← Alle dagbøker
diarist.Alias

Tusta

67 år170 cm53 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start95,9 kg
Sist88,1 kg
Endring−7,8 kg
BMI nå30,5
📉 Ned 5+ kg📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
29. juni 20018. mai 2002
😀88,1 kg

Nutrilett gjør jo susen

Nå er jeg egentlig ikke noen stor tilhenger av slike hurtig slankekurer som Nutrilett er, men det er effektivt og jeg tror at det er en grei måte for meg å gjøre det på iallefall sånn til å begynne med. Når jeg kommer skikkelig i gang, så får jeg se om jeg ikke kan bytte ut flere Nutrilettmåltider med litt mat, jeg skjønner jo at det er nødvendig. Kan ikke lever på pulver til evig tid.
Nå er jo ikke jeg den mest gjennomførte. Jeg spiser jo mat hver dag nå også. Middagen er dagens høydepunkt, og i dag slo jeg til med dessert også.

Frokost: Nutrilett
Formidagsmat: 1 eple + 1 flaske Christians
Middag: Svinefilet i søt/sur saus og ris
Dessert:Rørte jordbær med litt sukker og litt matfløte. (Snadder)
Kveldsmat: 1 eple og 1 gulrot (Planen for kvelden)
Masse vann.
Multivitaminer.

Når jeg ser på "menyen" min for i dag, så ser den egentlig helt topp ut. Det har ikke vært noe vanskelig å bruke Nutrilett enda, ikke så lenge jeg spiser middag hver dag.

Det er godt å være tilbake her igjen.
Ha en fin slankedag alle sammen.


6 i heiagjengen
c.AuthorAlias maia❤️23. februar 2003
Hei Tusta.
Hvor er du?
Jeg har ikke glemt deg. Gi et livstegn, da. Hilsen maia
c.AuthorAlias maia4. juni 2002
TUUUUUSTAAAAAAA? Hvor er du? Hilsen maia
c.AuthorAlias maia21. mai 2002
Hei!
Hvor er det blitt av deg, da?
Håper alt står bra til med deg. Kan du ikke gi et lite livstegn - jeg er spent på hvordan du har det.
Hilsen maia
c.AuthorAlias maia😃11. mai 2002
Hei!
Jeg blir glad hver gang jeg ser at du har skrevet et innlegg med positiv undertone.
Jeg synes du er kjempeflink.
Så flott at du lager middag hevr dag, også til sønnen din, selv om han er voksen! Bare pass på at du ikke skjemmer han helt bort! (sier hun som har en nesten like gammel sønn som gjerne venter med å skjære seg noen brødskiver til mamma kommer hjem.............)
Fortsett å skrive - er spent på hvordan det går med deg.
Hilsen maia
c.AuthorAlias Jojoen😃9. mai 2002
Hei Tusta :-)
Velkommen tilbake for ny innsats. Denne gangen klarer du det!
Jeg har ikke vært her så lenge, men synes at slankedagboka er til stor hjelp.
Det er visst ikke bare jeg som har vært jojo-slanker.. ser flere som har slanket seg i åresvis og ikke klart å stabilisere seg. Denne gangen har jeg tenkt som så at kostholdsendringen er varig... skal ikke tilbake til noe "normalt" kosthold etterpå. Det er en ny tanke for meg, ellers har jeg vel vært igjennom det meste som finnes av slankeopplegg tidligere.

Lykke til

Jojo-klem
c.AuthorAlias Viola😃9. mai 2002
Synes jeg har sett deg før?!? Sjøl har jeg jo "vanket her kjempelenge, og du kan jo selv se det fantastiske resultatet...(hm). Men er egentlig ganske fornøyd så lenge jeg ikke går opp...selv om jeg forferdelig gjerne vil ned noen kilo til!
Synes det er fornuftig av deg å kombinere Nutri'en med mat. Tror det holder bedre da! Og resultatene ser man jo allerede! Lykke til videre!
Klem, VIola.
Bilde
😊88,5 kg

Dette er jo morro.

Dette er bare gøy. Jeg går fort ned, kanskje for fort, men jeg nyter det. Nå er det ikke så langt fram til 86,2 kilo, den vekten som vil fortelle meg at jeg bare er overvektig, og ikke lider av fedme. Et vemmelig ord, synes jeg.
Jeg spiser stort sett slik jeg hadde bestemt meg for. Kanskje jeg burde bruke mer Nutrilett, fordi jeg da er sikret å få all den nødvendige næringen jeg trenger, men jeg supplerer med tilskudd. Det blir stadig til at jeg drikker et glass cola til middag, men de to siste dagene, altså i går og i forgårs, så har det vært for søtt egentlig, og jeg har ikke drukket opp glasset. I dag har jeg latt være å handle cola til middag.
JEg spiser altså middag hver dag. Siden jeg må lage middag daglig til sønnen min, så vil jeg også ha det måltidet. Dessuten så tror jeg ikke det er annet enn veldig bra for meg å spise noe normal mat. Iallefall ikke så lenge som jeg fortsetter å ta av. Ved siden av dette blir det et par-tre epler om dagen, og kanskje ei gulrot eller to.
Nå skal jeg lese dagbøkene til dere andre her, og lete etter gamle kjente.
Dette er den første dagen jeg er her siden i høst. Det jeg har skrevet om begynnelsen av slankekuren har jeg også skrevet i dag. For oversiktens skyld. :-)
HA en flott slankedag alle sammen.
Tusta.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias maia😄7. mai 2002
Hei!
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding.
det er så godt å høre at depresjonen din er over nå og at du føler deg bedre.
Jeg er sikker på at du når målet ditt snart. FLINK er du!
Hilsen maia, som gjerne vil følge med på deg.
c.AuthorAlias Minelli❤️7. mai 2002
Hei Tusta!

Så godt å se at du er her igjen. Jeg var skikkelig bekymret for deg sist gang jeg var innom dagboka di! Jeg ante jo ingenting om din fortid, ogat det liksom ikke bare var slankingen som var vanskelig!

Flott at kiloene nærmest raser av, selv om jeg ikke er veldig for bruk av Nutrilett...har jo brukt det selv for mange år tilbake.

Jeg skal skrive litt mer til deg når jeg får tid, kanskje i kveld eller i morgen..ville bare si at jeg er kjempeglad for å ha deg tilbake igjen!

Klem fra Minelli
😈93,0 kg

Nå er det nok. På`n igjen

Det er lenge siden sist jeg skrev her. Kan ikke engang huske når det var. En gang i høst, tror jeg.
Men nå er det nok.
De kiloene som forsvant da er stort sett kommet tilbake, dvs. jeg ligger nå 2,9 kilo under den vekten jeg hadde sist jeg startet å slanke meg. Da gav jeg opp da jeg var kommet ned på rundt 80 kilo. Jeg gav egentlig ikke opp, jeg mente å fortsette slankingen, men det som skjedde var altså at kiloene sakte men sikkert kom på igjen.
Så er jeg altså her igjen. Er spent på om jeg klarer å finne noen av de "kljente" fra sist her. Husker ikke engang "navnene" på alle, men hvis jeg kan gå bakover i min egen dagbok å lete, så skal jeg vel finne dem.
Vel. Jeg starter opp i dag - ettermiddagen - med Nutrilett. HAr tenkt å bruke Nutrilett pulver for å komme igang, men jeg klarer ikke å bare bruke pulver, tror jeg. SÅ jeg kommer til å satse på frukt og grønnsaker, samt middag hver dag. Utover det skal jeg prøve å holde meg til pulveret.
Min store svakhet er stadig cola, sjokolade (har byttet ut New Energi med Karamello) og Ris Lunch og Piano Youghurt med karamell. Når jeg først setter igang med å spise slik mat er jeg helt uten grenser. Kan spise tre - fire sjokolader eller Piano etterhverandre. Et ufattelig inntak av kalorier. Dessuten drikker jeg glatt 1 1/2 liter cola om dagen. Gjerne det dobbelte. Det er ille å se det svart på hvitt, men det er slik det er. Bortsett fra at det fører til at jeg veier alt for mye, så gjør den "dietten" et stort innhugg i lommeboka mi. Jeg kan jo bruke nærmere 100 kroner på dill i løpet av en dag. Når det er slik dag etter dag, så kan jo hvem som helst forstå hva det koster meg i løpet av en måned. Ved siden av det skal jeg jo ha vanlig mat både til meg selv om til min 20 år gamle sønn som jeg bor sammen med. Matbudsjettet mitt sprenger alle rammer.
Vel, dette får være for nå.
Ha det bra alle sammen.
Tusta.
100,8 kg

Verre enn noensinne

Vet ikke helt når det sist jeg skrev her var, men det må jo ha vært en stund siden. Det er iallefall ca. 20 kilo siden, mange vonde rygger og ben siden, og mange ønsker om å gå til han som kaller på meg, tynn eller tykk....... Det er mange sider siden jeg gav opp.
Måtte slette resten av det jeg hadde skrevet. JEg slettet det 07.mai.
Orket ikke å la det stå, orket ikke å lese det en gang. Nå er depresjonen over, jeg er frisk og er blitt kvitt alt det ekstra vannet som gjorde at vekta mi ble slik den ble. Over 100 kilo mener jeg.

Klem til alle dere som ikke har gitt opp.'
Tusta.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias maia11. mars 2002
Hei Tusta.
Jeg begynte å skrive på disse sidene rett etter nyttår og har ikke lest dagboken din før idag. Imidlertid har jeg lest nesten hele. Jeg forstår at du har det vanskelig og det må føles bittert at du har lagt på deg alt det du strevet med å gå ned pluss litt til.
Jeg synes du er tøff som innrømmer at du har en fortid som stoffmisbruker og at du nå har gått på metadon over flere år.

Fra jobben min vet jeg en del om hva det koster å bryte med et stoffbelastet miljø og å komme ned på bena. Det at du tydeligvis har omsorgen for sønnen din (eller er han over 18 år?), viser at du oppe i alle vanskelighetene har vært flink til å ta vare på ham. Det beundrer deg deg for.

Du sier at du har hatt selvmordstanker, men at tanken på alle som er glad i deg holder deg tilbake. Hold fast ved de sistnevnte tankene! Det å oppleve at en nær person tar sitt eget liv, setter spor i et sinn som man aldri vil komme over, men som man må lære seg å leve med. Du har familie og viktigst av alt; du har et barn, uansett hvor stor han er. Jeg tror ikke at du vil utsette din egen sønn for opplevelsen av at mamma ikke orket å leve lenger.

Din historie får meg til å tro at du har et profesjonelt nettverk rundt deg. Kan du snakke med legen din om dette? Kanskje du allerede har kontakt med en psykolog, en sosionom eller et annet fagmenneske som kjenner deg og som du kan støtte deg på? Bruk dem NÅ!

Du har klart så mye, Tusta. Du har blitt stoffri, du har begynt på sykepleiehøyskolen (er du fremdeles student?), og du har tidligere klart å gå ned i vekt - mange kilo.
Noe sier meg at du er utholdende og full av pågangsmot når du først bestemmer deg for noe. Kanskje slankingen ikke er det aller viktigste nå? Kanskje du trenger å finne ut hvor du står og hvem som kan hjelpe deg videre først. Jeg vet ikke hvordan du prioriterer, hva som du vil jobbe nmed nå. Men uansett - jeg vil gjerne følge med på hvordan det går med deg.
Ta vare på deg selv, men tillat også andre å ta vare på deg.
Hilsen maia.
c.AuthorAlias Måne11. mars 2002
Hvis du vil at noen skal fortelle deg hva du skal gjøre, kan jo vi har inne hjelpe deg der.

Du må begynne å spise frokost:
To knekkebrød med smøreost (lite fett) og et par løkringer (rødløk er best)
Mye vann

Mellom måltid:
2 stk frukter, jeg foreslår banan og pære

Lunsj:
2 knekkebrød med pålegg (lite fett)

Mellom måltid:
2 stk frukter, jeg foreslår eple og pære

Middag:
Mitt forslag er suppe med 2 skiver brød eller
kyllingfilé med steikte grønsaker og 1 posjon ris.

Kvelds:
1 youghurt

Er du sulten utenom så er det bare å tygge gulrøtter.

Det viktigste er bevegelse i 30 min hver dag, så på med skoene og ut å gå tur.

Ikke gi opp.

Klem Måne
80,4 kg

Hei alle sammen. Her er jeg igjen.

Det beveger seg stadig rett vei, selv om det har gått sent den siste uka. Men, jeg klager ikke, for jeg slanker meg ikke lengere - ikke sånn veldig iallefall.
Joda, jeg slanker meg, jeg gjør det. Men jeg tenker ikke så mye på det. Tenker mest på pedagogikk, didaktikk, matematikk og masse gruppearbeid. Av og til tenker jeg Bridge også. Da er det ikke tid til så mye mere.
Men jeg trives godt med livet som student, selv om det er mye mer arbeid enn jeg trodde sånn i utgangspunktet. Dessuten så er jeg syk i dag. Kjenner meg ganske så elendig, og selv om det er søndag, så er ikke dette selvforskyldt syke. Tror jeg vil krype under dyna igjen en time eller tre å se om jeg føler meg bedre når jeg står opp igjen.
Ha det bra alle sammen, og lykke til videre med de målene dere setter dere. Nå skal jeg innom en liten tur for å sjekke opp vekta på noen av dere før jeg finner senga igjen. Jeg må jo se hva som skjer når jeg først er innom.

Klem til alle sammen fra Tusta.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*25. september 2001
Hei på deg!

TAKK! TAKK! for den koselige kommentaren, min venn!

KOS å se at du stikker innom sånn innimellom!;0)
*savner deg jo her inne vettu*
Og nedover går det jo også, selv om du ikke lenger er så fokusert på slanking!! Det er jo fantastisk det jo Tusta!
*stolt av deg*!

Ønsker deg lykke til videre!!
Stikk innom snart igjen da,lov meg det???

Stor klem til deg
Jenta*S*
c.AuthorAlias Minelli23. september 2001
Hei! Der var du jo igjen jo, tusta!

Savner jo at du er her inne, vet du! Hadde jo trodd at du skulle ligge hakket foran meg i dag, men neida! Men DENNE uka skal vi se 7-tallet først, ikke sant!

Må bare si at jeg hadde et kjempehyggelig møte med RH, modah og Amorica i går, og middagen var sbsolutt ikke slankende, men vi hadde det kjempehyggelig! Ikke kaloritelling den dagen nei!

sÅ FLOTT AT DU IKKE ER SÅ FOKUSERT PÅ SLANKINGEN LENGER, DA, DET ER JO DET SOM...obs, bare den dumme caps lock-tasten...er det aller beste; Bare komme inn i en rytme med et sunt kosthold! Når sant skal sies, så rekker jeg svært lite annet enn å jobbe og litt trene om dagen. Det er stort sett fullt kjør hele tiden, og jeg må ta meg sammen for å rekke mer enn 3 måltider i løpet av dagen, men det går da nedover med vekta, og da er jeg fornøyd!

Trist at du er syk nå som det er helg, da...håpe det går over snart! Kos deg under dyna i dag, du!

God-bedring-klem fra Minelli
81,1 kg

Det nærmer seg 15 kilo ned nå :o)

Hei alle sammen. Det var morro å gå på vekta igjen i dag. Nesten 1 kilo ned siste uka. Jeg har så mye å gjøre for tiden at jeg ikke har tid til å hverken tenke på å slanke meg eller til å spise. En bra kombinasjon for meg, tydligvis. :o) Dessuten så er det jo en del ting som går av seg selv nå. F.eks. så er det nå naturlig å ikke bruke smør på brødet. Det er naturlig for meg å unngå fett når jeg steker, og å unngå fete sauser osv. Samtidig spiser jeg mye salat, skinke, reker og kylling til middag. Som dressing bruker jeg en 50 - 50 blanding av Lettrømme og Kefir. Det gir en god dressing som bare inneholder 133 kalorier pr. 100 gram. Det gjør at jeg kan frotse litt med den, hvis jeg har lyst - altså bruke 4 - 5 ts. på salaten. Siden resten av maten har så lite kalorier, så gjør det ikke noe om jeg får 50 kalorier ekstra på dressingen. Et slikt måltid kommer sjeldent over 200 - 230 kalorier, og jeg blir skikkelig mett og så smaker det jo veldig godt da.
Så slankingen går altså av seg selv. Nesten da.
Jeg drikker jo stadig minst ei glassflaske cola om dagen. Det har sklidd en del ut, sånn at det oftere og oftere blir en halv liter, og av og til to. Men, det ser ut som om det går greit det. Jeg trenger nok de kaloriene også for å få nok kalorier i meg. Det er den vanskelige biten for meg. Sjokoladelysten min er normalt ikke noe problem, men det hender at den kommer over meg med voldsom kraft. Da prøver jeg i første omgang å gjøre som ingenting, men blir det for ille, ja da kjøper jeg meg en liten sjokolade. Det blir forresten sjeldnere og sjeldnere at jeg tenker på det i det hele tatt.
Jeg er som sagt veldig opptatt med skolen for tiden. Dessuten så har jeg begynt i bridgeklubb hvor vi spiller en kveld i uka. Når jeg er opptatt med noe, så glemmer jeg mat, og spesielt på kveldene er det greit å være opptatt med noe, synes jeg. Da unngår jeg å stå på hodet inn i kjøkkenskap/kjøleskap og lete etter ett eller annet.

Selv om jeg er veldig opptatt, så tar jeg meg tid til å se innom her noen ganger i uka. Sjekker hvordan det går med dere, og jeg må si at der er nå noen som imponerer veldig. Tenker på Jenta *S*, f.eks. Der går det jo så det suser. Ser ikke bort i fra at hun kan rekke målet sitt - iallefall ved hjelp av noen få ekstra dager.

Ha det bra alle sammen. Håper dere klarer å nå de målene dere har satt dere for denne uka. Selv har jeg snart nådd mitt 5 delmål som går utpå å komme ned i 80,9 kilo, fordi da har jeg tatt av 15 kilo siden jeg begynte. Men mine mål ligger av og til veldig tett oppi hverandre. For når jeg har klart det målet, så er det neste målet bare en kilo borte. Nemmelig å se 70-tallet. (Dessuten så er det bare 3,4 kilo til jeg når Lett overvekt. Det er ett stort mål.) :o)

Jeg prøver igjen.
Ha ei flott slankeuke alle sammen, og håper stadig at dere når målene deres.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias knotten15. september 2001
Hei !
Når jeg leser dagens dagbok hos deg ser jeg at her en en som har lagt om kostholdet sitt og at det kanskje mer dreier jeg om en kostholdsomlegging enn en slankekur. Det er fantastisk å lese! Jeg gleder meg til den dagen jeg selv tenker slik - jeg tror jeg er et godt stykke på vei. Når det gjelder cola forbruk - er det helt uakuelt å gå over til lettbrus ? jeg selv er hektet på Pepsi max, så jeg kjenner godt til avhengihet av cola... kanskje du skulle prøve halvt om halv en stund for å få litt bedre samvittighet? Lykketil med de siste grammene til du har nådd -15 kg... en virkelig stor prestasjon!
c.AuthorAlias Jenta*S*14. september 2001
Hei Tusta!
Så koselig å se deg her igjen!Godt det at du stikker innom sånn imellom!Vi savner deg masse vettu! Du...15 kilo snart? Det er jo rett og slett fantastisk! Du må bare fortsette å unne deg cola, det har tydeligvis ingen betydning:0)!
Tusen takk for at du har tro på meg, det setter jeg stor pris på! Jeg HÅPER jo at målet vil bli nådd da..innen bursdagen min på søndag..men det ser ikke helt bra ut*S*...ja,ja kan ikke gjøre mer enn jeg kan!
Neste delmål på 80.9 er jo SÅ nærme da! Jeg er imponert over deg! Du har virkelig lagt om hele livsstilen din jo!
*stolt av deg*

Lykke til videre med skole,slanking og alt du foretar deg!*S*
Tenker jo på deg vettu!

PS Kryss fingrene litt ekstra da for meg på søndag!*S*
Pliiiis!

Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Minelli14. september 2001
Oj, så flink du er da Tusta! Gratulerer, gratulerer!

Leg ligger ikke på latsiden heller da, men det ser ut som vekta sakker av litt når jeg trener så mye. Skal faktisk prøve å trene litt mindre i neste uke (trodde aldri jeg kom til å si det...), og se om jeg går ned litt jevnere eller mer da!

Jeg må innrømme at jeg savner det at du er her...skulle jo helst hatt deg her hver dag, da! Det er jo noen andre som er omtrent vår vekt, men det blir ikke helt det samme. Vi to har jo hengt på hverandre fra starten av! Uansett, så synes jeg vi er kjempeflinke, og jeg synes det er utrolig fint å se at du klarer deg fint uten å "være her inne" hele tiden!

Vet du hva Tusta? Jeg synes du har kommet langt på vei i slankingen med å få et bedre kosthold. Det er jo like mye et mål som å nå slankemålet! Bare les noen av de første innleggene dine, det var kort tid mellom hver rislunsj og sjokolade på den tiden! En cola eller to eller tre utgjør jo svært lite i den store sammenhengen, og så har den jo ikke noe fett! Det er jo kombinasjonen av fett og karbohydrater som er så utrolig farlig!

Det er jo bare 200 gram til du når neste delmål...det går jo i løpet av helgen det! Jeg har litt lenger igjen, da, men det får være.

Vet du! Jeg skal treffe RH, modah og Amorica i Oslo neste lørdag, kanskje Jenta*S* også! Det skal bli sååå moro! Blir nok ingen slankelørdag da, nei!

Ønsker deg en fin helg og en ny slankende uke, Tusta! Ser fram til at du er her neste fredag igjen!

Klem fra Minelli

PS! Jeg gratulerer med delmålet med en gang, jeg! Det er utrolig bra å ha kvittet seg med 15 kilo. Det tilsvarer 105.000 kalorier, eller faktisk 210 sjokolader!!!
82,0 kg

Hei. Her er jeg igjen. :o)

Joda, jeg henger stadig med, og selv om jeg har vært "borte" i noen dager, så skjer det jo ting her.
I dag viste vekta 82.0. Helt ufattelig, og forholdsvis overraskende, men jeg har vært flink i det siste. Har vært inne i en veldig bra periode, der jeg har spist det jeg skal, og ikke noe mere, og der jeg har vært flittig til å bruke beina. Går stort sett fram og tilbake til skolen hver dag, og det tar meg en drøy halvtime hver vei, så det blir litt trim, bare det.
Ellers så veier jeg meg ikke lengere hver dag. Veier meg omtrent ei gang i uka nå. Det føles bra for meg, for jeg hadde begynt å stresse sånn med vekta, og lot egentlig vektreduksjon eller vektøkning, styre for mye av humøret mitt. Det ble galt å fiksere så mye på vekt for meg, iallefall trengte jeg en pause fra det, og det har jo virket greit den siste uken, iallefall.
Det er greit å gå på skolen igjen. Jeg er opptatt det meste av dagen, men trives med det. Det å være student er også en fin ting for meg. Spesielt nå som jeg ikke lenger er den "gamle og fete". :o) Nå er jeg hun på 42 år som snart er slank og smekker. Stilig?
Nå skal jeg inn å titte litt på dagbøkene deres. Har ikke vært innom her på en del dager, så nå er jeg spent på hvordan det går med en del av dere.
Lykke til videre, alle sammen. Vi sees til våren, i København.
PS: Nå har jeg tatt av meg 4,3 kilo i minus 7 kilo konkurransen. Da mangler jeg altså 2,7 kilo.
Hvordan ligger andre ann nå? Hvem leder, tro?
Jeg får inn å se om jeg finner ut av det.
So Long.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*12. september 2001
Hei der!*S*

Hvordan har du det?..HÅPER at det går bedre med deg..jeg tror bare det er smart av deg å ta en liten pause , og vekta di går jo ned likevel?!*S* Så flott altså! Jeg savner deg jo her inne da...og vet at det er mange som mener det samme, men du må ta den tiden du trenger og komme innom sånn innimellom når du føler for det:0)...vi er her vi vet du..*S*

TUSEN TAKK for flotte kommentarer...*blir helt rørt jeg*...godt at noen har tro på meg..det hjelper meg til å holde motivasjonen oppe..og nå er den tilbake..det hjalp meg med en liten pause,det gjorde det...vi er da bare mennesker og av og til må vi bare koble litt ut..ikke sant vel?*S*
Hvordan er det på skolen da? Håper du trives og at du har blitt kjent med masse nye koselige folk.
Glad for at du blir med til København til våren da:0)...da skal vi kose oss masse, og MINST av alt tenke på kalorier..da skal vi gå med en hamburger i den ene hånda og bukser i str 38 i den andre*S*...hi hi....det er godt å skeie ut i blant..det er iallefall sånn jeg vil ha det når jeg er ferdigslanket...dvs...skeie ut og gjøre som jeg vil av og til, ved spes.anledninger, fester, reiser osv...og ha en sunt kosthold i hverdagen med trening 4-5 ganger i uka for å holde vekta der den skal være!:0)..det er planen i allefall.

Søndagen nærmer seg med stormskritt for meg nå..så imorra setter jeg igang med rensekur igjen...som en siste ekstrainnspurt liksom*S*....MÅ jo prøve iallefall da...ikke sant? :0)...

Ok...Tusta..jeg håper at du kommer innom snart, men like mye håper jeg at du tar den tiden du trenger til å gjøre som DU selv vil! Det er like viktig det vet du...*S*

Så,masse lykke til videre:0)!

Stor klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias modah7. september 2001
Heisann!

så fint det går bedre med deg.Bra nedgang du har hatt da.Tror det er lurt å koble ut all den slankingen innimellom,det kan bli litt vel mye!
Tenker du er en stilig dame jeg,tusta!Helt sikker på,blir da gøy å treffe deg til våren da!

Ligger nok godt ann du i 7 kg konkurransen ja.Ta en titt på boka til RH,hun har summert der!!

Håper du får en koselig helg,kos deg!!

Klem fra modah
c.AuthorAlias Minelli7. september 2001
Bare meg igjen da!

Jeg lovte jo Jenta*S* at jeg skulle hilse. Hun er jo på kurs i to uker og har litt liten internettilgang!

Minelli
c.AuthorAlias Minelli7. september 2001
Hei Tusta!

Så hyggelig å høre fra deg, igjen da! Jeg savner jo det vet du, men ble så glad for at jeg så det nå før jeg skal legge meg! Saken er at jeg er mer død enn levende i dag, må nok prøve å få litt mer søvn i helgen! Ellers skjønner jeg ikke helt hvorfor vekta mi står stille om dagen, jeg gjør jo i prinsipp alt rett!

Med deg går det jo strålende da! Vekta går nedover og du trives på skolen, og for noen adjektiver du smykker deg med; snart slank og smekker! Synes det er helt på sin plass, jeg! Det må være en deilig følelse!

Har du fått med deg at jeg har kjøpt en ny slankebukse? Nå mangler jeg ca 7 centimeter over rumpe/midje/hofter for å få igjen knapp og glidelås, så jeg har noe å sammenlikne med dersom vekta ikke rører på seg! Kjekt å vite det, da!

Kan du ikke komme inn på chatten en kveld, da Tusta! det hadde vært veldig hyggelig!

Jeg har forøvrig 3,8 kilo igjen i minus 7-konkurransen, men jeg satser heller på andreplassen...klarer vel neppe å ta igjen LilleMeg! RH har forresten gjort en oppsummering i går tror jeg...

Ha en fin helg og en slankende uke, Tusta, så skrives vi!

Mange klemmer fra Minelli

84,1 kg

Jeg henger stadig med. :o)

Joda, jeg henger stadig med, selv om det går sakte nedover nå. Det var jo mye mer morro å slanke seg når kiloene "raste" av, men det er vel ikke meningen at det skal gå sånn hele tiden.
Er kommet i gang på skolen nå, trives godt der, og humøret mitt er igjen noenlunde jevnt og godt. Det er deilig å komme opp av slike "grøfter" hvor alt er heller mørkt og trist.
Det har vært deilig å ha en liten pause fra den veldig aktive slankingen, men det har som sakt ikke betydd at jeg ikke har vært fornuftig når det gjelder mat. Men jeg har ikke gått på vekta om morgenen på noen dager. Har trengt å tenke på noen annet, for jeg fikserte veldig etter hvert, og da ble det deprimerende å ikke gjøre store hopp. Bare tull egentlig, å forvente at vekta skal gå ned like raskt nå som den gjorde til å begynne med, men det bare ble slik.
Kommer til å fortsette å holde meg litt unna vekta framover, men ikke i mange dagene om gangen, og bare så lenge jeg vet at jeg spiser slik jeg skal. Er absolutt ikke villig til å skli ut og begynne å legge på meg. Nå er det jo ikke lange biten igjen til jeg ser 83-tallet. Minelli - jeg ser du er der, og jeg er misunnelig på deg. Hva gjør du som ikke jeg gjør?
Får ta resten i dagbok di, tenker jeg. :o)

Så håper jeg alle har flotte slankedager nå, med masse motivasjon og gode resultater.
Stå på. Det nytter.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli29. august 2001
Kjempehyggelig at du stakk innom igjen, tusta! Er godt å høre at humøret er bedre igjen. Jeg kjenner til det med å fokusere mye på vekt, ja. Helt utrolig, så har jeg ført inn i en bok hva jeg har veid omtrent hver dag i over 3 år. Er DET å fokusere mye på vekt, eller???

Slankekilden sier du? Den har jeg nok ikke sett, men jeg trener for harde livet så ikke RH skal klare å ta meg igjen! Er nå oppe i 5 timer i uka minst, og det håper jeg hjelper durabelig! Ellers tror jeg faktisk det var mensen som var litt årsak i det kraftige hoppet i helgen...kanskje jeg skal begynne å lengte til neste gang?? Men, nå står jeg litt stille igjen, da! Var litt deppa i dag tidlig, men nå har det gått over! Vet du? I helgen klarte jeg å kjøpe ei bukse som var minst 8 kilo for liten...blir spennnde å se om jeg noen gang kommer inn i den...eler når jeg gjør det, er vel mer riktig å si!

Gleder meg allerede til du titter innom igjen. Da håper jeg du ser 83-tallet og jeg 82-tallet! Vi har jo faktisk ikke langt igjen til 79 heller!!!

Ha noen strålende dager, tusta!

Klem fra Minelli

PS! Bildet er to år gammelt, men da veide jeg omtrent som nå! Skal prøve å legge ut et bilde fra tidligere i sommer som mitt før-bilde! Gleder meg til å se deg!
84,7 kg

Har ikke veid meg i dag. Hadde ikke lyst.

Som sagt så veide jeg meg ikke i dag. Hadde ikke lyst til å gjøre det. Spiste for mye i går til at jeg ville gå på vekta i dag, får se om jeg veier meg i morgen. Orker ikke å se at jeg har gått opp i vekt, men i dag har jeg vært flink igjen.
Er på en måte misfornøyd med å fokusere så mye på vekt. Er lei av det, og lei av å veie for mye. Skulle så ønske at jeg kunne våkne opp i morgen å veie 70 kilo. Men, det er jo selfølgelig en umulighet. 15 kilo forsvinner ikke uten å jobbe for det, men jeg har ikke lyst til å jobbe for det. Har ikke lyst til å tenke på det med å spise fornuftig.
Ser fram til skolen nå, tror at det å være opptatt på dagtid vil være en stor fordel nå for meg, for jeg er som tidligere sagt, ikke på noen bra plass med meg selv for tiden. Har det ikke noe spesielt ok, føler meg tom og trist og lei av det meste.
Hyggelig jente, hva? Orker bare ikke å forestille meg for øyeblikket. Den optimismen og gleden jeg følte for en liten stund siden er borte. Det er mange ting som plager meg for øyeblikket, men jeg vet av erfaring er det meste har en tendens til å løse seg på en grei måte. Da vil vel også humøret stige.
Tenker mye på å ta en liten pause her på siden. Misliker å spy ut så mye edder og galle. Tenker som så at hvis jeg ikke kan si noe hyggelig så er det bedre å tie stille.
Så hvis det er stille fra min kant i noen dager, så er det ikke fordi jeg har gitt opp slankingen, men rett og slett fordi jeg ikke ønsker å forgifte hele siden her med mitt dårlige humør.

Til alle dere andre: Ha lykke til videre. Jeg håper inderlig at dere vil nå deres mål, og at dere vil føle at livet er ok nå. Stå på alle sammen, og hold sammen. Det er den største hjelpen vi kan gi hverandre her.
Stor klem til alle fra Tusta, som tuster det litt til for seg selv nå.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli26. august 2001
Hei tusta!

Jeg føler med deg! Det er ikke morsomt å ha det sånn du har det nå. Minner meg litt om da eksen min gikk fra meg i fjor høst. Plutselig var bare all glede borte fra livet mitt, jeg levde liksom i et vakuum der ingenting var morsomt. Alt var bare et slit, psykisk da, men det gikk over, og det er jeg sikker på at det gjør for deg også!

Og du forgifter ikke siden i det minste, da hadde jeg jo ikke lest den, og ei heller giddet å kommentere. Men det gjør jeg! Du får nemlig ikke lov til å gi opp, tusta! Ikke nå som du har kommet såpass langt. Men å ta en pause er lov, å ikke tenke kalorier og slankemat er også lov. Men det betyr at du må gjøre noen valg skal du stå på stedet hvil eller fortsette nedover, som å kutte ut godis helt og heller unne seg litt god mat, eller spise en rislunsj i ny og ne og samtidig spise litt sunnere mat, da går det liksom litt opp i opp!

Noen ganger er det bare godt å få skrevet ned alt det vonde istedenfor å stenge det inni seg. Andre ganger er det motsatt. Uansett, så skal jeg tenke på deg tusta, og håper at det går bedre med deg snart!

En stor bamseklem fra Minelli

PS! Jeg har lagt ut et nytt bilde av meg selv under dagboka mi i dag...
84,7 kg

Jojo-slanking. Nå er det min tur :o)

Det går mye fram og tilbake for tiden. Men, jeg synes ikke det spiller så stor rolle. Jeg var på byen i går og spiste middag, så jeg ventet at vekten skulle ha økt minst disse 200 grammene. Middag kl. 21.00 på kvelden, med pils, kaffe og drambuie, gjør utslag på vekta neste morgen. Men litt kos skal man jo ha i livet.
Alle jentene som tok artium sammen i fjor møttes. Det var koselig, og selv om jeg har vært litt nede de siste par dagene, så klarte jeg å hygge meg godt i et par timer. Etter hvert så snek melankolien seg innpå meg igjen, og da et par andre jenter måtte bryte opp like etter kl. 22.00, så valgte jeg også å gjøre det. På tross av dette så var det en hyggelig kveld, med et kjærkomment avbrekk fra tungsinnet. :o)

I dag er jeg lettere til sinns, men jeg merker desverre enda melankolien. Nå er ikke det noen spesiell vond følelse, det er mer litt tomt og sårt, men når man har slike gode venner som jeg har, både her i byen og her på nettet, så er det jo ikke noe problem å være på en slik plass mentalt. Takk for alle søte kommentarer både på chatten i går og ellers i dagboka mi. Det er god støtte å få.

Nå skal jeg sluttet å prate om psyken min og humøret mitt. Nå skal jeg prøve å konsentrer meg om slankingen min når jeg er her på nettet. Tror nemmelig ikke at det er to sider av samme saken, det er nok alle de nye inntrykkene med skolestart som er grunnen til mine følelser for tiden. Slankingen gir meg stort sett gode følelser. Selv nå, når det går litt tilbake igjen, så er det greit nok. Jeg er egentlig så tilfreds med å være på 84-tallet at det ikke gjør noe videre om det tar tid før jeg kommer på 83-tallet. Så lenge det er nedover det går, så er det ikke så viktig med tiden. Jeg kommer til å nå målet mitt - jeg bare vet det.

Lykke til alle sammen. Håper dere får en flott lørdagskveld og at dere spiser med "vettet i behold".
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli26. august 2001
Hei tusta!

Nå er bryllupssendingene snart over, men jeg bare måtte inn og sjekke hvordan det lå an med deg før jeg går til sengs! Så jeg har gått forbi deg nå da! Det vil jeg ikke ha noe av vet du! Vil gjerne ha deg noen hundre gram foran meg! Men, man vet aldri, kanskje jeg spretter opp igjen i morgen?

En planlagt sprekk er jo ingen sprekk egentlig, bare en aldri så liten utskeielse! Det må man få tillate seg, særlig når det er planlagt på forhånd! Man skal jo leve litt også! Jeg hadde planer om å ikke spise noe godt i dag, men klarte ikke å holde meg unna iskaken (fra Hennig Olsen) som jeg serverte søstern. Tok bare to små hjørner, så jeg er LITT stolt av meg selv. Hadde vært mye verre om jeg tok halve iskaken, for jeg hadde veldig lyst til det, men så tenkte jeg på min nye vektkategori og at jeg faktisk hadde lovt meg selv å ikke skeie ut, og da klarte jeg å motstå fristelsen. Akkurat som du sier, det føles veldig bra å være på 84-tallet, langt bedre enn 85. Nå er vi jo faktisk nærmere 80 enn 90! Og ja, jeg er sikker på at vi klarer å nå målene våre begge to. Uansett sprekker og utskeielser, det er bare å ta tiden til hjelp. Egentlig frykter jeg ingenting lenger på matfronten, bortsettfra julen! Da går jeg alltid opp noen kilo, uansett om jeg ikke synes jeg spiser noe godt i det hele tatt! Men det er heldigvis leeeenge til!

Nei, nå må jeg hoppe til køys!

Ha en fiiiiin søndag, tusta!

Mange klemmer fra Minelli

PS! Skal forresten hilse fra Jenta*S*, som er bortreist i helgen!
84,5 kg

Sakte, sakte nedover.

Så lenge det går rett vei så er vel alt både vel og bra.
Har vært på skolen i dag igjen, selv om fredagen normalt vil være fridag for oss. Det virker å være greit på skolen, og jeg kjenner som sagt et par stykker som jeg kom i samme klasse med. Vi kommer også til å utgjøre deler av ei gruppe når det kommer til gruppearbeid.
Alt er jo bra. Jeg går ned, skolen er grei, men jeg er stadig nede. Det forbauser meg for jeg har normalt er jevnt godt humør.
Det handler kanskje bare om at det er mange nye inntrykk å fordøye disse dagene, håper det, for da vil det jo snart endre seg.
Håper dere andre har minst like stort hell som jeg har når det gjelder vekta, men at dere har det noe bedre enn jeg har det for øyeblikket.
Ha ei flott helg alle sammen.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola25. august 2001
Tusen takk for koselig kommentar i dagboka mi! ja, det betyr utrolig mye med den støtten man får her inne, det er sikkert. Godt at humøret er litt bedre nå. Hva med hormonene, forresten? De kan jo ofte spille en ett puss... Og vektnedgang og diett virker jo inn på "kjemien" i kroppen, så man kan jo få endel rare reaksjoner. Har forresten tittet på kurven din, den er veldig jevn og fin. Tror det er veldig bra at vekta ikke går for fort nedover, da holder det bedre!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias RH24. august 2001
Hei Tusta :-)

Tusen takk for koselig innlegg i dagboken min i dag! Godt og høre at ting går litt bedre med deg! Har ikke sett tilbake i dagboken din, men lurer litt på om det er lenge siden du har hatt en planlagt utskeielse? Kanskje du kunne unne deg og gå ut ta en pizza/pasta, kose deg sikkelig også kanskje da etter dette ha ett nytt pågangsmot? Vet ikke jeg, men jeg bare kommer med råd!

Vi vil jo alle ned fort som bare det, men noen ganger lønner det seg faktisk og ta ett skritt tilbake og kose seg litt også! Hvis man planlegger det, så går det ikke så ille utover humøret og heller ikke utover vekten. Iallefal bare ett tips hvis du syntes det er vanskelig nå!

Jeg henter iallefall masse motivasjon på den måten, var på ferie en uke nå og bare virkelig proppet! Og førelsen og tankene ved og fortsette slanking og alt ble egentlig veldig mye lettere. Nå kommer jeg ikke til og ta en uke til som denne, men jeg skal planlegge en dag hvor jeg skal kunne kose meg og virkelig gjøre det! Vi trenger det innimellom alle mann!

Prøver og hjelpe så godt jeg kan, så bare stå på så skal du se det går bra til slutt! Vi har jo ikke hastverk heller egentlig? Så om vi går bare ned 0,5 kg på 2 uker? Hva gjør det? Så lenge vi klarer og gå ned!

Ha en kjempe fin helg Tusta!

Masse gode bli glad igjen klemmer fra RH
c.AuthorAlias Minelli24. august 2001
Hei Tusta!

Vet du hva? Hver morgen når jeg logger meg inn her, så har jeg et fast rituale...sjekke hvilke dagbøker som er oppdatert. Jeg kan jo ikke forvente at alle er morgenfugler som meg, men jeg bare MÅ sjekke om dagbøkene til "konkurrentene" mine er oppdatert, dvs deg, RH og Abelone...som ligger en hel hestekropp foran oss plutselig! Og, så finner jeg sjelden deg der! Vel, dagen er lang tenker jeg. Faktisk har jeg så mye å gjøre på jobben om dagen at jeg nesten blir irritert når jeg ikke får gått inn med jevne mellomrom for å se om du endelig har lagt inn en ny dag! I dag rakk jeg jo ikke å se det før jeg dro fra jobben! Takke meg til søstern min som ga meg et modem til jul! Følger jo med en del av de andre slankerne også, men spesielt dere, siden vi hadde litt likt utgangspunkt!

Ja, ja. Leit å høre at dagen i dag ikke ble så mye bedre, men det blir det nok snart skal du se. jeg er bare glad for å gi noen støttende ord...det kunne jo like gjerne vært meg! Kjenner meg litt igjen i det av og til nemlig. Noen ganger vet man bare ikke hva som feiler en, man har det bare ikke bra med seg selv til tross for at man opplever mange positive ting. Det kan jo også bli for mye av det gode, sånn at man nesten innbiller seg at et eller annet er i gjerde, men sånn må man ikke tenke! Kan du ikke finne på noe som er litt oppmuntrende i helgen da? Gjøre noe morsomt? Lage en spennende middag, eller gå ut og spise? Liksom ikke tenke på verken skole eller slanking? Eller skal du også overvære kronprinsbryllupet fra sofakroken? Det skal jeg og stålsetter meg mot fristelsen til å tusle inn på kjøkkenet og rasere skapene...Kan jo ikke gjøre det, JEG SKAL NEMLIG FORSØKE Å TA DEG IGJEN!

Ønsker deg en fiiiiin helg...og en slakende en...!

Mange klemmer fra Minelli
c.AuthorAlias Jenta*S*24. august 2001
Hei*S*
Håper det går litt bedre med deg etterhvert da!Jeg er sikker på at du bare trenger litt tid til å fordøye alt som skjer,prøv å tenke positivt og på alle ting du har å være glad for:0)...du går ned i vekt,noe som helt sikkert vil gi deg mye bedre selvtillit og mange laange blikk..hi hi...,
ny skole,flott utdanning som vil føre til en jobb du trives i, osv osv...Jeg vet du ikke har det lett nå,Tusta!
Men husk på det "gamle" uttrykket: "Bak skyene er himmelen alltid blå"*S*....og jeg er sikker på at skyene letter snart!

Hvis ikke skal jeg finne en vindmaskin og BLÅSE dem bort*S*..*ler*...

Tenker på deg!

Lykke til videre!

Klem fra Jenta*S*
84,6 kg

Så litt ned igjen.

Burde være tilfreds og fornøyd i dag. Vekta går riktig vei, skolen virket grei nok og jeg kom i samme klasse med ei jente jeg tok artium sammen med i fjor, og der er muligheter for at enda ei av jentene fra da kommer over i klassen vår. Det er jo helt supert å gå på skole sammen med kjente mennesker som man liker og trives sammen med.
Fikk flotte komplimenter av dem begge, ingen av de har sett meg siden jeg begynte å slanke meg, så det var jo hyggelig det. Men................jeg føler meg trist og lei. En sår og vond følelse i meg som jeg ikke kan forklare eller forstå. Har egentlig lyst til å sette meg ned å grine, eller i det minste spise masse masse snop bare for å komme unna disse vonde og såre følelsene som har slått til fra intet.
Nei, nå vil jeg ikke skrive mere om det i dag. I morgen er det en ny dag, og da er forhåpentligvis også humøret bedre.
Håper dere får en flott dag, alle sammen.
Takk for alle kommentarer, og jeg lover, jeg skriver nye kommentarer til dere også snart. (Men ikke i dag.)
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias modah23. august 2001
Hei tusta!

Så leit at du er så trist i dag da,får håpe du får en bedre dag i morgen.Men det er vel slike dager vi må igjennom,slik er livet.Bra vekta går nedover da,men på slike dager hjelper jo ingenting...
Bra at det er ålreit på skolen,morro med komplimenter da,det lever man jo littpå.
Krysser fingra for deg om at du får en bedre morgen dag og en koselig helg.

Lykke til videre,blir nok bedre skal du se!!

Trøsteklem fra modah
c.AuthorAlias RH23. august 2001
Nei men Tusta da! Trist og høre at du er så trist i dag! Det gjør meg litt trist også! Håper du har det bedre i morgen!

Masse trøste klemmer fra RH
c.AuthorAlias Minelli23. august 2001
Hei tusta!

Så trist at du er lei deg, da *Jeg vil ikke at du skal være det!* Man blir ikke lykkelig av å være tynn, eller i vårt tilfelle bli tynnere. Det er bare en liten del av livskvaliteten. Noen ganger gjør sinnet vårt noen underfundige trekk uten at vi helt vet hvorfor. Kanskje det var mange nye inntrykk, usikkerhet, spenning, bare rett og slett en masse forventninger? Ikke godt å si, men jeg kjenner meg faktisk igjen! Håper dagen i morgen blir bedre, da! Men du! Hold deg unna snopet...finn heller noe litt sunnere om du absolutt føler at du må spise noe...ellers er jeg straks forbi deg, vet du!

Mange positive-tanker-klemmer fra Minelli
c.AuthorAlias Jenta*S*23. august 2001
Hei der..
Huffda...dette var ikke bra...
Men humøret kan svinge veldig på dette slankeopplegget vårt Tusta, det har det gjort med meg også! Så jeg håper at det blir bedre veldig snart, og pass godt på deg selv! Du har vært kjempeflink til nå, og det er jeg sikker på at du kommer til å være videre også.Men ta den tiden du trenger til å komme deg litt igjen...det mener jeg! Hele livet skal jo ikke BARE bestå av slanking!

Sender masse gode tanker til deg og håper humøret snart er mye bedre!!
Stor klem fra Jenta*S*
Tenker på deg..:0)
c.AuthorAlias Viola23. august 2001
Rart med det, hvordan man bare plutselig kan bli så deppa. Og attpåtil når man "burde" være glad... Men det går jo over, Tusta. Og du er KJEMPEFLINK! Opp med nebbet, i morgen skinner nok sola igjen skal du se!
Klem fra Viola.
c.AuthorAlias aspartam23. august 2001
Dette er jo kjempeflott, Tusta! Synd at humøret ikke er på topp! Kanskje du skulle gjøre noe du liker i dag (bortsett fra å spise snop, da!).

Jeg svinger selv i humøret for tiden, så jeg håper jeg får mensen snart før jeg slår noen i hjel!

Håper du føler deg bedre snart!

Klem fra aspartam!
84,8 kg

Vekta holder seg, nesten.

En liten økning på 100 gram er ingenting å bry seg om. Det er bare prat om litt mere vann eller litt sen spising i går. Gårsdagen endte jo opp med mye "tomme" kalorier, men alt i alt gikk det greit.
I dag har jeg vært på sykehuset og skiftet gips, og da ble det desverre litt dill til mat. Ikke mye mat, men igjen "tomme kalorier"

Armen min så så rar og puslete ut da gipsen ble tatt av. Tynn og merkelig. Det var nesten godt å få på ny gips. ;o) Vel, det er ikke helt sant. Det hadde jo vært deilig å være ferdig med hele gipsen, men det tar litt tid før det skjer.
Skal tilbake om 4 uker til å skifte gips igjen. Da skal jeg også ta nytt billede.

Mat så langt i dag:

Frokost kl: 09.30.
1 Banan + Vann + Multivitaminer = 100 Kcal.

Mellommåltid på sykehuset kl: 11.00.
1 Rislunsj (Fy, det er farlige takter det) = 225 Kcal.
1 cola - 0,33 liter = 132 Kcal.

Så langt 457 kcal.

Skal snart legge ut på dagens spasertur. Trenger den trimmen både for vektens skyld og for psykens skyld. Jeg blir i godt humør av å ut å gå og jeg føler meg tilfreds etterpå. De dagene som jeg bare sitter hjemme, og ikke får gjort noe spesielt for å øke kaloriforbrenningen, er jeg mindre fornøyd med. Humøret synker, og det er lettere for meg å ende opp med å småspise ut over kvelden.

Vel. Dere får ha en flott dag alle sammen. Håper dere klarer å gjennomføre de mål dere måtte ha for dagen i dag.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias aspartam23. august 2001
Vet du, nå er det rett før du oser rett forbi meg her. Jeg vil vel bare se støvskyen din rase forbi! Jeg synes du er kjempeflink, og så inspirerer du meg til å la være å skeie ut - jeg kan jo ikke la deg ose forbi meg uten kamp, i alle fall! :o)

Det er deilig å gå tur, og så føler en jo at en ikke kan småspise slik at turen var forgjeves!

Jeg håper armen din heles fort, slik at du kan begynne å bruke den igjen. Det blir jo straks flere treningsalternativer når en kan bruke armene (og da vil du vel rase enda fortere fra meg!).
c.AuthorAlias Minelli22. august 2001
Hei tusta!

Endelig nærmet jeg meg deg litt igjen! Og jeg håper det blir enda mer de neste dagene!

Den rislunsjen er jo ikke så farlig dersom den inngår i kalorier du har satt opp for dagen...det er verre om den kommer utenom!

Jeg også pleier å synes at gåturer er trim for sjelen, derfor synes jeg det er helt OK å gå tur alene. Får tenkt igjennom en masse ting som jeg vanligvis ikke tar meg tid til. Det er liksom litt lettere å reflektere over ting enn når jeg sitter i sofan framfor TVn! Har heldigvis blitt flinkere til å la være å småspise om kveldene nå, men når det er som verst, så lager jeg meg en stor og god kopp te. Det pleier å hjelpe!

Var det i morgen du skulle begynne på skolen? Lykke til i så fall!

Mange klemmer fra Minelli
c.AuthorAlias tutu22. august 2001
Heisann Tusta.

Takk for at du skreiv i boka mi, det varmer. Det er ganske flott å kunne bruke desse sidene. En slanker seg ikke alene.
Hadde nok ikke holdt ut så lenge uten noen av dere.

Og dine 100 gr opp i dag, får vi håpe er vekke til i morgen.
Skal følge med deg.
Klemmer fra tutu
84,7 kg

Sjekket vekten flere ganger :o)

For første gang på aldri den tid så måtte jeg gå på vekten flere ganger i dag. Forstår ikke helt at jeg har tapt 900 gram fra i gårmorges, bare på å gjøre det jeg gjorde mye av da jeg begynte å slanke meg og de første ukene etterpå.
Jeg inntok 1200 kalorier ganske nøyaktig i går, og så hadde jeg en lang spasertur på nesten 3 timer og 30 minutter. Klarte ikke å stoppe opp når jeg først kom igang, har jo ikke gått noe videre på mange, mange dager. Deilig.
Dette å ha tatt av sånn og det å se 84-tallet er jo kjempemotiverende, og jeg håper villt at jeg klarer å holde meg der også i morgen. Jeg skal IKKE opp i vekt igjen.
Nå skal jeg en rask tur på badet, før jeg tar på meg godskoa, og setter igang med dagens spasertur. Den blir bare på 2 x 30 min. men, det er tur det også.

Mat så langt i dag:
Morgenmat kl: 09.00
En banan 91 kcal. Vann.

Frokokst kl: 10.00.
Brødskive med skinke og lettmajones 140 kcal. Vann

Kafebesøk kl:11.00 Kaffe med 2 sukkerbiter a 8 kcal = 16 kcal.

Mellommåltid Kl: 13.00
120 g. eple + 80 g. gulrot + 50 g. vannmelon = 100 kcal. Vann.

Dagens lille sprekk Kl: 14.00.
25 g. New Energi (Delt med venninnen min :o) ) = 110 kcal.

Middag kl: 17.30.
100 gram skinke, salat og litt rømme
4 dl. cola = 280 kcal.
Dessert
100 g. vaniljeis = 194 kcal.

Premie for lite kaloriinntak:
1 glassflaske 0,33 liter coca cola = 132 kcal.

Tilsammen i dag = 1063 kcal.

Skal legge inn resten av det jeg spiser senere. Nå er det ut på tur og så er det kaffe i byen.
Ha en fin dag alle sammen. Like bra som min. :o)

Har lagt inn det jeg har spist så langt i dag. Kl. 16.00
Hadde en flott tur til byen, og etter kafebesøket så gikk vi en lang tur på Odderøya.
Spasertur så langt i dag: 3 turer på tilsammen 1 t.og 45 min.

Det ble ikke noen flere turer ut i dag. Har holdt meg innomdørs, men jeg har vært rimelig aktiv det meste av kvelden.
Denne dagen har jeg ikke inntatt veldig fornuftige kalorier, men det spiller jo ikke så mye rolle en gang i blant - tror jeg. Det som er viktig for meg er at jeg gjør rom for noe godt de fleste dagene, iallefall for cola. Men jeg vet at i dag så kunne jeg med fordel ha byttet ut en del av disse "døde" kaloriene med noe annet. Tross alt så kommer ca. 600 kcal. i dag fra mat som bare er tull - is, sjokolade, cola og sukkerbiter.
Det skal ikke være sånn i morgen. Da skal jeg ha skikkelig middag igjen - Svinkoteletter, potet og salat. Ser fram til det. :o)
Nå får dere ha ei god natt alle sammen. Håper dagen i morgen blir flott for hver eneste en av oss. Vi trenger det, vi. :o)


6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli21. august 2001
Hei Tusta!

Du kan få min mens!!! Jeg vil nemlig ikke ha den akkurat nå! Takk for den hyggelige kommentaren i dagboka mi. Selvfølgelig ligger jeg egentlig rett i hælene på deg, jeg bare liksom kamuflerer det godt!!! Og der skal jeg ligge, rett bak, så nære at du også må stå på litt ekstra for å holde meg unna! :o)

Og så under 84 da! Det må jo føles kjempedeilig! Er bare så misunnelig, og 900 gram på dag?? Det er sånne ting som får meg til å undre...sparer kroppen på fettet lengst mulig for så å plutselig gi opp og fordampe det ut av kroppen, eller hva skjer??? Håper din vekt viser det samme i morgen også da, ikke min vekt...den kan også lære seg å hoppe litt. Kan jeg kanskje sende vekta mi ned til deg på kurs...liksom lære den hvordan den skal oppføre seg?

Håper du fikk en fiiin gåtur. Kanskje jeg også klarer å få til det i dag!

Masse klemmer fra Minelli
c.AuthorAlias Matvraket21. august 2001
Hei Tusta.
Synes du er kjempeflink, selv om du sprekker litt innimellom. Det viktigste er å ikke gi opp, men å kjempe seg videre.
Stå på!
Takk for hyggelig kommentar i boka mi.
Hilsen Matvraket.
c.AuthorAlias RH21. august 2001
God morgen Tusta!

Så morro og se at vekten ta ett kjempe hopp for deg! Gratulerer så masse! Det hjelper nok og ta en sikkelig gåtur innimellom, men i tillegg har du jo vært veldig flink med maten og det er jo bare kjempe bra!

Stå på Tusta!

Masse klemmer fra RH
c.AuthorAlias Minelli21. august 2001
OPS! Ble bare litt feil, se kommentaren ovenfor!
c.AuthorAlias Minelli21. august 2001
Bare meg igjen, Tusta!

Faktisk så tenkte jeg ikke på det før jeg skrev til Oriane at veien til under 80 kilo slettes ikke er lang, for deg er den enda kortere! Det motiverer meg også veldig, spesielt etter at jeg leste kommentaren fra deg! Selv nå etter at jeg har vippet over 85-tallet igjen virker 70-tallet nesten nærmere enn 90-tallet. For jeg VET jo at jeg aldri skal tilbake dit...om ikke sykdom av et eller annet slag skulle hindre meg det!

Tenk på det tusta, VI ER SNART på 70-tallet!!!!

Mange klemmer fra Minelli
c.AuthorAlias tutu21. august 2001
Hei Tusta.

Så flink du er. 900 gr på en dag. Det er ganske heftig.
Men så mye som du går, så er det fullt fortjent. Skal bli spennende å se i morgen om du har gått mer ned.

Klemmer fra tutu
85,6 kg

Sola skinner atter på Tusta. :o)

Ja nå er jeg tilbake igjen for fullt. Føler på meg at det nå er ok å gjøre de rette tingene, spise den rette maten, og ikke minst, drikke den rette drikken - vann og ikke cola.
Tror jeg har hatt godt av ei uke hvor jeg har sklidd litt, fordi det gav meg den styrken jeg trengte for å kunne gå igang igjen for fullt. Jeg vil jo slettes ikke gi opp. Det kunne ikke falle meg inn å gjøre. For det jeg har gjort så langt skal ikke være forgjeves. Gir jeg meg nå, så tar det ikke mange ukene før jeg er tilbake på 95,9 kilo. Det vil gå enda fortere enn det gikk å få dem av meg, og jeg vet at hvis jeg skulle ende der igjen, så ville jeg ikke stoppe der. Jeg ville nok ende opp i over 100 kilo - eller hvor langt jeg måtte gå før jeg eventuelt ville klart å snu igjen.
Men, dette er jo bare utopi. Jeg skal fortsette slankingen. Jeg skal nå mitt mål om å bli slank, og jeg skal komme langt i løpet av de nærmeste to månedene. I dag er det altså 20. august, og jeg satser på å se 7-tallet, altså ta av 5,7 kilo før september måned er omme. Det er mitt mål nå. Det skulle jeg kunne klare hvis jeg står på, for det er jo tross alt 6 uker til det. Men 6 uker er ikke lang tid å være forsiktig med maten, derimot så vil ytterligere 6 kilo være veldig synlig. Dessuten så vil jeg jo da bare mangle 600 gram på å nå -7 kilo. Jeg har enda ikke gitt opp å vinne den konkurransen, bare så det er sagt. Jeg kommer sterkt igjen nå. :o)
Takk til alle dere som har skrevet sånne fine og oppmuntrende ord til meg. Det er så godt å ha den støtten dere gir meg, og fellesskapet jeg opplever her er helt unikt. Så til alle dere, og til alle dere som ikke skrev noen ord :o) - Jeg ønsker dere alle sammen ei helt super slankeuke. La oss få ei uke av de helt sjeldne nå. :o)

PS: Jeg fikk ikke lagt inn vekten med desimaler da jeg prøvde på det. Måtte først skrive inn hele kilo og lagre det, og så gå tilbake og endre vekten slik at den ble riktig.
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*21. august 2001
Bare en ting:.....BRA!!!!!!!!!!!!

Jeg ble glad av å lese innlegget ditt,Tusta!*S*

Klem fra Jenta*S*(som følger nøye med deg)
c.AuthorAlias victoria21. august 2001
Hei Tusta :-)

Jeg hadde samme problemet med å skrive inn vekt med desimaler i dag! Så flott at du fortsetter med ny giv etter noen dager med litt utskeiing, det er jo det det hele handler om... Kjempebra!!! :-)

Klem, Victoria
c.AuthorAlias Minelli20. august 2001
Hei tusta!

Nå leder du med 200 gram over meg siden i går! Vekta mi stod nemlig stille i dag tidlig! Har lovt meg selv å ikke deppe om vekta står stille, skal være ekstra glad de dagene den går ned, og går jeg opp, ja da har jeg lov til å surmule...men bare litegrann!

Ingen grunn til å gi opp nå, nei! Hvorfor skulle vi det? Bare fordi vekta går litt i mot oss noen dager og fordi vi av og til har lyst på godis? Det er ikke gode nok grunner for å fortsette å være tjukke, synes jeg! Faktisk har jeg som regel ikke lyst på godis lenger, ihvertfall ikke hver dag. Det var bare sist fredag det som jeg var skikkelig desperat! Jeg håper også å se 7-tallet mot slutten av september. På bursdagen min for 4 år siden veide jeg ca 75, i oktober. Hadde vært deilig å veie det igjen, men jeg har ikke FOR store forhåpninger!

Jeg skal imidlertid sette inn alle krefter denne uka til å motsette meg kroppens motstand mot trening under mensen!!! Jeg SKAL se 84-tallet i neste uke! Du også?

Ønsker deg en super-duper slankeuke!

Klemmer fra Minelli
c.AuthorAlias RH20. august 2001
Hei Tusta!

Morro og se at utskeielse uken din var bedre enn min! Men men sammen er vi sterke og dette skal vi klare! Har ikke gitt opp konkuransen enda jeg heller, men nå har jeg vist -9 kg som jeg må ta av. Ja ja får bare svelge den og se fremover! Nå er iallefall pågangsmotet på topp og ingenting er bedre enn det!

Disse 6 kg før september er omme det er jeg sikker på at du klarer! Nå er det bare og bite tenna sammen og jobbe på! Dette skal vi bare klare ikke sant!

Trist og være med i klubben over 90 igjen, men jeg skal nok komme meg ned i din klubb igjen skal du se! Skal ikke gråte over spilt melk!

Ha en kjempe fin slanke dag iallefall!

Masse klemmer fra RH
c.AuthorAlias Hydra20. august 2001
Hei Tusta,
eg har også eit ønske om å gå ned 6 kilo innan utgangen av september og sug til meg motivasjon frå deg og alle andre her!
Dette greier vi :-)
c.AuthorAlias RH20. august 2001
Hei igjen Tusta!

Jepp jeg skal være med fra onsdag! Har vært ute og handlet alt i dag og er klar for en ny runde med rensekur! Så bli med du også! Dette klarer vi kjempe bra!

Vet ikke helt hvor mye jeg nå kan klare på denne uken, men i og med at vi skal igjennom en rensekur så kanskje 2 kg? Skulle nok ha tatt med vekta til Nesbyen jeg tenker jeg, men kan jo ikke gråte av den grunn! Neste gang jeg ferierer i norge tar jeg nok med vekten! Det er helt sikkert!

Tusen takk for koselig komentar i dagboken min forresten :-)

Masse klemmer fra RH
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.