← Alle dagbøker
Tjukka
62 år177 cm22 innlegg
2002
0 følgere
Start91,2 kg
Sist77,5 kg
Endring−13,7 kg
BMI nå24,7
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Det går sakte, men det går da ned..
Lenge siden jeg har vært innom her nå, delvis fordi vekta rører seg svært sa-a-a-kte, men også fordi det har vært ferie.
I hvert fall går det da sakte, men sikkert nedover. Ønsker fortsatt alle andre slankere lykke til.
Jøss....!
Kjapt innom igjen. Har ikke internett hjemme lenger, derfor må jeg lure meg innom veldig fort i løpet av arbeidsdagen. Er bra fornøyd da.... 100 gram som mangler på 15 kg nå...
Glimt av 7-tallet!!!!!!!!!!!
Måtte bare si det, selv om jeg ikke helt forstår hvordan jeg kan ha gått ned 1,1 kg siden i går....? Men det er vel en vanlig variasjon, så derfor må jeg vel bare ta meg sammen og leve/spise slik at det fortsetter nedover.
Bra nok....?
Ned 13 kg. blank pr. d.d. Bare kort innom, har ikke internett hjemme for tiden pga. tidligere nevnte samboer (eks...)
Litt til ned...
600 gram til så er jeg ned 13 kg totalt. Det er godt. Men jeg venter fortsatt på å se 7-tallet.
Bare MÅTTE....
...registrere at jeg har passert 12 kg. ned. 12,1 pr. d.d.
Ned litt
Da er det de berømte siste 100 grammene som mangler, så har jeg gått ned 12 kg siden jeg begynte i midten av mars.
Går ikke så fort som jeg hadde ønsket, men det går da nedover.
Har i det minste fått "lett overvekt" på BMI''en i stedet for bare overvekt. Tro om jeg kommer ned på "normalvekt" til ferien?? Vi får se. I hvert fall vil det være en stor ting den dagen jeg begynner å se glimt av 7-tallet.
Lykke til til alle slankere.
Deilig.....
Så behagelig at jeg har gått ned ytterligere, selv om jeg ikke lenger går på kurs. Da har jeg jo sjansen til å nå målsetningen om at dette skal være en total omlegging av kostholdet og ikke bare en slankekur. Nå har jo ikke de siste dagene vært uten synd, langt i fra. Men det har vært en del jobbing og styr. 17. mai er jo en travel dag for oss som har barn. Og spisingen blir heller uregelmessig, samtidig er det jo en del fristelser i form av kaker og is.
Nå er det jo ikke akkurat en apetittvekkende situasjon hjemme her da... Min samboer gjennom en tid (ikke så veldig lenge) har vist sitt sanne ansikt, så jeg må fortest mulig finne meg et sted å bo for meg og barna. Det blir ikke lett, men livet kan knapt bli verre enn det er her nå. Men vekta går i hvert fall ned....
God uke til alle sammen.
Ti blank...
Jippi....! Da har jeg nådd det første delmålet. -10 kg. Bare sabla irriterende at jeg ikke får lagt inn den opprinnelige vekten. Den jeg starta med da jeg begynte på Libra-kurset. Er liksom så demotiverende å se på systemet her at jeg har gått ned 6 kg. når det riktige er 10. Men, men..
Fortsatt lykke til til alle sammen.
Første uke på egen hånd
jaja, i morgen er det en uke siden siste møtet på Libra. Har hatt en del "veloverveide utskeielser" denne uka. Siden jeg hadde gått ned 3 kg. på de foregående to ukene, bestemte jeg meg for å slappe mer av denne uka. Også fordi min eldste hadde bursdag på lørdag, og da visste jeg jo selvfølgelig at det ville bli en del kaker igjen. Bare en "liten smule" irriterende at jeg nå mangler 100 gram på å ha gått ned 10 kg siden jeg begynte på Libra. Da er det bare 15 igjen... uhuuuu..
Neida, jeg skal nok klare det også. Er veldig bestemt nå på at jeg SKAL ned. Har bare ikke helt bestemt tempoet. Noen dager er lettere å komme igjennom enn andre. Kan ha dager hvor jeg overhodet ikke har lyst på NOE utenom måltidene. Andre dager igjen kunne jeg spist absolutt ALT som kom i min vei. I forbindelse med bursdagen i helga hadde jeg forresten et interessant "eksperiment". Jeg tok en oppskrift på en stekt ostekake sm var med i et ukeblad og byttet ut ingrediensene med lettere/sunnere varianter. Den ble kjempegod, bare ALTFOR søt.... Dette fordi han derre Dr. Lindberg er noe ambivalent i forhold til hva han anbefaler som riktig mengde fruktose som erstatning for sukker...Han skriver på pakken at man skal redusere mengden med ca. 1/3 fordi fruktose er søtere enn sukker, samtidig skriver han at for å få et best mulig resultat i BAKST bør man likevel bruke samme mengde som sukker.....men så vet jeg det til neste gang... Den ble fryktelig god likevel. Regna ut at kalori -innholdet måtte bli ca. 220-250 kcal pr. stk. hvis kaka deles i 12 biter. Det er da ikke såååå ille...?? Halvparten av et wienerbrød...Skal etterhvert legge den inn på oppskrifter her, så kan dere prøve.
Jaja, det var dagens raaport....håper ikke vekta har gått opp til i morra da...
God slankeuke til alle.
mvh BIrgit
NÆ-ÆH! At det går an....!??!
Jøss! Holdt på å rulle av vekta i ren forfjamselse da den viste bare 84,4! Og så mye som jeg har syndet denne uka! Men som sagt, så har jeg vært litt flink til å trimme...kanskje det gjør utslaget? Da ble det altså 9,6 til enden på kurset. Hadde håpet på 10 blank, men det gikk altså ikke. Så slapp som jeg har vært siste uka er jeg uansett bare overlykkelig over at jeg har gått ned såpass mye.
Oppdaga forresten at jeg har rota litt med noen gram. Har jo ikke så mye å si, men det jeg hadde ført opp sist viste -1,8 kg., mens det korrekte var -1,6. Denne uka er det minus 1,4, men på grunn av feilen fra forrige uke, vises det som -1,2
Jaja, så nøye er det vel ikke. Det er totalen som teller. Nå skal jeg prøve å ikke hvile på mine laurbær, men fortsette å være litt streng. Målet er som sagt minus 10-15 kg. til. Har ikke satt noen tidsfrist for det. I første omgang har jeg ikke tenkt å fortsette med kurs 2 på Libra. Skal se det an over sommeren, og hvis jeg ikke fortsetter å gå ned - eller jeg (Gud forby) begynner å gå opp, skal jeg gå i gang med nytt kurs over ferien.
Takk for all støtte til dere slankevenner der ute. Lykke til til alle sammen. Vi "snakkes"!
mvh Birgit
Dette kommer til å gå i dass....
Gulp....! Veiedag i morgen...den siste på Libra-kurset. og etter det er jeg "on my own".... Men jeg har jo dere da. Det er godt å tenke på. Tenker med skrekk og gru på veiinga fordi jeg vet at jeg har vært lite flink denne uka. Lovte at jeg skulle greie 1,6 kg og greier. NÆH... denne uka har jeg hatt mange dager med skikkelig trang til alt som er godt. Selv om vekta viste 84,2 uten klær og før frokost i morges, så tviler jeg MEGET sterkt på at det blir resultatet i morra.Har jo vært litt flink den siste uka med trimming og turer, men det gir vel neppe sånt utslag.
Jaja, uansett er det godt å vite at dere slankekompiser er der ute. God uke til alle.
Hilsen Birgit
Yiiihaaaa!!! Finnes det ikke et ikon......
...med et enda bredere glis????
Nei, nå er jeg helt kvalmende fornøyd med meg selv her dere...!!
Ned 1,6 siden sist. JIPPIIII! Det føles fryktelig godt. Lovet dere at jeg skulle ned minimum 1,6 etter de bedrøvelige 200 grammene sist tirsdag. Så da er det bare å love enda en gang. Det er (minst) like mye dere på slankere.com som holder motivasjonen oppe som samlingene på Libra, skal jeg si dere.
Så nå lover jeg herved at til neste (og siste) veiing på Libra som er tirsdag om en uke, så skal jeg ha gått ned 1,6 kg til.... Det passer godt for hvis jeg klarer det, da har jeg gått ned akkurat 10 kg siden jeg begynte slankinga. (Må forsøke å få laget et innlegg med dato før det første slik at det kommer fram at jeg begynte på 94 kg og ikke 90 som det står på dagbok-oversikten. Har mye å si for motivasjonen det der....)
Ha en strålende slankeuke alle sammen der ute. Vi snakkes igjen. Nå skal jeg gå og se hvordan det står til med en del som jeg driver og følger med her.
Vennlig hilsen Birgit
Etter den søte kløe....
jaja, sånn går det vel. Kan vel ikke være så slapp som jeg har vært i det siste og forvente å gå ned noe særlig..
Min datter hadde bursdag i går - dermed ble det kakefest både søndag og mandag. Pluss is i uka som var, pluss litt sjokolade på lørdag.... Fyfy! Nå må jeg ta meg sammen! Totalt er det nå minus 6,6 kg, på 6 uker. Det er jo ikke såååå ille, men er jo ikke spesielt fornøyd med bare å ha gått ned 0,2 kg. på ei uke. Så nå blir det smalhans i uka som kommer, skal jeg love dere. SKAL ned minimum 1 kg til neste tirsdag! Det lover jeg dere! Oisann, der kom jeg visst i skade for å love noe. Vel...da må jeg jo holde det...!
Fortsatt god slankeuke alle sammen! Kanskje jeg burde hive meg på en av disse konkurransene som går...?
Kul slankekur....
Da var dagens veiing overstått. Ble oppriktig overraska da vekta viste minus 1,2 kg! Denne slankekuren passer meg perfekt...hihi... Hadde nemlig en nokså slapp helg, og når jeg likevel har gått ned er jeg virkelig HAPPY! Det vil si minus totalt 6,4 kg. på 5 uker - ca. 1,3 pr uke. Er fornøyd med det jeg. Lørdag kveld skulle jeg nemlig jobbe. Min sjef er utrolig dårlig for min moral, sist var det seminaret hvor jeg syndet. Denne gangen var vi på jobb og hun "tvang" (hehe) meg til å bli med hjem på ost og rødvin. Det ble en god del ost og altfor mye rødvin. Og til og med noen glass champagne! For å virkelig runde av helgen, tok jeg en solid porsjon krokanis til dessert på søndag. Huttetu...var overbevist om at jeg hadde gått opp 15 kg til i dag. Det hadde jeg altså ikke, så jeg er vel herved et bevis på at det går an å kose seg innimellom selv om man er på slankern. Derfor LIKER jeg dette opplegget, selv om vekta ikke raser ned i full fart. Men jeg har jo vært flink utenom dette da.
Fortsatt god slankeuke til alle slankevenner der ute.
Vennlig hilsen tjukka
Ser det er lenge siden du har oppdatert dagboka, har vært lite aktiv selv i sommer så det har ikke akkurat hagglet med oppdateringer hos meg heller.
Har du nådd målet ditt og klarer du og holde deg der? Kom igjen med gode råd til oss som har et stykke igjen!
Hilsen Fenrisulven