← Alle dagbøker
TicTac
47 år163 cm13 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start60,0 kg
Sist56,6 kg
Endring−3,4 kg
BMI nå21,3
📓 10+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka opp og ned
Går bare opp og ned i vekt. Har sykla litt, spist litt kake ( var på besøk) og vært i svømmehallen med sønnen min.
2 uker uten slanking
Jeg har fortsatt 1 eller 2 kg igjen før jeg er fornøyd. Men jeg måtte bare ha litt fri fra slanketanker. Kanskje det ikke var det beste sjakktrekket, for nå er jeg ikke så alt for motivert- ennå jeg er så nær målet mitt. Kan noen hjelpe meg å få motivasjonen tilbake?
Nå har jeg ikke lenge igjen!
I dag viste vekta 56 kilo:-) Jeg hadde lovt meg selv å feire med klakun, pasta og fløtesaus. Det var kjempegodt! Ellers har jeg fått mensen i dag og er skikkelig sugen på sjokolade. Jeg har spist 3 mini snickerser i dag. Resultatene har virkelig kommet, jeg har litt flesk rundt magen ennå, men regner med at jogging fikser det. Tror nok at jeg stopper på 54 eller 55 kilo. Da gjelder det å holde den nye vekta,da!
Nå begynner resultatene å komme!
Nå begynner det å vise på kroppen at jeg har begynt å trene litt. Ellers spiser jeg i grunn veldig normalt. Ikke noe lavkaloridiett på meg, men jeg har begynt å spise mer frukt og grønt. Jeg har også kjøpt meg romaskin. Så jeg vekser for det meste mellom å jogge litt og ro. Men jeg er alt for slapp med å ta sit- ups.
17 mai var en skikkelig skeie ut dag, men jeg føler at jeg har vært så flink at jeg fortjener det. God helg!
Endelig beveger nåla seg!
Nå har jeg endelig kommet ned på 57 blank. Har jo stått på 57, 6 i 14 dager Jeg aner ikke hvor mye mer jeg skal slanke meg. Det viktigste nå er å få bort magen. Jeg har hatt ei joggefri helg, men har gått mye tur med babyen.
Yes!
Endelig litt ned igjen. Nå har jeg begynt å spise mye salat. Har laga en basis med kinakål og paprika. Ellers varierer jeg salaten med osteterninger, skinke, tunfisk, hardkokt egg, ananas ris, makaroni og mais. Idag har jeg spist tomatsuppe til middag. Ellers har jeg smakt den nye snacksen til Uncle Ben`s. Den har nesten ikkeno fett og var ganske god.
Ja,ja
Jeg har gått litt opp i vekt igjen, men da jeg veide meg hadde jeg brystene fulle av melk. Det har vel litt å si. Ellers tror jeg at jeg har hatt den sunneste dagen på lenge, men jeg har fått et sår under foten- derfor har jeg bare gått ca 3 km på tur idag. Før jeg legger meg skal jeg ta noen sit-ups.
Litt ned!
Jeg har gått litt ned igjen, tiltross for at jeg var i konfirmasjon igår. I dag har jeg vært mye ute, jeg har gått og stått ganske mye idag. Jeg har vært ute på trilletur med barnevogn. Har også grilla til middag, så jeg er ikke på så veldig streng diett! Igår jogga jeg en liten tur da jeg kom hjem fra konfirmasjonen, hadde tenkt å ta en liten tur idag- men jeg er helt utkjørt i beina etter all gåinga. Det blir nok til at jeg slapper av i kveld.
Gått opp, men er ikke lei meg!
Jeg har gått oppp siden sist jeg veide meg, men det gjør ikke noe. Magen min blir mindre og det er det viktikste. Dessuten har jeg ikke spist noe jeg bør ha dårlig samvittighet for! Men nå i kveld har jeg spist et marsipanegg og litt potetskruer. Vet jeg ikke burde, men gutten min har fått trippelvaksine og er skikkelig grinete. Jeg blei så stressa at jeg spiste snop. God helg alle sammen!
Jippi!
Jeg sprakk i helga, tror noe av grunnen var at jeg ble for sulten før jeg spiste. Igår spiste jeg jevnt hele dagen og var ikke noe sulten. Gikk også to turer med barnevogn og fikk jogga 15 minutter etter at poden hadde sovna. Håper virkelig at det er magen som forsvinner, jeg har ikke lyst til å miste muskler akkurat!
Burde ikke snikttte, men.......
Kikka litt på vekta idag, har gått ned 200 gram siden sist jeg veide meg. Jeg går alt for ofte på vekta. Derfor gjemte jeg den på soverommet igår kveld, og gjett hvem som tok den inn igjen på badet idag tidlig?!
Ellers spiser sunt og trener når jeg får sjansen. Jeg vil ikke rase fort ned ivekt for å så gå opp igjen.
Noen av buksene mine har begynt å passe!
Jeg har kjøpt meg ny badevekt siden sist jeg veide meg. Derfor er det ikke sikkert at jeg har gått så mye ned. Men jeg merker at to bukser jeg prøvde for to uker siden passer mye bedre nå! Jeg spiser for det meste sunn mat og triller babyen på tur når været er flott. Men jeg går helt i halvsvime om dagen, for gutten min ( 5 måneder) har begynt å våkne 4 ganger om natta. Jeg har rikelig morsmelk, men jeg orker ikke være så mye våken, så idag begynner vi med grøt til han i tillegg.
Nå skal jeg slanke meg noen kilo.
Jeg er ny her og har nettopp bestemt meg for at nå er det på tide å komme inn i buksene som jeg brukte før jeg blei gravid. Jeg har ikke noe ønske om å bli supertynn, bare få bort noen av fettvalkene som har samlet seg rundt magen min.
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)
Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------