← Alle dagbøker
diarist.Alias

Tomba

57 år184 cm27 innlegg 2002 0 følgere

Start94,2 kg
Sist79,4 kg
Endring−14,8 kg
BMI nå23,5
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
2. januar 200224. februar 2002
79,4 kg

Lenge siden sist

Heisann igjen. Det er lenge siden jeg har vært innom her. Uten internettforbindelse var jeg vanskelig. Det er snart en måned siden jeg var her sist. Hva har så skjedd med meg?!

Jeg gikk på Cambridge-pulver lenge, og målet mitt var 78 kg innen 12 februar. Mon tro om jeg nådde det?! Vel jeg ble syk og helt skjelven i hele kroppen over flere dager, slik at jeg måtte kutte pulveret. Kroppen stakkar måtte få mer næring. Jeg hadde lenge planlagt overgangen til normal mat igjen, og satte derfor igang med det 3 februar. Gikk som forventet litt opp igjen, men har derfra gått sakte men sikkert nedover. Spiser fornuftig, lite og sunt. Masse grønnsaker, kylling, fisk og fettfattig mat. I tillegg trener jeg jevnt litt over 1 time hver dag. Jeg føler meg egentlig i kjempeslag, og vekta går fortsatt nedover. Den flytter seg dog ikke så raskt som da jeg gikk på pulver, men nå spiller ikke det noen rolle.

Jeg visste at dersom jeg skulle lykkes med å slanke meg, måtte jeg ha resultater raskt, og det fikk jeg til gangs med Cambridge-pulveret.

Fallgropene mine er jeg fortsatt veldig klar over. Cola og sjokolade har jeg kuttet ut, samtidig som jeg er flink til å spise ellers. Tidligere klarte jeg ikke å spise frokost, mitt første måltid var alltid lunsj. Dette har jeg kuttet ut. Jeg spiser som regel 2 knekkebrød, 1 egg, 1 glass melk og en stor gulerot i bilen til jobb. Som mellommåltid kl 0900 tar jeg et eple eller en gulerot, lunsj med to skiver brød kl 1100 og et eple eller tilsvarende kl 1330, for deretter en sunn middag kl 1630. Da har jeg både energi og god samvittighet når jeg starter treninga. Til kvelds blir det også noen knekkebrød med sunt og lett pålegg.

Jeg er ikke i tvil om at jeg gjorde riktig i å kutte pulveret etter ca 6 uker. Det ble nok litt for lite næring til kroppen sammen med treninga.

Fortsatt er jeg ikke ferdig med slankinga. Ikke det at jeg fortsatt skal ned i vekt. Det kommer naturlig med kostholdet. Men utfordringen ligger jo i å holde den sunne livsstilen jeg nå har. Jeg tror det skal gå bra. Jeg merker det så utrolig på kroppen. Jeg kommer til å oppdatere både min profil her, og lese om dere andre. Det har vært til uttrolig støtte.

Så stå på folkens. Når jeg har klart det, er det jammen håp for alle dere andre også ;)

Ha en fortsatt fin dag alle sammen. Det var morro å lese om fremgangen til dere også.

Tom Arne
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli25. februar 2002
Hei på deg!

Flink gutt som har kuttet ut pulveret. jeg har selv prøvd flere pulverkurer...en mistet jeg hår og blr grusomt svimmel av til tross for at jeg spiste et vanlig måltid om dagen og ikke trente!

Det går jo faktisk an å gå ned ved bare sunt kosthold og trening, selv om det går litt saktere. uansett, så er jeg sikker på at det er det beste i det lange løp!

Du er jo ikke langt unna målet ditt, da! Synes du har vært kjempeflink,jeg.

Lykke til med din nye livsstil!

Minelli
c.AuthorAlias junijenta25. februar 2002
Hei!

Har akkurat lest hele dagboken din - kjempeinspirerende! Håper du ikke forlater oss selv om du er sluttet med pulver! Jeg kommer ihvertfall til å titte innom igjen! Du har vært utrolig flink! Skjønner ikke hvordan du har klart å leve så lenge på kun pulver!! Gratulerer!

stor klem fra junijenta
83,6 kg

Stakkarslige 200gr

Neida, skal ikke klage, men det kommer nok til å gå tregt den siste tiden. Er det noen som har noe tips om hvordan få en enda høyere forbrenning. Jeg trener allerede ca 1 time om dagen, så der klarer jeg nok ikke å hente så mye.

Tom Arne
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias studine29. januar 2002
Heisann,
Takk for kommentar. Har rett, dropper reke og vin. Hmm, blir deppet av dette.. Men er verdt det da. Så vanskelig det skulle være! og så flink du er og har vært! har ikke innsett det skikkelig før nå. Greit nok med pulver når man er alene, men lunsj m veninner, arrangementer som ovenfor er ikke noe særlig.. Gleder meg til å være ferdig. Sier jeg som er på min tredje dag av 28.. Og har ikke klart det fullt ut engang =)- tragisk jeg da!
200 g på en dag er jo bra da! Som du sier selv, trener du mye og muskler veier jo ganske mye! Er jo ikke kg det kommer an på. Tror nok ikke jeg klarer så mye, men kan prøve =)

Tips for høyere forbrenning. hmm.. ikke annet enn iskald dusj, kaffi og grapefrukt om morgenen. Førstnevnte gjerne ikke så fristendes =) og sistnevnte råd kan du vell ikke følge.. Sies å skulle være bra. Også holde seg varm på bena vistnokk, leste d fra en dagbok her en gang =)

men stå på du også! du er jo bare fantastisk flink!

klem fra Therese
c.AuthorAlias Bigbrother29. januar 2002
Hvis du har rom for å legge inn en gå tur før du spiser frokost, så er dette svært gunstig på forbrenningen.. men det er ikke noe gøy :)
Du har klart deg sinnsykt bra, all ære til deg! Jeg prøver uten pulver, så får vi se hvor langt ned jeg kommer.. har også en litt lenger plan, målet er vel å holde løpet i to måneder og se hvor jeg ender da..
Lykke til videre
83,8 kg

Tror jeg skal klare å holde ut i to uker til

Etter beregningene bør jeg nok være i nærheten om ca 2 uker. Har forberedt overgangen brukbart også tror jeg. Har mange oppskrifter på sunt kosthold som jeg strengt skal følge ukene som deretter kommer.

Hei så lenge

Tom Arne
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tomba28. januar 2002
Målet mitt er 78kg, og klare å stabilisere vekta i underkant av 80. Jeg kommer til raskt å øke 2 kg etter at jeg starter å spise igjen. Det er tross alt en del mat og diverse innabords til enhver tid. Har også tenkt litt på å kjøre pulver ned til 76kg, for deretter å stabilisere vekta rundt 78kg. Vi får se.

Samtidig som jeg trener mye vil jeg også anta at vekten av muskler også vil presse vekta litt opp. Vekta er ikke det avgjørende. Det er selvsagt at jeg er fornøyd med meg selv, og finner et godt kompromiss mellom vekt, kaloriinntak og forbrenning, slik at jeg ikke raskt øker igjen.

Hei så lenge

Tom Arne
c.AuthorAlias Tomba28. januar 2002
Målet mitt er 78kg, og klare å stabilisere vekta i underkant av 80. Jeg kommer til raskt å øke 2 kg etter at jeg starter å spise igjen. Det er tross alt en del mat og diverse innabords til enhver tid. Har også tenkt litt på å kjøre pulver ned til 76kg, for deretter å stabilisere vekta rundt 78kg. Vi får se.

Samtidig som jeg trener mye vil jeg også anta at vekten av muskler også vil presse vekta litt opp. Vekta er ikke det avgjørende. Det er selvsagt at jeg er fornøyd med meg selv, og finner et godt kompromiss mellom vekt, kaloriinntak og forbrenning, slik at jeg ikke raskt øker igjen.

Hei så lenge

Tom Arne
c.AuthorAlias beate2928. januar 2002
Heisann!

Slenger meg på og gratulerer så masse med -10 kilo og normalvekt!! Du har jo vært utrolig flink! Hvor mye ned i kilo skal du? Det kan jo ikke gjenstå så mye nå? Høres ut som en fornuftig plan at du skal gradvis venne deg til normalkost igjen.

Jeg bikket forresten under 90 kilo i dag på 30 års dagen min! Er strålende fornøyd med det.

Ha en flott slankeuke!
Klem fra Beate
84,2 kg

10 kg er tatt av!!!

Kjempeglad. Dette må feires! Hmmm... med hva?! En lang tur ute i det fine vinterværet. Motivasjon god nok.

Jeg sikringstrening iforhold til mage, rygg og overkropp. Der bruker jeg enkelt å greit en 5kg manual. hmmm.. Den blir utrolig tung, når jeg har fått trent/repetert mange ganger. Og jeg har altså tatt av 2 hele slike i vekt. Og en til skal vekk. BMIen viser jaggu normalvekt!! Enda en motivasjon god nok!!

Ha en hyggelig og ikke så alfor pinsom slankeuke folkes.

Tom Arne
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"27. januar 2002
A_P bøyer seg i støvet...
Må bare gratulere med Normalvekt og -10Kg.

Lykke til med fjerning av den siste "manualen"
c.AuthorAlias studine27. januar 2002
Heisann,
Gratulerer med både "normalvekt" og av 10 kg!!! =) Du er jo bare kjempeflink! 10 kg på 3 uker?? bøyer meg i støvet =) tror jeg må prøve cambridge etterpå, har bare nok slimline for en 10 dager eller noe, om jeg klarer å spise/drikke alt jeg skal.
Men ha en fin kveld!

Klem fra Therese =)
84,4 kg

Da er jeg i gang igjen...

Det har tatt litt tid (noen dager) å få "tømt" kroppen etter de måltidene jeg inntok onsdag og torsdag. Derfor bestemte jeg meg for ikke å veie meg før lørdag. Omtrent som på onsdag morgen.

Tom Arne
84,6 kg

Maten smakte kjempegodt!!!

På seminaret var det jo selvsagt massevis av mat. Til lunsj spise jeg to skiver grovbrød og sjømat med pasta, med masse tomater og agurk. En kjeks til kaffen. Mmmmmm.... Kjempegodt.

Middagen hadde jeg overhodet ikke kontroll over. Det ble servert en 3 retters middag, med full pakke. Sprengte nok alle kalorigrenser og sunt vett. (hmmm... vettet forsvant nok med drikke) Pluss ett par kaffe avec etterpå. Jeg skulle jo selvsagt ikke ha annen oppvartning enn andre, så jeg ble med på hele middagen. Koste meg skikkelig.

I dag tidlig tok jeg en grov brødskive med skinke uten smør + kaffe. Det holdt!! Lunsjen ble også en reprise fra i går.

Men så til middag lagde jeg meg en god grønnsaksuppe av Cambridge-pulveret. Da var jeg i gang igjen!!! Niks mer mat til målet er nådd. 78 kg og siste slankedag 12 februar. Må nok stå på for å nå målet!!

Tom Arne

Har bare lagt inn samme vekt som i går. Jeg går ikke på vekta før lørdag morgen.

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias studine25. januar 2002
Heisann,
Synes du fortente å spise godt, og med pulver rett etterpå, går d sikkert helt bra! Du har jo vært så flink! Håper jeg er like sterk som deg... Tror vekten sto skeivt når jeg veide meg forrigegang, for nå veier jeg 1 kg mer, og oppdaterer ikke før jeg kommer under! Så du har fredeles sjansen til å slå meg =) Nå er d ikke mange kilo til "normalvekt" nei, så godt det må bli. At et par ord kan ha den effekten! (er litt mer rettledene for deg da, menn veier vanligvis mer enn kvinner). Jepp burde feire til sommeren, ha en fest, så lyst t å se hvem du, Iset, Beate, Jenta*S* og mange andre er =) Så mange koslie mennesker her!
Men du får ha en fin dag, må jeg løpe på jobb =(

klem Therese
84,6 kg

I dag skal jeg spise!!!!!!!!

I dag onsdag skal jeg spise. Gleder meg veldig!!

Starter igjen på pulver fra middag torsdag. Kommer ikke til å veie meg igjen før jeg er over i fettforbrenningsfasen. Det tar nok ett par dager før kroppen har "tømt" seg med alle matrester og avfallsstoffer. Ønsker ikke å bli demotivert ved å gå på vekta før jeg er i samme fase som før jeg skal spise idag. Vekta kommer jo til å vise mer nå et par dager med mat innabords. Håper det går greit å starte med pulver igjen.

Tom Arne
85,2 kg

9 kg på under tre uker...

Det er jeg tilfreds med. I morgen onsdag skal jeg ha en naturlig avbrekk i pulverkuren. Gleder meg som en unge til lunsj og middag i morgen. Deretter også lunsj torsdag, før piningen fortsetter nedover vektskalaen. Tipper det går greit de siste kiloene også.

Stå på folkens. Gi gass!!

Tom Arne
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias studine23. januar 2002
Hei igjen =)
8 kg på under 3 uker, uten pulver=) -myyye større prestasjon av deg da, jeg har mer å ta av, og mister sikkert mest muskler.. Men nå må du stå på! Kan fremdeles vinne ;) og kun 1.1 kg til "normalvekt"!

klem fra Therese
85,6 kg

Ny grense overvunnet...

Endelig under ennå en vektgrense. Småmål og feiringer omtrent hver dag. Neste mål er veiingen onsdag morgen. Har tidligere bestemt at jeg da skal se 84-tallet. Tipper den blir tøff, men med mye trening i dag og i morgen, er det ingen umulighet. Må bare passe på å få i meg nok væske.

En fin slankeuke ønskes dere alle fra

Tom Arne
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias studine21. januar 2002
Heisann,
Nå må du stå på fremover, eller passerer jeg 80 grensen før deg ;) Synes du er kjempeflink! Har enda ikke begynt på pulver, skulle vell fått d i posten nå snart.. Blir godt det da, hardt, men selvpining har vi alle litt godt av, spesielt om det kan komme noe godt ut av det =) og å få testet selvdisiplinen er jo bare gøy. =) Og du har rett. det er såå mange posetive fordeler med å gå ned noen kilo. må innrømme at det er mest for forfengelighetens del, men det er forsåvidt greit nok.. viktig å føle seg komfortabel med seg selv, da er det lettere å vise andre hvem man virkelig er, er ikke så sårbar. vet ikke om du forstår eller om det er en jenteting =) Men vi skal klare det!

klemmer fra Therese
86,1 kg

Ingen endring siden i går

Litt på etterskudd med registreringen. Vekta på søndagsmorgen viste det samme som på lørdag. Greit nok. Forholdet mellom fett og muskler endres hver dag. Sammen med trening antar jeg også at de resterende kg vil bli verre å få bort.
86,1 kg

Helgene er de verste slankedagene!!

For meg som "spiser" bare pulver er det liksom enten eller. Enten har jeg holdt meg til kuren, eller så har jeg sprukket skikkelig. Det er jo klart litt fristende å spise, men jeg gjør jo dette helt frivillig, så hvorfor skal ikke jeg også lykkes i å nå målene mine. Jeg er overhodet ikke fristet til å spise junk eller godis, men simpelthen normal vettug mat. Jeg gleder meg allerede til onsdag. Etter 3 uker på pulver skal man også avbryte med noen måltider før man fortsetter. Og jeg kommer til å fortsette fra og med lunsj torsdag er det over på pulver og så fort som mulig til fettforbrenning igjen.

Jeg planlegger siste slankedag fortsatt til 12 februar. Av to grunner. Jeg antar sterkt at jeg har nådd første målet mitt på 78kg. Dernest at det er lønningsdag og jeg har lyst til å feire meg selv littegrann.

I det jeg startet slankingen hadde jeg først tenkt å belønne meg hver uke, med ett måltid eller lignende, men den tømmeprosessen og overgangen til fettforbrenning er så tøff, at jeg ikke orker å være innom den slitsomme perioden hver uke.

Vi høres i morgen og dagene som kommer. Både sinn og kropp blir lettere for hver dag.

Hei så lenge folkes

Tom Arne
86,3 kg

Hei alle sammen..

Stakk bare innom en tur for å registrere vekta mi. Forhåpentligvis så er det ikke så lenge til BMI er innenfor den såkalte definerte normalvekten. Gleder meg.

Ha en fin helg alle sammen

Tom Arne
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias studine19. januar 2002
Heisann,
Fint å se at d fortsatt går nedover! At det går litt senere ned nå er jo bare naturlig, kiloene sitter ikke så løst lenger fordi d er mindre å ta av. At det ikke går såå raskt, hjelper kanskje til med motivasjonen i ettertid også, det å holde på vekten. At ikke ubevisstheten forteller deg at du kan spise massse usunt og begynt forfra med et par ukers kur igjen. lissom. Du er en av de jeg måå innom å sjekke hvordan d går med =) Men du får ha en finfin helg!

klemmer fra Therese
86,7 kg

Endelig under 87...

Merker at vektreduksjonen ikke skjer så "fort" nå som til å begynne med. Nåvel, det går jo fort nok...

Kroppen er vel i det dem kaller en ketosefase, altså en fase hvor det er fett som forbrennes og er hovedkilden til forbrenningen i kroppen. Dette merkes på flere områder. Jeg er ikke lenger kald på hender og føtter, men kroppen skiller ut stoffer gjennom huden, som gir en lukt. Helt naturlig ifølge kuranvisningene.

Forbrenningen og forsåvidt stoffskifte er også redusert. Prøver å holde det oppe med 1 times trening hver dag.

Under en uke nå til mine første måltider. Planlagt lunsj og middag 23 januar og lunsj 24 januar, før jeg fortsetter med pulver frem til 12 februar.

Er forberedt på en stillstans i vektreduksjonen og sultfølelser de dagene jeg spiser, samt et par dager etterpå. Dette går jo fortsatt fint.

Ha en fin dag alle sammen

Tom Arne
87,5 kg

Men?!?!?! Hva skjer...

Samme vekt i dag også som i går. Forsåvidt greit nok, men det var jo litt rart da.

Har siste to døgn drukket Farris i stedenfor noe av vannet. En god avveksling. Farrsi inneholder vel en del mere salter som i større grad binder vannet. Dermed har jeg vel forklaringen.

En pulverkurs som Cambridge, vil den også medføre endringer i stoffskifte? Er jo litt redd for at stoffskifte reduseres og faktisk vil forbli noe redusert også etter at slankingen avsluttes. I såfall vil jo faren for vektøkning være større. Hmmm... Dette må det sjekkes opp i.

Formen ellers er upåklagelig. 3 poser og masse vann + litt kaffe hver dag. Har ikke hatt sultfølelse på over en uke. Det går jo tross alt riktig vei. På grunn av at jeg neste døgn har vakt ifm jobben, får jeg ikke veid meg før i morgen kveld. Da må det jo ha skjedd noe ;) Håper jo da på å se 86-tallet.

Hei så lenge alle medslankere.

Tom Arne
87,5 kg

En liten justering...

En liten justering kom naturlig i dag. Jeg har etter forholdsvis hardtrening de siste dagene ikke vært flink nok med væske. Økningen på 0.2 skyldes et bedre væskeinntak. (Hmmm... det kan jo ikke være noe annet, da jeg overhodet ikke dytter annet inn i munnen enn pulver.)

Det er bare å fortsette å gi gass her. Mitt første mål med vektreduksjon nås før 12 februar, deretter kommer den største utfordringen og holde den.

Stå på folkens!!

Tom Arne
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen14. januar 2002
Å holde den. Den likte jeg! Det er så mange som tror de kan leve som før etter en slankekur. Jeg ser på dette som en total revurdering av mitt kosthold og mitt kjøleskap for resten av livet.

Vel lykke til skal du ha. Flink må jeg si!
c.AuthorAlias "A_P"14. januar 2002
Synes du har vært veldig flink. Jeg starter nesten på samme grunnlag som du gjorde. Har bare slanket meg halvannen uke foreløpig.
Stå På!!!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.