← Alle dagbøker
diarist.Alias

Tutta

55 år163 cm19 innlegg 2002 0 følgere

Start103,0 kg
Sist99,4 kg
Endring−3,6 kg
BMI nå37,4
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
20. januar 200213. februar 2002
99,4 kg

Ingen tittel

Hei!

Ja, ja. Vektnålen har iallefall ikke gått oppover. Ikke værst bare det.
Tror jeg skal følge råd fra i går, og gjemme vekten i en uke eller to.

Jeg er virkelig deppa for tiden. Jeg er ikke noe glad i vinteren i utgangspunktet, og å flytte til Trysil, hvor det er vinter 7-8 måneder i året, var litt av et sjakktrekk. Det snør og det snør, og vi snør nesten ned. VRÆÆÆÆÆÆÆL!!!! Vil IKKE ha mer snø.
I tillegg har jeg fått mensen, og å slanke seg på toppen av det hele var liksom dråpen som får begeret til å flyte over. SNUFS, SNUFS!!!!!!!!!

Tror kanskje jeg har vært litt dum som ikke fant frem målebåndet når jeg begynte å slanke meg. Regnet med at vekten skulle bevege seg nedover, og at målebåndet var unødvendig. Men kanskje dere har rett, i at målene går nedover selv om ikke vekten gør det. Håper iallefall det.

Vi driver å setter inn nytt kjøkken for tiden, men prøver å oppdaterer matinntaket i kveld.

Ha en vidunderlig og deilig dag til oss alle (IKKE SANT)!!!!

KLEM fra Tutta
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH13. februar 2002
Virker som ting er litt vanskelig for deg for tiden! Men en ting er iallefall sikkert og det er at du beviser noe bare ved at du er her inne! Motivasjonen er der og viljen er der og det er det viktigste! Foreslår at du tar frem målebåndet nå og måler i vei! Glem at du ikke rakk det når du begynte, men start fra nå! Jeg er sikker på at du får mange gleder ut av det!

Hi hi nei kan vel være enig med deg i at det ikke var noe sjakktrekk og flytte til Trysil hvis man ikke er så begeistret for snø, men men du får heller prøve og lære deg og glede deg over den! Se det fine i å ha snø, har ingen gode ideer til hva det skal være akkurat nå men du kan jo tenke på det!

Håper du får en strålende slankedag! Opp med hodet! Du er kjempe flink!

Mange gode stå på klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias cat7413. februar 2002
... men jeg er helt sikker på at de buksene som var ubehagelig stramme for en tid siden sitter bra nå? Iallfall hvis du ikke regner med den vanlige mens-ballongfølelsen? Man trenger vel ikke å si at hvor mange kilo man går ned - det får da være nok å gå ned i str... ;)
Og.. husk at både mens, snø og svartsinn går over. Og så fint det blir å få ferdig det nye kjøkkenet?
Klem.
99,4 kg

D´ække mulig

Hei!

Det er vist ikke mulig for meg å gå ned. I helgen har jeg tatt EN BOLLE MED KREM - ingen andre utskeielser, men alikevell går vekten OPPOVER. Hva gjør jeg feil????????????

Er det ikke mulig å gå ned for meg. Må jeg kutte ut helt å spise (jeg vet at dette er feil - og har ikke tenkt til å gjøre det), men jeg blir så deppa. Det spiller tydeligvis ingen rolle at jeg passer på kaloriinntaket mitt, har kuttet ut alt overflødig fett og sukker, og trenger 1 - 11/2 time 6 dager i uka.
Har virkelig lyst til å gråte en skvett. Dette er ikke rettferdig.

Oppdaterer matinntaket i kveld.

Ha en god og mager dag til oss alle sammen.

Klem Tutta
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella12. februar 2002
Hei!
Ja, av og til finnes det ikke rettferdighet! Du har fått så mange gode råd og forklaringer fra de andre her, at jeg sier bare: FORTSETT DET GODE ARBEIDET !
Oppmuntringshilsen fra Ella
c.AuthorAlias Trultemor12. februar 2002
Opp med humøret Tutta! Forstår at du har det litt tungt akkurat nå, men ville bare si at du og jeg er i samme selskap idag. Jeg har gått opp 0,5kg fra igår uten å gjøre noe spesielt. Vekten kan svinge litt med hormoner og inntak av salt, og i tillegg gjør kroppen noen sære "stunts" for å ikke miste energi. Da holder den tilbake vann fordi den opplever en form for "katastrofe" når vekten synker. Men hold ut så er det du som vinner, og kroppen slipper taket på vannet.

For det spiller en stor rolle at du gjør som nå. Passer på kaloriinntaket ditt. Det er det viktigste du gjør ved siden av å trene. Og å trene er du mye flinkere til å gjøre enn meg!! Fortsett som du har gjort til nå og spis 4-6 måltider om dagen (iberegnet mellommåltider som frukt etc.)

Følger med deg, vet du. Dette skal du klare. Tenk når sommeren kommer..........da er vi lettere både i kropp og sjel.

Klemmer fra Trultemor
c.AuthorAlias laika12. februar 2002
Hei Tutta

Ikke bli deppa om vekten går opp en gang. Dette har fått merke selv en del ganger. Når man er flink med maten så går man opp og skeier man ut og tar en stor sjokoladeplate så går man ned. Jeg har funnet ut at alt dette er psykisk. Jeg psyker meg til å binne vann. Når jeg er flink med maten så blir jeg så fokusert på at jeg skal gå ned at når jeg veier meg så har jeg gått opp. Men det som ofte skjer ved neste veiing er at den går desto mye mere ned.
Så si til deg selv "Dette er bare psykisk".

Det jeg leste et sted var at kroppen hadde sånne perioder i forbindelse med slanking og trening hvor man binder vann. Lengen ville variere en periode (fra noen dager til noen uker). MEN DET GÅR OVER. DET ER BARE VANN. Ikke bli lei deg og trøstespis (hvis der av den typen).

God slankeuke. Jeg synes du er kjempeflink!!!

klem fra laika
c.AuthorAlias cat7412. februar 2002
Hei, hei. Du må ikke gi deg nå da... Bare sjekk kaloriinntaket ditt at det ikke er for lite slik at kroppen går på sparemodus. 1200-1500 er bra dersom du ikke trener mye/hardt. I så fall må du legge til litt. Dersom du holder deg under 1700/1800 bør du gå ned med tiden uansett - selv om det selvfølgelig går litt saktere da.
Og dersom vekta har bestemt seg for å terge deg - ja så sett den i skapet 14 dager. Målebånd, eller bukser som passer "akkurat" er også alternative måleenheter. Og tenk - selv om den ekle vekta benytter "pusur(garfield)metoder", så har kroppen din det _mye_ bedre med sunn mat og regelmessig trim uansett. Den _blir_ fastere og sterkere. Og har du sett hva mye vann gjør med hud og øyne? De blir friskere og klarere.
Så poenget mitt er at du klarer dette - og om at kiloene lar vente på seg så har det flere andre fordeler.

Klem.
c.AuthorAlias tutu12. februar 2002
Heisann

Det er helt sikkert bare vann, og det forsvinner nok snart igjen.
Skal krysse fingre og tær for at det er vekke til i morgen.

Mange klemmer fra Trude
98,8 kg

Endelig tilbake

Hei!

Utrolig, men sant. vektnåla beveger seg NEDOVER. Nå er jeg tilbake der jeg var før siste helgs store utskeielse.

Men nå er det helg igjen da. Fredag og lørdag er værst, mye værre enn hele uka tilsammen. Men jeg har funnet ut at dersom vi har kylling til middag på lørdag, så er det både sundt, og minner litt om tidligere kosemiddager, selvfølgelig uten dressinger og sauser - men alikevel.

Nei, nå må jeg gå og trøste sønnen min.
Oppdaterer matinntaket i kveld.

----------------------------
Frokost: Nutrilettbar
- 209 kcal
Lunch: Loops (frokostblanding M/SJOKOLADESMAK)
- 81 kcal
Middag: Kjøttdeig og pasta
- 366 kcal
Kvelds: Knekkebrød m/philadelphia light
- 134 kcal
+ 4 dl ekstra lett melk

Trening: 50 min styrketrening + 30 min sykling

Oppskrift på middag:
100 g kjøttdeig mukles i teflonpanne uten fett. Tilsett 150 g wok-råkost, og la dette surre litt. Tilsett krydder, 30 g tørr makaroni, to spisesjeer tomatpuré og 2 dl vann. Kokes i 5 min til pastaen er ferdig. Smak til med soyasaus og pepper.
NYYYYDELIG!

Ha en god og mager dag alle sammen.
Klem fra Tutta
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"9. februar 2002

Dette er jo bare rå-bra! Nedover går det...
Min kone og jeg spiser også en del kylling på lørdagene. Det er godt og magert, og som du sier selv. Det er kooooosemat.

Dette ser virkelig bra ut!

Klem, A_P
c.AuthorAlias mille8. februar 2002
Heller ikke jeg klarte å la være å kommentere denne enorme vektøkningen :)) Synes det er godt gjort å være positiv når vekta viser pluss 800 kg, ha ha! Det er igrunnen slik jeg føler det av og til, men heldigvis for både meg og deg er det ikke slik det foregår. Ønsker deg en god slankedag, og jeg ser fram til et enormt vekttap på mange hundre kilo neste gang du er innom dagboka di!

Mille (som fikk seg en god latter)
c.AuthorAlias Pæreformen8. februar 2002
Klarer ikke å la være å kommentere den nye vekten...
Nei, dette er ikke nedover Tutta, hva har du spist de siste dagene? *S* (ja jeg skjønner d er komma feil da) he. he
Det er alltid deilig når det går nedover, du er flink. Kjøp blomster til deg selv i dag, d fortjener du. God helg !
c.AuthorAlias tutu8. februar 2002
Heisann

Ja det mp jeg si, en bmi på 371,9 er det meste jeg noen gang har sett....(hehehe)
Skjønner at du har puttet kommaen på feil plass, og det er flott at vekta beveger seg nedover.
Klemmer fra Trude

99,4 kg

Her går det sakte

Hei!
Uff, den vektnåla har vist ikke lyst til å bevege seg nedover i det hele tatt. Ikke særlig inspirerende.
For å muntre meg opp, så kan det hende at det er fordi jeg er så veldig oppblåst i magen i dag. Tror kanskje det ble litt for mye rå grønnsaker i går. Magen min er ikke så glad i det. I tillegg ble det bare 3 måltider i går. Forsov meg, så måltid-tidene ble forskyvet helt på villspor. IKKE BRA!!!!!

Jeg har så lyst på sjokolade igjen også. Lurer på om kanskje mensen er på vei tilbake, siden jeg sluttet å amme for 3 uker siden. UFF! Den kunne jeg klart meg uten akkurat nå. Blir så humør-syk.
Gubben klager over at jeg er litt gretten for tiden. I går sa han at jeg burde øke kaloriinntaket - kanskje jeg ble litt blidere igjen.
Jeg kan ikke noe for det. Dette er et blotslit. Hvert gram koster blod, svette og tårer. Lyster på alt jeg ser, og særlig i og med at jeg ikke skal ha kaker, potetgull, peanøtter, sjokolade .................................VRÆÆÆÆÆL!!!

I og med at jeg skjeiet ut så mye forrige helg, bestemte jeg meg for å kutte ut den kosehelgen jeg hadde planlagt til helgen. Sukk hjerte, men brist ikke. Skal prøve å holde ut til påsken, men det kan hende jeg må ha en dag alikevell. Påsken virker veeeeeeldig langt unna. Vi får se.

Oppdaterer matinntaket i kveld.

------------------------
Frokost: Brød m/kalkunpålegg og ost
- 225 kcal
Lunch: Brød m/kalkunpålegg og ost
- 211 kcal
Middag: Poteter, grønnsaker og flyndre
- 430 kcal
Kvelds: Rugsprø m/philadelphia ligth
- 137
+ 3 dl ekstra lettmelk

Trening: 50 min styrketrening + 30 min sykling på ergometersykkel
-------------------------------------

Takk for at dere er her alle sammen. Oppmuntrende å vite at vi er i samme båt mer eller mindre.

Ha en god og mager dag til oss alle sammen.
Klem fra Tutta
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias studine7. februar 2002
Heisann,
høes ut som du er i en litt nedoverbakke. Kommer en del av de når man slanker seg, men om en klarer å holde hodet klart, så går det bra. Viktig å ikke la d gå ut over slankinga. Nutrielettbar med peanøtt er kjempegod- da får ban både peanøttsmaken og sjokolade. Genial å bytte ut feks lunsj med =) Også er den så enkel å ta med seg, om man må løpe og ikke har tid til frokost feks.
Ellers er det nok ikke så lurt å slippe seg helt ut i matveien i helgene nei, er det lett for å spise alle de kaloriene man har spart inn i uka lissom. Bedre å si en sjokalode, eller en god middag m litt flere kalorier lissom. Ellers er det lett for nederlag etter helgen, og enda vanskeligere å begynne påan igjen. Oxo sååå lyst på chips. sourcream pringels.. åhh... Men vi får være sterk. Belønningene kommer jo, og det er jo såå godt! =)
Ha en fin dag!

klemmer fra Therese
c.AuthorAlias tutu7. februar 2002
Heisann

Dette klarer du. Tenk på at alt godteri smaker som salmiakk, og at frukt er det beste som finnst....

Stå på så klarer du det. Og hvorfor ikke unne deg en kosekveld med god sunn mat, en trenger ikke ha sjokolade for å kose seg. (sier det like mye for å overbevise meg selv.......)

Klemmer fra Trude
99,6 kg

Bedre og bedre dag for dag

Hei!

Jeg føler meg litt bedre i humøret igjen. Depresjonene har gått over. I går trentre jeg to ganger, og jeg hadde såååå god samvittighet. I grunnen er det ganske godt å bevege kroppen sin, istedenfor å være soffa-sliter som jeg har vært i alle år.

Matmessig går det også bedre. Tror det var lurt å følge alle gode råd, og sette opp kaloriinntaket. Spiser alikevell sundt, med mye grønnsaker.
Middagen i går ble litt mye kcal, men det var fordi jeg laget wok med grønnsaker, kylling, og så blandet jeg nudlene direkte i woken. Kanskje ikke så lurt. Mistet litt oversikten over hvor mye kcal det ble i min porsjon. Men etter litt utregninger, og litt på ca., satte jeg det til 500 kcal, det var i allefall ikke mer.

I dag skal jeg ha wokede grønnsaker med makaroni, og den nydelige dressingen jeg fikk tips fra "Elisabeth" om.

Oppdaterer matinntaket i kveld.
------------------------------------
Helt galt mat-tider i dag.

Frokost: Rugsprø m/kalkunpålegg
- 184 kcal
Mellommål: Gulerøtter m/dressing
- 60 kcal
Middag: Blomkål og gulerøtter m/dressing
- 146 kcal
Kvelds: Knekkebrød m/egg
- 294 kcal
+ melk - 99 kcal
-------------------------------------

Ha en god og mager dag til oss alle sammen
Klem fra Tutta
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"6. februar 2002

Hei. Takk for ditt innlegg hos meg.
Godt å høre at du er fornøyd med treningen.

Men er det ikke mye Karbohydrater og kcal i pasta?
Mener og ha hørt det et sted.

Når det gjelder lett snømåking betyr det kanskje bare måking av trappen??? Hehe.

Vel, lykke til videre, du er flink!
c.AuthorAlias tutu6. februar 2002
Heisann Tutta

Så flink du er. Du klarer deg helt flott.

Håper du får en strålende dag.

Klemmer fra tutu
99,6 kg

Om igjen

Hei!

Jeg måtte smile litt når jeg gikk på vekten i dag morres. Det er utrolig hvor mange kilo jeg har slanket om igjen og om igjen. Dersom jeg hadde lagt sammen alt jeg har gått ned gjennom livet hadde jeg veid omtrent 10 kilo. Mitt vanlige opplegg er å slanke seg i 2-3 uker - gå ned 5-6 kilo, så sprekker jeg, å så går jeg opp 10 kilo.

Var det noen som så "Puls" på NRK1 i går. Jeg kjente meg så godt igjen. Jeg har alltid trøstespist, og gjør det til dels ennnå. Og i går forsto jeg, at selv om jeg klarer å gå ned til 67 (drømmemål), så må jeg forandre hvordan de "små grå" fungerer. Hvis ikke, går det ett år, å så er jeg tilbake her, men veier kanskje 110 kg.

Jeg har innsett at hvis jeg klarer dette denne gangen, må jeg gå på vekten en gang i uka for resten av livet. Dersom jeg går opp mer en 2 kilo, må jeg slanke det ned igjen, hvis ikke er jeg ute å kjøre igjen. Det er på en måte som å være alkoholiker, jeg vil alltid ha et forhold til mat som jeg må ha under kontroll.

Oppdaterer maten i kveld.

---------------------------
Frokost: Toast m/kalkunpålegg og ost
- 217 kcal
Lunch: Yougert m/kornblanding
- 225 kcal
Middag: Kylling-, nudler- og grønnsakswok
- ca 500 kcal
Kvelds: 3 rugsprø m/kalkunpålegg
- 138 kcal
+ 3 dl melk

Trening: 45 min sykling + 30 min styrketrening.

-----------------------------------

Ha en god og mager dag til oss alle sammen!
Klem fra Tutta
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"6. februar 2002

Forts. fra forrige gang...

Hun tok seg sammen, kunne ikke gi opp nå.
Da Tutta gikk på vekta fem dager etter ble hun glad.
Hun hadde bestemt seg nå, "denne gangen skal jeg klare det" tenkte hun. Og det syntes på vekta.
Hun hadde gått ned!

Og viljestyrken er det jo ikke noe å si på heller.

-slutt-

c.AuthorAlias cat745. februar 2002
Jeg tror du har så rett... Det at vi er her er for de fleste av oss fordi vi ikke greier den tingen med måtehold. De fleste av oss bruker nok mat i stedet for ett eller annet. Og det er ikke som med f.eks røyk, at man kan kutte totalt. Det hadde nesten vært lettere. Jeg tror at vi alle må finne ut hvorfor... og bruke resten av livet til å unngå de situasjonene, eller minimalisere skadevirkningene. Deprimerende? Ja, vil jeg si. Men heller et liv hvor jeg veier meg jevnlig og strammer inn litt når slingringsommet er oppbrukt, enn et liv i en kropp som tærer på humøret og selvfølelsen.
Men jeg tror også at når vi komemr så langt som til å gjennkjenne de skummle situasjonene - så har vi kommet langt på vi. Jeg tror du er på tur dit. Stå på. Jeg tror på deg.
Klem.
100,8 kg

Falt av

Hei!

Ja, jeg falt av "mat-vognen". Fra torsdag av har jeg bare godtet meg med både sjokolade, peanøtter, kaker osv. osv.

Men jeg føler at nå er jeg klar til å fortsette. Jeg sa til meg selv før jeg begynte på denne slanke-kuren, at denne gangen var det nå eller aldri, og jeg har ikke tenkt at det skal bli aldri.
Tror alikevel jeg hadde godt av utskeielsene. Jeg er helt kvalm av tanken på alt som er søtt.

Hva er i veien med meg? Hvorfor er det maten som styrer livet mitt. Hvorfor klarer jeg ikke å si nei til meg selv? Er jeg så lite standhaftig?
Og hvorfor er alt som er godt, usunt. Ikke helt sant, men det ligger noe i det. Smør, majoneser, dressinger, sauser, salt, fløte osv. osv. Det virker så urettferdig.
Og hvorfor kan noen spise alt, uten å legge på seg ett gram, mens jeg kan knapt se på en marsipankake uten å gå opp 1 kilo.

Nei, det var forrige ukes depping. TA DEG SAMMEN! Alle dere andre klarer det, så hvorfor ikke jeg!!!!!!!!!

Skal forandre opplegget litt. Skal skrive mat-dagbok og veie meg annenhver dag. En gang i uken ble for sjelden. Lettere å skeie ut tidlig i uka, for så å "ni slanke" på lørdag og søndag.FY!!

Gikk på vekta i dag, opp igjen 2 kg. Hadde regnet med det, mye mat i "systemet" Bekymrer meg ikke så veldig.

Oppdaterer hva jeg har spist i kveld!
-------------------
Frokost: Kornblanding m/melk og noen dråper flytende sukketter
- 139 kcal
Lunch: Brød m/kalkunpålegg og philadelphia light
- 192 kcal
Middag: Wok-råkost m/pasta
- 214 kcal
Mellom: Rugsprø m/kalkunpålegg
- 52 kcal
Kvelds: Brød m/kalkunpålegg og Phil.light
- 192 kcal
+ 5 dl. melk

Mandag = 914 kcal
----------------------------------------

Ha en GOD og mager dag til oss alle sammen!
Klem fra Tutta
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat744. februar 2002
Jeg må nå bare si at selv om du 'falt av' så har du ikke falt opp igjen. Jaja - så må du kanskje kjøre strafferunde på kilo 99-100 igjen, men hva så? Løpet er vel ikke kjørt for det? Du har jo vist at du klarer... så om du hadde en liten sprekk så er ikke det noen grunn til å gi seg. Selv de beste idrettsutøvere sprekker av og til og gjør ting som er dumme i forhold til deres programm... Hvorfor skal vi uprofesjonelle slankere stille høyere krav til oss selv enn dem?

Klem.
c.AuthorAlias tutu4. februar 2002
Heisann

Er enig med deg at det er mye god mat som er usunn. Men det er jammen mye godt som er sundt og. Wook med svinekjøtt f.eks. Nydelig og lite kalorier.

Skal følge med deg, og jeg er sikker på at dette klarer du.

Mange klemmer fra tutu
98,8 kg

Har lyst til å gi opp

Hei!

Jeg er ordentlig deppa i dag. Vet ikke hvorfor, men alt som heter slanking byr meg snart i mot. Har ikke troen på at jeg kan klare dette.

For noen dager siden tenkte jeg på hvordan kroppen min kom til å se ut når (da tenkte jeg ikke hvis) jeg klarer å komme ned til 67 kg som er mitt drømmemål. Men dit er det 31.8 kg igjen, og akkurat nå virker det ikke som jeg skal komme tid.
Nå er jeg over 30, og huden er ikke like elastisk som når jeg var 25, vil den trekke seg sammen, eller vil jeg se ut som en 90 åring med hengehud både her og både der, særlig i og med at jeg har flere strekkmerker en det er mennesker i Kina. Jeg slanker meg jo ikke bare for helsens skyld, men også for å se bedre ut.

Mat messig går det også så som så. I går prøvde jeg å spise litt hver annen time, men det ble for liten mengde, så turen innom peanøttboksen klarte jeg ikke å motstå. Tok bare 10-15 peanøtter 3 ganger på hele dagen, sier til meg selv at dette er jo så lite (det er jo bare meg selv jeg lurer), men faktum er at 20 halve peanøtter er 171 kcal.
Klarer meg fint uten noe søtt, utrolig nok i og med at jeg egentlig er den kakemonsen. Jeg leste en sjokoladekake-oppskrift fra A_P som jeg tenkte jeg skulle lage til lørdag.

Nei, dette ble mye klaging, men jeg sliter litt (mye) med meg selv i dag. Jeg får hente litt motivasjon fra andres dagbøker i dag tror jeg. Håper dette hjelper.

Må tenke på målene mine:
Kosehelg 9-10.2.02 - 9 dager igjen (heldigvis)
95 kg innen 18.2.02 - 17 dager igjen - 3,8 kg igjen
90 kg innen 18.3.02 - 45 dager igjen - 8,8 kg igjen
70 kg innen 6.7.02 - 155 dager igjen - 28,8 kg igjen

En god og mager dag til oss alle!
Tutta
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"3. februar 2002

-"NEEEEEIII! Ikke gi opp!", roper A_P
i det han tar tak i skuldrene til Tutta og rister henne.
-"Du må ikke, hører du?"
Hun må for all del ikke gi opp nå, tenker han.
Hun må klare seg gjennom dette, hun som har vært så flink hittil.
Tutta vil jo egentlig ikke gi opp alt sammen, men føler at det tar en evighet å nå målene.
"Neimen om jeg vil gi opp nå," tenker hun, "dette skal jeg klare".....

(Forts. i neste nummer) hehe.



c.AuthorAlias Viola1. februar 2002
Ikke gi opp. Tutta! Da blir du mye mer deppa! Du er jo så fint på vei, og har jo satt deg sånne flotte mål! Du klarer det! Du kommer ikke til å få hengehud! Du er jo bare 31! Jeg fikk alle mine strekkemerker da jeg var 13 år, lår, hofter, pupper. Jeg driter i dem, tror det er det beste man kan gjøre. Gjør det du også da vel! Den enkleste løsningen! Og fortsett å tenke på "når", kutt ut "hvis". For det er "når". Om det tar tid, så betyr det ikke at man ikke vil nå målet! Sier jeg som har holdt på i et helt år og har blitt kvitt ca. 6 kilo...men styrer likevel videre mot målet. Kan jo ikke annet? God helg!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias Nebbisen31. januar 2002
Hallo Tutta!

Det där låter inte som om det är Tutta som har skrivit. Var blev det av den motivera(n)de personen som har varit här tidigare?!

Du ska inte ge upp nu. Du har gått ner över fyra kilo på knappt två veckor, det är JÄTTEBRA! Och det är ganska naturligt att motivationen sjunker lite då, men det är ingen grunn till att ge upp allt.

Tänk att du är under hundra kilo, försök att fokusera på det, inte fokusera för mycket på dina mål. Personligen tror jag att du har satt lite för stränga mål med dig själv. Du ska jobba väldigt hårt om du ska gå ner 30 kilo på under ett halvår, och sedan hålla vikten där.

Tänk också på hur lång tid det tog att öka alla kilona. Det tog säkert längre tid än ett halvår...

Så, ge inte upp! Det är i alla fall mitt råd, i all enkelhet.

Hilsen fra Nebben
98,8 kg

Atter en dag

Hei!

Ja, jeg kom meg gjennom gårsdagen med 1,75 l suppe og 2 1/2 liter VANN! Det gikk ikke så værst faktisk før på kvelden, da var jeg sulten.
Når jeg våknet i dag morres, følte jeg egentlig for å bli under dyna og holde meg langt unna alt som het kjøleskap og matskap. Det kan ha noe med at gradestokken viste 28 KULDEGRADER. UFF! Lengtet bare etter et brett nystekte boller og 1 liter kakao/sjokolade.
Men jeg har klart meg uten, utrolig nok.

Fant ut at jeg skulle prøve å spise litt oftere, etter mange råd fra dere andre. Derfor målte jeg opp dagens mat/brød- rasjon, og den har jeg fordelt på hele dagen. Det ble en brødskive hver annen time. Jeg var litt mer sulten til lunch, kl. 1300, og tok derfor en ekstra brødskive. Skal ha fiskekaker med poteter til middag, så jeg fant ut at den brødskiven som skal spise kl. 1900 var til overs, så fort blir jeg ikke sulten etter ordentlig middag.
Jeg skal prøve dette opplegget noen dager, for å se om både forbrenning holder seg oppe, og humøret holder seg litt stødigere.

Ha en god og mager dag alle sammen!
98,8 kg

Ny giv!!

Hei!

Åååååå, gårsdagen var deilig. Tror virkelig jeg hadde bruk for en kaloridag. Kunne ikke dy meg, måtte telle kcal alikevel - 2977. Jeg spiste litt oftere og litt større posjoner i går, og så bevilget jeg meg en Kvikk-lunch og en pose micro-popcorn - det var det vært. Ikke er det vanskelig å vite at i dag er det på igjen med diett heller.
Det eneste jeg angrer er at jeg ikke tok sykkelturen min i går, men ellers hadde jeg bestemt meg for at uansett hva jeg spiste skulle jeg ikke ha dårlig samvittighet, og det har jeg ikke heller. SÅ DET SÅ!!!!

Gubben min var bodybilder for mange år siden, og når han gikk på deffe-kur (diett for å fjerne alt underhudsfettet), hadde han spise-dag hver 10´ende dag for at kroppen ikke skulle skru ned forbrenningen helt. Da spiste han 3000-4000 kcal, og dagen etter var det helt i bånn med 800 kcal, for så å gå tilbake på opprinnelig diett. Dette opplegget skal jeg følge.

Altså i går nesten 3000 kcal, i dag 700 (skal spise en suppebolle hver annen time), og i morgen tilbake på det opplegget jeg har fulgt (800-900 en dag, 1100-1200 neste dag).

Å dette er en topp dag, føler meg så bra!!!!

Ønsker dere alle en flott dag!

Klem til dere alle fra Tutta
98,8 kg

Aldri mer 100

Yahoooo!

Nå går det nedover. Jeg hadde nok ventet en 1/2 kg til, i og med at jeg smygtittet på vekten på torsdag og da var den 99. Men jeg tror at alle de som har skrevet i dagboken min har rett i at jeg har lagt meg på for lavt kcal-inntak. Skal sette det opp fra i dag. I tillegg skal jeg bevilge meg en spise-dag i dag. Rundt 2000 kcal tror jeg. Skal prøve å holde meg unna snop, men trenger litt mer mat i dag, for ikke å sprekke helt. I går kveld var det bare så tøft å ikke gå på godte-skåla. Tok meg en times sykkeltur istedenfor, men ta bestemte meg for å innvilge meg en mat-dag i dag.

Tusen takk for innleggene i dagboken min i går. Jeg sliter litt for tiden med å få i meg nok vann/veske. Merkelig, her gir jeg gode råd til "nebbisen", og så klarer jeg ikke å følge mine egne råd. Må skjerpe meg.

Tusen takk for all støtte, jeg hadde ikke klart det uten dere!

Ha en god og mager dag alle sammen!

5 i heiagjengen
c.AuthorAlias April29. januar 2002
Gratulerer så masse med tosifra!!!! Kjempebra!!!
Det høres ut som om du er kjempeflink så jeg er sikker på at du når målene dine med god margin.
Når det gjelder hodepinen din, er du sikker på at du drikker nok vann?? Du får vel så mange gode råd at du blir helt forvirret til slutt. Jeg har funnet ut for min egen del at jeg noen ganger får vondt i hodet på søndager hvis jeg drikker for lite kaffe. Synd og si det, men jeg er nok ganske avhengig, drikker et visst antall kopper om dagen gjennom uken på jobb (3 krus). Dette får jeg ikke tid til i helgene og da hender det at hodepine er resultatet, men den gir seg så fort jeg får i meg et krus av "dopen" min....
Stå på videre, og ha det bra!! April
c.AuthorAlias bamboo er feit28. januar 2002
Hei!
Jeg ville bare takke for kommentaren i dagboken min. imorgen skal jeg skjerpe meg, jeg lover!

tusen takk
c.AuthorAlias "A_P"28. januar 2002
Gratulere så mye med under 100Kg. Kjempebra!
Stå På!

A_P
c.AuthorAlias cat7428. januar 2002
Så fint! Gratulerer! Kos deg med god samvittighet. Wok eller bakte, fylte tomater (fylt med brødrasp, hakket tomatinnmat, hakket sopp og hvitløk, bittelitt gratineringsost, krydder og olivenolje, ev litt smuldret stekt bacon og stekt ved 180-200gr i 10 min) er kjempegodt og sunt.

Klem.
c.AuthorAlias beate2928. januar 2002
Heisann!

Tusen takk for bursdagshilsen! Det varmer!

GRATULERER SÅ MASSE!!! NÅ ER DU PÅ TOSIFRA!!! DET ER JAMMEN IKKE VERST!

Føles det ikke bra å være på noen-og-nitti istedenfor 100? Høres også fornuftig ut at du skal spise litt mere. Det er ikke bra å spise for lite, heller. :-) Fortsett å vær flink med treninga! Dette går rette veien!

Klem fra Beate
100,0 kg

1 dag igjen til veiing

Hei!

Uff, i dag våknet jeg med hodepine. Dårlig gjort å våkne en søndag morgen med hodepine, jeg som ikke tok et eneste glass vin engang i går.
Skal prøve å unngå hodepinetabletter, idet jeg vet fra før av at disse stopper opp vekten min. Og i morgen er det VEIIEDAG!!!
Uff, jeg både gruer og gleder meg. Prøver å holde det der med veiing en gang, men nyskjerrigheten er nesten ikke til å holde ut.

Etter to uker på kcal-inntak på 700-800 og 1100-1200 pr dag, har jeg, også etter flere gode råd fra dere andre, funnet ut at jeg skal sette opp kcal-inntaket. Annenhver-dag 900-1000 og annehver-dag 1200-1300.

Ellers gikk lørdagen veldig bra. Vi spiste kylling til middag alle sammen. Dette er jo mager mat, og jeg er ganske heldig som ikke liker verken fett eller kyllingskinn, i og med at dette er det det er mest kcal i. På kvelden var jeg fysen på no godt, men istedenfor å skjeie ut helt, tok jeg en nutrilett-bar med sjokolade-krisp istedenfor kveldsmat. Veldig lurt, stilte både godte-suget og sulten.

Det ble ikke noen sykkeltur i går heller. Dårlig samvittighet for det, men skal ta det igjen i dag istedenfor. 6 av 7 dager i uken får jeg være fornøyd med, jeg som aldri har klart å trimme mer en 2 dager sammenhengende og så aldri mer!

Nei, nå skal jeg lage meg en god kopp tee, med mange suketter i, og så kose meg litt på sofaen, før vi går ut en tur i det fine været i dag.

Ha en god og mager dag alle sammen!


PS! Delmålene:
22 dager igjen til 95 kg
42 dager igjen til 90 kg
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7427. januar 2002
Hei!
Så synd med hodepinen. Jeg kom bare til å tenke på - hodepine kan komme av lavt blodsukker (jeg får lett hodepine da). Så dersom det var lenge siden du spiste kan det komme av det. Prøv å spise ting som kroppen bruker lang tid på å fordøye, så slipper du sukkertopper og ditto daler. (Jeg blir en hel bitch dersom jeg blir sulten... ;) Prøver å selv kompensere med fiberrik mat som grønnaker, grovt knekkebrød eller frukt til mellommåltid.
En annen årsak kan være lite vann. Mange reagerer med hodepine når de få i seg for lite væske.
Stå på. Dette går så bra.
Klem.
c.AuthorAlias Nebbisen27. januar 2002
Hej Tutta

Jag hoppas att huvudvärken gav sig under dagen. Tack för goda råd om vattendrickning och varitation i frukosten, ska tas till betraktning.

Lycka till i morgon på veiingen!

Hilsen fra Nebbisen
c.AuthorAlias VinterbaRNET27. januar 2002
Hei Det må jo bare være vanvittig spannende å veie seg når utgangspunktet er 100 kilo. For nå der du sikkert kommet ned i et tosifra tall, og det er veldig bra! Når jeg kommer så langt, skal jeg spille trompetfanfarer og sende opp fyrverkeri.

Hilsen Vinterbarnet
c.AuthorAlias iset27. januar 2002
heisann:)
har et fabelaktig tips mot hodepine, bedre enn all verdens hodepinetabletter: ren peppermynteolje smøres på tinningene (unngå øynene, da renner de) og i hele pannen. lukten forsvinner etter noen minutter. jobber i helsekost og har alle slags "kjerringråd" og medisinråd:) dette hjelper utrolig. har du vondt i nakken kan du smøre oljen på området og smerten og stivheten forsvinner. dårlig ånde=1 dråpe i et glass vann eller en dråpe på tungen.
forresten, har du prøvd teene fra LFH? selges i helsekost,du trenge rikke bruke søtningsmiddel i dem, vanilje/jordbæt teen er fantastisk:)
ha en flott dag:)
hilsen Iset.
c.AuthorAlias Nefele27. januar 2002
Hei Tutta.
Spennende med veiedag i morgen! Selv klarer jeg _ikke_ å la være å gå på vekta hver dag. Noen ganger flere ganger om dagen! Bare tull selvsagt, sier jo ingenting.... Prøver stadig å la være, men klarer det ikke enda.
Vondt i hodet kan skyldes for lite væske. Drikker du nok? Det er så lett å glemme synes jeg.
Jeg drikker også te med suketter i. Bruker å lage en hel kanne til kveldene. Synes det hjelper litt mot søtsuget.

Lykke til videre da ;-)

Nefele
100,0 kg

Så kom sprekken

Hei!

Utrolig, men desverre sant. Den ene dagen er viljestyrken på topp, den neste dagen på bånn.

I går dyttet jeg i meg 1/2 boks bokstavkjeks, og en hvetebolle. Utrolig at når jeg førsts skulle sprekke så var det på bokstavkjeks av alle ting.
Men dattern min fikk en boks med kjeks til barneTV i går, og dumme meg, når hun ikke ville ha mer ryddet jeg ikke boksen bort, men lot den stå der. FRISTELSE! Sånt burde man unngå. Jeg har klart meg fint mot det som ligger i skapet, men å se den kjeksboksen sto på bordet, ble for mye. DUM! DUM! DUM!
Det var heller ikke vært den dårlige samvittigheten jeg hadde etterpå.

I tillegg fikk jeg i meg en hvetebolle. Hele familien var ute å handlet i går. Og gubben kjøpte bolle til seg og dattern vår på konditori mens jeg gikk føre i butikken. Men når de kom etter meg inn i butikken hadde han kjøpt med en bolle til meg også. Først så sa jeg at dette skal jo ikke jeg ha, men han sa at en bolle er vel ikke så farlig. Og DUMME meg klarte ikke å si nei en gang til. FY! FY! FY!

Det er dårlig med viljestyrken når jeg ikke klarer å si nei til sånne små ting.

Spiste derfor Wok-råkost med pasta til middag i går, og en frukt til kvelds. Prøvde også å bøte på syndene med å trene 1 time og 15 minutter. Etter utregningen av kcal, havnet jeg på 1250, så det kunne vært værre.
Bedre lykke i morgen!

Det som nå er tyngst er at det er helg, klarer ikke å venne meg av med følelsen av at helg er kosedag. Men jeg SKAL klare det. Særlig i og med at det er veiedag på mandag, og jeg er så spent!!!!

Må huske på delmålene mine:

Innen 18.2. - 23 dager igjen - 95 kg
Innen 18.3. - 43 dager igjen - 90kg

Ha en god og mager dag alle sammen!

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nefele26. januar 2002
1250 kcal pr dag er bra det, selv om bokstavkjeks og bolle kanskje ikke er det fornuftigste da ;-). Du bør vel ikke ligge noe lavere i kaloriinntak i hvert fall?
Små sprekker må de fleste av oss regne med. Vi er jo så forskjellige vi mennesker, og takk for det! Noen klarer å holde seg til en streng diett, andre mister motet bare ved tanken på å aldri unne seg litt FY-mat (jeg er i den siste kategorien).
Og så må du huske at Rom ble ikke bygd på en dag. Det tar tid å endre spisevanene sine! Det viktigste er at du har begynt, du er bevisst på hva du spiser.
Har du forresten prøvd yoghurt-dip som Elisabeth skriver om? Det gjorde hun til meg også. Jeg var kjempeskeptisk: "det kan da umulig være noe godt?" Men jeg prøvde og det er faktisk minst like godt som dip laget på rømme. Anbefales på det sterkeste! Lag av halve posen, så har du bedre kontroll på kaloriene.

Nefele
c.AuthorAlias Elisabeth26. januar 2002
Hei Tuta :) SÅ flink du er til å ta deg inn igjen!! Det er mitt største problem,når jeg først sprekker så spiser jeg gjerne et par dager..Visst skal du kose deg selv om det er helg,Tutta! Kjøp inn cola eller annen lightbrus til helgen,Lacrylpastillene er kjempegode og kalorifattig! Gulrøtter,agurker i staver med yoghurtdip,namnam! Det er faktisk MASSE vi kan fråtse i selv om vi slanker oss :) Ha en flott helg! Klem fra Elisabeth.
100,0 kg

Dette ble helt feil

Hei!

Ja, i går ble da en dag som jeg gjorde akkurat det jeg ikke skulle gjøre.

Startet dagen greit med en Q-yog med kornblanding i (litt usikker på kcal. kjøpte en trepak med q-yog, og utenpå "innpakkningspappen sto det 101 kcal pr. 100 g, men når jeg tok ut en yougert sto det 90 kcal pr 100 g på yougert-boksen. er det noen andre som vet hva som er riktig, kanskje jeg fikk en med skrivefeil).

Så syklet jeg på ergometersykkelen min i 30 min. Etter 4 timer var det på tide å spise lunch, men da fant min 5 mnd. gamle sønn ut, at å ligge pent på teppet sitt og bare være blid, var i grunnen litt kjedelig. Så da var det grining og surving, og alt var galt i nesten en time.
Men da fikk endelig mor sin etterlengtede lunch (det er rart hvor fort en vender seg til vanen med mat kl. 1300 - blir jo helt utsultet hvis det går lenger tid).

Til lunch spiste jeg 50 g brød med kalkunpålegg og ost. Det snødde sideveis ute, og det var 15 kuldegrader, så jeg innvilget meg å putte skivene i toast-jernet. Ikke å anbefale, da jeg gjerne skulle hatt 3 ganger så mye mat (smakte helt nyyydelig).

Så var det da middagstider kl. 1700. Det gikk helt skjeis.
Det har nå snødd her i 4 dager i strekk, og litt snømåking måtte til. Han som måker (med traktor - stooor gårdsplass) skulle komme, men vi måtte måke vekk snøen rundt bilene og på hverandaen, og der han ellers ikke kommer til.
Uansett gikk det da fort 1 1/2 time. Og når jeg kom inn, og tenkte nå må jeg ha mat, skyndte meg bort til kjøleskapet, ja da hadde jeg absolutt ikke matlyst. Så jeg tuslet mellom kjøleskap, fryser og matskap, men fant ikke noe jeg følte for.
Enden på visa ble at jeg tok 2 spiseskjeer margarin i steikepann, og nesten 1 pose med Wok-grønnsaker (ikke frossenpose), 100 g kokt makaroni og 1 skive brød. Smakte nydelig.

I og med at middagen da ble så sen, var jeg ikke sulten kl. 2100 når jeg vanligvis spiser kveldsmat. Men jeg hadde desto mer lyst på no snop. Ta deg noen osteriskaker sa samboeren.
Flott, tenkte jeg, og dyttet i meg 6 stykker (smaker som ostepop - skulle gjerne tatt 6 til).

Så gikk det en halv time til, og så kom snop-suger for full fart. Jeg gikk helt rundt meg selv. HJELP!!!!
Så tenkte jeg - nå har jeg vært SÅÅÅ flink i nesten to uker, hva gjør en liiiiten sjokolade (utrolig hva en kan fortelle seg selv for å rettferdiggjøre seg selv). Men så gikk jeg forbi PC´n, og da kom jeg til å tenke på alle dere andre som er så flinke, og så tenkte jeg, jeg tør ikke å komme her i morgen å skrive at jeg hadde den sprekken etter så kort tid som jeg har holdt på!

Så resultatet var at jeg dro frem ergometersykkelen min, og syklet 20 minutter. Da var snop-suget borte, jeg hadde god samvittighet, og det var så sent at jeg kunne gå å legge meg.

Dette dagsopplegget frister ikke til gjentagelse. MÅ spise hver 4 time, ellers kommer jeg helt ut av det.

Takk for at dere er her.

Ha en god og mager dag alle sammen.

Tutta
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias beate2926. januar 2002
Heisann Tutta.
Takk for støtte og kommentar i dagboka mi. Synes du har fått fornuftige råd fra "legen" vår Iset. Hun har greie på mye rart! Jeg er forøvrig sykepleier og har en del greie på sunn mat, kropp og helse. Jeg vil bare si at du er kjempeflink!!! Du står på! Det at du tok deg en sykkeltur istedenfor å spise sjokolade var bare helt beundringsverdig!!! Det er jo tak i deg!

Det er nok farlig å hoppe over måltid, ja. Det har også jeg fått erfare. Søtsuget kommer som lyn fra klar himmel! Ikke bra! Jeg skrev til deg tidligere at jeg syntes du spiste litt lite. Det er fordi jeg vet at det ikke er bra å få i seg mindre enn 1200 kcal hver dag. Da synker forbrenninga, og når du begynner å spise normalt igjen så lagrer kroppen fett mye fortere. Kroppen er laget sånn at den sparer på energien i magrere tider, og når det kommer bedre tider så kompenserer den med å lagre ekstra fett i tilfelle en ny periode med magrere tider dukker opp. Det er nok en lur ide å øke litt på mengden mat de dager du bare spiser 800-900 kcal. Ikke bra å bli svimmel, vet du. :) Man skal jo ta vare på seg selv og ha det bra selv om man slanker seg!

Ønsker deg iallefall lykke til. Stå på videre! Du er kjempeflink!

Klem fra Beate
c.AuthorAlias Molla25. januar 2002
Heipådeg!
Du har viljestyrke!!!! Det du gjorde i går kveld står det virkelig respekt av, bøyer meg i støvet! Neste gang jeg kommer i samme situasjon (og det gjør jeg helt sikkert!), skal jeg tenke på deg og hente styrke derfra.
Når det gjelder å spise minst hver 4. time, er nok det kjempelurt. Du får ikke til å spise en frukt som mellommåltid av og til da, det hjelper for meg, 4 timer kan også være lange når man lever på mager kost. Jeg pleier som regel å ta en frukt 1-1,5 timer før middag, da er jeg ikke skrubbsulten når jeg skal begynne med middagen. Et lite knekkebrød med mager ost fyller også godt opp. Lykke til med videre nedgang!
Slankehilsen fra Molla.
100,0 kg

Liten smygtitt

Hei!

Jeg kunne ikke dy meg, jeg måtte en liten tur på vekten i dag.
HURRA!!! Den viste 99. Jeg valgte å ikke skrive det på for vekten i dag, idet veiedagen min egentlig er til mandag. Men jeg følte at jeg trengte en liten oppmuntring for meg selv.

Men jeg må si at jeg ble litt overraskjet over kommentaren på dagboken min fra i går fra "ernæringsstudent". Jeg skjønte ikke helt hvor han har fått det fra at jeg har kuttet ut matinntaket.
Jeg spiser 4 måltider hver dag, kl. 0900, kl. 1300, kl. 1700 og kl. 2100. Men de dagene jeg spiser 700-800 kcal, spiser jeg så magert som mulig.

Eks. på dagskost:
25 g frokostblanding - 66 kcal

Groft brød m/kalkunpålegg - 78 kcal

Kalkunpølser m/løk, makaroni og grønnsaksblanding - 353

Groft brød m/kalkunpålegg - 100 kcal

+ 4 dl melk

- syklet 30 min.

De dagene jeg spiser mer kalorier øker jeg brødmengden til frokost og lunch, og bytter ut pålegget med f.eks. ost eller egg. Jeg spiser aldri over 100 g kokt makaroni, ris eller potet til middag, men varierer med kokt torsk, fiskekaker, rent kjøtt av okse eller svin, og alltid masse grønnsaker.

Jeg tror faktisk ikke at jeg spiser så halvt gæærnt, men som sagt kan kanskje kaloriinntaket økes på de lave dagene.

Dette høres kanskje dumt ut, men jeg ble litt lei meg av kommentarene til "ernæringsstudent". Er jeg helt på jordet?
Jeg er nok veldig "hårsår", det er nok derfor jeg aldri går på slankekurs sammen med andre som kan se på meg, og kommentere mine misslykkede forsøk på en slankere og lettere tilværelse.

Ha en fortsatt god og mager dag!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7424. januar 2002
Godt å høre fra deg også... Jeg trodde det bare var meg som reagerte. Man er nok litt hårsår når man prøver å bli kvitt de ekstra...

Trege karbohydrater er først og fremst fiber og stivelse. Dette finnes f.eks i grønsaker, ris, poteter og grove brødvarer.

De kjappe er i farin, honning, sukkertilsatte varer og hvitt mel osv.

Her er en god artikkel fra en nokså troverdig kilde:
http://www.helsenettet.com/kosthold/Naeringsstoffer/karbo.html

(Nederst på siden står det litt om kostsammensetning.)
Sender med forholdstallene til de ulike energikildene:
1g fett - 9kcal
1g karbohydrat - 4kcal
1g protein - 4kcal
Hentet herfra: http://www2.tv2.no/tidforreise/n2i.vis?par=3600

Rent bortsett fra at man slipper at blodsukker (og for meg er blodsukker = humør) går opp og ned som en jo-jo utover dagen kjenner man seg mett og fornøyd med seg selv når man spiser grønnsaker og grovbrød... ;) Det er jo sunt.

God tur videre!
c.AuthorAlias iset24. januar 2002
heisann:)
ernæringsstudenten mente det nok bare godt. men vi kan jo være litt uenige med ham begge to. han skriver om dr.lindberghs metode, med mat med lav glykemisk indeks. det høres logisk ut, og er interessant, men jeg har funnet ut at hvis jeg spiser mye brød og pasta, så går jeg ned i vekt. har prøvd den metoden før, hjalp ikke på meg. kanskje jeg er et lite unntak da? har spist brød, pasta og pizza hele slankeperioden og allikevel gått ned 4.5 kg. det har jeg gjort før også...
mitt råd til deg er: føl selv på kroppen hva som er best for deg. er du sulten må du tilføre mer mat, ellers mister du muskler og forbrenningen vil minske. har du vondt i hodet, kan det være væskemangel. drikk masse vann! er du svimmel må du enten ha mer mat eller jern. (snakk med meg først, jeg er "legen" her inne hehe. jobber med alternativ medisin).
du føler selv hva som er best for deg, og jeg har aldri følt meg så bra som nå, alt virker, fordøyelse og alt. er såå fin i huden og håret skinner:) og jeg spiser MASSE karbohydrater, så den metoden fungerer ikke på alle. spise det du vil du, i begrensede mengder:)

ps: tony little videoene kjøpte jeg på tv-shop i 1994, ganske mange år siden. de begyunner å bli slitt ut nå, så jeg er så redd jeg ikke får tak i nye... hvis du kommer over dem, helst på dvd, så husk å si fra:)
hilsen Iset.
c.AuthorAlias cat7424. januar 2002
Tror ikke du skal ta studenten så alvorlig. Han er ny her og skriver tilsynelatende det samme til alle.

Jeg vet ikke, men jeg tror det viktigste er å gå ned sakte. Man leser jo 'alle' steder at dersom man spiser mindre enn 1100-1200 kcal om dagen - varierer etter aktivitetsnivå selvfølgelig - så går forbrenningen i vranglås. Det er jeg redd for iallfall - fordi jeg vil ha et liv etter slankekuren også. Selv om jeg innser at kostholdet må endres varig ønsker jeg en forbrenning som er mest mulig effektiv - og som kan takle en sjokolade av og til.

Det er jo uansett viktig å balansere kosten - vi _trenger_ både fett, karbohydrater og proteiner. Men.. sånn generelt sett kan nok de aller fleste av oss spise mer fiskefett i stedet for annet fett iallfall.

Prøv bare å spise litt hver 3. time. Bare slik at maven husker hva den skal gjøre :) Personlig har jeg stor tro på trege karbohydrater - i den tro at da holdes blodsukkeret jevnere og man slipper søthungere, men jeg vet jo ikke...

Ellers er vel hovedsaken at det virker? Lykke til videre!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.