← Alle dagbøker
diarist.Alias

Tulip

48 år172 cm56 innlegg 2011–2016 0 følgere

Start69,5 kg
Sist69,9 kg
Endring+0,4 kg
Mål63,0 kg
BMI nå23,6
Framgang mot målet0 %
📓 50+ innlegg🕰️ 5+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
23. januar 201116. mars 2016
😌69,9 kg

Har kommet i gang


Har kommet greit i gang. Teller kalorier i ukedagene og forsøker å begrense meg i helgene. Det fungerer foreløpig og har gitt litt resultater så langt. Har fått gått to lange turer denne uken, men målet er å få til 3ggr/uken, men det kommer i takt med våren, tror jeg!
Håper på å fortsette denne gode steamen, og kanskje klare meg enda bedre fra etter påsken! :-)
70,9 kg

Da er vi igang!


I går gikk startskuddet for å kvitte seg med de siste 6 kiloene etter svangerskapet. Hovedmålet er ned 8 kilo, men første delmål er ned til 67 kilo til vi reiser til syden i april. Det håper jeg på å klare, men vi får se. Er ikke verdens undergang om jeg ikke klarer det, men kjekt med noe å strekke seg etter.
Hadde i hvertfall en god dag i går, og så langt i dag ligger jeg også godt an :)

Jeg gleder meg veldig til den hersens snøen og isen forsvinner så jeg kan komme igang med litt "jogging" igjen. Det fungerte helt utmerket da jeg skulle kvitte meg med svangerskapskiloen sist også.
Skal forsøke å loggføre her fremover som hjelp til å holde fokus :)
😃71,2 kg

På tide å starte så smått


Da er lille snuppelure nesten 4 måneder og det begynner å nærme seg tiden for å kvitte seg med svangerskapskiloene.

Jeg gikk opp 16 kilo i svangerskapet og gikk ned 8/9 kilo relativt raskt etter fødsel, men siden har vekta stått bom stille...
Så nå har jeg 8 kilo jeg gjerne vil bli kvitt.
Siden jeg fremdeles ammer så kan jeg ikke akkurat sette igang med en slankekur, men jeg er i ferd med å komme godt i gang med trening og så får jeg ta tak i kostholdet litt smått om senn. :-) Da vil nok ting gå seg til etterhvert, men jeg vet fra forrige svangerskap at de siste kiloene ofte sitter godt og krever litt hardere kår, men det får bli når jeg er ferdig med ammingen.
Men en ting er iallefall sikkert, jeg skal ikke ha 12 kilo å bli kvitt etter endt mammaperm slik som sist ;)
Så fra nå av blir det jevnlig logging av vekten for å ha litt kontroll.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias slank2016😃22. januar 2016
Hei og gratulerer med den lille:)
Så flink du er til å komme tidlig i gang igjen...Stå på :)
❤️78,6 kg

Et svangerskap mot slutten

Svangerskapet nærmer seg slutten, har så langt gått opp 13 kilo men er jo ikke i mål enda. Det blir spennende å se hva jeg har å jobbe med når jeg er ferdig med ammingen. Sist gang endte jeg opp med 12 kilo som skulle av, skal forsøke å ikke skli helt ut i barselperioden denne gang, så noterer meg litt vekt underveis for å holde litt oversikt :-)
❤️75,5 kg

Innom for å holde dagboka vedlike

Jeg er gravid og er derfor selvfølgelig ikke i slankemodus, så vekta går den veien den må. Men vil gjerne beholde dagboka til svangerskapskiloene skal av igjen, så må bare lage en oppdatering så den ikke blir slettet :)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Charon😃3. august 2015
Gratulerer!
🐷67,7 kg

Endringer kun i feil retning.


Hva skal man si? Går ikke akkurat strålende denne planlagte nedgangen...

Har iallefall fått trent i dag, og startet med litt kaloritelling, så får jeg forsøke å være litt flink de 2 siste ukene før jul i det minste :p
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias medas😉11. desember 2014
Trening er et steg i riktig retning. Gi deg selv en klapp på skuldern :)
🐷67,1 kg

Nå må jeg ta meg sammen!


Nei, fy flate... jeg blir så skuffa over meg selv. Jeg lover meg selv om igjen og om igjen at nå, nå skal jeg starte, nå går startskuddet, nå skal jeg skjerpe meg. Men jeg utsetter og utsetter.
Nå har jeg gått opp ytterligere og de 3-4 kiloene er nå blitt til 5. Fortsetter det sånn er de 12 jeg ble kvitt for snart 2 år siden snart tilbake.

Jeg har et problem med sukker og godterier.
Jeg e l s k e r det rett og slett, og klarer ikke ligge unna. Jeg dytter i meg og tømmer alt som er i skuffer og skap om det er noe. Jeg vet at den eneste måten jeg kan kontrollere det på er total avholdenhet, men det viiiiil jeg jo ikke.... :(

Men så lenge jeg ikke klarer å ha et normalt forhold til spesielt sjokolade (jeg spiser 200 gram på et blunk) så må jeg hvis jeg vil bli kvitt disse kiloene. Det og trening.
Jeg vet at det fungerer superbra, det har jeg sett før. Det er litt over 2 måneder til jul. Jeg burde kunne klare å holde meg unna frem til da, og heller kose meg i jula.

Fridag i dag, og har iallefall fått benyttet dagen til NOE fornuftig: en treningsøkt 40 min aerobic. Det er en start.
Diett Frokost: Müsli med ekstra lett melk.

Trening: Shopping ;) og 40 min aerobic

Lunsj: Broccoli og tunfisk

Trening: husarbeid ;)

Middag: ? Ikke bestemt enda.
🌙65,3 kg

Kun reg.

Kjapt innom for å registrere vekt.
66,3 kg

I morgen går startskuddet!


Nå er det nok. Igjen har jeg latt meg flyte ut med tanke på kosthold og trening.
Heldigvis har jeg ikke latt meg selv gå opp 12 kilo denne gang, men 4, så litt enklere å stoppe det nå. Men det betyr at jeg må begynne å skjærpe meg, ellers er de 12 kiloene tilbake igjen før jeg får sukk for meg.
Så nå MÅ jeg ta tak!

Dagens mål og vekt, og utgangspunktet jeg starter med er:

Vekt: 66,3 kg
Mål:

Liv: 82 cm
Mage: 91 cm
Hofte: 94,5 cm
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Charon😀29. september 2014
Lykke til! Dette klarer du!
😑65,6 kg

Tingenes tilstand


Vel, jeg var hverken fornøyd eller spesielt overrasket da jeg gikk på vekta i dag.

Jeg har ikke kommet opp på "treningshesten" igjen og kostholdet har sklidd godt ut gjennom sommeren og ferietid.
Jeg vet at det "bare" er å starte igjen, men dørstokkmila er tung og lang. Jeg har ikke den sammen "driven" som jeg hadde tidligere, jeg utsetter og utsetter. Men det er den eneste måten å bli kvitt disse 3 feriekiloene, da må det løpes.

Jeg forstår ikke hvorfor jeg synes det er så hardt å begynne igjen, for jeg hadde en så utrolig god opplevelse av det når jeg startet sist. Ved å løpe 30 min 3 ganger i uken, kunne jeg omtrent spise det jeg hadde lyst på (innen rimelighetens grenser såklart) og jeg fikk mestringsfølelse og følte meg sporty og vel.
Burde ikke den erfaringen være nok til å få meg ut døra igjen? Det er jo så effektivt. På 30 min er dagens treningsøkt unnagjort... I stedet finner jeg tusen andre ting jeg "må" gjøre.
Blir litt skuffa over meg selv der. Hvor er den magiske bryteren jeg kan trykke på for å få meg i gang igjen?! :-/
😉64,8 kg

Reg.


Var ikke så gæli læll. ;)
Veide meg nok på "feil" dag. Mandager er sjeldent gode veiedager for meg. Spesielt etter en helg med litt alkohol og lignende. Så utfallet etter ferien var kun drøye 2 kilo, og det går fort.
Kom meg opp på "løpe-hesten" igjen i går. Hver andre til tredje dag fremover nå og litt stramme tøyler på kosten, så er jeg tilbake til trivselsvekten (hvor buksene ikke klemmer) i løpet av måneden, tipper jeg! :-) Har trua!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias snart40😃6. august 2014
Takk for hyggelig kommentar i den nyoppretta dagboka mi! Jeg er imponert over innsatsen din, det gir god inspirasjon å lese!
Lykke til med dine mål :)
😛65,7 kg

Etter ferietid


Sannhetens time etter ferien kom i dag: 3 kilo opp siden mai.
Egentlig ikke annet å vente etter betydelig redusert trening og betydelig økt inntak av kosemat og snop. Men sånn skal det jo være litt i ferier da, synes jeg :-)

Jaja, nå er det uansett tilbake til hverdagen, mer sunt kosthold, samt å få treningen opp og gå igjen, så skal det vel gå seg til igjen!
Har iallefall iiiiingen planer om å la det gå så langt som sist. 3 kilo er LITT enklere å få av enn 12... :-p
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tulip😉6. august 2014
Neida, ikke så ille det. Men ille nok til at jeg kjenner det på klærne og trivselen... :p
Men ikke annet å forvente etter en sommer omtrent blottet for trening og fri fråtsing ;) Så å komme tilbake til hverdange, komme igang med treningen og litt bedre kosthold, så går det seg raskt til igjen. ;)
c.AuthorAlias Charon😉4. august 2014
3 kilo opp siden mai er ikke ille. Jeg har klart den mengden i fire, fem dager, mange ganger... ;-) Det går sikkert bra!
🌙62,4 kg

Innom for å holde dagboka vedlike

11 måneder senere, og 12 kilo lettere... Det er nesten ufattelig for meg å tenke at jeg faktisk har vært 12 kilo tyngre enn jeg er nå. Det er klart at jeg merker det på mange måter, men den gang følte jeg meg jo ikke sååå mye tyngre. Er rart med det. :-p

Uansett, vinteren er her og jeg har nå ramlet fullstendig av den gode treningsbølgen. Jeg hadde nesten forventet det, for jeg klarer ikke å komme meg på treningsstudioer. Jeg fikser det bare ikke. Har aldri gjort, og kommer tydeligvis aldri til å gjøre det. Nå har jeg gjort nok forsøk og kastet bort nok penger på det...
Men jeg gleder meg til våren, for da skal jeg starte opp løpeprogrammet mitt igjen. Det var så overkommelig for meg i en hektisk hverdag kombinert med småbarn, jobb og alt annet som man skal få plass til. Da var det bare å snøre på seg skoene, ut en liten halvtimes tid - og så ferdig med dagens trening. Det er sånn det må være for meg. Har ikke tid til å bruke timesvis på det. Så jeg har full tro på at jeg skal klare å komme igang igjen i mars/april! :-) I mellomtiden må jeg bare være litt mer forsiktig med hva jeg putter i munnen igjen, for kiloene kommer raskt snikende. Den siste kiloen jeg har gått ned siden sist antar jeg at er muskelmasse, siden jeg ikke har trent på nesten 2 måneder nå, men heldigvis har jeg en ganske aktiv jobb, så sitter iallefall ikke på rumpa hele dagen ;-)

Jaja, det var dagens skriblerier! Ønsker alle her inne en god torsdag, og ikke minst en riktig GOD JUL!!!!

Klem fra Tulip :-)
😄63,6 kg

Slik er ståa i dag


Kort innom for å holde dagboka aktiv :-)

Det her er bare helt utrolig. Nå har jeg klart å holde vekta stabil, og faktisk gått ytterligere ned siden jeg nådde målet for et par måneder siden.
Nå er jeg faktisk tilbake til vekta mi fra midten av 20-årene, som jeg aaaaaaaldri trodde jeg skulle klare å nå igjen etter å ha født barn og rundet midten av 30-årene. Men det er jeg altså, så jeg har tydeligvis nå e n d e l i g etter mange år funnet en plattform som fungerer for meg mtp balanse mellom kosthold og trening.
Jeg spiser nå stort sett det jeg vil, teller ikke kalorier lengre, men holder meg innenfor rimelighetens grenser. Jeg er generelt mye mer hverdagsaktiv, og trener kondisjonstrening 2 ggr pr uke.

Akkurat nå er det helt utrolig å tenke på at jeg veide nesten 11 kilo mer for 9 måneder siden, og dit skal jeg aldri tilbake...!!! Så nå som vinteren saaaakte sniker seg innpå må jeg finne alternativer til å holde den nye livsstilen min ajour. Jeg skal ikke tillate meg et slikt forfall en gang til. Det er iallefall en ting som er 100% sikkert! Og jeg VET nå virkelig hva jeg kan gjøre for å unngå det. Så jeg har trua på at jojo-tiden er forbi! :-)

Ønsker alle en nydelig onsdag!

Klem fra Tulip :-)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pepsi😄9. oktober 2013
For en deilig følelse, det å ha knekt koden! Grattis! :-)
c.AuthorAlias heloise😃9. oktober 2013
Så hyggelig lesing! Da har du virkelig knekt koden.
Er ikke der enda, men jobber for å komme meg dit og holde en stabil kurs videre.
😌64,8 kg

Registrering av vekt før ny ferietur.


I morgen reiser vi avgårde på ny ferietur, og i den forbindelse synes jeg det er greit å vite hva status er vektmessig før jeg reiser for å se hva jeg evt har å jobbe med når jeg er hjemme igjen. Og det var et gledelig "sjokk" som viste seg på vekta i dag. Måtte veie meg 3 ganger for å være sikker på at det stemte. Jeg tror kanskje ikke at jeg hadde trodd at jeg skulle klare å komme meg helt tilbake hit.
64-tallet har jeg ikke sett siden våren 2010...
Tenk at jeg har tatt av nesten 10 kilo siden januar! Det er nesten litt surrealistisk for meg som alltid har vært en "3-5 kilos-slanker"
Jeg er egentlig helt sjokkert over hvor mye trening har å si for meg og min vekt, og det er ikke tvil om at det er noe jeg skal fortsette med!

Uansett, en fantastisk god start på helg, og ferietur! Men skal ikke skeie helt ut fordet, den største jobben er jo å stabilisere seg på et vis som ikke gjør at jeg sakte siger opp de ti kiloene igjen. Men det klarer jeg for nå vet jeg hva som virkelig fungerer for meg! :-)

Hipp hurra for denne gledens dag! :-D
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias medas😃2. august 2013
Grattis med flott nedgang! Godt jobba!

Ønsker deg en riktig god ferie :)
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.