← Alle dagbøker
diarist.Alias

Tjukka

62 år177 cm22 innlegg 2002 0 følgere

Start91,2 kg
Sist77,5 kg
Endring−13,7 kg
BMI nå24,7
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
26. mars 200223. juli 2002
😉77,5 kg

Det går sakte, men det går da ned..

Lenge siden jeg har vært innom her nå, delvis fordi vekta rører seg svært sa-a-a-kte, men også fordi det har vært ferie.
I hvert fall går det da sakte, men sikkert nedover. Ønsker fortsatt alle andre slankere lykke til.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Fenrisulven🙁10. september 2002
Hallo!

Ser det er lenge siden du har oppdatert dagboka, har vært lite aktiv selv i sommer så det har ikke akkurat hagglet med oppdateringer hos meg heller.

Har du nådd målet ditt og klarer du og holde deg der? Kom igjen med gode råd til oss som har et stykke igjen!

Hilsen Fenrisulven
c.AuthorAlias Monica12323. juli 2002
Dette var da et fint resultat. Er du i mål nå eller?
😊79,1 kg

Jøss....!

Kjapt innom igjen. Har ikke internett hjemme lenger, derfor må jeg lure meg innom veldig fort i løpet av arbeidsdagen. Er bra fornøyd da.... 100 gram som mangler på 15 kg nå...
😃79,9 kg

Glimt av 7-tallet!!!!!!!!!!!

Måtte bare si det, selv om jeg ikke helt forstår hvordan jeg kan ha gått ned 1,1 kg siden i går....? Men det er vel en vanlig variasjon, så derfor må jeg vel bare ta meg sammen og leve/spise slik at det fortsetter nedover.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😃11. juni 2002
Hei Tynna!

Wow!!! Det skulle ha vært meg som hadde gått ned over 12 kilo.
Jaggu har du vært kjempeflink! Jeg har "bare" gått ned 7,5 kilo men så har jeg ikke gått på diett heller. Kommer etter.
Wrrooooooooooooooooooooooom!

Klem fra NameIt
🙂81,0 kg

Bra nok....?

Ned 13 kg. blank pr. d.d. Bare kort innom, har ikke internett hjemme for tiden pga. tidligere nevnte samboer (eks...)
😊81,6 kg

Litt til ned...

600 gram til så er jeg ned 13 kg totalt. Det er godt. Men jeg venter fortsatt på å se 7-tallet.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias BiBitch😉4. juni 2002
Hei!

Du skriver lite om HVORDAN du har greid å gå ned? Forteller du oss det? Du er forresten kjempeflink!
c.AuthorAlias Niki😉2. juni 2002
Wow, her går det unna!

Ser at du andre steder i dagboken din har utrykt at ting kanskje ikke går like raskt som du skulle ønske. Jeg synes imidlertid du skal være veldig fornøyd med tempoet. 12 kg på to måneder er jo helt fantastisk, og kanskje litt vel kjapt :-)

Husk at jo lengre tid du bruker på å gå ned jo letter blir det å holde vekten når du har nådd målet ditt.

Stå på og lykke til videre!
Klem fra Niki
Bilde
😉81,9 kg

Bare MÅTTE....

...registrere at jeg har passert 12 kg. ned. 12,1 pr. d.d.
82,1 kg

Ned litt

Da er det de berømte siste 100 grammene som mangler, så har jeg gått ned 12 kg siden jeg begynte i midten av mars.
Går ikke så fort som jeg hadde ønsket, men det går da nedover.
Har i det minste fått "lett overvekt" på BMI''en i stedet for bare overvekt. Tro om jeg kommer ned på "normalvekt" til ferien?? Vi får se. I hvert fall vil det være en stor ting den dagen jeg begynner å se glimt av 7-tallet.
Lykke til til alle slankere.
😃82,7 kg

Deilig.....

Så behagelig at jeg har gått ned ytterligere, selv om jeg ikke lenger går på kurs. Da har jeg jo sjansen til å nå målsetningen om at dette skal være en total omlegging av kostholdet og ikke bare en slankekur. Nå har jo ikke de siste dagene vært uten synd, langt i fra. Men det har vært en del jobbing og styr. 17. mai er jo en travel dag for oss som har barn. Og spisingen blir heller uregelmessig, samtidig er det jo en del fristelser i form av kaker og is.

Nå er det jo ikke akkurat en apetittvekkende situasjon hjemme her da... Min samboer gjennom en tid (ikke så veldig lenge) har vist sitt sanne ansikt, så jeg må fortest mulig finne meg et sted å bo for meg og barna. Det blir ikke lett, men livet kan knapt bli verre enn det er her nå. Men vekta går i hvert fall ned....
God uke til alle sammen.


😄84,0 kg

Ti blank...

Jippi....! Da har jeg nådd det første delmålet. -10 kg. Bare sabla irriterende at jeg ikke får lagt inn den opprinnelige vekten. Den jeg starta med da jeg begynte på Libra-kurset. Er liksom så demotiverende å se på systemet her at jeg har gått ned 6 kg. når det riktige er 10. Men, men..
Fortsatt lykke til til alle sammen.
😑84,1 kg

Første uke på egen hånd

jaja, i morgen er det en uke siden siste møtet på Libra. Har hatt en del "veloverveide utskeielser" denne uka. Siden jeg hadde gått ned 3 kg. på de foregående to ukene, bestemte jeg meg for å slappe mer av denne uka. Også fordi min eldste hadde bursdag på lørdag, og da visste jeg jo selvfølgelig at det ville bli en del kaker igjen. Bare en "liten smule" irriterende at jeg nå mangler 100 gram på å ha gått ned 10 kg siden jeg begynte på Libra. Da er det bare 15 igjen... uhuuuu..
Neida, jeg skal nok klare det også. Er veldig bestemt nå på at jeg SKAL ned. Har bare ikke helt bestemt tempoet. Noen dager er lettere å komme igjennom enn andre. Kan ha dager hvor jeg overhodet ikke har lyst på NOE utenom måltidene. Andre dager igjen kunne jeg spist absolutt ALT som kom i min vei. I forbindelse med bursdagen i helga hadde jeg forresten et interessant "eksperiment". Jeg tok en oppskrift på en stekt ostekake sm var med i et ukeblad og byttet ut ingrediensene med lettere/sunnere varianter. Den ble kjempegod, bare ALTFOR søt.... Dette fordi han derre Dr. Lindberg er noe ambivalent i forhold til hva han anbefaler som riktig mengde fruktose som erstatning for sukker...Han skriver på pakken at man skal redusere mengden med ca. 1/3 fordi fruktose er søtere enn sukker, samtidig skriver han at for å få et best mulig resultat i BAKST bør man likevel bruke samme mengde som sukker.....men så vet jeg det til neste gang... Den ble fryktelig god likevel. Regna ut at kalori -innholdet måtte bli ca. 220-250 kcal pr. stk. hvis kaka deles i 12 biter. Det er da ikke såååå ille...?? Halvparten av et wienerbrød...Skal etterhvert legge den inn på oppskrifter her, så kan dere prøve.
Jaja, det var dagens raaport....håper ikke vekta har gått opp til i morra da...
God slankeuke til alle.
mvh BIrgit
😉84,4 kg

NÆ-ÆH! At det går an....!??!

Jøss! Holdt på å rulle av vekta i ren forfjamselse da den viste bare 84,4! Og så mye som jeg har syndet denne uka! Men som sagt, så har jeg vært litt flink til å trimme...kanskje det gjør utslaget? Da ble det altså 9,6 til enden på kurset. Hadde håpet på 10 blank, men det gikk altså ikke. Så slapp som jeg har vært siste uka er jeg uansett bare overlykkelig over at jeg har gått ned såpass mye.

Oppdaga forresten at jeg har rota litt med noen gram. Har jo ikke så mye å si, men det jeg hadde ført opp sist viste -1,8 kg., mens det korrekte var -1,6. Denne uka er det minus 1,4, men på grunn av feilen fra forrige uke, vises det som -1,2
Jaja, så nøye er det vel ikke. Det er totalen som teller. Nå skal jeg prøve å ikke hvile på mine laurbær, men fortsette å være litt streng. Målet er som sagt minus 10-15 kg. til. Har ikke satt noen tidsfrist for det. I første omgang har jeg ikke tenkt å fortsette med kurs 2 på Libra. Skal se det an over sommeren, og hvis jeg ikke fortsetter å gå ned - eller jeg (Gud forby) begynner å gå opp, skal jeg gå i gang med nytt kurs over ferien.
Takk for all støtte til dere slankevenner der ute. Lykke til til alle sammen. Vi "snakkes"!
mvh Birgit
☹️85,6 kg

Dette kommer til å gå i dass....

Gulp....! Veiedag i morgen...den siste på Libra-kurset. og etter det er jeg "on my own".... Men jeg har jo dere da. Det er godt å tenke på. Tenker med skrekk og gru på veiinga fordi jeg vet at jeg har vært lite flink denne uka. Lovte at jeg skulle greie 1,6 kg og greier. NÆH... denne uka har jeg hatt mange dager med skikkelig trang til alt som er godt. Selv om vekta viste 84,2 uten klær og før frokost i morges, så tviler jeg MEGET sterkt på at det blir resultatet i morra.Har jo vært litt flink den siste uka med trimming og turer, men det gir vel neppe sånt utslag.

Jaja, uansett er det godt å vite at dere slankekompiser er der ute. God uke til alle.
Hilsen Birgit
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Fenrisulven😃7. mai 2002
Hei du! Du var ikke langt etter meg i løypa da! Tror vi kan kalle dette uavgjort jeg.
Jeg tør ikke annet en å begynne på kurs nr 2 med det samme, tror veien tilbake på galeien ville være kort. Har jo skeia ut ganske mye de siste ukene av kurset så uten disse kurskveldene hadde det vel vært helt ille. Rart hvordan det man har hørt på kurset svever i bakhodet.
Håper du stikker innom her selv om du nå er på egenhånd, lykke til!
Hilsen Fenrisulven
c.AuthorAlias Niki😉7. mai 2002
Heisann!

Vel, veier du 84,2 kg i dag så er det vekten din!
Vekten blir ikke mer korrekt enn den du får stripp naken tidlig om morgenen.
Hmm, da veier vi faktisk akkurat det samme :-)

Trimming og turer hjelper veldig godt på. Men trimming kan også føre til at vekta stopper opp en stund fordi du faktisk får mer muskler. Da kan det være lurt å bruke målebåndet slik at du ser at kroppen krymper selv om vekta står i ro.

Ellers synes jeg det høres litt mye ut å "love" å gå ned 1,6 kg på en uke. Man bør jo helst ikke gå ned mer enn maksimum 1 kg i uka...

Lykke til videre!
Klem fra Niki
Bilde
😊85,6 kg

Yiiihaaaa!!! Finnes det ikke et ikon......

...med et enda bredere glis????

Nei, nå er jeg helt kvalmende fornøyd med meg selv her dere...!!

Ned 1,6 siden sist. JIPPIIII! Det føles fryktelig godt. Lovet dere at jeg skulle ned minimum 1,6 etter de bedrøvelige 200 grammene sist tirsdag. Så da er det bare å love enda en gang. Det er (minst) like mye dere på slankere.com som holder motivasjonen oppe som samlingene på Libra, skal jeg si dere.

Så nå lover jeg herved at til neste (og siste) veiing på Libra som er tirsdag om en uke, så skal jeg ha gått ned 1,6 kg til.... Det passer godt for hvis jeg klarer det, da har jeg gått ned akkurat 10 kg siden jeg begynte slankinga. (Må forsøke å få laget et innlegg med dato før det første slik at det kommer fram at jeg begynte på 94 kg og ikke 90 som det står på dagbok-oversikten. Har mye å si for motivasjonen det der....)

Ha en strålende slankeuke alle sammen der ute. Vi snakkes igjen. Nå skal jeg gå og se hvordan det står til med en del som jeg driver og følger med her.
Vennlig hilsen Birgit

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Fenrisulven😉2. mai 2002
Flink er du, holder det du lover og greier.
Så da lover jeg deg at jeg skal ha gått ned en kilo til tirsdag 7/5 som er min siste Libra dag. Egentlig bør jeg love 1,5 så blir det 11 totalt...

Hilsen Fenrisulven
😵87,4 kg

Etter den søte kløe....

jaja, sånn går det vel. Kan vel ikke være så slapp som jeg har vært i det siste og forvente å gå ned noe særlig..
Min datter hadde bursdag i går - dermed ble det kakefest både søndag og mandag. Pluss is i uka som var, pluss litt sjokolade på lørdag.... Fyfy! Nå må jeg ta meg sammen! Totalt er det nå minus 6,6 kg, på 6 uker. Det er jo ikke såååå ille, men er jo ikke spesielt fornøyd med bare å ha gått ned 0,2 kg. på ei uke. Så nå blir det smalhans i uka som kommer, skal jeg love dere. SKAL ned minimum 1 kg til neste tirsdag! Det lover jeg dere! Oisann, der kom jeg visst i skade for å love noe. Vel...da må jeg jo holde det...!
Fortsatt god slankeuke alle sammen! Kanskje jeg burde hive meg på en av disse konkurransene som går...?
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Fenrisulven😉25. april 2002
0,2 er ikke så ille da, bedre en ingenting vaffal! 200gr er mye smør!

Det var det må finne trivselsvekten og bli der da, jeg vet ikke hvor jeg vil trives. Et sted rundt 70 er målet, det er et stykke igjen dit. Når jeg en gang kommer så langt skal jeg gjøre det jeg kan for å holde vekta. Skjønner jo at det ikke er så helt enkelt, men gode råd fra dere og ved hjlp av videre kursing så håper jeg virkelig at jeg skal klare det. Må bare få det inn i skallen at jeg ikke kan hive meg over potetgull osv. som før.

Stå på!

Hilsen Fenriulven
c.AuthorAlias nameit😌24. april 2002
Hei Tjukka!

Kjenner meg igjen i den bursdagsbeskrivelsen. For ettertiden skal jeg sørge for å feire hvert barn kun en dag. Vi har stor familie, så vi får heller dele det opp. Men å ha bursdagsfeiring over flere dager, er å be om trøbbel med tanke på alle fristelsene. Og så skal man jo gjerne være litt sosial og smake litt iallfall. Er nå glad det ikke er bursdag hver uke.
Jeg synes du skal være godt fornøyd med -6,6 på 6 uker.
Hiv deg på -5 kg. konkurransen hos Pernilla. Det er god motivasjon å vite at vi er flere som konkurrerer om det samme.
Nemlig heder og ære for god innsats! *ler*

Ha en fin dag!

klem fra NameIt

c.AuthorAlias Mammatil324. april 2002
Hei.
Ja, det er jo slik at vi skal unne oss noe godt iblant, men det er jo irriterende at vekta ikke er enig i det alltid. Jeg syns allikevel at du skal være veldig fornøyd med minus 6,6 kilo på 6 uker, jeg har gått ned ca 6,5 kilo på 8 uker og er strålende fornøyd. Lykke til videre, jeg er sikker på at du klarer 1 kilo til innen tirsdag. Jeg kan jo bare henge meg på og prøve om jeg klarer det samme....
M.
87,6 kg

Kul slankekur....

Da var dagens veiing overstått. Ble oppriktig overraska da vekta viste minus 1,2 kg! Denne slankekuren passer meg perfekt...hihi... Hadde nemlig en nokså slapp helg, og når jeg likevel har gått ned er jeg virkelig HAPPY! Det vil si minus totalt 6,4 kg. på 5 uker - ca. 1,3 pr uke. Er fornøyd med det jeg. Lørdag kveld skulle jeg nemlig jobbe. Min sjef er utrolig dårlig for min moral, sist var det seminaret hvor jeg syndet. Denne gangen var vi på jobb og hun "tvang" (hehe) meg til å bli med hjem på ost og rødvin. Det ble en god del ost og altfor mye rødvin. Og til og med noen glass champagne! For å virkelig runde av helgen, tok jeg en solid porsjon krokanis til dessert på søndag. Huttetu...var overbevist om at jeg hadde gått opp 15 kg til i dag. Det hadde jeg altså ikke, så jeg er vel herved et bevis på at det går an å kose seg innimellom selv om man er på slankern. Derfor LIKER jeg dette opplegget, selv om vekta ikke raser ned i full fart. Men jeg har jo vært flink utenom dette da.
Fortsatt god slankeuke til alle slankevenner der ute.
Vennlig hilsen tjukka
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias fett nok.19. april 2002
Hei!

Takk for kommentar i boka mi.

Man skal unne seg litt av og til, like greit at kroppen er vandt til det for vi skal jo ikke slanke oss for alltid heller, jeg har fast en gang i uka som jeg unner meg litt og da er det lettere å holde humøret oppe og kuren igang (selv om jeg har hatt lyst til å kutte ut alt og bare fråtse).

Du spurte om jeg fulgte noen form for kur, jeg følger min egen. Pulver har jeg prøvd altfor mange ganger, med samme resultat hver gang, derfor tenkte jeg at denne gangen skal jeg spise vanlig mat og heller bruke lenger tid.....men av og til blir jeg utolmodig. Men det ble ingen rikshospitalets i alle fall.

Vi snakkes!

Hilsen fra Rita
c.AuthorAlias Mammatil317. april 2002
Hei.
Ja, det hørtes hyggelig ut med en sjef som "tvinger" en til å drikke rødvin. Slikt kan en jo ikke stå imot, det er helt klart. Jeg er tilhenger av å kunne unne seg litt kos iblant, ellers vil både motivasjon og humør forsvinne som dugg for solen. Det skal jo ikke være et slit å gå ned noen kilo, hvordan skal en da klare å holde seg der nede? Jeg har selv gått ned 5 kilo på 7 uker, tar sakte men sikte knekken på det som så helt unødvendig har festet seg til kroppen min. Stå på videre, men la ikke sjefen få tvinge i deg rødvin og ost så alt for ofte...ha,ha.
c.AuthorAlias nameit17. april 2002
Hei Tjukka!

Virkelig oppmuntrende at du har gått ned over 1 kg. på ei uke.
Kjempeflott! Jeg er enig med deg i at det går an å kose seg innimellom, bare det ikke blir altfor ofte.
Det viktigste, tror jeg, er at man er bevisst hva man putter i seg, og ikke minst, mengden. Alt med måte, vet du. Og det ser det jo ut som om at du har fått med deg. Du er FLINK, du!
Fortsett sånn så er du ved målet før du aner. Hva er målet ditt, forresten? Du har jo modellhøyde, så du har vel ikke så veldig mye igjen?
Lykke til uansett!

Klem fra NameIt


c.AuthorAlias Fenrisulven17. april 2002
-1,2 er bra! Heftige utskeielser du har hatt:-) Men er man flink i ukas 6 andre dager så tror jeg nok det ikke gjør noe.
Det viste jo vekta også denne gangen. Selv tør jeg ikke skeie ut så mye, er redd jeg skal falle totoalt tilbake til gamle uvaner.
Stå på videre, dette går bra!

Hilsen Fenrisulven

Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.