← Alle dagbøker
diarist.Alias

Toneo

51 år178 cm15 innlegg 2001 0 følgere

Start77,0 kg
Sist75,5 kg
Endring−1,5 kg
BMI nå23,8
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
13. juni 200121. september 2001
75,5 kg

Ny rapport......

Heisan !

Er innom igjen for å fortelle hvordan det går med Grete Roede kurset. Skrev ikke noe iforrige uke.......Da hadde jeg gått opp 100 g. Ingen nedtur; for jeg haddde ikke vært så flink som jeg burde ha vært :)

Men igår hadde jeg gått ned 800 g til og det er jeg fornøyd med. Og jeg ligger akkurat etter skjema på hvor mye jeg skal veie iforhold til min kroppsanalyse. Med min middels benbygning, alder og høyde er jeg 6,1 kg overvektig. Og det er ikke noe problem å gå ned disse kiloene i løpet av de ukene som er igjen av kurset. Har også gått inn endel cm også......

Så da ønsker jeg dere lykke til videre; og kan anbefale Grete Roede på det sterkeste ! :))
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Maple21. september 2001
Dette går jo strålande!! Du fikser dette til slutt!!

Lykke til!
-Maple
76,3 kg

Jippi !

Hallo !

Var på mitt 2. GR møte igår...Og jeg har gått ned 2.2 kg !!
Det er jeg skikkelig fornøyd med ! Men jeg får visst i meg for lite mat i løpet av dagen; ca 800-900 kcal. Må spise en ekstra brødskive til lunsj. Og så har jeg mistet 5 cm over hoftene...

Ha en super slankehelg !! :))
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tavannda7. september 2001
WoW! det er jo kjempe bra!! håper du får en bra helg, jeg gleder meg til å følge med deg!
78,5 kg

Ny dag ny uke, ny måned, nye muligheter !

Hei igjen !

Har vært stille fra meg en stund. Ble rett og slett lei hele slankinga, så ble det ferie osv....
Men på torsdag i forrige uke så startet jeg på Grete Roede kurs ! Har vært hardt i helga; men jeg har en super samboer som støtter meg !

Dette har jeg spist idag :

Frokost : Yoplait yougert med müsli
Lunsj : En grovbrødssive med makrell i tomat
MM : 1 banan, 2 plommer og 1 yoplait yougert
Middag : Risotto

Skal også prøve å få til en StramOpp time !

Så ønsk meg lykke til !!

Funker ikke dette kan jeg like gjerne gi opp !!
76,7 kg

Hva gjør jeg galt .......???

Hei igjen!

Nå har jeg holdt på en stund...har ikke gått ned så mye da !
Var med på å flytte og vaske ut av ett hus i helga; så trening har jeg fått nok av !
Spiser fortsatt sunt og lite....Tror jeg spiser for lite pga. varmen. Igår var jeg på trening for første gang på lenge.....Det var deilig. Skal trene litt styrke med kjærsten idag.

Eller så har jeg spist flg. :

Frokost : 2 fiberknekkebrød med magert pålegg + kaffe
Lunsj : 2 skiver med magert pålegg + te
Mm : 1 lettyoghurt
Middag : antagelig løvbiff ( mager ) med masse grønnsaker\pasta
Kvelds : Orker sikkert ikke noe....

Prøver å drikke masse vann, men det er sannelig ikke lett.
Har planer om å kjøpe epleeddikktabletter for å få igang forbrenningen, noen som har erfaring med det ??

Ha en fortsatt fin slankedag !

Tone :)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
76,5 kg

Det går nedover....:)

Hei alle sammen !

Har gått ned litt igjen ! Alle gram drar...'
Er ikke så flink med Noka dietten. Tar den om morningen. Men det som skal til er ett sunt kosthold.
Har bestemt meg for å bli flinkerer til å drikke vann. Mye vann !
Og neste uke skal jeg begynne å trene igjen, med to venninner...Så da kan jeg ikke snik meg unna !

Ha en fortreffelig dag !
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Isa28. juni 2001
Alle monner drar vet du!
Ellers så er det lurt som du sier å begynne å drikke vann - masse vann ! Jeg bruker en sånn IMSDALS flaske med tut, den er det 0,6 liter i og jeg synes det går mye lettere å drikke av den, enn å begynne på et stor glass med vann! i tillegg har jeg den med meg overalt.

Lykke til med trening !

Isa
76,6 kg

Bekymret......

Hallo igjen !

Er litt bekymret om dagen. Det er så varmt, og jeg har ikke matlyst. Får knapp nok i meg mat. Er ikke bra for forbrenningen. Drikker lite også....

Har det nmåndelige nå, så det er ikke så veldig fremgang i slankinga mi.....Men jeg har ihvertfall ikke økt. Fornøyd med det !

Håper alle har det bra der ute !

Sommerklem

Tone :)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias kitt27. juni 2001
hei Toneo!

ja huff! du må ikke slutte å spise!
jeg merker også at matlysten kan minske litt når det er veldig varmt!
prøv å fordel drikkingen av vann utover dagen, slik at du får i deg nok! for det hjelper veldig på slankinga, det har jeg merket! jeg går faktisk fortere ned i vekt når jeg drikker mye vann!

lykke til videre og ha en fortsatt god sommer!

klem fra kitt
77,0 kg

Full skjerpings!!!!!!!

Jaja, da er helgen over. Med masse grilling og kos !

Har ikke spist noe særlig mer i helga. Har ikke drukket alkohol, men kost meg med potetgull og digg. Men i moderate mengder......Er faktisk ikke så fysen lenger.

Startet dagen med Noka m jordbær. Helt greit. Lunsj 2 brødskiver med magert pålegg, middag salat,kvelds NOka. Forhåpentligvis frukt som mellommåltid.
Skal prøve å trene litt igjen, har fått litt mer energi merker jeg i forhold til forrige uke.

Ellers så er både kjærsten min og jeg motivert for å gå ned.....

Ha en fin solfylt slankedag ! :)

Klem T
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias snirkeline25. juni 2001
Helger er vanskelig! Men man må ha lov å kose seg litt, bare man vet hvor grensen går! Istendefor å proppe i seg en hel masse potetgull, sjokolade, brus, godteri osv, kan man jo spise litt, bare smake litt liksom.

Stå på!
Klem fra snirkeline
77,2 kg

Fredag.....og helg !

Hei igjen !

Snart er det helg !! Jeg har gått opp litt igjen, men det er jo ingen krise :))

Igår spiste jeg det jeg skrev + at jeg lagde fruktsalat av friske frukter......nam !!

Idag har jeg spist 1 brødskive med magert kjøttpålegg + kaffe til frokost, 2 brødskiver med magert kjøttpålegg og
leverpostei + te, mellommåtid 1 god morgen yougert.
Til middag skal vi kose oss med hjemmelagde hamburgere.....det er jo helg ! Imorgen skal vi grille, så da blir detlitt kos også...

Ha en fin helg og St.hans feiring !

Klem T:)
76,3 kg

Har kjøpt vekt !!

Hallo !!

Fikk endelig kjøpt digitalvekt igår. Iflg. den har jeg gått ned 700 gram. Men vet ikke helt...Iogmed at jeg startet på en annen vekt..... Så nå blir det spennede å se utvikligen !

Har ikke spist Noka idag heller. Holder meg fortsatt til sunne måltider.

Frokost : 2 grove, knekkebrød med magert kjøttpålegg. Kaffe.
Lunsj : 2 grovskiver med mager leverpostei og kalkunpålegg. Te.
Middag : Kjøttsuppe. ( Har hørt at man kan spsie så mye suppe man vil,( kjøtt el. gr.saksuppe da ). Er veldig bra for forbrenningen.
Kvelds : Antagelig 2 skiver el. knekkebrød

Litt frukt og gulrøtter som mellommåltid.
Er ikke så flink til å drikke nok, heller ikke til å spise mellom måltidene....altså sunt. Er redd jeg ødelegger forbrenningen ved å spise for lite.

Fikk ikke trent igår heller. Idag skal jeg vaske igjen og da regner jeg med at svetten triller....Bra trening det !!

Blir veldig motivert av å lese andre dagbøker, dere er så flinke alle sammen !

Stå på videre !

Klem T.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Maple22. juni 2001
Veldig greit med digitalvekt syns eg. Då blir det ikkje noko synsing. Men eg rapporterer vekta mi kun mandag og fredag, for det er jo naturlige svingingar.
Lykke til, dette fikser du!!

-Maple
c.AuthorAlias snirkeline21. juni 2001
Vasking er kjempetrening det! Hvis du itillegg setter på litt heftig musikk og danser i "pausene" DA gir det skikkelig effekt! Og blir faktisk bittelitt gøy...
Men husk å drikke MASSE vann! Jeg drikker minst 1,5 liter mens jeg er på jobb, og masse hjemme.

Men jeg synes du er kjempeflink!
Klem fra snirkeline
76,7 kg

Jaja.......

God morgen !

Nok en dag. Formen er fortsatt ikke helt på topp. Er nok fordi jeg snart skal ha mensen.

Fikk ikke i meg Noka idet hele tatt igår. Ikke idag tidig heller. Spiste 2 grove knekkebrød m geitost til frokost. Må kutte ut den geitosten; masse karbohydrater !!!

Tenkte jeg skulle erstatte alle måltider med Noka neste uke.
Også må jeg kjøpe digitalvekt !!!! Tror det hjelper på motivasjonen om jeg ser de 100 g jeg ev. går ned....
Ikke det at det er noe med motivasjonen.... Spiser sunt og vet at det er det som skal til for å gå ned i vekt for mitt vedkommende. Har prøvd akupunktur for å gå ned i vekt tidligere. Fikk 2 nåler i ørene som skulle dempe sultføelse og godteritrangen. Passet på hva jeg putta imeg ( sånn som nå ). Etter en uke hadde jeg gått ned 1,1 kg. Så regner med at jeg klarer å gå ned uten nålene.....

Ha en fin slankedag !

Klem T.
76,7 kg

Møkkadag!!

Skikkelig drittdag idag......Pmsete deluxe !
Har ikke lyst til å være på jobb ! Er kvalm og uvel. Orka ikke Noka idag, måtta ha noe å tygge på. Spiste to tynne, grove knekkebrød med kalkunpålegg til frokost.

Jeg skulle kjøpe ny vekt igår. Men fyttikatta så dyrt det er for en digitalvekt !! Gidder søren ikke å betale nærmere 1000,-kr for en vekt. Ihvertfall ikke nå.... Veide meg i butikken, og da sto det 76.7 på vekta. Vet ikke om jeg har gått ned noe iogmed at jeg veide meg på to forskjellige vekter. Er så vanskelig å se på den jeg har hjemme....

So... Jeg spiser myyyyyye sunnere enn jeg noen gang har gjort. Men har ikke overskudd nok til trening. Og det er synd. Orker rett og slett ikke.

Kjøpte forresten Noka med jordbærsmak igår. Smakte en slurk av kjæresten og det smaker bedre enn sjokolade....Skal prøve å ta det hele neste uke.

Tusen takk for koselige kommentarer og innlegg. Det er kjempemotiverende å lese...:)

Og dere er så flinke alle sammen !! Stå på !!!!!

Ha en fin dag !!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Maple19. juni 2001
Ta litt vare på deg sjølv også. Ikkje et så lite at du ikkje har ork til å trene. Når du ikkje trener, kjem ein god del av vektnedgnagen av musklar, og det er ikkje det me vil miste. Sjølv har eg ikkje gått ned så mykje, men eg har trent og har "krympa". Har faktisk fått kommentarer på at eg er tynnere!! Så prioriter treninga. Det er det beste på sikt. Og det er vel det som tel, ikkje berre tallet på vekta!!
Lykke til!!

Klem frå Maple
77,0 kg

Mandag ! Nye muligheter !!

Hei og hå !

Da er det mandag igjen ! I helga har jeg virkelig kost meg !
Spist grillmat.....Nokaditten var med på tur også. Jeg har så sta kjæreste som instisterte på at vi skulle ta den med. Tok det som lunsj på lørdag. Er stolt av kjæresten min som tok alle måltidene uteom middag...:)

Skal kjøpe meg digitalvekt idag. Spennede å se hvor mye jeg veier, veiedag idag vøtt ! Har bestemt meg for å prøve Nokaditten til alle måltider om jeg ikke har gått ned noe.

Håper dere alle har hatt en fin helg også !!

Keep on !!!!!

Klem T !
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Maple19. juni 2001
Halloen på deg!
Velkommen hit! Her kan du hente den motivasjonen du treng!! Lykke til på vegen nedover!!!

Diger klem frå Maple
c.AuthorAlias salvs19. juni 2001
Hey! Kult å se at noen ligger på det samme utgangspunktet dah! Du klarer det! Jeg vet det! ...vi klarer det, faktisk... =)
YOU GO GIRL!

Klem fra meg!
c.AuthorAlias kitt18. juni 2001
hei på deg!

så fint at du slanker deg sammen med kjæresten din!
det må da være fint å ha noen å slanke seg sammen med.

det blir spennende å høre hva du veier. jeg er sikker på at du får positive resultater. uansett - tvi,tvi!

stå på videre!

klem fra kitt
77,0 kg

Fredag !!!!!!!

Jippi !
Snart helg !
Jeg har satt som mål å veie meg hver mandag;defor står det samme vekt hver dag. Spent på om det har skjedd noen forandring...

Holder meg fortsatt til Nokadietten. Går bedre enn forventet !

Tar det til frokost, til lunsj 2 brødskiver med magert pålegg, middag magert kjøtt, pasta\ris og masse grønnsaker, kvelds Noka igjen.

Var i butikken igår, og kjøpte masse sjokolade ! Vet ikke hvorfor egentlig...Men jeg har ikke rørt en eneste bit *stolt*
Ikke noe problem, hadde ikke lyst på ! Fikk ikke trent igår eller, men jeg vaska leiligheten og svetta som en gris etterpå, så ser på det som dagens trening !

Nå er det helg og jeg skal på hytta med kjærsten min. Han går også på Noka sammen med meg. Vi kommer til å legge igjen kuren hjemme, og bare kose oss i helga. Vet ikke hvor lurt det er, men... Kommer selvfølgelig til å begrense inntaket av mat og godis ! Har også planer om å gå lange turer.

Da får dere ha en kjempefin helg alle sammen !
Så får vi se hvordan det blir på mandag......:)

Klem T.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Isa16. juni 2001
Synes du er kjempeflink jeg !! Du står virkelig på !!

Håper helgen går bra !

Isa
77,0 kg

Jeg sprakk ....

litt igår. Spiste en halv napoleonskake. Men det var fordi pappa hadde bursdag igår.

Men syns jeg er veldig flink. Holder meg til Nokadietten morgen og kveld. Spiste kyllingfilet, ris og masse grønnsaker til middag. Har holdt meg unna brus og snop. Det går veldig greit. Har faktisk ikke så lyst på det heller.....

Er også veldig spent på Nokadietten. Bruker sjokoladesmak nå, er slettes ikke så verst å drikke. Blander den med banan, og den blir faktisk veldig god ! Bare det funker !!!
Planen er å veie meg hver mandag. Første delmål er 70 kg.
Noen som vet hvor lang tid det tar før jeg vil gå ned ca 7 kg ?
Har ikke digitalvekt, så mulig det er +\- noen gram...

Tusen takk for kommentarer og innspill :)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Isa14. juni 2001
En halv napoleonskake er jo ingen krise !

Synes du er kjempeflink, fortsett sånn!

Og tusen takk for kommentar i dagboken, det er så koselig! :)

Isa
c.AuthorAlias Anna Lovinda14. juni 2001
Hei og velkommen hit :o)

Siden du i utgangspunktet ikke er stor, burde du nok bruke to-tre måneder på de 7 kiloene.
Da er det større sjans for at du klarer å holde deg der.
Det er lov å kose seg i bursdagsselskap, og det var veldig riktig å spise kun et halvt kakestykke.
Dette går den riktige veien :o)

Klem
77,0 kg

Da er jeg igang !

Jeg er igang med andre dag med Noka dietten. Tar det morgen og kveld, og håper på resultater. Er lei av utallige slankekurer som ikke funker. Har alltid veid 68-69 kg. Nå vil jeg ned på 6 tallet igjen !!!

Snart er det skikkelig sommer !! Er kjempemotivert !
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias bloody mary13. juni 2001
hei..
har hørt så mye rart om noka-dietten.. hjelper den deg?
håper i hvertfall den gjør det!! dette klarer du vet du!!

lykke til da!!

klem fra meg :o)
c.AuthorAlias snirkeline13. juni 2001
Hei!

Skulle bare si lykke til med slankeprosjektet ditt! Hva er ditt første delmål? Jeg skal prøve å nå 70 kg til jeg drar på ferie 16.juli.
Klem fra snirkeline
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.