← Alle dagbøker
Trultemor
59 år168 cm93 innlegg
2002
0 følgere
Start97,5 kg
Sist82,0 kg
Endring−15,5 kg
BMI nå29,1
📉 Ned 10+ kg📓 50+ innlegg🔥 30 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Så er det helg igjen
Vekten har nok normalisert seg litt igjen etter disse dagene med "ufrivillig" slanking. Nå spiser jeg helt vanlig mat igjen. Så forrige vekt var nok litt "kunstig" siden jeg hadde fått litt ekstra hjelp til å "rase" litt nedover.l
Stikker innom senere idag...
Liten tid om dagen....
til å komme innom her. Hele fam. har ligget syk på rundgang den siste uken inkl. meg....nå er det kun 4-åringen som ikke har vært igjennom det....æsj...magesjuke er noe dri...
Kommer sterkere tilbake når dette har roet seg litt ned! Slankingen er ikke glemt, men det går ikke helt etter boka om dagen....men det er ikke så galt allikevel.
Koz Trultemor
Stuptrøtt idag......
Og jeg har ikke veid meg. Det er første gang på evigheter, men jeg tror ikke at den er helt riktig. For igår spiste jeg nok litt mer enn vanlig. Veide ikke maten, og spiste bittelitt sjokolade og en håndfull chips til kvelden.
Trøtt er jeg fordi jeg har vært oppe nesten i hele natt, med min 7-årige datter (omgangssyke). Tror jeg sovnet i 05:30 tiden......og 4-åringen var jo våken og opplagt kl. 07:30! Gubben dro på jobb kl. 07, så da var jo valget lite. Opp måtte jeg. Håper på å snike meg til en liten lur utover ettermiddagen hvis sjansjen byr seg.
Kommer innom dagboka senere idag. Og det er kjempepositivt det som nå har skjedd med dagboka. Den består....og så får vi håpe at noen kan finne sponsorer etc.... Det ville jo vært supert!!!! Takk Ken og Baby!!!
Koz Trultemor ;o)
15kg''s jubileum - jippiiiii
Deilig å starte helgen med vektnedgang. Måtte det bare vare hele helgen igjennom!!!!! -15kg var jo mitt lille "mellom-mål" før neste egentlige delmål på 80kg. Håper fremdeles på å komme under 80 før 17 mai..... og det burde jeg egentlig klare. Men da må det ikke for mange feilskjær til.
Heldigvis har jeg frihelg fra jobben, for jeg merker at jeg blir raskere sliten nå etter at jeg kom tilbake etter sykemeldingsperioden. Men det kommer seg nok litt etterhvert håper jeg.
Etter at meldingen om nedleggelse kom, har jeg brukt litt tid på å tenke igjennom hvor viktig dagboka er for meg. Den har betydd mye, men lurer fortsatt på om jeg snart må stå på "egne" ben..... Men så kom jo den gledelige melding om at den består.....FLOTT!!!! Så får vi se hva fremtiden bringer. Vet at jeg kommer til å bli mye opptatt etterhvert, og kanskje ikke får tid til å komme innom like ofte.... men kanskje jeg får abstinenser....he, he.... så tiden for vise hva som skjer.
Foreløpig er ihvertfall slankemotivasjonen på topp. Og der håper jeg den holder seg lenge, lenge.....
God slankehelg til alle sammen
Koz Trultemor
Vektregistrering
Trøtt idag.....
Koz Trultemor
Ååååhhh.........pokker heller :((((((((
Slankere.com skal legges ned 30.april.
Nå ble jeg både trist, lei meg og litt fortvilet. For dette har jo vært mitt holdepunkt under slankingen, og faktisk det sterkeste virkemiddelet for å klare å fortsette når det har vært tunge tider. Men jeg vet at det etterhvert vil komme en slankedagbok på slankenett.no, så da får jeg vel krype dit da etter 30.april. Jeg har ihvertfall tenkt til å holde meg her så lenge denne dagboken er virksom. Her har jeg liksom en god del av "livet" mitt skrevet ned.
Hvis det er flere som "flytter" etter 30.april, så hadde det jo vært fint om vi behodt "nicket" vårt. For da kan vi jo møtes igjen! Håper bare at den andre dagboken da er "oppe og går" innen den tid. Vet jo at jeg har følt meg litt sprø de dagene jeg ikke har hatt mulighet til å komme inn her.
Igår ble det ingen spasertur allikevel. Og hvorfor.... Joda, fikk tlf fra barnehagen midt i brødbaksten om at 4-åringen min hadde falt stygt. Så da var det bare å kjøre dit for å trøste og hente han. Han hadde løpt og falt, og slått hodet i jernstangen på en sykkel, bødde fra nese og munn og hadde den digre kulen i panna. Men heldigvis gikk det ganske bra allikevel. Men en liten hjernerystelse hadde han nå fått. Så da ble det å passe på han resten av kvelden.....og halve natta. Men idag er han tilbake på barnehagen, stolt over å vise frem kulen i panna som nå ikke lenger er bare blå.... men også litt rød og grønn....
Idag skal jeg jobbe senvakt så da blir det vel ikke så mye tid til å kikke på dagbøker. Så jeg får ta meg en runde nå etterpå.
Ha en super slankedag alle sammen
Kozings fra Trultemor
Solen skinner.........og jeg har fri idag!
Skulle jo så absolutt da vært ute i det fine været, men jeg har visst blitt fastlåst i litt huslige saker. Idag er det på nytt tid for å bake brød. Det blir 8stk. idag. Merker godt at ungene begynner å bli større, og at brødforbruket øker. Prioriterer å bake idag, for å slippe å gøre det til helgen...da har jeg lyst til å kose meg med ungene uten å gå på skinner til og fra kjøkkenet. Så idag er det altså en kombinert bake og vaskedag.
Spaserturen har jeg allikevel tenkt å gjennomføre, men det blir ikke før ikveld. Skal på konferansetime med eldstemann, så når det er over så legger mor ut på tur ca 1 time. Så får jeg heller ta formiddagsturen imorgen før jeg går på senvakt.
Har ikke klart å gjennomføre planen med 4-5 spaserturer/sykkelturer i uken.....jeg får nok skjerpe meg de dagene jeg vet at jeg har mulighet....men bare ikke klarer å passere dørstokken.....Merkelig det der hvor stort hinder en liten dørstokk kan være......
Nå får jeg visst kaste meg over brøddeigen....hvis det skal bli noe av den deigen jeg satte isted! Stikker nok innom senere idag for å lese dagbøker.
Trultemor :)
Heldigvis ned idag :))))
Likte det jeg så da jeg gikk på vekta i morres! Så det at jeg spiste svært sent søndag kveld hadde nok litt innvirkning (håper jeg).
Dagen idag har gått glimrende hittit. Har da heller ikke vært utsatt for de store fristelsene. Har vært på kurs 1/2 dagen idag, og rakk å spise den medbrakte matpakken før jeg dro avgårde på kurs. Der var det kaffe og frukt til pausene, men jeg holdt meg til kaffe og 0,5l tabXtra. Vet jeg kunne spist frukt, men hadde lyst til å spare det til kvelden siden jeg faktisk ikke kjente meg sulten. Koser meg veldig med frukten til kvelden. Den er liksom dagens høydepunkt, noe jeg ser frem til daglig. Kanskje det er fordi jeg alltid har vært veldig glad i frukt, og skulle gjerne ha spist mye mer frukt. Men nå prøver jeg å ikke overdrive det, for da er det ekstra godt å ta litt mer frukt i helgene. Det blir da ekstra kos.
*********************************************************
Frokost:
50g brød (135), 85g banan (76), 2,5dl skummet kulturmelk (85)
Lunsj:
50g brød (135), 30g Norvegia-Lettere (82)
Middag:
Grete Roede Risotto (360)
Mellommåltid:
240g kålrot (96)
Kvelds:
2 klibrød m/cottage cheese og lett-syltetøy (75), 2,5dl skummet melk, 400g appelsin (200)
Totalt: 1329 kcal
***********************************************************
Ja, da var dagens kcal-inntak servert. Litt i overkant av hva jeg hadde planer om å ligge på, men jeg fikk lyst på litt ekstra frukt og grønt i dag. Og det er greit, så lenge det ikke blir hver dag.
Annen extra-mat har ikke fristet, og det er jo et fremskritt!! Føler at jeg endelig er iferd med å legge bort påskens uvaner. Det har jammen tatt tid........ Men ser jo at 17.mai og nyinnkjøp av klær kommer skrekkelig nært, og jeg vil jo ned litt til før shoppingen.
Det er allikevel ikke så fryktelig lenge til det blir en planlagt utskeielse. Skal ut å spise med jobben 30.april på en av byens restauranter. Og da blir det nok ikke GR-mat..... Så da får jeg holde kursen frem til det. Nå nærmer jeg meg jo egentlig 15kg's jubileum.....håper jeg......
Super slankehilsen til alle slakere der ute.....
Koz Trultemor
Ikke lyst.....hadd tenkt å snike meg unna!!!!
til å oppdatere idag. Har brukt ganske mange timer på å motivere meg selv til å gjøre det etter jobben. (klokka er nå 22:45).
Og hvorfor hadde jeg tenkt til å snike meg unna? Jo fordi helgen har ikke gått helt etter planen. Dvs langt unna planen. For planen var jo at jeg skulle være flink nå, men neida..... lørdagen endte med både sjokolade og potetgull og litt for mye mat. Søndagen begynte derimot godt, helt til vi ble bedt bort på middag. Skulle nesten ønske jeg hadde sagt nei, men hadde ikke samvittighet til det. Så da ble det litt mer middag enn det skulle, og selvfølgelig vafler..... Klarte bare ikke å motstå vaflene, men spiste de heldigvis uten smør/syltetøy. Så sent på kvelden ble jeg litt ekstra sulten, og tok et par ekstra skiver. Fy hvor jeg angrer. Og så merkelig at jeg ikke lærer..... For dette har jeg jo gjort gang på gang tidligere. Hadde jo et lite håp om at jeg ikke skulle gjøre sånne ting igjen.
Idag har jeg heldigvis holdt meg i skinnet, så det skal bli spennende å gå på vekta i morgen tidlig. Dagens kalori-inntak har landet på 1241 kcal, og det er jeg fornøyd med. Håper noe av helgens svikefulle utskeielse blir litt mindre synlig på vekta i morgen.
Har jo sett alle de flotte kommentarene jeg har fått i dagboka, og det har vært helt supert. Føler at jeg har sviktet både meg selv og dere akkurat nå. Men jeg skal gjøre mitt beste for å ta meg sammen.....jeg må, jeg må, jeg må, jeg vil.......
Lurer forresten på om hjernen min er livredd for at kroppen min skal bli mindre.............
Koz Trultemor ;-)
Venninne-lunsj idag
Idag hadde kort dag på jobben (7:30-12.00). Det var en fin måte å starte helga på..... Og siden jeg skulle ha kort arb.dag, så hadde en venninne og jeg avtal å spise lunsj hos meg når jeg kom fra jobben. Hun hadde med seg en deilig kylling-salat, og vi koste oss med den + en video.... Litt av en måte å tilbringe dagen på mens barna var på skole/SFO/barnehage, men vi nøt hvert sekund av det!!!!
Vi ble ihvertfall enige om at dette kunne vi gjenta en annen gang også :o)
Får ikke helt oversikten over kcal-inntaket idag pga lunsjen, men regner med at det kommer til å bli ca. som vanlig. For jeg spiser jo vanlig til de andre måltidene.
Hadde dette vært for 4-5 måneder siden, så hadde jeg latt fristelsene få ta overhånd for "dagen var jo allikevel ødelagt". Men sånn tenker jeg heldigvis ikke lenger, og da føler jeg at jeg har kommet et godt stykke på vei.....måtte det bare vare!
Gikk opp 0,5kg fra igår, men regner med at det er fordi vekta mi kun viser pr. 0,5kg..... og da var jeg vel egentlig i "vippe-posisjon" igår kanskje. Har opplevd det flere ganger tidligere. Så da håper jeg på at den kryper ned igjen i løpet av helgen. Men da må jeg jo iallefall være flink!
Har forresten også idag møtt positive kommentarer om slankeresultatene, og det nytes til det fulle. Nå er det jo ingen vits i å holde det hemmelig lenger! Og det er vel også bra, for da har jeg et "usynlig" press på meg til å klare resten av kiloene også. Og de skal av, litt etter litt.
Ha en super slankehelg alle sammen.
Klem fra Trultemor :)
Nedover igjen....svever på en rosa skyyyyy
Håper at nedgangen mot 70-tallet ikke tar for lang tid, for nå føler jeg at det kommer nærmere for hver dag som går!!!
Har vært en tur på jobben idag på møte, og stillte i "sivile" klær idag. Nyinnkjøpt bukse og en topp som jeg ikke har brukt på over 5 år.....og noe så herlig......masse positive kommentarer.....så nå svever jeg....høyt på en rosa skyyyyy.
Og i morgen er det visst konkurransestart hos Pernilla, så da er det bare å holde den straighte linje fortsatt.....
Nå må jeg visst lage middag, men stikker innom senere idag.
**********************************************************
Bittelitt nedover idag!
0,5kg fra igår. Det er jeg fornøyd med. Og endelig så er jeg tilbake der hvor jeg var før påskens fråtsing startet. Idag er til og med motivasjonen på topp.
Dessuten har det blitt en liten porsjon med trim. Først fysioterapi, og så 20min rask sykling før "runden" på de forskjellige apparatene. Det må jo ha blitt noen kcal minus av det, håper jeg....
Nå er jeg bare kort innom før jeg skal på jobben. Men jeg kommer vel innom en tur etter at jeg har kommet hjem igjen regner jeg med. Må jo oppdatere dagens inntak av føde!!!
**********************************************************
Dagens meny:
Frokost: 50g brød (135), 100g banan (90), 2,5dl skummet kulturmelk (85)
Lunsj: 50g brød (135), 20g kokt skinke (28), 15g Jarlsberg-lettere (40)
Middag: 50g brød (135), 2 egg (150), 20g cocktailbiter (49)
Mellommåltid: 200g gulrot (80)
Kvelds: 180g eple (90), 2,5dl skummet melk (85), 2 klibrød med 20g cottage cheese+15g lettsyltetøy (75)
Totalt: 1177 kcal
***********************************************************
Håper at kveldsvakta blir fin. Drar ihvertfall på jobb med minimalt av penger i lommeboka. Og hvorfor??? Jo, fordi det er lenge siden jeg har jobbet kvelder, og godtekick på kveldsvaktene har jo tidligere vært et problem. Ikke etter at jeg begynte å slanket meg i januar, men nå har det jo akkurat vært påske..... og uvanene...... de er av og til sterkere enn jeg skulle ønske...
God slank til alle mine medslankere :))
Koz Trultemor
Hjemmebakt brød......
Igår hadde jeg en fin slankedag. Var opptatt det meste av tiden, til tross for fridag på jobben. Det eneste jeg ikke fikk rotet meg til, var en spasertur. Men den kan jeg jo ta idag istedenfor, etter at gubben har kommet hjem fra jobb i 21:30 tiden. Det er faktisk delig med en spasertur sent på kvelden. Får tømt hodet for "søppel" før sengetid, og sover faktisk bedre om natten. Dessuten så hindrer det meg i evt. å spise noe "ulovlig" sent på kvelden......
Dagen idag blir visst den store vaskedagen. Tror at skittentøyet formerer seg i kurvene hos meg. Men det er vel sånn det blir når en har 3 aktive barn......
I går hadde jeg den store brødbake-dagen. Barna har virkelig fått smaken på hjembakt brød, og det passer meg ypperlig. For jeg merker at jeg holder meg mett lenger på hjemmebakt brød enn på kjøpebrødet (selv med grovbrød). Men da må jeg altså ofre meg til et par brødbake-dager pr. uke. For nå merker jeg at eldstegutten (11 1/2 år) går berserk i brødboksen hver kveld. Da er det ingen sak å spise 6-9 tykke brødskiver...... Men han trenger det jo......
Nå har jeg bestemt meg for å notere inn i dagboken det jeg spiser igjen. Det blir kanskje ikke hver dag, men får se. Starter iallefall opp igjen idag.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dagens meny:
Frokost:
50g brød (135), 90g banan (81), 2,5dl skummet kulturmelk (85)
Lunsj:
40g Ryvita (121), 60g 3%Leverpostei (60)
Middag:
3dl fiskesuppe (120), 1 egg (75), 50g brød (135)
Mellommåltid: 140g kålrot (56)
Kvelds:
2,5dl skummet melk (85), 170g appelsin (85), 90g banan (81)
2 klibrød m/20g cottage cheese/15g lett-syltetøy
Sen kvelds:
190g gulrot (76)
Totalt: 1270 kcal
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Koz Trultemor :)
Jada, dette går rette veien :)))))))))))
Påsken bare "renner" av, og det er jeg ikke lei meg for. Nå er det ikke langt igjen tilbake til utgangspunktet for påskens utskeielser!
Dette har vært en svært aktiv helg. Ikke på trimfronten, men "stafett i hagearbeid". Har tilbrakt det meste av helgen på hodet i diverse blomsterbed etc. Gravd opp stein og røtter. Så noen kcal må jeg vel ha forbrukt underveis. Dessuten har jeg lett fjernet tankene bort fra mat og andre fristelser. Men nå når jeg sitter her, kjenner jeg at jeg er både stiv og støl både her og der. Lurer på hvordan det blir i morgen.....he,he... Kanskje jeg må ta meg en spasertur for å myke opp ledd og muskler....
Må allikevel innrømme at lørdagskveld ikke var helt uten feilskjær. Så der kom tilståelsen altså. Noen melkepletter og 1/2 pose tortilla chips..... og det var altså i tillegg til frukten som jeg skulle kose meg med ekstra....... Har visst ikke klart å riste av meg påskevanene helt ennå, men det går litt bedre for hver dag... og da går det ihvertfall rette veien.
Trodde at jeg skulle klare å stikke innom dagboka litt hver dag, men familien har for tiden en muspeker for lite. Og når eldstemann på snart 12 okkuperer den ene, og gubben den andre....... så er det ikke lett å overtale noen av dem til å gi meg tilbake min muspeker. Sånn er det nemlig å ha 3 stk. PC''er og kun 2 muspekere....... Nå har jeg beordret min kjære mann til å skaffe seg en ny muspeker i morgen, så da håper jeg bare at han husker det!?!
Håper at alle har hatt en vel overstått helg! God slank kommende uke!
Klemmer fra Trultemor :))))))9
Nå er det helg!!
Med alle de utfordringer som det innebærer. Nå har jeg bestemt meg for å holde "den straighte linje" helgen igjennom. Og det skulle vel gå bra, så lenge jeg holder meg til det jeg tidligere har gjort. Skal kose meg litt på lørdagskvelden.....med litt ekstra frukt.
Dagen idag har vært grei, uten å være sulten, fysen eller noe sånt som ikke er noe bra. Holdt meg til programmet, og skrevet ned alt jeg har spist.
Når jeg studerer vektkurven min så har det visst gått litt i berg-og-dalbane. Det ser nesten ut som jeg har forsøkt å tegne inn noen av Norges fjelltopper og daler....hi, hi...
Håper at jeg fremover kan klare å få en strek som kun peker nedover for det meste..... for jeg har jo tenkt til å kjøpe ny kjole til 17.mai.....og det nærmer seg med stormskritt!!!
Ha en fin helg alle sammen :o)
Koz Trultemor
Hvor er du???????
Alt bra?
Klemmer