← Alle dagbøker
diarist.Alias

Trultemor

59 år168 cm93 innlegg 2002 0 følgere

Start97,5 kg
Sist82,0 kg
Endring−15,5 kg
BMI nå29,1
📉 Ned 10+ kg📓 50+ innlegg🔥 30 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
3. januar 200226. april 2002
😉82,0 kg

Så er det helg igjen

Vekten har nok normalisert seg litt igjen etter disse dagene med "ufrivillig" slanking. Nå spiser jeg helt vanlig mat igjen. Så forrige vekt var nok litt "kunstig" siden jeg hadde fått litt ekstra hjelp til å "rase" litt nedover.l

Stikker innom senere idag...
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi😟17. mai 2002
Saaavner deg på lista under meg!!!!!!
Hvor er du???????
Alt bra?
Klemmer
😵81,5 kg

Liten tid om dagen....

til å komme innom her. Hele fam. har ligget syk på rundgang den siste uken inkl. meg....nå er det kun 4-åringen som ikke har vært igjennom det....æsj...magesjuke er noe dri...

Kommer sterkere tilbake når dette har roet seg litt ned! Slankingen er ikke glemt, men det går ikke helt etter boka om dagen....men det er ikke så galt allikevel.

Koz Trultemor
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😉25. april 2002
Hei Trultemor!

Ser man det, ja. Her går det rette veien! Så flink du er!
Det er noe herk denne magesjuka, men det er nå godt når alle er ferdige med det. Vi hadde det tidligere, d.v.s. ungene men ikke vi voksne. Det gikk i ett sett med skifting av sengklær og renning med bøtta når de ville spy.

Du kommer nok sterkere tilbake ja, når dere har kommet opp til overflaten igjen. God bedring til alle!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias asta😃25. april 2002
Er du med på en minikonkurranse? Jeg trenger litt drahjelp for tiden, og skulle gjerne vært 80 eller mindre til 17. mai.

Hva med førstemann til 80? Du leder foreløpig!

¤asta¤
🌙82,5 kg

Stuptrøtt idag......

Og jeg har ikke veid meg. Det er første gang på evigheter, men jeg tror ikke at den er helt riktig. For igår spiste jeg nok litt mer enn vanlig. Veide ikke maten, og spiste bittelitt sjokolade og en håndfull chips til kvelden.

Trøtt er jeg fordi jeg har vært oppe nesten i hele natt, med min 7-årige datter (omgangssyke). Tror jeg sovnet i 05:30 tiden......og 4-åringen var jo våken og opplagt kl. 07:30! Gubben dro på jobb kl. 07, så da var jo valget lite. Opp måtte jeg. Håper på å snike meg til en liten lur utover ettermiddagen hvis sjansjen byr seg.

Kommer innom dagboka senere idag. Og det er kjempepositivt det som nå har skjedd med dagboka. Den består....og så får vi håpe at noen kan finne sponsorer etc.... Det ville jo vært supert!!!! Takk Ken og Baby!!!

Koz Trultemor ;o)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😉22. april 2002
Hei Trultemor!

Gratulerer med vel 15 kg vektreduksjon. Det står det respekt av! Skulle ønske det var meg! men, jeg kommer etter.

Klem fra NameIt
82,5 kg

15kg''s jubileum - jippiiiii

Deilig å starte helgen med vektnedgang. Måtte det bare vare hele helgen igjennom!!!!! -15kg var jo mitt lille "mellom-mål" før neste egentlige delmål på 80kg. Håper fremdeles på å komme under 80 før 17 mai..... og det burde jeg egentlig klare. Men da må det ikke for mange feilskjær til.

Heldigvis har jeg frihelg fra jobben, for jeg merker at jeg blir raskere sliten nå etter at jeg kom tilbake etter sykemeldingsperioden. Men det kommer seg nok litt etterhvert håper jeg.

Etter at meldingen om nedleggelse kom, har jeg brukt litt tid på å tenke igjennom hvor viktig dagboka er for meg. Den har betydd mye, men lurer fortsatt på om jeg snart må stå på "egne" ben..... Men så kom jo den gledelige melding om at den består.....FLOTT!!!! Så får vi se hva fremtiden bringer. Vet at jeg kommer til å bli mye opptatt etterhvert, og kanskje ikke får tid til å komme innom like ofte.... men kanskje jeg får abstinenser....he, he.... så tiden for vise hva som skjer.

Foreløpig er ihvertfall slankemotivasjonen på topp. Og der håper jeg den holder seg lenge, lenge.....

God slankehelg til alle sammen
Koz Trultemor
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Hanne20. april 2002
Hei Trultemor!

Gratulerer med kjempeflott resultat!

Hanne
c.AuthorAlias ANNE20. april 2002
Slutter meg til gratulsajonene, 80 innen 17.mai er innen rekkevidde. ANNE
c.AuthorAlias Baby20. april 2002
Hei Trultemor!

Gratulerer med 15 kg mindre fett å dra på! Kjempebra!!!

Baby :-)))
c.AuthorAlias trixi20. april 2002
Heeii, gratulerer med -15 kg! Det er jo utrolig masse!
Jeg tror du klarer 80 innen 17 mai!
Krysser alt jeg har for det!
Ha en avslappende helg!
Klem fra trixi
83,0 kg

Vektregistrering

Trøtt idag.....
Koz Trultemor
83,0 kg

Ååååhhh.........pokker heller :((((((((

Slankere.com skal legges ned 30.april.

Nå ble jeg både trist, lei meg og litt fortvilet. For dette har jo vært mitt holdepunkt under slankingen, og faktisk det sterkeste virkemiddelet for å klare å fortsette når det har vært tunge tider. Men jeg vet at det etterhvert vil komme en slankedagbok på slankenett.no, så da får jeg vel krype dit da etter 30.april. Jeg har ihvertfall tenkt til å holde meg her så lenge denne dagboken er virksom. Her har jeg liksom en god del av "livet" mitt skrevet ned.

Hvis det er flere som "flytter" etter 30.april, så hadde det jo vært fint om vi behodt "nicket" vårt. For da kan vi jo møtes igjen! Håper bare at den andre dagboken da er "oppe og går" innen den tid. Vet jo at jeg har følt meg litt sprø de dagene jeg ikke har hatt mulighet til å komme inn her.

Igår ble det ingen spasertur allikevel. Og hvorfor.... Joda, fikk tlf fra barnehagen midt i brødbaksten om at 4-åringen min hadde falt stygt. Så da var det bare å kjøre dit for å trøste og hente han. Han hadde løpt og falt, og slått hodet i jernstangen på en sykkel, bødde fra nese og munn og hadde den digre kulen i panna. Men heldigvis gikk det ganske bra allikevel. Men en liten hjernerystelse hadde han nå fått. Så da ble det å passe på han resten av kvelden.....og halve natta. Men idag er han tilbake på barnehagen, stolt over å vise frem kulen i panna som nå ikke lenger er bare blå.... men også litt rød og grønn....

Idag skal jeg jobbe senvakt så da blir det vel ikke så mye tid til å kikke på dagbøker. Så jeg får ta meg en runde nå etterpå.

Ha en super slankedag alle sammen
Kozings fra Trultemor
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias HelenaX19. april 2002
Hei Trultemor!

Kommer til å gå over til Slankenett med samme nick som tidligere. Men jeg husker ikke alle nickene fra slankere.com så kanskje vi skulle hatt et felles "etternavn" :-) Uansett er det gledelig at det dukker opp en løsning. Jeg hadde aldri klart å gå ned så mye uten disse sidene!

Ønsker deg en flott helg, og håper det går bra med 4-åringen din som falt og slo seg!
c.AuthorAlias Lille Trille19. april 2002
Hei Trultemor!

Jeg kommer også til å flytte over til slankenett, hvis det ikke blir noen annen løsning. Vi får håpe i det lengste. Huff det er trasig når ungene slår seg. Min lille er 9 mnd og har en utrolig utforskertrang, noe som ender med knall og fall. Gruer meg til hun skal begynne i barnehage.

Håper du får en fin slankehelg.

Klem, Lille Trille
c.AuthorAlias Lakki19. april 2002
Heisann Trultemor!

Jeg kommer etter til slankenett jeg, med samme nick selvfølgelig. Håper allikevel i det lengste at vi får fortsette her!!!

Klem Lakki
c.AuthorAlias Jojoen18. april 2002
Hei Trultemor

Så flink du har vært og gått ned masse og blitt kvitt fedmen.
Nå går du vel bare og gleder deg til å snuse på 79? Å, så deilig det høres ut.

Helt enig med deg og de andre i å flytte over til slankenett hvis vi ikke beholder disse sidene.. men håper jo i det lengste. Jeg har ikke vært her så lenge, men har allerede dratt god nytte av dere :-))
Så, altså, jeg vil gjerne være med på lasset.

Måtte le av historien om gutten din, gul og blå, haha, men godt at det gikk fint med ham.

Ha det fint!
Jojo-klem
c.AuthorAlias nameit18. april 2002
Hei Trultemor!

Takk for hyggelig kommentar.

Du spurte om oppskrifta på slankebrødet jeg hadde tenkt til å bake:

Vel, den fant jeg i ei av dagbøkene her for ei god stund siden:

Siterer:

FIBERBRØD:
1,3 kg fin sammalt hvete
0,2 kg helkorn hvete
0,2 kg sammalt rug
0,9 liter kli
1 pk. gjær
2 ts salt
1 dl linfrø
1 dl solsikkefrø
ca 2 l vann

Bland alle ingrediensene sammen til en deig og la den heve i 30 min. Deigen slås så ned og heves i nye 20 min. Spray formene med formfett. Trykk deigen ut i formene (3 toliters former) og la dem stå i stekeovnen i 50-60 min. på 220 grader.

That's it!

Får håpe det går bra med gutten din som falt og slo seg.:-)

Vi får følge med hva som skjer videre her, om det kommer mere info vedr. nedleggelsen. Skulle virkelig ønske at det ikke ble noe av... Håper, håper, håper.

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias Måne18. april 2002
God idé dette med å flytte til slankenett.no med samme nicket.

Skal foreslå det "inne hos meg" også.

Klem Måne
c.AuthorAlias Pernilla18. april 2002
TUUUUUUSEN TAKK TRULTEMOR!!!, for tipset om slankenett.no. Vi burde spre ryktet videre og få alle til å beholde "nicet" sitt som du sier!
Lover iallfall å stille opp der når denne dagboka slutter.
Håper mange andre kommer til å gjøre det sammme!!!

1000klemmer, Pernilla
83,0 kg

Solen skinner.........og jeg har fri idag!

Skulle jo så absolutt da vært ute i det fine været, men jeg har visst blitt fastlåst i litt huslige saker. Idag er det på nytt tid for å bake brød. Det blir 8stk. idag. Merker godt at ungene begynner å bli større, og at brødforbruket øker. Prioriterer å bake idag, for å slippe å gøre det til helgen...da har jeg lyst til å kose meg med ungene uten å gå på skinner til og fra kjøkkenet. Så idag er det altså en kombinert bake og vaskedag.

Spaserturen har jeg allikevel tenkt å gjennomføre, men det blir ikke før ikveld. Skal på konferansetime med eldstemann, så når det er over så legger mor ut på tur ca 1 time. Så får jeg heller ta formiddagsturen imorgen før jeg går på senvakt.
Har ikke klart å gjennomføre planen med 4-5 spaserturer/sykkelturer i uken.....jeg får nok skjerpe meg de dagene jeg vet at jeg har mulighet....men bare ikke klarer å passere dørstokken.....Merkelig det der hvor stort hinder en liten dørstokk kan være......

Nå får jeg visst kaste meg over brøddeigen....hvis det skal bli noe av den deigen jeg satte isted! Stikker nok innom senere idag for å lese dagbøker.

Trultemor :)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit17. april 2002
Hei Trultemor!

Tusen takk for hyggelig kommentar.
Her skinner også solen og alt er bare bra.

Ja, jeg gleder meg virkelig til BMI'en sier at jeg "bare" er overvektig. Det er en seier i seg selv, det.
Mitt 1. delmål er jo 86 blank, og det når jeg forhåpentligvis før/innen helgen.
Kjenner meg igjen i det der med fridager, hvor dagene går med til forefallende husarbeide (som aldri tar slutt...)
Det er allikevel godt å ta seg en tur ut når man får tid og samle opp litt krefter og overskudd.
Har hatt hodepine igjen nå i to dager, så det er ikke så moro å være meg akkurat. Synes synd på meg selv ja. *ler*.
Belønnet meg med en fin t-skjorte i svart m/trykk på som jeg syntes var litt stilig. Str. 46/48. Det er jo det jeg bruker nå da. Men det skal bli andre boller etterhvert.

Baker du disse slankebrødene, eller er det vanlige brød?
Jeg skal prøve de grove slankebrødene neste gang det er bakedag. Regner med at hele familien kan ete av dem.

Ha en fortsatt solfylt dag.

Klem fra NameIt



c.AuthorAlias Lakki17. april 2002
Heisann!

Takk for kommentaren. Vekta mi viser hver halve kilo når du ligger over hundre, deretter hvert 200 gram. Jeg har et slanke-bud nr. 1, og det er: Du skal aldri ha andre vekter enn din egen!!! Så dropp å veie deg hos mor, det er jo nedgangen som teller, og den ser du jo på din egen vekt.

Ha en fortreffelig dag!
c.AuthorAlias Lille Trille17. april 2002
Hei Trultemor!

Tusen takk for koselig og motiverende innlegg i dagboken min. Jeg trenger all den motivasjon jeg kan få. Ser at du også har skeia ut litt i påsken, men du har jo tatt deg mesterlig inn. Ser ut som du har et fornuftig kosthold, og med en så hektisk hverdag trenger du jo ikke å ha dårlig samvittighet for for lite trim. Det er utrolig hvor mange kalorier som forsvinner ned i brøddeigen og i vaskevannet. Synes du er flink. - nesten 15 kilo er jo strålende. Det er min drøm.

Ha en fin solskinnsdag! Lykke til med å holde deg unna baksten, det er jo sååååå vanskelig.

Klemmer fra Lille Trille
83,5 kg

Heldigvis ned idag :))))

Likte det jeg så da jeg gikk på vekta i morres! Så det at jeg spiste svært sent søndag kveld hadde nok litt innvirkning (håper jeg).

Dagen idag har gått glimrende hittit. Har da heller ikke vært utsatt for de store fristelsene. Har vært på kurs 1/2 dagen idag, og rakk å spise den medbrakte matpakken før jeg dro avgårde på kurs. Der var det kaffe og frukt til pausene, men jeg holdt meg til kaffe og 0,5l tabXtra. Vet jeg kunne spist frukt, men hadde lyst til å spare det til kvelden siden jeg faktisk ikke kjente meg sulten. Koser meg veldig med frukten til kvelden. Den er liksom dagens høydepunkt, noe jeg ser frem til daglig. Kanskje det er fordi jeg alltid har vært veldig glad i frukt, og skulle gjerne ha spist mye mer frukt. Men nå prøver jeg å ikke overdrive det, for da er det ekstra godt å ta litt mer frukt i helgene. Det blir da ekstra kos.

*********************************************************
Frokost:
50g brød (135), 85g banan (76), 2,5dl skummet kulturmelk (85)

Lunsj:
50g brød (135), 30g Norvegia-Lettere (82)

Middag:
Grete Roede Risotto (360)

Mellommåltid:
240g kålrot (96)

Kvelds:
2 klibrød m/cottage cheese og lett-syltetøy (75), 2,5dl skummet melk, 400g appelsin (200)

Totalt: 1329 kcal

***********************************************************

Ja, da var dagens kcal-inntak servert. Litt i overkant av hva jeg hadde planer om å ligge på, men jeg fikk lyst på litt ekstra frukt og grønt i dag. Og det er greit, så lenge det ikke blir hver dag.

Annen extra-mat har ikke fristet, og det er jo et fremskritt!! Føler at jeg endelig er iferd med å legge bort påskens uvaner. Det har jammen tatt tid........ Men ser jo at 17.mai og nyinnkjøp av klær kommer skrekkelig nært, og jeg vil jo ned litt til før shoppingen.

Det er allikevel ikke så fryktelig lenge til det blir en planlagt utskeielse. Skal ut å spise med jobben 30.april på en av byens restauranter. Og da blir det nok ikke GR-mat..... Så da får jeg holde kursen frem til det. Nå nærmer jeg meg jo egentlig 15kg's jubileum.....håper jeg......

Super slankehilsen til alle slakere der ute.....
Koz Trultemor
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lakki17. april 2002
Takk for koselig kommentar i dagboka! Den siste halvkiloen har forresten bestemt seg for å LIME seg fast til kroppen min enda litt til...

Du har vært kjempeflink, og 15-kilos-jubileet ditt er nok like om hjørnet. Heier deg framover!

Klem Lakki
84,5 kg

Ikke lyst.....hadd tenkt å snike meg unna!!!!

til å oppdatere idag. Har brukt ganske mange timer på å motivere meg selv til å gjøre det etter jobben. (klokka er nå 22:45).

Og hvorfor hadde jeg tenkt til å snike meg unna? Jo fordi helgen har ikke gått helt etter planen. Dvs langt unna planen. For planen var jo at jeg skulle være flink nå, men neida..... lørdagen endte med både sjokolade og potetgull og litt for mye mat. Søndagen begynte derimot godt, helt til vi ble bedt bort på middag. Skulle nesten ønske jeg hadde sagt nei, men hadde ikke samvittighet til det. Så da ble det litt mer middag enn det skulle, og selvfølgelig vafler..... Klarte bare ikke å motstå vaflene, men spiste de heldigvis uten smør/syltetøy. Så sent på kvelden ble jeg litt ekstra sulten, og tok et par ekstra skiver. Fy hvor jeg angrer. Og så merkelig at jeg ikke lærer..... For dette har jeg jo gjort gang på gang tidligere. Hadde jo et lite håp om at jeg ikke skulle gjøre sånne ting igjen.

Idag har jeg heldigvis holdt meg i skinnet, så det skal bli spennende å gå på vekta i morgen tidlig. Dagens kalori-inntak har landet på 1241 kcal, og det er jeg fornøyd med. Håper noe av helgens svikefulle utskeielse blir litt mindre synlig på vekta i morgen.

Har jo sett alle de flotte kommentarene jeg har fått i dagboka, og det har vært helt supert. Føler at jeg har sviktet både meg selv og dere akkurat nå. Men jeg skal gjøre mitt beste for å ta meg sammen.....jeg må, jeg må, jeg må, jeg vil.......

Lurer forresten på om hjernen min er livredd for at kroppen min skal bli mindre.............

Koz Trultemor ;-)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trude16. april 2002
Så flin du har vært!Litt utskeielse går vel bra,bare det ikke blir en vane :)
Føre jul veide jeg 74kg,var kjempeflink i 5 uker.Spiste bare sunn og variert kost,ikke en sjokolade bit engang!Etter 5 uker veide jeg 65kg,men så kom påsken.......Etter en uke med frotsing veide jeg 68kg.Men nå SKAL jeg bli flink igjen!
Du har jo gått ned mye du! Kjempeflink er du!!
83,5 kg

Venninne-lunsj idag

Idag hadde kort dag på jobben (7:30-12.00). Det var en fin måte å starte helga på..... Og siden jeg skulle ha kort arb.dag, så hadde en venninne og jeg avtal å spise lunsj hos meg når jeg kom fra jobben. Hun hadde med seg en deilig kylling-salat, og vi koste oss med den + en video.... Litt av en måte å tilbringe dagen på mens barna var på skole/SFO/barnehage, men vi nøt hvert sekund av det!!!!
Vi ble ihvertfall enige om at dette kunne vi gjenta en annen gang også :o)

Får ikke helt oversikten over kcal-inntaket idag pga lunsjen, men regner med at det kommer til å bli ca. som vanlig. For jeg spiser jo vanlig til de andre måltidene.
Hadde dette vært for 4-5 måneder siden, så hadde jeg latt fristelsene få ta overhånd for "dagen var jo allikevel ødelagt". Men sånn tenker jeg heldigvis ikke lenger, og da føler jeg at jeg har kommet et godt stykke på vei.....måtte det bare vare!

Gikk opp 0,5kg fra igår, men regner med at det er fordi vekta mi kun viser pr. 0,5kg..... og da var jeg vel egentlig i "vippe-posisjon" igår kanskje. Har opplevd det flere ganger tidligere. Så da håper jeg på at den kryper ned igjen i løpet av helgen. Men da må jeg jo iallefall være flink!

Har forresten også idag møtt positive kommentarer om slankeresultatene, og det nytes til det fulle. Nå er det jo ingen vits i å holde det hemmelig lenger! Og det er vel også bra, for da har jeg et "usynlig" press på meg til å klare resten av kiloene også. Og de skal av, litt etter litt.

Ha en super slankehelg alle sammen.
Klem fra Trultemor :)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla14. april 2002
"slankt menneske"- mentaliteten er på plass! Tenk å bare ha en sånn indre stemme, en sånn umerkelig sak som man egentlig ikke merket en gang, som passet på ved sånne spesielle anledninger.... Jaja, med litt mer trening, så klarer vi oss sikkert fint uten!

Det er klart det synes nå!!!!
Sist uke tok jeg på meg en genser som var ganske "trang" da jeg veide som verst, nå var den vid! Jeg prøvde den bare da jeg skulle kaste den, men nå var den jo kjempestilig!

Det er jammen GØY å slanke seg, altså! Og snart er det sommerferie (med alle de utfordringene det fører med seg)

Ha en flott slankeuke!
Klem fra Kamilla
c.AuthorAlias Pernilla14. april 2002
Hei hei!
Kjempe kjekt at du ville melde deg på konkuransen!
Ville bare ønske deg lykke til med den!!
Klem, Pernilla!
c.AuthorAlias nameit13. april 2002
Hei Trultemor!

Så koselig det hørtes ut med venninnelunsj og video. Man trenger å kunne gjøre noe slikt selv på dagtid, uten barn. Man får rett og slett påfyll med ny energi og overskudd til andre ting. Så rett du gjør!

Du trenger ei digitalvekt med 100 gr intervall. Det er mere inspirerende å gå på vekta da. Du kan jo se på kjøpet som ei belønning fordi du har vært så flink hittil.
Det viser jo alle kommentarene også. De har du virkelig fortjent. Det er moro å høre slikt. Verre når uvettige folk kommenterer den motsatte veien... De fins nemlig, de også.

Ha ei fortreffelig helg!

Klem fra NameIt


Så flott
c.AuthorAlias ANNE12. april 2002
Godt at du sa det med ødelagt dag osv, for nå satt jeg med akkurat den følelsen, og hadde tenkt å gå ut på kjøkkenet ,og gå berserk( har nemlig fått lønn i dag ,og fyllt opp med sinnsykt mye mat). Men så kom du og hlalp meg inn på rett spor.Takk for det.
Sug til deg alle gode komentarer, det fortjener du!ANNE
83,0 kg

Nedover igjen....svever på en rosa skyyyyy

Håper at nedgangen mot 70-tallet ikke tar for lang tid, for nå føler jeg at det kommer nærmere for hver dag som går!!!

Har vært en tur på jobben idag på møte, og stillte i "sivile" klær idag. Nyinnkjøpt bukse og en topp som jeg ikke har brukt på over 5 år.....og noe så herlig......masse positive kommentarer.....så nå svever jeg....høyt på en rosa skyyyyy.

Og i morgen er det visst konkurransestart hos Pernilla, så da er det bare å holde den straighte linje fortsatt.....

Nå må jeg visst lage middag, men stikker innom senere idag.
**********************************************************
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi11. april 2002
Så flink du er!!!!!!!
Det må ha vært utrolig deilig å kle seg i noe du ikek har passet på mange år! Skal vedde på at du så flott ut i dag!
Ha en flot dag i morgen. Klem fra trixi
c.AuthorAlias ella11. april 2002
Hei !
Ser at din "indre slanke dame" er på full vei ut nå ! Bare vent,du kommer til å møte sommeren slank og lekker ! Du er kjempeflink.

Kos deg på den rosa skyen din, det er vel fortjent !

Takk for oppmuntrende ord i dagboka mi, det varmer. Fint å få praktiske råd i forhold til det forbaskede sjokoladebegjæret...

~Ella~
83,5 kg

Bittelitt nedover idag!

0,5kg fra igår. Det er jeg fornøyd med. Og endelig så er jeg tilbake der hvor jeg var før påskens fråtsing startet. Idag er til og med motivasjonen på topp.

Dessuten har det blitt en liten porsjon med trim. Først fysioterapi, og så 20min rask sykling før "runden" på de forskjellige apparatene. Det må jo ha blitt noen kcal minus av det, håper jeg....

Nå er jeg bare kort innom før jeg skal på jobben. Men jeg kommer vel innom en tur etter at jeg har kommet hjem igjen regner jeg med. Må jo oppdatere dagens inntak av føde!!!

**********************************************************
Dagens meny:

Frokost: 50g brød (135), 100g banan (90), 2,5dl skummet kulturmelk (85)

Lunsj: 50g brød (135), 20g kokt skinke (28), 15g Jarlsberg-lettere (40)

Middag: 50g brød (135), 2 egg (150), 20g cocktailbiter (49)

Mellommåltid: 200g gulrot (80)

Kvelds: 180g eple (90), 2,5dl skummet melk (85), 2 klibrød med 20g cottage cheese+15g lettsyltetøy (75)

Totalt: 1177 kcal
***********************************************************

Håper at kveldsvakta blir fin. Drar ihvertfall på jobb med minimalt av penger i lommeboka. Og hvorfor??? Jo, fordi det er lenge siden jeg har jobbet kvelder, og godtekick på kveldsvaktene har jo tidligere vært et problem. Ikke etter at jeg begynte å slanket meg i januar, men nå har det jo akkurat vært påske..... og uvanene...... de er av og til sterkere enn jeg skulle ønske...

God slank til alle mine medslankere :))
Koz Trultemor
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias PERNILLA11. april 2002
HEISANN!

VIL DU VÆRE MED EN NY RUNDE MED -5KG KONKURANSSEN I 80-KLASSEN KAN DU MELDE DEG PÅ HOS MEG.
STARTER I LØP AV FREDAGEN!

KLEM, PERNILLA
c.AuthorAlias Celia10. april 2002
Hei Trultemor!
Det går jo strålende, 14 kilo minus!'Du er flink!!
Håper kveldsvakta blir fin :)
En lur idè å la være å ta med seg penger.
Klem Celia
c.AuthorAlias tøysa10. april 2002
Det var nok ikke det dummeste det,og legg igjen penger hjemme når en vet at man mest sannsynelig faller for fristelsene.
halvkiloen fra i går er jo ikke gæli.
og med motivasjonen du har nå kommer dette til å skli unna
Ha en god "førhelg"
84,0 kg

Hjemmebakt brød......

Igår hadde jeg en fin slankedag. Var opptatt det meste av tiden, til tross for fridag på jobben. Det eneste jeg ikke fikk rotet meg til, var en spasertur. Men den kan jeg jo ta idag istedenfor, etter at gubben har kommet hjem fra jobb i 21:30 tiden. Det er faktisk delig med en spasertur sent på kvelden. Får tømt hodet for "søppel" før sengetid, og sover faktisk bedre om natten. Dessuten så hindrer det meg i evt. å spise noe "ulovlig" sent på kvelden......

Dagen idag blir visst den store vaskedagen. Tror at skittentøyet formerer seg i kurvene hos meg. Men det er vel sånn det blir når en har 3 aktive barn......

I går hadde jeg den store brødbake-dagen. Barna har virkelig fått smaken på hjembakt brød, og det passer meg ypperlig. For jeg merker at jeg holder meg mett lenger på hjemmebakt brød enn på kjøpebrødet (selv med grovbrød). Men da må jeg altså ofre meg til et par brødbake-dager pr. uke. For nå merker jeg at eldstegutten (11 1/2 år) går berserk i brødboksen hver kveld. Da er det ingen sak å spise 6-9 tykke brødskiver...... Men han trenger det jo......

Nå har jeg bestemt meg for å notere inn i dagboken det jeg spiser igjen. Det blir kanskje ikke hver dag, men får se. Starter iallefall opp igjen idag.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dagens meny:

Frokost:
50g brød (135), 90g banan (81), 2,5dl skummet kulturmelk (85)

Lunsj:
40g Ryvita (121), 60g 3%Leverpostei (60)

Middag:
3dl fiskesuppe (120), 1 egg (75), 50g brød (135)

Mellommåltid: 140g kålrot (56)

Kvelds:
2,5dl skummet melk (85), 170g appelsin (85), 90g banan (81)
2 klibrød m/20g cottage cheese/15g lett-syltetøy

Sen kvelds:
190g gulrot (76)

Totalt: 1270 kcal
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Koz Trultemor :)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit9. april 2002
Hei Trultemor!

Spaserturer gjør underverker med hodet vårt. Godt å få ryddet bort gammelt rask der også.
Har du varmluftsovn? Iså fall får du bakt 6 brød i slengen. Det oppdaget jeg etter 11 år med en slik ovn. Bedre sent enn aldri... Iallfall bruker jeg disse avlange formene og får 2 sett a 3 i hver ovn. Dermed baker jeg 12 brød på den tiden det normalt tar å bake 6 brød. Stort sett baker jeg 18 brød i slengen. Det høres mye ut, men er veldig greit når man er en stor familie, og flere skal ha daglige matpakker med seg.

Tror kanskje at jeg også må bli litt flinkere til å skrive i dagboka hva jeg spiser i løpet av dagen. Da ser man det svart på hvitt, og hvis det blir for mye, så er det alltids noen som kan si ifra at nå spiser jeg for mye.

Ha en kjempefin dag!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias trixi9. april 2002
Tisen takk for slankevibbene du sendte meg, jeg håper virkelig de hjelper!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så flink du er da, til å bake brød. Jeg har selv gitt opp min brødbake karriere etter et ukjent (?) antall mislykkede forsøk. jeg må nok på kurs hos mamma..hihi
Flott at eldstegutten spiser godt, for det er vel han som spiser for lite? er det ikke?

Jeg er helt enig med at kveldsturer klarer opp hjernen og får tømt den for søppel. Det er ingenting som en god lang tur når det er stille rundt en, og det hjelper klart på vekta og!
Stå på, bli med meg ned på 70-tallet!

klemmer fra trixi
84,0 kg

Jada, dette går rette veien :)))))))))))

Påsken bare "renner" av, og det er jeg ikke lei meg for. Nå er det ikke langt igjen tilbake til utgangspunktet for påskens utskeielser!

Dette har vært en svært aktiv helg. Ikke på trimfronten, men "stafett i hagearbeid". Har tilbrakt det meste av helgen på hodet i diverse blomsterbed etc. Gravd opp stein og røtter. Så noen kcal må jeg vel ha forbrukt underveis. Dessuten har jeg lett fjernet tankene bort fra mat og andre fristelser. Men nå når jeg sitter her, kjenner jeg at jeg er både stiv og støl både her og der. Lurer på hvordan det blir i morgen.....he,he... Kanskje jeg må ta meg en spasertur for å myke opp ledd og muskler....

Må allikevel innrømme at lørdagskveld ikke var helt uten feilskjær. Så der kom tilståelsen altså. Noen melkepletter og 1/2 pose tortilla chips..... og det var altså i tillegg til frukten som jeg skulle kose meg med ekstra....... Har visst ikke klart å riste av meg påskevanene helt ennå, men det går litt bedre for hver dag... og da går det ihvertfall rette veien.

Trodde at jeg skulle klare å stikke innom dagboka litt hver dag, men familien har for tiden en muspeker for lite. Og når eldstemann på snart 12 okkuperer den ene, og gubben den andre....... så er det ikke lett å overtale noen av dem til å gi meg tilbake min muspeker. Sånn er det nemlig å ha 3 stk. PC''er og kun 2 muspekere....... Nå har jeg beordret min kjære mann til å skaffe seg en ny muspeker i morgen, så da håper jeg bare at han husker det!?!

Håper at alle har hatt en vel overstått helg! God slank kommende uke!

Klemmer fra Trultemor :))))))9
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit8. april 2002
Hei Trultemor!

Så flott at vekten din også viste nedgang etter lørdagskvelden til tross for litt kos. Det viser bare at vi KAN kose oss litt, hvis vi er forsiktige og ikke overdriver.
Vi hadde 4 dager helg tidligere, nå er det bare lørdag som skal være kosedag hos oss. Er det noe til overs fra lørdagen, så blir det gjemt bort til neste helg. Æresord, skal gjøre det, altså.

Å være ute og jobbe i hagen er gratis trim, og som du sier, det holder tankene borte fra mat, mat og atter mat.

Jeg tror det er viktig å være i aktivitet enten ute eller inne, for setter man seg ned i go'stolen, så får man lett lyst på noe å kose seg med mens man slapper av.

Håper du har fått tilbake muspekeren din.:-)

Ha en fin fin dag!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias tøysa8. april 2002
Gratulere med fiiiin nedgang.kjempeflink har du vært.
Lykke til videre..
c.AuthorAlias ella7. april 2002
Hei Trultemor !

Takk for hyggelig kommentar !

Jøss, skifte av vektklasse: *G*A*T*U*L*E*R*E*R !!

Må si at du har imponert meg, dette går da riktig så bra ?!
Ja, hverdagstrim i blomsterbedet er ikke å forakte, hyggelig er det også. Det er i grunnen godt å kjenne at man er litt støl og stiv, godt å kjenne at man har brukt kroppen.

Forresten, kanskje det er lurt å kose seg litt i helga ? Det tar kanskje bort det verste søtsavnet å unne seg litt innimellom ? Jeg burde kanskje gjøre det samme, men er redd for å gå helt "bananas" hvis jeg først får smaken på sjokolade igjen. (Jeg prøvde å spise litt snop i påsken, men det ble nok noe endel mer enn litt...)

Uansett, ønsker deg også en god og slankende uke !

~Ella~
(Som heller ikke vil tilhøre flodhest familien lengre...)
c.AuthorAlias trixi7. april 2002
Hei og tusen takk for koselig kommentar i dagboka mi!
Du raaaaser jo ned i vekt jo! :)
Gratulerer med overgang til overvekt, det er jo kjempeflott!

Jeg er overbevist om at daglig aktivitet er vel så bra som direkte trim for trimmens skyld, så det ser ut ifra det ut som om du har hatt en flott helg på den måten!

Håper du får deg ny mus i morgen.. vil jo se den flotte fremgangen din hver dag!
igjen, grattis med fin nedgang, og du, jeg lover.. når jeg omsider kommer meg ned på 70-tallet skal jeg hale og dra i deg alt jeg orker for å få deg ned dit også!

mange klemmer fra trixi
85,5 kg

Nå er det helg!!

Med alle de utfordringer som det innebærer. Nå har jeg bestemt meg for å holde "den straighte linje" helgen igjennom. Og det skulle vel gå bra, så lenge jeg holder meg til det jeg tidligere har gjort. Skal kose meg litt på lørdagskvelden.....med litt ekstra frukt.

Dagen idag har vært grei, uten å være sulten, fysen eller noe sånt som ikke er noe bra. Holdt meg til programmet, og skrevet ned alt jeg har spist.

Når jeg studerer vektkurven min så har det visst gått litt i berg-og-dalbane. Det ser nesten ut som jeg har forsøkt å tegne inn noen av Norges fjelltopper og daler....hi, hi...
Håper at jeg fremover kan klare å få en strek som kun peker nedover for det meste..... for jeg har jo tenkt til å kjøpe ny kjole til 17.mai.....og det nærmer seg med stormskritt!!!

Ha en fin helg alle sammen :o)
Koz Trultemor
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit6. april 2002
Hei igjen Trultelmor!

Takk for tipset om konkurranse. Det hadde vært noe å hive seg med på. Jeg får forsøke å følge med når det nærmer seg onsdag.
Kanskje du kan tipse meg når dere starter igjen, hvis du husker det da?
Det gir jo et større spark i ræva å være med på det.

Håper du har guts til å henge i slik at du får den nye kjolen som du ønsker deg til 17. mai. :o)
Det er belønning, det. Hva er målet ditt, da?

ha ei koselig helg!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias trixi5. april 2002
Tusen takk for kommentar i dagboka mi!
Klart du har vært savnet.. du ligger jo rett under meg.. jeg var blitt vant til å se deg hver dag jeg..hihi
Flott du er tilbake, sikkert lurt å holde en strikt linje i helga, slik at du ikke glir tilbake til de skumle påskevanene..hihi

Jepp, jeg nærmer meg 70-tallet..men har på følelsen at den siste kiloen ned dit blir hard.. men men...

Vi snakkes, ha en fin helg, klem fra trixi
c.AuthorAlias cat745. april 2002
Hah - det der er ingenting. Stikk innom og se på min slankekurve, du...
Klem og lykke til.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.