← Alle dagbøker
diarist.Alias

Tinka

56 år165 cm12 innlegg 2001 0 følgere

Start72,0 kg
Sist70,0 kg
Endring−2,0 kg
BMI nå25,7
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
21. november 200117. desember 2001
70,0 kg

Ingen endring

har nå fulgt GR - diett i en uke, uten noe særlige endringer. Føler meg bedre, men vekta viser ikke særlige endringer. Muligens 0,5 kilo, men den spretter opp og ned etter hver måling. Så det er sannelig ikke godt å si.

Har begynt å trene på studio også. Kjøpte meg et klippekort for å prøve igjen, etter å ha vært borte et par år grunnet sykdom. Har funket rimelig bra foreløpig. Har ennå endel klipp igjen, så blir spennende å følge utviklingen.

Skal bli flinkere med dagboken igjen, men det har bare vært så hektisk den siste tiden at jeg ikke har hatt muligheten til å skrive den siste tiden.

ønsker alle en fin slankedag.

Klem fra Tinka
70,0 kg

Helga over

Ja, nå er helga snart over. Kort summert: den var tøff. Ukedagene er liksom enklere å komme seg gjennom, for da er man opptatt hele tiden. I helgene er det mye kos, med familie og venner. Da er det vanskelig å være på slanker''n.

Har egentlig ikke så mye å si annet enn at i morgen er det mandag igjen, og veiedag. Gruer meg litt for jeg har ikke vært flink den siste uka.

Ønsker alle en fortsatt fin kveld.

Slankeklem fra Tinka.
70,0 kg

Dårlige dager!!!

Har hatt noen dårlige dager med lite trim, og litt for mye å spise. Dette er ikke bra... Trøstet meg selv med mat.... buhuu

Men det går bedre i dag. Har begynt å føle GR sine tanker. Har kjøpt ei flott bok hun har gitt ut. Der er noen forslag til slankeprogrammer. Startet i dag med nytt mot, og ny giv. Gir ikke opp, selv om vekta har gått opp en ett kilo.

Har slått meg sammen med ei god venninne med trening. Lettere når man er to. Presses liksom litt mere, må stille opp selv om man har en dårlig unnskyldning.

Har mistet kr. 200,- fra slankegrisen. Selv om jeg ikke har spist godterier. Men jeg har ikke fulgt opplegget mitt. Min datter ble plutselig kr. 200,- rikere. Må ta meg selv i nakken!!

Ønsker alle en fin slankedag.

Slankelem fra Tinka.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias helga6. desember 2001
to kilo på under en mnd er ikke dårlig da! det er nå 0,5 kilo i uka, og helt etter oppskrifta! så ikke fortvil, men stå på!
69,0 kg

Nok en dag!

Har kommet meg over jubelbrusen fra i går. Ser videre framover, er ikke ferdig med slankekuren ennå.

Vi bakte pepperkaker i går. Fy, det var tøft, men jeg smakte ikke på en eneste en. (klapper meg selv stolt på skuldra) I dag blir det glasur osv. på kakene. Vi storkoser oss, min datter og jeg.

Er tidlig ferdig på jobb i dag, før min datter kommer fra skolen. Så da skal bikkja og jeg gå en lang tur. Det synes hun (tispe)er så herlig. Må nyte den korte skumringa vi har om dagene (bor i Nord-Norge), også er det ikke kaldt ennå, bare -1 i dag. Blir en flott trimtur, brenne opp noen kalorier.

Ønsker alle en fortsatt fin slankedag.

Slankeklem fra Tinka
69,0 kg

Veiedag

Hipp hurra, jeg er så glad.

I dag så jeg 6-tallet for første gang på et godt år. Selv om jeg har gått ned 6 kilo før jeg begynte med dagboka, er det først nå jeg er virkelig innbitt.

Helga gikk superfint. Kjempestolt av meg selv. Inngikk en avtale med min datter, spiste jeg noe snop i helga skulle hun få kr. 100,- av meg (fra slankegrisen). Hun passet på som en hauk, og jeg klarte det. Stolt men litt skuffet var min datter, "tapte" jo kr. 100,-

Har lagt nye kr. 200,- i slankegrisen i dag. Kr. 400,- til sammen nå. Ikke lenge til jeg har tapt 5 kilo og kan gå på hudpleiesalong nå. Kanskje før julebordet den 15. des. Det hadde vært kos.

Føler meg mye "freshere" nå, klærne sitter bedre og løsere. Har selvsagt mine tunge stunder, men alt i alt synes jeg det går bra. Bedre enn forventet.

Til alle dere andre. Takk for kommentarer og oppmuntringer, og lykke til dere også. Det er tøft, men belønningen er ubeskrivelig.

Slankeklem fra Tinka
70,0 kg

Helg igjen.

Nå er det lørdag morgen. Helga er her! Og adventstiden er begynt.

Ble ferdig med å vaske kjøkkenet i går. Hengt opp julegardiner, adventsstjerna og noe julepynt der inne. Ble så koselig. I dag skal vi gjøre ferdig pepperkakehuset. Jeg trives i adventstida, bake, pynte, lage julegaver og se forventningen i dattra mi.

Dette med slankingen går over all forventning. Ikke er jeg spesielt sulten, og har ingen lyst på snop. Veel, tanken streifer meg av og til men jeg står han av.

Var ute på en times tur med bikkja i går kveld. Må nyte "varmen" vi nå har fått. Det er plussgrader, selv om det bare er 2. Om ikke lenge setter nok kulda inn igjen for fullt. Og da er det ikke så trivelig å gå lange turer, hverken for meg eller bikkja. Hun er en skikkelig stuegris.

Det er bare to dager til veiing. Er spent på om jeg har tatt av meg mere. Gleder meg, men må være flink resten av helga. I kveld, lørdag, blir nok den værste dagen. For da spiser vi som regel snop og annet godt, og det vil nok dattra mi spise.

Ønsker alle en riktig fin slankedag.

Klem fra Tinka.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bonita1. desember 2001
Hei Tinka, og takk for oppmuntrende kommentar i dagboka mi :-)
Jeg er så enig med deg, pleier også å ta meg en lang tur når suget blir for stort - og nå er jeg tilbake på rett spor..
Er flink i ukedagene, og deltar på de selskapeligheter som hører julen til.. :-)
Skal si du er flink med juleforberedelsene!! Det er jo ekstra koselig når man ser hvor frydefulle barna er.
Ha en super helg, og husk: det er lov å kose seg litt på lørdagskvelden..
Klem fra Bonita :-)
c.AuthorAlias RH1. desember 2001
Så kos det hørtes ut og få pyntet litt til jul, med adventsstjerne osv, får vel sette igang selv også! Det blir jo bare ett helt nytt hus, også så koselig som det er!

Kvelden i dag klarer du nok med glans! Det er jo veiing om 2 dager og du vil jo se fine resultater, så det klarer du nok kjempe fint! Men gamle vaner er vonde og vende!

Håper iallefall du får en strålende slankehelg og at du koser deg masse med jule forberedelsene!

God helg klem fra Rikke
70,0 kg

Er dette mulig??

Klarte ikke holde meg til mandag, måtte bare på vekta i dag. Minus to kilo!!! Er det mulig?? Må jo ha mistet mye væske..
Men oppmuntrende er det hvertfall.

Hilsen lykkelig Tinka
72,0 kg

Godt i gang

Nå er jeg godt i gang med min slankekur. Det går overraskende bra. Er kjempemotivert og positiv.

Har kuttet ned på kaffe, og det merker jeg med hodepine. Men det går over om et par dager.

Har begynt med å vaske kjøkkenet som jeg hadde planlagt. Er mere aktiv enn på lenge.

Ville bare innom og oppdatere boka. Lykke til alle sammen.

72,0 kg

I gang!!

Nå er mitt slankeopplegg i gang.
Det jeg har lagt vekt på er at min datter på 10 år ikke skal "legge merke" til at jeg slanker meg. Enkel og lett mat er viktig.

De første 200,- kronene er i slankegrisen (som faktisk er en gris) som et symbol for penger jeg sparer på å ikke kjøpe slikkerier.

Veide meg da jeg stod opp i dag tidlig, ikke økt vekt på forberedende dager. Hadde plan om å begynne å vaske kjøkkenet i dag, men det falt i fisk. Har sittet i lønnsforhandlinger fram til 17.30, så bar det rett på kino for å se Harry Potter. Nå er det liksom for sent å starte med vasking. Tar meg heller en tur ut med bikkja.

Har ikke fått i meg noe særlig med næring i dag:
Frokost: kaffe
Lunsj: ingenting (gjennomgang av forhandlinger)
Middag: tre skiver brød
Kvelds: ingenting

Dette er ikke bra av flere årsaker, som bla. forbrenningen synker, blodsukkerert synker, hodet blir "tomt" og min datter reagerer.

Ny dag i morgen med nye sjanser. Skal avslutte dagen i dag med å lufte bikkja.

72,0 kg

Snart helg!

Nok en dag nærmere startskuddet.

Skal reise bort i helga, på shoppingtur med min datter. Regner med at vi blir å bruke endel penger. Julegaver og juleklær til min datter. Jeg skal ikke kjøpe meg noe før jeg har gått ned 5 kilo.

Har nok mentalt begynt på slankingen allerede.Har tro på at slankingen starter i hodet. Planlagt og gjennomtenkt. Ikke slik jeg har prøvd tidligere. Brått og brutalt, og utålmodig.

Har fri fra jobb i dag, og skal starte med tømming av kjøkkenskapene. Alt av søtsaker skal bort. (Tror hunden blir veeeeldig glad).
Skal veie meg mandag morgen. Håper ikke disse siste dagene viser seg på vekta.

Har lest noen av dagbøkene og må si de er inspirerende. Det er vanskelig å holde motivasjonen oppe når man er alene. Men det er man jo ikke her. Så til alle der ut: takk for historiene og kommentarene. Jeg vil trenge mange underveis, og vil gi mange underveis. Vi er her for hverandre.

Er glad for at jeg fant denne siden.

Ønsker alle en fin helg. Mandag er jeg tilbake og da går startskuddet.

Klem!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Candy24. november 2001
Hei!

Kjempebra, nå er du i gang! Er nok lurt å legge vekk alt av fristelser og søtsaker ja, er ikke enkelt når man VET det ligger der i skapet og venter ;) Ihvertfall er det min erfaring...
en annen ting som også er lurt er trening. Hver eneste dag, ikke altfor mye, men er gåtur på ca en halvtime kanskje? du sa jo at du hadde hund, det er et fint påskudd for å komme seg ut!
Og erstatt søtsakene du kaster ut med frukt, grønt og magre matvarer, som ris, pasta osv. ha alltid noe for hånden om du skulle bli sulten, oppskårne gullerøtter o.l.

Lykke til videre, dette greier du, det er jeg sikker på!
Skal følge med deg :)

Klem fra Candy
72,0 kg

En dag nærmere!

Dette er dag to i forberedelser.
I dag har jeg vært hjemme med sykt barn. Har benyttet tiden til å planlegge julestria. Julegaver, advendtstida osv.
Mye å gjøre, men det blir bra. Legger opp til noe anderledes jul i år. Noe lettere kost men likevel kos.

Noe av det beste er tiden før jul, synes jeg. Legge opp til å ha barnet med på forberedelsene. Se at ting tar form, og at julefølelsen kommer sakte men sikkert.

Skal bruke helga til å fjerne restene av søtsaker osv. Begynner på mandag med rundvask på kjøkkenet. Har aldri vært opptatt av å ha rundvask før jul, men har lagt opp til det i år. Dette for å være aktiv isteden for passiv. Bevegelse framfor liggestilling i sofaen. Men likevel ikke så aktiv at det blir for mye for meg. Bygger opp gradvis.

Gi meg gjerne oppmuntring og gode råd på veien. Trenger det selv om jeg er kjempemotivert og innstilt.
72,0 kg

Forberedelse

Hei.
I dag har jeg tatt en avgjørelse. Disse kiloene som har sneket seg på kroppen de siste årene skal vekk!! Trening er noe jeg ikke har drevet med på lenge, selv med en jobb hvor jeg sitter stille mye. Har hund som skriker etter mere trim og turer ut. I det siste har det blitt de aller nødvendigste turene. Det er mere behagelig å sitte stille i sofaen, gjerne med noe godt å spise.
Målet mitt er ikke å bli ei sylfide, men å trives med den kroppen jeg har/får. Litt strammere her og litt mindre der. Men det kommer ikke av seg selv.
Trenger noen dager til å forberede meg mentalt på hva jeg har satt i gang. Har prøvd meg på slanking tidligere, men da har jeg bråbestemt meg. NÅ gjør jeg det. Uten "mål og mening". Motivasjonen forsvinner fort, og jeg gir opp.

Belønning er vel noe som funker?? Når jeg kutter ut snop og slikt sparer jeg noe penger (for det er dyrt!!!)som jeg kan bruke på noe annet.
Min forpliktelse blir derfor: kr. 200,- hver uke skal i egen sparebøsse. Når jeg har gått ned 5 kilo så skal jeg telle hvor mye jeg har. Så skal jeg på hudpleiesalong. Det har jeg aldri gjordt før.

Dermed er min første forpliktelse nedtegnet. Skal bruke de neste dagene til å forberede mere. Både mentalt og fysisk. Må tømme skap og hyller for snop og søtsaker.

Til dere som er godt i gang med dette her, har dere noen gode råd? Og tips? Venter i spenning.

Klem fra ei som vil klare dette nå.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bonita22. november 2001
Hei på deg Tinka, og velkommen hit! :-))
Så lurt med en "slankekasse", den kommer til å bli full, det er jeg sikker på!
Noen tips (du vet sikkert det meste fra før, men, men):
Spis mange små måltider pr. dag (gjerne 5)
Vær aktiv, dersom du ikke liker å trene - gå en lang tur
Sett deg mål, gjerne et hovedmål og mange små delmål. Det er lurt å ikke tenke for langt fram, men ta en dag, en uke osv. av gangen.
Håper du bestemmer deg for å bli her inne, her er så masse motivasjon og inspirasjon og ikke minst mange som er i akkurat lik situasjon som deg..
Kom igjen Tinka, sett igang, husk: dette blir den aller siste slankekuren :-)
Jeg skal heie på deg,
velkomstklem fra Bonita :-))
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.