dagens mat/brød- rasjon, og den har jeg fordelt på hele dagen. Det ble en brødskive hver annen time. Jeg var litt mer sulten til lunch, kl. 1300, og tok derfor en ekstra brødskive. Skal ha fiskekaker med poteter til middag, så jeg fant ut at den brødskiven som skal spise kl. 1900 var til overs, så fort blir jeg ikke sulten etter ordentlig middag.
Jeg skal prøve dette opplegget noen dager, for å se om både forbrenning holder seg oppe, og humøret holder seg litt stødigere.
Ha en god og mager dag alle sammen!
Ny giv!!
Hei!
Åååååå, gårsdagen var deilig. Tror virkelig jeg hadde bruk for en kaloridag. Kunne ikke dy meg, måtte telle kcal alikevel - 2977. Jeg spiste litt oftere og litt større posjoner i går, og så bevilget jeg meg en Kvikk-lunch og en pose micro-popcorn - det var det vært. Ikke er det vanskelig å vite at i dag er det på igjen med diett heller.
Det eneste jeg angrer er at jeg ikke tok sykkelturen min i går, men ellers hadde jeg bestemt meg for at uansett hva jeg spiste skulle jeg ikke ha dårlig samvittighet, og det har jeg ikke heller. SÅ DET SÅ!!!!
Gubben min var bodybilder for mange år siden, og når han gikk på deffe-kur (diett for å fjerne alt underhudsfettet), hadde han spise-dag hver 10´ende dag for at kroppen ikke skulle skru ned forbrenningen helt. Da spiste han 3000-4000 kcal, og dagen etter var det helt i bånn med 800 kcal, for så å gå tilbake på opprinnelig diett. Dette opplegget skal jeg følge.
Altså i går nesten 3000 kcal, i dag 700 (skal spise en suppebolle hver annen time), og i morgen tilbake på det opplegget jeg har fulgt (800-900 en dag, 1100-1200 neste dag).
Å dette er en topp dag, føler meg så bra!!!!
Ønsker dere alle en flott dag!
Klem til dere alle fra Tutta
Aldri mer 100
Yahoooo!
Nå går det nedover. Jeg hadde nok ventet en 1/2 kg til, i og med at jeg smygtittet på vekten på torsdag og da var den 99. Men jeg tror at alle de som har skrevet i dagboken min har rett i at jeg har lagt meg på for lavt kcal-inntak. Skal sette det opp fra i dag. I tillegg skal jeg bevilge meg en spise-dag i dag. Rundt 2000 kcal tror jeg. Skal prøve å holde meg unna snop, men trenger litt mer mat i dag, for ikke å sprekke helt. I går kveld var det bare så tøft å ikke gå på godte-skåla. Tok meg en times sykkeltur istedenfor, men ta bestemte meg for å innvilge meg en mat-dag i dag.
Tusen takk for innleggene i dagboken min i går. Jeg sliter litt for tiden med å få i meg nok vann/veske. Merkelig, her gir jeg gode råd til "nebbisen", og så klarer jeg ikke å følge mine egne råd. Må skjerpe meg.
Tusen takk for all støtte, jeg hadde ikke klart det uten dere!
Ha en god og mager dag alle sammen!
1 dag igjen til veiing
Hei!
Uff, i dag våknet jeg med hodepine. Dårlig gjort å våkne en søndag morgen med hodepine, jeg som ikke tok et eneste glass vin engang i går.
Skal prøve å unngå hodepinetabletter, idet jeg vet fra før av at disse stopper opp vekten min. Og i morgen er det VEIIEDAG!!!
Uff, jeg både gruer og gleder meg. Prøver å holde det der med veiing en gang, men nyskjerrigheten er nesten ikke til å holde ut.
Etter to uker på kcal-inntak på 700-800 og 1100-1200 pr dag, har jeg, også etter flere gode råd fra dere andre, funnet ut at jeg skal sette opp kcal-inntaket. Annenhver-dag 900-1000 og annehver-dag 1200-1300.
Ellers gikk lørdagen veldig bra. Vi spiste kylling til middag alle sammen. Dette er jo mager mat, og jeg er ganske heldig som ikke liker verken fett eller kyllingskinn, i og med at dette er det det er mest kcal i. På kvelden var jeg fysen på no godt, men istedenfor å skjeie ut helt, tok jeg en nutrilett-bar med sjokolade-krisp istedenfor kveldsmat. Veldig lurt, stilte både godte-suget og sulten.
Det ble ikke noen sykkeltur i går heller. Dårlig samvittighet for det, men skal ta det igjen i dag istedenfor. 6 av 7 dager i uken får jeg være fornøyd med, jeg som aldri har klart å trimme mer en 2 dager sammenhengende og så aldri mer!
Nei, nå skal jeg lage meg en god kopp tee, med mange suketter i, og så kose meg litt på sofaen, før vi går ut en tur i det fine været i dag.
Ha en god og mager dag alle sammen!
PS! Delmålene:
22 dager igjen til 95 kg
42 dager igjen til 90 kg
Så kom sprekken
Hei!
Utrolig, men desverre sant. Den ene dagen er viljestyrken på topp, den neste dagen på bånn.
I går dyttet jeg i meg 1/2 boks bokstavkjeks, og en hvetebolle. Utrolig at når jeg førsts skulle sprekke så var det på bokstavkjeks av alle ting.
Men dattern min fikk en boks med kjeks til barneTV i går, og dumme meg, når hun ikke ville ha mer ryddet jeg ikke boksen bort, men lot den stå der. FRISTELSE! Sånt burde man unngå. Jeg har klart meg fint mot det som ligger i skapet, men å se den kjeksboksen sto på bordet, ble for mye. DUM! DUM! DUM!
Det var heller ikke vært den dårlige samvittigheten jeg hadde etterpå.
I tillegg fikk jeg i meg en hvetebolle. Hele familien var ute å handlet i går. Og gubben kjøpte bolle til seg og dattern vår på konditori mens jeg gikk føre i butikken. Men når de kom etter meg inn i butikken hadde han kjøpt med en bolle til meg også. Først så sa jeg at dette skal jo ikke jeg ha, men han sa at en bolle er vel ikke så farlig. Og DUMME meg klarte ikke å si nei en gang til. FY! FY! FY!
Det er dårlig med viljestyrken når jeg ikke klarer å si nei til sånne små ting.
Spiste derfor Wok-råkost med pasta til middag i går, og en frukt til kvelds. Prøvde også å bøte på syndene med å trene 1 time og 15 minutter. Etter utregningen av kcal, havnet jeg på 1250, så det kunne vært værre.
Bedre lykke i morgen!
Det som nå er tyngst er at det er helg, klarer ikke å venne meg av med følelsen av at helg er kosedag. Men jeg SKAL klare det. Særlig i og med at det er veiedag på mandag, og jeg er så spent!!!!
Må huske på delmålene mine:
Innen 18.2. - 23 dager igjen - 95 kg
Innen 18.3. - 43 dager igjen - 90kg
Ha en god og mager dag alle sammen!
Dette ble helt feil
Hei!
Ja, i går ble da en dag som jeg gjorde akkurat det jeg ikke skulle gjøre.
Startet dagen greit med en Q-yog med kornblanding i (litt usikker på kcal. kjøpte en trepak med q-yog, og utenpå "innpakkningspappen sto det 101 kcal pr. 100 g, men når jeg tok ut en yougert sto det 90 kcal pr 100 g på yougert-boksen. er det noen andre som vet hva som er riktig, kanskje jeg fikk en med skrivefeil).
Så syklet jeg på ergometersykkelen min i 30 min. Etter 4 timer var det på tide å spise lunch, men da fant min 5 mnd. gamle sønn ut, at å ligge pent på teppet sitt og bare være blid, var i grunnen litt kjedelig. Så da var det grining og surving, og alt var galt i nesten en time.
Men da fikk endelig mor sin etterlengtede lunch (det er rart hvor fort en vender seg til vanen med mat kl. 1300 - blir jo helt utsultet hvis det går lenger tid).
Til lunch spiste jeg 50 g brød med kalkunpålegg og ost. Det snødde sideveis ute, og det var 15 kuldegrader, så jeg innvilget meg å putte skivene i toast-jernet. Ikke å anbefale, da jeg gjerne skulle hatt 3 ganger så mye mat (smakte helt nyyydelig).
Så var det da middagstider kl. 1700. Det gikk helt skjeis.
Det har nå snødd her i 4 dager i strekk, og litt snømåking måtte til. Han som måker (med traktor - stooor gårdsplass) skulle komme, men vi måtte måke vekk snøen rundt bilene og på hverandaen, og der han ellers ikke kommer til.
Uansett gikk det da fort 1 1/2 time. Og når jeg kom inn, og tenkte nå må jeg ha mat, skyndte meg bort til kjøleskapet, ja da hadde jeg absolutt ikke matlyst. Så jeg tuslet mellom kjøleskap, fryser og matskap, men fant ikke noe jeg følte for.
Enden på visa ble at jeg tok 2 spiseskjeer margarin i steikepann, og nesten 1 pose med Wok-grønnsaker (ikke frossenpose), 100 g kokt makaroni og 1 skive brød. Smakte nydelig.
I og med at middagen da ble så sen, var jeg ikke sulten kl. 2100 når jeg vanligvis spiser kveldsmat. Men jeg hadde desto mer lyst på no snop. Ta deg noen osteriskaker sa samboeren.
Flott, tenkte jeg, og dyttet i meg 6 stykker (smaker som ostepop - skulle gjerne tatt 6 til).
Så gikk det en halv time til, og så kom snop-suger for full fart. Jeg gikk helt rundt meg selv. HJELP!!!!
Så tenkte jeg - nå har jeg vært SÅÅÅ flink i nesten to uker, hva gjør en liiiiten sjokolade (utrolig hva en kan fortelle seg selv for å rettferdiggjøre seg selv). Men så gikk jeg forbi PC´n, og da kom jeg til å tenke på alle dere andre som er så flinke, og så tenkte jeg, jeg tør ikke å komme her i morgen å skrive at jeg hadde den sprekken etter så kort tid som jeg har holdt på!
Så resultatet var at jeg dro frem ergometersykkelen min, og syklet 20 minutter. Da var snop-suget borte, jeg hadde god samvittighet, og det var så sent at jeg kunne gå å legge meg.
Dette dagsopplegget frister ikke til gjentagelse. MÅ spise hver 4 time, ellers kommer jeg helt ut av det.
Takk for at dere er her.
Ha en god og mager dag alle sammen.
Tutta
Liten smygtitt
Hei!
Jeg kunne ikke dy meg, jeg måtte en liten tur på vekten i dag.
HURRA!!! Den viste 99. Jeg valgte å ikke skrive det på for vekten i dag, idet veiedagen min egentlig er til mandag. Men jeg følte at jeg trengte en liten oppmuntring for meg selv.
Men jeg må si at jeg ble litt overraskjet over kommentaren på dagboken min fra i går fra "ernæringsstudent". Jeg skjønte ikke helt hvor han har fått det fra at jeg har kuttet ut matinntaket.
Jeg spiser 4 måltider hver dag, kl. 0900, kl. 1300, kl. 1700 og kl. 2100. Men de dagene jeg spiser 700-800 kcal, spiser jeg så magert som mulig.
Eks. på dagskost:
25 g frokostblanding - 66 kcal
Groft brød m/kalkunpålegg - 78 kcal
Kalkunpølser m/løk, makaroni og grønnsaksblanding - 353
Groft brød m/kalkunpålegg - 100 kcal
+ 4 dl melk
- syklet 30 min.
De dagene jeg spiser mer kalorier øker jeg brødmengden til frokost og lunch, og bytter ut pålegget med f.eks. ost eller egg. Jeg spiser aldri over 100 g kokt makaroni, ris eller potet til middag, men varierer med kokt torsk, fiskekaker, rent kjøtt av okse eller svin, og alltid masse grønnsaker.
Jeg tror faktisk ikke at jeg spiser så halvt gæærnt, men som sagt kan kanskje kaloriinntaket økes på de lave dagene.
Dette høres kanskje dumt ut, men jeg ble litt lei meg av kommentarene til "ernæringsstudent". Er jeg helt på jordet?
Jeg er nok veldig "hårsår", det er nok derfor jeg aldri går på slankekurs sammen med andre som kan se på meg, og kommentere mine misslykkede forsøk på en slankere og lettere tilværelse.
Ha en fortsatt god og mager dag!
Hi hi nei kan vel være enig med deg i at det ikke var noe sjakktrekk og flytte til Trysil hvis man ikke er så begeistret for snø, men men du får heller prøve og lære deg og glede deg over den! Se det fine i å ha snø, har ingen gode ideer til hva det skal være akkurat nå men du kan jo tenke på det!
Håper du får en strålende slankedag! Opp med hodet! Du er kjempe flink!
Mange gode stå på klemmer fra Rikke
Og.. husk at både mens, snø og svartsinn går over. Og så fint det blir å få ferdig det nye kjøkkenet?
Klem.