Nutrilett gjør jo susen
Nå er jeg egentlig ikke noen stor tilhenger av slike hurtig slankekurer som Nutrilett er, men det er effektivt og jeg tror at det er en grei måte for meg å gjøre det på iallefall sånn til å begynne med. Når jeg kommer skikkelig i gang, så får jeg se om jeg ikke kan bytte ut flere Nutrilettmåltider med litt mat, jeg skjønner jo at det er nødvendig. Kan ikke lever på pulver til evig tid.
Nå er jo ikke jeg den mest gjennomførte. Jeg spiser jo mat hver dag nå også. Middagen er dagens høydepunkt, og i dag slo jeg til med dessert også.
Frokost: Nutrilett
Formidagsmat: 1 eple + 1 flaske Christians
Middag: Svinefilet i søt/sur saus og ris
Dessert:Rørte jordbær med litt sukker og litt matfløte. (Snadder)
Kveldsmat: 1 eple og 1 gulrot (Planen for kvelden)
Masse vann.
Multivitaminer.
Når jeg ser på "menyen" min for i dag, så ser den egentlig helt topp ut. Det har ikke vært noe vanskelig å bruke Nutrilett enda, ikke så lenge jeg spiser middag hver dag.
Det er godt å være tilbake her igjen.
Ha en fin slankedag alle sammen.
Dette er jo morro.
Dette er bare gøy. Jeg går fort ned, kanskje for fort, men jeg nyter det. Nå er det ikke så langt fram til 86,2 kilo, den vekten som vil fortelle meg at jeg bare er overvektig, og ikke lider av fedme. Et vemmelig ord, synes jeg.
Jeg spiser stort sett slik jeg hadde bestemt meg for. Kanskje jeg burde bruke mer Nutrilett, fordi jeg da er sikret å få all den nødvendige næringen jeg trenger, men jeg supplerer med tilskudd. Det blir stadig til at jeg drikker et glass cola til middag, men de to siste dagene, altså i går og i forgårs, så har det vært for søtt egentlig, og jeg har ikke drukket opp glasset. I dag har jeg latt være å handle cola til middag.
JEg spiser altså middag hver dag. Siden jeg må lage middag daglig til sønnen min, så vil jeg også ha det måltidet. Dessuten så tror jeg ikke det er annet enn veldig bra for meg å spise noe normal mat. Iallefall ikke så lenge som jeg fortsetter å ta av. Ved siden av dette blir det et par-tre epler om dagen, og kanskje ei gulrot eller to.
Nå skal jeg lese dagbøkene til dere andre her, og lete etter gamle kjente.
Dette er den første dagen jeg er her siden i høst. Det jeg har skrevet om begynnelsen av slankekuren har jeg også skrevet i dag. For oversiktens skyld. :-)
HA en flott slankedag alle sammen.
Tusta.
Nå er det nok. På`n igjen
Det er lenge siden sist jeg skrev her. Kan ikke engang huske når det var. En gang i høst, tror jeg.
Men nå er det nok.
De kiloene som forsvant da er stort sett kommet tilbake, dvs. jeg ligger nå 2,9 kilo under den vekten jeg hadde sist jeg startet å slanke meg. Da gav jeg opp da jeg var kommet ned på rundt 80 kilo. Jeg gav egentlig ikke opp, jeg mente å fortsette slankingen, men det som skjedde var altså at kiloene sakte men sikkert kom på igjen.
Så er jeg altså her igjen. Er spent på om jeg klarer å finne noen av de "kljente" fra sist her. Husker ikke engang "navnene" på alle, men hvis jeg kan gå bakover i min egen dagbok å lete, så skal jeg vel finne dem.
Vel. Jeg starter opp i dag - ettermiddagen - med Nutrilett. HAr tenkt å bruke Nutrilett pulver for å komme igang, men jeg klarer ikke å bare bruke pulver, tror jeg. SÅ jeg kommer til å satse på frukt og grønnsaker, samt middag hver dag. Utover det skal jeg prøve å holde meg til pulveret.
Min store svakhet er stadig cola, sjokolade (har byttet ut New Energi med Karamello) og Ris Lunch og Piano Youghurt med karamell. Når jeg først setter igang med å spise slik mat er jeg helt uten grenser. Kan spise tre - fire sjokolader eller Piano etterhverandre. Et ufattelig inntak av kalorier. Dessuten drikker jeg glatt 1 1/2 liter cola om dagen. Gjerne det dobbelte. Det er ille å se det svart på hvitt, men det er slik det er. Bortsett fra at det fører til at jeg veier alt for mye, så gjør den "dietten" et stort innhugg i lommeboka mi. Jeg kan jo bruke nærmere 100 kroner på dill i løpet av en dag. Når det er slik dag etter dag, så kan jo hvem som helst forstå hva det koster meg i løpet av en måned. Ved siden av det skal jeg jo ha vanlig mat både til meg selv om til min 20 år gamle sønn som jeg bor sammen med. Matbudsjettet mitt sprenger alle rammer.
Vel, dette får være for nå.
Ha det bra alle sammen.
Tusta.
Verre enn noensinne
Vet ikke helt når det sist jeg skrev her var, men det må jo ha vært en stund siden. Det er iallefall ca. 20 kilo siden, mange vonde rygger og ben siden, og mange ønsker om å gå til han som kaller på meg, tynn eller tykk....... Det er mange sider siden jeg gav opp.
Måtte slette resten av det jeg hadde skrevet. JEg slettet det 07.mai.
Orket ikke å la det stå, orket ikke å lese det en gang. Nå er depresjonen over, jeg er frisk og er blitt kvitt alt det ekstra vannet som gjorde at vekta mi ble slik den ble. Over 100 kilo mener jeg.
Klem til alle dere som ikke har gitt opp.'
Tusta.
23. september 2001
80,4 kgHei alle sammen. Her er jeg igjen.
Det beveger seg stadig rett vei, selv om det har gått sent den siste uka. Men, jeg klager ikke, for jeg slanker meg ikke lengere - ikke sånn veldig iallefall.
Joda, jeg slanker meg, jeg gjør det. Men jeg tenker ikke så mye på det. Tenker mest på pedagogikk, didaktikk, matematikk og masse gruppearbeid. Av og til tenker jeg Bridge også. Da er det ikke tid til så mye mere.
Men jeg trives godt med livet som student, selv om det er mye mer arbeid enn jeg trodde sånn i utgangspunktet. Dessuten så er jeg syk i dag. Kjenner meg ganske så elendig, og selv om det er søndag, så er ikke dette selvforskyldt syke. Tror jeg vil krype under dyna igjen en time eller tre å se om jeg føler meg bedre når jeg står opp igjen.
Ha det bra alle sammen, og lykke til videre med de målene dere setter dere. Nå skal jeg innom en liten tur for å sjekke opp vekta på noen av dere før jeg finner senga igjen. Jeg må jo se hva som skjer når jeg først er innom.
Klem til alle sammen fra Tusta.
14. september 2001
81,1 kgDet nærmer seg 15 kilo ned nå :o)
Hei alle sammen. Det var morro å gå på vekta igjen i dag. Nesten 1 kilo ned siste uka. Jeg har så mye å gjøre for tiden at jeg ikke har tid til å hverken tenke på å slanke meg eller til å spise. En bra kombinasjon for meg, tydligvis. :o) Dessuten så er det jo en del ting som går av seg selv nå. F.eks. så er det nå naturlig å ikke bruke smør på brødet. Det er naturlig for meg å unngå fett når jeg steker, og å unngå fete sauser osv. Samtidig spiser jeg mye salat, skinke, reker og kylling til middag. Som dressing bruker jeg en 50 - 50 blanding av Lettrømme og Kefir. Det gir en god dressing som bare inneholder 133 kalorier pr. 100 gram. Det gjør at jeg kan frotse litt med den, hvis jeg har lyst - altså bruke 4 - 5 ts. på salaten. Siden resten av maten har så lite kalorier, så gjør det ikke noe om jeg får 50 kalorier ekstra på dressingen. Et slikt måltid kommer sjeldent over 200 - 230 kalorier, og jeg blir skikkelig mett og så smaker det jo veldig godt da.
Så slankingen går altså av seg selv. Nesten da.
Jeg drikker jo stadig minst ei glassflaske cola om dagen. Det har sklidd en del ut, sånn at det oftere og oftere blir en halv liter, og av og til to. Men, det ser ut som om det går greit det. Jeg trenger nok de kaloriene også for å få nok kalorier i meg. Det er den vanskelige biten for meg. Sjokoladelysten min er normalt ikke noe problem, men det hender at den kommer over meg med voldsom kraft. Da prøver jeg i første omgang å gjøre som ingenting, men blir det for ille, ja da kjøper jeg meg en liten sjokolade. Det blir forresten sjeldnere og sjeldnere at jeg tenker på det i det hele tatt.
Jeg er som sagt veldig opptatt med skolen for tiden. Dessuten så har jeg begynt i bridgeklubb hvor vi spiller en kveld i uka. Når jeg er opptatt med noe, så glemmer jeg mat, og spesielt på kveldene er det greit å være opptatt med noe, synes jeg. Da unngår jeg å stå på hodet inn i kjøkkenskap/kjøleskap og lete etter ett eller annet.
Selv om jeg er veldig opptatt, så tar jeg meg tid til å se innom her noen ganger i uka. Sjekker hvordan det går med dere, og jeg må si at der er nå noen som imponerer veldig. Tenker på Jenta *S*, f.eks. Der går det jo så det suser. Ser ikke bort i fra at hun kan rekke målet sitt - iallefall ved hjelp av noen få ekstra dager.
Ha det bra alle sammen. Håper dere klarer å nå de målene dere har satt dere for denne uka. Selv har jeg snart nådd mitt 5 delmål som går utpå å komme ned i 80,9 kilo, fordi da har jeg tatt av 15 kilo siden jeg begynte. Men mine mål ligger av og til veldig tett oppi hverandre. For når jeg har klart det målet, så er det neste målet bare en kilo borte. Nemmelig å se 70-tallet. (Dessuten så er det bare 3,4 kilo til jeg når Lett overvekt. Det er ett stort mål.) :o)
Jeg prøver igjen.
Ha ei flott slankeuke alle sammen, og håper stadig at dere når målene deres.
7. september 2001
82,0 kgHei. Her er jeg igjen. :o)
Joda, jeg henger stadig med, og selv om jeg har vært "borte" i noen dager, så skjer det jo ting her.
I dag viste vekta 82.0. Helt ufattelig, og forholdsvis overraskende, men jeg har vært flink i det siste. Har vært inne i en veldig bra periode, der jeg har spist det jeg skal, og ikke noe mere, og der jeg har vært flittig til å bruke beina. Går stort sett fram og tilbake til skolen hver dag, og det tar meg en drøy halvtime hver vei, så det blir litt trim, bare det.
Ellers så veier jeg meg ikke lengere hver dag. Veier meg omtrent ei gang i uka nå. Det føles bra for meg, for jeg hadde begynt å stresse sånn med vekta, og lot egentlig vektreduksjon eller vektøkning, styre for mye av humøret mitt. Det ble galt å fiksere så mye på vekt for meg, iallefall trengte jeg en pause fra det, og det har jo virket greit den siste uken, iallefall.
Det er greit å gå på skolen igjen. Jeg er opptatt det meste av dagen, men trives med det. Det å være student er også en fin ting for meg. Spesielt nå som jeg ikke lenger er den "gamle og fete". :o) Nå er jeg hun på 42 år som snart er slank og smekker. Stilig?
Nå skal jeg inn å titte litt på dagbøkene deres. Har ikke vært innom her på en del dager, så nå er jeg spent på hvordan det går med en del av dere.
Lykke til videre, alle sammen. Vi sees til våren, i København.
PS: Nå har jeg tatt av meg 4,3 kilo i minus 7 kilo konkurransen. Da mangler jeg altså 2,7 kilo.
Hvordan ligger andre ann nå? Hvem leder, tro?
Jeg får inn å se om jeg finner ut av det.
So Long.
Jeg henger stadig med. :o)
Joda, jeg henger stadig med, selv om det går sakte nedover nå. Det var jo mye mer morro å slanke seg når kiloene "raste" av, men det er vel ikke meningen at det skal gå sånn hele tiden.
Er kommet i gang på skolen nå, trives godt der, og humøret mitt er igjen noenlunde jevnt og godt. Det er deilig å komme opp av slike "grøfter" hvor alt er heller mørkt og trist.
Det har vært deilig å ha en liten pause fra den veldig aktive slankingen, men det har som sakt ikke betydd at jeg ikke har vært fornuftig når det gjelder mat. Men jeg har ikke gått på vekta om morgenen på noen dager. Har trengt å tenke på noen annet, for jeg fikserte veldig etter hvert, og da ble det deprimerende å ikke gjøre store hopp. Bare tull egentlig, å forvente at vekta skal gå ned like raskt nå som den gjorde til å begynne med, men det bare ble slik.
Kommer til å fortsette å holde meg litt unna vekta framover, men ikke i mange dagene om gangen, og bare så lenge jeg vet at jeg spiser slik jeg skal. Er absolutt ikke villig til å skli ut og begynne å legge på meg. Nå er det jo ikke lange biten igjen til jeg ser 83-tallet. Minelli - jeg ser du er der, og jeg er misunnelig på deg. Hva gjør du som ikke jeg gjør?
Får ta resten i dagbok di, tenker jeg. :o)
Så håper jeg alle har flotte slankedager nå, med masse motivasjon og gode resultater.
Stå på. Det nytter.
Har ikke veid meg i dag. Hadde ikke lyst.
Som sagt så veide jeg meg ikke i dag. Hadde ikke lyst til å gjøre det. Spiste for mye i går til at jeg ville gå på vekta i dag, får se om jeg veier meg i morgen. Orker ikke å se at jeg har gått opp i vekt, men i dag har jeg vært flink igjen.
Er på en måte misfornøyd med å fokusere så mye på vekt. Er lei av det, og lei av å veie for mye. Skulle så ønske at jeg kunne våkne opp i morgen å veie 70 kilo. Men, det er jo selfølgelig en umulighet. 15 kilo forsvinner ikke uten å jobbe for det, men jeg har ikke lyst til å jobbe for det. Har ikke lyst til å tenke på det med å spise fornuftig.
Ser fram til skolen nå, tror at det å være opptatt på dagtid vil være en stor fordel nå for meg, for jeg er som tidligere sagt, ikke på noen bra plass med meg selv for tiden. Har det ikke noe spesielt ok, føler meg tom og trist og lei av det meste.
Hyggelig jente, hva? Orker bare ikke å forestille meg for øyeblikket. Den optimismen og gleden jeg følte for en liten stund siden er borte. Det er mange ting som plager meg for øyeblikket, men jeg vet av erfaring er det meste har en tendens til å løse seg på en grei måte. Da vil vel også humøret stige.
Tenker mye på å ta en liten pause her på siden. Misliker å spy ut så mye edder og galle. Tenker som så at hvis jeg ikke kan si noe hyggelig så er det bedre å tie stille.
Så hvis det er stille fra min kant i noen dager, så er det ikke fordi jeg har gitt opp slankingen, men rett og slett fordi jeg ikke ønsker å forgifte hele siden her med mitt dårlige humør.
Til alle dere andre: Ha lykke til videre. Jeg håper inderlig at dere vil nå deres mål, og at dere vil føle at livet er ok nå. Stå på alle sammen, og hold sammen. Det er den største hjelpen vi kan gi hverandre her.
Stor klem til alle fra Tusta, som tuster det litt til for seg selv nå.
Jojo-slanking. Nå er det min tur :o)
Det går mye fram og tilbake for tiden. Men, jeg synes ikke det spiller så stor rolle. Jeg var på byen i går og spiste middag, så jeg ventet at vekten skulle ha økt minst disse 200 grammene. Middag kl. 21.00 på kvelden, med pils, kaffe og drambuie, gjør utslag på vekta neste morgen. Men litt kos skal man jo ha i livet.
Alle jentene som tok artium sammen i fjor møttes. Det var koselig, og selv om jeg har vært litt nede de siste par dagene, så klarte jeg å hygge meg godt i et par timer. Etter hvert så snek melankolien seg innpå meg igjen, og da et par andre jenter måtte bryte opp like etter kl. 22.00, så valgte jeg også å gjøre det. På tross av dette så var det en hyggelig kveld, med et kjærkomment avbrekk fra tungsinnet. :o)
I dag er jeg lettere til sinns, men jeg merker desverre enda melankolien. Nå er ikke det noen spesiell vond følelse, det er mer litt tomt og sårt, men når man har slike gode venner som jeg har, både her i byen og her på nettet, så er det jo ikke noe problem å være på en slik plass mentalt. Takk for alle søte kommentarer både på chatten i går og ellers i dagboka mi. Det er god støtte å få.
Nå skal jeg sluttet å prate om psyken min og humøret mitt. Nå skal jeg prøve å konsentrer meg om slankingen min når jeg er her på nettet. Tror nemmelig ikke at det er to sider av samme saken, det er nok alle de nye inntrykkene med skolestart som er grunnen til mine følelser for tiden. Slankingen gir meg stort sett gode følelser. Selv nå, når det går litt tilbake igjen, så er det greit nok. Jeg er egentlig så tilfreds med å være på 84-tallet at det ikke gjør noe videre om det tar tid før jeg kommer på 83-tallet. Så lenge det er nedover det går, så er det ikke så viktig med tiden. Jeg kommer til å nå målet mitt - jeg bare vet det.
Lykke til alle sammen. Håper dere får en flott lørdagskveld og at dere spiser med "vettet i behold".
Sakte, sakte nedover.
Så lenge det går rett vei så er vel alt både vel og bra.
Har vært på skolen i dag igjen, selv om fredagen normalt vil være fridag for oss. Det virker å være greit på skolen, og jeg kjenner som sagt et par stykker som jeg kom i samme klasse med. Vi kommer også til å utgjøre deler av ei gruppe når det kommer til gruppearbeid.
Alt er jo bra. Jeg går ned, skolen er grei, men jeg er stadig nede. Det forbauser meg for jeg har normalt er jevnt godt humør.
Det handler kanskje bare om at det er mange nye inntrykk å fordøye disse dagene, håper det, for da vil det jo snart endre seg.
Håper dere andre har minst like stort hell som jeg har når det gjelder vekta, men at dere har det noe bedre enn jeg har det for øyeblikket.
Ha ei flott helg alle sammen.
Så litt ned igjen.
Burde være tilfreds og fornøyd i dag. Vekta går riktig vei, skolen virket grei nok og jeg kom i samme klasse med ei jente jeg tok artium sammen med i fjor, og der er muligheter for at enda ei av jentene fra da kommer over i klassen vår. Det er jo helt supert å gå på skole sammen med kjente mennesker som man liker og trives sammen med.
Fikk flotte komplimenter av dem begge, ingen av de har sett meg siden jeg begynte å slanke meg, så det var jo hyggelig det. Men................jeg føler meg trist og lei. En sår og vond følelse i meg som jeg ikke kan forklare eller forstå. Har egentlig lyst til å sette meg ned å grine, eller i det minste spise masse masse snop bare for å komme unna disse vonde og såre følelsene som har slått til fra intet.
Nei, nå vil jeg ikke skrive mere om det i dag. I morgen er det en ny dag, og da er forhåpentligvis også humøret bedre.
Håper dere får en flott dag, alle sammen.
Takk for alle kommentarer, og jeg lover, jeg skriver nye kommentarer til dere også snart. (Men ikke i dag.)
Vekta holder seg, nesten.
En liten økning på 100 gram er ingenting å bry seg om. Det er bare prat om litt mere vann eller litt sen spising i går. Gårsdagen endte jo opp med mye "tomme" kalorier, men alt i alt gikk det greit.
I dag har jeg vært på sykehuset og skiftet gips, og da ble det desverre litt dill til mat. Ikke mye mat, men igjen "tomme kalorier"
Armen min så så rar og puslete ut da gipsen ble tatt av. Tynn og merkelig. Det var nesten godt å få på ny gips. ;o) Vel, det er ikke helt sant. Det hadde jo vært deilig å være ferdig med hele gipsen, men det tar litt tid før det skjer.
Skal tilbake om 4 uker til å skifte gips igjen. Da skal jeg også ta nytt billede.
Mat så langt i dag:
Frokost kl: 09.30.
1 Banan + Vann + Multivitaminer = 100 Kcal.
Mellommåltid på sykehuset kl: 11.00.
1 Rislunsj (Fy, det er farlige takter det) = 225 Kcal.
1 cola - 0,33 liter = 132 Kcal.
Så langt 457 kcal.
Skal snart legge ut på dagens spasertur. Trenger den trimmen både for vektens skyld og for psykens skyld. Jeg blir i godt humør av å ut å gå og jeg føler meg tilfreds etterpå. De dagene som jeg bare sitter hjemme, og ikke får gjort noe spesielt for å øke kaloriforbrenningen, er jeg mindre fornøyd med. Humøret synker, og det er lettere for meg å ende opp med å småspise ut over kvelden.
Vel. Dere får ha en flott dag alle sammen. Håper dere klarer å gjennomføre de mål dere måtte ha for dagen i dag.
Sjekket vekten flere ganger :o)
For første gang på aldri den tid så måtte jeg gå på vekten flere ganger i dag. Forstår ikke helt at jeg har tapt 900 gram fra i gårmorges, bare på å gjøre det jeg gjorde mye av da jeg begynte å slanke meg og de første ukene etterpå.
Jeg inntok 1200 kalorier ganske nøyaktig i går, og så hadde jeg en lang spasertur på nesten 3 timer og 30 minutter. Klarte ikke å stoppe opp når jeg først kom igang, har jo ikke gått noe videre på mange, mange dager. Deilig.
Dette å ha tatt av sånn og det å se 84-tallet er jo kjempemotiverende, og jeg håper villt at jeg klarer å holde meg der også i morgen. Jeg skal IKKE opp i vekt igjen.
Nå skal jeg en rask tur på badet, før jeg tar på meg godskoa, og setter igang med dagens spasertur. Den blir bare på 2 x 30 min. men, det er tur det også.
Mat så langt i dag:
Morgenmat kl: 09.00
En banan 91 kcal. Vann.
Frokokst kl: 10.00.
Brødskive med skinke og lettmajones 140 kcal. Vann
Kafebesøk kl:11.00 Kaffe med 2 sukkerbiter a 8 kcal = 16 kcal.
Mellommåltid Kl: 13.00
120 g. eple + 80 g. gulrot + 50 g. vannmelon = 100 kcal. Vann.
Dagens lille sprekk Kl: 14.00.
25 g. New Energi (Delt med venninnen min :o) ) = 110 kcal.
Middag kl: 17.30.
100 gram skinke, salat og litt rømme
4 dl. cola = 280 kcal.
Dessert
100 g. vaniljeis = 194 kcal.
Premie for lite kaloriinntak:
1 glassflaske 0,33 liter coca cola = 132 kcal.
Tilsammen i dag = 1063 kcal.
Skal legge inn resten av det jeg spiser senere. Nå er det ut på tur og så er det kaffe i byen.
Ha en fin dag alle sammen. Like bra som min. :o)
Har lagt inn det jeg har spist så langt i dag. Kl. 16.00
Hadde en flott tur til byen, og etter kafebesøket så gikk vi en lang tur på Odderøya.
Spasertur så langt i dag: 3 turer på tilsammen 1 t.og 45 min.
Det ble ikke noen flere turer ut i dag. Har holdt meg innomdørs, men jeg har vært rimelig aktiv det meste av kvelden.
Denne dagen har jeg ikke inntatt veldig fornuftige kalorier, men det spiller jo ikke så mye rolle en gang i blant - tror jeg. Det som er viktig for meg er at jeg gjør rom for noe godt de fleste dagene, iallefall for cola. Men jeg vet at i dag så kunne jeg med fordel ha byttet ut en del av disse "døde" kaloriene med noe annet. Tross alt så kommer ca. 600 kcal. i dag fra mat som bare er tull - is, sjokolade, cola og sukkerbiter.
Det skal ikke være sånn i morgen. Da skal jeg ha skikkelig middag igjen - Svinkoteletter, potet og salat. Ser fram til det. :o)
Nå får dere ha ei god natt alle sammen. Håper dagen i morgen blir flott for hver eneste en av oss. Vi trenger det, vi. :o)
Sola skinner atter på Tusta. :o)
Ja nå er jeg tilbake igjen for fullt. Føler på meg at det nå er ok å gjøre de rette tingene, spise den rette maten, og ikke minst, drikke den rette drikken - vann og ikke cola.
Tror jeg har hatt godt av ei uke hvor jeg har sklidd litt, fordi det gav meg den styrken jeg trengte for å kunne gå igang igjen for fullt. Jeg vil jo slettes ikke gi opp. Det kunne ikke falle meg inn å gjøre. For det jeg har gjort så langt skal ikke være forgjeves. Gir jeg meg nå, så tar det ikke mange ukene før jeg er tilbake på 95,9 kilo. Det vil gå enda fortere enn det gikk å få dem av meg, og jeg vet at hvis jeg skulle ende der igjen, så ville jeg ikke stoppe der. Jeg ville nok ende opp i over 100 kilo - eller hvor langt jeg måtte gå før jeg eventuelt ville klart å snu igjen.
Men, dette er jo bare utopi. Jeg skal fortsette slankingen. Jeg skal nå mitt mål om å bli slank, og jeg skal komme langt i løpet av de nærmeste to månedene. I dag er det altså 20. august, og jeg satser på å se 7-tallet, altså ta av 5,7 kilo før september måned er omme. Det er mitt mål nå. Det skulle jeg kunne klare hvis jeg står på, for det er jo tross alt 6 uker til det. Men 6 uker er ikke lang tid å være forsiktig med maten, derimot så vil ytterligere 6 kilo være veldig synlig. Dessuten så vil jeg jo da bare mangle 600 gram på å nå -7 kilo. Jeg har enda ikke gitt opp å vinne den konkurransen, bare så det er sagt. Jeg kommer sterkt igjen nå. :o)
Takk til alle dere som har skrevet sånne fine og oppmuntrende ord til meg. Det er så godt å ha den støtten dere gir meg, og fellesskapet jeg opplever her er helt unikt. Så til alle dere, og til alle dere som ikke skrev noen ord :o) - Jeg ønsker dere alle sammen ei helt super slankeuke. La oss få ei uke av de helt sjeldne nå. :o)
PS: Jeg fikk ikke lagt inn vekten med desimaler da jeg prøvde på det. Måtte først skrive inn hele kilo og lagre det, og så gå tilbake og endre vekten slik at den ble riktig.
Hvor er du?
Jeg har ikke glemt deg. Gi et livstegn, da. Hilsen maia
Hvor er det blitt av deg, da?
Håper alt står bra til med deg. Kan du ikke gi et lite livstegn - jeg er spent på hvordan du har det.
Hilsen maia
Jeg blir glad hver gang jeg ser at du har skrevet et innlegg med positiv undertone.
Jeg synes du er kjempeflink.
Så flott at du lager middag hevr dag, også til sønnen din, selv om han er voksen! Bare pass på at du ikke skjemmer han helt bort! (sier hun som har en nesten like gammel sønn som gjerne venter med å skjære seg noen brødskiver til mamma kommer hjem.............)
Fortsett å skrive - er spent på hvordan det går med deg.
Hilsen maia
Velkommen tilbake for ny innsats. Denne gangen klarer du det!
Jeg har ikke vært her så lenge, men synes at slankedagboka er til stor hjelp.
Det er visst ikke bare jeg som har vært jojo-slanker.. ser flere som har slanket seg i åresvis og ikke klart å stabilisere seg. Denne gangen har jeg tenkt som så at kostholdsendringen er varig... skal ikke tilbake til noe "normalt" kosthold etterpå. Det er en ny tanke for meg, ellers har jeg vel vært igjennom det meste som finnes av slankeopplegg tidligere.
Lykke til
Jojo-klem
Synes det er fornuftig av deg å kombinere Nutri'en med mat. Tror det holder bedre da! Og resultatene ser man jo allerede! Lykke til videre!
Klem, VIola.