← Alle dagbøker
diarist.Alias

TicTac

47 år163 cm13 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start60,0 kg
Sist56,6 kg
Endring−3,4 kg
BMI nå21,3
📓 10+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
20. april 200125. april 2002
😉56,6 kg

opp og ned

Går bare opp og ned i vekt. Har sykla litt, spist litt kake ( var på besøk) og vært i svømmehallen med sønnen min.
56,0 kg

2 uker uten slanking

Jeg har fortsatt 1 eller 2 kg igjen før jeg er fornøyd. Men jeg måtte bare ha litt fri fra slanketanker. Kanskje det ikke var det beste sjakktrekket, for nå er jeg ikke så alt for motivert- ennå jeg er så nær målet mitt. Kan noen hjelpe meg å få motivasjonen tilbake?
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
c.AuthorAlias susanne4. juni 2001
heisann. vet akkurat hvordan det er når ikke motivasjonen er der. det er noe herk. du har jo vært enormt flink allerede, men hvis du har lyst til å gå ned 2 kg til burde du tenke deg at...bare jeg går ned de 2 kiloene kommer jeg til å bli så fornøyd med meg selv. det er sånn jeg tenker iallefall. gi deg selv en belønning når du har gått ned de 2 kiloene. det fortjener du ihvertfal, for du har vært enormt flink. skulle ønske jeg hadde din bmi. lykke til videre, og du må fortelle meg hvordan det går med de to siste kiloene. husk at det ofte kan være veldig vanskelig med akkurat de siste kiloene, så smør deg med tålmodighet og ta tiden til takke. stor klem fra susanne
56,0 kg

Nå har jeg ikke lenge igjen!

I dag viste vekta 56 kilo:-) Jeg hadde lovt meg selv å feire med klakun, pasta og fløtesaus. Det var kjempegodt! Ellers har jeg fått mensen i dag og er skikkelig sugen på sjokolade. Jeg har spist 3 mini snickerser i dag. Resultatene har virkelig kommet, jeg har litt flesk rundt magen ennå, men regner med at jogging fikser det. Tror nok at jeg stopper på 54 eller 55 kilo. Da gjelder det å holde den nye vekta,da!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Isa24. mai 2001
Tenk å være så nærme målet - det må være deilig !!

Isa
c.AuthorAlias kitt24. mai 2001
hei Tictac!!!

så flink du er/har vært!

nesten i mål! det må kjennes deilig!

klem fra kitt
c.AuthorAlias nicky23. mai 2001
Hei tic-tac
Grattis, deilig å se at nåla peker i riktig retning
Du klarer å beholde vekta når du tenker på hvilket slit det var å komme dit??
Lykke til
Klem, Nicky
56,6 kg

Nå begynner resultatene å komme!

Nå begynner det å vise på kroppen at jeg har begynt å trene litt. Ellers spiser jeg i grunn veldig normalt. Ikke noe lavkaloridiett på meg, men jeg har begynt å spise mer frukt og grønt. Jeg har også kjøpt meg romaskin. Så jeg vekser for det meste mellom å jogge litt og ro. Men jeg er alt for slapp med å ta sit- ups.

17 mai var en skikkelig skeie ut dag, men jeg føler at jeg har vært så flink at jeg fortjener det. God helg!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nicky22. mai 2001
Hei
Dette går den rette vegen. Jogging og roing gir resultat.
Lykke til
Klem fra Nicky
c.AuthorAlias kitt19. mai 2001
så fint det går!
jeg har også fått resultater nå, selv om jeg ikke har veid meg enda. folk kommenterer at jeg har blitt tynnere, og jeg passet i en bukse som for 2 uker siden var å stram at jeg knapt kunne gå når jeg hadde den på..

stå på videre!!!

klem fra kitt
57,0 kg

Endelig beveger nåla seg!

Nå har jeg endelig kommet ned på 57 blank. Har jo stått på 57, 6 i 14 dager Jeg aner ikke hvor mye mer jeg skal slanke meg. Det viktigste nå er å få bort magen. Jeg har hatt ei joggefri helg, men har gått mye tur med babyen.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Isa14. mai 2001
Gratulerer ! Ålreit når det begynner å skje ting !!

Lykke til og ha en flott slankeuke !!

Isa
57,6 kg

Yes!

Endelig litt ned igjen. Nå har jeg begynt å spise mye salat. Har laga en basis med kinakål og paprika. Ellers varierer jeg salaten med osteterninger, skinke, tunfisk, hardkokt egg, ananas ris, makaroni og mais. Idag har jeg spist tomatsuppe til middag. Ellers har jeg smakt den nye snacksen til Uncle Ben`s. Den har nesten ikkeno fett og var ganske god.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Isa11. mai 2001
Gratulerer med flott vektnedgang ! Du har vært ordentlig flink !

Høres god ut den salaten - er ikke så flink til å lage slike ting selv....

Lykke til og god helg !

Isa
c.AuthorAlias kitt10. mai 2001
hei Tictac!


disse salatene dine høres veldig fristende ut!!

gratulerer med vektnedgangen forresten! du er kjempeflink!!

klem fra kitt
58,2 kg

Ja,ja

Jeg har gått litt opp i vekt igjen, men da jeg veide meg hadde jeg brystene fulle av melk. Det har vel litt å si. Ellers tror jeg at jeg har hatt den sunneste dagen på lenge, men jeg har fått et sår under foten- derfor har jeg bare gått ca 3 km på tur idag. Før jeg legger meg skal jeg ta noen sit-ups.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Isa10. mai 2001
Flink du har vært ! Håper såret under foten blir borte !

Isa
c.AuthorAlias Gunilla10. mai 2001
Stillestand er det kjedligste av alt - men jeg forsøkte meg med en "luredag" i går, hvor jeg spiser litt usunt. Leste en plass at det skulle være smart, for da tror ikke kroppen at den er på slankeren. Holder man et lavt kalorinivå hele tiden, vil jo forbrenningen reduseres tilsvarende. Så får vi se da, om forbrenningen øker..?

Ha en flott uke videre!
57,6 kg

Litt ned!

Jeg har gått litt ned igjen, tiltross for at jeg var i konfirmasjon igår. I dag har jeg vært mye ute, jeg har gått og stått ganske mye idag. Jeg har vært ute på trilletur med barnevogn. Har også grilla til middag, så jeg er ikke på så veldig streng diett! Igår jogga jeg en liten tur da jeg kom hjem fra konfirmasjonen, hadde tenkt å ta en liten tur idag- men jeg er helt utkjørt i beina etter all gåinga. Det blir nok til at jeg slapper av i kveld.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ylva8. mai 2001
Hei, takk for hilsen!
Ang NOKA dietten, den med sjokoladesmak smakker papp... blææsj! Min mor kjøpte den og jeg fikk smake den... ingen av oss orket å drikke den, den gikk rett i bosset!
Men hvis du tar den med jordbærsmak og drikker den når den er kald, så er smaken ganske god. Og andre fordeler med milshaken er at den er rask og enkel å lage (fordel når vi har små barn).

Klem Ylva
58,0 kg

Gått opp, men er ikke lei meg!

Jeg har gått oppp siden sist jeg veide meg, men det gjør ikke noe. Magen min blir mindre og det er det viktikste. Dessuten har jeg ikke spist noe jeg bør ha dårlig samvittighet for! Men nå i kveld har jeg spist et marsipanegg og litt potetskruer. Vet jeg ikke burde, men gutten min har fått trippelvaksine og er skikkelig grinete. Jeg blei så stressa at jeg spiste snop. God helg alle sammen!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias kitt5. mai 2001
hei Tictac!!

så fint at magen har blitt mindre.
selv måte jeg meg i går, og fant ut at jeg har mistet til sammen 11 cm på en uke! og jeg som var så deppa fordi vekta stod i ro...jeg er kjempefornøyd nå!

god helg til deg også!

klem fra kitt
c.AuthorAlias baby4. mai 2001
Heisann! Fint at du ikke bryr deg om at du har gått litt opp, du går nok snart ned igjen!
Er det trippelvaksine ved 5 mnd. gutten din har fått? atteren min bare sov hele dagen hun fikk sine første vaksiner hun. Så vi får se da, neste vaksiner er rett rundt hjørnet...
Lykke til videre!
Klem fra baby
57,6 kg

Jippi!

Jeg sprakk i helga, tror noe av grunnen var at jeg ble for sulten før jeg spiste. Igår spiste jeg jevnt hele dagen og var ikke noe sulten. Gikk også to turer med barnevogn og fikk jogga 15 minutter etter at poden hadde sovna. Håper virkelig at det er magen som forsvinner, jeg har ikke lyst til å miste muskler akkurat!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias kitt1. mai 2001
heisann!!!!

dette går jo i stormfart.
kiloene mine ramler mye senere, men jeg håper de får satt opp farten snart...

så flink du er til å trene!!!

lykke til videre, og nyt den første dagen i mai!

klem fra kitt

c.AuthorAlias baby1. mai 2001
Så flink du er!!!
Gratulerer!
Jeg også gikk tur med barnevogn i går, det er ganske herlig egentlig. Det var strålende vær og varmt,men denne dagen her er det regn og KALDT! Brrrrr.
KLem baby
58,4 kg

Burde ikke snikttte, men.......

Kikka litt på vekta idag, har gått ned 200 gram siden sist jeg veide meg. Jeg går alt for ofte på vekta. Derfor gjemte jeg den på soverommet igår kveld, og gjett hvem som tok den inn igjen på badet idag tidlig?!
Ellers spiser sunt og trener når jeg får sjansen. Jeg vil ikke rase fort ned ivekt for å så gå opp igjen.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias baby29. april 2001
Du har nok rett i at det ikke er lurt å gå fort ned, for da går man gjerne fort opp igjen også. Så stå på, du er flink, og når smiktittinga er posistiv, er det jo bare fint å sniktitte!! Jeg sniktitter hver dag, jeg.. Og det er ikke så bra, for det går feil vei for meg i øyeblikket!
Lykke til!
Klem fra BAby
c.AuthorAlias nicky28. april 2001
Hei
Sniktitten ga resultat. En må med seg alt det postive som er.
Du merker snart resultat når du spiser sunt og trener i tillegg. Lurt av deg å bruke tid på å gå ned i vekt
Ha en fin dag
Nicky
c.AuthorAlias kitt27. april 2001
heisann!!!

jaja, det gjorde jo ikke noe at du sniktittet når det ble en positiv overraskelse?
du er på rett vei...kiloene begynner å rase av deg allerede nå!
men det beste er nok å gå sakte og sikkert ned i vekt, som du sier.

ha en strålende helg!

klem fra kitt
58,6 kg

Noen av buksene mine har begynt å passe!

Jeg har kjøpt meg ny badevekt siden sist jeg veide meg. Derfor er det ikke sikkert at jeg har gått så mye ned. Men jeg merker at to bukser jeg prøvde for to uker siden passer mye bedre nå! Jeg spiser for det meste sunn mat og triller babyen på tur når været er flott. Men jeg går helt i halvsvime om dagen, for gutten min ( 5 måneder) har begynt å våkne 4 ganger om natta. Jeg har rikelig morsmelk, men jeg orker ikke være så mye våken, så idag begynner vi med grøt til han i tillegg.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias baby26. april 2001
Heisann!
Trilleturer er fint!
Datteren min begynte med grøt for ca. 2 uker siden, hun ernå 4 mnd og 10 dager. Men hun sover heller ikke om natta. Må ha smokk et par ganger, men sluttet å spise om natta for ca. 3 uker siden.
Lykke til! Er det ikke deilig at buksene passer igejn? Nå kommer jeg inn i alle buksene mine fra før jeg ble gravid!
Klem baby
c.AuthorAlias Isa25. april 2001
Så moro at buksene passer bedre ! det er alltid moro !!

Lykke til !!

Isa
60,0 kg

Nå skal jeg slanke meg noen kilo.

Jeg er ny her og har nettopp bestemt meg for at nå er det på tide å komme inn i buksene som jeg brukte før jeg blei gravid. Jeg har ikke noe ønske om å bli supertynn, bare få bort noen av fettvalkene som har samlet seg rundt magen min.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias ylva23. april 2001
Hei igjen!
Ja jeg liker nutrilett-bar godt. Spesielt den med sjokolade/peanøtt, den med sjokolade/chrisp er også god. Men de med müsli liker jeg ikke.
De er veldig grei å spise når du ikke er hjemme og kan lage skikkelig måltid... istedenfor å falle for fristelsen å kjøpe boller eller noe slikt.

Ylva
c.AuthorAlias nicky23. april 2001
Hei ticTac
Takk for kommentar.
1-2-3 kuren stod i ukeblade Hjemmet nr. 16
Det går ut på å spise mat med karbohydrater om morgenen, proteinrik mat på dagen og et nytt måltid med karbohydrater på kvelden for å holde forbrenningen oppe om natten og frukt og grønt i tillegg.
Jeg har holdt på i 3 dager og den kuren er superbra. Har ikke vært sulten og har heller ingen annen sug imellom måltidene.
Drikker mye vann og går en tur hver dag. Kjenner på kroppen at det hjelper, er ikke tung og oppblåst og magemålet har gått ned. Denne kuren passer ypperlig for meg, for jeg klarer ikke å gå sulten.
Får du ikke tak i bladet og har lyst til prøve den, kan jeg sende over noen oppskrifter til deg.
Lykke til
Klem fra Nicky
c.AuthorAlias ylva21. april 2001
Hei og velkommen hit!
Jeg er også "i samme båt", jeg fikk en datter for 8 mnd siden og prøver å få bort det ekstra som ligger rundt magen og hoftene.

Vær flink å skrive i dagboken, det hjelper, og du kommer til å få mye hjelp og støtte... og ikke minst tips hvis det går sent noen ganger.

Lykke til
Klem Ylva
c.AuthorAlias nicky20. april 2001
Heisann og velkommen hit
Her er det likesinnede med samme problem. Her får du motivasjon for denne gjengen er helt super. Bruk dagboka di og skriv ned hva du spiser og hvordan du trimmer. Ha en fin kveld
Nicky
c.AuthorAlias baby19. april 2001
Heisann!
Da er vi i samme båt. Lenge siden du fikk barn? 4 mnd her. Og jeg skal også inn i mine gamle bukser. Kommer inn i halvparten av dem nå, men har en 5-6 stykker jeg ikke kommer inn i enda! Dette skal vi klare! Klem baby
Ps. er 23, 1.69 høy og veier nå 61,8
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.